מבחנים לחלוקת כספים של משרד הבריאות לצורך תמיכה לשמירת היציבות הפיננסית של בתי חולים ציבוריים-כלליים לשנת 2021
לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה–1985
בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה–1985, בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה ובהתאם להוראת התכ"ם בדבר תמיכה בגופים אחרים, מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספים לצורך תמיכה של משרד הבריאות (להלן – המשרד) תמיכה לשמירת היציבות הפיננסית של בתי חולים ציבוריים-כלליים לשנת 2021, כמפורט להלן:
תקנה תקציבית מספר: 24200341
1. כללי
(א) ועדת התמיכות של המשרד (להלן – הוועדה) תדון במתן תמיכות מתקציב המשרד בהתאם לנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן[1] (להלן – הנוהל).
(ב) התמיכה עצמה צריך שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתתה, על פי עקרונות של סבירות ושוויון.
(ג) בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של העניין, תוך יישום שוויוני, אחיד וענייני של המבחנים שנקבעו.
(ד) כל שיקוליה של הוועדה יהיו ענייניים, תוך הפעלת אמות מידה מקצועיות, ככל שיידרש לפי נסיבות העניין; הוועדה תנמק החלטותיה.
2. הגדרות
במבחנים אלה –
"בית חולים" – בתי חולים ציבוריים-כלליים הפעילים חדר מיון כללי ומוכרים כמלכ"ר לצורכי מס.
"בית חולים חדש" – בית חולים שהחל לפעול אחרי שנת 2015 ;
"בית חולים קטן " – בית חולים שביום י"ז בטבת ה'תשפ"א (1 בינואר 2021) מספר המיטות לאשפוז כללי במחלקות הפנימיות, במחלקות הטיפול הנמרץ, במחלקות הילדים, במחלקות הכירורגיה, במחלקות היולדות ובמחלקות השהיה, כפי שהופיעו בתעודת רישומו של בית החולים, אינו עולה על 350 מיטות.
"הגשת התחייבות מידית" – הגשת התחייבות של בית חולים לקיים את התנאים המפורטים בסעיף 5(ג), בצירוף המחאת זכות או המחאה בלתי חוזרת כמפורט בסעיף 5(ב);
"המחאה בלתי חוזרת" – הוראת קיזוז כהגדרתה בהוראת התכ"ם בדבר ערבויות[2], והתחייבות בלתי חוזרת כמשמעותה בהוראה האמורה; הוראת הקיזוז תוגש בהתאם לטופס בנושא "הוראת קיזוז" המצורף להוראה האמורה;
"מחוז" – כמשמעותו בהודעה על חלוקת שטח המדינה למחוזות ולנפות ותיאורי גבולותיהם[3];
"עובדים קיימים" – עובדים שהועסקו בבית החולים במועד הגשת ההתחייבות המיידית;
"שינוי בתנאי העסקה" – שינוי בתנאי השכר, הפרישה או הגמלאות, הטבות סוציאליות, שעות העבודה, ימי חופש או בהטבות כספיות אחרות במסגרת ההעסקה בבית החולים;
"שיעור הגידול הדמוגרפי במחוז" – שיעור הגידול השנתי במחוז בו ממוקם בית החולים, בשנת התמיכה, ביחס לשנה שקדמה לה, כפי שמופיע בלוח מספר 2.13 שבשנתון הסטטיסטי לישראל לשנת 2019, שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כפי שמתעדכן מזמן לזמן; למען הסר ספק, שיעור הגידול הדמוגרפי יהיה שיעור הגידול השנתי באוכלוסייה המופיע בלוח האמור;
"תכנית עבודה תקציבית" – תכנית עבודה המפרטת את צפי ההכנסות והוצאות המוסד לשנת התקציב בהתאם לפורמט שיוסכם על ידי המשרד.
"מספר מיטות אשפוז מתוקננות"- מספר מיטות האשפוז כפי שהופיעו בתעודת רישומו של בית החולים ביום ו' בשבט התש"ף (1 בפברואר 2021). לעניין הגדרה זו יספרו המיטות הבאות על פי המפתח הבא: מיטות באגף טיפול נמרץ וכן מיטות טיפול נמרץ ילדים תיספרנה כשהן מוכפלות פי 3.5 מיטות, מיטות באגף יולדות תיספרנה כשהן מוכפלות פי 0.7, מיטות במחלקות השהיה תיספרנה כשהן מוכפלות פי 0.9, מיטות באגף פסיכיאטריה תיספרנה כשהן מוכפלות פי 0.85, מיטות באגף מחלות ממושכות תיספרנה כשהן מוכפלות פי 0.85 ומיטות באגף שיקום תיספרנה כשהן מוכפלות פי 0.85. הגדרת האגפים ורשימת המחלקות הנכללות בהם תהיה על פי הפרסום של אגף המידע של משרד הבריאות: "מוסדות האשפוז והיחידות לאשפוז יום בישראל 2017" המפרט את רשימת המחלקות וחלוקתן לאגפים.
