לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳ טיוטה להערות הציבור

מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט למוסדות ציבור בתחום קבוצות תאטרון, פרויקטים הפקתיים, יוזמות לקידום התאטרון ומרכזי

הפרינג׳21

לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985

בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-31985 (להלן - החוק) ובהתאם להוראת תכ"ם 6.2 בדבר תמיכה בגופים אחרים4, ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה ועם המועצה הישראלית לתרבות ואמנות לפי סעיף 3(4) לחוק התרבות והאמנות, התשס"ג-[5]2002 (להלן - חוק התרבות), מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט (להלן - המשרד) למוסדות ציבור בתחום קבוצות תאטרון, פרויקטים הפקתיים, יוזמות לקידום התאטרון ומרכזי הפרינגי:

תקנה תקציבית מס׳ 31-03-32

פרק א': כללי

1. כללי

(א) ועדת התמיכות של המשרד (להלן - הוועדה), תדון במתן תמיכות מתקציב המשרד בתחום קבוצות תאטרון, פרויקטים הפקתיים, יוזמות לקידום התאטרון ומרכזי פרינג׳, ובהמלצה למוסדות השונים, בהתאם לנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן[6] (להלן - הנוהל).

1  מבחן התמיכה פורסם בי"פ 5500, כ"ט בשבט התשס"ו (27.2.2006), עמי 2056 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ 5606, כ"ו בכסלו התשס"ז (18.12.2006), עמי 929; תיקון למבחן פורסם בי"פ 5611, י׳ בטבת התשס"ז (31.12.2006), עמי 1086; תיקון למבחן פורסם בי"פ 6465, י"א באלול התשע"ב (29.8.2012), עמי 6111 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ 7263, ג׳ באייר התשע"ו (11.5.2016), עמי 6074; תיקון טעות פורסם בי"פ 7276, כ"ג באייר התשע"ו (31.5.2016), עמי 7488; תיקון למבחן פורסם בי"פ 7772, טי באייר התשע"ח (24.4.2018), עמי 7114 ;

תיקון למבחן בעקבות נגיף הקורונה (בהוראת שעה), אשר מתייחס לחלוקת התמיכות בשנים -2020 2023, פורסם בי"פ 9012, התש"ף, עמי 7652, וניתן למצוא אותו בקישור הבא:

2  על מבחן זה חלים מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט במוסדות תרבות חדשים לתקופת משבר הקורונה (הוראת שעה(, שפורסמו בי"פ 9057, התש"ף, עמי 8324, וניתן למצוא אותם בקישור הבא:

3  ס"ח התשמ"ה, עמי 60 ; התשנ"ב, עמי 34.

4  הוראת תכ"ם מסי 6.2.0.1,


לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳

טיוטה להערות הציבור

(ב)   התמיכה עצמה צריך שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתתה, על פי עקרונות של סבירות ושוויון בין מקבלי התמיכה השונים.

(ג)   בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה ובקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של הענין, תוך יישום שוויוני, אחיד, מקצועי ועניני של המבחנים שנקבעו; החלטות הוועדה יהיו מנומקות.

2. הגדרות

(תיקון: י"פ 5611, עמי 1087 ; י"פ 6465, עמי 6111; י"פ 7263, עמי 6074; י"פ 7772, עמי 7114). במבחנים אלה -

"ארגון גג" - מוסד שחברים בו לכל הפחות 25 יוצרים עצמאיים בתחום התאטרון, הפועל להענקת סיוע מינהלי וארגוני לחבריו, ושגיבש כללים מקצועיים, ענייניים ושוויוניים לפעולתו, המחייבים את התנהלותו, העומדים לרשות הפונים אליו ובכלל זה מפורסמים במרשתת, ושהמשרד מצא, לאחר שבחן אותם, כי הם הוגנים וסבירים; המוסד מקבל את המבקשים לפעול במסגרתו בלא הבדל גזע, מין, שפה, לאום, דת, השקפה פוליטית או אידאולוגיה;

"הפקה" - יצירת מופע אמנותי, בהשתתפות יוצרים ומבצעים מקצועיים, שאורכו 50 דקות לפחות, המיועד להיות מוצג לפני קהל, ושאינו אימפרוביזציה או הפעלה תאטרונית; ואולם בהפקה של תאטרון רחוב יהיה אורך ההפקה 30 דקות לפחות;

"הפקת פרינג׳" - הפקה שאישרה להרצה ועדה אמנותית של אחד ממרכזי הפרינג׳ ואשר עונה על אחד מהתנאים האלה לפחות:

(1) הפקה של יוצרים עצמאיים מקצועיים, שאינה נתמכת בידי המשרד;

(2) הפקה הנתמכת במסגרת פרויקטים הפקתיים;

(3) הפקה שהופקה והועלתה במסגרת פסטיבל שנתמך בידי מינהל התרבות בשנת ההערכה או שנה לפני כן;

(4) הפקה שהופקה והועלתה בכל מסגרת שהיא אשר אינה מקבלת תמיכה מהמשרד בעבור הרצות;

"הרצה" - הופעה של הפקה לפני קהל צופים;

"מבצע" - מבצע מתחום האמנויות (משחק, מחול, מוסיקה, אמנות חזותית או תיאטרון

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳

טיוטה להערות הציבור

בובות), המופיע בהפקה בביצוע חי על הבמה;

"המדור לתאטרון" - המדור המקצועי לתאטרון פרינג׳ ולקבוצות, פרויקטים הפקתיים, ויוזמות בתחום התאטרון שמינתה המועצה הישראלית לתרבות ולאמנות שהוקמה לפי חוק התרבות;

"מוסד" - מוסד ציבור כהגדרתו בסעיף 3א, לחוק, רשות מקומית או תאגיד מוסדי, ובלבד שתקציב הפעילות מושא הבקשה לתמיכה מנוהל כמשק סגור ובלבד שתקציבו סגור ומובחן, ויש לו ושהפעילות האמורה מנוהלת באמצעות הנהלה אמנותית נפרדת;

"מחזור פעילות שנתי" או "מחזור פעילות" - סך כל ההכנסות של המוסד או של היוצר העצמאי, לפי העניין, לעניין הפעילות נשוא הבקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה, לרבות הכנסות עצמיות, מענקים, תרומות, תמיכות ותקציבים ציבוריים; סכום זה לא יכלול תקציבים שניתנו לפעולות שאינן במסגרת הפעילות השוטפת של המוסד או היוצר העצמאי, לפי העניין, כגון תגמולי ביטוח; מחזור הפעילות של המוסד מגיש הבקשה או של היוצר העצמאי, לפי העניין, ייבחן לפי התקציב המבוקר האחרון שלו;

"מרכז פרינג׳" -

(א) מוסד שהמדור מצא כי בשנת ההערכה התקיימו בו כל התנאים שלהלן:

(1) קיים פעילות מקצועית קבועה ושוטפת של העלאת מופעי תרבות והפקות פרינג׳ שנתיים לפחות;

(2) עמד לרשותו חלל המתאים להעלאת הפקות פרינג׳;

(3) הועלו במסגרתו 8 הפקות פרינג׳ לפחות, מהן 4 לפחות שהועלו לראשונה בשנת ההערכה;

(4) ביצע בשנת ההערכה 50 הרצות לפחות של הפקות פרינג׳;

(5) הפעיל ועדה אמנותית קבועה לבחירת הפקות הפרינג׳ שיועלו במסגרתו; הוועדה האמנותית התכנסה פעמיים לפחות בשנת ההערכה וצפתה בהפקות פרינג׳ שהוצעו לאירוח במסגרת המרכז, וזאת בלא גביית תשלום מיוצרי ההפקות ובמשך מחצית השעה לפחות להפקה מוצעת;

(6) העמיד, בלא תשלום, לרשות הפקות פרינג׳ שלא הוא הפיק, במה להרצת ההפקות, שירותי תפעול טכני (סאונד ותאורה), שירותי קופה, אבטחה ומינהלה;

