מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר לתמיכה בקבוצות מתנדבים הפועלים ביישובים כפריים המקיימים פעילות חקלאית נרחבת

לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985

בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985[1] (להלן – החוק), בהתאם להוראות התכ"ם בדבר תמיכה בגופים אחרים[2], ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (להלן – המשרד) לתמיכה בקבוצות מתנדבים הפועלים ביישובים כפריים המקיימים פעילות חקלאית נרחבת, כמפורט להלן:

תקנה תקציבית מספר: 33060293

הבהרה :

מתן התמיכה בפועל כפוף לאישור תקציב המדינה לשנת 2021, אין ודאות שייקבע תקציב לנושא התמיכה, לרבות תשלום מקדמות, ומה יהיה שיעורו ככל שייקבע, ומשכך האחריות על ביצוע הפעילות הנתמכת בטרם אושרה התמיכה היא על מוסד הציבור בלבד.

 

1.  כללי

(א) ועדת התמיכות (להלן – הוועדה) תדון במתן תמיכה מתקציב המשרד, בהתאם לנוהל להגשת תמיכות מתקציב המדינה במוסדות ציבור[3] (להלן – הנוהל).

(ב)  התמיכה תינתן, אם אכן נכון וראוי לתתה, על פי עקרונות של סבירות ושוויון בין מקבלי התמיכה השונים.

(ג) בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה ובקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של העניין, תוך יישום שוויוני, אחיד וענייני של המבחנים שנקבעו.

(ד)  כל שיקוליה של הוועדה יהיו עניינים תוך הפעלת אמות מידה מקצועיות, ככל שיידרש, לפי נסיבות העניין; החלטת הוועדה תהיה מנומקת.

2.  הגדרות

במבחנים אלה –

"אזור עדיפות לאומית" – יישובים הממוקמים באזורי עדיפות לאומית, כהגדרתם בהחלטת ממשלה מספר 3738 מיום ל' בניסן התשע"ח (15 באפריל 2018), וכפי שיוגדרו בהחלטות ממשלה מזמן לזמן;

"התנדבות" – פעולה מסייעת של היחיד למען הזולת והחברה, שאינה מכוונת או מתוגמלת ברווח כספי, שהוא אינו מחויב לבצעה ושלא כופים עליו לבצעה; לעניין הגדרה זו, שירות בשנת שירות לאחר גיל תיכון, לרבות מכינות קדם צבאיות יוכר כהתנדבות לעניין מבחנים אלה; שירות חיילים בשירות סדיר לא יוכר כהתנדבות לעניין מבחנים אלה;

"יישוב כפרי" – יישוב המונה 2,000 נפשות לכל היותר, בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (להלן – הלמ"ס);

"מתנדב" – אזרח ישראלי או תושב קבע, שגילו 16 שנים ומעלה, המבצע פעולת התנדבות כהגדרתה במבחנים אלה;

"מתנדב קבוע" – מי שהוא מתנדב או עתיד להתנדב בהיקף של 200 שעות לפחות, במשך שנת התמיכה, והתנדבותו נפרסה או עתידה להתפרס, לכל הפחות, על פני 6 חודשים שונים בשנה זו; לעניין הגדרה זו, התנדבות משמעה פעילות בעיבוד שטחים או שמירה על שטחים.

3.  מטרות התמיכה

בהתאם להחלטת ממשלה מספר 2989 מיום ט' באדר ב' התשע"א (15 במרס 2011), מטרות התמיכה לפי מבחנים אלה הן שתיים מתוך שלוש המטרות שלהלן, לפחות:

(1)  עידוד פעילות מתנדבים המסייעת לחקלאים בעיבוד שטחים המוחזקים בידיהם כדין;

(2)  עידוד פעילות מתנדבים המסייעת לחקלאים לרבות רועים בשמירה על השטחים המוחזקים על ידם כדין ולמניעת פלישות לשם ייעול החקלאות בשטחים הפתוחים, בין השאר לצרכים אקולוגיים וסביבתיים, כגון: מניעת שריפות, שימור המגוון הביולוגי, שמירה נופית ועיבוד חקלאי לסוגיו;

(3)  חיזוק הקשר של הדור הצעיר לעבודת האדמה ולצורך בשמירה על השטחים הפתוחים.

