תוכן עניינים
טיוטת תקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים) (תיקון), התשע"ט-2018
ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן
ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:
טיוטת תקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים) (תיקון), התשע"ט-2018
1. תיקון שם
2. תיקון הפתיח.
3. שינוי מונח
10. תיקון תקנה 7.
11. תיקון תקנה 9.
12. הוספת תקנה 11א
13. תיקון תקנה 12
14. תיקון תקנה 14
15. תיקון תקנה 15
16. החלפת תקנה 22
17. תיקון תקנה 23
19. תיקון תקנה 24
20. תיקון תקנה 25
21. תיקון תקנה 26
22. תיקון תקנה 27
23. תיקון תקנה 28
24. תיקון תקנה 29
25. תיקון תקנה 30
26. תיקון תקנה 31
28. תיקון תקנה 34
31. הוספת טופס ד'
הסכמה למסירות מידע מהמרשם הפלילי
32. תחילה ותחולה.
תקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים) (תיקון), התשע"ט-2018
מטרת המכרז לקבלת עובד למשרה פלונית בשירות הציבורי ובכלל זאת בשלטון המקומי, על פי הוראות החוק והתקנות שהותקנו לעניין זה, היא להביא למינויו של המועמד בעל הנתונים הטובים ביותר, תוך מתן הזדמנות שווה לכל המתמודדים לתפקיד. ועדת הבוחנים במכרז לקבלת עובדים (להלן: ועדת בוחנים) נועדה לשרת מגמות עיקריות אלו:
א) להשתית את הבחירה של מועמד למשרה פנויה על הידע והניסיון המצטברים של קבוצת אנשים, להבדיל מידע וניסיון של גורם מחליט יחיד.
ב) לבחור את המועמד על-ידי חלוקת ההכרעה בין קבוצות אנשים, היינו על-ידי שחרור הפרט, המרכיב את הועדה מהגבלות או התחייבות אשר עלולות לחול עליו אם יידרש להחליט כיחיד, ולהביא להגברת השקיפות באמצעות הוספת נציג מחוץ לרשות הציבורית הבוחרת במכרז פנימי, ונציג מחוץ לשירות הציבורי במכרז חיצוני.
ג) לקבוע דפוסים של דרכי בחירה אשר מושתתים על כללי צדק טבעי והנעדרים תופעות של שרירות ומשוא פנים.
מטרת התיקון המוצע הינה להבטיח קיומם של עקרונות אלו, על ידי הסדרה והבנייה מקצועית של הליכי המכרזים ברשויות המקומיות תוך הגברת השקיפות ההגינות והשוויון בהליכים אלו, במטרה להבטיח מינויים ראויים ומקצועיים שאינם נובעים משיקולים זרים ומתקבלים על ידי ועדת בחינה מקצועית ומגוונת.
בנוסף מוצע במסגרת התיקון לאחד את ההסדרים החלים על לקבלת עובדים ברשויות המקומיות כך, שבמקום הסדרים נפרדים לעיריות ולמועצות המקומיות והאזוריות – שנראה כי אין הצדקה לשונות ביניהם - יחול ההסדר החל לגבי העיריות בשינויים המוצעים על כלל הרשויות המקומיות.
טיוטת תקנות מטעם משרד הפנים:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 170(ג) לפקודת העיריות[1] (להלן – פקודת העיריות), סעיפים 2 ו-34א לפקודת המועצות המקומיות[2] וסעיפים 17ד ו-18(א)(4) לחוק איגודי ערים, התשט"ו-1955[3], ובאישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלו: |
|||||
|
1. |
בתקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים), התש"מ-1979[4] (להלן – התקנות העיקריות), בשם התקנות, אחרי "לקבלת עובדים" יבוא " ברשויות המקומיות". |
||||||
|
2. |
בפתיח לתקנות, אחרי "לפקודת העיריות" יבוא "סעיפים 2 ו-34א לפקודת המועצות המקומיות וסעיף 18(א)(4) לחוק איגודי ערים, התשט"ו–1955,". |
||||||
|
3. |
בתקנות העיקריות, בכל מקום, במקום "עירייה" יבוא "רשות מקומית", ושינויי הצורה הדקדוקיים המחויבים ייעשו לפי זה. |
||||||
|
4. |
בתקנה 1 לתקנות העיקריות – |
||||||
|
|
|
(1) בהגדרה "מבחן", בסופה יבוא "או מבחן במכון מיון המתמחה באבחון ומיון מועמדים לעבודה"; |
|||||
|
|
|
(2) אחרי הגדרת "השר" יבוא: |
|||||
|
|
|
""משרה בדירוג גבוה" – ברשות מקומית בה מספר התושבים עולה על 15,000 משרה שדרגתה המרבית הינה 12 ומעלה בדירוג המנהלי או דרגה מקבילה לה בכל אחד מהדירוגים המקצועיים הנוהגים ברשויות המקומיות; ברשות מקומית בה מספר התושבים הוא פחות מ-15,000 תושבים, משרה שדרגתה המרבית הינה 11 ומעלה בדירוג המנהלי או דרגה מקבילה לה בכל אחד מהדירוגים המקצועיים האחרים הנוהגים ברשויות המקומיות; |
|||||
|
|
|
"סטודנט" – אדם הלומד לשם קבלת תואר ראשון או תואר שני במוסד כהגדרתו בחוק זכויות הסטודנט, התשס"ז–2007[5]; |
|||||
|
|
|
"רב אזורי" – רב של מועצה אזורית; |
|||||
|
|
|
"רב ישוב" – רב של ישוב כהגדרתו בצו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), התשי"ח-1958[6]; |
|||||
|
|
|
"רשות מקומית" – עירייה, מועצה מקומית או איגוד ערים." |
|||||
|
5. |
בתקנה 2 לתקנות העיקריות – |
||||||
|
|
|
(1) בתקנת משנה (ב) – |
|||||
|
|
|
|
(א) אחרי פסקה (4) יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