(7) העמיד, בלא תשלום, לרשות הפקות פרינג׳ שלא הוא הפיק, מערך לשיווק ההפקות, כולל יחסי ציבור ופרסום;

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳

טיוטה להערות הציבור

(8) העביר לרשות היוצרים והמבצעים של הפקות הפרינג׳, 750/0 לפחות מההכנסות ממכירות כרטיסים שהתקבלו בעבור הרצות של אותן הפקות; המוסד יצרף לבקשתו דוח מיוחד של רואה חשבון לאימות הנתונים האמורים;

(9) בשנת הגשת בקשת התמיכה הוא אינו מקבל תמיכה כתאטרון רפרטוארי;

(ב) זכאותו של מוסד לתמיכה לפי מבחנים אלה מותנית בהמשך התקיימותם של התנאים המפורטים בסעיף קטן (א) (להלן - תנאי הזכאות) עד לתום שנת התמיכה; בלי לגרוע מכל סמכות אחרת של הוועדה, הוועדה, מינהל התרבות או המדור רשאים לבחון, בכל עת ולפי שיקול דעתם, את המשך התקיימותם של תנאי הזכאות, כולם או חלקם; מצאה הוועדה, אחרי התייעצות עם המדור, ואחרי שניתנה למוסד הזדמנות להשמיע את טענותיו, כי חדל להתקיים במוסד תנאי מתנאי הזכאות, תפעל הוועדה לביטול התמיכה במוסד ויהיה עליו להשיב את כספי התמיכה לפי הוראות הנוהל;

"משק סגור" - הפרדה חשבונאית מוחלטת בין מגזר הפעילות מושא הבקשה לתמיכה לבין מגזרי פעילות אחרים של המוסד, לרבות לעניין הנהלת החשבונות, רכישת ציוד קבוע ומתכלה או השימוש בו, הוצאות השכר והוצאות הנהלה וכלליות; לעניין זה, יש לזקוף על חשבון מגזר הפעילות שמתנהל כמשק סגור את החלק יחסי של השכר והוצאות ההנהלה והכלליות של המוסד בהתאם ליחס שבין ההיקף התקציבי של אותו מגזר פעילות לבין ההיקף התקציבי של כלל מגזרי הפעילות של המוסד;

"פרויקט הפקתי" - הפקה שמבצע מוסד שעיקר פעילותו בהעלאת הפקות מקצועיות בתחום התיאטרון והוא בעל ותק של שנתיים לפחות בהעלאת הפקות כאמור, שאינו תאטרון רפרטוארי או קבוצת תיאטרון, ושהמדור מצא כי מתקיימים ובמוסד או ביוצר התיאטרון העצמאי שבעד פעילותו מוגשת הבקשה לתמיכה, כל התנאים שלהלן:

(1) עיקר פעילותו ביצירת הפקות מקצועיות; נמחק

(2) ההפקה המתוכננת שבעדה מבוקשת התמיכה הוא בעל היא ברמה אמנותית נאותה, לפי הערכת המדור; הערכת המדור כאמור תינתן על יסוד המידע המובא בבקשה לתמיכה או על יסוד פרזנטציה שתוצג בפניו, ולאחר ששקל, בין השאר, את הסגנון והשפה האמנותיים, מקוריות וחדשנות ומורכבות הפקתית; בכל מקרה, המלצה לפיה ההפקה אינה ברמה אמנותית נאותה לא תינתן בלא פרזנטציה;

(3) מקיים הפקות שנתיים לפחות; נמחק

(4) בארבע השנים הקודמות לשנת הגשת הבקשה העלה באופן עצמאי ושלא במסגרת קופרודוקציה עם תאטרון רפרטוארי, שתי הפקות לפחות והריץ כל הפקה 20 הרצות לפחות;

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי

טיוטה להערות הציבור

(5) קיים בישראל בשנתיים שקדמו לשנת התקציב שבעבורה מתבקשת התמיכה, 50 הרצות לפחות של הפקותיו;

(6) קיים את התנאים האמורים בפסקאות (1) עד (5) באופן מלא ואולם לגבי התנאים שבפסקה (4) או (5) יכול שיתקיימו בשיעור של 600/0 לפחות, ובלבד שהמדור מצא כי ההפקה נושא בקשת התמיכה מהווה יצירה תאטרונית ייחודית או שהיא פונה לקהל יעד ייחודי;

"יוזמה לקידום התאטרון " - יוזמה של מוסד המקיים פעילות בתחום אמנויות הבמה ושהמדור מצא כי מתקיימים בה כל התנאים שלהלן:

(1) בעלת חשיבות לפיתוח ולקידום תחום התאטרון;

(2) מנוהלת באופן מקצועי;

(3) מיועדת ליוצרים, מבצעים, מנהלים או בעלי מקצוע אחרים הפועלים בתחום אמנויות הבמה ומוצעת לכלל העוסקים בתחום הנוגע לענין;

(4)  אינה מיועדת לקידום פעילותם של גופי יוצרים מסוימים; "קבוצת תאטרון" -

(א) מוסד שהמדור מצא כי מתקיימים בו כל התנאים המפורטים להלן:

(1) מקיים פעילות תאטרונית בהנהגתו של מנהל אמנותי, שהוא בעל רמה מקצועית נאותה;

(2) בעל רמה אמנותית נאותה;

(3) פועל שלוש שנים לפחות בתחום התאטרון, נכון ליום 1 בינואר של שנת התמיכה;

(4) חמישים אחוז לפחות מהיוצרים ומהמבצעים שהשתתפו בכל הפקה בשנת ההערכה היו חלק מהצוות הקבוע של המוסד בשנת ההערכה ולגבי מוסד שהוא בעל ותק של ארבע שנים ומעלה - תנאי זה התקיים בו גם בשנה הקלנדרית שקדמה לשנת ההערכה;

(5) העלה שתי הפקות חדשות לפחות במהלך שלוש השנים שקדמו לשנת התמיכה;

(6) ביצע שלושים הרצות לפחות בישראל בשנת ההערכה;

(ב)

(1) המלצת המדור בדבר התקיימות התנאים בסעיף קטן (א) למעט התנאי האמור בפסקה (3), תינתן מדי שנה אחרי שבחן את הפעילות, שהמוסד קיים במהלך שנת ההערכה,

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳ טיוטה להערות הציבור

אופייה והיקפה;

(2) לעניין התנאי המפורט בסעיף קטן (א)(3) - מינהל התרבות יבחן את התקיימות התנאי האמור בשנת התמיכה; המלצת המינהל תינתן מדי שנה;

(ג)    החלטות המדור המנומקות לעניין הרמה המקצועית והרמה האמנותית התנאים המפורטים בסעיפים קטנים (א)(1) ו-(2), יועברו לעיון מוסד שיבקש זאת, לגבי כלל הגופים, ובלבד שהגיש בקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה, ושבקשתו לעיון כאמור הוגשה בתוך 14 ימים ממועד ההודעה על ההחלטה בעניין התמיכה. ההחלטה תועבר לעיונו בתוך 30 ימים ממועד קבלת הבקשה בעניין זה;

(ד)   על אף האמור בסעיף קטן (ב), לעניין מוסד שלא נתמך בשנה התקציבית בשנת הכספים הקודמת לפי מבחנים אלה והודיע על כוונתו להגיש בקשה לתמיכה כאמור בסעיף 4(7) ומסר למינהל התרבות את כל המידע והמסמכים הדרושים לטיפול בבקשתו - תיבחן התקיימות התנאים המפורטים בסעיפים קטנים (א)(1) ו-(2) החל ביום 1 בינואר של השנה התקציבית שנת הכספים הקודמת, עד יום 30 באפריל באותה שנה או עד למועד שבו יגבש המדור את המלצתו בשאלת התקיימותם, לפי המוקדם; למרות האמור, המדור יוכל לגבש את המלצתו בעניין התקיימות התנאים המפורטים סעיפים קטנים (א)(1) ו-(2) על סמך צפייה בפעילות המוסד קודם למועד זה, ובלבד שלא תילקח בחשבון לעניין זה פעילות שהתקיימה לפני 1 בינואר של שנת ההערכה;