4.  הפעילות הנתמכת

התמיכה לפי מבחנים אלה תינתן בעבור תחומי הפעילות שלהלן:

(1)  שכר – השתתפות בשכר המדריכים, רכזי ההתנדבות, מנהלי פרויקטים והנהלת העמותה; התמיכה תינתן בכפוף להמצאת תלושי משכורת או חשבוניות, ובהתאם להם; בכל מקרה, לא תעלה התמיכה לפי פסקה זו על סך כל המשרות המלאות הנתמכות כפול השכר ברוטו ששולם בפועל או ערכו של השכר הממוצע (ברוטו) במשק, כפי שפורסם בידי הלמ"ס ביום 1 בינואר של השנה שבעדה ניתנת התמיכה, לפי הנמוך מבניהם, לכל משרה; משרה מלאה תיחשב היקף של 180 שעות עבודה בחודש; סך כל התמיכה לפי פסקה זו לא יעלה על 60% מכלל התמיכה שאושרה למוסד הציבור;

(2)  הכשרות והדרכות – השתתפות במימון הכשרות והדרכות למתנדבים או לסגל בפעילויות ההתנדבות השונות, לרבות הכשרות חקלאיות וחינוכיות נדרשות; ההכשרות וההדרכות ייעשו לפי תוכנית שתוגש למשרד יחד עם בקשת התמיכה ותאושר מראש; ההכשרות או ההדרכות שיוכרו במסגרת תחום פעילות זה יהיו כאלה המשרתות את מטרת פעילות ההתנדבות לפי מבחנים אלה באופן ישיר; לעניין פסקה זו, ייחשבו הכשרות או הדרכות שמשכן שעתיים לפחות והשתתפו בהן 15 מתנדבים או אנשי סגל, לפי ייעוד ההכשרה, לפחות; בכל מקרה, לא יעלה השכר הניתן במסגרת ההכשרות וההדרכות כאמור על השכר הניתן למרצים או מדריכים לפי תעריף ההדרכה של נציבות שירות המדינה למרצה, המפורסם באתר המרשתת (להלן – אינטרנט) של נציבות שירות המדינה בכתובת:   https://www.gov.il/he/Departments/publications/Call_for_bids/rates_learningבהתאם לקבוצה שאליה המרצה או המדריך כאמור משתייך ובהתאם לערכו ביום 1 בינואר של כל שנת כספים;

(3)  נסיעות מתנדבים וסגל – השתתפות בהוצאות נסיעה מוכחות באמצעות חשבוניות, קבלות או שוברי נסיעה אל היישובים ואל מוקדי ההתנדבות והעבודות; תחום פעילות נתמך זה יכלול הוצאות נסיעה של מתנדבים וסגל בתחבורה ציבורית למעט מוניות, הוצאות היסעים מאורגנים של קבוצות מתנדבים לצורך מימוש מטרות ההתנדבות והוצאות נסיעה של מנהלי שטח, ובתנאי שהנסיעה בוצעה על ידי מנהל השטח שאליו הרכב מוצמד בעצמו ומנהל השטח הוגדר ככזה על פי הצהרת מנהל מוסד הציבור אשר תועבר מראש במסגרת הבקשה לתמיכה; בכל מקרה, לא יעלו הוצאות נסיעות כאמור על התעריף הניתן לעובדי המדינה לפי הוראות התכ"ם בדבר תשלום קצובת נסיעה[4], כפי שיוגדרו בהוראות החשב הכללי מעת לעת, ולעניין הסעות מאורגנות על התעריף הנקבע לפי הוראת התכ"ם בדבר רכישת שירותי היסעים[5], כפי שיוגדרו בהוראות החשב הכללי מעת לעת;

לעניין פסקה זו, יכיר המשרד גם בהוצאות דלק ובתנאי שהתקיימו כל התנאים שלהלן:

(א) הוצאות הדלק נעשו באמצעות התקן תדלוק אוטומטי בלבד;

(ב)  הרכב המשויך להתקן התדלוק האוטומטי רשום על שמו של מוסד הציבור המגיש את הבקשה לתמיכה ואינו משמש את אחד מבעלי התפקידים כרכב צמוד;