"(4א) משרה המיועדת לבוגרי מוסד כהגדרתו בחוק זכויות הסטודנט, התשס"ז-2007, שהם בוגרי תכנית מיוחדת לקידום ייצוג הולם לאוכלוסיות שונות בשלטון המקומי, המתוקצבת על ידי משרד הפנים, ושהליך גיוס ומיון המועמדים בה אושר על ידי משרד הפנים, ובלבד שהמנהל הכללי של משרד הפנים או מי מטעמו אישר את המשרה כאמור ובתנאי שהתקבל לעבודה בתוך שלש שנים מיום קבלת התעודה על סיום התכנית." |
|||
|
|
|
|
(ב) בסופה יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
"(10) משרה המיועדת לסטודנט בהיקף שלא יעלה על 120 שעות חודשיות; |
|||
|
|
|
|
|
(11) משרת התמחות במשפטים לפי חוק לשכת עורכי הדין, התשכ"א–1961[7]; |
|||
|
|
|
|
|
(12) משרת מדריך בחוגים הנערכים על ידי הרשות המקומית, שמועסק על בסיס שעתי בהיקף שלא יעלה על 14 שעות שבועיות."; |
|||
|
|
|
(2) אחרי תקנת משנה (ג) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(ג1) היועץ המשפטי של הרשות המקומית רשאי לקבוע לגבי משרה מסוימת כי בדיקת עברו הפלילי של המועמד חיונית כתנאי למינוי לאותה משרה"; |
||||
|
|
|
(3) בתקנת משנה (ד) במקום "עד (9)" יבוא "עד (12)". |
|||||
|
6. |
בתקנה 3(4) לתקנות העיקריות, בסופה יבוא "ואם קבע היועץ המשפטי של הרשות המקומית כאמור בתקנה 2(ג1), תופיע גם הדרישה למילוי טופס הסכמה לקבלת מידע מהמרשם הפלילי". |
||||||
|
7. |
בתקנה 4 לתקנות העיקריות במקום "יש להגיש לפי טופס ב'שבתוספת" יבוא: |
||||||
|
|
|
"תכלול את הפרטים הבאים: |
|||||
|
|
|
(1) סוג המכרז, מספר המכרז, תואר המשרה ומקום העבודה – כפי שפורסם על ידי הרשות המקומית; |
|||||
|
|
|
(2) שמו ושם משפחתו של המועמד; |
|||||
|
|
|
(3) מספר תעודת הזהות של המועמד; |
|||||
|
|
|
(4) פירוט השכלה רלוונטית של המועמד, ותעודות ומסמכים המאמתים זאת; |
|||||
|
|
|
(5) פירוט ניסיון תעסוקתי רלוונטי של המועמד ותעודות ומסמכים המאמתים זאת, ופירוט הניסיון הניהולי של המועמד, ככל שנדרש בתנאי המכרז; |
|||||
|
|
|
(6) כתובת המגורים בישראל של המועמד ודרכי התקשרות נוספים, כגון כתובת דואר אלקטרוני ומספר טלפון; |
|||||
|
|
|
(7) פירוט קרובי משפחה של המועמד העובדים ברשות המקומית או בתאגיד עירוני של הרשות המקומית, וכל מידע נוסף הדרוש לשם בדיקת ניגוד עניינים; לעניין זה, "מידע נוסף הדרוש לשם בדיקת ניגוד עניינים" – מידע בדבר עיסוקיו, תפקידיו וענייניו האישיים של מי שעומד להתחיל לכהן או מכהן כבעל תפקיד ברשות המקומית, שלו או של קרובו, העלולים לגרום לו להימצא במצב של ניגוד עניינים; |
|||||
|
|
|
(8) מידע בדבר השתייכות המועמד לאחת מקבוצות האוכלוסייה המועדפות מכוח הדין; |
|||||
|
|
|
(9) קבע היועץ המשפטי של הרשות כאמור בתקנה 2(ג1), יצרף המועמד לבקשתו טופס הסכמה למסירת מידע מהמרשם הפלילי ערוך לפי טופס ד'; |
|||||
|
|
|
(10) פירוט של כישורים נוספים הנדרשים במסגרת תנאי הסף או העדיפות למשרה, כגון ידיעת שפות ורישיונות מקצועיים;". |
|||||
|
8. |
בתקנה 5 לתקנות העיקריות – |
||||||
|
|
|
(1) האמור בה יסומן (א) ובמקום "משבעה ימים" יבוא "מארבעה עשר ימים"; |
|||||
|
|
|
(2) בסופה יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א), רשאי המנהל הכללי של הרשות להורות בכתב, במקרים דחופים, על קיצור תקופת הגשת הבקשות לשבעה ימים, ובלבד שהפרסום בעיתונים כאמור בתקנה 6(א)(2) הנוגע לאותו מכרז, יכלול גם את האמור בתקנה 3(4)." |
||||
|
9. |
בתקנה 6 לתקנות העיקריות – |
||||||
|
|
|
(1) בתקנת משנה (א) - |
|||||
|
|
|
|
(א) בפסקה (2), בסופה יבוא "בפרסום בעיתונים הרשות המקומית לא תידרש לפרט פרטים כאמור בתקנה 3(4), אולם תידרש לפרסם את כתובת אתר האינטרנט של הרשות המקומית שבו יפורסם הנוסח המלא של המכרז לפי תקנה 3;" |
||||
|
|
|
|
(ב) בסופה יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
"(3) באתר האינטרנט של הרשות המקומית."; |
|||
|
|
|
(2) אחרי תקנת משנה (א) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(א1) פרסמה הרשות המקומית הודעה כאמור בתקנת משנה (א)(3), תעביר העתק מקוון של ההודעה למשרד הפנים, והמינהל לשלטון מקומי יפרסם את ההודעה גם באתר האינטרנט של המשרד; לעניין זה, יראו הפניה באתר האינטרנט של משרד הפנים להודעה כפי שפורסמה באתר האינטרנט כאמור בתקנת משנה (א)(3) כפרסום באתר האינטרנט של משרד הפנים לפי תקנת משנה זו." |
||||
|
10. |
בתקנה 7 לתקנות העיקריות המילים "או בשירות המדינה" – יימחקו. |
||||||
|
11. |
בתקנה 9 לתקנות העיקריות, האמור בה יסומן (א) ואחריו יבוא: |
||||||
|
|
|
"(ב) למועמדים למשרה בדירוג גבוה יערכו מבחנים ויחולו תקנות10 עד 21." |
|||||
|
12. |
אחרי תקנה 11 לתקנות העיקריות יבוא: |
||||||
|
|
|
"קביעת רף דרישות למבחנים |
