לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985
בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985[1] ולנוהל לתמיכות מתקציב המדינה במוסדות ציבור[2] ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מתפרסם בזה תיקון למבחנים לצורך תמיכה של משרד החינוך (להלן- המשרד) במוסדות ציבור[3] (להלן- המבחנים העיקריים), כמפורט להלן:
1. תיקון שם המבחנים
במקום שם המבחנים העיקריים יבוא "מבחנים לתמיכה של משרד החינוך בפעולות חינוך במוזיאונים".
2. תיקון הפתיח
בפתיח למבחנים העיקריים, הכותרות "המינהל הפדגוגי" ו"פעולות חינוך במוזיאונים"- יימחקו.
3. הוראת שעה
בשנת 2020-
(1) יראו כפעילויות נתמכות לפי סעיף ב למבחנים העיקריים גם את הפעילויות המנויות להלן, ובלבד שהן מתאימות לתוכנית החינוכית שאושרה למוזיאון ועומדות בזיקה לתכניות הלימודים של המשרד:
(א) הדרכה וירטואלית לכיתה באמצעים דיגיטליים מקוונים;
(ב) קיום הכנה לביקור למורים, באמצעים דיגיטליים מקוונים;
(ג) השתלמות למורים באמצעים דיגיטליים מקוונים;
(ד) הדרכה המתקיימת במוסד חינוך, בידי אנשי המוזיאון המגיעים למוסד החינוך, ובאמצעות ערכת הפעלה אותה הביאו עימם;
(2) התמיכה תינתן בעד פעילות העומדת בהוראות מבחנים אלה, תוך הקפדה על ההנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף- 2020[4] (להלן- חוק סמכויות מיוחדות) וכל דין מכוחו, או לפי סעיף 20(1)(ב)-(ג) לפקודת בריאות העם[5] (להלן- פקודת בריאות העם) וכל דין מכוחו, או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה, לפי העניין.
(3) בסעיף ד-
(א) בפסקה 4, במקום "500" יבוא "250";
(ב) בפסקה 5, במקום "250" יבוא "150";
(ג) בפסקה 7, בסופה יבוא "לפעילות כאמור בפסקה זו תיחשב גם פעילות באמצעים דיגיטליים מקוונים";
(4) בסעיף ז-
(א) בנוסף על האמור בפסקה 1, לשעת הדרכה תיחשב גם פעילות המועברת באמצעים דיגיטליים מקוונים, באופן שבו המודרכים משתתפים בפעילות בשידור חי בו זמנית עם העברתה על ידי המדריך; הפעילות תשולב בסרטונים, סיורים וירטואליים, שימוש בצ'אט וכדומה, ובסופה יינתן משוב בכתב מאת כל אחד מהתלמידים, ביחס להדרכה שבה השתתף; לעניין פעילות כאמור, שעת הדרכה באורך של 45 דקות תיחשב לחצי שעת הדרכה כמשמעה במבחנים העיקריים;
(ב) בנוסף על האמור בפסקה 2, לתלמיד ייחשב גם אחד מאלה:
(1) תלמיד אשר השתתף בפעילות המועברת באמצעים דיגיטליים מקוונים, בשידור חי ובו זמנית עם העברתה; לעניין פעילות זו, לא ניתן לפצל תלמידי כיתה אחת למספר קבוצות, והיא תועבר לקבוצה המונה 22 תלמידים לפחות במסגרות החינוך הרגיל, ובחינוך המיוחד- לקבוצה המונה 6 תלמידים לפחות; למען הסר ספק, ההוראות האמורות בדבר גודל כיתה או קבוצה יהיו בכפוף להנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות וכל דין מכוחו, או לפי סעיף 20(1)(ב)-(ג) לפקודת בריאות העם וכל דין מכוחו, או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה לפי העניין;
(2) תלמיד בחינוך הרגיל אשר השתתף בהדרכה המתקיימת במוסד חינוך, בידי מי מטעם המוזיאון המגיע למוסד החינוך, ובאמצעות ערכת הפעלה אותה הביא עימו; לעניין פעילות זו, ניתן לפצל כיתה אחת בחינוך הרגיל לקבוצות המונות 15 משתתפים לפחות כל אחת, ובחינוך המיוחד- 6 משתתפים לפחות, הכל בכפוף להנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות וכל דין מכוחו או לפי סעיף 20(1)(ב)-(ג) לפקודת בריאות העם וכל דין מכוחו, או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה, לפי העניין.
1. תחילה
תחילתו של תיקון זה ביום ד' בטבת תש"ף (1 בינואר 2020)
__________ התש"ף
(__________ 2020)
________________
יואב גלנט
שר החינוך