תיקונים למבחנים לחלוקת כספים לצורך תמיכה של תזכיר טיוטת תיקון למבחנים לצורך תמיכה של משרד החינוך במוסדות ציבור (תיקונים שונים והוראת שעה)

טיוטה להערות ציבור

 

תיקון למבחנים לצורך תמיכה של משרד החינוך במוסדות ציבור (תיקונים שונים והוראת שעה)

לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985

 

 

בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985[1] ולנוהל לתמיכות מתקציב המדינה במוסדות ציבור[2] ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מתפרסם בזה תיקון למבחנים לצורך תמיכה של משרד החינוך (להלן- המשרד) במוסדות ציבור[3] (להלן- המבחנים העיקריים), כמפורט להלן:

 

 

 

1.   תיקון שם המבחנים

 

במקום שם המבחנים העיקריים יבוא "מבחנים לתמיכה של משרד החינוך בפעולות חינוך במוזיאונים".

 

 

2. תיקון הפתיח

 

בפתיח למבחנים העיקריים, הכותרות "המינהל הפדגוגי" ו"פעולות חינוך במוזיאונים"- יימחקו.

 

 

3. הוראת שעה

בשנת 2020-

(1)  יראו כפעילויות נתמכות לפי סעיף ב למבחנים העיקריים גם את הפעילויות המנויות להלן, ובלבד שהן מתאימות לתוכנית החינוכית שאושרה למוזיאון ועומדות בזיקה לתכניות הלימודים של המשרד:

(א) הדרכה וירטואלית לכיתה באמצעים דיגיטליים מקוונים;

(ב)  קיום הכנה לביקור למורים, באמצעים דיגיטליים מקוונים;

(ג) השתלמות למורים באמצעים דיגיטליים מקוונים;

(ד)  הדרכה המתקיימת במוסד חינוך, בידי אנשי המוזיאון המגיעים למוסד החינוך, ובאמצעות ערכת הפעלה אותה הביאו עימם;

(2)  התמיכה תינתן בעד פעילות העומדת בהוראות מבחנים אלה, תוך הקפדה על ההנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף- 2020[4] (להלן- חוק סמכויות מיוחדות) וכל דין מכוחו, או לפי סעיף 20(1)(ב)-(ג) לפקודת בריאות העם[5] (להלן- פקודת בריאות העם) וכל דין מכוחו, או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה, לפי העניין.

(3)  בסעיף ד-

(א) בפסקה 4, במקום "500" יבוא "250";

(ב)  בפסקה 5, במקום "250" יבוא "150";

(ג) בפסקה 7, בסופה יבוא "לפעילות כאמור בפסקה זו תיחשב גם פעילות באמצעים דיגיטליים מקוונים";

(4)  בסעיף ז-

(א) בנוסף על האמור בפסקה 1, לשעת הדרכה תיחשב גם פעילות המועברת באמצעים דיגיטליים מקוונים, באופן שבו המודרכים משתתפים בפעילות בשידור חי בו זמנית עם העברתה על ידי המדריך; הפעילות תשולב בסרטונים, סיורים וירטואליים, שימוש בצ'אט וכדומה, ובסופה יינתן משוב בכתב מאת כל אחד מהתלמידים, ביחס להדרכה שבה השתתף; לעניין פעילות כאמור, שעת הדרכה באורך של 45 דקות תיחשב לחצי שעת הדרכה כמשמעה במבחנים העיקריים;

(ב)  בנוסף על האמור בפסקה 2, לתלמיד ייחשב גם אחד מאלה:

(1)  תלמיד אשר השתתף בפעילות המועברת באמצעים דיגיטליים מקוונים, בשידור חי ובו זמנית עם העברתה; לעניין פעילות זו, לא ניתן לפצל תלמידי כיתה אחת למספר קבוצות, והיא תועבר לקבוצה המונה 22 תלמידים לפחות במסגרות החינוך הרגיל, ובחינוך המיוחד- לקבוצה המונה 6 תלמידים לפחות; למען הסר ספק, ההוראות האמורות בדבר גודל כיתה או קבוצה יהיו בכפוף להנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות וכל דין מכוחו, או לפי סעיף 20(1)(ב)-(ג) לפקודת בריאות העם וכל דין מכוחו, או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה לפי העניין;

(2)  תלמיד בחינוך הרגיל אשר השתתף בהדרכה המתקיימת במוסד חינוך, בידי מי מטעם המוזיאון המגיע למוסד החינוך, ובאמצעות ערכת הפעלה אותה הביא עימו; לעניין פעילות זו, ניתן לפצל כיתה אחת בחינוך הרגיל לקבוצות המונות 15 משתתפים לפחות כל אחת, ובחינוך המיוחד- 6 משתתפים לפחות, הכל בכפוף להנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות וכל דין מכוחו או לפי סעיף 20(1)(ב)-(ג) לפקודת בריאות העם וכל דין מכוחו, או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה, לפי העניין.

 

 

1. תחילה

 

תחילתו של תיקון זה ביום ד' בטבת תש"ף (1 בינואר 2020)

 

 

__________  התש"ף

 

(__________ 2020)

 

 

                                                                                    ________________

                                                                                                יואב גלנט

                                                                                                שר החינוך



[1]  ס"ח התשמ"ה, עמ' 60; התשנ"ב, עמ' 34 .

[2] י"פ התש"ף, עמ' 482.

[3] י"פ התשס"ב, עמ' 2; התשס"ה, עמ' 188; התשס"ז, עמ' 3642.

[4] ס"ח התש"ף, עמ' 266.

[5] ע"ר 1065, תוס' 1, עמ' (ע) 191 (א) 239