(ג) סכום התמיכה המאושר בגין הוצאות דלק ביחס לכלי רכב בודד לא יעלה על 15,000 שקלים חדשים כולל מע"מ לשנה;

(4)  הוצאות מזון למתנדבים או לסגל – השתתפות במימון הוצאות אוכל ושתייה מוכחות למתנדבים או לסגל במהלך פעילויות ההתנדבות; בכל מקרה לא תעלה התמיכה הניתנת לפי פסקה זו על תעריף האש"ל היומי הניתן לעובד מדינה בתפקיד בהתאם להודעה בנושא: "עדכון תשלום קצובת אש"ל ודמי כלכלה ולינה לעובדי המדינה", המתפרסמת מעת לעת באתר האינטרנט של "מל"מ שכר", בכתובת https://www.malam-payroll.com/Templates/showpage.asp?DBID=1&LNGID=%202&TMID=302&FID=1345&PID=0&IID=218993;

(5)  מגורי מתנדבים או סגל – השתתפות במימון שכר הדירה של המתנדבים או של הסגל, ככל שהשכירות נדרשת להם לצורך ביצוע פעילות ההתנדבות; בכל מקרה, התמיכה לעניין תחום פעילות זה תינתן בכפוף להצגת חוזה שכירות החופף את תקופת ההתנדבות והיא תחושב בהתאם להערכת מחירי השוק המקובלים ביחס לשטח הנכס המושכר, מצבו והאזור הגאוגרפי שבו הוא ממוקם, ולא תעלה על עלות השכירות כאמור;

(6)  ציוד – השתתפות ברכישת ציוד, אמצעים, כלים ואביזרים הנדרשים לצורך פעילות ההתנדבות, העבודה החקלאית, עבודות הגידור ועבודות השמירה, כמפורט להלן:

(א) סכום התמיכה לרכישת פריט בודד לא יעלה על 150,000 שקלים חדשים, כולל מע"מ, וסך כל התמיכה לפי פסקה זו לא תעלה על 25% מכלל התמיכה שאושרה למוסד הציבור;

(ב)  מבלי לגרוע מן האמור, המשרד יכיר גם בהוצאה לרכישת כלי רכב, ובלבד שהיא עונה על כל התנאים האלה:

(1)  עלות רכישת הרכב אינה עולה על 40,000 שקלים חדשים כולל מע"מ לרכב פרטי עד חמישה מקומות, ו-80,000 שקלים חדשים כולל מע"מ לרכב הסעות מעל שבעה מקומות או שעלות הרכב אינה עולה על 70% מערכו הנקוב במחירון "יצחק לוי" הרלוונטי ליום הרכישה, לפי הנמוך מבין השניים;

(2)  בוצע רישום בעלות על הרכב על שם הגוף המבקש;

(3)  הארגון צירף הצהרה בדבר נחיצות הרכב ושימוש בפועל ברכב למימוש מטרות התמיכה, וכמות כלי הרכב שנרכשו אינה עולה על היחס של כלי רכב אחד ל-20 המתנדבים הקבועים, ששמותיהם פורטו במסמכי הבקשה;

(4)  יובהר, כי סך כל התמיכה שתינתן בעבור הוצאות רכישת רכב נכלל במסגרת 25% מכלל התמיכה שאושרה למוסד הציבור במסגרת "הוצאות הציוד", כמפורט בפסקה זו;

(ג) רכש ציוד בעלות של מעל 10,000 שקלים חדשים לפריט בודד, ייעשה בכפוף לצירופה של תוכנית רכש מפורטת לבקשת התמיכה, שתאושר מראש על ידי המשרד, ותכלול הנמקה לנחיצות הפריטים המבוקשים ושלוש הצעות מחיר לכל פריט לפחות, למעט במקרה שבו לא קיימים ספקים במספר זה לפריטים האמורים; לעניין זה, יובהר כי הדרישה לקבלת הצעות מחיר אינה חלה לעניין רכישת כלי רכב;

