תקנות ההגבלים העסקיים (מרשם, פרסום ודיווח על עסקאות) (תיקון מס' 1) (הודעת מיזוג), התשע"ט-2019.
תיקון תקנות ההגבלים העסקיים (מרשם, פרסום ודיווח על עסקאות), תשס"ד-2004 (להלן התקנות) מהווה מהלך משלים לתיקון מס' 21 לחוק התחרות הכלכלית (חיזוק האכיפה והקלת נטל האסדרה), התשע"ט-2019[1] ומטרתו למקד ולייעל את הליך הבדיקה של מיזוגים על ידי רשות התחרות (להלן הרשות).
במסגרת התיקון המוצע יוחלפו טפסי הודעת המיזוג (מקוצרת וארוכה) בטופס חדש ואחוד.
כיום קיימים שני טפסי הודעת מיזוג: הודעת מיזוג מקוצרת (שניתן להגישה בהתקיים התנאים הקבועים בתקנה 4 לתקנות) והודעת מיזוג ארוכה. טפסים אלו לא עברו כל שינוי מאז כניסתן לתוקף של התקנות – בשנת 2004.
מהניסיון שהצטבר בבדיקת מיזוגים ברשות התחרות עלה כי טפסי הודעות המיזוג (הארוכה ובייחוד המקוצרת) אינם מספקים את מלוא המסד העובדתי הדרוש לרשות בהליך הערכת השפעת מיזוג על התחרות. לפיכך, הרשות נוהגת לדרוש במיזוגים רבים מידע ופרטים נוספים הדרושים לה לצורך בדיקת המיזוג, גם בעסקאות שלא אמורות להעלות חשש לפגיעה בתחרות. משמעות הדברים היא שמשך בדיקת המיזוגים מתארך כתוצאה מדרישת מידע ונתונים נוספים הרלוונטיים לבחינת עסקת המיזוג.
המטרה שעומדת בבסיס השינוי והחלפת טופס הודעת מיזוג היא, אפוא, קבלת כל המידע הרלוונטי לצורך הליך בחינת המיזוג מראש. בכך יהיה כדי לייתר את הצורך בפניה לחברות מתמזגות (או צדדים שלישיים) במיזוגים שעל פניו אינם מעוררים חשש לפגיעה בתחרות, לקצר את משך הזמן בו נבדקים מיזוגים ברשות ולחסוך במשאביה.
תקנות ההגבלים העסקיים (מרשם, פרסום ודיווח על עסקאות) (תיקון מס' 1)(הודעת מיזוג), התשע"ט-2019
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 20(א) לחוק התחרות הכלכלית, התשמ"ח-1988, אני מתקין תקנות אלה: |
|
תיקון שם התקנות |
1. |
בתקנות ההגבלים העסקיים (מרשם, פרסום ודיווח על עסקאות), התשס"ד-2004 (להלן – התקנות העיקריות), בשם התקנות, במקום "ההגבלים העסקיים" יבוא "התחרות הכלכלית". |
|
תיקון הרישה |
2. |
בתקנות העיקריות, ברישה, במקום "ההגבלים העסקיים" יבוא "התחרות הכלכלית". |
|
תיקון תקנה 1 |
3. |
בתקנות העיקריות, בתקנה 1, ההגדרה "שוק מוצר משיק" – תימחק. |
|
תיקון תקנה 4 |
4. |
בתקנות העיקריות במקום תקנה 4 יבוא – |
|
|
|
"4. הודעת מיזוג תוגש לממונה כשהיא ערוכה לפי טופס 2 שבתוספת".
תוספת |
|
תיקון התוספת |
5. |
בתוספת – (1) בפרט מס' 2, במקום "(תקנות 3(א) ו-4(א) ו-(ב))" יבוא "(תקנות 3(א) ו-4)", ובמקום טופס 2 יבוא הטופס להלן – |
.. הודעת מיזוג
משמעות המונחים המופיעים בטופס זה תהיה כמשמעותם בחוק התחרות הכלכלית התשמ"ח – 1988 (להלן החוק) ובכללי ההגבלים העסקיים (הוראות והגדרות כלליות), התשס"א – 2006 (להלן הכללים), ככל שלא ניתנה להם הגדרה אחרת.
הוראות מילוי – מה צריך למלא בטופס:
- אם למיזוג יותר מזיקה אחת (אופקית, אנכית או קונגלומטרית), יש למלא את כל הפרקים הרלוונטיים למיזוג.
- הרשות תעמוד על מילוי מדויק וקפדני של הודעת המיזוג. הודעת מיזוג שתוגש באופן חסר או לא מתאים תוחזר למגיש, שכן לאו הודעת מיזוג היא.
- יש להגיש את הטפסים כקובץ סרוק וחתום דיגיטלית וכן לצרף את הודעת המיזוג ונספחיה כקובץ בר העתקה (כדוגמת קובץ Word). אין צורך לצרף כקובץ בר העתקה את הדוחות הכספיים או את ההסכם (לרבות נספחיו).[2]
- למען הסר ספק, כל מגיש הודעת המיזוג ימלא את הפרטים הרלוונטיים לגביו.
הגדרות המונחים בטופס זה
"אדם קשור" - אדם השולט בתאגיד, תאגיד הנשלט על ידי אדם כאמור וכל תאגיד הנשלט בידי מי מהם.
"חברה מתמזגת" - כהגדרתה בתקנות.
"מיזוג בעל זיקה אופקית" - מיזוג בין חברות אשר מייצרות, משווקות, מפיצות או מספקות טובין תחליפיים וכן מיזוג בין מתחרים (כהגדרת המונח בכללים) (להלן גם מיזוג אופקי).
"מיזוג בעל זיקה אנכית" - מיזוג בין חברות הפועלות בחוליות שונות בשרשרת הייצור, השיווק והמכירה של טובין תחליפיים (להלן גם מיזוג אנכי).
"מיזוג קונגלומרטי" - מיזוג בין חברות המייצרות, משווקות, מפיצות או מספקות טובין משלימים.
"התקנות" - תקנות התחרות הכלכלית (מרשם, פרסום ודיווח על עסקאות), התשס"ד-2004.[3]
"תאגיד" - "חברה", כמובנה בחוק.
"טובין משלימים" - טובין אשר מטבעם, או בהתאם לתנאי מסחר מקובלים, מיוצרים, משווקים, מופצים, מסופקים או נצרכים יחד או שהם נמכרים לאותו סוג לקוחות.
"טובין תחליפיים" - הקבוצה המצומצמת של טובין שאספקתם מהווה בעיני הצרכן תחליף ישיר ומשמעותי לטובין מסוימים, לרבות בהיבט הגאוגרפי.
"טובין אנכיים" - טובין המשמשים, או העשויים לשמש, תשומה בייצורם או בשיווקם של טובין אחרים.
"זיקה תחרותית" - זיקה בין החברות המתמזגות הנוצרת כתוצאה מקיומם של טובין תחליפיים, טובין אנכיים או טובין משלימים המיוצרים, מסופקים או משווקים על ידן.
"שליטה" - כהגדרתה בחוק ניירות ערך, תשכ"ח-1968.
פרק א': מידע כללי על מגיש הודעת המיזוג
יש למלא פרק זה בכל המיזוגים
פרטים כלליים על אודות מגיש הודעת המיזוג:
1. פרטי המגיש
שם המגיש, מספר החברה, מספר טלפון, מספר טלפון נוסף, רחוב/ת"ד, מספר בית, יישוב, מיקוד וכתובת דואר אלקטרוני.
2. המגיש הוא
הצד הרוכש במיזוג
הצד הנרכש במיזוג
3. כתובת למסירת מסמכים
רחוב/ת"ד, מספר בית, יישוב, מיקוד וכתובת דואר אלקטרוני.
4. פרטי איש הקשר מטעם מגיש ההודעה (עו"ד, רו"ח או כל אדם אחר המשמש בתפקיד)
שם, תפקיד, מספר טלפון, מספר פקס, רחוב/ת"ד (אם שונה מהרשום לעיל), מספר בית, יישוב, מיקוד וכתובת דואר אלקטרוני.
5. פירוט הצדדים האחרים לעסקת המיזוג
א.
ב.
פרק ב': עסקת המיזוג ופרטים נוספים על אודותיה
יש למלא פרק זה בכל המיזוגים
6. עיקרי עסקת המיזוג
יש לתאר בקצרה את מהות המהלך העסקי הגלום בעסקת המיזוג.
יש לספק תמונה כללית של העסקה ומטרותיה (למשל, כניסה לתחום פעילות חדש באמצעות רכישת החזקות רוב/מיעוט בחברה קיימת, רכישת פעילות משלימה לפעילות קיימת, הרחבת פעילות בשוק מסוים וכו').
כמו כן, יש לרשום את האופן בו מתבצעת העסקה (מזומן, החלפת מניות, משולב או אחר) ואת התמורה בגין העסקה, או לפי איזה שווי מתבצעת העסקה.
7. תרשים המתאר את העסקה
יש לצרף תרשים מפורט שמתאר את מצב ההחזקות לפני ואחרי ביצוע המהלך העסקי הגלום בעסקת המיזוג.
בתרשים זה יש לפרט את אחוזי ההחזקה לפני ואחרי עסקת המיזוג.