11א. |
נקבעו למכרז מסוים מבחנים לפי תקנה 9, תקבע הרשות מראש את רף הדרישות המתאימות הנדרש ממועמד לצורך מעבר לשלב ועדת הבוחנים; העתק של רשימת הדרישות שנקבעו כאמור יוכנס למעטפה סגורה שתשמר על ידי אדם שראש הרשות קבע לכך ותימסר לוועדת הבחינה." |
|||
|
13. |
בתקנה 12 לתקנות העיקריות, בסופה יבוא "מבחנים למשרה כאמור בתקנה 9(ב) ייערכו בידי מכון מיון המתמחה באבחון ומיון מועמדים לעבודה". |
||||||
|
14. |
בתקנה 14 לתקנות העיקריות אחרי "על ידי ראש העירייה" יבוא "או מכון המיון, לפי העניין,". |
||||||
|
15. |
בתקנה 15 לתקנות העיקריות, בסופה יבוא "או מכון המיון, לפי העניין." |
||||||
|
16. |
במקום תקנה 22 לתקנות העיקריות יבוא: |
||||||
|
|
|
"הנציגים בוועדת בחינה |
22. |
(א) ראש הרשות המקומית ימנה את ועדת הבחינה בהתאם להוראות תקנות אלה. |
|||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) ראש הרשות המקומית יקבע, לפחות אחת לשנה, רשימה של שמות נציגי הציבור המקומי הכשירים לשמש נציגים בוועדת בחינה; הרשימה תכלול לפחות 5 נציגי ציבור ותפורסם באתר האינטרנט של הרשות המקומית |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ג) אדם לא ייכלל ברשימה כאמור בסעיף קטן (ב), ולא יישב כנציג ציבור בוועדת בחינה לפי תקנות אלה, אם הוא עובד הרשות המקומית או נבחר בה, או אם יש לו זיקה אישית, פוליטית או כלכלית לראש הרשות המקומית או לחבר מועצה ברשות המקומית, או שהוא עלול להימצא, במישרין או בעקיפין, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו בוועדת הבחינה לבין עניין אישי אחר או תפקיד אחר, שלו או של קרובו כהגדרתו בתקנה 24. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ד) לא ימנה ראש הרשות המקומית נציג ציבור בוועדת הבחינה אלא מבין הנציגים המנויים ברשימה כפי שפורסמה טרם פרסום המכרז." |
|
|
17. |
בתקנה 23 לתקנות העיקריות – |
||||||
|
|
|
(1) בתקנת משנה (א), במקום "ולא יפחת משלושה" יבוא " לא יפחת משלושה ולא יעלה על חמישה". |
|||||
|
|
|
(2) אחרי תקנת משנה (א) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(א1) על אף האמור בסעיף קטן (א), לגבי משרה בדירוג גבוה, רשאי ראש הרשות המקומית או עובד הרשות המקומית שהוסמך לכך על ידו, בהחלטה בכתב, לקבוע לעניין מכרז מסוים כי ועדת הבחינה תהיה של שבעה חברים." |
||||
|
|
|
(3) במקום תקנת משנה (ב) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(ב) יושב ראש ועדת הבחינה יהיה נציג הרשות המקומית. |
||||
|
|
|
|
(ג) כלל הרכב ועדת הבחינה שלושה נציגים, יהיו בין חברי הוועדה נציג ציבור אחד לפחות, וכן עובד הרשות המקומית שיהיה הממונה על העובד שימונה למשרה המוכרזת, או מי מטעמו הכפוף לו; כלל הרכב ועדת הבחינה חמישה נציגים, יהיו בין חברי הוועדה לפחות שני נציגי ציבור, וכן עובד הרשות המקומית שיהיה הממונה על העובד שימונה למשרה המוכרזת, או מי מטעמו הכפוף לו; על אף האמור, במשרה בוועדת בחינה למשרה בדירוג גבוה, ועדת הבחינה תכלול במקום נציג הציבור או אחד מנציגי הציבור, לפי העניין, נציג אשר ימונה על ידי שר הפנים או מי שהוסמך לכך על ידו, שהינו עובד משרד הפנים או עובד מדינה ממשרד אחר או עובד רשות מקומית אחרת (בתקנה זו – נציג שר הפנים). |
||||
|
|
|
|
(ד) כלל הרכב ועדת בחינה שבעה נציגים, יהיו בין חברי הוועדה שני נציגי ציבור לפחות, נציג שר הפנים, וכן עובד הרשות המקומית שיהיה הממונה על העובד שימונה למשרה המוכרזת, או מי מטעמו הכפוף לו. |
||||
|
|
|
|
(ה) על אף האמור בתקנות משנה (ג) ו- (ד), שר הפנים רשאי להורות לגבי מכרז מסוים, כי במקום נציג שר הפנים ימנה ראש הרשות המקומית עובד מדינה או עובד רשות מקומית אחרת. |
||||
|
|
|
|
(ו) על אף האמור בתקנת משנה (א), ברשות מקומית שבה ממונה חשב מלווה לפי סעיף 142ב לפקודת העיריות, רשאי שר הפנים או מי שהוא הסמיך לכך, להורות על צירוף נציג נוסף לוועדת הבחינה; הנציג האמור יכול שיהיה עובד משרד הפנים או עובד מדינה או עובד רשות מקומית אחרת. |
||||
|
|
|
|
(ז) לא ימונה ולא ישמש כחבר ועדת בחינה לפי תקנות משנה (ג), (ד) או (ה) עובד רשות מקומית אחרת, אלא אם כן מתקיימים לגביו כל התנאים האלה: |
||||
|
|
|
|
|
(1) לא ימונה ולא ישמש כחבר ועדת בחינה לפי תקנות משנה (ג), (ד) או (ה) עובד רשות מקומית אחרת, אלא אם כן מתקיימים לגביו כל התנאים האלה: |
|||
|
|
|
|
|
(2) דרגתו התחילית גבוהה מהדרגה התחילית למשרה שהיא נושא המכרז, והוא בעל ותק של שנתיים לפחות בתפקידו הנוכחי; |
|||
|
|
|
|
|
(3) הוא לא שימש כחבר או כנציג בוועדת בחינה ברשות המקומית יותר מפעם אחת בשנה שקדמה למינויו הנוכחי; |
|||
|
|
|
|
|