(ד)  לעניין פריט ציוד בודד, שהתמיכה שניתנה בעבור רכישתו עולה על 20,000 שקלים חדשים, על מוסד הציבור להחזיק בציוד מיום רכישתו, במשך שלוש שנים לפחות; ככל שמוסד הציבור הפסיק את השימוש בו במסגרת הפעילות הנתמכת, בטרם חלפו שלוש שנים מיום רכישתו, ישיב המוסד את החלק היחסי של התמיכה האמורה לפי ההפרש בין החלק היחסי של משך השימוש בו לבין התקופה האמורה;

(ה) לעניין פריט כאמור שהתמיכה בעבור רכישתו עולה על 100,000 שקלים חדשים, יהיה משך תקופת חובת החזקתו בידי מוסד הציבור, חמש שנים לפחות;

(7)  פרסום – השתתפות בעלויות פרסום שמטרתן גיוס מתנדבים לפעילויות השונות, בכפוף לצירופה של תוכנית פרסום מפורטת לבקשה, שתאושר מראש בידי המשרד, ותכלול שלוש הצעות מחיר לפחות לכל פרסום, למעט במקרה שבו לא קיימים ספקים במספר זה לסוג הפרסום המבוקש; סך כל התמיכה בתחום פעילות זה לא תעלה על 100,000 שקלים חדשים כולל מע"מ או על 10% מסכום התמיכה הכללי שניתן למוסד הציבור במסגרת מבחנים אלה, לפי הנמוך מביניהם;

(8)  שיפוץ – השתתפות בהוצאות שיפוץ מבנים המשמשים למגורי המתנדבים או הסגל, ובלבד שהשיפוצים נדרשים למבקש התמיכה לצורך תיקון ליקוי או בלאי במבנה קיים, ולא כפעולת הרחבה, שדרוג או חידוש חיצוני שאינו הכרחי, והמשרד אישר מראש את הצורך בשיפוץ ואת עלותו לאחר שנבחנה על ידי גורם מקצועי; לצורך אישור התשלום יש להציג שלוש הצעות מחיר ופירוט בדבר השיפוץ המבוקש; הוראות פסקה זו לא תגרענה מהוראות לעניין שיפוץ הקבועות בסעיף 23 לנוהל; לא תאושר לגוף מבקש הוצאה כוללת לצורך שיפוץ מבנים, העולה על 100,000 שקלים חדשים כולל מע"מ או הוצאה כאמור העולה על 10% מכלל התמיכה המבוקשת, לפי הנמוך מביניהם.

 

 

 

 

5.  תנאי סף לתמיכה

לתמיכה לפי מבחנים אלה, זכאי מוסד ציבור העומד בכל התנאים שלהלן:

(1)  מוסד ציבור כמשמעו בסעיף 3א לחוק, הרשום כדין, ופועל בלא כוונת רווח;

(2)  מוסד ציבור שעיקר פעילותו לפי הדוחות הכספיים המבוקרים שלו אינו בהוראה או בהפעלת מוסד חינוך, כהגדרתו בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949[6]; תלמידי מסגרת חינוכית השייכת למוסד העומד בתנאי הסף המפורט בפסקה זו או המופעלת על ידו לא יכללו ברשימת המתנדבים ולא תינתן תמיכה בעד פעילותם ההתנדבותית;

(3)  למוסד הציבור כיסוי ביטוח צד ג' בר תוקף לכלל המתנדבים בו, לכיסוי הסיכונים הכרוכים בפעילות ההתנדבותית;

(4)  מוסד הציבור צרף לבקשתו הצהרה בכתב לפיה במהלך השנה שבעדה מבוקשת התמיכה יפעיל מערך התנדבות המונה 24 מתנדבים קבועים לפחות, בהיקף שנתי של 4,800 שעות התנדבות לפחות; מוסד ציבור שלא יעמוד ב-85% לפחות מתחזית מערך המתנדבים שעליו התחייב, שיעור אי העמידה בתחזית יקוזז מגובה התמיכה המאושרת; למוסד הציבור תעמוד, על פי בקשתו, אפשרות לערער בפני הוועדה ולנמק את הסיבות לאי העמידה בתחזית; ערעור, על נימוקיו, יוגש עם קבלת ההודעה על הקיזוז המתוכנן;

(5)  בקשת התמיכה של מוסד הציבור היא לפעולת התנדבות המקיימת שתיים מן המטרות המפורטות בסעיף 3 לפחות, ומרבית פעילות המתנדבים היא בביצוע פעילות חקלאית ובסיוע לחקלאים בשמירה על השטחים החקלאים;