(ה)   זכאותו של מוסד לתמיכה לפי מבחנים אלה מותנית בהמשך התקיימותם של התנאים המפורטים בסעיף קטן (א) (להלן - תנאי הזכאות) עד לתום שנת התמיכה; בלי לגרוע מכל סמכות אחרת של הוועדה, הוועדה, מינהל התרבות או המדור רשאים לבחון, בכל עת ולפי שיקול דעתם, את המשך התקיימותם של תנאי הזכאות, כולם או חלקם; מצאה הוועדה, אחרי התייעצות עם המדור, ואחרי שניתנה למוסד הזדמנות להשמיע את טענותיו, כי חדל להתקיים במוסד תנאי מתנאי הזכאות, תפעל הוועדה לביטול התמיכה במוסד ויהיה עליו להשיב את כספי התמיכה לפי הוראות הנוהל;

"שנת הערכה" או "שנת התקציב המבוקר" שלושת הרבעונים הראשונים (חודשים ינואר עד ספטמבר) בשנה שקדמה לשנת התקציב שבעבורה מתבקשת התמיכה והרבעון האחרון (חודשים אוקטובר עד דצמבר) בשנה שלפניה; לדוגמה: בבקשה בעבור שנת התקציב 2007 תהיה שנת הערכה התקופה המתחילה ב-1 באוקטובר 2005 ומסתיימת ב-31 בספטמבר 2006 ; על אף האמור, לעניין קבוצת תאטרון, שנת ההערכה היא השנה הקלנדרית שקדמה לשנה התקציבית לשנת הכספים הקודמת; לדוגמה: בהתייחס לשנת התמיכה 2020, שנת ההערכה היא שנת 2018 ;

"שנה קלנדרית" - תקופה של שנים עשר חודשים שתחילתה ב-1 בינואר ושסיומה ב-31

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳

טיוטה להערות הציבור

בדצמבר;

"שנת התמיכה" - השנה הקלנדרית שבעדה מבוקשת התמיכה;

"שנה תקציבית שנת כספים קודמת" - השנה הקלנדרית שקדמה לשנת התמיכה; לדוגמה, בהתייחס לשנת התמיכות 2020, השנה התקציבית שנת הכספים הקודמת היא שנת 2019 ;

"תאגיד מוסדי" - תאגיד שרשות מקומית או רשות ציבורית כהגדרתה בחוק חופש המידע, התשנ"ח-[3]1998, ממנה את היושב ראש שלו או מחצית לפחות מהדירקטורים בהנהלתו.

"תאטרון רפרטוארי " - מוסד הנתמך במסגרת מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד החינוך התרבות והספורט למוסדות ציבור ("תמיכה במוסדות תרבות בתחום התאטרון")8 (תקנה תקציבית 46 03 31 31-03-46-15).

3. מטרות התמיכה:

לסייע לקבוצות תאטרון, לפרויקטים הפקתיים, ליוזמות לקידום התאטרון ולמרכזי פרינג׳ בישראל -

(1) לקיים פעילות תאטרונית איכותית;

(2) לעודד ולטפח את היצירה התאטרונית ואת היוצרים והמבצעים בתחומם ולקדם את חשיפתה של היצירה לפני קהל;

(3) לפעול ברחבי הארץ ולאפשר את חשיפתה של כלל האוכלוסיה לעשיה התאטרונית בתחומם;

(4) לבסס את הפעילות התאטרונית המתמשכת בתחומם;

(5) לקדם את היצירה, המגוון והחדשנות של הפעילות התאטרונית בתחומם.

4. הגופים הנתמכים ותנאי סף כלליים לתמיכה:

(תיקון: י"פ 5611, עמי 1087 ; י"פ 7263, עמי 6074 ; י"פ 7772, עמי 7115).

לתמיכה לפי מבחנים אלה זכאי מוסד, שמתקיימים בו כל תנאי הסף האלה:

(1) המוסד מקיים פעילות של מרכז פרינגי, גוף המפיק פרויקטים הפקתיים או גוף המבצע יוזמות לקידום התאטרון, במשך שנתיים לפחות לפני 1 בינואר של שנת התמיכה או פעולות של קבוצת תאטרון במשך שלוש שנים לפחות לפני 1 בינואר של שנת התמיכה;

(2) המוסד עומד בדרישות הנוהל, ובכלל זה יעמיד את עצמו לביקורת המשרד, בהתאם לדינים


לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי

טיוטה להערות הציבור

החלים עליו, הוראות הנוהל והחלטות הממשלה להבטחת עמידתו בתנאים למתן תמיכה ובלי לפגוע בחופש היצירה ובחופש הביטוי;

(3) המוסד השלים את הגשת כל הדיווחים הנדרשים לצורך ניקודו על פי מבחנים אלה עד יום 15 בדצמבר של השנה התקציבית הקודמת, למעט דוחות הנוגעים לנתוני השנה התקציבית הקודמת שהגשתם אפשר שתושלם עד 15 בינואר של שנת התמיכה; על אף האמור, לעניין מוסד שהגיש בקשה לקבלת תמיכה כקבוצת תאטרון—המוסד השלים את הגשת כל הדיווחים הנדרשים לצורך ניקודו לפי מבחנים אלה עד יום 1 במרס של השנה התקציבית שנת הכספים הקודמת; ועדת התמיכות תהיה רשאית לאשר הארכת המועדים האמורים במקרים חריגים ומטעמים מיוחדים שיירשמו על ידה;

(4) המוסד הגיש עם בקשתו לתמיכה תכנית עבודה כללית לשנת התמיכה, התואמת את הגדרתו בהתאם להוראות סעיף 2 ; מוסד רשאי לעדכן את תכנית העבודה שהגיש לפי סכום התמיכה שאושר לו, בתוך 45 ימים מיום שנמסרה לו החלטת ועדת התמיכות בדבר התמיכה שאושרה לו, ובלבד שלא יערוך שינויים מהותיים בתכנית, לרבות בנוגע לתחום הפעילות שבעדו אושרה התמיכה כאמור;

(4א) לעניין מוסד שהגיש בקשה לתמיכה כקבוצת תאטרון בלי לגרוע מהוראות הנוהל, המוסד הגיש את הדוח הכספי המבוקר שלו, המתייחס לשנה התקציבית לשנת הכספים הקודמת, עד ליום 30 בספטמבר של שנת התמיכה.

(5) המוסד הגיש במהלך שנת התמיכה דוחות ביצוע שוטפים המעידים על עמידתו בתכנית העבודה; שהגיש במסגרת בקשתו לתמיכה ובתנאי הזכאות לקבלת התמיכה, לפי הנחיות מינהל התרבות; בלי לגרוע מכלליות האמור, מינהל התרבות או הוועדה רשאים להורות בדבר הגשת דוח מיוחד של רואה חשבון בהתייחס לנתונים כספיים כפי שיורו.

(6) לעניין בקשות לתמיכה בפרויקטים הפקתיים -

(א)  הבקשה לתמיכה הוגשה בידי מוסד המבצע את הפעילות נשוא התמיכה או בידי ארגון גג שנתמך בהתאם למבחנים לתמיכה של משרד התרבות והספורט במוסדות המשמשים ארגון גג בתחום התרבות[4]. על אף האמור, יוצר עצמאי בתחום התאטרון המבקש תמיכה בפרויקט הפקתי לפי מבחנים אלה שתקציב שמחזור פעילותו הנתמכת בשנת התקציב המבוקר עלה על 400,000 שקלים חדשים, או מוסד, לא יהיה רשאי להגיש בקשה לתמיכה באמצעות ארגון גג כאמור;

(ב)   הוגשה הבקשה לתמיכה בידי ארגון גג כאמור בפסקת משנה (א), תכלול הבקשה

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי

טיוטה להערות הציבור

התייחסות לפעילות נשוא התמיכה בלבד, ולא לפעילויות או תחומי עשייה אחרים של ארגון הגג, ותיחתם נוסף על כך בידי הגורם המקצועי המנהל את הפעילות נשוא הבקשה לתמיכה; בלי לגרוע מכלליות האמור, ארגון הגג לא יכלול בבקשה כאמור הוצאות שבעבורן קיבל תמיכה כארגון גג, כמו השכרת חללי חזרות והוצאות תקורה.

