תוכן עניינים
ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן
ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:
טיוטת תקנות העיריות (מכרזים) (תיקון), התשע"ט-2019
1. תיקון תקנה 3
תקנות העיריות (מכרזים) (תיקון), התשע"ט-2019
לאחר בחינת סוגיית פירוק שיתוף במקרקעין בהם שותפה רשות מקומית, לאור מאפייניו הייחודים של הליך פירוק שיתוף במקרקעין ועל מנת להקל בנסיבות המתאימות על הליכים אלו, מוצע לקבוע כי כאשר העירייה היא בעלים במשותף בקרקע ומחזיקה בפחות ממחצית הזכויות, ניתן יהיה לפרק את השיתוף במקרקעין על דרך של העברת זכויות העירייה לשותף במקרקעין ללא עריכת מכרז פומבי. זאת, כאשר אין אפשרות לחלוקה בפועל של המקרקעין לפי תכנית. הוראת פטור דומה בעיקרה, נקבעה בתקנה 25(2) לתקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1993, ביחס לקרקע אשר רשות מקרקעי ישראל היא שותפה בהם ומחזיקה בפחות ממחצית הזכויות. יצוין כי בדומה לתקנה החלה על רשות מקרקעי ישראל, מוצע לקבוע כי המחיר ייקבע על ידי שמאי מקרקעין.
עוד מוצע לקבוע כי טרם ביצוע העברת הזכויות ללא מכרז, יובא הדבר בפני ועדה מקצועית המורכבת ממנכ"ל הרשות המקומית (והוא יו"ר הוועדה), גזבר הרשות, מהנדס הרשות והיועץ המשפטי של הרשות. הוועדה תבחן את האפשרות לערוך את ההתקשרות בדרך של מכרז, והאם מוצדק וסביר בנסיבות העניין להעביר את הזכויות בפטור ממכרז לשותף בקרקע. החלטות הוועדה יהיו מנומקות, והן יתפרסמו באתר האינטרנט של העירייה. זאת, בדומה לדרישות הקיימות גם לעניין רשות מקרקעי ישראל.
טיוטת תקנות מטעם משרד הפנים:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 198 ו-347 לפקודת העיריות, אני מתקין תקנות אלה: |
|
|
|
|
|
|
|
1. |
בתקנה 3 לתקנות העיריות (מכרזים), התשמ"ח-1987, בפסקה (2), אחרי פסקת משנה (יג) יבוא: |
||
|
|
|
|
"(יד) המקרקעין מועברים למי שהוא בעל זכויות במקרקעין משותפים אשר בהם לעירייה פחות ממחצית הזכויות, במחיר שיקבע שמאי מקרקעין, והכל אם אין אפשרות לחלוקה בפועל של המקרקעין על פי תכנית כמשמעותה בחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965, ובלבד שוועדה, שחבריה הם המנהל הכללי, ובאין מנהל כללי – מזכיר העירייה, והוא יהיה היושב ראש, גזבר העירייה והיועץ המשפטי לעירייה, שוכנעה שהדבר מוצדק וסביר בנסיבות העניין לאחר שבחנה את האפשרות לערוך את ההתקשרות בדרך של מכרז; החלטות הוועדה לפי פסקת משנה זו ינומקו ויפורסמו באתר האינטרנט של העירייה בתוך חמישה ימי עבודה ממועד קבלת ההחלטה". |