8. הגשה במדינות נוספות
אם עסקת המיזוג חייבת בדיווח בהתאם לדיני הפיקוח על מיזוגים במדינות נוספות או שבכוונת החברות המתמזגות להגיש הודעות מיזוג במדינות נוספות, יש לציין רשימה מלאה של מדינות אלה ושמות רשויות התחרות שבהן הוגש או יוגש דיווח כאמור; האם הוגשה הודעת מיזוג והאם ניתנה החלטה.
יש לצרף טבלה המפרטת את הרשויות להן הוגשו (או יוגשו) הודעות מיזוג ואת סטטוס הבקשה אצל הרשות הרלוונטית.
9. אישור אופציה – במסגרת העסקה
יש לסמן חלק זה, אם רלוונטי.
מגיש הודעת המיזוג מבקש לקבל, במסגרת המיזוג, גם אישור לאופציה המוענקת במסגרת עסקת המיזוג ושמימושה יביא לשינוי החזקות בעסק הנרכש העולה כדי מיזוג חברות.
יש לציין בחלק זה היכן בהסכם המיזוג מוקנית האופציה, מהו מועד מימוש האופציה ולפרט בקצרה מדוע מימוש האופציה המוקנית עולה כדי "מיזוג חברות" חייב בדיווח.
פרק ג': הסיבות להגשת הודעת המיזוג
יש למלא פרק זה בכל המיזוגים
10. הסיבות בגינן מדובר ב"מיזוג חברות"
יש לסמן את כל הסיבות שמכוחן העסקה היא "מיזוג חברות" כאמור בסעיף 1 לחוק:
בעסקה נרכשות מניות בחברה, המקנות לחברה הרוכשת יותר מרבע הערך הנקוב של הון המניות המוצא.
בעסקה נרכש יותר מרבע מכוח ההצבעה בחברה הנרכשת.
בעסקה נרכש הכוח למנות יותר מרבע ממספר הדירקטורים בחברה הנרכשת.
בעסקה נרכשת זכות להשתתפות ביותר מרבע מרווחי החברה הנרכשת.
עקב עסקה אחרת יעלה שיעור ההחזקות על סף הקבוע בחוק.
בעסקה נרכשו עיקר נכסי החברה.
סיבה אחרת. ככל שקיימת סיבה אחרת, יש לפרטה.
11. הסיבות מהן נובעת החובה להגיש "הודעת מיזוג"
יש לסמן את כל הסיבות שבסעיף 17(א) לחוק מהן נובעת החובה להגיש הודעת מיזוג:
כתוצאה מהמיזוג יהפכו החברות המתמזגות לבעל מונופולין, כמשמעותו בסעיף 26(א)(1). יש לציין מהו המונופולין כאמור: ____________________.
מחזור המכירות המאוחד של החברות המתמזגות ביחד, בשנת המאזן שקדמה למיזוג, עולה על הסכום שנקבע בסעיף 17(א)(2) לחוק ומחזור המכירות של לפחות שתיים מן החברות המתמזגות אינו נופל מן הסכום הקבוע בתקנה 9 לתקנות הדיווח.
אחת החברות המתמזגות היא בעלת מונופולין כמשמעותו בסעיף 26(א)(1).
יש לציין מהו המונופולין כאמור: ____________________.
12. הגשת הודעת מיזוג למען הזהירות והצהרה
א. אם הודעת המיזוג מוגשת למען הזהירות – יש לפרט מדוע קיים ספק באשר לצורך בהגשת הודעת המיזוג.
ב. על מגיש הודעת מיזוג למען הזהירות לחתום על נוסח ההצהרה המפורט להלן:
"מגיש הודעת המיזוג מתחייב, כי יכבד את החלטת הממונה במיזוג דנן, כל עוד לא ניתנה קביעה אחרת על ידי בית הדין לתחרות או ערכאה מוסמכת אחרת.
מבלי לגרוע מכלליות האמור, מגיש הודעת המיזוג שומר לעצמו את כל הזכויות הנתונות לו על פי כל דין, ובכלל זה את הזכות לערור על החלטת הממונה לפי סעיף 22(א) לחוק או לתקוף אותה בכל ערכאה אחרת, על פי כל דין, ולהעלות במסגרת תקיפה כזו, בין היתר, השגות על סמכות הממונה לדון בעסקת המיזוג. "
|
|
חתימה: |
|
|
תאריך: |
13. מיזוגים קודמים שהיו חייבים באישור הממונה
יש לפרט על מיזוגים קודמים שהיו חייבים באישור הממונה על התחרות שהחברות המתמזגות היו צד להם בשלוש השנים האחרונות.
פרק ד': פרטים נוספים על אודות מחזיקים במגיש הודעת המיזוג, עיסוקים ותחומי פעילות מושא עסקת המיזוג
יש למלא פרק זה בכל המיזוגים
אם מתקיים ניתוק זיקות, כהגדרתו להלן, בין החברה המתמזגת לבין העסק הנמכר – לא ימולאו סעיפים 17-19 להלן.
הגדרות
בפרק זה יראו במונחים הבאים את המשמעות כדלקמן:
"בעל השליטה הסופי" – האדם המצוי בראש שרשרת השליטה במגיש הודעת המיזוג (Ultimate Controlling Owner).
"זכויות בתאגיד" – לרבות החזקה בהון מניות מונפק, זכויות הצבעה באסיפה הכללית, זכות למינוי נושאי משרה וזכויות בחלוקת יתרת נכסי התאגיד בפירוק.
"חברה בעלת זיקת מיזוג לישראל" – תאגיד שהתאגד בישראל וכן תאגיד שהתאגד מחוץ לישראל ואשר מתקיים בו אחד או יותר מהבאים: (1) הוא חברת חוץ הרשומה בישראל; (2) הוא אינו רשום בישראל, אולם הוא מצוי בזיקת מיזוג עם תאגיד ישראלי, עובר לעסקה מושא הודעת המיזוג; ו-(3) הוא מחזיק מקום עסקים בישראל.
"ניתוק זיקות" – היפרדות מוחלטת של המוכר, לרבות אדם קשור לו, מכל קשר לפעילות העסקית מושא עסקת המיזוג לרבות זכויות בתאגיד, זכויות ניהול, הכנסות ורווחים.
14. הפעילות העסקית
יש לתאר בקצרה את הפעילויות העסקיות מושא עסקת המיזוג.
הכוונה היא לתיאור תמציתי של תחומי הפעילות הנרכשים/נמכרים במסגרת המיזוג.
15. אזור הפעילות העסקית
יש לציין האם הפעילות מושא עסקת המיזוג היא כלל ארצית או שהיא מתקיימת באזורים גאוגרפיים מסוימים. ככל שמתקיימת באזורים מסוימים, יש לפרטם.
מחלק זה והלאה- חסוי
16. בעלי הזכויות במגיש הודעת המיזוג
יש לפרט מיהם כל המחזיקים במגיש הודעת המיזוג אשר להם 5% ויותר במישרין או בעקיפין, מן הזכויות במגיש הודעת המיזוג ולציין את חלקם.
הנחיות נוספות למענה לסעיף זה:
אם מגיש הודעת המיזוג הוא שותפות יש לפרט מיהם השותפים הכלליים ומיהם השותפים המוגבלים אשר חלקם, במישרין או בעקיפין, עולה על 5% או יותר ברווחים או בקבלת החלטות השותפות ולציין את חלקם אם מגיש הודעת המיזוג הוא חברה יש להעביר רשימה של כל בעלי המניות אשר מחזיקים, במישרין או בעקיפין, 5% או יותר (ללא התחשבות בדילול עתידי, מלא או חלקי) במגיש הודעת המיזוג.
בעסקה בה מגיש הודעת המיזוג הוא חברה שהוקמה לצורך העסקה מושא הודעת המיזוג (לרבות חברת "מדף"), יש לספק את הפרטים האמורים ביחס לחברה המחזיקה בה.
דוגמה: חברה א' רוכשת את מניותיה של חברה ב' ולשם כך מקימה חברה א' תאגיד באמצעותו תתבצע הרכישה ("Merger vehicle"), או עושה שימוש בחברת "מדף" לשם כך. במקרה זה מגיש הודעת המיזוג מטעם חברה א' יפרט מיהם בעלי המניות של חברה א'. באופן דומה, אם חברה א' וחברה ב' רוכשות באמצעות חברה שתוקם לצורך העסקה את חברה ג' (או עושות שימוש בחברת "מדף") – יש לפרט את המחזיקים ב-5% ויותר בחברות א' ו-ב'.
לעניין החזקות בעקיפין, אין צורך לפרט על אודות בעל הזכויות במחזיק במגיש הודעת המיזוג כאשר כל החזקותיו במגיש הודעת המיזוג נובעות מהיותו בעל זכויות באותו המחזיק ובלבד שפורטו החזקותיו של המחזיק עצמו.
דוגמה: מגישת הודעת המיזוג היא חברה א' (רוכשת) והמחזיקים במניותיה הם חברה ב' (80%), חברה ג' (4%), בעל השליטה בחברה ב' (4%) וחברה ד' (12%) – בעלי המניות בחברה ד' הם פלוני (80%) ואלמוני (20%). פלוני ואלמוני אינם בעלי מניות בחברות ב' או ג'.