(6)  הפעילות הנתמכת מתבצעת באזורי עדיפות לאומית;

(7)  מוסד הציבור מקיים בעבור המתנדבים פעילות חינוכית בשניים מבין התחומים האלה לפחות –  העצמה ומנהיגות, מורשת, חקלאות וחינוך לדו-קיום, דמוקרטיה וערכים הומניים;

(8)  מוסד הציבור יפעיל מערך התנדבות קבוע באזורי עדיפות לאומית בהיקף שלהלן:

(א) בשנה שבעדה ניתנת התמיכה, המערך ההתנדבותי יפעל בשישה יישובים לפחות, ובלבד שבכל יישוב יפעלו ארבעה מתנדבים לפחות; מוסד הציבור יוכיח קיום תנאי זה באמצעות הצגת תוכניות שביצע בעבר ובכפוף לאישור הוועדה בדבר התוכניות האמורות;

(ב)  מבלי לגרוע מן האמור בפסקת משנה (א), ביחס למוסד ציבור המגיש בקשה לתמיכה בפעם הראשונה, ניתן להכיר גם בהפעלת מערך התנדבותי בשני יישובים לפחות; למוסד ציבור כאמור, יינתן סיוע בהתאם ליחס שבין כמות היישובים שבהם מבוצעת התנדבות בפועל לבין מספר היישובים המזערי הנדרש על פי מבחנים אלה; בשנה השנייה להגשת הבקשה לתמיכה, יפעיל מוסד הציבור מערך התנדבותי בשלושה יישובים לפחות ובשנה השלישית להגשת הבקשה לתמיכה יפעיל מערך התנדבותי בארבעה יישובים לפחות, ובהתאמה למספר השעות הנדרש;

(9)  מוסד הציבור הגיש פירוט של תקציב ההוצאות לצורך ביצוע התוכנית;

(10) מוסד הציבור הגיש תוכנית פעילות התנדבותית וחינוכית מפורטת, כמפורט בסעיף 7 שלהלן ובהתאם להנחיות שיינתנו בידי המשרד, בצירוף כלל המסמכים והאישורים הנדרשים ובהתאם לנוהל;

(11) מוסד הציבור הסכים בכתב כי המשרד ומשרד האוצר רשאים לעשות כל שימוש המקדם את מטרות התמיכה לפי מבחנים אלה, בכל תוצרי הפעילות הנתמכת ובלא תמורה, תוך אזכור של מוסד הציבור;

(12) מוסד הציבור הוא הגורם המבצע אשר יוזם את הפעילות והוא האחראי על הפעלתה; לעניין פסקה זו, לא תתאפשר תמיכה בקבלני משנה אלא במוסד הציבור ובמתנדביו בלבד;

(13) הפעילות הנתמכת היא פעילות אשר אינה מנוגדת להוראות הדין, ואין בה כדי לסייע או לאפשר פעילות העומדת בניגוד להוראות הדין;

(14) בתמיכה המבוקשת בעד פעולות שעניינן עיבוד שטחים חקלאיים או שמירה על שטחים חקלאיים, ימציא מוסד הציבור אישור בגין אחזקה כדין של הקרקע המעובדת או נשוא פעולת השמירה; לעניין פסקה זו, "אישור" – חוזה חכירה, הסכם בר-רשות, אישור מרעה או כל אישור מתאים אחר של גורם מוסמך, לפי העניין;

(15) מוסד הציבור המציא הצהרה חתומה בידי כל אחד מהחקלאים אשר בשטחו מתבצעת הפעילות ההתנדבותית, בה החקלאי מאשר כי בשטחו מתבצעת פעילות התנדבות על ידי מוסד הציבור המבקש תמיכה; ההצהרה תכלול פירוט של היקף הפעילות, אופי הפעילות ותרומתה;

(16) מוסד ציבור המגיש לראשונה בקשה לקבלת תמיכה לפי מבחנים אלה יוכיח באמצעות דוחות כספיים כי עלות סך כל פעילותו בתחומי הפעילות הנתמכים לפי מבחנים אלה, בשנה שקדמה למועד הגשת הבקשה לתמיכה, לא פחתה ממחצית עלות הפעילות שבעדה הוא מבקש את התמיכה.