(4) הוא אינו עובד של רשות מקומית הגובלת ברשות המקומית בה מתקיים המכרז. |
|||
|
|
|
|
(ח) בוועדת בחינה לגבי משרות בדירוג גבוה, יהיה נוכח כמשקיף מבקר הרשות המקומית או עובד לשכתו שמונה לכך. |
||||
|
|
|
|
(ט) הוראות תקנה זו לא יחולו על מינוי של עובדים בכירים כמשמעותם בסעיף 169ב לפקודת העיריות, בעיריות; לעניין מינוי עובדים בכירים במועצה מקומית ובמועצה אזורית, למעט מינוי המנהל הכללי של הרשות, הרכב ועדת הבחינה יהיה לפי הרכב ועדת המכרזים לפי סעיף 169ב לפקודת העיריות |
||||
|
|
|
|
(י) בהרכב ועדת בחינה יינתן ביטוי הולם, בנסיבות העניין, לייצוגן של נשים." |
||||
|
18. |
אחרי תקנה 23 לתקנות העיקריות יבוא: |
||||||
|
|
|
"מניין חוקי בוועדות בחינה |
23א. |
(א) מניין חוקי בישיבת ועדת בחינה המונה שלושה חברים יהיה כל חבריה; |
|||
|
|
|
|
|
(ב) בוועדת בחינה שהרכבה חמישה חברים, מניין חוקי בישיבות הוועדה הוא ארבעה מחבריה, שביניהם יושב ראש הוועדה ולפחות נציג ציבור אחד, ובתנאי שההודעה על קיום ישיבת הוועדה נמסרה לחבריה זמן סביר מראש. |
|||
|
|
|
|
|
(ג) בוועדת בחינה שהרכבה הינו שבעה חברים, מניין חוקי בישיבות הועדה הוא חמישה מחבריה, שביניהם יושב ראש הועדה ולפחות שניים מהם הינם נציגי ציבור, ובתנאי שההודעה על קיום הוועדה נמסרה לחבריה זמן סביר מראש. |
|||
|
|
|
|
|
(ד) מינה השר נציג לפי תקנה 23(ג), (ד) או (ו), תידרש למניין חוקי בישיבות הוועדה לפי תקנות משנה (ב) ו-(ג) גם נוכחות אותו נציג או נציגים כאמור, לפי העניין. |
|||
|
|
|
הרכב ועדת הבחינה לבחירת רב אזורי ורב ישוב |
23ב. |
(א) על אף האמור בתקנות אלה, פורסם מכרז למשרה של רב יישוב, יהיה הרכב ועדת הבחינה כדלקמן: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הרב האזורי של המועצה ואם יש במועצה האזורית יותר מרב אזורי אחד, הרב שתמנה לעניין זה מועצת הרבנות הראשית מביניהם; אין למועצה רב אזורי, תמנה מועצת הרבנות הראשית רב יישוב או רב אזורי ממועצה אזורית אחרת – והוא יהיה יושב ראש הוועדה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) הרב הוותיק ביותר מקרב רבני היישובים שבתחומי המועצה האזורית המתגוררים בתחומי המועצה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) שני נציגי הוועדה המקומי של היישוב; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) נציג ציבור מקומי של היישוב, שאינו חבר הוועד המקומי, שתמנה המועצה האזורית; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) נציג ציבור מקומי של היישוב, שאינו חבר הוועד המקומי, שימנה המנהל הכללי של המשרד לשירותי דת בהתייעצות עם ראש הוועד המקומי; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(6) המנהל הכללי של המועצה האזורית או נציגו. |
|
|
|
|
|
|
|
(ב) על אף האמור בתקנות אלה, פורסם מכרז למשרה של רב אזורי, יהיה הרכב הועדה כדלקמן: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) ראש המועצה האזורית או נציגו והוא יהיה יושב ראש הוועדה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) המנהל הכללי של המועצה האזורית או נציגו; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) שני רבנים ישוביים או אזוריים שתמנה מועצת הרבנות הראשית; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) נציג הציבור המקומי מקרב תושבי המועצה האזורית שאינו חבר המועצה, שימנה המנהל הכללי של המשרד לשירותי דת בהתייעצות עם ראש המועצה האזורית. |
|
|
|
|
|
|
|
(ג) נציגי הציבור שימונו לפי האמור בתקנה זו ימונו מקרב הזרמים, המגזרים והעדות היהודיים הגדולים ביישוב. |
|
|
19. |
בתקנה 24 לתקנות העיקריות, בתקנת משנה (א) – |
||||||
|
|
|
(1) במקום "חבר ועדת בחינה אשר מועמד הוא קרובו" יבוא "חבר ועדת בחינה אשר עלול להימצא, במישרין או בעקיפין, במצב של ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו כחבר ועדת בחינה לבין עניין אישי שלו, לרבות קרבת משפחה עם אחד המועמדים, או לבין תפקיד אחר, שלו או של קרובו"; |
|||||
|
|
|
(2) אחרי "הבוחנת את המועמד;" יבוא "היה חבר ועדת הבחינה האמור היושב ראש – יודיע על כך לראש הרשות;"; |
|||||
|
|
|
(3) בהגדרת המושג "קרוב", אחרי "דודה" יבוא "בן דוד, בת דוד, בן דודה, בת דודה", במקום "מאומץ" יבוא "מאומץ, ובני זוגם". |
|||||
|
20. |
בתקנה 25(א) לתקנות העיקריות, בסופה יבוא "כפי שנקבע בהתאם לתקנה 11א". |
||||||
|
21. |
בתקנה 26 לתקנות העיקריות, האמור בו יסומן (א) ואחריו יבוא: |
||||||
|
|
|
"(ב) שמות חברי הוועדה לא יובאו לידיעת מועמדים, אלא בעת התכנסות הוועדה; |
|||||
|
|
|
(ג) שמות מועמדים אחרים במכרז לא יימסרו למועמד; הסתיימו הליכי המכרז, מועמד יהיה זכאי לקבל את שמו של המועמד הזוכה במכרז." |
