תוכן עניינים

טיוטת תקנות. 2

א. שם התקנות המוצעות. 2

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן 2

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:. 2

טיוטת תקנות הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (הון עצמי וביטוח) (תיקון מס'...), התשפ"א-2021. 3

1.  תיקון תקנה 1. 3

2.  תיקון תקנה 2. 3

3.  תיקון תקנה 3. 3

4.  החלפת תקנה 4. 4

5.  ביטול תקנות 5-6א. 4

6.  תיקון תקנה 7. 4

7.  תיקון תקנה 8. 6

8.  הוספת תקנה 8א. 7

9.  ביטול תקנה 9. 7

10. תיקון תקנה 10. 7

11. הוראת מעבר. 7

דברי הסבר. 8


 

טיוטת תקנות

 

א. שם התקנות המוצעות

טיוטת תקנות הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (הון עצמי וביטוח) (תיקון מס' ...), התשפ"א-2021

 

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן  

תקנות הסדרת העיסוק בייעוץ הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (הון עצמי וביטוח), התש"ס-2000 (להלן: "התקנות" או "תקנות הביטוח"), קובעות את התנאים העוסקים בהון עצמי וביטוח לצורך קבלת רישיון ופעילות של בעל רשיון לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות, ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995 (להלן: "חוק הייעוץ"). דרישת הביטוח נועדה להבטיח כרית ביטחון מסוימת באמצעות מבטח, לשם פיצוי לקוחותיו של בעל רשיון אם יגרם להם נזק בשל מעשה או מחדל רשלני וככל שמדובר בתאגיד מורשה – גם בשל מעילה באמון מצד עובדיו כלפי הלקוח.

יחד עם זאת, בתחום הביטוח, מתקיים מזה שנים כשל שוק המתבטא בהיעדר היצע מצד החברות המבטחות ועליית מחירים עקבית בפרמיות הביטוח, שהאמירו באופן ניכר ומשמעותי בשנה החולפת. הקושי של בעלי הרשיון לעמוד בחובת הביטוח החריף נוכח המשבר והשפעת נגיף הקורונה על הכלכלה ושוק ההון.

לפיכך, במטרה להקל על בעלי הרשיון, מוצע לקבוע כי שיקול הדעת בנוגע לסוגי הבטוחות וסכומן יינתן לבעל הרישיון, ובתאגיד מורשה- באישור הדירקטוריון.  בעל הרישיון יבחר את סוג הבטוחות מבין מגוון החלופות הנכללות כבר כיום בחוק הייעוץ, קרי, ביטוח, פיקדון או פיקדון ניירות ערך וערבות בנקאית, בהתאם למאפייני פעילותו, זאת חלף החובה לערוך ביטוח באמצעות מבטח ובסכומים הקבועים היום בתקנות. לצד האמור, תקבע חובת גילוי לתאגיד מורשה לדווח בדיווח לרשות ולציבור את פרטי הבטוחות שהעמיד וכן מאפיינים רלבנטיים של פעילות התאגיד המורשה לעניין הבטוחות, בין היתר בהיבטים של מספר הלקוחות ושווי הנכסים המנוהלים. שקיפות המידע תאפשר ללקוחות לשקול האם כרית הביטחון שקבע בעל הרשיון הינה מספקת להנחת דעתו, בין היתר, באמצעות השוואה לנתונים שבדיווחי בעלי רישיון אחרים עם היקף ומאפייני פעילות דומים.

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:

 

 

 

 

 

 

 

טיוטת תקנות מטעם משרד האוצר:

טיוטת תקנות הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (הון עצמי וביטוח) (תיקון מס'...), התשפ"א-2021

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 7(ב)(3), (ב1)(3) ו-(4), (ג)(3) ו-(4), (ה), 8(ב)(4) ו-(5), (ד), ו-42 לחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995[1] (להלן – החוק), לאחר התייעצות עם הרשות ובאישור ועדת הכספים של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:

תיקון תקנה 1

1.  

