נוהל תמיכה ברשויות מקומיות לצמצום התרבות כלבים משוטטים בתחומן לשנת 2020
1. רקע לתמיכה ומטרתה
במדינת ישראל קיימת תופעה של כלבים משוטטים ללא בעלים, העלולה להוביל לפגיעה בבריאות ובביטחון הציבור ובבריאות בעלי החיים ורווחתם. בהיעדר בעלים אחראי שמטפל בכלבים ודואג לרווחתם, כלבים רבים מומתים או נידונים לחיי סבל והזנחה.
במסגרת התיקון לחוק להסדרת הפיקוח על כלבים, התשס"ג-2002 (להלן- החוק), אשר נכנס לתוקף ביום 3.4.2017, הוסף סעיף 21א, במטרה להביא לצמצום התרבותם של כלבים משוטטים ולצמצום סבלם והצורך בהמתתם. סעיף 21א לחוק קובע כי השר, לאחר התייעצות עם השר להגנת הסביבה, יקבע הוראות לעניין דרכים שבהן תפעל המדינה לצמצום ההתרבות של כלבים משוטטים.
התרבות מהירה של כלבים פוגעת ביכולת של הרשויות לתת מענה לכל הכלבים המשוטטים חסרי הבית הקיימים כיום בישראל. במסגרת סקר שהחל בשנת 2018 בשיתוף עם בית הספר לרפואה ווטרינרית ע"ש קורט, האוניברסיטה העברית, לצורך הבנת היקף הבעיה ובניית תכנית לצמצום התרבות של כלבים משוטטים חסרי בית, עלה עד כה כי פחות ממחצית מהכלבים המוחזקים ע"י בעלים בישראל הינם כלבים אשר אומצו באופן שעולה בקנה אחד עם עקרון הבעלות האחראית העומד בבסיס החוק. כמו כן, נמצא כי כלב רשום בישראל עובר בעלות לפחות פעם אחת בחייו בממוצע. בנוסף, עלה באופן מובהק כי מספר הכלבים שמוחזקים ע"י בעלים ללא רישיון החזקה בתוקף בהתאם לחוק, מעלה את מספר הכלבים הנטושים והמשוטטים בישראל וכי למעלה מ20% ממחזיקי הכלבים אינם מודעים לחשיבות עדכון הפרטים במרכז הארצי לרישום כלבים.
במטרה לצמצם את הסבל הכרוך בחיי רחוב עבור כלבים משוטטים, גיבש המשרד תכנית לתמיכה ברשויות מקומיות לצמצום התרבותם בתחומן, באמצעות איסוף הכלבים המשוטטים, ביצוע ניתוחי עיקור/סירוס, מסירה לאימוץ של הכלבים והחזקתם בהתאם לעקרון הבעלות האחראית, תוך עידוד שיתוף הפעולה עם ארגונים למען בעלי חיים.
מטרת נוהל זה לספק לרשות המקומית ארגז כלים לצמצום התרבות כלבים משוטטים בשטחה ע"י מתן תמריצים לאיסוף כלבים משוטטים לכלביות העירוניות ומסירתם לאימוץ לבעלים אחראיים, באמצעות תמיכה כספית. כמו כן, במטרה להנחיל את עקרון הבעלות האחראית בקרב בעלי כלבים בתחום הרשויות המקומיות, תינתן בנוסף תמיכה בעד עיקור וסירוס אותם כלבים והסדרת החזקתם בהתאם לחוק.
תמיכה זו נועדה לעודד את הרשות להמשיך לקלוט כלבים משוטטים וחסרי בית, ולפעול למסירתם לאימוץ אחראי, בין היתר, באמצעות שיתופי פעולה עם ארגונים למען בעלי חיים הפועלים בנושא וכן, צמצום היקף התרבות הכלבים בקרב כלבים בבעלות שאינם מסורסים/מעוקרים ע"י מימון עלויות ניתוח העיקור או הסירוס ובכפוף לקיומו או להסדרתו של רישיון כדין להחזקתם.
המשרד יתמוך ברשות מקומית בגין ביצוע הפעולות הבאות:
· פרסום תכנים בנושא החזקת כלבים בהתאם לעקרון הבעלות האחראית, יתרונות סירוס/עיקור כלב/ה וחשיבות אימוץ כלבים על פי עקרון הבעלות האחראית.
· פרסום כלבים חסרי בית שנאספו ע"י הרשות המקומית המועמדים לאימוץ, בין היתר ברשת האינטרנט, בעיתונות המקומית ובפרסומי חוצות (כגון: שלטים ופליירים) לעידוד אימוץ אחראי במהלך כל תקופת התמיכה.
· מסירה לאימוץ של כלב/ה משוטט/ת שנאספו כשהם אינם מעוקרים/מסורסים, לבעלים אחראי לאחר סירוסו/עיקורה ע"י הרשות המקומית, בין ישירות ובין באמצעות ארגון למען בעלי חיים.
· חידוש הרישיון להחזקת הכלב/ה שנמסרו לאימוץ בתום שנה ממועד האימוץ, על מנת לעודד החזקה ארוכת טווח ע"י משפחה מאמצת.
· קיום ימי אימוץ דיגיטליים ואירועי אימוץ אזוריים בהשתתפות עמותות וכלביות רשות סמוכות.
· מימון עלויות ניתוח העיקור או הסירוס של כלבי בית אשר בעליהם מעוניינים בכך ובכפוף לקיומו או להסדרתו של רישיון להחזקתם בהתאם לחוק.
המשרד יפרסם את נוהל התמיכה באתר האינטרנט שלו, בפורטל מרכב"ה ובאמצעות פניה לרופאים הווטרינריים העירוניים ברשויות המקומיות.
2. מטרות נוהל התמיכה
המטרות אשר עומדות בבסיס נוהל התמיכה הן:
2.1 הטמעת עקרון הבעלות האחראית, לפיו לכל כלב בישראל יהיה בית ובעלים המחזיק אותו ברישיון בהתאם לחוק.
2.2 מניעת התרבות לא רצויה של כלבים באמצעות סירוס או עיקור כלבים משוטטים שנאספו לכלביות העירוניות ונמסרים לאימוץ. בהקשר זה יצוין, כי בתיקון לתקנות צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (החזקה שלא צרכים חקלאיים), התשס"ט - 2009 (להלן – תקנות צער בעלי חיים) אשר פורסם ברשומות ביום 30.8.17 ונכנס לתוקף ביום 1.3.18, עוגנה, בין היתר, החובה של רשויות וארגונים למען בעלי חיים למסור לאימוץ כלבים רק לאחר שעוקרו או סורסו.
2.3 עידוד מסירת כלבים מכלביות עירוניות לאימוץ, כדי לצמצם צפיפות ועומס בתוכן, באמצעות מסירתם לבתים מאמצים האחראים לרווחתם ולבריאותם.
2.4 עידוד שיתוף הפעולה בין כלביות עירוניות לארגונים למען בעלי חיים במציאת בתים מאמצים אחראיים לכלבים.
2.5 צמצום התופעה של כלבים משוטטים שמקורם בהתרבות כלבי בית בלתי מעוקרים/מסורסים ע"י מימון עלויות ניתוח העיקור או הסירוס של כלבי בית אשר בעליהם מעוניינים בכך ובכפוף לקיומו או להסדרתו של רישיון להחזקתם בהתאם לחוק.
מטרות אלו יושגו בהתאם לנוהל זה באמצעות מתן תמיכה לרשויות מקומיות כהגדרתן להלן, הכוללות את מגוון הכלים הדרושים לרשות לשם צמצום התרבות כלבים משוטטים; איסוף כלבים משוטטים לכלביות עירוניות ומסירתם לאימוץ לבעלים אחראי, בין ישירות ובין באמצעות ארגון למען בעלי חיים; צמצום התרבות כלבים בבעלות ורישומם כדין; וכן, הנחלת תכנים בנושא עקרון הבעלות האחראית על כלבים וחשיבות העיקור/סירוס.