במקרה זה יש לפרט את סך החזקותיו של בעל השליטה בחברה ב' בחברה א' – דהיינו 84% (במשרין ובעקיפין באמצעות חברה ב'); לא נדרש לציין את חברה ג' שכן היא מחזיקה פחות מ-5% מהון מניותיה של חברה א'; יש לפרט את חברה ד', אולם אין צורך לפרט על אודות החזקותיו של פלוני בחברה ד', שכן על אף שהחזקותיו בעקיפין בחברה א' עולות על 5%, כל החזקתו בחברה א' נובעת מעצם היותו בעל מניות בחברה ד'. אין צורך לפרט על אודות החזקותיו של אלמוני בחברה א', שכן הוא מחזיק (בעקיפין) פחות מ-5% ממניותיה של חברה א'.
|
המחזיק |
שיעור החזקותיו (לפי סוג) בזכויות בתאגיד[6] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. בעל השליטה הסופי במגיש הודעת המיזוג
יש לפרט מיהו בעל השליטה הסופי במגיש הודעת המיזוג ואת כל התאגידים בהם מחזיק בעל השליטה הסופי כאמור, במישרין או בעקיפין, בלפחות 20% מן הזכויות בתאגיד, או בזכות למנות נושא משרה אחד לפחות בו (להלן החברות המוחזקות) וזאת רק ביחס לחברות המוחזקות שקיימת זיקה תחרותית בינן לבין חברה מתמזגת אחרת.
ביחס לחברות המוחזקות, יש לפרט מהי הזיקה התחרותית בינן לבין חברה מתמזגת אחרת ומיהו בעל השליטה הסופי בכל אחת מן החברות המחוזקות.
הנחיות נוספות למענה לסעיף זה:
יש לציין חברות בעלות זיקת מיזוג לישראל בלבד.
אין למלא את הסעיף ביחס לעסק הנמכר בהתקיים ניתוק זיקות.
יש לצרף תרשים החזקות (עץ החזקות) וטבלת החזקות כנספח להודעה זאת.
בעל השליטה הסופי במגיש הודעת המיזוג הוא:
_________________________________________________________
מצ"ב טבלה של החזקות בעל השליטה הסופי להמחשה:
|
התאגיד המוחזק |
שיעור החזקותיו (לפי סוג) בזכויות בתאגיד |
בעל השליטה הסופי בתאגיד המוחזק |
הזיקה (אופקית/אנכית/משלימה) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. החזקות מגיש הודעת המיזוג
יש לפרט את כל התאגידים בהם מחזיק מגיש הודעת המיזוג, במישרין או בעקיפין, בלפחות 10% מן הזכויות או בזכות למנות נושא משרה אחד לפחות בהם; את בעל השליטה הסופי באותם תאגידים; את תחום הפעילות של אותם תאגידים והאם קיימת זיקה תחרותית בין כל אחד מהתאגידים המצוינים לבין חברה מתמזגת אחרת וכן את שם התאגיד שקיימת זיקה תחרותית אליו כאמור.
הנחיות נוספות למענה לסעיף זה:
יש לציין חברות בעלות זיקת מיזוג לישראל בלבד.
אין למלא את הסעיף ביחס לעסק הנמכר בהתקיים ניתוק זיקות.
יש לצרף תרשים החזקות (עץ החזקות) וטבלת החזקות כנספח להודעה זאת.
מצ"ב טבלה המפרטת את החזקותיו של מגיש הודעת המיזוג להמחשה:
|
התאגיד המוחזק |
שיעור החזקותיו של מגיש הודעת המיזוג (לפי סוג) בזכויות בתאגיד |
בעל השליטה הסופי בתאגיד |
הזיקה (אופקית/אנכית/משלימה) |
שם התאגיד שמקיים זיקה תחרותית לתאגיד המוחזק |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. פרטים על אודות בעלי הזכויות במגיש הודעת המיזוג
יש לפרט, בטבלה להלן, מיהו בעל השליטה הסופי בכל אחד מן המחזיקים במגיש הודעת המיזוג שפורטו בשאלה 16 לעיל המחזיקים 20% ויותר, במישרין או בעקיפין, מן הזכויות במגיש הודעת המיזוג (להלן המחזיקים במגיש ההודעה) ולציין מה מבין האפשרויות הבאות מתקיים לגבי כל אחד מהמחזיקים במגיש ההודעה:
א. לא מתקיימת זיקה תחרותית בין המחזיקים במגיש ההודעה לבין חברה מתמזגת אחרת.
ב. קיימת זיקה תחרותית בין המחזיקים במגיש ההודעה לבין חברה מתמזגת אחרת (יש לפרט מהי הזיקה התחרותית שנוצרת כתוצאה מן המיזוג).
ג. לא ידוע למגיש הודעת המיזוג אם מתקיימת זיקה תחרותית בין המחזיקים במגיש ההודעה, לבין חברה מתמזגת אחרת.
דוגמה: אחד ממגישי הודעת המיזוג מוחזק על ידי בעלי מניות א' (60%), ב' (35%) ו–ג' (5%) ולא ידוע על הסכמי הצבעה או קשרים נוספים בין בעלי המניות. בנסיבות אלו יציין מגיש הודעת המיזוג, בסעיף קטן א', מיהו בעל השליטה הסופי בחברה ב'. בסעיף קטן ב' יש לבחון האם קיימת זיקה תחרותית בין בעל השליטה הסופי בבעל מניות-ב', לבין חברה מתמזגת אחרת. מידע על אודות החזקות בעל מניות ג' אינו נדרש משום שאינו מחזיק מעל 20% בחברות המתמזגות ומידע על אודות בעל מניות א' יש לספק בשאלה 17 לעיל.
הנחיות נוספות למענה לסעיף זה:
יש לציין חברות בעלות זיקת מיזוג לישראל בלבד.
אין למלא את הסעיף ביחס לעסק הנמכר בהתקיים ניתוק זיקות.
יש לצרף תרשים החזקות (עץ החזקות) וטבלת החזקות כנספח להודעה זאת.
|
שם המחזיק במגיש ההודעה |
לא מתקיימת זיקה/קיימת זיקה(נא לפרט)/לא ידוע |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. מחזור מכירות
יש לפרט מהו מחזור המכירות של החברה המתמזגת בשנה הקלנדארית שקדמה להודעת המיזוג, בישראל ובעולם. יש לפרט בנפרד את מחזור המכירות העולמי של החברה המתמזגת; את מחזור המכירות בישראל של החברה המתמזגת ואת מחזור המכירות בישראל של מגיש הודעת המיזוג.
הוראות לחלק זה: אם מתקיים ניתוק זיקות בין המוכר לעסק הנמכר, על החברה המתמזגת מטעם העסק הנמכר לציין את מחזור המכירות של העסק הנמכר, במסגרת עסקת המיזוג בלבד.
לדוגמה: חברה זרה A, השולטת בישראל בחברות א', ב' ו-ג', רוכשת באמצעות חברה א' את מניות חברה ד', הנשלטת על ידי חברה ה'.
במקרה זה עלA לדווח: (1) מחזור המכירות שלה בעולם (לרבות כל אדם קשור לה); (2) מחזור המכירות שלה בישראל (דהיינו מחברות א', ב' ו-ג'); ו-(3) מחזור המכירות בישראל של חברה א' – באמצעותה מתבצעת רכישת חברה ד'.
אם במסגרת עסקת המיזוג ניתקות מלוא הזיקות בין בעל השליטה בחברה ד' לבין חברה ד', חברה ד' תפרט את הכנסותיה בישראל ללא הכנסות חברה ה' (או כל גוף הנשלט על ידה או שולט בה).
יש לפרט את כל המוצרים הנכללים בהגדרת "מוצרי הצדדים". תכליתה של דרישת הפירוט היא לזהות יחסי תחרות, יחסי ספק-לקוח או יחסי השלמה, בין המוצרים המסופקים על-ידי החברות המתמזגות.
הגדרות:
"מוצרי הצדדים" - טובין המיוצרים, משווקים, מופצים או מסופקים על-ידי חברה מתמזגת, אשר הם או טובין תחליפיים, אנכיים או משלימים להם מיוצרים, משווקים, מופצים או מסופקים על-ידי חברה מתמזגת אחרת.
|
טובין תחליפיים (אופקי) |
טובין אנכיים |
טובין משלימים |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
פרק ה': מיזוג אופקי
פרק זה ימלא מי שהוא צד למיזוג בעל זיקה אופקית
22. חלקה של החברה המתמזגת מכלל הפעילות מושא עסקת המיזוג
א. יש לפרט מה חלקה של החברה המתמזגת, מכלל המכירות בשוק במונחים כספיים וכמותיים, בכל אחד מתחומי הפעילות מושא עסקת המיזוג, בשנתיים הקלנדריות שקדמו להודעת המיזוג.
בהצגת נתח שוק בהיקף המכירות במונחים כמותיים יש לציין את יחידת המידה.
|
|
שנת ________ |
שנת _____________ |
||||||
|
היקף מכירות |
נתח שוק ב-% |
היקף מכירות |
נתח שוק ב-% |
|||||
|
כספי |
כמותי |
כספי |
כמותי |
כספי |
כמותי |
כספי |
כמותי |
|
|
תחום הפעילות: ____________ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תחום הפעילות: ____________ |
|
|
|
|
|
|
|
|
ב. ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו לעיל יש לצרף או להפנות למידע אובייקטיבי התומך בהערכת נתח השוק. אם לא מצוי בידי מגיש הודעת המיזוג מידע אובייקטיבי כאמור, יש לציין מהו הבסיס להערכה בדבר נתח השוק ולפרט כיצד חושב חלקו של מגיש הודעת המיזוג.
