טיוטה להערות הציבור התיקונים מסומנים ב'עקוב אחר שינויים'

נוסח המבחנים המחייב הוא זה שפורסם ברשומות

מבחנים לחלוקת כספי תמיכה של המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לשם עידוד הפקות מקומיות בשפות האמהרית והטיגרינית

לפי סעיף 6ו2(ג) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 ולפי סעיף 3א לחוק יסודות

התקציב, התשמ"ה-1985

לפי סעיף 6ו2(ג) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-[1]1982 (להלן - חוק התקשורת), ובהתאם להוראות סעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-[2]1985 (להלן - חוק יסודות התקציב), ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מתפרסמים מבחנים לחלוקת כספי תמיכה של המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לצורך לשם עידוד מימון הפקות מקומיות שישודרו בערוצים המשדרים בשפהבשפות האמהרית או-והטיגרינית, כמפורט להלן:

תקנה תקציבית - 3904302439110508

1. כללי

(א)   ועדת התמיכות שמונתה בידי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (להלן: הוועדה) תדון במתן כספי תמיכה לשם עידוד הפקות מקומיות בשפות האמהרית והטיגרינית בעבור קהילת יוצאי אתיופיה בישראל., ולצורך סיוע בהשתלבותם ובהסתגלותם של חברי הקהילה בחברה.

(ב)  לפי הוראת סעיף 6ו2(ג) לחוק התקשורת, יחולו על בקשות לתמיכה לפי מבחנים אלה הוראות הנוהל לתמיכות מתקציב המדינה במוסדות ציבור לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה (1985)הגשת בקשות לתמיכה ולדיון בהן[3] (להלן - הנוהל), שנקבעו מכוח סעיף 3א לחוק יסודות התקציב, בשינויים האמורים בסעיף 98(א) למבחנים אלה.

(ג)   בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה לקבלת תמיכה שהוגשה לה, תשקול הוועדה את הבקשה לגופה על כל נסיבותיה, תוך יישום שוויוני, אחיד וענייני של המבחנים.

(ד)  התמיכה עצמה צריך שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתיתה, על פי עקרונות של סבירות, שוויון ושקיפות בין מקבלי התמיכה השונים.

(ה)  כל שיקוליה של הוועדה יהיו ענייניים, תוך הפעלת אמות מידה מקצועיות, ככל שיידרש לפי נסיבות העניין; החלטת הוועדה תהא מנומקת.

(ו)   תשלום כספי התמיכה לצורך מימון הפקות מקומיות בשפה האמהרית או הטיגרינית, שתאשר הוועדה למבקש התמיכה, יועבר בהתאם לדוחות ביצוע מפורטים שהמבקש יגיש לתקופת התשלום כשהם חתומים בידי מורשי חתימה מטעם המבקש ובהתאם לנוהל.

2.___ הגדרות

במבחנים אלו -

"בן העדה האתיופית" - מי שנולד באתיופיה או שלפחות אחד מהוריו נולד באתיופיה"; "בעל שליטה" - כמשמעותו בחוק החברות, התשנ"ט - 1999;

"גוף שאינו מוסד ציבור" - רשות מקומית, חברה בע"מ, שותפות, אדם פרטי או כל גוף אשר אינו מוסד ציבור;

"הוועדה"ועדת התמיכות שמונתה בידי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין; "הוצאות מעל לקו" - הוצאות שהוצאו לצורך ביצוע התפקידים הבאים בהפקה: במאי, מפיק ותסריטאי;

"הוצאות מתחת לקו" - הוצאות שהוצאו לצורך ביצוע ההפקה ואינן מעל לקו, וכן אינן הוצאות הנהלה וכלליות כהגדרתן בנוהל;

"המועצה" המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין-כהגדרתה בסעיף 6א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982;

"הפקה מקומית" - תכנית שרוב יוצריה, רוב מבצעיה, רוב הצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקתה ורוב צוות ההפקה הם תושבי ישראל מבני העדה האתיופית המתגוררים בישראל דרך קבע, והיא הופקה בעבור קהל יעד ראשוני ישראלי בשפה האמהרית או הטיגרינית; "הקהילה" - קהילת יוצאי אתיופיה בישראל;