בתקנות הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (הון עצמי וביטוח), התש"ס-2000[2] (להלן – התקנות העיקריות), בתקנה 1 -

 

 

 

אחרי "בתקנות אלה" יבוא –

 

 

 

 

""בטוחה" – אחת או יותר מאלה: פיקדון, פיקדון ניירות ערך למשמרת, ערבות בנקאית או ביטוח שנעשה אצל מי שהוא בעל רשיון לפי חוק הפיקוח על עסקי ביטוח, התשמ"א-1981;

 

 

 

 

"דוח מיידי" – דוח מיידי לרשות כנדרש בתקנות הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (דוחות), התשע"ב-2012;".

תיקון תקנה 2

2.  

בתקנה 2 לתקנות העיקריות, במקום "בעל רישיון שהוא חברה" יבוא "תאגיד מורשה".

תיקון תקנה 3

3.  

בתקנה 3  לתקנות העיקריות -

 

 

 

(1) במקום תקנת משנה (א) יבוא -

 

 

 

 

"(א) בעל רשיון יערוך או יפקיד בטוחה לכיסוי חבותו בשל מעשה או מחדל רשלני כלפי לקוח , בתאגיד מורשה תכלול הבטוחה גם כיסוי בשל מעילה באמון של עובדיו כלפי לקוח. ".

 

 

 

(2) במקום תקנת משנה (ב) יבוא-

 

 

 

 

"(ב) היקף הבטוחה ותנאיה יהיו במידה הנדרשת לדעת בעל הרשיון להבטחת הקבוע בתקנת משנה (א), בהתחשב בהיקף פעילות בעל הרשיון ומאפייניה".

 

 

 

(3) אחרי תקנת משנה (ב) יבוא -

 

 

 

 

"(ב1) בתאגיד מורשה, היקף הבטוחה שנבחרה ותנאיה יאושרו על ידי דירקטוריון התאגיד המורשה, אשר יקבע כי הם במידה הנדרשת להבטחת אחריותו של התאגיד המורשה כקבוע בתקנת משנה (א);

 

 

 

 

(ב2) בעת הצורך, ולפחות אחת לשנה, יבחן בעל רשיון את התאמת הבטוחה למאפייני פעילותו ואת היקפה, ויוודא כי מתקיים האמור בתקנת משנה (ב) לעניין סוג הבטוחה והיקפה. בתאגיד מורשה יאשר הדירקטוריון כי בחן את הבטוחה כאמור.".

 

 

 

(4) בתקנת משנה (ג)  -

 

 

 

 

(א)  ברישה במקום "תקנות משנה (א) ו-(ב)" יבוא "תקנות משנה (א), (ב1) ו-(ב2)";

 

 

 

 

(ב) בפסקה (2), במקום "ביטוח" יבוא "או שהפקידה בטוחה";

 

 

 

 

(ג)  אחרי פסקה (2), יבוא -

 

 

 

 

 

"(2א) עובד באגודת פקדון ואשראי, שערכה או שהפקידה בטוחה לכיסוי חבותה בהתאם לתקנות אלה;"

 

 

 

 

(ד) במקום פסקה (3) יבוא -

 

 

 

 

 

"(3) עובד של תאגיד מורשה שערך או שהפקיד בטוחה לכיסוי חבותו בהתאם לתקנות אלה.".

החלפת תקנה 4

4.  

במקום תקנה 4 לתקנות העיקריות יבוא -

 

 

"ביטוח של בעל רשיון

4.

ביטוח הנערך כבטוחה הנדרשת לפי תקנה 3, יכסה תביעות בשל אירועים שאירעו בתקופת הפוליסה, גם אם הוגשו בתוך שנה מתום תקופת הפוליסה.".

ביטול תקנות 5-6א

5.  

תקנות  5 עד 6א לתקנות העיקריות – בטלות.

תיקון תקנה 7

6.  