23. תיאור כללי של התחרות בשוק
יש לציין בכל אחד מתחומי הפעילות מושא עסקת המיזוג, מהם מאפייני התחרות בו.
בחלק זה יש להתייחס למאפיינים הבאים:
ד. כיצד הלקוחות נוהגים לתַחֲר בין המתחרים;
ה. האם קיימות קבוצות מובחנות של לקוחות ואם כן, מהם מאפייני אותן קבוצות;
ו. האם יש פרמטר דומיננטי לתחרות בתחום (מחיר, איכות, כמות ,שירות וכדומה);
ז. האם קיים בידול בשוק בין המתחרים השונים;
ח. האם התחרות מאופיינת בקבלת הצעות מחיר/מכרזים.
24. מתחרים
|
|
א. יש לפרט ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו בשאלה 22 לעיל, את זהותם וחלקם במונחי נתחי שוק (כמותיים וכספיים) של כל המתחרים המשמעותיים במגיש הודעת המיזוג.
|
|
תחום פעילות |
||
|
שם המתחרה |
נתח שוק ב-%, כמותי |
נתח שוק ב-%, כספי |
בסיס להערכה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ב. ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו לעיל יש לצרף או להפנות למידע אובייקטיבי התומך בהערכת נתח השוק. אם לא מצוי בידי מגיש הודעת המיזוג מידע אובייקטיבי כאמור, יש לציין מהו הבסיס להערכה בדבר נתח השוק ולפרט כיצד חושב חלקם של המתחרים.
25. לקוחות
יש לפרט ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו בשאלה 22 לעיל, מיהם חמשת הלקוחות הגדולים ביותר בשנה שקדמה להגשת הודעת המיזוג ומיהם חמשת הלקוחות האחרונים (שאינם מבין חמשת הלקוחות הגדולים) אשר רכשו מוצרים או שירותים ממגיש הודעת המיזוג, עובר להגשת ההודעה (הכל במונחים כספיים).
|
תחום פעילות |
||
|
חמשת הלקוחות הגדולים |
שם הלקוח |
פרטי קשר (טלפון, נייד ודוא"ל) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חמשת הלקוחות האחרונים שרכשו[7] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יש לספק שמות מלאים של הלקוחות ופרטי קשר עמם, בנפרד לפי תחום פעילות.
26. ספקים
|
תחום פעילות |
||
|
חמשת הספקים הגדולים |
שם הספק |
פרטי קשר (טלפון, נייד ודוא"ל) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חמשת הספקים האחרונים שמכרו[8] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יש לפרט ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו בשאלה 22 לעיל, מיהם חמשת הספקים הגדולים ומיהם חמשת הספקים האחרונים (שאינם מבין חמשת הספקים הגדולים) של מגיש הודעת המיזוג (הכל במונחים כספיים).
יש לספק שמות מלאים של הספקים ופרטי קשר עמם, בנפרד לפי תחום פעילות.
27. תחומים נוספים בתחרות
במיזוג שבו לא מתנתקות מלוא הזיקות בין תחום הפעילות מושא עסקת המיזוג לבין המוכר, יש לפרט את כל תחומי הפעילות בהם מתחרות החברות המתמזגות שאינם מושא עסקת המיזוג, ואת חלקו של כל צד בשוק כאמור.
28. הסדרים עם צדדים קשורים
החברה המתמזגת נדרשת לפרט בהודעות המיזוג הסדרים הקיימים בינה לבין מתחרים. דרישת הפירוט ממוקדת להסדרים בתחומי הפעילות הנוגעים לעסקת המיזוג.
|
האם ישנם הסכמים או הסדרים בין החברות המתמזגות לבין מתחרה (או אדם קשור אליו) בתחומי הפעילות נשוא עסקת המיזוג? (אין באמור כשלעצמו להוות אינדיקציה להיות הסכם/הסדר זה – הסדר כובל).
|
|||||||||||||
פרק ו': מיזוג אנכי
פרק זה ימלא מי שהוא צד למיזוג בעל זיקה אנכית.
הנחיה כללית: במיזוג כאמור, כל אחד ממגישי הודעת המיזוג יפרט את המידע בראי תחום הפעילות הרלוונטי אליו (במעלה או במורד שרשרת הערך). לדוגמה: במיזוג אנכי בין יצרן למפיץ יפרט היצרן את חלקו בייצור הטובין; את כל מתחריו בייצור הטובין ואת לקוחותיו, כמפורט להלן ואילו המפיץ יפרט את חלקו בהפצת הטובין; את מתחריו בהפצה של הטובין; את לקוחותיו ואת ספקיו.
יש לפרט מהם תחומי הפעילות בהם קיימת, או עשויה להתקיים, זיקה אנכית בין החברות המתמזגות כתוצאה מן המיזוג ומהו טיב הזיקה בכל אחד מהם.
30. חלקה של החברה המתמזגת מכלל הפעילות מושא עסקת המיזוג
א. יש לפרט מה חלקה של החברה המתמזגת, מכלל המכירות בשוק במונחים כספיים וכמותיים, בכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו בשאלה 29 לעיל.
על כל צד לפרט את חלקו בכל שוק בו מתקיימת זיקה אנכית.
בהצגת נתח שוק בהיקף המכירות במונחים כמותיים, יש לציין את יחידת המידה.
|
|
שנת ________ |
שנת _____________ |
||||||
|
היקף מכירות |
נתח שוק ב-% |
היקף מכירות |
נתח שוק ב-% |
|||||
|
כספי |
כמותי |
כספי |
כמותי |
כספי |
כמותי |
כספי |
כמותי |
|
|
תחום הפעילות: ____________ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תחום הפעילות: ____________ |
|
|
|
|
|
|
|
|
ב. ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו לעיל יש לצרף או להפנות למידע אובייקטיבי התומך בהערכת נתח השוק. אם לא מצוי בידי מגיש הודעת המיזוג מידע אובייקטיבי כאמור, יש לציין מהו הבסיס להערכה בדבר נתח השוק ולפרט כיצד חושב חלקו של מגיש הודעת המיזוג.
31. מתחרים
א. יש לפרט ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו בשאלה 29 לעיל, את זהותם וחלקם במונחי נתחי שוק (כספי וכמותי), של כל המתחרים המשמעותיים בחברה המתמזגת.
לדוגמה: חברה א' מייצרת מוצר מסוים אותו מפיצה חברה ב'. בחלק זה תפרט חברה א' את מתחריה המשמעותיים בייצור המוצר (או מוצרים דומים) וחברה ב' את כל מתחריה בהפצת אותו המוצר (או מוצרים דומים).
|
|
תחום פעילות |
||
|
שם המתחרה |
נתח שוק ב-%, כמותי |
נתח שוק ב-%, כספי |
בסיס להערכה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ב. ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו לעיל יש לצרף או להפנות למידע אובייקטיבי התומך בהערכת נתח השוק. אם לא מצוי ביידי מגיש הודעת המיזוג מידע אובייקטיבי כאמור, יש לציין מהו הבסיס להערכה בדבר נתח השוק ולפרט כיצד חושב חלקם של המתחרים.
32. לקוחות
יש לפרט ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו בשאלה 29 לעיל מיהם חמשת הלקוחות הגדולים ביותר בשנה שקדמה להגשת הודעת המיזוג ומיהם חמשת הלקוחות האחרונים (שאינם מבין חמשת הלקוחות הגדולים) אשר רכשו מוצרים או שירותים ממגיש הודעת המיזוג, עובר להגשת ההודעה (הכל במונחים כספיים).
|
תחום פעילות |
||
|
חמשת הלקוחות הגדולים |
שם הלקוח |
פרטי קשר (טלפון, נייד ודוא"ל) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חמשת הלקוחות האחרונים שרכשו[9] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יש לספק שמות מלאים של הלקוחות ופרטי קשר עמם בנפרד לפי תחום פעילות.
33. ספקים
יש לפרט ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו בשאלה 29 לעיל, מיהם חמשת הספקים הגדולים ומיהם חמשת הספקים האחרונים (שאינם מבין חמשת הספקים הגדולים) של מגיש הודעת המיזוג (הכל במונחים כספיים).
בעבור החברה המתמזגת הנמצאת במורד שרשרת הערך יש לפרט את הספקים המשווקים טובין תחליפיים לחברה המתמזגת במעלה שרשרת הערך.
לדוגמה: במיזוג בין יצרן למפיץ, המפיץ יספק פרטים על אודות מתחרי היצרן.
|
תחום פעילות |
||
|
חמשת הספקים הגדולים |
שם הספק |
פרטי קשר (טלפון, נייד ודוא"ל) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חמשת הספקים האחרונים שמכרו[10] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יש לספק שמות מלאים של הספקים ופרטי קשר עמם בנפרד לפי תחום פעילות.