"התקשרות ישירה" - התקשרות עם ספק או נותן שירות שהוא אדם פרטי, או התקשרות עם תאגיד שבעל התפקיד המבצע את השירות הוא בעל השליטה בו; "מוסד ציבור" - כהגדרתו בסעיף 3א לחוק יסודות התקציב;

"סוגה" - כהגדרתה בסעיף 1 לכללי התקשורת (בזק ושידורים) (בעל רישיון לשידורים), התשמ"ח-1987;[4]

"סוגה מורכבת" - תכנית תעודה או תכנית דרמה, לרבות סרטים וסדרות מסוגים אלה; "סוגה רגילה" - סוגה שאינה מורכבת; "רוב" - 75 אחוזים לפחות";

"תכנית" - הפקה מקומית שמשך זמן השידור שלה הוא 15 דקות לפחות, למעט חדשות, תכניות בענייני היום, אירועי ספורט ושידורי רצף; לעניין זה, שידורי רצף - שידורים שנועדו לשמר את רצף השידורים לרבות קליפים, מילואות, מעברונים ואותות שידור; "תכנית דרמה" - תכנית בדיונית המגוללת סיפור עלילה בהשתתפות שחקנים או מקביליהם, העוסקת בדמויות או באירועים, בעלת אופי קומי, דרמטי, מלודרמטי, טראגי וכיוצא באלה, שאורכה 22 דקהות לפחות, בין השאר מסוגים אלה: דרמה בודדת, דרמה תיעודית (דוקו דרמה), סדרת דרמה, סרט טלוויזיה.;

"תכנית תעודה" - תכנית המתעדת מציאות המופקת בגישה אמנותית או עיתונאית, שאורכה 22 דקות לפחות; יובהר, כי תיעוד הפקתה של תכנית לא ייחשב כתכנית תעודה.

23._ מטרת התמיכה

התמיכה לפי מבחנים אלה נועדה להקל על השתלבותה ולסייע בהסתגלותה של הקהילה בחברה הישראלית, וכן להקנות לה כלים להתמודדות עם קשיי הקליטה.

תמיכה על פי מבחנים אלה תינתן להפקות המקומיות העונות על אחת או יותר מהמטרות האלה:

(1)  מתן אפשרות לבני הקהילה לבטא את רחשי לב הקהילה, את תרבותם ואת מסורותיהם;

(2)  הבלטת הישגיהם של בני הקהילה, בתוך הקהילה וכלפי החברה הישראלית כולה;

(3)  מתן מידע רלוונטי בכל הנוגע להתמודדות עם גופים בישראל, ובכלל זה משרדי והמוסדות המטפלים בקהילה;

(4)  הצגת אורח החיים הישראלי כדי לסייע בקליטתם של בני הקהילה בישראל;

(5)  הכרת ההיסטוריה והתרבות הישראלית.

4.—הפעילות הנתמכת

תמיכה לפי מבחנים אלה תינתן להפקות מקומיות.

74._5^בקשת תמיכה

(א) ,תמיכה לפי מבחנים אלה תינתן לגוף שעיקר עיסוקו הוא שידורי טלוויזיה או הפקת תכנים

טלוויזיוניים, בין שהוא מוסד ציבור ובין שאינו מוסד ציבור, המפיק הפקות מקומיות.

  )_ ההפקות המקומיות יתאימו לאחת או יותר מהמטרות האלה:

(1 )_ מתן אפשרות לבני הקהילה לבטא את רחשי לב הקהילה, את תרבותם ואת

מסורותיהם,

(2 )_ הבלטת הישגיהם של בני הקהילה, בתוך הקהילה וכלפי החברה הישראלית כולה;

(3 )_ מתן מידע רלוונטי בכל הנוגע להתמודדות עם גופים בישראל, ובכלל זה משרדי

הממשלה והמוסדות המטפלים בקהילה,

(4 )_ הצגת אורח החיים הישראלי כדי לסייע בקליטתם של בני הקהילה בישראל,

(5 )_ הכרת ההיסטוריה והתרבות הישראלית.

