טיוטת צו איגוד ערים (אשכול רשויות הגליל והעמקים, תיקון), התש"ף-2020
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים16א ו-17ד1 לחוק איגודי ערים, התשט"ו-1955[1] (להלן – החוק), לאחר התייעצות עם שר האוצר ובהסכמת מועצת אשכול רשויות הגליל והעמקים ומועצות המועצה המקומית זרזיר והמועצה המקומית משהד, אני מצווה לאמור: |
||||||
|
|
|
|
||||||
|
תיקון התוספת |
1. |
בתוספת לצו איגוד ערים (אשכול רשויות הגליל והעמקים), התשע"ח-2018[2] |
||||||
|
|
|
|
(1) אחרי "מועצה אזורית הגלבוע 1" יבוא: |
|||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
(2) אחרי "מועצה אזורית מגידו 1" יבוא: |
|||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
___ ב________ התש_______ (___ ב________ 2020)
(חמ 3-5589)
דברי הסבר
אשכול רשויות הגליל והעמקים הוקם בשנת התשע"ח. המדובר באשכול הכולל מספר רשויות מקומיות המתאגדות על פי בקשתן, במטרה לייעל את התנהלותן הכלכלית, לשפר את רמת השירותים הניתנים לתושביהן ולנצל את יתרון הגודל שבאיגום משאבי הרשויות. בניגוד לאיגוד ערים רגיל, בו שר הפנים קובע בצו את תפקידיו וסמכויותיו, באשכול נקבע מנגנון גמיש בו הרשויות המקומיות החברות בו יוכלו לאצול סמכויות לאשכול ולהטיל עליו תפקידים, והדבר עשוי להשתנות מעת לעת ומרשות לרשות. מיזם האשכולות האזוריים נועד להוות פלטפורמה לשיתופי פעולה אזוריים בין רשויות מקומיות. זאת, על מנת להביא להתייעלות כלכלית ואיגום משאבים המאפשר שיפור השירות לתושב וצמצום פערים בין רשויות, על ידי מתן שירותים משותפים שיעניקו אפשרות לרשויות אשר מתקשות לבצע שירותים אלו בצורה מיטבית באופן נפרד – והכל תוך איגום משאבים והתייעלות כספית. כמו כן, האשכול נועד להוות כלי לפיתוח אזורי כלכלי-חברתי-סביבתי מתוך ראייה כוללת ואזורית ובכך להביא לביסוס האזור ולצמיחתו בתחומים אלו.
המועצות המקומיות זרזיר ומשהד ביקשו להצטרף לאשכול, ומועצת האשכול אישרה את בקשתן. לאור האמור לעיל, מוצע לתקן את הצו המקים של האשכול ולצרף את המועצות המקומיות זרזיר ומשהד כחברות באשכול רשויות הגליל והעמקים.