"הסדר הבראה"-הסכם חתום בין המדינה ובית החולים המתנה כספים המבטיחים איזון תקציבי ארוך טווח בביצוע תכנית התייעלות של בית החולים.
"אמצעי שליטה"– כל אחת מאלה:
1. זכות ההצבעה באסיפה כללית של חברה או בגוף מקביל של תאגיד אחר;
2. הזכות למנות דירקטור בתאגיד, ולענין זה –
a. יראו את מי שמינה דירקטור בתאגיד כבעל הזכות למנותו;
b. חזקה על תאגיד שנושא משרה בו נתמנה לדירקטור בתאגיד אחר, ועל מי ששולט באותו תאגיד, שהם בעלי הזכות למנותו;
3. הזכות להשתתף ברווחי התאגיד;
4. הזכות ליתרת נכסי התאגיד בעת חיסולו לאחר סילוק חבויותיו;
"תאגיד קשור"-כל אחד מאלה:
א. תאגיד הנשלט בידי בית החולים
ב. תאגיד השליטה של בית החולים
ג. בית חולים אחר שתאגיד השליטה שלו הוא תאגיד השליטה של בית החולים וכן תאגידים שבשליטתו;
"פרויקט השקעה בפיתוח או בינוי"- פרויקט שעלותו מעל 0.5 מלש"ח.
5. מטרת התמיכה
מטרת התמיכה לפי מבחנים אלה היא לסייע לבית חולים הנמצא במצוקה כספית ותזרימית קשה, המאיימת על יכולתו להמשיך במתן שירותים רפואיים באופן סביר ולקיים את מטרותיו, באמצעות קיום תכנית לייצוב כספי הכוללת סיוע ממשלתי, שמטרתה להביא את בית החולים לאיזון תקציבי שוטף בר קיימה (להלן – התכנית).
6. התנאים למתן התמיכה
לתמיכה לפי מבחנים אלה, זכאי בית חולים המקיים את כל התנאים האלה:
(1) בית החולים אינו מצוי בבעלות קופת חולים ואינו בית חולים חדש;
(2) בית החולים לא ייתמך לפי מבחנים אלה ככל שבשנת 2021 הוא נתמך כחלק מהמבחנים לחלוקת כספים של משרד הבריאות לצורך תמיכה בבתי חולים ציבוריים-כלליים במצוקה או כחלק מהסדר הבראה.
(3) בית חולים יודיע למשרד על כוונתו לבקש תמיכה לפי מבחנים אלה עד 45 ימים מיום פרסום המבחנים.
(4) בית החולים התחייב לשתף פעולה עם דרישות המשרד, לרבות העברת מידע על פעילותו השוטפת, הרפואית והכלכלית, בהתאם לדרישת המשרד.
7. תנאים נוספים למתן התמיכה
(א) בכפוף לאמור בסעיפים קטנים (ב) עד (ה), בית חולים שמקיים את התנאים המפורטים בסעיף 6, יהיה זכאי לקבלת תמיכה .
(ב) העברת התמיכה, תבוצע בכפוף להתחייבות שיגיש בית החולים, בכתב, לפיה הוא מתחייב לנקוט בצעדים מידיים לצמצום הגירעון כמפורט בסעיפים קטנים (ד) ו-(ה) לסעיף זה; להבטחת ההתחייבות כאמור, יפקיד בית החולים המחאת זכות לפיה תוכל המדינה לקבל חזרה את סכום התמיכה מקופות החולים, באמצעות קיזוז הסכום שבית החולים זכאי לקבל מקופות החולים בגין אספקת שירותי בריאות; אם לא ניתן להשיג המחאת זכות כאמור, באפשרות בית החולים, בכפוף לאישור מחשב המשרד, להעמיד המחאה בלתי חוזרת, לפיה באפשרות המשרד לבצע קיזוז מתמיכות אשר בית החולים יהיה זכאי להן בעתיד.