(ב) (ג)-מבקש התמיכה יצרף לבקשת התמיכה את המסמכים הנדרשים לפי הנוהל או את

המסמכים האמורים בסעיף 98(א)(2)(א), לפי העניין.

|ג)_(ד)-נוסף לאמור בסעיף קטן (ג) לעיל, יצרף מבקש התמיכה בכל בקשה לתמיכה, את

המסמכים האלה:

(1) רשימה שמית של המשתתפים בכל אחת מתתי הקבוצות האמורות בהגדרת הפקה מקומית, תוך ציון לגבי כל משתתף אם הוא בן העדה האתיופית, וכן הצהרה של מבקש התמיכה כי הפרטים בדבר ההשתייכות לעדה האתיופית נכונים לפי הידוע לו, ככל שיחול שינוי ברשימת המשתתפים בפועל, ידווח לכך לוועדה מיד ובסמוך לשינוי.

,(2)---- עדכון למסמכים האמורים בסעיף 5(ג), ככל שישנו,

(23) תקציב הצעת תקציב מאושר או הצעת תקציב של מבקש התמיכה לגבי כל תכנית בנפרד, בתחום ההפקה נשוא הבקשה לעניין אופן השימוש בכספי התמיכה, לרבות פירוט תקציב מלא ובכלל זה שכר שחקנים ואמנים, עבודות בימוי ובמאים, עבודות תחקיר, שירותי אולפן, אביזרי במה (props & art), ליהוק, מפיקים, רכז מערכת, מתאם הפקה, עובדי הפקה ופוסט, חדרי עריכה וכיוצא באלה, בשנת הכספים שבעדה מתבקשת התמיכה, במתכונת שתיקבע הוועדה וחשב משרד התקשורת. למען הסר ספק, מבקש תמיכה הנותן שירותים למספר הפקות מקומיות יפריד באופן מוחלט את פעילותו בכל הקשור לכל

הפקה מקומית בעדה מוגשת לוועדה בקשה לתמיכה וינהל אותה כ"תקציב סגור".

8.5. ^תגאי סףם למתן התמיכה

(א)  על המבקש בקשת תמיכה, לעמוד בתנאים המפורטים להלן:

(1) מבלי לגרוע בהוראות הנוהל, מבקש5מ3קש הנתמך לראשונה תמיכה הפונה לראשונה - יחויב בשנתיים של פעילות במימון ממקורות עצמיים הוא פעל באופן ממשי בתחום שידורי הטלוויזיה או הקולנוע או בהפקת תכנים טלוויזיוניים או קולנועיים, במשך השנתיים שקדמו לשנת בקשת התמיכה לפחות, בטרם הגשת הבקשה לתמיכה; בנוסף, בשנת התמיכה שבה נתמך המבקש לראשונה, סכום התמיכה לא יעלה על פי 2 מעלות הפעילות של המבקש בהפקת תכנים המיועדים לשידור בטלוויזיה בשנה שקדמה לשנה בה הוגשה הבקשה הראשונה לשנת התמיכה;

(2) היקף הפעילות בהפקת תכנים המיועדים לשידור בטלוויזיה של מבקש תמיכה, בשנה שקדמה לשנה בה הוגשה הבקשה הראשונה לתמיכה, לא פחת ממחצית היקף הפעילות הנדרש על ידו בשנה הראשונה שבה מתבקשת התמיכה;

(32) .המבקש הגיש בקשתו כדין לפי הוראות הנוהל, בשינויים המחויבים, ולפי הוראות מבחנים אלה והוראות נוספות של המועצה, ככל שקיימות, בצירוף כל המסמכים שדרשה הוועדה;

(43) .המבקש הגיש, לשביעות רצון הוועדה, רשימה של ההפקות המקומיות הכלולות בבקשה לתמיכה, לרבות הסוגה שלהן ופירוט תוכן מורחב.

(ב)  על מבקש התמיכה לבצע בעצמו את התפקידים הבאים בהפקה: במאי, מפיק, תסריטאי, תחקירן ועורך תוכן.