6.  סכום התמיכה

(א) סכום התמיכה שתינתן למוסד ציבור לא יעלה על 75% מהעלות הכוללת של תוכנית הפעילות ההתנדבותית; לא תוכר לעניין מבחנים אלה פעילות שהיקפה עולה על כפל היקף הפעילות בשנה שקדמה לשנה שבעדה מבוקשת התמיכה.

(ב)  ביצוע חלקי של התוכנית, אשר בהתבסס עליה ניתנה התמיכה, יקטין את השתתפות המשרד בהתאם, כדלהלן:

(1)  עמידה ב-95% ממספר המתנדבים הקבועים שעליהם הצהיר מוסד הציבור, תחשב כביצוע מלא של התוכנית;

(2)  עמידה ב-95% ממספר שעות ההתנדבות ע"י מתנדבים לא קבועים שעליהם הצהיר מוסד הציבור, תחשב כביצוע מלא של התוכנית;

(3)  היה אחוז אי העמידה נמוך מ 95%, יופחת מסכום הזכאות סכום המהווה את מכפלת אחוז אי העמידה בסך כל הזכאות בפועל לפי מספר מתנדבים קבועים ו/או מספר שעות ההתנדבות לפי העניין.

7.  תוכנית העבודה

נוסף על המסמכים שיש להגיש לפי הנוהל ובהתאם לתנאי הסף הקבועים בסעיף 5 למבחנים אלה, על מוסד הציבור לצרף תוכנית עבודה סדורה שבמסגרתה יוצגו ויפורטו המרכיבים האלה:

(1)  הצגת ראשי פרקים לתוכנית; תוכנית ראשונית להטמעה בקרב קהל היעד אליו מיועדת התוכנית; פירוט אודות מפתחי התוכנית החינוכית וההתנדבותית והשכלתם;

(2)  אופי הפעילות המתוכננת במסגרת התוכנית החינוכית וההתנדבותית; פירוט תאריכי הפעילות, שעות הפעילות, מיקום הפעילות והיישובים שבהם מתבצעת או עתידה להתבצע; פירוט התכנים ורשימת הנושאים שבהם יעסקו הפעילויות ההתנדבותיות;

(3)  מספר המשתתפים הצפוי ופירוט דרכי גיוס משתתפים לתוכנית;

(4)  הגופים השותפים בארגון הפעילות ההתנדבותית והחינוכית ובמימונה;

(5)  העלות המבוקשת, לרבות כלל מקורות המימון שלה;

לעניין סעיף זה, המשרד יבחן את תוכנית העבודה במסגרת אישור הבקשה לתמיכה, ויהיה רשאי לבקש הבהרות ופירוט נוסף, בהתאם לצורך; החלטת הוועדה בעניין אישור תוכנית העבודה תנומק.

8.  אמות המידה לתמיכה ואופן חלוקתה

(א) שיעורי התמיכה במוסד הציבור ייקבעו לפי אמות המידה שלהלן:

1.  מספר המתנדבים הקבועים בגילאי 16 עד 35 המתוכנן לשנת התמיכה, כאשר על העמותה יהיה להוכיח כי הפעילות ההתנדבותית התבצעה בשטח של לא פחות מ - 50 דונם לכל מתנדב

2.  מספר שעות פעילות ההתנדבות המתוכנן לשנת התמיכה של מתנדב שאינו קבוע

(ב)  תקצוב העמותות יקבע בהתאם לחישוב הבא:

1.  20% מסך התקציב המאושר יחולק באופן שווה לפי שעת התנדבות של מתנדב שאינו קבוע כפי שהצהירו העמותות.

2.  80% מסך התקציב המאושר יחולק באופן שווה לפי מספר המתנדבים הקבועים המתוכנן של כל עמותה ועד 7,500 ₪ למתנדב.

(ג) הסכום המרבי לתמיכה לעמותה לא יעלה על 30% מסך תקציב התמיכה הכולל בפועל.

(ד)  הסכום המרבי שיוכר לכל עמותה יהיה הנמוך מבין שלושת הקריטריונים הבאים:

1. סך התמיכה שביקשה העמותה.