34. הסדרים עם צדדים קשורים
החברה המתמזגת נדרשת לפרט בהודעות המיזוג הסדרים הקיימים בינה לבין מתחרים. דרישת הפירוט ממוקדת להסדרים בתחומי הפעילות הנוגעים לעסקת המיזוג.
|
האם ישנם הסכמים או הסדרים בין החברה המתמזגת לבין מתחרה (או אדם קשור אליו) בתחומי הפעילות נשוא עסקת המיזוג? (אין באמור כשלעצמו להוות אינדיקציה להיות הסכם/הסדר זה – הסדר כובל).
|
|||||||||||||
פרק ז': מיזוג קונגלומרטי
פרק זה ימלא מי שהוא צד למיזוג קונגלומרטי בו חלקן של אחת לפחות מבין החברות המתמזגות עולה על 25% מכלל השוק, במונחים כמותיים או כספיים.
דוגמאות: חברה א' קונה את פעילותה של חברה ב'
(א) בשוק מוצר 1 יש לחברה א' נתח שוק של 30% ולחברה ב' נתח שוק של 10% בשוק מוצר משלים לשוק 1. במקרה זה על חברות א' ו-ב' למלא את פרק זה.
(ב) בשוק מוצר 2 יש לחברה א' נתח שוק של 20% ולחברה ב' נתח של 15% משוק מוצר משלים לשוק 2. במקרה זה מגישי הודעת המיזוג אינם נדרשים למלא את פרק זה.
35. זיקה משלימה
יש לפרט, בכל אחד מתחומי הפעילות מושא עסקת המיזוג, מהם הטובין המשלימים בין החברות המתמזגות ולהסביר מהם יחסי ההשלמה המתקיימים.
36. חלקה של החברה המתמזגת מכלל הפעילות מושא עסקת המיזוג
א. יש לפרט מה חלקה של החברה המתמזגת, מכלל המכירות בשוק שבו נמכרים טובין משלימים, במונחים כספיים וכמותיים, בכל אחד מתחומי הפעילות מושא עסקת המיזוג.
בהצגת נתח שוק בהיקף המכירות במונחים כמותיים יש לציין את יחידות המידה.
|
|
שנת ________ |
שנת _____________ |
||||||
|
היקף מכירות |
נתח שוק ב-% |
היקף מכירות |
נתח שוק ב-% |
|||||
|
כספי |
כמותי |
כספי |
כמותי |
כספי |
כמותי |
כספי |
כמותי |
|
|
תחום הפעילות: ____________ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תחום הפעילות: ____________ |
|
|
|
|
|
|
|
|
ב. ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו לעיל יש לצרף או להפנות למידע אובייקטיבי התומך בהערכת נתח השוק. אם לא מצוי בידי מגיש הודעת המיזוג מידע אובייקטיבי כאמור, יש לציין מהו הבסיס להערכה בדבר נתח השוק ולפרט כיצד חושב חלקו של מגיש הודעת המיזוג.
37. מתחרים
א. יש לפרט ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו בשאלה 35 לעיל, את זהותם וחלקם במונחי נתחי שוק (כספי וכמותי), של כל המתחרים המשמעותיים בחברה המתמזגת.
|
|
תחום פעילות |
||
|
שם המתחרה |
נתח שוק ב-%, כמותי |
נתח שוק ב-%, כספי |
בסיס להערכה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
38. לקוחות
יש לפרט ביחס לכל אחד מתחומי הפעילות שפורטו בשאלה 35 לעיל, מיהם חמשת הלקוחות הגדולים ביותר בשנה שקדמה להגשת הודעת המיזוג ומיהם חמשת הלקוחות האחרונים (שאינם מבין חמשת הלקוחות הגדולים) אשר רכשו מוצרים או שירותים ממגיש הודעת המיזוג, עובר להגשת ההודעה (הכל במונחים כספיים).
|
תחום פעילות |
||
|
חמשת הלקוחות הגדולים |
שם הלקוח |
פרטי קשר (טלפון, נייד ודוא"ל) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חמשת הלקוחות האחרונים[11] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יש לספק שמות מלאים של הלקוחות ופרטי קשר עמם בנפרד לפי תחום פעילות.
פרק ח': חסמים
פרק זה ימלא צד למיזוג בעל זיקה אופקית או אנכית
39. כניסה ויציאה מהשוק
יש לפרט, בכל אחד מתחומי הפעילות מושא עסקת המיזוג, על אודות כניסה ויציאה של מתחרים ב-5 השנים שקדמו להודעת המיזוג, לרבות זהותם ומועד כניסתם או יציאתם. בשווקים בהם היו יותר מ-10 כניסות או יציאות של מתחרים מן השוק ב-5 השנים שקדמו להגשת הודעת המיזוג, יש לפרט על אודות 10 הכניסות והיציאות האחרונות של מתחרים בשוק.
40. חסמי כניסה
יש לפרט האם ישנם חסמים לכניסה לפעילות בשוק המוצר לגבי כל אחד מתחומי הפעילות מושא עסקת המיזוג. חסמי כניסה הם מכשולים הניצבים בפני חברה הפועלת מחוץ לשוק רלוונטי מסוים אשר מבקשת להיכנס לפעילות בשוק המוצר הרלוונטי. דוגמאות לחסמי כניסה: כניסה לשוק הרלוונטי מחייבת הקמת מערך הפצה כלל ארצי בעלות גבוהה, כניסה לשוק הרלוונטי מחייבת השקעות משמעותיות בפרסום, נאמנות חזקה של הלקוחות למותגים הקיימים בשוק הרלוונטי.
ככל שישנם חסמים לכניסה, יש לפרט את כל החסמים לכניסה לגבי כל שוק משווקי מוצרי הצדדים.
41. חסמים רגולטוריים
יש לפרט האם ישנן דרישות רגולטוריות (דרישות רישוי, תקן וכדומה) בנוגע לפעילות בשוק המוצר לגבי כל אחד מתחומי הפעילות מושא עסקת המיזוג. ככל שקיימות דרישות רגולטוריות יש לפרט מהן ובקשר לאיזו פעילות משווקי מוצרי הצדדים.
42. חסמי התרחבות
יש לפרט האם ישנם חסמים להתרחבות בשוק המוצר לגבי כל אחד מתחומי הפעילות מושא עסקת המיזוג. חסמי התרחבות הם מכשולים הניצבים בפני חברה הפועלת בשוק רלוונטי מסוים (להבדיל מחסמי כניסה המתייחסים לגורם המצוי מחוץ לשוק הרלוונטי) אשר מבקשת להרחיב את היקף הטובין או סוגי הטובין המיוצרים, משווקים, מופצים או מסופקים על-ידה. דוגמאות לחסמי התרחבות: הרחבת הייצור מחייבת הקמת מפעל נוסף בעלות גבוהה, הרחבת הייצור מחייבת הגדלת היקף שעות העבודה במפעל באופן משמעותי, הרחבת הייצור מחייבת קבלת היתרי בנייה והשגתם של אלה אורכת זמן רב.
ככל שישנם חסמים להתרחבות, יש לפרט את כל החסמים להתרחבות לגבי כל שוק משווקי מוצרי הצדדים.
43. תחרות מייבוא
א. יש לפרט האם קיימת תחרות מייבוא לגבי כל אחד מתחומי הפעילות מושא עסקת המיזוג. ככל שישנה תחרות מייבוא, יש לפרט את חלקה במונחי נתח שוק, ולציין את שמות היבואנים.
ב. יש לפרט מהם החסמים העומדים בפני ייבוא מוצרים המתחרים באלו משווקי המוצר לגבי כל אחד ממוצרי הצדדים שפורטו בפרק ד' לעיל. יש לרשום גם מגבלות רגולטוריות, אם ישנן (מכס, היטלים [לרבות בטוחה או היצף], מסי קנייה, רישוי, תקן רשמי, מכסות ייבוא וכו').
פרק ט' : מסמכים מצורפים ומידע נוסף
44. פירוט יעילויות צפויות
יש לפרט מהן היעילויות הצפויות כתוצאה מעסקת המיזוג.
45. מסמכים שיש לצרף
א. הסכם המיזוג סופי וחתום וכל נספחיו.
ב. דוחות כספיים מבוקרים של מגיש הודעת המיזוג ב-2 שנות הכספים האחרונות.
הוראות לעניין חלק זה – חברות ציבוריות רשאיות להסתפק בהפנייה למסמכים שפורסמו בדיווחים פומביים ואשר ניתן להשיגם ברשת האינטרנט. חברת חוץ המגישה הודעת מיזוג רשאית לצרף דוחות כספיים מבוקרים של התאגידים אשר באמצעותם היא פועלת בישראל, חלף הגשת הדוחות הכספיים שלה.
46. מידע נוסף רלוונטי לבחינת השלכות המיזוג על התחרות
יש לפרט האם ישנו מידע נוסף הרלוונטי לניתוח השלכות המיזוג על התחרות שיש בו, לדעת מגיש הודעת המיזוג, כדי להשפיע על החלטת הממונה על התחרות בבקשת אישור המיזוג. לדוגמה: השוק הרלוונטי מפוקח על-ידי המדינה, למגיש הודעת המיזוג קשרי בעלות צולבת עם מתחרים אחרים או קשרי הלוואה עם מתחרים או בעלי שליטה בהם.
ניתן לצרף מכתב נלווה, בעברית או באנגלית. אם הוגש מכתב נלווה באנגלית יש לצרף יחד עימו תרגום לעברית ואישור עורך דין כי התרגום הוא תרגום נאמן למקור של המכתב באנגלית.