בתקנה 7 לתקנות העיקריות - 

 

 

 

(1) במקום תקנת משנה (א) יבוא -

 

 

 

 

"(א) פיקדון, או פיקדון ניירות ערך למשמרת לצורך בטוחה כאמור  בתקנה 3,  יופקדו על ידי בעל הרשיון בחשבון נאמנות של עורך דין או רואה חשבון לטובת לקוחות בעל הרשיון מזמן לזמן, ולא יהיו ניתנים לשעבוד או למשיכה, אלא בהתאם לאמור בתקנות משנה (ג) או (ה) להלן; הפיקדון או פיקדון ניירות ערך למשמרת בחשבון הנאמנות ינוהלו בהתאם להוראות בעל הרשיון;  ערבות בנקאית לצורך בטוחה לפי תקנה 3,  תהיה על שם עורך דין או רואה חשבון ותופעל על ידו כנאמן לטובת לקוחות בעל הרשיון  בהתאם לאמור בתקנות משנה (ג) או (ה) להלן; הערבות הבנקאית תהיה בלתי מותנית, להנחת דעתו של עורך הדין או רואה החשבון, ולא תהיה ניתנת לביטול או לחילוט אלא בהתאם לאמור בתקנת משנה (ג) או (ה).".

 

 

 

(2) אחרי תקנת משנה (א) יבוא -

 

 

 

 

"(א1) פיקדון, פיקדון ניירות ערך למשמרת וערבות בנקאית הניתנים כבטוחה לפי תקנה 3, יהיו בתוקף למשך שנה מיום שחדל בעל הרשיון לפעול במסגרת הרשיון.".

 

 

 

(3) במקום תקנת משנה (ב) יבוא –

 

 

 

 

"(ב) הוטל עיקול על חשבון הנאמנות, יפעל בעל הרשיון מיד להסרת העיקול; לא עלה בידיו להסיר את העיקול בתוך 7 ימים, יפקיד פיקדון בחשבון נאמנות חדש או יערוך בטוחה אחרת בהתאם לקבוע בתקנה 3.".

 

 

 

(4) בתקנת משנה (ג) -

 

 

 

 

(א)  בפסקה (1), במקום "החברה" יבוא "בעל הרשיון";

 

 

 

 

(ב) בפסקה (2), בכל מקום במקום "החברה" יבוא "בעל הרשיון";

 

 

 

 

(ג)  בפסקה (3), במקום "בין לקוח התובע את החברה לחברה" יבוא "בין לקוח התובע את בעל הרשיון לבין בעל הרשיון.".

 

 

 

(5) במקום תקנת משנה (ה) יבוא -

 

 

 

 

"(ה) על אף האמור בתקנת משנה (א) ניתן לבטל את הערבות הבנקאית, להפחית את סכום הפיקדון או את סכום פיקדון ניירות הערך למשמרת מזמן לזמן, או למשוך אותם, לאחר שווידא בעל הרשיון כי גם לאחר ההפחתה או הביטול כאמור, הוא מקיים את חובתו לערוך בטוחה כקבוע בתקנה 3, ובתאגיד מורשה הדירקטוריון אישר זאת, וזאת להנחת דעתו של עורך הדין או רואה החשבון.".  

תיקון תקנה 8

7.  

בתקנה 8 לתקנות העיקריות -

 

 

 

(1) תקנת משנה (א) – בטלה. 

 

 

 

(2) תקנת משנה (ב) – בטלה.

 

 

 

(3) בתקנת משנה (ג)  -

 

 

 

 

(א)   ברישה, במקום "חברה תמציא לרשות" יבוא "תאגיד מורשה ימציא לרשות";

 

 

 

 

(ב) בפסקה (1), במקום "שם המבטח" יבוא "פירוט הבטוחות שהפקיד בעל הרשיון כאמור בתקנה 3, לרבות סכום או שווי כל בטוחה,";

 

 

 

 

(ג)  במקום פסקה (2) יבוא -

 

 

 

 

 

"(2) לעניין ביטוח, יצוין גם שם המבטח למועדים 31 למרס, 30 ביוני, 30 בספטמבר ו-31 בדצמבר של כל שנה ותקופת הביטוח נכון למועדים אלו, סכום הכיסוי הביטוחי לאירוע ביטוח מסוים וסכום ההשתתפות העצמית על פי הפוליסה;";

 

 

 

 

(ד) פסקה (3) – תימחק;

 

 

 

 

(ה)  פסקה (5) – תימחק;

 

 

 

 

(ו)  פסקה (6) – תימחק.