|||||
|
22. |
בתקנה 27 לתקנות העיקריות: |
||||||
|
|
|
(1) אחרי תקנת משנה (א) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(א1) קבע היועץ המשפטי של הרשות המקומית כאמור בתקנה 2(ג1), תובא גם חוות דעת היועץ המשפטי של הרשות אודות עברו הפלילי של המועמד בשיקולי הוועדה; חוות הדעת תתייחס להתאמת המועמד למשרה בהתחשב במהות, נסיבות וחומרת העבירה". |
||||
|
|
|
(2) אחרי תקנה (ב) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(ג) כל חבר וועדת הבוחנים יבחר את המועמד המתאים ביותר בהתאם לקבוע בסעיף קטן (א), וזאת על פי האינטרס הציבורי, וימלא תפקיד זה תוך הימנעות מניגוד עניינים, תוך שמירה על כללי יושר והגינות עם כל המועמדים, בתנאים שווים, וללא גילוי דעה קדומה, ללא פניות או משוא פנים." |
||||
|
23. |
בתקנה 28 לתקנות העיקריות - |
||||||
|
|
|
(1) בתקנת משנה (א), בסופה יבוא "היו דעות חברי ועדת הבחינה שקולות, תכריע דעתו של יושב ראש הוועדה." |
|||||
|
|
|
(2) אחרי תקנת משנה (ב) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(ג) ועדת בוחנים תסיים את תפקידה בו ביום, ואינה רשאית לדחות את החלטתה למועד אחר, אלא מנימוקים מיוחדים שיירשמו בפרוטוקול הוועדה; |
||||
|
|
|
|
(ד) הוחלט על דחיית החלטת הוועדה כאמור בתקנת משנה (ג), ירשמו חברי הוועדה לפניהם את התרשמויותיהם מן המועמדים אשר הופיעו בפניהם, ותרשומות ההתרשמויות כאמור יצורפו לפרוטוקול הוועדה; |
||||
|
|
|
|
(ה) בכל מקרה של דחיית ההחלטה – יימנעו חברי הוועדה מלדון בדברים הקשורים במכרז עם כל אדם עד לקבלת ההחלטה.". |
||||
|
24. |
בתקנה 29 לתקנות העיקריות, במקום תקנת משנה (ב) יבוא: |
||||||
|
|
|
"(ב) הפרוטוקול יכלול את הפרטים הבאים: |
|||||
|
|
|
|
(1) פרטי המשרה: סוג המשרה, מספר המכרז, תואר המשרה, מתח דרגות, דירוג, יחידה; |
||||
|
|
|
|
(2) פירוט הרכב חברי ועדת הבחינה; |
||||
|
|
|
|
(3) פירוט שמות המועמדים, מספר תעודת הזהות שלהם, והתייצבותם לראיון בפני הוועדה; |
||||
|
|
|
|
(4) פירוט ציוניהם של המועמדים בבחינות בכתב או בעל פה, ככל שנערכו; |
||||
|
|
|
|
(5) פירוט הגבלת כשירויות לגבי כל מועמד, לרבות קרבה משפחתית של המועמד למי מבין עובדי או נבחרי הרשות המקומית, או ניגוד עניינים אפשרי של המועמד עם מי מעובדי או נבחרי הרשות המקומית, ובכלל זה זיקה פוליטית או אישית; |
||||
|
|
|
|
(6) התרשמות חברי ועדת הבחינה מנתוני המועמד ביחס לדרישות המשרה כגון השכלה, ניסיון תעסוקתי וניסיון ניהולי; |
||||
|
|
|
|
(7) החלטת ועדת הבחינה לרבות פירוט שמות חברי הוועדה, סדר עדיפותם של המועמדים, שם המועמד הנבחר או אם לא נמצא מועמד מתאים; |
||||
|
|
|
|
(8) נימוקי החלטת ועדת הבחינה בדבר החלטתם לבחור או לא לבחור במי מהמועמדים, תוך התייחסות להערכת כישורי המועמדים ומידת התאמתם למשרה; |
||||
|
|
|
|
(9) הערות חברי ועדת הבחינה, לרבות הסתייגויות מהחלטתה. |
||||
|
|
|
(ג) הפרוטוקול ייחתם בידי חברי הוועדה הנוכחים בעת ההחלטה.". |
|||||
|
25. |
בתקנה 30 לתקנות העיקריות - |
||||||
|
|
|
(1) תקנה משנה (ד) בטלה; |
|||||
|
|
|
(2) אחרי תקנת משנה (ד) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(ה) קבע היועץ המשפטי של הרשות המקומית כאמור בתקנה 2(ג1) רשאי ראש הרשות שלא למנות את המועמד הנבחר אם מתקיים לגבי אותו אדם אחד מאלה: |
||||
|
|
|
|
|
(1) הוא הורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה, אין הוא ראוי לפי חוות דעתו של היועץ המשפטי של הרשות המקומית לשמש עובד הרשות; |
|||
|
|
|
|
|
(2) הוגש נגדו כתב אישום בעבירה כאמור בפסקה (1); |
|||
|
|
|
|
|
(3) מתנהלת לגביו חקירה בקשר לעבירה כאמור בפסקה (1)." |
|||
|
26. |
בתקנה 31 לתקנות העיקריות, בסופה יבוא "ראש הרשות המקומית לא ייתן אישור למסירת מידע, כולו או חלקו כאמור, אלא ככל שאין איסור לפי הוראות כל דין על מסירתו. |
||||||
|
27. |
בכותרת לפרק שני בתקנות העיקריות, במקום "על פי חוזה מיוחד" יבוא "זמנית". |
||||||
|
28. |
בתקנה 34 לתקנות העיקריות – |
||||||
|
|
|
(1) האמור בה יסומן (א), ובמקום "על פי חוזה מיוחד לתקופה שלא תעלה על שנה אחת" יבוא "לתקופה שלא תעלה על שישה חודשים, ולפי הליך בהתאם להוראות תקנה 2(ד)"; |
|||||
|
|
|
(2) אחרי תקנת משנה (א) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(ב) המנהל הכללי של הרשות המקומית רשאי, מטעמים מיוחדים, להאריך העסקה לפי תקנת משנה (א) לתקופות נוספות של עד שלושה חודשים בכל פעם, ובלבד שסך כל התקופות הנוספות לא יעלה על שנה, ושנוכח לדעת כי ננקטו כל הפעולות הדרושות לאיוש המשרה כדין וכי ההארכה דרושה לשם השלמת הליך המכרז." |