פרק י': הצהרת מגיש הודעת המיזוג
יש למלא פרק זה בכל המיזוגים
47. הצהרת מגיש הודעת המיזוג והתחייבות בדבר מסירת מידע נכון, מלא ועדכני
אני התאגיד [מגיש הודעת המיזוג] מצהיר כדלקמן:
|
|
שם החברה: |
|
|
תאריך: |
|||
|
|
חתימת החברה: |
|
|
מורשה חתימה: |
|||
אני _____________, בא/ת כוחה החוקי של _____________[שם התאגיד], מאשר/ת בזאת כי_____________ חתום לעיל ומשמש בתפקיד_____________ ב-_____________ [שם התאגיד] ומכוח מסמכי ההתאגדות של _____________[שם התאגיד] החתום לעיל מוסמך לחתום על טופס זה ונתקבלו כל האישורים הדרושים על פי דין ועל פי מסמכי ההתאגדות של_____________[שם התאגיד] לחתימתו של החתום מעלה על הודעת המיזוג בשם_____________[שם התאגיד].
|
|
|
(2) פרט מס' 3 – בטל; |
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
[תאריך עברי] ([תאריך לועזי])
(חמ _____-3)
__________________[חתימה]
אלי כהן
שר הכלכלה והתעשייה
|
סיכום דוח הערכת השפעת הרגולציה |
נושא: תיקון תקנות ההגבלים העסקיים (מרשם, פרסום ודיווח על עסקאות)(תיקון מס' 1) (הודעת מיזוג), התש"ף -2019 |
תאריך: [19/11/2019] |
|
עורך הדוח: עו"ד יובל דוד חננאל, טל' 02-5458730 גורם ממונה מאשר: עו"ד צחי ברקוביץ, טל' 02-5458568
|
||
|
|
||
א. הגדרת תכלית והצורך בהתערבות
1. רקע
חוק התחרות הכלכלית, התשמ"ח-1988 (להלן החוק) ותקנות ההגבלים העסקיים (מרשם, פרסום ודיווח על עסקאות), תשס"ד-2004 (להלן התקנות) מגדירים קריטריונים הקובעים את חובת הדיווח על מיזוג חברות ואת המידע שצדדים למיזוג יעבירו לרשות התחרות (להלן הרשות) בדיווח על עסקה לצורך בחינת השפעתה על התחרות בשוק.
לתקנות מצורפים טפסי הודעת מיזוג שבהם מפרטים צדדים למיזוג מידע הנדרש לרשות כדי לבחון השפעה תחרותית של עסקאות מיזוג (להלן טפסי הודעת מיזוג).
החוק קובע כי הממונה על התחרות (להלן הממונה) תתנגד למיזוג או תתנה אותו בתנאים, אם לדעתה קיים חשש סביר כי כתוצאה מהמיזוג תיפגע באופן משמעותי התחרות באותו ענף או ייפגע הציבור. נוכח הסמכות המופקדת בידי הממונה על התחרות (להלן הממונה) לאשר עסקת מיזוג שנחתמה, להתנגד לה או להתנותה בתנאים יש חשיבות רבה למידע שמצוי בפני הממונה כשהיא בוחנת עסקת מיזוג בין חברות.
2. זיהוי הבעיה וסיבותיה
מאז פורסמו התקנות בשנת 2004, הרשות צברה ניסיון רב בבחינת מיזוגים וניכר שטפסי הדיווח הקיימים, הודעת המיזוג הארוכה ובעיקר הודעת המיזוג המקוצרת, אינם מספקים את מלוא המסד העובדתי הדרוש להערכת השפעת מיזוג על התחרות. הדבר גרם לכך שכדי לקבל את מסד המידע הדרוש, רשות התחרות נדרשת לפנות ולבקש מהחברות המתמזגות מידע ופרטים נוספים גם בעסקאות שבהן אין בין החברות המתמזגות כל זיקה תחרותית, מידע שכאמור היה יכול להימסר מראש בטופס הודעת המיזוג. כתוצאה מכך מתארך הליך בחינת מיזוגים שכן נדרשת השקעת משאבים באיסוף מידע שהיה ניתן להעבירו עוד במועד הגשת ההודעות לרשות. כך למשל, ברוב המיזוגים מתבקשים מגישי הודעת המיזוג לעביר מידע ופרטי קשר בסיסיים על אודות לקוחות וספקי המתמזגות – ולפעמים פרטי קשר של המתמזגות עצמן; מידע על מבנה העסקה ומבנה הבעלות בחברות המתמזגות וכדומה.
כידוע, הליך בחינת מיזוגים ברשות התחרות נעשה בשלב הרגיש שבין חתימה על עסקה לבין ביצועה – כל עיכוב בשלב זה פוגע בוודאות העסקית של הצדדים ומסכן את השלמת העסקה.
מובהר כי איסוף ופירוט המידע הנוסף על ידי הצדדים למיזוג יכול להיעשות קודם לחתימת העסקה, ואין הכרח שהכנת הודעת המיזוג להגשה תעכב את ביצוע העסקה בשלב הרגיש שבין החתימה להשלמת העסקה.
3. מסלול ירוק בוהק
מאז אמצע 2016 הפעילה הממונה נוהל וולונטרי לבחינת מיזוגים באופן מהיר משמעותית שנקרא "מסלול ירוק בוהק", שעיקרו בחינה מהירה במיזוגים שעל פניו אינם מעוררים ראשית חשש לפגיעה בתחרות על בסיס מידע מפורט, מעבר לנדרש בטופס הודעת המיזוג הארוכה (ובוודאי שיותר מהמידע שנדרש בהודעה המקוצרת) שמוסרות החברות המתמזגות. במיזוגים רבים שבהם לא מסרו הצדדים את מלוא המידע שנדרש, נדרשה עבודה נוספת שכללה שיחות ודרישות נתונים, עבודה שהאריכה את זמן בחינת עסקאות אלו.
התנאים שנקבעו לבחינת עסקאות במסלול זה נגעו לכמות המידע שמסרו החברות המתמזגות, ולזהות החותם על הודעת המיזוג. ראשית, צדדים למיזוג המעוניינים כי בקשתם תבדק במסלול "ירוק בוהק" נדרשו להגיש הודעות מיזוג מלאות אף אם התקנות אפשרו להן להגיש הודעה מקוצרת. שנית, הצדדים נדרשו למסור מידע רב יותר ולהרחיב ביחס להשפעות המיזוג על התחרות בהתבסס על מסמכים אובייקטיביים (סקרי שוק, ניתוחי אנליסטים וכו'), ולצרף להודעת המיזוג "עץ החזקות". ושלישית, נדרשה חתימת מנכ"ל וחתימת היועץ המשפטי הפנימי של החברות המתמזגות על ההודעה.
במיזוגים שנבדקו במסלול ירוק בוהק נתקבלה החלטת הממונה בפרק זמן קצר באופן דרמטי (עד 5 ימי עסקים לעומת זמן של עד 30 ימים במסלול הרגיל). כך, התאפשר לחברות מתמזגות לקבל וודאות רגולטורית ביחס לעסקאות שבהן בקשו להתקשר בשלב הרגיש במיוחד שבין חתימת עסקה להשלמתה.
המסקנה שעלתה מהשימוש במסלול "ירוק בוהק" היא שמידע נוסף שמתקבל מהחברות המתמזגות מסייע לקיצור משמעותי של זמן בחינת מיזוגים. כך, בשנת 2018 הוגשו 29 מיזוגים בנוהל "ירוק בוהק" שזמן הבדיקה הממוצע שלהם היה 2.1 ימים, בעוד שזמן הבדיקה הממוצע של כלל 205 המיזוגים שהוגשו ב-2018 עמד על 22.5 ימים, שהבדיקה של חלקם התארכה רק בשל מידע חסר שהיה יכול להימסר יחד עם הודעות המיזוג.
תיקון התקנות נועד, אפוא, לאפשר בחינת מיזוגים רבים יותר על בסיס מידע מפורט שיימסר על ידי הצדדים, מידע שיאפשר סינון מדויק יותר והבחנה בין מיזוגים שמעלים חששות תחרותיים שדורשים בחינה מדוקדקת ובין אלו שניתן לאשר באופן מהיר ללא חשש על בסיס מידע מלא שנמסר על ידי הצדדים למיזוג.
ב. סקירה בינלאומית
במסגרת בחינת החלופות העומדות בפני הרשות לעניין שינוי הטפסי הדיווח, הרשות בחנה את טפסי הודעות המיזוג שמגישים לרשויות תחרות ברחבי העולם: האיחוד האירופאי, ארה"ב, קנדה, אנגליה, דרום אפריקה, אירלנד ועוד. ככלל, המידע המבוקש ברשויות אלו בטפסי המיזוג כלל דרישה לפירוט ולמסירת מידע רב יותר מזה שנדרש עד כה בהודעות המיזוג בישראל. בכלל זה, ברשויות אחרות נדרשו פירוט ומידע אודות הגדרת השוק של החברות המתמזגות, מסמכים פנימיים של החברות המתמזגות, וכו'.
אמנם, לא כל סוגי המידע הנדרשים בתיקון נדרשים על ידי רשויות אחרות, אך יחד עם זאת היקף המידע והמסמכים הנדרש על ידי רשויות תחרות אחרות רחב ורב בהיבטים שונים גם מהמידע הנדרש בתיקון המוצע.
לפיכך, דרישת המידע הנוסף בתיקון המוצע לא הופכת את טופס הודעת המיזוג המוצע לחריג מבחינת היקף המידע הנדרש בהשוואה למקובל ברשויות בעולם.
