תזכיר טיוטת תקנות ביטוח נפגעי חיסון (תיקון), התשפ"א-2020

טיוטת תקנות

 

א. שם התקנות המוצעות

תקנות ביטוח נפגעי חיסון (תיקון מס' 1) (תיקון התוספת), התשפ"א-2020.

 

 

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן

התוספת לחוק ביטוח נפגעי חיסון, התש"ן-1989 מונה שישה סעיפי חיסונים. עם זאת, התוספת הקבועה בתקנות ביטוח נפגעי חיסון, התשנ"ג-1992, אינה מונה את כל החיסונים המנויים בתוספת לחוק (התוספת אינה מונה את החיסונים שנוספו לתוספת לחוק בשנת 1995). על מנת ליצור הלימה בין התוספת לחוק לתוספת לתקנות, ועל מנת לייתר את הצורך לבצע תיקון כפול- הן בחוק והן בתקנות על מנת להוסיף חיסון, מוצע להגדיר את המונח "חיסון" בתוספת לתקנות כך שיכלול כל אחד מהחיסונים המנויים בתוספת לחוק.

 

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:


 

טיוטת תקנות מטעם משרד הבריאות:

טיוטת תקנות ביטוח נפגעי חיסון (תיקון), התשפ"א- 2020

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 2(ב) ו-11 לחוק ביטוח נפגעי חיסון, התש"ן-1989[1], בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:

 

 

 

תיקון התוספת

1.  

בתקנות ביטוח נפגעי חיסון, התשנ"ג-1992[2] בתוספת במקום ההגדרה "חיסון" יבוא:

 

 

""חיסון"- כל אחד מהחיסונים המנויים בתוספת לחוק ביטוח נפגעי חיסון, התש"ן-1989".".

 

 

___ ב________ התשפ"א (___ ב________ ____20)

 (חמ 3-2204-ת1)

 

__________________

יולי (יואל) אדלשטיין

שר הבריאות

 

דברי הסבר

התוספת לחוק ביטוח נפגעי חיסון, התש"ן-1989 מונה שישה סעיפי חיסונים. עם זאת, התוספת הקבועה בתקנות ביטוח נפגעי חיסון, התשנ"ג-1992, אינה מונה את כל החיסונים המנויים בתוספת לחוק (התוספת אינה מונה את החיסונים שנוספו לתוספת לחוק בשנת 1995). על מנת ליצור הלימה בין התוספת לחוק לתוספת לתקנות, ועל מנת לייתר את הצורך לבצע תיקון כפול- הן בחוק והן בתקנות על מנת להוסיף חיסון, מוצע להגדיר את המונח "חיסון" בתוספת לתקנות כך שיכלול כל אחד מהחיסונים המנויים בתוספת לחוק.

 



[1] ס"ח התש"ן, עמוד 17;התשנ"ה, עמ' 657.

[2] ק"ת התשנ"ג, עמוד 274.