3. הגדרות
ארגון למען בעלי חיים- כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים),התשנ"ד-1994 (להלן – חוק צער בעלי חיים או "החוק") ובלבד שהוא עמותה שברשותה אישור על ניהול תקין מאת רשם העמותות.
אשכול רשויות מקומיות - אשכול רשויות מקומיות, כמשמעותו בפרק א1 לחוק איגודי ערים, תשט"ו-1955, שהועברו ו/או הואצלו לו סמכויות הרשויות בתחום הווטרינריה.
בעליו של כלב – מי שמחזיק בכלב דרך קבע וברשותו רישיון בר תוקף להחזקת הכלב לפי החוק, עד לשנת 2021, ובלבד שאינו רשות מקומית או תאגיד;
כלב המוחזק ללא רישיון- כלב אשר נמצא מוחזק בבית או חצר סגורה, ללא שבב אלקטרוני, או בעל שבב אלקטרוני שאינו רשום על שם בעליו בהתאם לחוק.
כלביה עירונית - "כלביית הרשות" כהגדרתה ב'נוהל הפעלת כלביות כמאורות בידוד לפי פקודת הכלבת, 1934, וכמאורת רשות לפי חוק להסדרת הפיקוח על כלבים, התשס"ג – 2002, כפי שיעודכן מעת לעת (להלן - נוהל כלביות). להלן קישור לנוהל:
http://www.moag.gov.il/vet/hukim/nehalim/Documents/nohal_kalbiot.pdf
מאמץ - מי שנמסר לו הכלב לאימוץ בהתאם לתקנות צער בעלי חיים ובהתאם לנוהל זה.
מרכז רישום – מרכז רישום ארצי לכלבים, שהוקם לפי הוראות סעיף 7 לחוק;
רופא וטרינר עירוני – כהגדרתו בסעיף 1 לחוק ובלבד שעובד במשרה מלאה בתחום הרשות;
רישיון – רישיון להחזקת כלב, כהגדרתו בסעיף 1 לחוק;
רשות מקומית - עירייה, מועצה מקומית, מועצה אזורית, איגוד ערים ואשכול רשויות מקומיות, המפעילים כלביה עירונית, בין בעצמם ובין אם התקשרו בהסכם עם רשות מקומית אחרת המפעילה בתחומה כלביה עירונית.
4. תקציב התמיכה
היקף התקציב שצפוי לעמוד לצורך התמיכה לפי נוהל זה הוא עד 2,850,000 ש"ח (להלן – התקציב הכולל), בגין ביצוע הפעולות כמפורט בסעיף 6 לנוהל זה.
במידה והתקציב הכולל ישתנה (יגדל או יופחת), ועדת התמיכות שתמונה במשרד לעניין זה (להלן - ועדת התמיכות) תהיה רשאית להגדיל או להקטין את היקף התמיכה בשיעור זהה לכל הזכאים או בהתאם לכלל שוויוני וענייני אחר שתקבע.
5. תקופת התמיכה
התמיכה תינתן בגין הגשת תכנית לצמצום התרבות כלבים בתחום הרשות המקומית וביצועה בפועל מיום 1.1.2021, ועד ליום 1.10.2021 (להלן – תקופת הפעילות). לעניין תשלום סכום התמיכה הנוסף בפעימה השניה, כאמור בסעיף 6.2, תסתיים תקופת התמיכה ביום 1.10.22.
ויודגש, בקשות לקבלת תמיכה ניתן להגיש כמפורט בסעיף 9 , עד ליום 1.11.20.
6. הפעילויות הנתמכות ותעריפיהן
6.1. תשלום בגין מסירת כלב מסורס/כלבה מעוקרת לאימוץ לבעלים אחראי בין ישירות מהכלבייה העירונית ובין באמצעות ארגון למען בעלי חיים אשר הרשות משתפת עמו פעולה במסירת הכלב/ה לאימוץ- סך של 400 ₪ (להלן – הפעימה הראשונה).
6.2. תשלום נוסף בתום שנה ממסירת הכלב/ה לאימוץ, בכפוף לכך שקיים רישיון בתוקף להחזקת הכלב/ה ע"י בעלים פרטי אשר אימץ את הכלב ישירות מהרשות המקומית או מארגון למען בעלי חיים אשר הרשות שיתפה עמו פעולה במסירת הכלב/ה לאימוץ- סך של 300 ₪ (להלן – הפעימה השניה).
6.3. תשלום בסך של 400 ₪ בעבור ביצוע ניתוח סירוס כלב או ניתוח עיקור כלבה (להלן –ניתוח) המוחזק/ת ברישיון כחוק או בעבור ביצוע ניתוח כאמור בכלבים אשר הוחזקו ללא רישיון כחוק עד תקופת התמיכה והרישיון להחזקתם ורישומם במרכז הרישום הוסדרו ע"י הרשות המקומית בהתאם לחוק בתקופת התמיכה. התשלום יועבר לרשות המקומית לאחר שתדווח למרכז הרישום אודות סטטוס הכלב/ה – כמסורס/מעוקרת וכמוחזק/ת ברישיון כחוק ובכפוף לתנאים שנקבעו בנוהל זה ובכתב ההתחייבות שנתן המשרד.
יודגש כי תשלומי התמיכה כאמור בסעיפים 6.1-6.3 יינתנו פעם אחת בלבד בגין כל כלב.
6.4. תשלום בעד אימוץ דיגיטלי:
פרסום באמצעים דיגיטליים של הכלבים המועמדים לאימוץ, כמפורט בנספח ה' לנוהל זה. תעריף הזכאות הינו בסך של 1,500 ₪ לחודש, בכפוף לפרסום שוטף של הכלבים במדיה הדיגיטלית וקיום יום אימוץ דיגיטלי בתדירות של פעם אחת בחודש לכל הפחות במהלך כל תקופת התמיכה ולא יותר מ- 15,000 ₪ לגוף הזכאי.
6.5 תשלום בעד ימי אימוץ אזוריים:
תעריף הזכאות הינו בסך של עד 10,000 ₪ לכל יום אימוץ אזורי, אשר יבוצע בהתאם להנחיות המופיעות בנספח ו' לנוהל. במהלך תקופת התמיכה ניתן לבצע עד 2 ימי אימוץ אזוריים בסך של עד 20,000 ₪. סכום התמיכה לא יעלה על 90% מהעלות בה נשא הגוף הזכאי בפועל לקיום ימי האימוץ האזוריים.
6.6 פרסום
תמיכה בסך של עד 7,000 ₪ לכל גוף זכאי לפי סעיף 7 לנוהל זה ולא יותר מ90% מעלות הפרסום בה נשא הגוף הזכאי בפועל, בגין הפרסומים הבאים באמצעי התקשורת ובמדיה החברתית, בהתאם להנחיות המפורטות בנספח ה', במהלך כל תקופת התמיכה:
· פרסום תכנים בנושא החזקת כלבים מעוקרים/מסורסים וחשיבות העיקור /הסירוס למניעת התרבות של כלבים משוטטים ולרווחת הכלבים.
· פרסום כלבים חסרי בית שנאספו ע"י הרשות המקומית המועמדים לאימוץ.
יובהר כי לא יוכרו תשלומים כלשהם בגין עלויות העסקת עובדי עירייה.
יובהר בזאת כי כל פעילות המתבצעת במסגרת נוהל זה, תיעשה בהתאם להנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה.
7. הגופים הזכאים להגיש בקשת תמיכה
רשות מקומית שמתקיימים לגביה כל התנאים המצטברים שלהלן:
7.1. רשות מקומית המפעילה בתחומה כלביה עירונית או שהיא התקשרה בהסכם עם רשות מקומית אחרת המפעילה בתחומה כלבייה עירונית לצורך שימוש בה, כל עוד הרשות המקומית המבקשת היא האחראית על ניתוח עיקור/סירוס ומסירת הכלבים לאימוץ .
7.2. ככל שהרשות משתפת פעולה עם ארגון למען בעלי חיים לשם מסירת כלבים חסרי בית לאימוץ, עליה לוודא כי הארגון עומד בדרישות חוק צער בעלי חיים ויש ברשותו אישור על ניהול תקין מאת רשם העמותות.