(ג)   על אף האמור בסעיף קטן (ב), רשאי מבקש התמיכה להתקשר עם בעלי התפקידים המנויים בסעיף האמור באמצעות העסקתם בשכר, או בהתקשרות ישירה .

(ד)  -סך התמורה שתשולם על ידי המבקש לספקים ונותני שירותים בהתקשרות שאינה ישירה, לא תעלה על 49% מעלות ההפקה.

(ה)  -ןב)-ההפקות המקומיות ישודרו תשודרנה בערוצים המשדרים בשפה האמהרית או הטיגרינית מחצית מזמן השידור שלהם לפחות, ובלבד שזמן השידורים כאמור לא יפחת מ-12 שעות ביום, במשך שישה ימים בשבוע; לעניין זה, לא יובאו בחשבון שידורים בשפה אחרת המלווים בכתוביות בשפה האמהרית או הטיגרינית.

לעניין פרקסעיף זה יובאו בחשבון הפקות ששודרו בין השעות 7:00 ל - 24:00 בכל יום.

(ו) הפקה מקומית מסוגה רגילה תסתיים עד תום השנה הראשונה שלאחר שנת התמיכה; הפקה מקומית מסוגה מורכבת תסתיים עד תום השנה השנייה שלאחר שנת התמיכה.

(ג) שידור של הפקות מקומיות, לפי התחייבות שמסר הערוץ, יהיה במועדים האלה:

(1)  הפקה       מקומית מסוגה רגילה- עד סוף שנת התמיכה,

(2)  הפקה מקומית מסוגה מורכבת -עד תום השנה העוקבת לשנת התמיכה, ואולם

הפקה מקומית של סרטים- עד תום השנה השלישית שלאחר שנת התמיכה.

לעניין פרק זה יובאו בחשבון הפקות ששודרו בין השעות 7.00 ל24.00 בכל יום.

(ד) על אף האמור בסעיף קטן (ג), לגבי כל אחת מהשנתיים הראשונות לחלוקת כספי

התמיכה, ניתן יהיה לשדר הפקה מקומית מסוגה רגילה עד סוף השנה העוקבת לשנה

שבעדה מבוקשת התמיכה והפקה מקומית מסוגה מורכבת ניתן יהיה לשדר עד תום

השנה השנייה ממועד חלוקת כספי התמיכה, הוועדה תהא רשאית לאשר דחייה

בשידור ההפקות המקומיות בשלושה חודשים נוספים, מטעמים מיוחדים שירשמו.

6ד44._7ד-אופן חלוקת כספי התמיכה

(א)  כספי התמיכה יחולקו באופן שבו 1/5 מהם יוקצו לתמיכה בהפקות מקומיות מסוגה מורכבת ו- 4/5 מהם לתמיכה בהפקות מקומיות מסוגה רגילה, בהתאם לקריטריונים המפורטים בסעיף &__7_למבחנים אלה.

(ב)  הבקשות להפקות מקומיות ידורגו לפי הניקוד שיקבלו על פי סעיף 7 למבחנים אלה, כך שהבקשה שקיבלה את הניקוד הגבוה ביותר, תדורג ראשונה וכך הלאה. בהתאם, הבקשה שדורגה ראשונה ואושרה בידי ועדת התמיכות תהיה זכאית לסכום שאושר, וכך הלאה בהתאם לסדר דירוג הבקשות, עד לסיום התקציב.

(ג)   כל אימת שיתרת כספי התמיכה קטנה מסכום גובה הבקשה לתמיכה בהפקה מקומית לה זכאי מבקש התמיכה שבקשתו נוגעת להפקה המקומית האחרונה בסדר חלוקת כספי התמיכה שעוד זכאית לתמיכה, יתחייב מבקש התמיכה זההאחרון להציג מקורות תקציב עצמיים למימון ההפקה בגובה ההפרש שבין כספי התמיכה שנותרו עבור הפקה זו ועד לגובה עלות ההפקה המקומית לה נתבקשה התמיכה. לחלופין, יתחייב מבקש התמיכה זה שבקשתו נוגעת להפקה המקומית האחרונה בסדר חלוקת כספי התמיכה להקטין את עלות ההפקה המקומית שעבורה הוגשה הבקשה ולהעמידה על יתרת כספי התמיכה הנותרים. בכל מקרה אחר, תוקצה יתרת כספי התמיכה למבקש התמיכה שבקשתו נוגעת להפקה המקומית הבאה אחריו, והוא יחשב למבקש התמיכה האחרון בסדר חלוקת כספי התמיכה, ויחולו עליו אותם תנאים כמו מבקש התמיכה הקודם לו שבקשתו לא נתקבלה.