(ג) העברת תמיכת התמיכה, תבוצע בכפוף למסירת כתב התחייבות מידית לנקיטת הצעדים המפורטים להלן, מידי המנהל הכללי (להלן – המנכ"ל) והוועד המנהל של בית החולים או בעלי התפקידים המקבילים לתפקידים אלה בבית החולים:
(1) פיקוח ובקרה:
(1) בית החולים יסכים לכך שימונה באופן מידי רואה חשבון מלווה לבית החולים, כמפורט בסעיף 5(ה);
(2) תקורת שר"פ:
בבית חולים שבו קיימים שירותי רפואה פרטיים (להלן – השר"פ), בית החולים יתחייב כי החל מהחודש העוקב ליום החתימה על ההתחייבות, חלקו של בית החולים מהכנסות השר"פ בפועל, על כל סוגיהן, הנובעות משירותים רפואיים ואשר התשלום בעבורן איננו כלול בטופס התחייבות שנכלל בהתחשבנות הסל של קופת החולים, לא יפחת משיעור של 30%, למעט עבודות ייעוץ וחוות דעת רפואיות הנעשות באישור מנכ"ל בית החולים מחוץ למתקני בית החולים, ולגביהן ייקבע שיעור של 18%; בית החולים יודיע בכתב לכל הגורמים הרלוונטיים על העלאת תקורות השר"פ כאמור בפסקה זו, לפני קבלת התמיכה לפי מבחנים אלה; השיעורים האמורים בפסקה זו, לא יופחתו ככל שמבחנים אלה עומדים בתוקפם, אלא באישור המשרד;
(3) ריסון עלות השכר של ההנהלה הבכירה:
בית החולים יתחייב, כי החל מהמשכורת בעבור החודש שלאחר החודש העוקב ליום בו נחתמה ההתחייבות המידית, הוא יפחית למשך 12 חודשים מעלות השכר של כל אחד מהמנהלים הבכירים בבית החולים או בתאגיד שבשליטתו אשר נכללו ברשימה שהציע בית החולים ואושרה על ידי המשרד; המשרד יקבעו שאכן כל המנהלים הבכירים של בית החולים מופיעים ברשימה, תוך שהם מביאים בחשבון את גובה השכר היחסי ואת תפקיד המנהלים; קיצוץ השכר ייערך בהתאם לבחירת בית החולים באחד מהאופנים האלה:
(א) קיצוץ בגובה של 25% מהחלק בעלות השכר השנתית העולה על 700,000 שקלים חדשים;
(ב) קיצוץ בגובה של 3% מכלל עלות השכר השנתית;
(ג) בית חולים שביצע קיצוץ שכר של 2 % ומעלה בשנה שעברה לא יצטרך לעמוד בתנאי הקיצוץ לעיל , בתנאי ולא יעלה את השכר בחזרה לתקופת המבחן .
בטרם קבלת התמיכה לפי מבחנים אלה, בית החולים יודיע בכתב לכל הגורמים הרלוונטיים על הפחתת השכר העתידי כאמור בפסקה זו;
(4) אישור על פרויקטים לפיתוח:
(ד) בית החולים יתחייב, כי החל מיום החתימה על ההתחייבות הוא יגיש לאישור המשרד פרויקט השקעה בפיתוח או בינוי שהוא מבצע או עתיד לבצע; תכנית הפרויקטים אשר תוגש לאישור המשרד תכלול, בין היתר, אבני דרך, מנגנוני פיקוח ובקרה, עלויות הקמה, תחזית הכנסות והוצאות מפעילות שוטפת של הפרויקטים, השפעת הפרויקטים על בית החולים במהלך תקופת ההקמה ולאחריה, דרכי מימון הפרויקטים במלואו וכל נתון נוסף שיבקשו המשרד;
(ה) בית החולים יתחייב שלא יבצע כל פרויקט השקעה בפיתוח או בינוי, בין אם הוא החל כבר בביצועו ובין אם הוא עתיד לבצעו, ללא אישור המשרד כאמור בפסקת משנה (א) שלעיל;
(ו) בית החולים יתחייב כי משאבי בית החולים לא ישועבדו לטובת פרויקט פיתוח של תאגיד מקושר.
