טיוטת תקנות - תעריפי הוט 2020 נוסח לפרסום.docx תזכיר תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א) (תיקון), התש"ף-2020

 

 

טיוטת תקנות

 

א. שם התקנות המוצעות

תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א) (תיקון), התש"ף-2020

 

 

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן

מטרת התיקון המוצע היא לקבוע תשלומים מרבי חדש בעד שירות גישה רחבת פס מנוהלת ברשת הוט טלקום (שותפות מוגבלת) וזאת על בסיס חוות דעת כלכלית עדכנית שמציעה לקבוע תשלומים מרביים שונים בעבורו.

 

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:


 

טיוטת תקנות מטעם משרד התקשורת:

טיוטת תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א) (תיקון) – התש"ף-2020

 

 

בתוקף סמכותי לפי לפי סעיפים 5(ב), (ב1) ו-(ו), 16 ו-59 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, ובהסכמת שר האוצר, אני מתקין תקנות אלה:

 

 

 

 

1.  

בתקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א), התשע"ה-2014 (להן – התקנות העיקריות) בתקנה 3א, בסעיף (א), סעיף קטן (1) יבוא:

 

 

 

 

(א)  בסיפא, לפני המילים "סכום של רכיבי התשלום" יבוא "עד ליום ____" והאמור בסיפא יסומן כפיסקה (א);

 

 

 

(ב) אחריה יבוא – "(ב) החל מיום _____ - רכיב התשלום לפי אות ההיכר "ק1" – לפי רמת השירות המתאימה."

 

2.  

בתוספת השנייה לתקנות העיקריות יבוא:

 

 

 

אות היכר

רכיב תשלום

תשלום בשקלים חדשים ליחידה  מיום ____  ואילך

יחידת המדידה

"(6)

"ק1"

תשלום חודשי בעד שירות גישה רחבת פס מנוהלת ברמת חיבור כלל ארצית בקצב מרבי משווק של עד וכולל 100 מגהביט/שנייה

54.02

מספר לקוחות

 

 

תשלום חודשי בעד שירות גישה רחבת פס מנוהלת ברמת חיבור כלל ארצית בקצב מרבי משווק של מעל 100 מגהביט/שנייה עד וכולל 200 מגהביט/שנייה

61.54

מספר לקוחות

 

 

תשלום חודשי בעד שירות גישה רחבת פס מנוהלת ברמת חיבור כלל ארצית בקצב מרבי משווק של החל 200 מגהביט/שנייה ומעלה

76.24

מספר לקוחות

 

 

___ ב________ התש_______

(___ ב________ ____20)

 

__________________

דוד אמסלם

שר התקשורת

 

דברי הסבר

 

ביום 15 ביוני 2017 במסגרת תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א) (תיקון), התשע"ז-2017 קבע שר התקשורת את התשלומים המרביים לשירותים סיטונאיים שונים ברשת הוט טלקום שותפות מוגבלת ("הוט" ו"רשת הוט"). תשלומים אלה נקבע מכוח סמכות השר בסעיף 5 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. התשלומים נקבעו על בסיס המלצת הדרג המקצועי במשרד התקשורת אשר הסתייע בחברת ייעוץ בינלאומית תוך שימוש בעלות בתוספת רווח סביר. ברם, בסמוך להתחלת השימוש ברשת הוט בתשלומים הסיטונאיים שנקבעו, ביצעה הוט הפחתה משמעותית של התשלומים הקמעונאיים הנגבים על ידה. הפחתה זו הובילה למזעור המרווח הקמעונאי שבו מתאפשר לספקי שירות להתחרות בשירותים של הוט בהתבסס על התשלומים הסיטונאיים שנקבעו. הוט לא ביצעה הפחתה מקבילה בתשלומים הסיטונאיים אותם היא גובה אף על פי שאלה מהווים מחירים מרביים.

לאחר בדיקה של התשלומים הסיטונאיים הקיימים, בשים לב לתשלומים הקמעונאיים שגובה הוט ועל בסיס המלצה של מינהל כלכלה במשרד התקשורת ("מינהל כלכלה"), מוצע להכניס שינויים באופן קביעת התשלומים הסיטונאיים המרביים שנקבעו בתקנות, ובהתאם לשנות את גובה התשלומים. התשלומים המוצעים מתבססים על התשלומים הקמעונאיים המזעריים שגובה הוט במשך שנת ההתקשרות הראשונה בגין שירותים קמעונאיים מקבילים (חבילות אינטרנט המשווקות לצרכן) בהפחתת מרווח קמעונאי בשיעור קבוע של 20%. הפחתה זו תבוצע באופן חד פעמי כאמור בהמלצה, על בסיס אופן התמחור המתמשך של הוט.

 

תקנה 1  מוצע לקבוע כי התשלומים הקיימים יוסיפו לחול עד מועד התקנת התקנות והתשלומים החדשים יוחלו רק מיום אימוץ התקנות ואילך באמצעות הפרדת התשלומים בהתאם למועדים הרלוונטיים.

 

תקנה 2 מוצע לקבוע בנספח לתקנות את הגובה המרבי של התשלומים. בשונה מהתשלומים הקיימים היום שנקבעו כתשלומים בעלי מספר רכיבי תשלום, מוצע לקבוע את התשלום כתשלום יחיד. הטעמים לכך, כפי שמפורט בהמלצת מינהל כלכלה שהועמדה לעיון הציבור, נוגעים הן למבנה רשת הוט הכוללת מקטעי רשת אגרגטיביים שנמצאים בשימוש משותף של הרבה לקוחות, ובשים לב להשפעה שיש למבנה זה על התקדמות ספקי השירותים ב"סולם ההשקעות", והן לעובדה שגם התשלומים הקמעונאיים הנקובים על ידי הוט קובעים תשלום יחיד ולא מחלקים אותו למספר רכיבים או קובעים תנאים ומגבלות בעלי השפעה דומה. האפשרות לגביית תשלומים הנובעים מהיקף השימוש מגולמת בהבחנה בין תשלומים לפי קצב הגלישה מרבי המשווק ללקוחות. קצב זה משמש כאינדיקציה להיקף השימוש של הלקוח ברשת.