||||
|
29. |
תקנות 35 ו-35א לתקנות העיקריות – בטלות. |
||||||
|
30. |
טפסים ב' ו-ג' לתקנות העיקריות – בטלים. |
||||||
|
31. |
אחרי טופס ג' יבוא: |
||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|
|
אני הח"מ _________________ מס' ת"ז _____________ נותן/ת בזאת את הסכמתי לכך שמשטרת ישראל תמסור מידע פלילי על אודותיי לראש הרשות המקומית לצורך התמודדותי במכרז לתפקיד ________________. המידע שיימסר יהיה בהיקף לו זכאי היועץ המשפטי של הרשות המקומית מכוח הוראות סעיף 6 לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, התשמ"א–1981[8]. |
|||||
|
|
|
יובהר כי הסכמתי זו חלה גם על מסירת מידע פלילי לגורם הנזכר לעיל מזמן לזמן לצורך ביצוע מעקב תקופתי אחר שינויים שחלו במידע הפלילי על אודותיי. |
|||||
|
|
|
הובא לידיעתי כי אני זכאי לפי החוק לעיין בתחנת משטרה ברישומים המנוהלים על שמי במרשם הפלילי. |
|||||
|
|
|
הובהר לי בזאת כי ככל שיש לחובתי רישום פלילי, אני רשאי/ת לצרף מידע על אודות שיקומי או נסיבותיי האישיות, כדי שילקח בחשבון בעת בחינת בקשתי. ידוע לי כי בהסכמתי זו אני מוותר/ת על קבלת הודעה על מסירת המידע. |
|||||
|
|
|
תאריך: _______________ חתימה: _____________". |
|||||
|
32. |
(א) תחילתן של תקנות אלה, למעט תקנה 9(2) לתקנות אלה, שלושה חודשים מיום פרסומן (להלן – יום התחילה). |
||||||
|
|
|
(ב) תחילתה של תקנה 9(2) לתקנות אלה ביום ... התשע"ט (...................... 2018). |
|||||
|
|
|
(ג) תקנות אלה לא יחולו על הליכי מכרז פומבי שפורסמו כדין לפני יום התחילה. |
|||||
__ב______התשע"ט
(__ב________2018) ____________
(חמ 3-483-ת2) אריה מכלוף דרעי
שר הפנים
מטרת המכרז לקבלת עובד למשרה פלונית בשירות הציבורי ובכלל זאת בשלטון המקומי, על פי הוראות החוק והתקנות שהותקנו לעניין זה, היא להביא למינויו של המועמד בעל הנתונים הטובים ביותר, תוך מתן הזדמנות שווה לכל המתמודדים לתפקיד. ועדת הבוחנים במכרז לקבלת עובדים (להלן: ועדת בוחנים) נועדה לשרת מגמות עיקריות אלו:
א) להשתית את הבחירה של מועמד למשרה פנויה על הידע והניסיון המצטברים של קבוצת אנשים, להבדיל מידע וניסיון של גורם מחליט יחיד.
ב) לבחור את המועמד על-ידי חלוקת ההכרעה בין קבוצות אנשים, היינו על-ידי שחרור הפרט, המרכיב את הועדה מהגבלות או התחייבות אשר עלולות לחול עליו אם יידרש להחליט כיחיד, ולהביא להגברת השקיפות באמצעות הוספת נציג מחוץ לרשות הציבורית הבוחרת במכרז פנימי, ונציג מחוץ לשירות הציבורי במכרז חיצוני.
ג) לקבוע דפוסים של דרכי בחירה אשר מושתתים על כללי צדק טבעי והנעדרים תופעות של שרירות ומשוא פנים.
מטרת התיקון המוצע הינה להבטיח קיומם של עקרונות אלו, על ידי הסדרה והבנייה מקצועית של הליכי המכרזים ברשויות המקומיות תוך הגברת השקיפות ההגינות והשוויון בהליכים אלו, במטרה להבטיח מינויים ראויים ומקצועיים שאינם נובעים משיקולים זרים ומתקבלים על ידי ועדת בחינה מקצועית ומגוונת.
בנוסף מוצע במסגרת התיקון לאחד את ההסדרים החלים על לקבלת עובדים ברשויות המקומיות כך, שבמקום הסדרים נפרדים לעיריות ולמועצות המקומיות והאזוריות – שנראה כי אין הצדקה לשונות ביניהם - יחול ההסדר החל לגבי העיריות בשינויים המוצעים על כלל הרשויות המקומיות.
ברקע הדברים נציין כי המלצות לתיקון הכללים לקליטת עובדים ברשויות המקומיות ניתנו הן במסגרת דו"חות מבקר המדינה והן בדו"ח הצוות לבחינת דרכים לחיזוק שלטון החוק וטוהר המידות בשלטון המקומי.
התיקון המוצע נועד להתמודד עם שני היבטים עיקריים:
1. יצירת הסדר אחיד לקבלת עובדים ברשויות המקומיות
במצב החוקי כיום, קיימים שני הסדרים שונים לגבי דרכי קבלת עובדים לרשויות המקומיות. הראשון הינו ההסדר החל על מינוי עובדים בעיריות ומעוגן בתקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים), והשני הינו ההסדר החל על מינוי עובדים במועצות המקומיות ובמועצות האזוריות, ומעוגן בצו המועצות המקומיות (שירות עובדים) התשכ"ב – 1962 ובצו המועצות המקומיות (נוהל קבלת עובדים) התשל"ז – 1977.
במישור המהותי, אין הצדקה לקיום הסדרים שונים לרשויות המקומיות. זאת מאחר והשוני בין ההסדרים אינו נסמך אלא על דרך הקמתה והגדרתה של הרשות המקומית ואינו נוגע ונובע בהכרח משונות מהותית במאפיינים הפרטניים הנוגעים לדרך ניהולה והתנהלותה. יתר על כן, המשך ההתנהלות על פי ההסדר הקיים לגבי מועצות מקומיות ומועצות אזוריות במתכונת הקיימת, מעלה קושי משפטי מהותי -
סעיף 170 לפקודת העיריות קובע :
"170. (א) ראש העיריה רשאי למנות לעירייה עובדים שלא הוזכרו בסעיף 167 למשרות שיש עליהן הקצבה בתקציב המאושר.