7.3. הרשות המקומית בעלת יכולת לדווח על העברת הכלבים לאימוץ באמצעות קובץ דיווח אלקטרוני עפ"י הנחיות המרכז הארצי לרישום כלבים המצורפות כנספח ד' לנוהל זה והיא אכן מעבירה דיווחים כדין.
7.4. הרשות המקומית הצהירה כי הכלבייה העירונית אותה היא מפעילה בתחומה או הכלבייה העירונית השייכת לרשות מקומית אחרת המפעילה בתחומה כלביה עירונית עמה התקשרה לצורך השימוש בה, עומדת בדרישות תקנות צער בעלי חיים ונוהל כלביות.
7.5. יובהר כי איגוד ערים או אשכול רשאי להגיש בקשה לתמיכה רק בעבור רשויות הכלולות בו לפי דין וכי במקרה בו עירייה או מועצה הכלולה באיגוד ערים או אשכול מבקשת תמיכה שלא במסגרת האיגוד או האשכול, עליה להבהיר זאת במסמכי הבקשה.
8. תנאי הסף לזכאות לתמיכה
8.1. מתקיימים לגבי הרשות המקומית התנאים המנויים בסעיף 7 לעיל.
8.2. הרשות המקומית המבקשת מנהלת ספרי חשבונות ורשומות לפי חוק עסקאות גופים ציבוריים, התשל"ו- 1976.
8.3. לבקשת התמיכה צורפה תכנית מפורטת לצמצום התרבות כלבים משוטטים בתחום הרשות המקומית המבקשת, בהתאם להנחיות שבנספח ז' לנוהל זה.
8.4. לבקשת התמיכה צורפו כל המסמכים הנדרשים על פי סעיף 2.5.4.1 להוראות החשב הכללי בנושא תמיכות בגופים אחרים (הוראת תכ"מ 6.2.0.1), כמפורט באתר האינטרנט של החשכ"ל ובטופסי הבסיס לקבלת תמיכה ברשויות מקומיות, בהתאם לסעיף 3.6 להוראת תכ"מ 6.2.0.1. להלן הקישור להוראות החשב הכללי לטפסי הבסיס שיש לצרף:
http://mof.gov.il/takam/Pages/horaot.aspx?k=6.2.0.1
8.5. הגשת בקשה לתמיכה (נספח א' לנוהל זה), אליה צורפו כל המסמכים הנדרשים לפי נוהל זה, כולם מלאים וחתומים כנדרש!
8.6. לבקשה המוגשת ע"י איגוד ערים או אשכול רשויות מקומיות, תצורף רשימת הרשויות המקומיות הכלולות בו.
יובהר, כי בקשה של רשות מקומית שאינה עומדת בתנאי הסף, תיפסל ולא תידון לגופה בוועדת התמיכות.
9. בקשה לתמיכה
9.1. בקשה תוגש על-גבי טופס הבקשה (נספח א' לנוהל זה) חתום בידי ראש הרשות המקומית, הגזבר והרופא הווטרינר העירוני.
9.2. לבקשה תצורף תכנית מפורטת באורך עד שני עמודים (לא כולל נספחים) על פעילות הרשות המתוכננת, לצורך צמצום התרבות כלבים, באמצעות הכלים הניתנים במסגרת תמיכה זו, כמפורט בהנחיות שבנספח ז'.
9.3. בקשה ניתן להגיש באמצעות פורטל מרכב"ה בלבד, עד ליום 1 בנובמבר 2020 ( יד' בחשון תשפ"א) (להלן - המועד הקובע), כשהיא חתומה בחתימה מקורית בצרוף חותמת, סרוקה ושמורה כקובץ PDF. את הקובץ השמור יש לצרף בלשונית המתאימה בטופס הבקשה בפורטל מרכב"ה.
9.4. בקשה שתוגש לאחר המועד הקובע וכן בקשה שלא תוגש במלואה ובצרוף כל המסמכים הנדרשים לפי נוהל זה עד המועד הקובע, תידחה ללא דיון.
9.5. יש לוודא כי כל טופסי הבסיס לקבלת תמיכה ברשויות המקומיות מולאו והוזנו לפורטל מרכבה כנדרש על פי הוראות תכ"ם. להלן קישור לטפסים:
http://mof.gov.il/takam/Pages/horaot.aspx?k=6.2.0.1
9.6. על גבי טופס הבקשה ימסרו על-ידי הרשות המקומית הנתונים שלהלן:
9.6.1. פרטי אנשי קשר מטעם הרשות המקומית ופרטי התקשרות עמם.
9.6.2. פרטי הרופאים הווטרינריים המועסקים ברשות המקומית.
9.6.3. הממוצע השנתי של הכלבים שנמסרו לאימוץ על-ידי הרשות המקומית, בשלוש השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה.
9.6.4. פירוט מקורות התקציב לפעילות נשוא הבקשה לתמיכה (החזקה והכנת הכלבים המיועדים לאימוץ – בין שמדובר בתמיכה לפי נוהל זה ובין שמדובר בתמיכה מאת גורם אחר).
9.7. על גבי טופס הבקשה וההצהרה (נספח א' לנוהל) תדווח, תתחייב ותצהיר הרשות המקומית, בין היתר, כלהלן:
9.7.1. הכלבייה העירונית עומדת בדרישות תקנות צער בעלי חיים ונוהל כלביות.
9.7.2. הרשות המקומית הינה בעלת יכולת לדווח על העברת הכלבים לאימוץ באמצעות קובץ דיווח אלקטרוני עפ"י הנחיות המרכז הארצי לרישום כלבים.
9.7.3. הרשות המקומית הגישה תכנית מפורטת בהתאם להנחיות שבנספח ז' באשר לפעולות שבכוונתה לבצע בהתאם לנוהל זה ובתוך תקופת הנוהל.
9.7.4. לפרסם בכל תקופת התמיכה את הכלבים העומדים למסירה לאימוץ ומידע בדבר אימוץ אחראי וכן ליידע את ציבור תושבי הרשות המקומית ואם היא איגוד ערים או אשכול רשויות מקומיות – את תושבי הרשויות המקומיות הכלולות בו, על מסירה לאימוץ של כלבים מעוקרים/מסורסים.
9.7.5. לציין את תמיכת משרד החקלאות ופיתוח הכפר בפרסומים הנוגעים לפעילות הנתמכת.
9.7.6. לעמוד בכל ההתחייבויות המנהליות והספציפיות המפורטות בנוהל זה.
9.7.7. כי היא מסכימה לכך שככל שיימצא כי לא עמדה בהתחייבויותיה ולא פעלה בהתאם לאמור בנוהל זה, רשאי המשרד, על פי שיקול דעתו, לדרוש החזר של חלק או מלוא סכום התמיכה ששולם ולקזז אותו מכל תשלום אחר לו היא זכאית מן המשרד.
9.7.8. המשרד רשאי לדרוש ממבקשת התמיכה מידע ומסמכים נוספים, כפי שיראה לנכון, לצורך הדיון בבקשה לתמיכה.
10. בחינת הבקשות
10.1. ועדת התמיכות תדרג את הרשויות המקומיות בהתאם לניקוד שתקבל כל רשות מקומית במדדים המפורטים להלן:
10.1.1. התכנית שהגישה הרשות כוללת פירוט של מצב הכלבים ברשות, בדגש על נתונים אובייקטיביים- מספריים , כאמור בהנחיות שבנספח ז' - 15 נקודות.
10.1.2. התכנית שהגישה הרשות כוללת פעילויות מבין אלו הנתמכות בנוהל זה - 5 נקודות עבור כל פעילות מבין הפעילויות המופיעות בסעיף 6 לנוהל ועד 25 נקודות לרשות שהגישה תכנית שכוללת את כולן. במסגרת זו תפרט הרשות האם קיים שיתוף פעולה עם ארגונים למען בעלי חיים בביצוע פעילות לפי סעיף 6.1.
