נוסח מתוקן לאחר שילוב תיקון בנושא אגרת אנגלית

תקנות  רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב (ייצור מוצרי תעבורה, ייבואם והסחר בהם)(תיקון), התשפ"א–2020

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 9, 102(1), 113, 115, 116, 119(ב)(3), 123, 238 ו-239 לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו – 2016[1] (להלן – החוק), בהסכמת שר האוצר ושר הכלכלה והתעשייה לעניין תקנה 6, לאחר התייעצות עם שר הכלכלה והתעשייה לעניין תקנה 9, בהסכמת שר האוצר ובאישורו לפי סעיף 39ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985[2] – לעניין תקנה 12, ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת – למעט לעניין תקנות 5, 8 ו-10 , אני מתקינה תקנות אלה:

 

החלפת הפתיח  

1.  

בתקנות  רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב (ייצור מוצרי תעבורה, ייבואם והסחר בהם), התשע"ח–2018[3] (להלן – התקנות העיקריות), במקום הפתיח יבוא:

"בתוקף סמכותי לפי סעיפים 9, 19, 98(3) ו-(4), 102(1), 109(א)(4)-(5) ו-(ג), 113,  114(ב)(2), 115, 116, 117(א)(1) ו-(2), 119(ב)(3), 121(א)(3), 123, 238 ו-239 לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו–2016 (להלן – החוק), בהסכמת שר האוצר ושר הכלכלה והתעשייה לעניין תקנות 4, 5 ו-6א, לאחר התייעצות עם שר הכלכלה והתעשייה לעניין תקנות 6, 7 ו-10א, לאחר התייעצות עם שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים[4] לעניין תקנות 9 ו-10, בהסכמת שר האוצר ובאישורו לפי סעיף 39ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 לעניין תקנה 12א, ובאישור ועדת הכלכלה לעניין תקנות 1א, 3א, 6א, 7א, 7ב, 10א, 11א ו-12א, אני מתקינה תקנות אלה:".

 

תיקון תקנה 1

2.  

בתקנה 1 לתקנות העיקריות, אחרי ההגדרה "מפעל ייצור" יבוא:

 

 

 

""תקנות התעבורה" – תקנות התעבורה התשכ"א-1961[5];".

 

הוספת פרק א'1

 

3.  

אחרי תקנה 1 לתקנות העיקריות יבוא:

 

"פרק א'1: הוראה לעניין רישיונות

 

פטור מתנאי לקבלת רישיון נוסף  לבעל רישיון לייצור מוצרי תעבורה או לבעל רישיון לסחר במוצרי תעבורה

1א. המנהל רשאי, בהחלטה מנומקת בכתב, לפטור בעל רישיון לייצור מוצרי תעבורה או בעל רישיון לסחר במוצרי תעבורה, שהוא תאגיד, המבקש לקבל רישיון אחר לפי החוק, מהוכחת היותו תאגיד רשום כדין בישראל שאחד מבעלי העניין בו ומנהלו הכללי הם תושבי ישראל."

 

הוספת תקנה 3א

 

 

4.  

אחרי תקנה 3 לתקנות העיקריות יבוא:

 

"הודעה בדבר ליקוי בטיחותי בייצור מוצרי תעבורה

3א.  הודעה בדבר ליקוי בטיחותי שיפרסם בעל רישיון לייצור מוצרי תעבורה כאמור בסעיף 102(1) לחוק, תהיה בנוסח המפורט בתוספת הראשונה (בתקנה זו – ההודעה) ותפורסם בתוך 10 ימי עבודה מהמועד שבו גילה בעל הרישיון לייצור מוצרי תעבורה את קיומו של הליקוי הבטיחותי, בשני עיתונים יומיים נפוצים, במודעה שגודלה 10X10 ס"מ לפחות, ובשני אמצעי תקשורת נוספים לפחות העוסקים בתחום הרכב; בעל הרישיון לייצור מוצרי תעבורה יעביר למנהל, בתוך התקופה האמורה, את העתק ההודעה."

 

תיקון תקנה 4

5.  

בתקנה 4 לתקנות העיקריות, במקום "בתוספת הראשונה" יבוא "בתוספת הראשונה א'".

 

הוספת תקנה 6א

 

6.  

