|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 23(ב) של חוק החינוך המיוחד, תשמ"ח – 1988[1], (להלן – החוק), בהתייעצות עם ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת ונציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אני מצווה לאמור: |
|
|
|
1. |
בתוספת השנייה אחרי חלק ב' יבוא: |
|
|
|
|
חלק ג': מימון שעות סיוע |
|
|
|
|
1 |
שיעור ההשתתפות של המדינה במימון שעות סיוע יהיה 70% מעלות שעת סיוע. |
|
|
|
2. |
שיעור ההשתתפות של רשויות החינוך המקומיות במימון שעות סיוע, יהיה ההפרש שבין עלות העסקה של סייעת לבין שיעור ההשתתפות של המדינה. |
|
|
|
3 |
הוחלט כאמור בפרט 2 של חלק א' של תוספת זו על המרת שעות סיוע לשעות הוראה או שעות טיפול, יכולה המדינה לקזז את חלק הרשות המקומית לצורך המרה לשעות הוראה או שעות טיפול מכל תשלום המגיע לרשות המקומית מהמדינה |
|
|
2 |
תחילתו של צו זה יחד עם תחילתו של חוק חינוך מיוחד, (תיקון מס' 11), תשע"ח – 2018[2]. |
|
דברי הסבר
סעיף 1
אחד הרכיבים הכלולים במסגרת שרותי חינוך מיוחד הוא שעות סיוע. במוסדות החינוך המיוחד, סייעות כיתתיות וסייעות תגבור ובמוסדות החינוך הרגיל סייעות שילוב. המימון של עלות שעת הסיוע נעשית ע"י המדינה בשיעור אחיד של 70% עלות ממוצעת של שעת סיוע והיתרה עד עלות ההעסקה בפועל על ידי השלטון המקומי אשר מעסיק את הסייעות.
במסגרת הוראות חוק חינוך מיוחד, (תיקון מס' 11), תשע"ח – 2018[3], (להלן: תיקון 11 לחוק), ניתן להמיר שעות סיוע לשעות הוראה ושעות טיפול. שעות הוראה ושעות טיפול ניתנות בחינוך הרשמי ע"י מורים ומטפלים עובדי מדינה ובחינוך המוכר שאינו רשמי ע"י מורים המועסקים ע"י בעלויות על מוסדות חינוך. מכאן, הצורך במנגנון שיאפשר המרת חלק תקצוב שעות סיוע ע"י השלטון המקומי לשעות הוראה או שעות טיפול.
סעיף 2
ההוראות לעניין שעות סיוע בתוספת לחוק חינוך מיוחד יכנסו לתוקף יחד עם תיקון 11 . לחוק. לפיכך, צו זה יכנס לתוקפו בהלימה לתחולת תיקון 11 לחוק.