 

 

 

(4) בתקנת משנה (ד), ברישה, במקום "חברה שהיא מנהל תיקים" יבוא "חברה בעלת רשיון ניהול תיקים" והסיפה תמחק.

 

 

 

(5) בתקנת משנה (ה) -

 

 

 

 

(א)  במקום "החייב לערוך ביטוח" יבוא "החייב להפקיד בטוחה".

 

 

 

 

(ב) במקום "דוח על סכום הביטוח שערך ושם המבטח" יבוא "דוח עם הפרטים המנויים בתקנה 8(ג), למעט תקנה  8(ג)(4), וכן ידווח לרשות על כל שינוי בהם עד תום יום העסקים הראשון שלאחר המועד בו נערך השינוי.".

 

 

 

(6) בתקנת משנה (ו) במקום "לחברה" יבוא "לתאגיד המורשה".

 

 

 

(7) בתקנת משנה (ז) במקום "החברה" יבוא "התאגיד המורשה".

הוספת תקנה 8א

8.  

אחרי תקנה 8 לתקנות העיקריות יבוא -

 

 

"דיווח פומבי

8א.

תאגיד מורשה ידווח בדיווח מיידי לציבור באתר ההפצה לפי תקנות ניירות ערך (חתימה ודיווח אלקטרוני), התשס"ג-2003[3], את האמור בתקנה 8(ג)(1) ו-(7), לעניין ביטוח גם את שם המבטח, וכן מאפיינים רלבנטיים של פעילות התאגיד המורשה לעניין הבטוחות, בין היתר בהיבטים של מספר הלקוחות ושווי הנכסים המנוהלים; תאגיד מורשה ידווח על כל שינוי מהותי בפרטים אלו.".  

ביטול תקנה 9

9.  

תקנה 9 לתקנות העיקריות – בטלה.

תיקון תקנה 10

10.  

בתקנה 10 לתקנות העיקריות, במקום "הסכומים לפי תקנות 2, 3, 4 ו-5 יעודכנו" יבוא "סכום ההון העצמי לפי תקנה 2 יעודכן".

הוראת מעבר

11.  

על אף האמור בתקנות אלה, יראו בעל רשיון המבוטח בביטוח כנדרש לפני יום התחילה בהתאם לתקנות בנוסחן לפני יום התחילה, כעומד בחובתו לפי סעיף 20ג לחוק לעניין העמדת בטוחה, וזאת עד תום תקופת הביטוח האמור.

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

[תאריך עברי] ([תאריך לועזי])

(חמ 3-2765)

__________________[חתימה]

ישראל כ"ץ

שר האוצר

דברי הסבר

כללי

תקנות הסדרת העיסוק בייעוץ הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (הון עצמי וביטוח), התש"ס-2000 (להלן: "התקנות" או "תקנות הביטוח"), קובעות את התנאים העוסקים בהון עצמי וביטוח לצורך קבלת רישיון ופעילות של בעל רשיון לפי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות, ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה-1995 (להלן: "חוק הייעוץ"). דרישת הביטוח נועדה להבטיח כרית ביטחון מסוימת באמצעות מבטח, לשם פיצוי לקוחותיו של בעל רשיון אם יגרם להם נזק בשל מעשה או מחדל רשלני וככל שמדובר בתאגיד מורשה – גם בשל מעילה באמון מצד עובדיו.

יחד עם זאת, ניתן להגשים את התכלית של חובת הביטוח גם באמצעות העמדת בטוחות אחרות ומבלי שיקבע סכום הביטוח באופן נוקשה בתקנות, תוך שמירה על הגנת הלקוחות באופן הולם. בנוסף, בתחום הביטוח מתקיים מזה שנים כשל שוק המתבטא בהיעדר היצע מצד החברות המבטחות ועליית מחירים עקבית בפרמיות הביטוח, שהאמירו באופן משמעותי בשנה החולפת. הקושי של בעלי הרשיון לעמוד בחובת הביטוח החריף נוכח המשבר והשפעת נגיף הקורונה על הכלכלה ושוק ההון.  