אחרי תקנה 6 לתקנות העיקריות יבוא:

 

"ייבוא מוצרי תעבורה מקוריים

6א. (א) מוצרי התעבורה שאין לייבאם אלא אם כן הם מקוריים, כאמור בסעיף 113 לחוק, הם אלה:

 

 

 

 

(1)  מוצרי בלימה לטרקטורון, לטרקטור משא ולרכב שטח כלהלן: רפידות (Pad), צלחות (Disk) ותופים (Drum);

 

 

 

 

(2)  שמשות ביטחון לטרקטורון, לטרקטור משא ולרכב שטח;

 

 

 

 

(3)  פנסים לטרקטורון, לטרקטור משא ולרכב שטח;

 

 

 

 

(4) גלגל הגה לרכב, המצויד בכרית אוויר;

 

 

 

 

(5)  כריות אוויר להגנת נוסעי הרכב וחלקיהן;

 

 

 

 

(6)  יחידת בקרת שיוט לרכב;

 

 

 

 

(7)  מושבים לטרקטורון, לטרקטור משא ולרכב שטח וחלקיהם.

 

 

 

 

(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א), ניתן יהיה לייבא מוצר תעבורה מהסוגים המנויים בה, שאינו מקורי, ובלבד שנקבעו לגבי דגם מוצר התעבורה דרישות תקינה או תקנים, כאמור בסעיף 109(א) לחוק, ברישה או בפסקאות (1) עד (4) או (6) של אותו סעיף, ועלה בידי המייבא להוכיח את עמידתו של דגם מוצר התעבורה בדרישות התקינה או בתקנים כאמור, בהתאם להוראות סעיף 109(ב) לחוק, והכול לפי העניין. "

הוספת תקנות 7א ו-7ב

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.  

אחרי תקנה 7 לתקנות העיקריות יבוא:

 

"פטור מקיום תנאים לייבוא מוצרי תעבורה או לקבלת רישיון לייבוא מוצרי תעבורה 

 

7א.  הרשות המוסמכת לייבוא (בתקנה זו – הרשות) רשאית לתת למייבא מוצרי תעבורה פטור מקיום התנאים לייבוא מוצר תעבורה או מקבלת רישיון לפי סעיפים 109 ו-110 לחוק, לפי העניין, כאמור בסעיף 115 לחוק, אם מוצר התעבורה המיובא מיועד לאחד מאלה:  

(1) לשימוש כדוגמאות מסחריות, בכמות שלא תעלה על שתי יחידות מכל דוגמא, אלא אם כן הוכח להנחת דעתה של הרשות כי בנסיבות העניין קיים צורך לייבא מספר גדול יותר של יחידות מדוגמא מסחרית מסוימת;

(2) לניסוי או לפיתוח, ובלבד שהמייבא הציג לרשות תכנית הניסוי או תיאור תהליך הפיתוח;

(3) לצורכי תעשייה מקומית שאינה תעשיית רכב,  ובלבד שהמייבא הציג לרשות הצהרה שלו בכתב כי מוצר התעבורה אינו מיועד להתקנה ברכב או לשיווק;

(4)  לייבוא לצורך ייצוא, ובלבד שתהליך הייצוא הוכח להנחת דעתה של הרשות;

(5) לייבוא לצורך שיפוץ מערכות חלקים, ובלבד שהמייבא הציג לרשות אישור לייצור דגם מוצר תעבורה שניתן לפי סעיף 100 לחוק, שעניינו שיפוץ מערכות חלקים המיועדות להרכבה בכלי רכב, וכן הצהרה בכתב שלו כי מוצר התעבורה מיועד לצורך שיפוץ מערכות חלקים;

(6) לייבוא לצורך ייצור רכב על ידי מייבא שהוא בעל רישיון לייצור רכב ושיווקו, ובלבד שהמייבא הציג לרשות את הרישיון כאמור וכן הצהרה בכתב שלו כי מוצר התעבורה מיועד להרכבה בכלי הרכב המיוצרים על ידו;

(7)  לייבוא לצורך מכירה והתקנה ברכב של מערכת הביטחון כהגדרתה בסעיף 222 לחוק, ובלבד שהמייבא הציג לרשות הצהרה בכתב שלו כי מוצר התעבורה מיועד  למכירה והתקנה ברכב כאמור;