(ב) לא יתמנה אדם לעובד עירייה, לרבות למשרות המנויות בתוספת החמישית, למעט המנהל הכללי, אלא לאחר שראש העיריה או מי שהוא הסמיך לכך הכריז על המשרה בפומבי על פי כללים לפי סעיף קטן (ג).
(ב1) ......
(ג) השר, באישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, יקבע בתקנות כללים בדבר דרכי מכרז ופרטיו, אם בדרך כלל ואם לסוגי משרות, ורשאי הוא בתקנות כאמור לקבוע משרות וסוגי משרות שעליהן לא תחול, בתנאים שייקבע, חובת מכרז.
(ד) לא תחול חובת מכרז לפי סעיף קטן (ב) על משרות שלהן מתקבל אדם באמצעות לשכת תעסוקה לפי חוק שירות התעסוקה, תשי"ט- 1959:
בהתאם להוראה זו נקבעו הכללים לקבלת עובדים בעיריות וזאת במסגרת תקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים), תש"ם – 1979 שקבלו כנדרש את אישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת.
במסגרת תיקון שנעשה בשנת 2003 במסגרת חוק ההסדרים, תוקן סעיף 34א לפקודת המועצות המקומיות ונקבע במסגרתו כי ביחד עם מכלול הוראות מפקודת העיריות שיחולו על המועצות המקומיות, תחול הוראת סעיף 170(ב) לפקודת העיריות בשינוים המחויבים, גם על מועצות מקומיות (לרבות אזוריות).
בהמשך לתיקון האמור, עלתה השאלה של המשמעות המשפטית של התיקון האמור והאם במסגרתו הוחלו הכללים החלים על דרכי קבלת עובדים הקיימים בעיריות גם על המועצות המקומיות. זאת מאחר וסעיף קטן (ב) מפנה לכללים שנקבעו לפי סעיף קטן (ג) הלא הן תקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים).
יצוין כי אין מניעה לקבוע הסדרים שונים לסוגי רשויות שונות לפי סעיף 170(ג) אולם ההסדר השונה הנוהג כיום לגבי המועצות המקומיות לא נעשה לפי הסעיף האמור ולמעלה מזאת, ההסדר האמור לא נדרש ולא קיבל בזמנו את אישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת הנדרש על פי סעיף זה. מצב כאמור, יש בו כדי להשפיע ולהעלות קושי משפטי בכל הנוגע למעמד המשפטי של ההסדר הנוהג כיום לגבי מועצות מקומיות וליכולתן של המועצות המקומיות להמשיך ולהתנהל לפי הצווים שהותקנו בזמנו.
לאור האמור, ובהיעדר הצדקה של ממש לשוני זה, מוצע לאחד את החקיקה העוסקת בקבלת עובדים ברשויות המקומיות, עיריות ומועצות מקומיות כאחד, ולהחיל למעשה, בעיקר הדברים, על כלל הרשויות המקומיות את אותן הוראות החלות כיום על קבלת עובדים ומכרזי כוח אדם בעיריות. כמו גם, להחיל את הדרך הנוהגת על קבלת נושאי המשרה במועצות המקומיות את הדרך הנוהגת לגבי קבלת נושאי המשרה בעיריות, הסדר אשר מעוגן כיום לגבי העיריות בחקיקה ראשית במסגרת פקודת העיריות.
לצורך כך מוצע לתקן את התקנות כך, שבכל מקום בתקנות בו מופיעה המילה "עיריה" היא תשונה ל"רשות מקומית". בנוסף מוצע לתקן את סעיף ההגדרות כך שתוסף הגדרה למושג "רשות מקומית" לפיה רשות מקומית הינה עיריה, מועצה מקומית או איגוד ערים.
2. שיפור דרכי קבלת עובדים לצורך טיוב הליכי קבלת העובדים ברשויות המקומיות תוך הגברת ההגינות, השקיפות והשוויון
כאמור, התיקונים המוצעים נועדו להגביר את השקיפות השוויון וההגינות בהליכי המכרז. לצורך כך, מוצע להסדיר מינוי ונוכחות נציגי ציבור וגורמי מקצוע בוועדות הבחינה, לקבוע הוראות מיוחדות לקליטת עובדים למשרות הבכירות וכן לקבוע הוראות הנוגעות להסדרת שיקול הדעת של ועדת הבחינה ודרך עבודתה לצורך כך מוצע:
1. תיקון תקנה 1 - מוצע לתקן את סעיף ההגדרות כך שתוסף הגדרה למושג משרה בדירוג גבוה. ההגדרה נועדה לאפשר קביעה לגבי משרות מדרגה מסויימת ומעלה הליכי מכרז שקופים ושוויוניים יותר תוך יצירת מנגנון בקרה על הליכי הבחירה; עוד מוצע להגדיר את המושגים "רב אזורי", "רב ישוב" ו-"סטודנט".
2. תיקון תקנה 2 – הוספת סעיפי פטור ממכרז כדלקמן -
א. לבוגרי תוכניות ייעודיות להגברת הייצוג ההולם של אוכלוסיות מיוחדות ברשויות המקומיות ובתנאי שהתוכנית מתוקצבת ומאושרת על ידי משרד הפנים וגיוס ומיון המועמדים בה אושר על ידו, ובתנאי שהמועמד סיים את המסלול בשלוש השנים האחרונות;
ב. לסטודנטים ובלבד שהיקף המשרה לא יעלה על 120 שעות חודשיות;
ג. למתמחים במשפטים;
ד. למדריכי חוגים המועסקים על בסיס שעתי שלא יעלה על 14 שעות שבועיות.
עוד נקבע כי היועץ המשפטי של העיריה רשאי לקבוע לגבי משרה כי נדרשת בדיקת עברו הפלילי של המועמד כתנאי להתמנות לה וזאת לגבי אותן משרות שהוא סבור כי קיימת הצדקה לכך. בכדי לשמור על איזון בין האינטרס הציבורי במסירת מידע פלילי לצרכי העסקת העובד לבין זכותו של בעל הרישום לפרטיות ולשיקום ולהשתלבות בחברה, נדרשת הסכמתו של מועמד למסירת המידע והיא משאירה את הברירה בידי המועמד המבקש את המשרה אם לחשוף את עברו הפלילי או שמא לוותר על המשרה.