לפיכך במטרה להקל על בעלי הרשיון מוצע לקבוע כי שיקול הדעת בנוגע לסוגי הבטוחות וסכומן יינתן לבעל הרישיון, ובתאגיד מורשה- לדירקטוריון.  בעל הרישיון יבחר את סוג הבטוחות מבין מגוון החלופות הנכללות כבר כיום בחוק הייעוץ, קרי, ביטוח, פיקדון או פיקדון ניירות ערך וערבות בנקאית, בהתאם למאפייני פעילותו, זאת חלף החובה לערוך ביטוח באמצעות מבטח ובסכומים הקבועים היום בתקנות. לצד החובה להעמיד כרית בטחון כתנאי לעמידה בחובת הביטוח ובתנאי הרישיון, תקבע חובת גילוי לתאגיד מורשה לדווח בדיווח לרשות ולציבור את פרטי הבטוחות שהעמיד וכן מאפיינים רלבנטיים של פעילות התאגיד המורשה לעניין הבטוחות, בין היתר בהיבטים של מספר הלקוחות ושווי הנכסים המנוהלים. שקיפות המידע תאפשר ללקוחות לשקול האם כרית הביטחון שקבע בעל הרשיון הינה מספקת להנחת דעתו, בין היתר, באמצעות השוואה לנתונים שבדיווחי בעלי רישיון אחרים עם היקף ומאפייני פעילות דומים. יובהר כי סמכויות הפיקוח והאכיפה של רשות ניירות ערך (להלן: "הרשות"), הקבועות בחוק הייעוץ בעניין זה יוותרו בעינן, ובמסגרתן תבחן הרשות את סבירות התאמת כרית הביטחון למאפייני פעילות בעלי הרשיון, ואת תקינות התהליכים שבוצעו על ידם בתהליך הפעלת שיקול הדעת הנתון להם על פי התקנות.

יצוין כי גם חוק ייעול האסדרה בניירות הערך (תיקוני חקיקה), התש"ף-2020, אשר פורסם באתר החקיקה הממשלתי ביום 2 ביולי 2020, מבקש לטפל בנושא זה, אולם נוכח חשיבות הטיפול בנושא באופן מידי מוצע לנסות ולהקדים את התקנת התקנות המוצעות.

תקנה 1    מוצעות הגדרות הרלבנטיות לתיקון המוצע. מוצע להגדיר "בטוחה" כך שתכלול אחד או יותר מאלה: פיקדון, פיקדון ניירות ערך למשמרת, ערבות בנקאית או ביטוח.

תקנה 3    מוצע לקבוע כי היקף הבטוחה ותנאיה יקבעו ברמה הנדרשת על ידי בעל רשיון, תוך התחשבות בהיקף פעילותו ומאפייניה, אשר משפיעים על רמת הסיכון.  בעל רשיון יהיה רשאי  לבחור באיזה אופן להעמיד את כרית הביטחון לטובת לקוחותיו, זאת מבין מגוון החלופות הקבועות  בחוק הייעוץ: ביטוח, פיקדון או פיקדון ניירות ערך וערבות בנקאית. בהתאם להגדרת בטוחה, בעל הרישיון יוכל להעמיד את הבטוחה באמצעות בחירה באחת מבין החלופות האמורות או באמצעות שילוב של כמה חלופות. בנוסף, מוצע לקבוע כי בעל הרשיון יבחן את התאמת הבטוחה למאפייני פעילותו והיקפה לכל הפחות אחת לשנה או בעת הצורך, לדוגמא, בקרות אירוע מהותי או שינוי בהיקף הבטוחות ותנאיהן (להלן -"בדיקה תקופתית").

לגבי תאגיד מורשה,  מוצע כי היקף הבטוחה אופן העמדתה וכן הבדיקה התקופתית של הבטוחה, יאושרו על ידי הדירקטוריון. מצופה כי בדירקטוריון התאגיד המורשה יתקיימו בחינה ודיון מעמיק במאפייני פעילות התאגיד (כגון: שווי נכסים מנוהלים, סוגי הנכסים, סוגי ומאפייני הלקוחות והיבטים רלוונטיים נוספים הצריכים לעניין זה).