(ד) (ב)-לאחר החלוקה לפי סעיפים (א) עד (ג)שלעיל, ככל שתיוותר יתרה בכספי התמיכה שהוקצו לצורך הפקות מקומיות מסוגה מורכבת, היא תוקצה לבקשות להפקות מקומיות מסוגה רגילה, וככל שתיוותר יתרה בכספי התמיכה שהוקצו לצורך הפקות מקומיות מסוגה רגילה, היא תוקצה לבקשות להפקות מקומיות מסוגה מורכבת. על חלוקה זו יחולו הוראות סעיפים (ב) ו- (ג) שלעיל, לפי העניין.

(ג) הבקשות להפקות מקומיות ידורגו לפי הניקוד שיקבלו על פי סעיף 8 למבחנים אלה, כך שהבקשה שקיבלה את הניקוד הגבוה ביותר, תדורג ראשונה וכך הלאה. בהתאם, הבקשה שדורגה ראשונה ואושרה בידי ועדת התמיכות תהיה זכאית לסכום שאושר, וכך הלאה בהתאם לסדר דירוג הבקשות, עד לסיום התקציב. (_ד )כל אימת שיתרת כספי התמיכה קטנה מסכום גובה הבקשה לתמיכה בהפקה מקומית שלה זכאי מבקש התמיכה שבקשתו נוגעת להפקה המקומית האחרונה בסדר חלוקת כספי התמיכה ,יתחייב מבקש התמיכה האחרון להציג מקורות תקציב עצמיים למימון ההפקה עד לגובה עלות ההפקה המקומית שלה נתבקשה התמיכה ;לחלופין ,יתחייב מבקש התמיכה שבקשתו נוגעת להפקה המקומית האחרונה בסדר חלוקת כספי התמיכה להקטין את עלות ההפקה המקומית ולהעמידה על יתרת כספי התמיכה הנותרים .בכל מקרה אחר, תוקצה יתרת כספי התמיכה למבקש התמיכה שבקשתו נוגעת להפקה המקומית הבאה אחריו ,והוא יחשב למבקש התמיכה האחרון בסדר חלוקת כספי התמיכה ,ויחולו עליו אותם תנאים כמו מבקש התמיכה הקודם לו שבקשתו לא התקבלה.

(ה) לא תינתן תמיכה להפקה מקומית העולה על סכום של מיליון שקלים חדשים.

427._8^ניקוד הבקשה

המשתנים האלה ינוקדו בהתאם לאמות המידה כמפורט להלן: (א) 1)-בעד סוגה מורכבת יינתנו עד 88 נקודות, כמפורט להלן:

(1)  (א)_בעד הסכם התקשרות חתום עם במאי בעל ניסיון מוכח של 3 שנים לפחות וניסיון בהפקת שתי הפקות מקומיות לפחות יינתנו 10 נקודות;

(2)  (ב)_בעד הצגת פיילוט ויזואלי יינתנו עד 15 נקודות ויחולקו לפי אמות מידה אלה: רמת פיתוח הסיפור - עד 5 נקודות; רמת פיתוח הדמויות - עד 5 נקודות; רמת השפה הטלוויזיונית - עד 5 נקודות;

(3)  .)ג4עד 20 נקודות יינתנו בהתאם לאיכותו של התסריט לפי אמות מידה אלה: רמת פיתוח הסיפור - עד 5 נקודות; רמת פיתוח הדמויות - עד 5 נקודות; רמת הכתיבה - עד 5 נקודות; בהירות ומיקוד הנושא - עד 5 נקודות;