10.1.3. התכנית שהגישה הרשות כוללת נימוקים מפורטים כיצד התמיכה תוביל לצמצום התרבות כלבים משוטטים בתחום הרשות -15 נקודות.
10.1.4. מקוריות התכנית שהגישה הרשות – 5 נקודות.
10.1.5. מימוש ההתחייבויות הכספיות שניתנו לרשות לפי נהלי התמיכה ברשויות מקומיות להחזקת כלבים משוטטים ומסירתם לאימוץ ולצמצום התרבות כלבים בבעלות לשנת 2018 (להלן – נהלי התמיכה לשנת 2018) :
10.1.5.1. רשות שטרם זכתה לתמיכה בעבר – 10 נקודות.
10.1.5.2. רשות שהיתה זכאית לתמיכה בעבר תקבל ניקוד כדלקמן:
10.1.5.2.1. רשות שמימשה מעל 70% מסך ההתחייבויות הכספיות המקוריות שניתנו לה לפי נהלי התמיכה לשנת 2018– 10 נקודות.
10.1.5.2.2. רשות שביצעה בין 50% ל-70% מסך ההתחייבות הכספיות המקוריות שניתנו לה לפי נהלי התמיכה לשנת 2018 – 5 נקודות.
10.1.5.2.3. רשות שביצעה פחות מ-50% מסך ההתחייבות הכספיות המקוריות שניתנו לה לפי נהלי התמיכה לשנת 2018 – 0 נקודות.
10.1.6. דרכי הפרסום בהן תשתמש הרשות לפי נוהל זה - נקודה עבור כל כלי פרסום ועד 5 נקודות.
10.1.7. מצב סוציואקונומי - סיווג בהתאם לאשכולות המופיעים במדד החברתי- כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עבור רשויות מקומיות (להלן - הלמ"ס), כמפורט להלן :
10.1.7.1. אשכולות 1-4 – 20 נקודות
10.1.7.2. אשכולות 5-7 – 8 נקודות
10.1.7.3. אשכולות 8-10– 0 נקודות
ויובהר כי במקרה של איגוד ערים או אשכול רשויות, יחושב הניקוד לפי ממוצע משוקלל של מדד זה בהתאם למספר התושבים בכל רשות מהרשויות הכלולות בו (עפ"י נתוני הלמ"ס).
10.2. התקציב יוקצה על-ידי ועדת התמיכות לרשויות המקומיות להן הוענק הניקוד הגבוה ביותר בהתאם לאמור בסעיף 10.1, עד לניצול מלוא המכסה התקציבית שאושרה עבור ביצוע נוהל זה.
10.3. במידה ומספר רשויות מקומיות קיבלו ניקוד זהה, שהינו הניקוד הנמוך ביותר שניתן במסגרת סעיף 10.1 לעיל, והתקציב הנדרש עבור כלל הרשויות הללו עולה על יתרת התקציב הזמין עבור ביצוע נוהל זה, תקבל כל אחת מהן את חלקה היחסי מתוך יתרת התקציב הזמין.
10.4. בתום חצי שנה מהוצאת ההתחייבויות, תעביר הרשות המקומית דיווח על ביצוע אשר יבחן על ידי ועדת התמיכות. רשות שלא עמדה בביצוע של לפחות מחצית הפעילויות בגינם ניתנה לה ההתחייבות, ההתחייבות שניתנה לה תופחת כך שינוכה ממנה ההפרש בין מחצית הפעילות בגינה ניתנה לה התחייבות לבין הפעילות שבוצעה בפועל. יתרת ההתחייבות תוקצה מחדש בין הרשויות שביצעו את ההתחייבויות של לפחות מחצית מהפעילויות בגינן ניתנה להן ההתחייבות, לפי בקשתן ובהתאם להוראות נוהל זה. הודעה בדבר יתרת תקציב להקצאה בין רשויות כאמור תפורסם באתר האינטרנט של המשרד ותשלח לרשויות הזכאיות להגיש בקשה לתוספת תמיכה. לדוגמא: אם התקציב המקסימלי כאמור שנקבע לרשות מקומית לפעילות של מסירת כלבים חסרי בית לאימוץ, מספיק לאימוץ של לפחות 100 כלבים והיא ביצעה רק 40, אז יתרת התקציב מאי ביצוע של לפחות 50 מסירות לאימוץ היא 10. יתרה זו תחולק בין הרשויות האחרות, זאת ככל שביקשו לבצע מסירות נוספות לאימוץ.
11. הוצאת התחייבות כספית
11.1. הוועדה תבחן את הבקשות ותאשר את זכאותן של הרשויות המקומיות, ובכלל זה את מספר הכלבים שבגין מסירתם לאימוץ תינתן התמיכה.
11.2. לאחר אישור וועדת התמיכות את זכאותה של הרשות המקומית לתמיכה, יודיע המשרד על הסכום שהוקצה לה ויעביר לידיה התחייבות תקציבית חתומה ע"י מורשי החתימה של המשרד, בהתאם לחוק נכסי המדינה, התשי"א - 1951. בהתאם לאישור, תפעל הרשות המקומית למסירתם לאימוץ של מספר הכלבים כנקוב בהתחייבות הכספית והכל בהתאם לאישור ועדת התמיכות.
11.3. תוקף ההתחייבות יצוין על גביה וייקבע בהתאם לקבוע בסעיף 5 לעיל. יובהר ויודגש כי ככלל, המשרד לא יאריך את ההתחייבויות מעבר למועד שצוין בהן. על הרשות המקומית להשלים את ביצוע הפעילויות הנדרשות, לרבות הגשת כל המסמכים הנדרשים, עד למועד שנקבע.
12. תשלום התמיכה
12.1. להלן התנאים המקדמיים לבחינת בקשות לתשלום תמיכה בגין כלל הפעולות המפורטות בסעיף 6 לנוהל:
12.1.1. הבקשה לתשלום תוגש בתום תקופת התמיכה.
12.1.2. המשרד יעביר לרשות המקומית את סך התמיכה לה היא זכאית, רק לאחר קבלת הבקשה לפי נספח ב' לנוהל לעניין פעילויות לפי סעיפים 6.1, 6.3-6.6 ולפי נספח ג' לעניין סעיף 6.2 והכל בכפוף לתנאים המפורטים בנוהל זה, בכתב ההתחייבות שניתן לפיו ולמכלול ההוראות הרלוונטיות לעניין תמיכות המדינה, לרבות הוראות התכ"מ בנושא "תמיכות מתקציב המדינה בגופים אחרים".
12.1.3. התמיכה תועבר במישרין לחשבון הבנק של הרשות המקומית. המשרד יהיה רשאי לקזז מסכום התמיכה לרשות המקומית כל סכום שהיא חבה למשרד.
12.1.4. לא ניתן יהיה להמחות את כספי התמיכה לפי נוהל זה אלא במקרים חריגים באישור המנהל הכללי של המשרד וחשב המשרד.
12.1.5. ככלל, התשלום יתבצע בתום תקופת התמיכה. המשרד רשאי לדרוש ממבקשת התמיכה מידע ומסמכים נוספים, כפי שיראה לנכון, לצורך אישור התשלום בפועל.
12.2. תשלום בגין פרסום
כתנאי לבחינת בקשה לתשלום התמיכה, על הרשות המקומית להעביר לידי המשרד בקשה לתשלום על גבי הטופס המצורף כנספח ב' לנוהל ודיווח בטופס אלקטרוני, המוצג באתר תמיכות ייעודי אודות ביצוע כלל פעולות הפרסום במשך כל תקופת התמיכה, כשהוא כולל את כל המידע הנדרש במסגרתו ומלווה באסמכתאות וקבלות, כשהוא חתום בחתימה מקורית של ראש הרשות המקומית, הגזבר והרופא הווטרינר העירוני, של הרשות המקומית. הדיווח הסרוק יועלה לאתר התמיכות הייעודי, כפי שיפורסם באתר השירותים הווטרינריים והודעה עם קישור אליו תשלח לרשויות הזוכות. תשלום בגין מסירת כלב מסורס/כלבה מעוקרת לאימוץ
12.3. תשלום בגין מסירת כלבים מסורסים/מעוקרים לאימוץ
כתנאי לבחינת בקשה לתשלום התמיכה, על הרשות המקומית להעביר לידי המשרד דיווח אודות ביצוע עיקור או סירוס ומסירת כלבים לאימוץ ובקשה לתשלום על גבי הטופס המצורף כנספח ב' לנוהל, כשהוא כולל את כל המידע הנדרש במסגרתו וחתום בחתימה מקורית של ראש הרשות המקומית, הגזבר והרופא הווטרינר העירוני, של הרשות המקומית. הדיווח הסרוק ישלח יועלה לאתר התמיכות הייעודי.
