מרבית התשלומים עבור שירותי הטלפוניה ושירותים נלווים הניתנים בידי "בזק", החברה הישראלית לתקשורת (להלן - חברת בזק) מפוקחים וקבועים כתשלומים קבועים (FIX) בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תשלומים בעד שירותי בזק), התשס"ז-2007 (להלן – תקנות התשלומים) אשר התקין שר התקשורת, בהסכמת שר האוצר בהתאם לסמכותו לפי סעיף 15 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (להלן - חוק התקשורת).
תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (חישוב תשלומים בעד שירותי בזק והצמדתם), התשס"ג-2003 (להלן - התקנות העיקריות) קובעות את מנגנון עדכון התשלומים השנתי של השירותים המנויים בתקנות התשלומים.
מאז נקבעו תקנות התשלומים חלו תמורות רבות בענף התקשורת ובחברת בזק ובכלל כך שינויים במבנה ההוצאות של חברת בזק והתפתחות ברמת התחרות. לאור חלוף הזמן והשינויים, מוצע לתקן את מנגנון הפיקוח על התשלומים בעד השירותים הניתנים בידי חברת בזק כך שהתשלומים ייקבעו כתשלומים מרביים ולא קבועים, כמו כן מוצע לעדכן את גובה התשלומים הקבועים כיום בתקנות התשלומים. העדכון בגובה התשלומים המרביים מתבסס על מודל העלויות שנקבע לתשלומים בעד השירותים הסיטונאיים.
כמו כן מוצע כי בעת הנוכחית לא ייקבעו הוראות בדבר הצמדת התשלומים המוצעים בתקנות אלה או עדכונם, וזאת בשים לב כי מדובר בתשלומים מרביים המאפשרים לחברה גמישות בקביעת גובה התשלומים, ובשים לב לכך שבעוד כשנתיים צפויה להיערך בחינה לקביעת מנגנון עדכון לתשלומים בעד השירותים הסיטונאיים. בתום בחינה זו ובהתאם לנדרש ייבחן הצורך בקביעת מנגנון עדכון שוטף של התשלומים בתקנות התשלומים. בהתאם מוצע לבטל את התקנות העיקריות.
טיוטת תקנות מטעם משרד התקשורת:
טיוטת תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (חישוב תשלומים בעד שירותי בזק והצמדתם) (ביטול), התשפ"א-2020
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 15(א)(2) ו-(ד), ו-59 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982[1], ובהסכמת שר האוצר אני מתקין תקנות אלה: |
|
|
ביטול התקנות |
1. |
|
תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (חישוב תשלומים בעד שירותי בזק והצמדתם), התשס"ג-2003[2] - בטלות. |
___ ב________ התשפ"א (___ ב________ 2020)
(חמ _____-3)
__________________
יועז הנדל
שר התקשורת
דברי הסבר
מרבית התשלומים עבור שירותי הטלפוניה ושירותים נלווים הניתנים בידי "בזק", החברה הישראלית לתקשורת (להלן - חברת בזק) מפוקחים וקבועים כתשלומים קבועים (FIX) בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תשלומים בעד שירותי בזק), התשס"ז-2007 (להלן – תקנות התשלומים) אשר התקין שר התקשורת, בהסכמת שר האוצר בהתאם לסמכותו לפי סעיף 15 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (להלן - חוק התקשורת).
תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (חישוב תשלומים בעד שירותי בזק והצמדתם), התשס"ג-2003 (להלן - התקנות העיקריות) קובעות את מנגנון עדכון התשלומים השנתי של השירותים המנויים בתקנות התשלומים.
מאז נקבעו תקנות התשלומים חלו תמורות רבות בענף התקשורת ובחברת בזק ובכלל כך שינויים במבנה ההוצאות של חברת בזק והתפתחות ברמת התחרות. לאור חלוף הזמן והשינויים, מוצע לתקן את מנגנון הפיקוח על התשלומים בעד השירותים הניתנים בידי חברת בזק כך שהתשלומים ייקבעו כתשלומים מרביים ולא קבועים, כמו כן מוצע לעדכן את גובה התשלומים הקבועים כיום בתקנות התשלומים. העדכון בגובה התשלומים המרביים מתבסס על מודל העלויות שנקבע לתשלומים בעד השירותים הסיטונאיים.
כמו כן מוצע כי בעת הנוכחית לא ייקבעו הוראות בדבר הצמדת התשלומים המוצעים בתקנות אלה או עדכונם, וזאת בשים לב כי מדובר בתשלומים מרביים המאפשרים לחברה גמישות בקביעת גובה התשלומים, ובשים לב לכך שבעוד כשנתיים צפויה להיערך בחינה לקביעת מנגנון עדכון לתשלומים בעד השירותים הסיטונאיים. בתום בחינה זו ובהתאם לנדרש ייבחן הצורך בקביעת מנגנון עדכון של התשלומים בתקנות התשלומים. בהתאם מוצע לבטל את התקנות העיקריות.