(ג) תקציבה של הפעילות שבעדה מבוקשת התמיכה מנוהל כמשק סגור;

(ג)(ד) בפעילות המתבצעת בידי ארגון גג, כלל ההוצאות בשל הפעילות מנוהלות על ידו ובאמצעותו באופן ישיר, ולא מועברים על ידו כספים ליוצרים עצמאיים בתחום התאטרון לשם ביצוע הפרויקט ההפקתי.

(7) מוסד המגיש בקשה לקבלת תמיכה כקבוצת תאטרון או כמרכז פרינגי ולא נתמך בשנה תקציבית בשנת כספים קודמת בעד פעילותו בתחום התאטרון, זכאי להגיש בקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה רק אחרי שהודיע למינהל התרבות על כוונתו להגיש בקשה כאמור, לא יאוחר מיום 1 בינואר של השנה התקציבית שנת הכספים הקודמת, ונתן לחברי המדור הזדמנות סבירה לצפות בהפקותיו; עם הודעה כאמור יעדכן המוסד את מינהל התרבות, בכתב על אודות הפקותיו, מועדי ההרצות ומיקומן (בפסקה זו - פעילותו) לתקופה של 60 ימים ממועד מתן ההודעה כאמור, וימשיך לעדכן בכתב את מינהל תרבות באופן שוטף על אודות פעילותו 60 ימים מראש לפחות.

5.  עקרונות חלוקת התקציב:

(תיקון: י"פ 5611, עמי 1087 ; י"פ 7263, עמי 6074 ; י"פ 7772, עמי 7116).

התקציב המוקצה לתמיכה בקבוצות תאטרון, פרויקטים הפקתיים, יוזמות לקידום התאטרון ומרכזי פרינגי יחולק בתחילת השנה התקציבית הקודמת בין התחומים השונים בידי מינהל התרבות לאחר התייעצות עם המדור, ובהתאם לעקרונות שייקבעו מראש, ובלבד שיתקיימו התנאים האלה:

(1) בתחומי קבוצות תאטרון, פרויקטים הפקתיים ומרכזי פרינגי - התקציב שיוקצה לכל תחום או שיעורו היחסי מתקציב התקנה הכולל לא יפחת מ־/80 מהתקציב או מהשיעור היחסי של אותו תחום בשנה התקציבית בשנת הכספים הקודמת, לפי הנמוך מביניהם;

(2) בתחום יוזמות לקידום התאטרון - התקציב שיוקצה לתחום זה לא יעלה על /10 מתקציב התקנה.

פרק ב': תמיכה בקבוצות תאטרון

6. עקרונות לקביעת גובה התמיכה:

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳ טיוטה להערות הציבור

(תיקון: י"פ 7263, עמי 6075; י"פ 7772, עמי 7116).

(א)  בשלב הראשון לחישוב גובה התמיכה בקבוצת תאטרון העומדת בתנאי הסף המפורטים בסעיף 4, יחושב שיעור התמיכה הראשוני של קבוצת התאטרון בכל אחד מהמשתנים המפורטים בסעיף 7, וזאת בהתאם ליחס בין הניקוד שצברה קבוצת התאטרון במשתנה זה לבין סך הניקוד שצברו כלל קבוצות התאטרון באותו משתנה.

(ב)   בשלב השני יחושב השיעור המצרפי של כל קבוצת תאטרון בכל המשתנים יחדיו, וזאת בהתאם למשקלו היחסי של כל משתנה, כמפורט בסעיף 7(א).

(ג)   בשלב השלישי, לאחר קביעת שיעור התמיכה שזכאית לו כל קבוצת תאטרון כאמור, יחושב הממוצע האלגברי בין שיעור זה לבין שיעור התמיכה שקיבלה הקבוצה בשנה התקציבית בשנת הכספים הקודמת.

(ד)   בשלב הרביעי, במקרים שבהם פחת שיעור התמיכה היחסי בקבוצת תאטרון ביותר מ-/20 לעומת השנה התקציבית שנת הכספים הקודמת, לא יפחת שיעור התמיכה בקבוצה מ-/80 משיעור התמיכה שלה היתה זכאית בשנה התקציבית בשנת הכספים הקודמת בתום השלב השלישי; קבוצת תאטרון לא תהא זכאית להגנה לפי סעיף קטן זה יותר מפעם אחת במשך שלוש שנים רצופות, זולת אם החליטה הוועדה אחרת, לאחר התייעצות עם המדור ומנימוקים מיוחדים שיירשמו.

(ד1) בשלב החמישי, מוסד שמספר הנשים החברות בוועד המנהל שלו בשנת ההערכה לעומת כלל חברי הוועד המנהל עמד על /30 מכלל חברי הוועד המנהל לפחות, ואם עמד מספרם של כלל חברי הוועד המנהל שלו על שלושה לכל היותר - כלל הוועד המנהל חברה אחת לפחות, תגדל התמיכה בו ב-/2 ביחס לשלב הקודם. לעניין זה, "ועד מנהל" - או גוף מקביל לו במוסד, אף אם תוארו שונה.

(ה)  בכל מקרה, שיעור התמיכה של המשרד לא יעלה על /75 מן ההוצאות שהוכח כי הוצאו בפועל לצורך ביצוע הפעילות הנתמכת בשנת התמיכה, אלא אם כן החליטה הוועדה אחרת, מנימוקים מיוחדים שיירשמו. בכל מקרה, שיעור התמיכה של המשרד לא יעלה על /75 מן ההוצאות שהוכח כי הוצאו בפועל לצורך ביצוע הפעילות הנתמכת בשנת התמיכה, ולעניין יוזמות- על /90 מן ההוצאות כאמור; למען הסר ספק, לא יובאו בחשבון הוצאות שהוציא המוסד לפני שנת התמיכה; לעניין שיעור המימון העצמי כמשמעו בסעיף 8(ח) לנוהל, יוכרו עלויות שהן שווה כסף ועלויות שווי עבודת מתנדבים, בכפוף להוראות הנוהל.

7. המשתנים לקביעת גובה התמיכה:

(תיקון: י"פ 7263, עמי 6075; י"פ 7276, עמי 7488; י"פ 7772, עמי 7116).

(א) תמיכה בקבוצות תאטרון תחושב על בסיס המשתנים המפורטים להלן, בשיעור היחסי

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי טיוטה להערות הציבור

הנקוב לצד כל אחד מהם:

(1) פעילות שוטפת /10 נמחק

(2) הפקות חדשות /20 /25

(3) הרצות /15 /20

(4) מורכבות הפקתית ואמנותית /15

(5) ייחודיות /15

(6) תיעוד /3 /10

(7) מיקום הקבוצה/22 /15.

(א1)

(1) המדור ימליץ לוועדה בדבר ניקוד בקשה לתמיכה של קבוצת תאטרון שנמצאה זכאית לתמיכה לפי מבחנים אלה, במשתנים המפורטים בסעיפים קטנים (ה) עד (ז), אחרי שבחן את הפעילות שקבוצת התאטרון קיימה במהלך שנת ההערכה, אופייה והיקפה; המלצת המדור כאמור תינתן מדי שנה.

(2) על אף האמור בפסקה (1), לעניין מוסד שמגיש לראשונה בקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה - המדור ימליץ בדבר ניקוד הבקשה במשתנים האמורים אחרי שבחן את הפעילות שקבוצת התאטרון קיימה, החל מיום 1 בינואר של השנה התקציבית שנת הכספים הקודמת עד יום 30 באפריל של השנה התקציבית שנת הכספים הקודמת או עד לגיבוש המלצת המדור, לפי המוקדם; למרות האמור, המדור יוכל לגבש את המלצתו במשתנים אלה על סמך צפייה בפעילות המוסד קודם למועד זה, ובלבד שהפעילות התקיימה אחרי 1 בינואר של שנת ההערכה.