12.4. תשלום בתום שנה ממסירת הכלב לאימוץ
12.4.1. כתנאי לבחינת בקשה לתשלום התמיכה בתום שנה ממסירת הכלב לאימוץ, על הרשות להגיש בקשה ודיווח אודות קיום רישיון תקף להחזקת הכלב אשר בגין מסירתו ניתנה התמיכה בפעימה הראשונה (לא נדרשת זהות בין הבעלים במועד האימוץ לבעלים בתום שנה) על גבי הטופס המצורף כנספח ג' לנוהל, כשהוא כולל את כל המידע הנדרש במסגרתו וחתום בחתימה מקורית של ראש הרשות המקומית, הגזבר והרופא הווטרינר העירוני, של הרשות המקומית. הדיווח הסרוק יועלה לאתר התמיכות הייעודי.
12.4.2. נדרש אישור מאת רשם מרכז הרישום על כך שהתקבלו דיווחים בנוגע לסטטוס הרישיון להחזקת הכלב- רישיון בתוקף, באמצעות קובץ אלקטרוני ובהתאם להנחיות המרכז הארצי לרישום כלבים שבנספח ד' לנוהל.
12.5. תשלום בגין ביצוע ניתוחים בכלבים בבעלות:
12.5.1. כתנאי לבחינת בקשה לתשלום התמיכה, נדרש אישור מאת רשם מרכז הרישום על כך שהתקבלו דיווחים בנוגע לניתוח הכלב/ה ושינוי הסטטוס למסורס/מעוקרת או רישום כלב/ה חדש/ה מסורס/מעוקרת, שגילו/ה המשוער מעל שנתיים, במרכז הארצי לרישום כלבים בהתאם לחוק, ובסטטוס מוחזק/ת ברישיון.
12.5.2. מבלי לגרוע מחובת הרשות המקומית לדווח אלקטרונית למרכז הרישום על ניתוח הכלב/ה, על הרשות המקומית להעביר לידי המשרד כתנאי לתשלום התמיכה, בקשה ודיווח אודות ביצוע ניתוח עיקור או סירוס על גבי הטופס המצורף כנספח ב' לנוהל, כשהוא כולל את כל המידע הנדרש במסגרתו וחתום בחתימה מקורית של ראש הרשות המקומית, הגזבר והרופא הווטרינר העירוני, של הרשות המקומית. הדיווח יתבצע באתר ייעודי.
ככל שהבקשה והדיווח מוגשים ע"י איגוד ערים או אשכול רשויות מקומיות עבור רשויות זכאיות הכלולות בו, יתייחס הדיווח באופן נפרד לכל אחת מהרשויות הזכאיות.
12.6. תשלום בגין אימוץ דיגיטלי:
12.6.1. כתנאי לבחינת הזכאות לתשלום התמיכה, על הרשות המקומית להגיש בקשה לתשלום על גבי הטופס המצורף כנספח ב' לנוהל זה וכן טופס דיווח אלקטרוני, באתר התמיכות הייעודי, במסגרתם תדווח אודות קיום אימוץ דיגיטלי.
12.6.2. הטופס יוגש כשהוא כולל את כל הפרטים הנדרשים בו והצהרה בדבר קיום התנאים המפורטים בנספח ה' לנוהל זה, אשר עמידה בהם הינה תנאי בלתי נפרד מהתנאים לתשלום.
12.7. תשלום בגין קיום יום אימוץ אזורי:
12.7.1. כתנאי לבחינת הזכאות לתשלום התמיכה, על הרשות המקומית להגיש בקשה לתשלום על גבי הטופס המצורף כנספח ב' לנוהל זה וכן טופס דיווח אלקטרוני, באתר התמיכות הייעודי, במסגרתם תדווח אודות קיום ימי אימוץ.
12.7.2. הטופס יוגש כשהוא כולל את כל הפרטים הנדרשים בו והצהרה בדבר קיום התנאים המפורטים בנספח ה' לנוהל זה, אשר עמידה בהם הינה תנאי בלתי נפרד מהתנאים לתשלום וכן לצרף את האסמכתאות עבור ההוצאות שהוציאה. המסמכים האמורים יהיו חתומים בידי ראש הרשות המקומית, הגזבר והרופא הווטרינר העירוני, של הרשות המקומית. הבקשה הסרוקה תעלה לאתר התמיכות הייעודי.
13. מעקב ובקרה
13.1. המשרד או מי מטעמו יהיה רשאי לערוך ביקורת, בכל עת, גם לאחר תשלום כספי התמיכה, בדבר אמיתות הנתונים שנמסרו לו, מילוי התנאים למתן התמיכה ועל השימוש בתמיכה שנתן.
13.2. לשם ביצוע הפיקוח רשאי המשרד או מי מטעמו לדרוש מהרשות המקומית נתמכת להגיש לו דיווחים כספיים ואחרים בקשר לשימוש בתמיכה ורשאי הוא לשלוח מבקר או מפקח מטעמו לבקר במשרדיה ובמתקניה ולעיין בספרי החשבונות שלה.
14. הקטנת התמיכה או ביטולה
14.1. מבלי לגרוע מהאמור בסעיף 11.3, המשרד רשאי להקטין או לבטל את התמיכה אם לא קיימה הרשות המקומית את כל דרישות המשרד בקשר לביצוע הפיקוח כאמור, אם לא קיימה הרשות המקומית את כל התנאים או ההתחייבויות בקשר למתן התמיכה, אם התברר כי הרשות המקומית זכאית לקבל כספים או נכסים נוספים בגין הפעילות הנתמכת, אם התמיכה ניתנה על בסיס נתונים לא נכונים או אם יש למשרד חשש סביר כי הרשות המקומית פועלת שלא על פי דין.
14.2. החליט המשרד על הקטנת התמיכה או על ביטולה, תשיב הרשות המקומית למשרד את התמיכה ששולמה לה ושהוחלט על ביטולה, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית חשב כללי.
14.3. המשרד רשאי יהיה לקזז חוב של הרשות המקומית למשרד מסכום התמיכה שלו היא זכאית לפי נוהל זה, וכן רשאי הוא לקזז את סכום התמיכה שקיבלה הרשות המקומית לפי נוהל זה ושאותה היא נדרשת להשיב, מכל סכום אחר שאותו היא זכאית לקבל מהמשרד.
14.4. במקרה בו יתגלה כי שולמה תמיכה על בסיס דיווח כוזב, הרשות המקומית תשיב את מלוא כספי התמיכה ששולמו לה, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית חשב כללי, ולא תהיה זכאית לקבל תמיכה כלשהי מהמשרד בכל נושא שלגביו יפרסם המשרד נוהל תמיכה במהלך השנתיים העוקבות.
14.5. עמידתה או אי עמידתה של הרשות המקומית (וככל שמדובר באיגוד ערים או אשכול רשויות מקומיות- של כל אחת מהרשויות המקומיות הכלולות בו) בהתחייבויותיה לפי סעיף זה ישמשו שיקול לזכאותה או להיקף התמיכה בה במסגרת תמיכות המשרד בעתיד.