     (8)  לייבוא לצורך מתן שירותי תחזוקה לרכב בבעלות ארגון האומות המאוחדות, ארגון בין-לאומי לסיוע שהוכר על ידי הממשלה, או נציגות של מדינת חוץ בישראל, או לייבוא על ידי אדם הנהנה מפטור על מוצר התעבורה על פי התחייבות הנובעת מאמנות והסכמים בינלאומיים, והכול בלבד שהמייבא הציג לרשות הצהרה בכתב שלו כי מוצר התעבורה מיועד לתחזוקת כלי רכב שבבעלותו וכי התקנת מוצר התעבורה המיובא תיעשה רק במוסך המופעל על ידי בעל רישיון להפעלת מוסך.  

 

 

 

סייג לתחולה לעניין ייבוא מוצרי תעבורה

 

7ב. סעיפים 109 ו-110 לחוק לא יחולו על ייבוא מוצר תעבורה המיועד להתקנה ברכב אספנות כהגדרתו בתקנות התעבורה, ובלבד שהמייבא הוא בעל רכב האספנות שבו יותקן מוצר התעבורה."

 

 

 

 

 

הוספת תקנה 10א 

 

 

9.  

אחרי תקנה 10 לתקנות העיקריות יבוא:

 

"פרטים בחשבונית לעניין אחריות למוצר תעבורה – בעל רישיון לסחר במוצרי תעבורה

 

10א. חשבונית שבעל רישיון לסחר במוצרי תעבורה רשאי לתת באמצעותה אחריות למוצר תעבורה, כאמור בסעיף 119(ב)(3) לחוק, תכלול פירוט בדבר כל אלה, תחת הכותרת "תנאי האחריות", באותיות מודגשות ובהגדלה:

(1) תנאי האחריות החלים על המוצר;

(2) המקום שבו ניתן יהיה לקבל את שירותי מימוש  האחריות."

 

תיקון תקנה 11

10.  

בתקנה 11(1) לתקנות העיקריות, המילים "התשכ"א-1961" – יימחקו.

 

הוספת תקנה 11א

 

 

11.  

אחרי תקנה 11 לתקנות העיקריות יבוא:

 

"טיפול בתלונות צרכנים – בעל רישיון לסחר במוצרי תעבורה 

11א. (א) בעל רישיון לסחר במוצרי תעבורה ינהל רישום בכתב של תלונות צרכנים שקיבל לגבי מוצרי תעבורה שהוא סחר בהם, אשר יכלול תיעוד של הפרטים הבאים:

(1) מועד קבלת התלונה;

(2) מהות התלונה;

(3) תיאור הליך בדיקת התלונה על ידי בעל הרישיון;

(4) אופן תיקון הליקוי, ככל שנתגלה;

(5) התשובה שניתנה לצרכן ומועד מתן התשובה כאמור.

  (ב) בעל רישיון לסחר במוצרי תעבורה ישמור רישום כאמור בתקנת משנה (א) לתקופה שלא תפחת משנה ממועד השלמת הטיפול בתלונה או ממועד מתן התשובה לצרכן כאמור בתקנת משנה (א)(5), לפי המאוחר."

 

הוספת פרק ד'1

 

12.  

אחרי תקנה 12 לתקנות העיקריות אחרי יבוא:

 

"פרק ד'1: אגרות

 

אגרות

 

12א. (א) בעד בקשה למתן רישיון מהרישיונות המנויים בתוספת הרביעית, בעד בקשה למתן אישור המנוי בתוספת הרביעית, בעד קבלת העתק מקור או עותק של רישיון או אישור כאמור ובעד השתתפות בבחינה לקבלת רישיון לסחר במוצרי תעבורה כמשמעותה בתקנה 10, ישולמו האגרות כמפורט בתוספת הרביעית.

(ב)      חייב בתשלום אגרה בעד בקשה למתן רישיון שתקופת תוקפו עולה על שנה אחת, ישלם את  סכום האגרה בתשלומים שווים, אחת לשנה.

(ג)       סכום האגרה בעד השגה על תוצאות בחינה כאמור בתקנת משנה (א) יהיה מחצית מן האגרה ששולמה בעד הבחינה, ויעוגל כאמור בתקנת משנה (ד).