(3) לעניין המשתנים המפורטים בסעיפים קטנים (ב) עד (ד), ו-(ח) - מינהל התרבות ימליץ על ניקוד הבקשה במשתנים אלה אחרי שבחן את הפעילות שקבוצת התאטרון קיימה במהלך שנת ההערכה, אופייה והיקפה; המלצת המינהל כאמור תינתן מדי שנה.

(ב)   משתנה פעילות שוטפת:

כל קבוצת תאטרון תהיה זכאית לנקודה אחת במשתנה זה. נמחק

(ג)    משתנה הפקות חדשות:

קבוצת תאטרון תהיה זכאית לניקוד במשתנה זה לפי מספר ההפקות החדשות שהעלתה

לראשונה בשנת ההערכה כדלהלן:

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳

טיוטה להערות הציבור

  הניקוד הבסיסי שיינתן לכל הפקה יעמוד על 5 נקודות; נוסף על כך תנוקד ההפקה בנקודה נוספת בעבור כל שחקף-מבצע_שמשתתף בהפקה, החל מהשחקן מהמבצע השלישי;

הניקוד המרבי שיינתן לקבוצת תאטרון במשתנה זה לא יעלה על 20 נקודות. (ד) משתנה הרצות:

קבוצת תאטרון תהיה זכאית לניקוד במשתנה זה כדלקמן:

(1) בספירת מספר ההרצות ייספרו כלל ההרצות שהעלתה כל קבוצת תאטרון בשנת ההערכה בישראל ומחוץ לישראל, לרבות הרצות של הפקות שהועלו לראשונה בשנים קודמות לשנת ההערכה;

(2) הניקוד הבסיסי שיינתן לכל הרצה של כל אחת מהפקותיה של קבוצת התאטרון יעמוד על 5 נקודות; נוסף על כך תנוקד הרצה בנקודה נוספת בעבור כל שחקן-מבצע המשתתף בהרצה, החל מהשחקן מהמבצע השלישי, ובלבד שהניקוד המרבי להרצה לא יעלה על 20 נקודות;

(3) (בוטל);

(4) הניקוד שניתן לכל הרצה במשתנה זה, יוכפל במקדם שייקבע כדלקמן:

(א) בעד הרצות שהתקיימו באולם הבית - לפי מיקום היישוב שבו התקיימה ההרצה,

כמפורט להלן:

מרחק                                     מקדם

תל אביב והסביבה (עד 30 ק"מ מתל אביב)                  1

30 עד 59 ק"מ מתל אביב                                            1.1

60 עד 100 ק"מ מתל אביב                                          1.2

101 עד 200 ק"מ מתל אביב                                        1.3

מעל 200 ק"מ מתל אביב                                             1.4

(ב) בעד הרצות שהתקיימו מחוץ לאולם הבית - לפי מרחק מאולם הבית כדלקמן:

מרחק                                     מקדם

עד 30 ק"מ מאולם הבית                                                1


לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי

טיוטה להערות הציבור

מרחק                                      מקדם

30 עד 59 ק"מ מאולם הבית                                        1.1

60 עד 100 ק"מ מאולם הבית                                      1.2

101 עד 200 ק"מ מאולם הבית                                   1.3

מעל 200 ק"מ מאולם הבית                                        1.4

(5) הניקוד הכולל של כל קבוצת תאטרון במשתנה זה יהיה סכום הניקוד של כלל ההרצות שביצעה הקבוצה לכלל הפקותיה, בשנת ההערכה, ובלבד שמספר ההרצות המרבי שיילקח בחשבון לצורך זה לא יעלה על 150.

(ה)   משתנה מורכבות הפקתית ואמנותית:

(1) קבוצת תאטרון תהיה זכאית לניקוד במשתנה זה לפי ממוצע הניקוד שקיבלו הפקותיה כדלהלן:

(א)  בעד כל הפקה חדשה שקבוצת התאטרון העלתה לראשונה בשנת ההערכה, שיש בה מורכבות ייחודית מבחינה הפקתית או אמנותית תקבל הקבוצה נקודה אחת;

(ב)   בעד כל הפקה חדשה שקבוצת התאטרון העלתה לראשונה בשנת ההערכה, שהמורכבות ההפקתית או האמנותית שלה מציבה לקבוצה אתגר יוצא דופן תקבל הקבוצה נקודה נוספת;

(2) מורכבות ההפקות תיבחן על פי האמצעים ההפקתיים והאמנותיים שבהם נעשה שימוש בכל הפקה חדשה של קבוצת התאטרון, לרבות תפאורה, תאורה, תלבושות, מוסיקה, תנועה, תהליכי עבודה ייחודיים ומרכיבים מיוחדים אחרים;

(3) ניקוד קבוצת התאטרון במשתנה זה ייקבע לפי המלצת המדור לאחר שבחן את המורכבות ההפקתית והאמנותית של ההפקות החדשות שהעלתה הקבוצה בשנת ההערכה; המדור רשאי להמליץ כי קבוצת תאטרון לא תהיה זכאית לניקוד במשתנה זה; החלטות המדור המנומקות במשתנה זה יועברו לעיון מוסד שיבקש זאת, לגבי כלל הגופים, ובלבד שהגיש בקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה, ושבקשתו לעיון כאמור הוגשה בתוך 14 ימים ממועד ההודעה על ההחלטה בעניין התמיכה. ההחלטה תועבר לעיונו בתוך 30 ימים ממועד קבלת הבקשה בעניין זה.

(ו)    משתנה ייחודיות:

(1) קבוצת תאטרון תהיה זכאית לניקוד במשתנה זה כדלהלן:

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי טיוטה להערות הציבור

(א)  קבוצה אשר מכלול הפקותיה מתאפיין בשפה אמנותית ייחודית המציגה מחויבות לתפיסה, לסגנון ולעיצוב מקוריים (כגון: שימוש ייחודי בחלל ובאבזרים טכנולוגיים מתקדמים, פריצת יחסי קהל-במה, ביצוע יצירות תלויות זמן ומקום, שימוש בשפה רב-תחומית וכדומה), תקבל נקודה אחת;

(ב)   קבוצה שהשפה האמנותית המאפיינת את הפקותיה כאמור בפסקת משנה (א), זוכה להכרה בין-לאומית או שיש בה משום תרומה משמעותית ויוצאת דופן לאמנויות הבמה, תקבל נקודה נוספת;

(2) ניקוד קבוצת התאטרון במשתנה זה ייקבע לפי המלצת המדור לאחר שבחן את מכלול פעילותה של הקבוצה; המדור רשאי להמליץ כי קבוצת תאטרון לא תהיה זכאית לניקוד במשתנה זה; החלטות המדור המנומקות במשתנה זה יועברו לעיון מוסד שיבקש זאת, לגבי כלל הגופים, ובלבד שהגיש בקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה, ושבקשתו לעיון כאמור הוגשה בתוך 14 ימים ממועד ההודעה על ההחלטה בעניין התמיכה. ההחלטה תועבר לעיונו בתוך 30 ימים ממועד קבלת הבקשה בעניין זה.

(ז)    משתנה תיעוד:

(1) קבוצת תאטרון תהא זכאית לניקוד במשתנה זה כדלהלן:

(א)  קבוצה שערכה בשנת ההערכה תיעוד משמעותי ברמה מקצועית של תהליכי העבודה שהיא מבצעת ושל תוצריהם, והעמידה אותו לרשות הציבור, לרבות הצגת קטלוג של חומרי התיעוד, תקבל נקודה אחת; לעניין זה, "תיעוד ברמה מקצועית" - צילום באמצעות מצלמות וידאו של ההפקה לכל אורכה;

(ב)   קבוצה שהתיעוד שערכה כאמור בפסקת משנה (א), הוא יוצא דופן בהיקפו וברמתו, בשים לב בין השאר להיבטים אלה: עריכה, רמת צילום והקלטה, אפקטים, עזרים טכניים וכיוצא באלה, תקבל נקודה נוספת;

(2) ניקוד קבוצת התאטרון במשתנה זה ייקבע לפי המלצת המדור לאחר שבחן את פעילותה של הקבוצה בתחום התיעוד בשנת ההערכה; המדור רשאי להמליץ כי קבוצת תאטרון לא תהיה זכאית לניקוד במשתנה זה.