(4)  (ד)-בעד צילומי חוץ יינתנו עד 15 נקודות כך שעל כל 12% ממשך הצילומים יינתנו 3 נקודות, ועד ל-60% ממשך הצילומים;

(5)  !ה)-השתתפות שיעור גבוה יותר מ-75% של בני העדה האתיופית בקרב צוות ההפקה של התוכנית, יוצריה, מבצעיה והצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקתה יזכו ב -4 נקודות יקנו עד 20 נקודות - לעניין זה, על כל 5% שייווספו לשיעור האמור בקרב כלל הקבוצות האמורות בחישוב מאוחד לכלל המשתתפים בהפקה יזכו ב -4 נקודות;

(6)  !ו)-בהפקה שנושאה המרכזי, לפי קביעת ועדת התמיכות, הוא השתלבות נשים אתיופיות בחברה הישראלית, יוכפל הניקוד שניתן בשאר אמות המידה במקדם של 1.1.

(ב)    2)-בעד סוגה רגילה יינתנו עד 88 נקודות כמפורט להלן:

(1)  -א)-התקשרות עם מנחה בעל ניסיון של שנה אחת לכל הפחות _בתחום התקשורת תקנה 18 נקודות;

(2)  (ב)-21 נקודות יינתנו בעד איכות תסריט או מתכונת התכנית ויחולקו לפי אמות מידה אלה: רמת כתיבה - עד 10 נקודות; מיקוד הנושא - עד 11 נקודות;

(3)  (ג)-בעד רמת פיתוח המתכונת יינתנו 21 נקודות אשר יחולקו לפי אמות מידה אלה: בהירות המתכונת - עד 7 נקודות; חדשנות המתכונת - עד 7 נקודות; מורכבות הפקתית - עד 7 נקודות;

(4)  -(ד)-השתתפות שיעור גבוה יותר מ-75% של בני העדה האתיופית בקרב צוות ההפקה של התוכנית, יוצריה, מבצעיה והצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקתה יזכו ב -4 נקודות על כל 5% שייווספו לשיעור האמור בקרב כלל הקבוצות האמורות בחישוב מאוחד לכלל המשתתפים בהפקה;יקנו עד 20 נקודות - לעניין זה, כל 5 אחוזים שייווספו לשיעור האמור בקרב כלל הקבוצות האמורות בחישוב מאוחד יזכו ב-4 נקודות;

(5)  !ה)-בהפקה שנושאה המרכזי, לפי קביעת ועדת התמיכות, הוא השתלבות נשים אתיופיות בחברה הישראלית, יוכפל הניקוד שניתן בשאר אמות המידה במקדם של 1.1.

(ג)     (3)-מבקש תמיכה שעמד בכל הקריטריונים ביחס לסוגה רגילה או לסוגה מורכבת, יהיה

זכאי לשיעור של 90% מהסכום המאושר לתמיכה;

(ד) (4)--מתן כספי התמיכה יתבצע, לאחר אישור הוועדה בדבר זכאות מבקש התמיכה, לפי השלבים האלה:

(1) (א)-מבקש התמיכה יהיה זכאי ל-20% משיעור כספי התמיכה שנקבע לו תוך פרק זמן שלא יעלה על 10 ימים ממועד אישור הבקשה בידי הוועדה, בכפוף לפירוט אודות השימוש בכספי התמיכה, ייעודם ולוחות הזמנים לביצוע; 1)(2) (ב)-עד 70% נוספים יועברו בעד התקשרויות עם ספקים, במועדים ובתנאים המפורטים להלן, ובלבד שסך כל כספי התמיכה שיועברו למבקש התמיכה לא יעלו על 90% מסכום התמיכה המאושר לתשלום:

1. לאחר חתימה על הסכם התקשרות עם ספק תועבר מקדמה בשיעור 20% מסכום ההתקשרות, בכפוף להצגת הסכם חתום עם הספק;

2. במהלך תקופת ההתקשרות עם הספקים, מבקש התמיכה יגיש עד ה-3 לכל חודש דוח הכולל את רשימת ההתקשרויות עם הספקים מתחילת השנה, ואת ביצוע הפעילות של כל ספק וכן את עלות פעילות הביצוע, בעד הפעילות בחודש הקודם, והסכום המאושר לתשלום יועבר עד 10 ימים לאחר מכן.