(ד)  הסכומים הנקובים בתוספת השנייה יתעדכנו ב-1 באפריל של כל שנה (להלן – יום העדכון) בהתאם לשיעור שינוי המדד שפורסם בחודש נובמבר שקדם ליום העדכון לעומת המדד שפורסם בחודש נובמבר שקדם ליום העדכון בשנה הקודמת, ולעניין יום העדכון הראשון – לעומת המדד שפורסם בחודש נובמבר 2017; הסכום האמור יעוגל לשקל החדש השלם הקרוב וסכום של מחצית השקל החדש יעוגל כלפי מעלה; לעניין זה, "מדד" – מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

(ה)      המנהל הכללי של המשרד יפרסם בהודעה ברשומות ובאתר האינטרנט של המשרד, את נוסח התוספת הרביעית כפי שהשתנה לפי תקנת משנה (ד)."

 

 

החלפת שם תוספת והוספת תוספת

13.  

התוספת הראשונה לתקנות העיקריות תסומן "תוספת ראשונה א'" ולפניה יבוא:

 

 

 

"תוספת ראשונה

 (תקנה 3א)

נוסח ההודעה לציבור לפרסום בעיתונות – ליקוי בטיחותי בייצור מוצר תעבורה

שם בעל הרישיון לייצור מוצרי תעבורה:

הכתובת :

 

הודעה לציבור – ליקוי בטיחותי בייצור מוצר תעבורה מסוג _________ מס' קטלוגי __________

הרינו להודיע כי במוצר התעבורה שבכותרת, אשר יוצר בין התאריכים _________ - __________ מס' אצווה ______________ (ככל שקיים), נתגלה פגם סדרתי בייצור, אשר עלולה להיות לו השפעה על בטיחות הרכב בו יותקן המוצר.

לקוח שירצה לבדוק אם רכש את המוצר הפגום, יכול להתקשר למוקד שירות לקוחות של בעל הרישיון לייצור מוצרי תעבורה בטלפון מס': __________.

לקוחות שרכשו את המוצר, מוזמנים למשרדי בעל הרישיון לייצור מוצרי תעבורה בכתובת _________________ בין השעות _______________ לצורך תיקון הליקוי או החלפת המוצרים והכול ללא תשלום.

מומלץ לתאם את מועד התיקון מראש עם בעל הרישיון לייצור מוצרי תעבורה.

                                                                  ____________         

                       

בעל  הרישיון לייצור מוצרי תעבורה"

 

הוספת תוספת רביעית

14.  

אחרי התוספת השלישית לתקנות העיקריות יבוא:

 

 

 

"תוספת רביעית

(תקנה 12א)

אגרות

 

 

 

טור א'

טור ב'

בשקלים חדשים

 

 

 

1. אגרות בעד בקשות לרישיון או בקשות לאישור:

(1)  בעד בקשה לרישיון לייצור מוצרי תעבורה

(2)  בעד בקשה לרישיון לסחר במוצרי תעבורה

(3)  בעד בקשה לאישור לייצור דגם מוצר תעבורה         

2. אגרה בעד קבלת העתק מקור או עותק של רישיון או אישור

3. אגרה בעד השתתפות בבחינה לקבלת רישיון לסחר במוצרי תעבורה

 

 

 

 

1,800

 

1,920

 

300

 

20

 

 

137".

 

 

תחילה

 

15.  

תחילתן של תקנות אלה 60 ימים מיום פרסומן.

 

הוראת שעה

 

16.  

על אף האמור בתקנה 12א(ד) לתקנות העיקריות, כנוסחה בתקנה 12 לתקנות אלה, העדכון הראשון לפי תקנות אלה יהיה ב-1 באפריל שחל לאחר יום פרסום תקנות אלה, ובלבד שחלפו חודשיים לפחות מיום הפרסום כאמור.

 

 

 _____________ התשפ"א

 

(____________ 2020)

(חמ 3-5533)

 

 

מירי רגב

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים

 

 

 

 

 

דברי הסבר:

חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו-2016 והתקנות המוצעות להלן, מבקשים, בין היתר, להחליף את צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור מוצרי תעבורה והסחר בהם), התשמ"ג-1982, ואת הנהלים שהוסדרו מכוחו ולקבוע בחקיקה וחקיקת משנה מעודכנות ומפורטות את ההוראות הנוגעות לייצור, ייבוא וסחר במוצרי תעבורה. זאת, תוך שאיפה להרחבת התחרותיות בשווקים אלו -  בהתאם למסקנות ועדת בראשות ירון זליכה וועדה מקצועית נוספת שהתכנסה לדיון במסקנות.

