|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 4ט לפקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], התשל"ב-1972[1], אני מצווה לאמור: |
||||||
|
|
|
|||||
|
תיקון סעיף 1 |
|
|
(1) |
בסעיף 1(א)(1) לצו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה) (מס' 2), התשמ"ב-1982[2] אחרי פסקת משנה (כ) יבוא – "(כא) הפועלים בתוך פס התדרים 57 גה"ץ – 66 גה"ץ בתנאים אלה: |
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הספק השידור אינו עולה על 10 וואט (40 dBm e.i.r.p); (2) פועלים בארבעה אפיקים ברוחב פס של 2.16 גה"ץ שמרכזיהם בתדרים 58.32 גה"ץ, 60.48 גה"ץ, 62.64 גה"ץ, 64.80 גה"ץ; (3) כוללים אחד או יותר מהמנגנונים ATPC, DAA, LBT; (4) מיועדים לשמש במערכת גישה אלחוטית קבועה מנקודה לריבוי נקודות מחוץ למבנה (outdoor);; (5) עומדים בתקן EN 303 722.".
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
_______ התש"ף(________2020) (חמ 3-1504) |
דוד אמסלם
שר התקשורת |
דברי הסבר
כללי
בהתאם להחלטת איגוד הבזק הבין-לאומי (International Telecommunication Union (ITU)) הועדת התדרים העולמית באזורנו נעשה לאור התקינה האירופאית. בהתאם לכך, החלטותיה העדכניות של ועדת התדרים, שהיא הגוף המוסמך להועיד ולהקצות תדרים בישראל על פי פקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], תשל"ב-1972 (להלן בהתאמה - ועדת התדרים, ו-הפקודה), נעשות במגמה להתאים את האסדרה הנוגעת לרישוי מכשירים אלחוטיים לתקנים אירופאים. עם התפתחות הטכנולוגיה, תקנים אלו מתעדכנים מעת לעת, ועשויים לחול שינויים בטווח פסי התדרים, בהספקי השידור, בשימושים המותרים או בתנאים הנדסיים אחרים של מכשירים אלחוטיים המוגדרים לפיהם.
מוצע, איפוא, לתקן את צו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה) (מס' 2), התשמ"ב-1982 (להלן- הצו) ואת התנאים ההנדסיים המנויים בו, על מנת להתאימו להחלטה עדכנית של ועדת התדרים.
בהתאם לתיקון מס' 6 לפקודת הטלגרף בסעיף 9 לחוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנת התקציב 2019), התשע"ח-2018 (להלן- תיקון מס' 6) , בכוונת משרד התקשורת להחליף את הצו בתקנות אשר יסדירו באופן מלא את מתן אישורי ההתאמה ואשר יכללו את כלל החלטותיה של ועדת התדרים.
תיקון הצו הנוכחי מיישם החלטה של ועדת התדרים הנחוצה באופן דחוף בעת הזו.
התיקון המוצע נועד לאפשר אספקת שירותים רחבי פס באיכות טובה לכלל האוכלוסייה. דחיפות קידום התיקון בעת הנוכחית נובעת מהתמודדות בימים אלה עם המשבר בשל התפשטות נגיף הקורונה, והגבלות התנועה בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתקנות לשעת חירום.
הסמכות לתיקון הצו
בהתאם לאסדרה הנוהגת מכוח פקודת הטלגרף, ייצור, סחר, התקנה, הפעלה או החזקה של מכשיר אלחוטי הן פעולות המחייבות קבלת רישיון מאת משרד התקשורת.
הצו נקבע מכוח סעיף 4 לפקודה טרם תיקון מס' 6. הצו מפרט מכשירים אלחוטיים עליהם הפקודה לא תחול, בחלוקה לשני סוגים – הסוג הראשון, מכשירים אלחוטיים הפטורים מרישוי (סעיפים 1א ו-1ב לצו); הסוג השני, מכשירים אלחוטיים, אשר מוחרגים מתחולת הפקודה בכפוף לקבלת אישור מטעם המנהל כי התכונות הטכניות שלהם תואמות את התנאים שנקבעו בצו (סעיף 1(א)(1) לצו).
בתיקון מס' 6 עוגנו שלושה מסלולי אסדרה לעניין מכשירים אלחוטיים: מסלול רישיון, מסלול לקבלת אישור התאמה, ומסלול פטור מהוראות הפקודה. בהתאם לחלוקה זו, נוסחה החדש של הפקודה מעניק לשר התקשורת סמכויות לקבוע הסדרים מפורטים למסלול אישור התאמה ולמסלול הפטור, ובכך להחריג מתחולת הפקודה מכשירים אלחוטיים מסוימים. לאור זאת, הצו המוצע יתוקן בהתאם לסמכות הקבועה בסעיף 4ט לפקודה.
פסקה (1) בהתאם לתקינה האירופאית החליטה ועדת התדרים להועיד את פסי התדרים המפורטים בתיקון זה לצו ולהקצותם לשימוש הציבור באופן שאינו מחייב הקצאה פרטנית. לפיכך מוצע לפטור מכשירים אלחוטיים הפועלים בפסי תדרים אלו מהדרישה לקבל רישיון. מוצע להוסיף לצו רשימת תנאים הנדסיים המנויים בפסקת המשנה (כא) ולקבוע כי מכשירים העומדים בתנאים הנדסיים אלו פטורים מחובת רישוי וטעונים קבלת אישור התאמה מאת המנהל.