נוכח חלוף הזמן מעת התקנתן, נוצר הצורך לבחון את נחיצותן של התקנות. עמדת גורמי המקצוע במשרד התקשורת היא כי אין צורך בקביעת ההוראות הקבועות בתקנות בחקיקה בעת הזו. זאת, בשים לב לכך שחלק מההסדרים הקבועים בהוראות התקנות מעוגנים ברשיונה של חברת הוט טלקום ש.מ.
טיוטת תקנות מטעם משרד התקשורת:
תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תקנים ומפרטים של רשתות כבלים) (ביטול), התשע"ט-2019
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 53ג ו-59 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982[1], אני מתקין תקנות אלה:
|
|
|
|
|
ביטול התקנות |
1. |
תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תקנים ומפרטים של רשתות כבלים), תשמ"ח-1987[2] – בטלות. |
|
_____________ התשע"ט |
_______________________ |
|
( _______________ 2019) (חמ _____________) |
דוד אמסלם שר התקשורת |
דברי הסבר
עניינן של תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תקנים ומפרטים של רשתות כבלים), התשמ"ח – 1987 ("התקנות"), בקביעת תקנים ומפרטים פרטניים לרשתות כבלים, וכן קביעת איסורים בקשר לקרינה ממערכת הכבלים ולתחומי תדרים אסורים.
נוכח חלוף הזמן מעת התקנתן, נוצר הצורך לבחון את נחיצותן של התקנות. לאחר בחינתן נמצא כי אין צורך בקביעת ההוראות הקבועות בתקנות בחקיקה בעת הזו. זאת, בשים לב לכך שחלק מההסדרים הקבועים בהוראות התקנות מעוגנים ברשיונה של חברת הוט טלקום ש.מ.
משרד התקשורת אינו רואה צורך בקביעתן של הוראות תקנות 2 עד 9 לתקנות העיקריות בחקיקה בעת הזו. לכן, לשם הפחתת הנטל האסדרתי, מוצע למחוק תקנות אלה.
הוראות תקנות 10 ו- 11 מעוגנות ברישיון חברת הוט טלקום ש.מ. לפיכך, עמדת משרד התקשורת היא כי אין צורך בעיגונן גם במסגרת התקנות.
עניינה של תקנה 1 הוא בקביעת הגדרות. נוכח ביטול התקנות, מתייתר הצורך בשימור הגדרות אלו במסגרת התקנות.
נוכח האמור לעיל, מתייתר הצורך בתקנות בכללותן, ועל כן מוצע לבטלן.