על פי התקנות המוצעות ייצור, ייבוא וסחר יהיו חופשיים עבור כ-25,000 מוצרי תעבורה, אך לצידם יוסדרו הייצור, היבוא והסחר של כ-80 סוגים של מוצרי תעבורה שהם מוצרים המפוקחים רגולטורית בעולם. גם ביחס לאותם מוצרים בעלי השלכות בטיחותיות נוקטות התקנות במדרג והגבלות פרטניות. כך לדוגמא מוצע להבהיר אילו מוצרים לא יוכלו להיות מיובאים או להיסחר אם הם אינם מקוריים או אם הם אינם חדשים. מדרג זה מבקש ליצור הקלה מירבית שתעודד תחרותיות בשוק מוצרי התעבורה, מבלי לפגוע ברמת הבטיחות הנדרשת כולל יבוא אישי.

 

תקנה 1

קובץ תקנות זה מתקן את קובץ התקנות הקיים בתחום מוצרי התעבורה – תקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב (ייצור מוצרי תעבורה, ייבואם והסחר בהם), התשע"ח–2018 (להלן – התקנות העיקריות), במטרה לאחד את מכלול התקנות העובדות במוצרי תעבורה בקובץ תקנות אחד. לפיכך מוצע לתקן את הפתיח לתקנות העיקריות, כך שיכיל גם את הסעיפים המסמכים להתקנת התקנות הנמנות על תיקון זה.

תקנה 2

מוצע לתקן את תקנה 1 לתקנות העיקריות ולהוסיף הגדרה של תקנות התעבורה.

התיקון אינו מחוייב בדו"ח השפעת רגולציה.

תקנה 3

מוצע להוסיף את תקנה 1א לתקנות העיקריות, ובמסגרתה לפטור בעל רישיון ייצור או סחר במוצרי תעבורה מהוכחת היותו תאגיד לצורך קבלת רישיון אחר לפי חוק זה, ואם הוא בעל רישיון ייצור מוצרי תעבורה, לפטור אותו מהתנאים הקבועים לצורך קבלת רישיון סחר במוצרי תעבורה, וזאת, למניעת כפילות בבדיקות לקבלת רישיון וצמצום הנטל הרגולטורי.

תיקון זה תואם את הצעדים לביצוע במסגרת תוכנית טיוב רגולציה בתחום סחר וייצור מוצרי תעבורה, ולפיכך אינו מחוייב בדו"ח הערת השפעת רגולציה.

תקנה 4

מוצע להוסיף את תקנה 3א לתקנות העיקריות, ולקבוע את האופן בו יודיע בעל רישיון לייצור מוצר תעבורה, שמצא ליקוי בטיחותי במוצר תעבורה המיוצר על ידו, על הליקוי. בין היתר מוצע לקבוע כי הוא יודיע בתוך 10 ימי עבודה על קיומו של הליקוי הבטיחותי בשני עיתונים יומיים נפוצים, כמפורט בפרט 1 לתוספת הראשונה לתקנות אלה. נוסח זה תואם נוסחים נוספים, כגון נוסח הודעה על תקלה סדרתית של יצרן רכב.

תיקון זה מהווה יישור קו עם מדיניות רוחבית בעניין תיקון ליקויים בטיחותיים. המדיניות נמצאת בבחינה בתהליך מקביל שתקבל ביטוי בדו"ח הערכת השפעת רגולציה נפרד.

תקנה 5

מוצע לתקן את הכותרת של התוספת הראשונה לתקנות העיקריות ל"תוספת הראשונה א'", במטרה לאפשר את הוספת התוספת הראשונה לפי תקנה 3א, כמפורט בתקנה 4 לתקנות אלה.

התיקון אינו מחויב בדו"ח הערכת השפעת רגולציה.  

תקנה 6

מוצע להוסיף את תקנה 6א לתקנות העיקריות ובה לקבוע את רשימת מוצרי התעבורה שניתן יהיה לייבא כמוצרים מקוריים בלבד, בהתאם לדוח הערכת השפעת רגולציה (ריא) "יבוא מוצרי תעבורה מקוריים" מחודש אוקטובר  2020 - דוח מסכם הערכת השפעות רגולציה- יבוא מוצרי תעבורה מקוריים.docx.