נספח א'
(סעיף 8.5 לנוהל)
תאריך:
לכבוד
משרד החקלאות ופיתוח הכפר
הנדון: בקשה והצהרה מטעם רשות מקומית לקבלת תמיכה לפי נוהל תמיכה ברשויות מקומיות לצמצום התרבות כלבים משוטטים לשנת 2020
להלן בקשת הרשות המקומית__________________________ (להלן - הרשות המקומית),
להשתתף בקבלת תמיכה מאת משרד החקלאות ופיתוח הכפר לפי נוהל תמיכה ברשויות מקומיות לצמצום התרבות כלבים משוטטים בתחומן לשנת 2020, לשם ביצוע הפעילויות הבאות (יש לסמן את הפעילות בגינה מבוקשת התמיכה. ניתן לסמן יותר מפעילות אחת):
ð סעיף 6.1 לנוהל- מסירות כלבים מסורסים/מעוקרים לאימוץ לבעלים אחראי
ð ישירות מהכלבייה העירונית
ð באמצעות ארגון למען בעלי חיים אשר הרשות משתפת עמו פעולה במסירת הכלב/ה לאימוץ.
ð סעיף 6.2 לנוהל- חידוש רישיונות להחזקת הכלבים שנמסרו לאימוץ כעבור שנה מהאימוץ, לפי סעיף 6.1 לנוהל.
ð סעיף 6.3 לנוהל - ביצוע ניתוחי סירוס/עיקור כלבים המוחזקים ברישיון כחוק או בעבור ביצוע ניתוחים כאמור בכלבים אשר הוחזקו ללא רישיון כחוק עד תקופת התמיכה והרישיון להחזקתם ורישומם במרכז הרישום הוסדרו ע"י הרשות המקומית בהתאם לחוק בתקופת התמיכה.
ð סעיף 6.4 לנוהל- אימוץ דיגיטלי של כלבים חסרי בית.
ð סעיף 6.5 לנוהל – קיום ימי אימוץ איזוריים.
ð סעיף 6.5 לנוהל – פרסום באמצעי התקשורת ובמדיה החברתית של תכנים בנושא בעלות אחראית על כלבים וחשיבות העיקור /הסירוס למניעת התרבות של כלבים משוטטים ולרווחת הכלבים וכן פרסומם של כלבים חסרי בית לאימוץ בכל תקופת התמיכה, כמפורט בנספח ה' לנוהל.
לצורך קבלת התמיכה אנשי הקשר מטעם הרשות המקומית הם:
הרופא הווטרינר הרשותי :____________________________________________
פרטי ההתקשרות עמו (טל׳, דוא"ל) :______________________________________
גזבר הרשות המקומית:_______________________________________________
פרטי ההתקשרות עמו (טל׳, דוא"ל):______________________________________
כתובת דוא"ל לצורך משלוח קבצי אקסל לדיווחים ולהתקשרות בענייני הנוהל דרך כלל:
הצהרה, התחייבות ואישור:
הריני להצהיר, להתחייב ולאשר ולהתחייב כדלקמן:
א. אני מצהיר כי קראתי את הנוהל ואני מתחייב לפעול בהתאם לקבוע בו, כתנאי לקבלת התמיכה.
ב. הממוצע השנתי של מספר הכלבים אשר נמסרו לאימוץ ע"י הרשות המקומית בשלוש השנים האחרונות הינו __________________ .
ג. לבקשת הרשות המקומית מצורפת תכנית מפורטת בהתאם להנחיות שבנספח ז' לנוהל.
ד. פירוט מקורות התקציב לפעילות נשוא הבקשה לתמיכה (בין שמדובר בתמיכה לפי נוהל זה ובין שמדובר בתמיכה מאת גורם אחר) __________________.
ה. הכלבייה העירונית בה מוחזקים הכלבים עומדת בדרישות תקנות צער בעלי חיים ונוהל כלביות.
ו. הרשות המקומית בעלת יכולת לדווח על העברת הכלבים לאימוץ/עדכון פרטי כלב עפ"י הנחיות המרכז הארצי לרישום כלבים.
ז. הרשות המקומית משתפת פעולה במסירת כלבים חסרי בית לאימוץ עם הארגונים הבאים למען בעלי חיים:
________________ _______________ _________________
ח. לקיים את כלל הפעולות המפורטות בנוהל זה, ככלים הניתנים לרשות לצורך צמצום התרבות כלבים משוטטים וליידע בדבר הפעולות הנתמכות את ציבור תושבי הרשות המקומית ואם היא איגוד ערים או אשכול רשויות מקומיות – את תושבי הרשויות המקומיות הכלולות בו, באתר האינטרנט של הרשויות ושל האיגוד/האשכול, או בדרכים מקובלות אחרות.
ט. לציין את תמיכת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, והסלוגן "מאמצים ומגדלים באחריות, בחסות משרד החקלאות" במיקום מרכזי, בכלל פרסומים הנוגעים לפעילות הנתמכת. לא יפורסמו תכנים שאינם תואמים את מטרות הנוהל.
י. לעמוד בכל ההתחייבויות המנהליות והספציפיות המפורטות בנוהל זה.
יא. ידוע לי כי ככל שיימצא כי הרשות לא עמדה בהתחייבויותיה ולא פעלה בהתאם לאמור בנוהל זה, רשאי המשרד, על פי שיקול דעתו, לדרוש החזר של חלק או מלוא סכום התמיכה ששולם ולקזז אותו מכל תשלום אחר לו היא זכאית מן המשרד.
יב. ידוע לי כי המשרד רשאי לדרוש ממבקשת התמיכה מידע ומסמכים נוספים, כפי שיראה לנכון, לצורך הדיון בבקשה לתמיכה.
יג. ידוע לי שכתנאי לקבלת התמיכה, על הרופא הווטרינר הרשותי האחראי על ביצוע הפעילויות בפועל, להשתתף בימי עיון והדרכה ככל שיידרשו, להצלחת תמיכה זו.
|
ראש הרשות המקומית |
הרופא הווטרינר הרשותי: |
גזבר הרשות המקומית: |
|
שם ושם משפחה
|
שם ושם משפחה |
שם ושם משפחה |
|
חותמת וחתימה |
חותמת וחתימה |
חותמת וחתימה |
נספח ב' - דיווח ובקשה לתשלום
(סעיף 12 לנוהל)
לכבוד
משרד החקלאות ופיתוח הכפר
הנדון: דיווח ובקשה לתשלום לפי סעיף 12 לנוהל תמיכה ברשויות מקומיות לצמצום התרבות כלבים משוטטים בתחומן לשנת התקציב 2020 (להלן – "הנוהל")
להלן בקשת הרשות המקומית____________________________ (להלן - הרשות המקומית),
מספר כלביה __________________ לקבלת תשלום בהתאם לנוהל התמיכה הנדון.
אנשי הקשר מטעם הרשות המקומית הם:
הרופא הווטרינר הרשותי:______________________________________________
פרטי ההתקשרות עמו (טל׳, דוא"ל) :________________________________________
גזבר הרשות המקומית:________________________________________________
פרטי ההתקשרות עמו (טל׳, דוא"ל):________________________________________
כתובת דוא"ל לצורך משלוח קבצי אקסל לדיווחים ולהתקשרות בענייני הנוהל דרך כלל: _______________________
הרינו לאשר ולבקש כדלקמן (יש למלא את הסעיפים בהתאם לפעילות שבגינה ניתן לרשות כתב ההתחייבות):
א. הרינו מבקשים תשלום בגין __________ (לציין את מספר הכלבים) כלבים אשר עוקרו/סורסו ונמסרו לאימוץ במהלך תקופת התמיכה. מצ"ב רשימת הכלבים שנמסרו לאימוץ, בהתאם לטבלה ייעודית שהוגדרה ע"י המרכז הארצי לרישום כלבים.
ב. הרינו מבקשים תשלום בגין __________ (לציין את מספר הכלבים) כלבים בבעלות אשר נותחו במהלך תקופת התמיכה. מצ"ב רשימת הכלבים שנותחו, תוך ציון מספר שבב ומועד ביצוע הניתוח.
ג. הרינו מבקשים תשלום בגין __________ (לציין את מספר הכלבים) כלבים לא מעוקרים /מסורסים אשר הוחזקו בבתים או בחצרות ללא רישיון בר תוקף לפני תקופת התמיכה, שנותחו והוצא להם רישיון כחוק, במהלך תקופת התמיכה. מצ"ב רשימת הכלבים שנותחו, תוך ציון מספר שבב ומועד ביצוע הניתוח.