(5) כוח אדם ושכר:
(א) בית החולים יתחייב, כי החל מיום החתימה על ההתחייבות כל קליטה של עובד חדש בבית החולים או בתאגיד שבשליטתו, במשך כל השנים בהן ניתנת תמיכה לפי מבחנים אלה ולכל הפחות עד תום שנת 2021, תחייב, בנוסף לכל אישור אחר, אישור מראש ובכתב של מנכ"ל בית החולים ובידיעה של רואה החשבון המלווה;
(ב) על אף האמור בסעיף (5)(א) בית החולים לא יקלוט עובד חדש בעלות שכר שתעלה על 10% מעלות השכר של עובד קיים בתפקיד מקביל או ברמה דומה ללא אישור המשרד;
(ג) בית החולים יתחייב, כי במהלך השנים בהן ניתנת תמיכה לפי מבחנים אלה ולכל הפחות עד תום שנת 2021, לא יבצע שינוי בתנאי ההעסקה של עובדים קיימים, שאינו מחייב מתוקף הסכמים קיימים, אלא באישור המשרד; לגבי בית חולים בו לא קיימים הסכמי שכר בתוקף– בית החולים יתחייב כי במהלך תוקפם של מבחנים אלה לא יבצע כל שינוי בתנאי ההעסקה של עובדים קיימים בשיעור גידול העולה על 1.7% מסך כל עלות השכר של העובדים הקיימים, אלא באישור המשרד;
(ד) בית החולים יתחייב כי במהלך תקפה של מבחנים אלה לא יבוצע העברת פעילות מבית החולים לתאגיד קשור או להיפך ללא אישור המשרד.
(ה) בית החולים יתחייב להעביר לאישור הדירקטוריון תכנית עבודה הכוללת יעדי התייעלות.
(ד) העברת התמיכה, תתבצע בכפוף להעברת התחייבות בכתב מהמנכ"ל ומהוועד המנהל של בית החולים או מבעלי התפקידים המקבילים לתפקידים אלה בבית החולים, לעריכת תכנית עבודה תקציבית בה יפורטו הצעדים שינקוט בית החולים להשגת היעדים המפורטים בפסקאות (1) עד (3) שלהלן (להלן – התכנית); התכנית תוגש לאישור המשרד, לא יאוחר מחודש לאחר שהועברה התמיכה לבית החולים לפי מבחנים אלה ובהסכמת המשרד – במועד מאוחר יותר; התכנית תאושר בידי המשרד, ככל הניתן, בתוך 30 ימים:
(1) בית חולים שאינו בית חולים קטן, יתחייב לגייס כספיים, בהיקף של 66% מסכום התמיכה שיחולק לבית החולים לפי מבחנים אלה לפחות, באמצעות גיוס תרומות שאינן מיועדות ושלא קיימת לגביהן הגבלה, על ידי התייעלות של בית החולים או על ידי מכירת נכסים. בכל הנוגע לבתי חולים קטנים – בית החולים יתחייב לגייס כספיים מצידו בהיקף של 30% מסכום התמיכה, באמצעות גיוס תרומות שאינן מיועדות ושלא קיימת לגביהן הגבלה, על ידי התייעלות של בית החולים או על ידי מכירת נכסים.
(2) בית החולים יתחייב שלא להגדיל את פעילותו בשנת 2021 ביחס לשנת 2019 מעבר לשינוי במחיר יום אשפוז לעומת שנת 2019 ו2020 ומעבר לשיעור הגידול הדמוגרפי במחוז שבו מצוי בית החולים; לעניין זה, הגידול בפעילות ייבחן לפי הכנסות ברוטו של בית החולים מהפעילות הרפואית במימון ציבורי של קופות החולים;
(3) בית החולים יתחייב לשפר את מדדי הביצוע המרכזיים ל- 9 החודשים הראשונים של שנת 2021 ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019 כמפורט להלן, בהתאם לתכנית אשר פרטיה יוסכמו בין המשרד לבין בית החולים:
(1) ירידה של 1% לפחות, ביחס בין הוצאות השכר לבין מחזור ההכנסות נטו של בית החולים; או ירידה של 1% בכמות המשרות הממוצעות בבית החולים
(2) הפרמטרים בסעיף קטן (א) לעיל יחושבו על בסיס דוח ביצוע תקציב שיופק על ידי רואה החשבון המלווה.