תקנה 7

מוצע להוסיף את תקנות 7א ו-7ב לתקנות העיקריות, ולאפשר פטור מקיום תנאים לייבוא מוצרי תעבורה או מקבלת רישיון לפי סעיפים 109-110 לחוק, עבור מוצרי תעבורה אשר מיועדים לשימושים שונים מהשימושים הרגילים של מוצר תעבורה, כגון לניסוי או פיתוח, או אם הוא עתיד להיות מיוצא. הפטור יינתן בכפוף לעמידה בדרישות חליפיות, שיותאמו לשימוש המבוקש במוצר התעבורה.

בתקנה 7ב מוצע לפטור ייבוא מוצר תעבורה המיועד לרכב אספנות ומיובא על ידי בעליו של רכב האספנות מהוראות סעיפים 109-110 לחוק, שכן מוצרי תעבורה עבור רכבי אספנות, במקרים רבים, אינם מקיימים עוד את דרישות התקינה החלות ביחס למוצרי תעבודה דומים המותקנים ברכבים חדשים.

תיקון זה תואם את הצעדים לביצוע במסגרת תוכנית טיוב רגולציה בתחום יבוא מוצרי תעבורה, ולפיכך אינו מחויב בדו"ח הערכת השפעת רגולציה.

תקנה 9

מוצע להוסיף את תקנה 10א לתקנות העיקריות ובה לקבוע את התנאים לצורך היותה של חשבונית שיספק בעל רישיון לסחר במוצרי תעבורה כתעודת אחריות ללקוח.

מאחר ומדובר בחידוד של רגולציה קיימת, לא מדובר בשינוי רגולציה, ולכן הסעיף אינו מחויב בדו"ח הערכת השפעת רגולציה.

תקנה 10

מוצע לתקן את תקנה 11(1) לתקנות העיקריות, כך שימחקו המילים "התשכ"א-1961", עקב הגדרת תקנות התעבורה במסגרת תקנה 2 לתיקון זה.

התיקון אינו מחויב בדו"ח הערכת השפעת רגולציה.

תקנה 11

מוצע להוסיף את תקנה 11א ובה לקבוע את הפרטים המחויבים במרשם תלונות הציבור שנדרש לנהל בעל רישיון סחר במוצרי תעבורה מכוח סעיף 123 לחוק.

מאחר ומדובר בחידוד של רגולציה קיימת, לא מדובר בשינוי רגולציה, ולכן הסעיף אינו מחויב בדו"ח הערכת השפעת רגולציה.

תקנה 12

מוצע להוסיף את פרק ד1 לתקנות העיקריות ואת תקנה 12א בו, בה ייקבעו סכומי האגרות בגין הרישיונות והאישורים הקבועים בחוק בקשר עם תחום מוצרי התעבורה.

סעיף אגרות אינו חייב בדו"ח הערכת השפעת רגולציה.

תקנה 13

מוצע להוסיף את התוספת הראשונה לתקנות העיקריות כך שתקבע את נוסח ההודעה שיפרסם בעל רישיון לייצור מוצרי תעבורה בעיתונות לציבור מכוח תקנה 3א לתקנות העיקריות.

 

תקנה 14

הוספת התוספת הרביעית לתקנות העיקריות שבה ייקבעו סכומי האגרות לפי תקנה 12א לתקנות העיקריות. 

תקנה 15

מוצע לקבוע תאריך תחילה לתקנות אלה של 60 ימים מיום פרסומן, לצורך מתן זמן נדרש להיערכות השוק לתקנות אלה.

תקנה 16

מוצע לקבוע הוראת שעה לפיה המועד הראשון להצמדת סכומי האגרות הקבועים בתוספת הרביעית לתקנות העיקריות יחול ב-1 לחודש אפריל שיחול לאחר מועד פרסום התקנות העיקריות ובלבד שחלפו חודשיים לפחות ממועד הפרסום.

 



[1] ס"ח התשע"ו, עמ' 970; התש"ף, עמ' 14.

[2] ס"ח התשמ"ה, עמ' 60.

[3] ק"ת התשע"ח, עמ' 2379.

[4] י"פ התשע"ח, עמ' 970.

[5] ק"ת התשכ"א, עמ' 1425.