ד. הרינו לבקש תשלום בגין אימוץ דיגיטאלי שוטף של כלבים חסרי בית, פרסומם במדיה הדיגיטלית, מענה שוטף לפניות מאמצים וקיום אירועי אימוץ דיגיטליים בתדירות של לפחות פעם אחת בחודש, בתאריכים המפורטים להלן:
__________________________________________________________________
השתתפות המשרד בעלויות קיום _______ (מספר ימי האימוץ הדיגיטליים שבוצעו) תעמוד על ______ ₪, זאת בהתאם למכלול התנאים הקבועים בנוהל ובכתב ההתחייבות ובהתאם לנתונים המופיעים בטופס הדיווח האלקטרוני, לרבות בטבלאות המקורות והשימושים.
ה. הרינו לבקש תשלום בגין קיום ימי האימוץ האזוריים שפרטיהם להלן:
|
מס' אירוע |
מועד האירוע |
מקום האירוע |
משך האירוע |
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הרינו מבקשים כי השתתפות המשרד בעלויות קיום _______ (מספר ימי האימוץ האזוריים שבוצעו לעיל) תעמוד על ______ ₪, זאת בהתאם למכלול התנאים הקבועים בנוהל ובכתב ההתחייבות ובהתאם לנתונים המופיעים בטופס הנתונים ביחס ליום האימוץ המצורף לבקשה זו, לרבות בטבלאות המקורות והשימושים.
ו. דיווח פרטני על כל אחד מן הכלבים הנ"ל הועבר למרכז הארצי לרישום כלבים בהתאם לנספח ד' לנוהל.
ז. עוד מבוקש תשלום בגין פרסום של תכנים בנושא בעלות אחראית על כלבים וחשיבות העיקור /הסירוס למניעת התרבות של כלבים משוטטים ולרווחת הכלבים וכן פרסומם של הכלבים המשוטטים שנאספו לכלביה העירונית ושמיועדים למסירה לאימוץ, באמצעי התקשורת ובמדיה החברתית, בהתאם לאסמכתאות ולקבלות המצ"ב.
ח. פירוט הביצועים דווח בטופס אלקטרוני ייעודי. ידוע לנו כי שליחתו בצירוף נספח זה מהווים את הדיווח המלא הנדרש.
|
ראש הרשות המקומית |
הרופא הווטרינר הרשותי: |
גזבר הרשות המקומית: |
|
שם ושם משפחה
|
שם ושם משפחה |
שם ושם משפחה |
|
חותמת וחתימה |
חותמת וחתימה |
חותמת וחתימה |
לשימוש המשרד
1. התשלום נבדק מול הרישומים במרכז הרישום.
התשלום מאושר _____________ תאריך _______________
נספח ג' - דיווח ובקשה לתשלום לפי סעיף 12.4 לנוהל
לכבוד
משרד החקלאות ופיתוח הכפר
הנדון: דיווח ובקשה לתשלום לפי סעיף 12.3 לנוהל צמצום התרבות כלבים בתחום הרשות, לשנת התקציב 2020 (להלן – "הנוהל")
להלן בקשת הרשות המקומית____________________________ (להלן - הרשות המקומית),
מספר כלביה __________________ לקבלת תשלום בהתאם לנוהל התמיכה הנדון.
אנשי הקשר מטעם הרשות המקומית הם:
הרופא הווטרינר הרשותי:______________________________________________
פרטי ההתקשרות עמו (טל׳, דוא"ל) :________________________________________
גזבר הרשות המקומית:________________________________________________
פרטי ההתקשרות עמו (טל׳, דוא"ל):________________________________________
כתובת דוא"ל לצורך משלוח קבצי אקסל לדיווחים ולהתקשרות בענייני הנוהל דרך כלל: _______________________
הרינו לאשר ולבקש כדלקמן:
א. הרשות המקומית העבירה לאימוץ וקיבלה תשלום עבור _____ כלבים לפי סעיף 12.3 לנוהל.
ב. מבין הכלבים אשר נמסרו לאימוץ כאמור בסעיף א' לעיל, ביחס ל- __________ (לציין מספר כלבים) כלבים שנמסרו לאימוץ, חודש רישיון להחזקת ________ כלבים. מצ"ב רשימת הכלבים, תוך ציון מספר שבב, מועד חידוש הרישיון ושם הבעלים.
ג. הרינו לבקש תשלום תמיכה לפי סעיף 12.4 לנוהל עבור מספר הכלבים אשר הועברו לאימוץ ואשר הרישיון להחזקתם לפי החוק חודש, כמצוין בסעיף ב' לעיל.
ג. דיווח פרטני על רישיון להחזקת כל אחד מן הכלבים הנ"ל הועבר למרכז הרישום בהתאם לנספח ד' לנוהל.
|
ראש הרשות המקומית |
הרופא הווטרינר הרשותי: |
גזבר הרשות המקומית: |
|
שם ושם משפחה
|
שם ושם משפחה |
שם ושם משפחה |
|
חותמת וחתימה |
חותמת וחתימה |
חותמת וחתימה |
לשימוש המשרד
1. התשלום נבדק מול הרישומים במרכז הרישום.
2. התשלום מאושר _____________ תאריך _______________
נספח ד'
הנחיות המרכז הארצי לרישום כלבים לעניין דיווח אלקטרוני על מסירת כלב לאימוץ
הדיווח ייעשה לפי סעיף 4(א)(6) לתוספת השנייה להתקנות להסדרת הפיקוח על הכלבים, התשס"ה – 2005 (להלן – התקנות).
1. הרשות המקומית תקבל קוד להגדרת שם הכלבייה;
2. הדיווח למערכת יהיה על מסירה לאימוץ לפי סעיף 21א לחוק;
3. הדיווח יתבצע בתוך המועדים הקבועים בתקנה 14(א) לתקנות.
4. דיווח נוסף יתבצע בקובץ ייעודי אשר יישלח ישירות למרכז הארצי לרישום כלבים.
נספח ה׳
1. הנחיות לפרסום, הסברה והנגשת מידע לציבור בדבר עיקור/סירוס כלבים בבעלות ועל אימוץ אחראי של כלבים חסרי בית:
1.1. פרסום כלל הכלבים חסרי הבית הנמצאים בחזקת הרשות ומוצעים לאימוץ בכל המדיות הדיגיטליות המקובלות לאורך כל תקופת התמיכה, בהתאם להדרכה שתינתן על ידי השירותים הווטרינריים במשרד.
1.2. הרשות תהיה אחראית לפרסום מינימום שלוש כתבות תוכן בנושא בעלות אחראית, אימוץ כלבים, עיקור/סירוס וכו׳ לאורך כל התקופה.
1.3. הרשות תפרסם לתושביה לאורך כל תקופת התמיכה מתן שירות עיקור/סירוס כלבים בבעלות וכן תכנים בדבר חשיבות החזקת כלבים מעוקרים/מסורסים בהתאם לחוק ולעקרון הבעלות האחראית.
1.4. הרשות תוכל להשתמש בקידום ממומן של התכנים הרלוונטיים לעיל.
1.5. הרשות תעלה לאתר התמיכות הייעודי, כפי שיפרסם המשרד, את כלל הפרסומים לעיל ולרבות צילומי מסך של פרסום הכלבים המועמדים לאימוץ באופן מדגמי.
2. רשות המבצעת אימוץ דיגיטלי, תפרסם את הכלבים המועמדים לאימוץ באופן הבא:
2.1. פרסום כלל הכלבים הנמצאים בחזקת הרשות ומוצעים לאימוץ בכל המדיות הדיגיטליות המקובלות לאורך כל תקופת התמיכה ובהתאם להדרכה שתינתן ע"י השירותים הווטרינריים במשרד.