תקנה 4    מוצע להחליף תקנה זו, לצורך התאמות נוסח הנדרשות לנוסח המוצע.  

תקנות 5- 6א   מוצע לבטל תקנות אלה שעניינן השתתפות עצמית, המרת ביטוח בערבות בנקאית בפיקדון או בפיקדון ניירות ערך למשמרת ובתחליפי ביטוח והשתתפות עצמית מאחר שאינן נדרשות  עוד נוכח התיקון המוצע.

תקנה 7    תקנה זו מפרטת את התנאים למימוש פיקדון, ערבות בנקאית ופיקדון ניירות ערך למשמרת על ידי בעלי רישיון.  מוצע לקבוע כי כל אחת מהבטוחות, תעמוד בתוקף למשך שנה מיום שחדל בעל הרישיון לפעול כבעל רישיון.

תקנה 8   תקנה זו עוסקת בחובות דיווח לרשות בדבר הבטוחות. מוצע לערוך תיקוני נוסח הנובעים מהנוסח המוצע, כך למשל, לבטל את תקנות משנה (א),(ב), (ג)(3),(5) ו-(6) וחלף זאת להרחיב את החובה המוטלת על תאגיד מורשה בתקנת משנה (ג)(1) לדווח על אודות פרטי הביטוח וההשתתפות העצמית כך שיהיה עליו להמציא לרשות את פרטי הבטוחות. עוד מוצע, לקבוע בהתאם כי חובת הדיווח להחלה על יועץ השקעות ומשווק השקעות שהוא יחיד או שותפות, תכלול התייחסות לכל סוג בטוחה ולא ביטוח בלבד וכן חובה לדווח לרשות על כל שינוי בפרטים שדווחו לפי תקנה זו עד תום יום העסקים הראשון שלאחר המועד בו נערך השינוי.

תקנה 8א   לטובת קידום השקיפות ועל מנת לאפשר למשקיעים להשתמש בדיווחי בעלי הרישיון ככלי להשוואה, מוצע לקבוע כי תאגיד מורשה ידווח בדיווח מיידי לציבור באמצעות אתר ההפצה (המגנ"א) את פרטי הבטוחות לרבות סכום ושווי בביטוח גם את שם המבטח, וכן את שם ופרטי עורך הדין או רואה החשבון המשמשים כנאמן לעניין פיקדון, פיקדון ניירות ערך או ערבות בנקאית. כמו כן, ידווחו מאפיינים רלבנטיים של פעילות התאגיד המורשה לעניין הבטוחות, בין היתר, בהיבטים של מספר לקוחותיו ושווי הנכסים המנוהלים. תאגיד מורשה ידווח על כל שינוי מהותי בפרטים אלו.

תקנה 9    מוצע לבטל את חובת הדיווח ללקוח הקבועה בתקנה 9 לתקנות, שכן דרישה זו קבועה בתקנה 16 לתקנות הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות (דוחות), התשע"ב-2012 (להלן: "תקנות הדוחות"). יובהר כי לצד תיקון זה מוצע כתיקון משלים, לתקן את תקנה 16 לתקנות הדוחות, כך שהדוח הרבעוני אותו נדרש מנהל התיקים להמציא ללקוח יכלול גילוי לעניין אחריותו ושיקול דעתו של מנהל התיקים בקביעת היקף הבטוחה ותנאיה.

הוראת מעבר  מוצע לקבוע הוראת מעבר לפיה יראו בעל רישיון המבוטח בהתאם לתקנות בנוסחן  לפני יום התחילה של התקנות המוצעות,  כעומד בחובתו לפי סעיף 20ג לחוק הייעוץ, עד תום תקופת הביטוח שערך כאמור.

 



[1] ס"ח התשנ"ה, עמ' 416; התשע"א, עמ' 239.

[2] ק"ת התש"ס, עמ' 266; התשס"ח, עמ' 1051.

[3] ק"ת התשס"ג, עמ' 665; התשע"ו, עמ' 182.