(ח)   משתנה מיקום הקבוצה:

(1) מיקומה הגאוגרפי של הקבוצה ייקבע לפי מיקום אולם הבית שלה בשנת ההערכה והמקום שבו נערכו בשנת ההערכה /50 לפחות מחזרותיה במצטבר, ובלבד ש-/70 לפחות מעובדיה התגוררו בשנת ההערכה ביישוב שבו נמצאת הקבוצה או בסביבותיו;

(2) ניקודה של קבוצה במשתנה זה ייקבע לפי ריחוקה מאזור המרכז, כמפורט בטבלה


לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים טיוטה להערות הציבור

שלהלן:

ניקוד                                                מרחק

0  תל אביב והסביבה

1  30 עד 59 ק"מ מתל אביב (נתניה, חדרה, יבנה, גדרה)

2 60 עד 100 ק"מ מתל אביב (ירושלים, חיפה)

5            מעל 100 ק"מ מתל אביב (עכו, באר שבע, טבריה)

(3) על אף הוראות פסקה (2), קבוצה שמיקומה הגאוגרפי בפריפריה תקבל 5 נקודות. לעניין זה -

"סיווג הלמ"ס" - מדד חברתי-כלכלי 2013 של הרשויות מקומיות, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2016, כפי שיעודכן מזמן לזמן;

"סיווג הלמ"ס לאזורים סטטיסטיים" - אפיון יחידות גאוגרפיות וסיווגן לפי הרמה החברתית-כלכלית של האוכלוסייה בשנת 20082013, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 20432017, כפי שיעודכן מזמן לזמן;

"פריפריה" - תיחשב אחד מאלה:

(1) יישוב בסיווג למ"ס 1 עד 5 לפי סיווג הלמ"ס;

(2) שכונה בסיווג 1 עד 4 לפי סיווג הלמ"ס לאזורים סטטיסטיים; שכונה שלא נקבע לה סיווג לפי סיווג הלמ"ס לאזורים סטטיסטיים - יהיה סיווגה לעניין סעיף קטן זה הסיווג של אחת השכונות הגובלות בה, שלה סיווג הלמ"ס הנמוך ביותר; הייתה שכונה גובלת שלא נקבע לה סיווג כאמור -סיווג הלמ"ס של אותה שכונה ייקבע לפי סיווג הלמ"ס של שכונה מבין השכונות הגובלות בה, לפי סיווג הלמ"ס הנמוך.

פרק ג': תמיכה בפרויקטים הפקתיים

8. עקרונות לקביעת גובה התמיכה:

(א) גו/מוסד המבקש תמיכה בעד הפקת פרוייקט הפקתי המתוכנן להתבצע בשנת התמיכה, יהיה זכאי לתמיכה בעבור פרויקט אחד בלבד בשהבשנת התמיכה, ולעניין ארגון גג - פרויקט אחד בלבד לכל יוצר בשנת התמיכה, ובלבד שהפרויקט אינו מופק במסגרת פסטיבל הנתמך מתקציב תקנת פסטיבלים (תקנה תקציבית מסי 31-03-59 19-42-02-26) או

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳

טיוטה להערות הציבור

במסגרת לימודי תאטרון בבית ספר הנתמך מתקציב תקנת בתי ספר לאמנויות (תקנה תקציבית מסי 31-03-77 19-42-02-36) במינהל התרבות.

(ב)   גובה התמיכה בפרויקט הפקתי ייקבע בהתאם ליחס בין הניקוד שקיבל הפרויקט לפי מבחנים אלה לבין סך הניקוד שצברו כלל הפרויקטים.

(ג)    התמיכה שנקבעה להפקה תהווה את התמיכה הכוללת לכלל שלבי ההפקה, לרבות בעבור הרצתה לפני הקהל הרחב בשנת התמיכה.

9. ניקוד הפרויקט ההפקתי:

(א)  פרויקט הפקתי יהיה זכאי לניקוד כדלהלן:

(1) הניקוד הבסיסי שיינתן לכל פרויקט הפקתי יעמוד על 5 נקודות; נוסף על כך ינוקד הפרויקט בנקודה נוספת בעבור כל שחקן שמשתתף בהפקה, החל מהשחקן השלישי; לענין זה, יקבל מפעיל בובות ניקוד זהה לניקוד שמקבל שחקן; נגן יקבל מחצית מהניקוד שמקבל שחקן; וסטטיסט, רקדן או קריין יקבלו שליש מהניקוד שמקבל שחקן;

(2) הניקוד המרבי שיינתן לפרויקט הפקתי בסעיף קטן זה לא יעלה על 15 נקודות.

(ב)   על אף האמור בסעיף קטן (א), במקרים שקיימים אפיונים מיוחדים של ההפקה, המהותיים לה מן הבחינה האמנותית ושעלותם גבוהה במיוחד, רשאית הוועדה, לפי המלצת המדור, לנקד פרויקט הפקתי בניקוד גבוה יותר בהתחשב בעלות הנובעת מהאפיונים האמורים, אך לא למעלה מכפליים מהניקוד המרבי שאותו קיבל הפרויקט לפי האמור בסעיף קטן (א).

פרק די: תמיכה ביוזמות לקידום התאטרון

10.  שיקולים בקביעת גובה התמיכה

(א)  המלצת המדור על גובה תמיכת המשרד ביוזמות לקידום התאטרון תינתן בהתחשב בשיקולים האלה:

(1) מידת חשיבות היוזמה ותרומתה לתחום התאטרון;

(2) היקף התקציב הדרוש לדעת המשרד לצורך ביצוע היוזמה;

ובלבד שתינתן תמיכה ל-3 יוזמות לפחות והיקף התמיכה ליוזמה אחת לא יעלה על 500/0 מסך התקציב המוקצה לתחום זה.

(ב)   המדור רשאי להמליץ שלא ליתן תמיכה ליוזמה לקידום התאטרון וזאת בין משום שהתקציב העומד לרשותו אינו מספיק לצורך ביצוע היוזמה, ובין משום שמידת חשיבותה של היוזמה אינה מצדיקה, לדעת המדור, את ההשקעה הדרושה לצורך ביצועה.

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי

טיוטה להערות הציבור

פרק ה': תמיכה במרכזי פרינג'

11.  עקרונות לקביעת גובה התמיכה:

(א)  בשלב הראשון לחישוב גובה התמיכה במרכז פרינגי, יחושב שיעור התמיכה הראשוני של המרכז בכל אחד מהמשתנים המפורטים בסעיף 12 וזאת בהתאם ליחס בין הניקוד שצבר המרכז במשתנה זה לבין סך הניקוד שצברו כלל מרכזי הפרינגי באותו משתנה.

(ב)   בשלב השני יחושב השיעור המצרפי של כל מרכזי הפרינגי בכל המשתנים יחדיו, וזאת בהתאם למשקלו היחסי של כל משתנה, כמפורט בסעיף 12(א).

(ג)    בשלב השלישי, לאחר קביעת שיעור התמיכה שזכאי לו כל מרכז פרינגי כאמור, יחושב הממוצע האלגברי בין שיעור זה לבין שיעור התמיכה שקיבל המרכז בשנת ההערכה.

(ד)   בשלב הרביעי, במקרים שבהם פחת שיעור התמיכה היחסי במרכז פרינגי ביותר מ-/20 לעומת שנת ההערכה, לא יפחת שיעור התמיכה במרכז מ-/80 משיעור התמיכה שלו היה זכאי בשנת ההערכה בתום השלב השלישי; מרכז פרינגי לא יהיה זכאי להגנה לפי סעיף קטן זה יותר מפעם אחת במשך ארבע שנים רצופות, זולת אם החליטה הוועדה אחרת, לאחר התייעצות עם המדור ומנימוקים מיוחדים שיירשמו.