2.2. פרסום מינימום שלוש כתבות תוכן בנושא בעלות אחראית, אימוץ כלבים, עיקור/סירוס, בכל המדיות הדיגיטליות המקובלות לאורך כל תקופת התמיכה (רשות הזכאית לתמיכה גם לפי סעיף 6.6, תפרסם לפחות שש כתבות תוכן).
2.3. הרשות תוכל להשתמש בקידום ממומן של אירועי האימוץ הדיגיטליים וכן של הכלבים המפורסמים אשר משתתפים באימוץ הדיגיטלי באותו חודש.
2.4. הרשות תיצור סרטוני וידאו של הכלבים והסבר מפורט אודותיהם ו/או מתן אפשרות למאמץ פוטנציאלי לקיים שיחת וידאו עם האחראי על האימוץ, בנוכחות הכלב המועמד לאימוץ, בכדי לבחון את ההתאמה בין המאמץ לכלב.
2.5. טרם קיום שיחת וידאו כאמור בסעיף 2.4, תבצע הרשות סינון טלפוני/בתכנת זום או דומיה, של המאמצים הפוטנציאליים בהתאם לכלבים המועמדים לאימוץ.
2.6. שעות המענה הטלפוני בנושא יפורסמו לקהל הרחב מראש ולא יפחתו מארבע שעות שבועיות.
2.7. בתאריך שייקבע מבעוד מועד ולא יפחת מאחת לחודש, תקיים הרשות שיחת וידאו פתוחה לקהל הרחב (כגון תכנת "זום", “Facebook Live”), בה יוצגו כלל הכלבים המועמדים לאימוץ ותאפשר שיח בזמן אמת עם מאמצים פוטנציאליים.
2.8. הרשות המקומית תודיע לנציג השירותים הווטרינריים לכל המאוחר עד ליום ה-20 בחודש הקודם לגבי כל חודש שבו יבוצע אימוץ דיגיטלי ושעות המענה הטלפוני באותו חודש, לצורך פרסום באתר משרד החקלאות ופיתוח הכפר.
ההודעה תישלח באמצעות כתובות הדוא"ל :
dogcenter@moag.gov.il
vsdogcenter@gmail.com
borisy@moag.gov.il
lmorgan.welfare@gmail.com
kerenb@moag.gov.il
Inbal@moag.gov.il
2.9. על אירועי האימוץ הדיגיטלי המפורטים בסעיף 2.7 להיות מוקלטים, בכדי להעמידם לבדיקה וביקורת בהתאם לדרישת המשרד.
נספח ו' – תנאים לארגון יום אימוץ אזורי
א. על המקום להתאים להחזקת 80 כלבים לפחות לשם מסירתם לאימוץ.
ב. במקום תהיה הצללה מתאימה
ג. במקום יהיו נקודות קשירה לכלבים ( לגדר או לשרשרות ברזל) או כלובי טיסה, תוך הקפדה על רווחת בעלי החיים
ד. במקום יהיו מי שתיה לכלבים ולמתנדבים
ה. במקום יהיו פחי אשפה
ו. במקום יהיו שקיות זבל ושקיות לאיסוף צואה
ז. במקום יהיה שולחן לצורך עמדת רישום לכל רשות מקומית וארגון למען בעלי חיים המשתתפים בו וכסאות למתנדבים
ח. במקום תהיינה עמדות רישום להעברת הבעלות בכלב למאמץ ודיווח על כך למרכז הארצי לרישום כלבים (ע"י וטרינר הרשות)
א. פרסום לארגונים למען בעלי חיים וכלביות עירוניות באזור לפחות 6 שבועות לפני קיום האירוע. רשימת התפוצה תישלח בדוא"ל למשרד החקלאות עם ההודעה כאמור בסעיף 3 מטה. ההודעה תכלול קישור הרשמה לטופס אלקטרוני ייעודי וספציפי לכל רשות.
ב. פרסום האירוע ברשתות החברתיות לציבור הרחב לפחות 4 שבועות טרם האירוע. כלל הפרסומים יכללו את הכיתוב "מאמצים באחריות, בחסות משרד החקלאות" ואת לוגו המשרד, בסמוך לפרטי הרשות המארחת.
ג. פרסום ממומן של האירוע ברשתות חברתיות כ- 10 ימים טרם האירוע.
ד. פרסום במקומונים באזור הרשות המקומית. הפרסום יכלול כתבות תוכן בדבר חשיבות האימוץ ועקרון הבעלות האחראית (מינימום 3 פרסומים). כלל הפרסומים יכללו את הכיתוב "מאמצים באחריות, בחסות משרד החקלאות", ו/או "האירוע בחסות משרד החקלאות המעודד אימוץ אחראי" .
ה. הצבת "רול-אפ" בכניסה ליום האימוץ שיודפס עצמאית על פי הרשות בהתאם להנחיות ביום ההדרכה.
ו. כל הפרסומים לעיל יציינו את תמיכת משרד החקלאות ופיתוח הכפר לפי נוהל זה, כתנאי לקבלת התשלום.
א. הרשות המקומית תודיע לנציג השירותים הווטרינריים אודות מיקום האירוע ומועדו.
ההודעה תישלח באמצעות כתובות הדוא"ל : dogcenter@moag.gov.il
vsdogcenter@gmail.com
borisy@moag.gov.il
lmorgan.welfare@gmail.com
kerenb@moag.gov.il
Inbal@moag.gov.il
ב. ההודעה תימסר לכל המאוחר ששה שבועות טרם האירוע.
נספח ז׳
הנחיות לכתיבת תכנית לצמצום התרבות כלבים משוטטים בתחום הרשות המקומית
על הרשות להגיש תכנית המהווה חלק בלתי נפרד מהבקשה, אורכה עד שני עמודים ועליה לכלול את הפרטים הבאים:
1. רקע למצב הכלבים בתחום הרשות, הבעיות והחסמים איתם הרשות מתמודדת הרלוונטיים לתמיכה זו, לרבות נתונים תומכים כגון: מספר הכלבים ברשות, מספר הכלבים שרישיונם לא חודש על פי דין, מספר הכלבים שאינם מעוקרים/מסורסים, מספר הכלבים המשוטטים הנאספים בחודש, שיעור הכלבים המאומצים, וכל נתון היכול לתמוך בצורך של הרשות בתמיכה זו לטובת צמצום התרבות כלבים משוטטים בתחומה.
2. תקציר הפעולות הנעשות כיום ונעשו בעבר על ידי הרשות לצורך צמצום התרבות כלבים משוטטים בתחומה, לרבות שיתוף פעולה, באם קיים, עם ארגונים למען בעלי חיים.
3. בהמשך לאמור בסעיפים 1-2 ובקשר ישיר עמם, תפרט הרשות את הכלים שבהם היא עתידה להשתמש לשם ביצוע פעילויות לפי נוהל זה, ככל שתמצא זכאית לתמיכה לפיו, לרבות השימוש בסל פרסום, הסברה והנגשת מידע לציבור בדבר עיקור/סירוס כלבים בבעלות, אימוץ אחראי של כלבים חסרי בית ובעלות אחראית על כלבים, כמפורט בנספח ה'. לעניין הפרסום יצוין כי יש לפרט ככל הניתן את הערוצים בהם מתכוונת הרשות לפרסם את התכנים ואת הכלבים חסרי הבית המועמדים לאימוץ ואת המתודולוגיה הנבחרת.
4. יש לפרט כיצד לדעת הרשות התכנית המוצעת תוביל לצמצום התרבות כלבים משוטטים בתחום הרשות, עידוד עקרון הבעלות האחראית ושיפור רווחת הכלבים . יש להתייחס בסעיף זה כיצד כל כלי ספציפי שנבחר בסעיף 3 לעיל, יוביל לצמצום הבעיות שהוזכרו ברקע לתכנית, כאמור בסעיף 1.
5. הרשות רשאית לצרף לשם ביסוס התכנית המוצעת, נספחים ואסמכתאות, כגון רשימות תושבים שנרשמו מבעוד מועד לביצוע ניתוח עיקור/סירוס של הכלב/ה שבהחזקתם או לאימוץ כלב חסר בית, ופרסומים רלוונטיים בנושא.