(ה) רואה החשבון המלווה:
(1) המשרד ימנו, עובר להגשת בקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה, רואה חשבון מלווה לבית החולים; למשרד שמורה הזכות להאריך את תקופת המינוי של רואה החשבון המלווה לתקופה של עד 3 שנים נוספות;
(2) רואה החשבון המלווה יבצע מעקב שוטף אחרי ביצוע תנאי מבחנים אלה והתכנית אשר סוכמה בין הצדדים לפי סעיף קטן (ד);
(3) בטרם אישורה של הוועדה למתן התמיכה, יתחייב בית החולים בכתב למשרד כי יעניק, בתוך 30 ימים ממועד ההתחייבות, הרשאות צפייה לרואה החשבון המלווה או למי מטעמו, לכל מערכות המידע בבית החולים, לרבות, למערכות השכר הלוגיסטיקה, ERP, משאבי האנוש, הגבייה והתשלומים וחשבונות הבנק, למעט מידע רפואי אישי; במקרה שיידרש, בית החולים יעניק לרואה החשבון המלווה או מי מטעמו שירותי תמיכה וסיוע בתפעול מערכות המידע; סיוע כאמור יינתן בתוך 3 ימי עבודה; נוסף על כך, בית החולים יעמיד לרשות רואה החשבון המלווה, או מי מטעמו, חדר עבודה קבוע, הכולל גישה ישירה לכל מערכות המחשוב של בית החולים;
(4) בית החולים יתחייב להעביר לרואה החשבון המלווה מדי חודש נתוני ביצוע תקציב , ביצוע תזרים , תזרים חזוי לרבעון הקרוב בפירוט חודשי וכן דוח משרות . כמו כן יתחייב בית החולים להעמיד לרשות רואה החשבון המלווה, כל נתון או מסמך הדרוש לו ביחס למבחנים אלה, וזאת בתוך 3 ימי עבודה מהמועד שהתבקשו לכך, אלא אם אישר רואה החשבון מראש ארכה לצורך מסירת הדיווח;
(5) בית החולים יתחייב למסור מידע בנוגע לתאגיד קשור המצויים בשליטתו הישירה או העקיפה, ככל שיידרש ;
(6) רואה החשבון המלווה יהיה נוכח בתהליכי קבלת ההחלטות של בית החולים וישתתף בישיבות הדירקטוריון או הוועד המנהל; הוא ישתתף גם בישיבות הנהלה, וכן בפגישות אחרות על פי שיקול דעתו; הנהלת בית החולים תעדכן את רואה החשבון המלווה בכל כוונה לקבלת החלטה ניהולית בעלת השפעות כלכליות משמעותיות על בית החולים;
(7) רואה החשבון המלווה ידווח למשרד על עמידתו של בית החולים בתנאי מבחנים אלה, וכן על החלטות וסוגיות ניהוליות העומדות בפני הנהלת בית החולים והדירקטוריון; הדיווח יערך בתדירות שלא תפחת מדיווח אחד בחודש ודיווח ייעודי לפני כל מועד תשלום במסגרת מבחנים אלה;
(8) בבית חולים שסכום התמיכה הכולל בו לפי מבחנים אלה עולה על 15 מיליון שקלים חדשים בשנה רשאי החשב הכללי לקבוע כי יוקנו לרואה החשבון המלווה סמכויות נוספות, בתחומים אלה: אישורי התחייבויות, הרשאות חתימה וקליטת עובדים, והכול בהתאם להיקפי התמיכה בבית החולים ולהתנהלותו הפיננסית; בית החולים מתחייב לאפשר לרואה החשבון המלווה להפעיל סמכויות אלו ככל שייקבעו;
8. פרק א'-חלוקה לבתי חולים שהם לא בית חולים קטן -
סכום התמיכה ואופן חלוקתה
(1) בפרק א' יחולק 170.5 מלש"ח.
(2) הסכום העומד לחלוקה יחולק באופן הבא:
(1) בחלוף 45 ימים מיום פרסום המבחנים תיקבע חלוקת הזכאות לקבלת תמיכה במסגרת המבחן בין בתי החולים הזכאים לתמיכה אשר הגישו התחייבות מידית עד חודש לפני המועד הקובע,, תיעשה לפי היחס שבין מספר מיטות האשפוז המתוקננות בבית החולים, לבין מספר מיטות האשפוז המתוקננות של כלל בתי החולים הזכאים לתמיכה לפי מבחנים אלה.;
(2) עד 40% מהסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור כל בית חולים שיימצא זכאי לקבלת תמיכה, לאחר הגשת התחייבות מידית; לא יחולקו סכומים נוספים לבית החולים במסגרת המבחן עד לאישור רואה החשבון המלווה על נקיטת הצעדים הנדרשים לעמידה בהתחייבות המידית שהגיש בית החולים;.