31)__ (ג) סכום יתרת התמיכה יועבר לאחר השלמת שידור התכנית בפעם הראשונה;

הייתה ההפקה מיועדת לשידור במספר פרקים, תינתן מחצית מסכום יתרת התמיכה לאחר שידור מחצית מהפרקים ומחצית מסכום יתרת התמיכה לאחר השלמת שידור הפרקים. לעניין סעיף זה, "סכום יתרת התמיכה" - סכום התמיכה המאושר לתשלום למעט הסכומים ששולמו למבקש התמיכה, בהתאם לפסקאות משנה (ב) (1) ו-(2).

(א) הוראות הנוהל יחולו על בקשות לתמיכה לפי מבחנים אלו בשינויים המפורטים להלן:

(1)  ^)-הוראות הנוהל הנוגעות למוסד ציבור יחולו גם על גוף הנתמך לפי מבחנים אלה שאיננו מוסד ציבור;

(2)  2)-לגבי גוף שאינו מוסד ציבור:

(א) (א) למרות על אף האמור בסעיף בסעיפים 28 ו-29 (א) 2.3 ובסעיפים -5 3-לנוהל, בקשה לתמיכה תכלול את הטפסים האמורים בסעיף 2.5-4

להוראת תכ"מ 622.6.2.0.1 (הגשת בקשות לתמיכהתמיכות בגופים אחרים);

(ב)             (ב) למרות על אף האמור בסעיף 14-41 לנוהל, כתב ההתחייבות הניתן לפני תשלום התמיכה, ייערך לפי האמור בסעיף 4.12.1 להוראת תכ"מ 6246.2.0.2 (ביצוע תשלומי תמיכות בגופים אחרים);

(ג)       (ג4לא יחול האמור בסעיפים הבאים לנוהל: 9.8-9.7 לנוהל, לעניין הוצאות הנהלה וכלליות;

-  סעיף 5 לעניין שיעור הוצאות הנהלה וכלליות;

-  סעיף 6 לעניין עלות שכר של בעלי תפקיד ניהולי;

-  סעיף 7 לעניין יתרת נכסים נטו לשימוש לפעילות שלא יועדו;

- סעיף 8 לעניין גירעון מצטבר בנכסים נטו לשימוש לפעילות שיועדו

ושלא יועדו;

-  סעיף 10 לעניין אישור ניהול תקין.

(3)  (3)-בכל מקום בנוהל, במקום "המשרד" יקראו "המועצה", ובמקום "המנהל הכללי של המשרד" יקראו "יושב ראש המועצה";

(4)  (4) למרות על אף האמור בסעיף 7.2 לנוהל, בסעיף 16 לנוהל, ועדת התמיכות תהיה מורכבת מחמישה נציגים: יושב ראש המועצה או נציגו, שני חברי מועצה קבועים שתמנה המועצה, היועץ המשפטי של המועצה או נציגו, וחשב המשרד או נציגו; יושב ראש המועצה יהיה יושב ראש הוועדה.

(ב)     לעניין מבחנים אלה, יראו במגישי בקשה אחדים מגיש בקשה אחד, אם אחד מהם מחזיק בלמעלה מ - 24% באמצעי השליטה באחר, וכן אם אחד מהם הוא חברה בעלת זיקה ביחס לאחר. לעניין זה, "אמצעי שליטה" - כהגדרתם בחוק התקשורת ו"חברה בעלת זיקה" - כהגדרתה בסעיף יב1 לחוק התקשורת.

(ג)     לא תוכר הוצאה בשל רווח הפקה בשיעור שיעלה על 10% מעלות ההפקה שהוכרה.

(ד)     לא תוכר הוצאה שמהותה הנהלה וכלליות, תוכר רק במידה אלא אם קבעה הוועדה כי והיא נובעת ישירות מההפקה שבעדה מבוקשת התמיכה; בכל מקרה לא תוכר הוצאה כאמור בשיעור העולה על 10% מעלות ההפקה שהוכרה.