ג. השינוי המוצע
4. פרטים נוספים שיידרשו מהחברות המתמזגות בטופס הודעת המיזוג:
טופס הודעות המיזוג החדש יחולק לחלק כללי שאותו ימלא כל מגיש הודעת מיזוג וחלקים שימלאו צדדים למיזוג בהתאם לסוג המיזוג שהודעה עליו הוגשה לרשות: אופקי, אנכי או קונגלומרטי. להלן נסביר אלו דרישות ופרטי מידע נוספים מהותיים יידרשו מחברות מתמזגות, מדוע נדרשים פרטי מידע אלו, ועד כמה צפוי פירוט המידע הנוסף להיות מורכב עבור הצדדים למיזוג (ביחס להודעת מיזוג ארוכה):
א. חלק כללי, אותו ימלאו כל מגישי הודעות המיזוג:
1. דיווח על הגשת הודעות מיזוג לבחינת רשויות תחרות בעולם – צדדים למיזוג יידרשו לפרט אלו הודעות מיזוג הגישו לרשויות תחרות בעולם. מסירת מידע ביחס להגשת הודעות מיזוג לרשויות תחרות בעולם עשוי לסייע לרשות לשתף פעולה עם רשויות תחרות אחרות, ולקבל מידע ביחס להשפעות התחרותיות שנבחנו בהן. שיתוף פעולה כזה, יכול לשפר את אופן בחינת המיזוג ועשוי אף לקצר את ההליך לטובת החברות המתמזגות. המידע באלו מדינות פועלת החברה המתמזגת, ובאלו מהן הוגשו הודעות מיזוג מצוי אצל החברות המתמזגות, ומסירתו לרשות אינה צפויה לדרוש משאבים ממשיים.
2. בעלי זכויות במגיש הודעת המיזוג – צד למיזוג יידרש לפרט את בעל השליטה בו, ואת כל הגופים שמחזיקים במגיש הודעת המיזוג (במישרין ובעקיפין) למעלה מ-5%. זאת לעומת הדרישה בהודעות המיזוג הנוכחיות לפרט רק מחזיקים שמחזיקים למעלה מ-20% מהמחזיקים במגיש הודעת מיזוג, במיזוג קונגלומרטי בלבד. הניסיון שהצטבר ברשות מלמד כי גם מחזיקים שמחזיקים פחות מ-20% בחברה מתמזגת עשויים להיות משמעותיים לבחינת ההשפעות התחרותיות של מיזוג, ולכן נדרשות חברות מתמזגות למסור מידע זה. חברות מחזיקות מרשם בעלי מניות, ועל כן פירוט המחזיקים בהם לא דורש משאבים ממשיים. לעיתים בדיקה של החזקות עקיפות עשויה להיות מעט מורכבת יותר (למשל כשמחזיק אחד מחזיק בחברה באמצעות כמה חברות) – אך כאמור היא נחוצה לצורך עמידה על ההשפעות התחרותיות של המיזוג.
3. בעל השליטה במגיש הודעת המיזוג והתאגידים המוחזקים על ידו –הדרישה לפרט מיהו בעל השליטה הסופי בכל אחת מן החברות המתמזגות (להלן בעל השליטה) ומהן החברות בהן מחזיק בעל השליטה מעל 20% היא דרישה הכרחית על מנת לבחון את השפעות תחרותיות של מיזוג כתוצאה מהחזקות אחרות של בעל השליטה. להחזקה של בעל שליטה בחברה אחרת עשויה להיות השפעה משמעותית בניתוח תחרותי של מיזוג. הגם שלעיתים המידע על החזקותיו של בעל השליטה אינו מצוי בידי חברה מתמזגת, היא יכולה להשיגו על ידי פנייה, שאינה מורכבת בדרך כלל, לבעל השליטה בה – לו אינטרס בעסקת המיזוג.
4. החזקות מגיש הודעת המיזוג – חברה מתמזגת תידרש לפרט כל חברה שבה היא מחזיקה למעלה מ-10%. דרישה זו נועדה לאפשר בחינה של מגוון ההחזקות של החברה המתמזגת ואיתור החזקות שעלולות להעלות חששות תחרותיים. מטבע הדברים, החזקות חברה ידועות לה והיא יכולה לפרטן ללא מאמץ מיוחד.
5. פרטים על בעלי זכויות מהותיים במגיש הודעת המיזוג – מגישי הודעות מיזוג יידרשו לפרט מיהם בעלי השליטה בגופים שמחזיקים בהם למעלה מ-20% והאם קיימת זיקה תחרותית בין התאגידים המחזיקים מעל 20% במגיש הודעת המיזוג (להלן המחזיקים העיקריים) לבין חברה מתמזגת אחרת. דרישה זו, שלא נדרשה עד היום, נועדה לאפשר לרשות לזהות קשרים תחרותיים שעשויים להיווצר כתוצאה מהחזקות המחזיקים העיקריים (שאינם בעלי השליטה במגיש הודעת המיזוג). המידע על אודות בעל השליטה והמחזיקים העיקריים, לרבות הזיקה התחרותית בינו לבין החברה המתמזגת השנייה, אינו מצוי לעיתים בידי החברות המתמזגות, אך יש בו ערך רב לבחינת השפעות תחרותיות של מיזוג וראוי כי החברות המתמזגות יעשו את מירב המאמצים להביא אותו בפני הרשות.
6. הפרדה בין מחזורי המכירות של החברה בארץ ומחוצה לה – צדדים למיזוג נדרשים לדווח בנפרד על מכירותיהם בישראל ועל מכירותיהם מחוץ לישראל. מידע זה, צפוי לסייע לרשות לבחון את היקף פעילות החברות המתמזגות בישראל ולקבל אינדיקציה לגבי היקף פעילותן הפוטנציאלי שנובע מפעילותן מחוץ לישראל. נתונים אלו מצויים אצל החברות המתמזגות ולא נדרשים בדרך כלל משאבים משמעותיים לאיתורם.
7. יעילות בעסקת המיזוג – בסעיף זה צדדים למיזוג יתארו את היעילות הגלומה בעסקת המיזוג. יעילות בעסקת מיזוג עשויה להשפיע על הניתוח התחרותי שלה. צדדים שמבקשים להתקשר בעסקת מיזוג נדרשים להעריך בעצמם, בין היתר על מנת ללמוד על אודות מהות העסקה, מהן היעילויות שטמונות בעסקה. לפיכך, לא מדובר בדרישה שצפויה לדרשו משאבים ממשיים מן החברות המתמזגות.
8. הצהרה – נדרש כי עורך דין יאשר כי החותם על הודעת המיזוג מורשה לחתום על הטופס בשם החברה המתמזגת. בשל חשיבות המידע שבהודעת המיזוג שמשמש לקבלת החלטות, נדרש אישור כי החותם על המסמך יהיה מורשה לכך. הדרישה לאישור עו"ד אינה דורשת משאבים מיוחדים שהרי רוב רובן של הודעות המיזוג נערכות ממילא על ידי עורכי הדין של הצדדים למיזוג.
ב. מידע הנדרש בהתאם להיבטים התחרותיים הנובעים מן המיזוג: אופקי, אנכי וקונגלומרטי:
1. בהתאם לתיקון המוצע, החברות המתמזגות במיזוג שבו קיימת זיקה תחרותית בין החברות המתמזגות: אופקית אנכית או משלימה (יכולים להיות מיזוגים עם יותר מהיבט אחד) יספקו פרטים בחלק הכללי של הודעת המיזוג. פרטים אלו יאפשרו לבחון את השפעות הזיקה התחרותית שבמיזוג. בעוד בעבר היתה קיימת אבחנה בהיקף המידע שיספקו צדדים למיזוג אופקי או אנכי שנתח השוק המצרפי שלהם נמוך מ-25%, בטופס החדש נדרשות כל החברות המתמזגות לספק את המידע .
א. ניסיון רשות התחרות מלמד כי חלק משמעותי בהליך בחינת מיזוג כרוך בהבנת אופן פעילות השחקנים, צורת התחרות בו ואת מעמדן של החברות המתמזגות, כמו גם מיפוי מתחרותיהן בשווקים בהם הן פועלות. לפיכך, הצדדים יידרשו למסור את המידע האמור, ובנוסף להסביר מהו הקשר התחרותי הנוצר כתוצאה מן המיזוג – במיזוג קונגלומרטי לדוגמה, יסבירו באלו שווקים הצדדים למיזוג מקיימים יחסי השלמה.
בנוסף, הצדדים יידרשו לספק גם את הבסיס להערכותיהם על אודות חלקן של המתמזגות ומתחרותיהן בשוק.
המידע האמור מצוי בידי החברות המתמזגות שכן הן שחקניות פעילות בשוק ומכירות את הסביבה התחרותית שבה הן מצויות. לכן, פירוט כאמור אינו צפוי לדרוש מהן משאבים רבים.
ב. החברות המתמזגות יידרשו לפרט מיהם חמשת הלקוחות והספקים הגדולים האחרונים שלהן, לרבות פרטי קשר איתם. דרישה זו, תאפשר לרשות לקצר את פרק הזמן שדרוש לה לקבלת פרטים אודות לקוחות וספקי החברות המתמזגות ולהעריך אם מדובר במיזוג שעשוי להעלות חשש מנקודת מבטם של הספקים והלקוחות. הדרישה לקבלת מידע על אודות ספקים ולקוחות (גדולים ואחרונים) אינה צפויה לדרוש משאבים ממשיים מהצדדים למיזוג, שהרי חברות עסקיות מכירות היטב את הלקוחות והספקים שלהן ויכולות לאתרם בנקל.