(3) 15% מהסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור הגשה ואישור בידי של תכנית פיתוח כלל הפרויקטים שתוגש לתקופת המבחן;
(4) 15% מהסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור כל בית חולים שיימצא זכאי לקבלת תמיכה, לאחר אישור תכנית העבודה, כאמור בסעיף 5(ד);
(5) 5% מהסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור הגשת דוח כספי חתום לשנת 2020;
(6) 5% מסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור עמידה בסעיף 5 (2)
(7) 5% מסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור עמידה בסעיף 5 (4)
(8) 5% מסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור עמידה בסעיף 5 (5) ו-(3) ע"י אישור רואה החשבון.
(9) 5% מסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור עמידה בסעיף ד' (1) .
(10) יתרת הסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור כל בית חולים שיימצא זכאי לקבלת תמיכה, בהתאם לעמידה בסעיף ד (2) ולאחר שהמשרד אישרו כי בית החולים פועל באופן נאות למימוש התחייבויותיו במסגרת מבחנים אלה;
(11) במידה ויוחלט על חלוקת סכום נוסף במסגרת מבחן תמיכה זה לאחר המועד הקובע, הסכום יחולק בין בתי החולים הזכאים לתמיכה אשר הגישו התחייבות מידית עד חודש לפני המועד הקובע, לפי היחס שבין הגירעון המייצג של כל אחד מהם לבין סך כל הגירעונות המייצגים שלהם; הסכום הנוסף ישולם לבתי החולים על פי אבני הדרך האמורות בפסקה (6).
9. פרק ב'- בית חולים קטן -
(א) בפרק ב' יחולק 23.2 מלש"ח .
(ב) הסכום העומד לחלוקה יחולק באופן הבא:
בחלוף 45 ימים מיום פרסום המבחנים תיקבע חלוקת הזכאות לקבלת תמיכה במסגרת המבחן בין בתי החולים הזכאים לתמיכה אשר הגישו התחייבות מידית עד חודש לפני המועד הקובע, תיעשה לפי היחס שבין מספר מיטות האשפוז המתוקננות בבית החולים, לבין מספר מיטות האשפוז המתוקננות של כלל בתי החולים הזכאים לתמיכה לפי מבחנים אלה.
(1) עד 40% מהסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור כל בית חולים שיימצא זכאי לקבלת תמיכה, לאחר הגשת התחייבות מידית; לא יחולקו סכומים נוספים לבית החולים במסגרת המבחן עד לאישור רואה החשבון המלווה על נקיטת הצעדים הנדרשים לעמידה בהתחייבות המידית שהגיש בית החולים;.
(2) 5% מהסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור הגשה ואישור בידי של תכנית פיתוח כלל הפרויקטים שתוגש לתקופת המבחן;
(3) 15% מהסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור כל בית חולים שיימצא זכאי לקבלת תמיכה, לאחר אישור תכנית העבודה, כאמור בסעיף 5(ד);
(4) 10% מהסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור הגשת דוח כספי חתום לשנת 2020;
(5) 10% מסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור עמידה בסעיף 5 (4)
(6) 10% מסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור עמידה בסעיף 5 (5) ו-(3) ע"י אישור רואה החשבון.
(7) 5% מסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור עמידה בסעיף ד' (1).
(8) יתרת הסכום האמור בפסקה (1) ישולם בעבור כל בית חולים שיימצא זכאי לקבלת תמיכה, בהתאם לעמידה בסעיף ד (2) ולאחר שהמשרד אישרו כי בית החולים פועל באופן נאות למימוש התחייבויותיו במסגרת מבחנים אלה;
(9) במידה ויוחלט על חלוקת סכום נוסף במסגרת מבחן תמיכה זה לאחר המועד הקובע, הסכום יחולק בין בתי החולים הזכאים לתמיכה אשר הגישו התחייבות מידית עד חודש לפני המועד הקובע, לפי היחס שבין הגירעון המייצג של כל אחד מהם לבין סך כל הגירעונות המייצגים שלהם; הסכום הנוסף ישולם לבתי החולים על פי אבני הדרך האמורות בפסקה (6).
8. תחילה ותוקף
תחילתם של מבחנים אלה ביום חתימתם והם יעמדו בתוקפם עד יום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2021).
____________התש"ף
____________2021
(803-35-2020-000048)
_____________________
ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין
שר הבריאות
[1] י"פ התש"ף, עמ' 482.
[2] הוראת תכ"ם מס' 7.5.1.1 https://mof.gov.il/Takam.
[3] י"פ התשי"ז, עמ' 761.