מטרת התיקון הינה קידום יעילות השמת עובדים, ומתן אפשרות להעסיק סוגי אוכלוסיות או סוגי משרות בפטור ממכרז כמקובל בהליכים בשירות המדינה תוך שמירה על עקרונות השוויון ההגינות והשקיפות.
תיקון תקנה 22 – הוספת חובה על ראש הרשות לפרסם באתר האינטרנט של הרשות המקומית רשימת נציגי ציבור שתכלול לפחות חמישה נציגי ציבור הכשירים לשמש כנציגים בוועדת הבחינה, מתוכה יבחר נציג הציבור שישב בוועדת הבחינה. בנוסף, מוצע לקבוע כי לא יתמנה כנציג ציבור עובד או נבחר של הרשות המקומית, או אדם שיש לו זיקה אישית פוליטית או כלכלית לראש הרשות או לחבר מועצה. מטרת התיקון הנה קידום עקרונות של הגינות ושקיפות, כמו גם חיזוק אמון הציבור בהליכי המכרזים על ידי שמירה על ניטרליות של ועדת הבחינה.
תיקון תקנה 23 – קביעת הרכב חובה לוועדת הבחינה:
א. כאשר מדובר בוועדה של שלושה חברים, נציג הרשות המקומית שישמש גם כיו"ר הועדה, נציג ציבור, ועובד הרשות המקומית שהינו הממונה על העובד שימונה למשרה המוכרזת או מי מטעמו הכפוף לו;
ב. כאשר מדובר בוועדה של חמישה חברים, נציג הרשות המקומית שישמש גם כיו"ר הועדה, שני נציגי ציבור ועובד הרשות המקומית שהינו הממונה על העובד שימונה למשרה המוכרזת או מי מטעמו הכפוף לו;
ג. כאשר מדובר בוועדה של שבעה חברים, נציג הרשות המקומית שישמש גם כיו"ר הועדה, שלושה נציגי ציבור ועובד הרשות המקומית שהינו הממונה על העובד שימונה למשרה המוכרזת או מי מטעמו הכפוף לו;
ד. קביעה כי במשרה בדירוג גבוה ישב במקום נציג ציבור או אחד מנציגי הציבור לפי העניין, נציג שימונה על ידי שר הפנים או מי שהוסמך לכך על ידו, שהינו עובד משרד הפנים או עובד מדינה ממשרד אחר או מרשות מקומית אחרת שאינה גובלת, שמשמש בתפקיד נשוא המכרז והוא בעל ותק של שנתיים לפחות.
ה. מתן אפשרות לשר הפנים להורות לגבי מכרז מסוים שבמקום מינוי נציג כאמור בפסקה ד' לעיל על ידי שר הפנים, ימונה נציג כנ"ל על ידי ראש הרשות המקומית, ובתנאי שככל שימונה נציג רשות מקומית הוא לא שימש כנציג ביותר ממכרז אחד באותה שנה.
ו. מתן אפשרות לשר הפנים למנות נציג נוסף מטעמו ברשויות בהן מונה חשב מלווה ובלבד שהנציג עומד בתנאים שנקבעו בסעיף ד לעיל.
ז. קביעת נוכחות מבקר הרשות או אחד מעובדיו כמשקיף חובה בוועדת בחינה למשרה בדירוג גבוה.
ח. החלת הרכב ועדת הבחינה למשרות הבכירות הקבוע בסעיף 169ב (ראש העיריה או נציגו מקרב סגניו, שני חברי מועצה שיבחרו על ידה אשר לפחות אחד מהם נציג סיעה שאינה מיוצגת בועדת ההנהלה, ואם אין סיעה כזו, נציג שאינו חבר בוועדת ההנהלה, מנכ"ל הרשות, ונציג שימנה שר הפנים שהוא בעל תפקיד מקביל ברשות מקומית אחרת לתפקיד הנדון במכרז) לפקודת העיריות על כלל הרשויות המקומיות.
מטרת התיקון קידום עקרונות של הגינות שקיפות ושוויוניות, והפיכת ועדת הבחינה לוועדה מקצועית, במטרה לחזק את אמון הציבור בהליכי המכרזים לקליטת עובדים ברשויות המקומיות ועל מנת לטייב את ההון האנושי ברשויות המקומיות.
הוספת תקנה 23א – קביעת מניין חוקי לוועדת הבוחנים לכל אחד מסוגי הועדות –
ככל שמונה נציג שר הפנים הוא נציג חובה בנוסף -
א. כאשר מדובר בוועדה של שלושה, כל חבריה;
ב. כאשר מדובר בוועדה של חמישה, ארבעה מחבריה ביניהם היו"ר ונציג ציבור אחד לפחות;
ג. כאשר מדובר בוועדה של שבעה, חמישה מחבריה ביניהם היו"ר ושני נציגי ציבור לפחות;
מטרת התיקון הנה להבטיח הליך מיטבי השומר על עקרונות של הגינות ושוויון במטרה לטייב את ההון האנושי ברשות המקומית, וזאת על ידי שמירה על איזון בהרכב ועדת הבחינה.
19. הוספת טופס ד' – טופס הסכמת מועמד למסירת מידע פלילי על אודותיו לראש הרשות המקומית בהיקף הקבוע בסעיף 6 לחוק המרשם הפלילי.
[1] דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 8, עמ' 197; ס"ח התשס"ה, עמ' 95.
[2] דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 9, עמ' 256; ס"ח התשע"ח עמ' 151.
[3] ס"ח התשט"ו, עמ' 48; ס"ח התשס"ד, עמ' 125.
[4] ק"ת התש"מ, עמ' 662; ק"ת התשע"ד, עמ' 1527.
[5] ס"ח התשס"ז, עמ' 320;
[6] ק"ת התשי"ח, עמ' 1259.
[7] ס"ח התשכ"א, עמ' 178.
[8] ס"ח התשמ"א, עמ' 322.