(ה)     תקרת ההוצאות מעל הקו תחשב כאחוז מההוצאות מתחת לקו, —באופן הבא:

(1)  עלות במאי - עד-10%

(2)  עלות תסריטאי - עד 5%

(3) עלות מפיק - עד 10%

(4) במידה והבמאי הינו גם -התסריטאי, התקרה לעלות במאי ותסריטאי יחד הינה עד 12.5%.

(ו)      התקציב ייערך בהתאם לעיקרון הסבירות ועל פי המקובל בענף; יובהר כי הוועדה רשאית לבחון את ייחוס ההוצאות לבעלי התפקידים ולערוך בו שינויים והתאמות לפי שיקול דעתה; הועדה רשאית לאשר את התקציב או הביצוע המדווח, לאשר חלק מהם או לדחותם לצורך עמידה בעקרונות אלו.

(ז)     כל הדיווחים הנדרשים במבחנים אלה יוגשו על ידי המבקש כשהם חתומים על ידי מורשי החתימה שלו.

(ח)     ככל שיחולו שינויים בסעיפי הנוהל או הוראות התכ"ם המצוינים במבחנים אלו, יחולו סעיפים בנוהל או בהוראות התכ"ם אשר יבואו במקומם;

(ה)(ט)-הוועדה  רשאית לדרוש מכל מבקש תמיכה פרטים ומסמכים נוספים כפי שיראה לה לצורך הדיון בבקשה.

(ו)(י)  הוועדה רשאית לזמן, בכל עת, את מבקש התמיכה להופיע בפניה בכל הנוגע לבקשת התמיכה.

449._40^תחילה

תחילתם של מבחנים אלה ביום ו׳ בטבת התשע"ב (1 בינואר 2012(.

תחילתם של התיקונים ביום י"ט בטבת התשע"ג (1 בינואר 2013(

תחילתם של המבחנים בנוסח זה ביום י"ז טבת התשפ"א (1 בינואר 2021)

11 .הוראות מעבר

(א)  על אף האמור בסעיף 5(א), בשנים 2013 ו- 2014 ניתן יהיה לתמוך בגוף שעיקר עיסוקו לא היה בהפקות מקומיות.

(ב)  על אף האמור בסעיף 6(א)(1) ובסעיף 6(א)(2) ,בשנים 2013 עד 2015 ,ניתן יהיה לתמוך במבקש תמיכה שלא פעל באופן ממשי בתחום שידורי הטלוויזיה או הפקת תכנים טלוויזיוניים, במשך השנתיים שקדמו לשנה שבעדה הוא מבקש תמיכה, ובמבקש תמיכה שהיקף פעילותו בהפקת תכנים המיועדים לשידור בטלוויזיה בשנה שקדמה לשנה הראשונה בה הוגשה בקשה לתמיכה פחת ממחצית היקף הפעילות הנדרש על ידו בשנה הראשונה שבה מתבקשת התמיכה; מסמכים אשר לא ניתן להגישם בהיעדר פעילות כאמור יוגשו בהתאמות הנדרשות.

_ התשע"ב

(____________ 2012)                                                                                       ניצן חןנתי שוברט_____________

(חמי 3-1888)                                                        יושב ראש המועצה לשידורי כבלים

ולשידורי לוויין (בהטלת תפקיד)

מסי דוק סנטר 803-35-2012-000004803-35-2020-000095



[1] ס"ח התשמ"ב, עמי 218; התשע"א, עמי 1016.

[2]  ס"ח התשמ"ה, עמי 60 ; התשנ"ב, עמי 34.

[3] י"פ התש"פ, עמי 482 י"פ התשנ"ב, עמי 2569 ; התשנ"ד, עמי 4716 ; התשנ"ז, עמי 1710 ; התש"ס, עמי 3264 ; התשס"א, עמי 402 ועמי 1628 ; התשס"ב, עמי 761 ; התשס"ג, עמי 1358 ; התשס"ד, עמי 107, עמי 298 ועמי 2030 ; התשס"ה, עמי 330 ועמי 1140.

[4] ק"ת התשמ"ח, עמי 138. ; התשנ"ז, עמי 622.