2. 75% מסך העלות הכוללת של הפעילות שהציגה העמותה.

3. 200% מסך התמיכה בעמותה בשנה שקדמה לשנת התמיכה.

(ה) במידה ולאחר חלוקת התקציב לפי סעיפים ב-ד תיוותר יתרה תקציבית, יתרה זו תחולק באופן שווה בין מוסדות הציבור הנתמכים, בהתאם למספר המתנדבים הקבועים המתוכנן של כל עמותה  וללא המגבלות בסעיפים (ב) ו (ג).

 

9.  נהלים

(א) מוסד הציבור יגיש פירוט בדבר יתרת האמצעים הכספיים, טובות ההנאה בכסף או בשווה כסף, העומדים לרשותו, להוציא התמיכה המבוקשת, לשם מימוש הפעילות.

(ב)  לא תיתמך פעילות הממומנת בדרך אחרת מתקציב המדינה; לא תיתמך פעילות הנתמכת לפי המבחנים לתמיכה של משרד החינוך באחזקת מתנדבי שנת שירות והפעלתם[7]; על מוסד ציבור המבקש תמיכה בעד פעילות אחרת לפי המבחנים הנזכרים בסעיף קטן זה, להוכיח להנחת דעתה של הוועדה כי קיימת הפרדה חשבונאית ומהותית בין שתי הפעילויות הנתמכות.

(ג) לא יהיה זכאי לתמיכה לפי מבחנים אלה מתנדב שהובא בחשבון או דווח עליו במסגרת המבחנים למתן תמיכות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר לתמיכה במוסדות ציבור הפועלים לקליטת צעירים לחינוך ועבודה חקלאית באזורי עדיפות לאומית[8].

(ד)  לא יהיה זכאי לתמיכה לפי מבחנים אלו מי שהוא עובד העמותה הנתמכת.

(ה) כל מוסד ציבור רשאי להגיש בקשה לתמיכה בעבור תוכנית אחת בלבד, כאשר ניתן לכלול בתוכנית מספר סעיפי משנה.

10. תשלום התמיכה

(א) מבלי לגרוע מהאמור בנוהל ובהוראות החשב הכללי, תשלום התמיכה ייעשה כנגד הצגת דוחות ביצוע ותמורת חשבוניות,דוחות הביצוע ישקפו את ההוצאה בפועל תוך שמירה על המגבלות בסעיף 4 לנוהל; ביצוע שלא יהיה בהתאם לתוכנית באופן מלא יזכה את מוסד הציבור בתמיכה בהתאם לשיעור היחסי של עמידתו בתוכנית.

(ב)  מובהר בזאת כי מתן התמיכה בפועל כפוף לאישור תקציב המדינה לשנת 2021. יודגש כי אין ודאות שייקבע תקציב לנושא התמיכה, לרבות לתשלום מקדמות ומה יהיה שיעורו, ככל שייקבע. משכך, האחריות על ביצוע הפעילות בטרם אושרה התמיכה היא של מוסד הציבור בלבד.

(ג) בכל מקרה סכום התמיכה למוסד ציבור לא יעלה על 75% מהעלות בפועל.

(ד)  לעניין תשלום מקדמה למי שנמצאו זכאים לתמיכה, יחולו הוראות הנוהל.

11. תחילה

תחילתם של מבחנים אלה ביום ד' בטבת התש"ף (1 בינואר 2021).

 

_____________, התשפ"א

(_____________, 2021)

___________________________

אלון שוסטר

שר החקלאות ופיתוח הכפר

(803-35-2020-000054)

 

 



[1] ס"ח התשמ"ה, עמ' 60; התשנ"ב, עמ' 34.

[2] הוראת תכ"ם מס' 6.2 https://mof.gov.il/Takam.

[3] י"פ התש"ף, עמ' 482 ועמ' 7207.

[4] הוראת תכ"ם מס' 13.4 https://mof.gov.il/takam.

[5] הוראת תכ"ם מס' 16.8 https://mof.gov.il/takam.

[6] י"פ התש"ט, עמ' 287.

[7] י"פ התשע"ח, 2851.

[8] י"פ התשע"ח, 10550.