ג. במיזוג אופקי או אנכי יידרשו הצדדים לפרט הסדרים שיש להן עם מתחריהם בתחומים מושא עסקת המיזוג – בעבר רק צדדים למיזוג שנתח השוק המצרפי שלהם בשוק רלבנטי היה מעל 25% היו ממלאים סעיף זה. בטופס החדש יידרש כל צד למיזוג אופקי או אנכי להציג בפני הרשות מידע על אודות הסדרים הרלוונטיים לניתוח התחרותי של השפעת המיזוג על התחרות – תוך ראיה כוללת של המצב התחרותי בשוק, לרבות קשרי הגומלין שבין המתחרים בו. מדובר במידע המצוי אצל החברות המתמזגות והוא אינו דורש מהן השקעת משאבים ניכרת באיסופו ופירוטו.
ד. חסמים בתחומי הפעילות במיזוגים אנכים או אופקיים – על הצדדים למיזוג אנכי או אופקי לספק פירוט בדברי חסמי הכניסה לתחום פעילותן. בעבר מידע זה התבקש רק כאשר נתח השוק המצרפי של המתמזגות עלה על 25%. עוד יתבקשו המתמזגות לספק מידע על אודות כניסות או יציאות של שחקנים מן הענף. מידע זה נועד לסייע לממונה לבחון את חסמי הכניסה וההתרחבות בשוק, כמו גם את השינויים הדינאמיים שהתחוללו בו בשנים שקדמו למיזוג.
4. העבודה על עדכון הודעת המיזוג
טפסי הודעת המיזוג לא עודכנו במשך כ -15 שנים. במהלך תקופה זו נצבר ברשות נסיון רב בבדיקת מיזוגים, שבעקבותיו ועל בסיסו החליטה רשות התחרות לעדכן את טפסי הודעת המיזוג, ולהגדיר באופן נכון יותר את היקף המידע הדרוש לצורך בחינת מיזוגי חברות והאופן שבו יועבר. טיוטת הודעת המיזוג העדכנית גובשה על בסיס עבודה של צוות ייעודי של עורכי דין וכלכלנים ברשות, ועבר בחינה מדוקדקת של הנהלת הרשות.
עבודת הצוות הייעודי נועדה להבטיח שבהודעות המיזוג יתבקש רק מידע שנדרש לבדיקת עסקאות מיזוג ושלא יוטל נטל מיותר על צדדים למיזוג.
ד. שיתוף הציבור
העבודה על הודעת המיזוג המעודכנת נעשתה תוך שיתוף הציבור, ובפרט עורכי דין העוסקים בתחום, לפני פרסום טיוטת התקנות ולאחריה. בין השאר, נתבקשו עורכי דין מומחים בתחום לבדוק (תוך עריכת סימולציות) מה היקף הנטל הרגולטורי המוטל על חברות מתמזגות בעקבות עדכון הודעת המיזוג. המסקנה מסימולציות אלו הייתה שאכן נדרשת עבודה רבה יותר במילוי הודעות המיזוג, אך מדובר בנטל סביר ביחס למטרה – קבלת המידע הנדרש לצורך בחינת עסקאות המיזוג.
הרשות פרסמה ביום 28.7.2019 את טיוטת טופס הודעת המיזוג להערות הציבור, וקיבלה הערות מגורמים שונים. בהמשך לכך וכדי להתייחס ולהיוועץ בעניין הסוגיות שהועלו, נקבע כנס "שולחנות עגולים" במשרדי הרשות שאליו הוזמנו כל הגורמים שהעירו על טיוטת הודעת המיזוג שפורסמה. במסגרת זו, נציגי הרשות התייחסו להערות שהתקבלו מהציבור ולהערות ושאילתות נוספות שהועלו.
בימים אלו בוחנת הרשות את ההערות שהתקבלו על ידי הציבור.
ה. בחינת חלופות
במהלך גיבוש תיקון טופס הודעת המיזוג נשקלה גם החלופה של הותרת הודעות המיזוג הקיימות. אולם, הניסיון רב השנים לימד על היתרון הברור בהחלפת הטופס על פני השארת המצב הקיים, שבו מתקבל מידע חסר ביחס לעסקאות מיזוג ונדרשות בדיקות נוספות גם ביחס למיזוגים שאינם מעלים חשש לפגיעה בתחרות. גם הניסיון מהפעלת "נוהל ירוק בוהק" כאמור, לימד על יתרון משמעותי בקבלת מידע מפורט מהצדדים על פני מאמצים לאתרו על ידי עובדי הרשות.
הצוות בחן גם חלופות אחרות של הרחבה או צמצום דרישות המידע בטופס. לאחר שיתוף הציבור נראה שטופס הודעת המיזוג העדכני המוצע יביא לאיזון ראוי בין הצורך בקבלת המידע הנחוץ לבדיקת מיזוג לבין הרצון שלא להטיל נטל רגולטורי שידרוש משאבים מיוחדים מצדדים למיזוג. בכוונת הצוות הייעודי להוסיף ולנתח את ההערות שהתקבלו מהציבור בכתב ובעל פה, ולשקול לערוך בטופס שינויים נוספים בעקבות הערות אלו.
ו. סיכום
לאחר שחלפו מעל 15 שנים מאז שנכנסו לשימוש טפסי הודעת המיזוג, נצבר ניסיון רב ברשות התחרות ביחס להליכי בדיקת מיזוגים. הניסיון הנצבר הוכיח שבהודעות המיזוג שהוגשו היה חסר מידע מהותי לבדיקת ההשפעה התחרותית של מיזוגי חברות. החוסר במידע הביא, מטבע הדברים, לעיכוב הליכי הבדיקה ולהשקעת משאבים משמעותיים נוספים מצד הרשות, וחייב במקרים רבים פניות בשאלות בעל-פה ובדרישות נתונים בכתב לחברות המתמזגות ולצדדים שלישיים.
הנוסח שצפוי להחליף את הטפסים הקיימים כולל בקשת מידע נוסף שנחוץ לניתוח התחרותי של עסקאות, כמו פרטי קשר של ספקים ולקוחות של הצדדים למיזוג, מידע על המחזיקים בהם ואומדן נתחי פעילותן.
המידע האמור יטיל על הצדדים עלות נוספת שכן יהיה עליהם לאתר ולספק מידע רב יותר מבעבר, אולם לא צפוי כי העלות הנוספת תהה משמעותית. זאת, בין היתר, מפני שבידי רובו של המידע הדרוש מצוי בידי המבקשות להתמזג , ויש בקבלתו תועלת רבה מאוד להליך בדיקת המיזוג. קבלת מידע זה מראש בצורה מוסדרת, יקצר את זמן הבדיקה וייתר את הצורך בפנייה פרטנית לחברות מתמזגות לקבלת נתונים שנחוצים לצורך קבלת החלטה נכונה ומהירה במיזוגים שאינם מעלים חשש ראשוני לפגיעה בתחרות.
בנוסף, קבלת מידע רב יותר מראש תאפשר לרשות לסווג מספר רב יותר של מיזוגים במסלול "ירוק בוהק" אשר במסגרתו מתקבל אישור מיזוג לצדדים בתוך ימים ספורים. בהגדלת מספר המיזוגים שינותבו להליך זה יש משום הקלה רגולטורית משמעותית.
החלפת טפסי המיזוגים כאמור נעשתה כחלק בלתי נפרד מהעלאת רף הדיווח, ובקשת המידע הנוסף תשפיע רק על חברות מתמזגות בעלות מחזור מכירות שמצביע על השפעה משקית או במיזוגים בשווקים שבהם מבנה השוק עשוי לעורר חששות תחרותיים.
אשר על כן, התיקון המוצע מקדם את תכלית משטר הפיקוח על מיזוגים ומאפשר בחינת עסקאות על בסיס מידע מפורט יותר שיתקבל מהחברות המתמזגות, מבלי להגדיל באופן משמעותי את הנטל שמוטל על חברות מתמזגות, והוא אינו חריג ביחס לנדרש ברשויות תחרות במדינות אחרות.
[1] ס"ח תשע"ט מס' 2781.
[2] לפרטים נוספים ראו נוהל הגשת הודעת מיזוג ובקשות פטור באמצעות הדוא"ל באתר רשות התחרות:
http://www.antitrust.gov.il/Approval%20of%20transactions/Mizugmail.aspx
[3] בכפוף לשינויים שייערכו בתקנות הדיווח, מעת לעת.
[4] אם הוגשה הודעה, יש לציין תאריך הגשה.
[5] אם ניתנה החלטה, יש לציין את טיבה.
[6] אם המחזיק הוא חלק משותפות יש לציין אם מדובר בשותף כללי או מוגבל.
[7] שאינם מבין חמשת הלקוחות הגדולים.
[8] שאינם מבין חמשת הספקים הגדולים.
[9] שאינם מבין חמשת הלקוחות הגדולים.
[10] שאינם מבין חמשת הספקים הגדולים.
[11] שאינם מבין חמשת הלקוחות הגדולים.