(ד1) בשלב החמישי, מוסד שמספר הנשים החברות בוועד המנהל שלו בשנת ההערכה לעומת כלל חברי הוועד המנהל עמד על /30 מכלל חברי הוועד המנהל לפחות, ואם עמד מספרם של כלל חברי הוועד המנהל שלו על שלושה לכל היותר - כלל הוועד המנהל חברה אחת לפחות, תגדל התמיכה בו ב-/2 ביחס לשלב הקודם. לעניין זה, "ועד מנהל" - או גוף מקביל לו במוסד, אף אם תוארו שונה.

(ה)   בכל מקרה, שיעור התמיכה של המשרד לא יעלה על /75 מן ההוצאות שהוכח כי הוצאו בפועל לצורך ביצוע הפעילות הנתמכת, אלא אם כן החליטה הוועדה אחרת, מנימוקים מיוחדים שיירשמו.

12.  המשתנים לקביעת גובה התמיכה:

(תיקון: י"פ 7263, עמי 6076 ; י"פ 7276, עמי 7488).

(א) תמיכה במרכז פרינגי תחושב על בסיס המשתנים המפורטים להלן, בשיעור היחסי הנקוב לצד כל אחד מהם:

(1) הרצות - /50;

(2) הפקות - /10;

(3) תשלומים ליוצרים ולמבצעים - /15.

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי

טיוטה להערות הציבור

(4) מיקום מרכז הפרינגי - /15.

(ב)   הניקוד של מרכז פרינגי בשלושת המשתנים האמורים בסעיף קטן (א) יינתן רק בעבור הפקות פרינגי אשר הועלו במסגרתו בהתאם לתנאים המפורטים בפסקאות עד (8) להגדרה "מרכז פרינגי" שבסעיף 2.

(ג)    משתנה ההרצות:

מרכז פרינגי יהיה זכאי לניקוד במשתנה זה כדלקמן:

(1) מרכז פרינגי יהיה זכאי לניקוד בעבור כל הרצה של הפקת פרינגי שהועלתה במסגרתו בשנת ההערכה בהתאם למספר השחקנים המבצעים המשתתפים בהרצה כדלהלן:

(א)      2-1 שחקנים מבצעים - 10 נקודות;

(ב)       5-3 שחקנים מבצעים - 11 נקודות;

(ג)        8-6 שחקנים מבצעים - 12 נקודות;

(ד)   9 שחקנים מבצעים ומעלה - 13 נקודות;

(2) הניקוד להרצה של הפקת פרינגי מעבר ל־25 ההרצות הראשונות שהתקיימו בשנת ההערכה, יהיה מחצית מהניקוד האמור בפסקה (1).

2)(3) מוסד לא יכלול בבקשתו לתמיכה בתחום מרכזי פרינגי הרצות שהוא מבקש בעדן תמיכה כפרויקט הפקתי ולא יקבל בעדן ניקוד במשתנה זה.

(ד)   משתנה ההפקות:

מרכז פרינגי יהא זכאי לניקוד בעבור כל הפקת פרינגי שהועלתה במסגרתו בשנת ההערכה, ובלבד שהוא לא ביקש בעדה תמיכה כפרוייקט הפקתי, בהתאם למרחק, באותה שנה, בין מקום המרכז לבין מקום הקבע של הגוף יוצר ההפקה, ובהעדר גוף כאמור - לבין מקום הקבע, של מרבית יוצרי ההפקה, כדלהלן:

(א)  מרחק של עד 30 ק"מ - 1 נקודה;

(ב)   מרחק של 30 עד 60 ק"מ - 1.5 נקודות;

(ג)    מרחק של 60 עד 100 ק"מ - 2 נקודות;

(ד)   מרחק של 100 ק"מ ומעלה - 3 נקודות.

(ה)   משתנה תשלומים ליוצרים ולמבצעים:

(1) ניקודו הבסיסי של מרכז פרינגי במשתנה זה יהיה זהה לסך התשלומים ממכירת כרטיסים שהעביר מרכז הפרינגי בשנת ההערכה ליוצרים ולמבצעים של הפקות פרינגי

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי

טיוטה להערות הציבור

שהועלו במסגרתו, וכן תשלומים נוספים בעבור השתתפות בעלויות ההפקה שהעביר מרכז הפרינגי ליוצרים ולמבצעים של הפקות פרינגי שלא הוא הפיק;

(2) הניקוד הבסיסי שניתן למרכז הפרינגי כאמור יוכפל במקדם שייקבע בהתאם למיקומו הגאוגרפי של המרכז, כמפורט להלן:

מרחק                                     מקדם

תל אביב והסביבה (עד 30 ק"מ מתל אביב)                      1

30 עד 59 ק"מ מתל אביב                                                1.1

60 עד 100 ק"מ מתל אביב                                              1.2

101 עד 200 ק"מ מתל אביב                                            1.3

מעל 200 ק"מ מתל אביב                                                1.4

(ו) משתנה מיקום מרכז הפרינגי:

  ניקודו של מרכז הפרינגי במשתנה זה ייקבע בהתאם לריחוקו מאזור המרכז, כמפורט בטבלה שלהלן:

ניקוד                                                מרחק

0  תל אביב והסביבה

1 30 עד 59 ק"מ מתל אביב (נתניה, חדרה, יבנה, גדרה)

2 60 עד 100 ק"מ מתל אביב (ירושלים, חיפה)

5           מעל 100 ק"מ מתל אביב (עכו, באר שבע, טבריה)

(2) על אף הוראות פסקה (2), מרכז שמיקומו הגאוגרפי בפריפריה יקבל 5 נקודות. לעניין זה -

"סיווג הלמ"ס", "סיווג הלמ"ס לאזורים סטטיסטיים" ו"פריפריה" - כהגדרתם בסעיף 7(ח). מדד חברתי-כלכלי 2008 של הרשויות מקומיות, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2009, כפי שיעודכן מזמן לזמן;

"סיווג הלמ"ס לאזורים סטטיסטיים"אפיון יחידות גאוגרפיות וסיווגן לפי הרמה החברתית-כלכלית של האוכלוסייה בשנת 2008, שפרסמה הלשכה המרכזית


לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינויים׳ טיוטה להערות הציבור

לסטטיסטיקה בשנת 2013, כפי שיעודכן מזמן לזמן; "פריפריה"תיחשב אחד מאלה:

(1) יישוב בסיווג למ"ס 1 עד 5 לפי סיווג הלמ"ס; שכונה בסיווג 1 עד 4 לפי סיווג הלמ"ס לאזורים סטטיסטיים.

פרק ו': שונות

14.  תחילה:

תחילתם של מבחנים אלה ביום אי בטבת התשס"ו (1 בינואר 2006) (להלן - יום התחילה).

(א) תחילתו של תיקון זה ביום י"ז בטבת התשפ"א (1 בינואר 2021).

א)(ב) על אף האמור, תחילתו של סעיף 15(ג) ביום די בטבת התש"ף (1 בינואר 2020).

15.  הוראות מעבר והוראות שעה

(תיקון: י"פ 5606, עמי 929; י"פ 5611, עמי 1087 ; י"פ 7263, עמי 6077; י"פ 7772, עמי 7117).

(א) על אף האמור במבחנים אלה, בהתייחס לשנת התמיכה 2018 יחולו ההוראות האלה:

(1) לעניין מוסד שנתמך בשנת 2017 כקבוצת תאטרון לפי מבחנים אלה, ושהגיש בקשה לקבלת תמיכה כקבוצת תאטרון לפי מבחנים אלה בעד שנת 2018, קביעת זכאותו לתמיכה וניקוד בקשתו לפי מבחנים אלה ייעשו בהתחשב בנתונים הנוגעים לפעילותו של אותו מוסד בתקופה המתחילה ביום י"ח בתשרי התשע"ו (1 באוקטובר 2015) ומסתיימת ביום כ"ז באלול התשע"ו (30 בספטמבר 2016);

(2) לעניין מוסד שמגיש לראשונה בקשה לתמיכה כקבוצת תאטרון בעד שנת התמיכה 2018, על אף האמור בסעיף קטן (ד) להגדרה "קבוצת תאטרון׳" המדור רשאי לבחון את התקיימות התנאים המפורטים בפסקה )א)(1) ו-(2) בהגדרה האמורה על סמך צפייה בפעילות שקיים המוסד החל ביום י"ד בטבת התשע"ח (1 בינואר 2018) עד יום ט"ו באייר התשע"ח (30 באפריל 2018), או עד למועד שבו יגבש המדור את המלצתו, לפי המוקדם, ובלבד שהמוסד מסר למינהל התרבות את כל המידע והמסמכים הדרושים לטיפול בבקשתו; על אף האמור, המדור רשאי להביא בחשבון לעניינים אלה פעילות שקיים המוסד, שבה הוא צפה, מיום גי בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017) ; על אף האמור בסעיף 7(א1)(2) המדור ימליץ לוועדה בדבר ניקוד המשתנים המפורטים בסעיפים 7(ה) עד (ז) כאמור בפסקה זו;

(3) למרות האמור בסעיף 6(ד1), העמידה בדרישה לייצוגן של נשים כאמור בו תיבחן

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי טיוטה להערות הציבור

בהתחשב בנתונים הנוגעים מוסד הקיימים ביום י"א בתשרי התשע"ח (1 באוקטובר 2017) -

(ב) לעניין שנת התמיכה 2019, בדיקת עמידתו של מוסד שהגיש בקשה לקבלת תמיכה כקבוצת

תאטרון בתנאי הזכאות וניקוד בקשתו לתמיכה ייעשו במהלך שנת 2018 לפי הוראות

מבחנים אלה, ובכפוף להוראות שלהלן:

(1) מוסד שנתמך כקבוצת תאטרון בשנים 2017 ו-2018, שלא נמצא זכאי לתמיכה כקבוצת תאטרון לפי מבחנים אלה בשנת 2019, תיבדק עמידתו בתנאי הזכאות המפורטים בסעיף 4 בהתייחס לתקופה שמיום כ"ח באלול התשע"ו (1 באוקטובר 2016) ועד יום י"ג בטבת התשע"ח (31 בדצמבר 2017) (להלן - תקופת הבדיקה); ניקוד בקשתו של המוסד בהתייחס למשתנים האמורים בסעיף 7(ג) ו-(ד) ייעשה בהתחשב בנתונים הנוגעים לפעילותו של אותו מוסד בתקופת הבדיקה;

(2) מוסד שמתעתד להגיש בקשה להיתמך כקבוצת תאטרון בשנת 2019 ולא נתמך בעד פעילותו כקבוצת תיאטרון בשנת 2018 ימסור הודעה למינהל התרבות כאמור בסעיף 4(7) לא יאוחר מיום י"ד באדר התשע"ח (1 במרס 2018);

(3) לעניין מוסד שהגיש בקשה להיתמך כקבוצת תאטרון בשנת 2019, ולמעט מוסד שנתמך בעד פעילותו כקבוצת תאטרון בשנת 2017 ובשנת 2018, ושבנסיבות העניין לא עלה בידי המדור לצפות בפעילותו לצורך בחינת התקיימות התנאים המפורטים בפסקה (א)(1) ו-(2) בהגדרה "קבוצת תאטרון" שבסעיף 2 או לצורך מתן המלצה לוועדה בדבר ניקוד המשתנים המפורטים בסעיפים 7(ה) עד (ז) כאמור במבחנים אלה, יצפה המדור לצורך כך בפעילות שהמוסד קיים החל ביום י"ד באדר התשע"ח (1 במרס 2018) עד יום י"ז בתמוז התשע"ח (30 ביוני 2018), או עד למועד שבו יגבש המדור את המלצותיו, לפי המוקדם, ובלבד שהמוסד מסר למינהל התרבות את כל המידע והמסמכים הדרושים לטיפול בבקשתו; על אף האמור המדור רשאי להביא בחשבון לעניינים אלה פעילות שקיים המוסד, מיום גי בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017), ושהמדור צפה בה.

(ג) מבלי לגרוע מתנאי הסף לקבוצות תיאטרון לפי מבחנים אלה, בשנים 2020 ו-2021 -

(1) ארגון גג, שנתמך בהתאם למבחנים לתמיכה של משרד התרבות והספורט במוסדות המשמשים ארגון גג בתחום התרבות[5] רשאי להגיש בקשה לתמיכה בקבוצת תיאטרון של יוצר עצמאי בתחום התאטרון ובלבד שמתקיימים שני התנאים האלה:

לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי

טיוטה להערות הציבור

(א)  תקציב הפעילות הנתמכת של אותה קבוצה בשנת התקציב המבוקר לא עלה על 400,000 שקלים חדשים;

(ב)   אותו יוצר קיבל בעבר תמיכה לפי מבחנים אלה בעד פרויקט הפקתי, בשנת הכספים הקודמת ובשנת התקציב המבוקר לפחות.

(2) על אף האמור, יוצר עצמאי בתחום התאטרון המבקש תמיכה בקבוצת תיאטרון לפי מבחנים אלה שמחזור פעילותו הנתמכת בשנת התקציב המבוקר עלה על 400,000 שקלים חדשים, או מוסד, לא יהיה רשאי להגיש בקשה לתמיכה באמצעות ארגון גג כאמור.

(ד)  בשנים 2021 ו-2022, יראו כאילו ליוצר עצמאי בתחום התיאטרון שנתמך באמצעות ארגון גג כאמור בסעיף קטן (ג), יש שתי שנות ניסיון בפעילות הנתמכת.

(ה)   בשנת 2021, למרות האמור בסעיף 11(ד1), עמידת המוסד באמור בו תיבחן בהתחשב בנתונים הנוגעים למוסד הקיימים ביום כ"ה בתשרי התשפ"ב (1 באוקטובר 2021).

י"א בשבט התשס"ו (9 בפברואר 2006) (חמ 3-1888)

מאיר שטרית

שר החינוך התרבות והספורט

זי בכסלו התשס"ז (28 בנובמבר 2006) (חמ 3-1888)

יולי תמיר

שרת החינוך ממלאת מקום שר המדע התרבות והספורט

י"ג בכסלו התשס"ז (4 בדצמבר 2006) (חמ 3-1888)

יולי תמיר

ממלאת מקום שר המדע התרבות והספורט

כ"ח בסיוון התשע"ב (18 ביוני 2012)


לתשומת-לב: במקרה של שוני בין נוסח זה לנוסח שפורסם ברשומות -

הפרסום ברשומות מחייב.

התיקונים המוצעים מסומנים ביעקוב אחר שינוייםי

טיוטה להערות הציבור

(חמ 3-1888)

לימור לבנת

שרת התרבות והספורט

י"ג בניסן התשע"ו (21 באפריל 2016) (חמ 3-1888) (803-35-2016-000098)

מירי רגב

שרת התרבות והספורט

כ"ו בניסן התשע"ח (11 באפריל 2018) (803-35-2017-000042)

מירי רגב

שרת התרבות והספורט

___________ התשפ"א

(_____________ 2020)

חילי טרופר

שר התרבות והספורט



[5] ס"ח התשס"ג, עמי 64.

[6] י"פ התשנ"ב, עמי 2569 ; התשנ"ד, עמי 4716 ; התשנ"ז, עמי 1710 ; התש"ס, עמי 3264 ; התשס"א, עמי 402 ועמי 1628 ;

התשס"ב, עמי 761 ; התשס"ג, עמי 1358 ; התשס"ד, עמי 107, עמי 298 ועמי 2030 ; התשס"ה, עמי 330 ועמי 1140.

[3] ס"ח התשנ"ח, עמי 226 ; התש"ס, עמי 194 ; התשס"ב, עמי 598.

[4] י"פ התשע"ז, עמי 5592.

[5] י"פ התשע"ז, עמי 5592.