חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018 1 |
| 2. (תיקונים: התשפ"ד, התשפ"ה) בחוק זה - (תיקונים: התשפ"ד, התשפ"ה) |
| 6. (תיקונים: התשע"ט, התשפ"ב, התשפ"ה) (א) הממונה ייתן או יחדש רישיון הפעלה לגבי מעון יום לפעוטות אם מצא כי מתקיימים כל אלה: (1) מבקש רישיון ההפעלה, הבעלים של מעון היום לפעוטות, מנהל המעון, מחנך-מטפל במעון וכל שאר העובדים במעון, ולעניין מבקש רישיון שהוא תאגיד - גם בעל השליטה בתאגיד ומנהלו, לא הורשעו ולא הוגש נגדם כתב אישום בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה מי שביצעה אינו ראוי להיות מפעיל, בעלים או מנהל של מעון יום לפעוטות, מחנך-מטפל או עובד במעון יום לפעוטות, או להיות בעל שליטה או מנהל בתאגיד כאמור, לפי העניין; (2) היה המקום המשמש או שנועד לשמש מעון יום לפעוטות שלגביו הוגשה בקשה לרישיון הפעלה גם מקום מגורים - מי שמתגורר בו לא הורשע ולא הוגש נגדו כתב אישום בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה לא ראוי שמקום מגוריו ישמש מעון יום לפעוטות; (3) אם ניתנה בשנתיים שקדמו להגשת הבקשה לרישיון הפעלה החלטה סופית כמפורט להלן, בנוגע למעון היום לפעוטות שלגביו הוגשה הבקשה, או בנוגע למפעיל של מעון כאמור, למנהלו או למי שמשמש מחנך-מטפל בו - הממונה סבר כי חדלו להתקיים הנסיבות שבשלהן ניתנה ההחלטה כאמור, ואם באותה החלטה נדרש מי מהם לנקוט אמצעים מתאימים למניעת הישנותן של נסיבות אלה - הם נקטו אמצעים כאמור: (א) אי-חידוש רישיון לפי סעיף זה או סירוב לבקשה לרישיון לפי סעיף 8; (ב) ביטול רישיון לפי סעיף 13; (ג) הוצאת צו הפסקה מינהלי לפי סעיף 32; (4) מבקש רישיון ההפעלה הוכיח, להנחת דעתו של הממונה, כי הוא עומד בתנאים הנדרשים לפעילותו של מעון יום לפעוטות לפי סעיף 7(א) ולפי חוק זה; (5) מבקש רישיון ההפעלה הוכיח, להנחת דעתו של הממונה, כי הוא מתכוון להפעיל או מפעיל, לפי העניין, את מעון היום לפעוטות, בעצמו ולא באמצעות אחר; (6) מבקש רישיון ההפעלה צירף לבקשה לרישיון הפעלה רשימה של העובדים במעון היום לפעוטות; חל שינוי ברשימת העובדים כאמור לאחר הגשת הבקשה לרישיון, ידווח מבקש רישיון ההפעלה לממונה על השינוי עוד בטרם חלף המועד למתן החלטתו בבקשה כאמור בסעיף 5; (7) אין סיכון לשלומם של הפעוטות שישהו במעון היום לפעוטות; (8) המחנכים-מטפלים במעון היום לפעוטות השתתפו בהדרכה בנושא עזרה ראשונה לפעוטות; (9) מבקש רישיון ההפעלה הוכיח, להנחת דעתו של הממונה, כי הוא ממלא אחר הוראות חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018 למעט לעניין פיקוח על מערכת היחסים בין מפעיל המעון, מנהל המערכת והורי הפעוטות במעון, לעניין צפייה בזמן אמת וצפייה עיתית ולעניין מילוי אחר הנחיות ההפעלה, אבטחת המידע והגנת הסייבר במערכת המצלמות במסגרת הצפייה בזמן אמת והצפייה העיתית; (10) ניתן אישור רשות הכבאות וההצלה לעניין אמצעי בטיחות אש נדרשים במעון יום לפעוטות על עמידה בהוראת נציב 523 או בתקנות שנקבעו לפי חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה, התשע"ב-2012; אופן מתן האישור ייקבע בהנחיות רשות הכבאות וההצלה בהתייעצות עם הממונה. (ב) הממונה רשאי לקבוע ברישיון הפעלה תנאים שיש לקיימם בתקופת תוקפו של הרישיון, כולה או חלקה. (ג) תנאים כאמור בסעיף קטן (ב) יהיו גם בעניינים שנקבעו בתקנות לפי סעיף 7(א). |
| 8. הממונה רשאי לסרב לתת רישיון הפעלה, מנימוקים שימסור למבקש, אף אם מתקיימים התנאים המפורטים בסעיף 6, אם נוכח כי מתקיים אחד מאלה: (1) מתנהל נגד מבקש רישיון ההפעלה, הבעלים של מעון היום לפעוטות, מנהל המעון, מחנך-מטפל או עובד במעון כאמור, ולעניין מבקש רישיון שהוא תאגיד - נגד מי מהאמורים או נגד בעל השליטה בתאגיד או מנהלו, הליך פלילי בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה מי שביצעה אינו ראוי להיות מפעיל, בעלים או מנהל של מעון יום לפעוטות או מחנך-מטפל או עובד בו, או להיות בעל שליטה או מנהל בתאגיד כאמור, לפי העניין, וטרם הוגש נגדו כתב אישום באותה עבירה; (2) היה המקום המשמש או שנועד לשמש מעון יום לפעוטות שלגביו הוגשה בקשה לרישיון גם בית מגורים - מתנהל נגד מי שמתגורר בו הליך פלילי בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה לא ראוי שמקום מגוריו ישמש מעון יום לפעוטות, וטרם הוגש נגדו כתב אישום באותה עבירה; (3) מבקש רישיון ההפעלה הוכרז פסול דין או מונה לו אפוטרופוס לפי סעיף 33(א) לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ"ב-1962 (בפרק זה - חוק הכשרות המשפטית), או הוכרז פושט רגל וטרם ניתן לו הפטר כאמור בסעיף 62 לפקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980, או שניתן הפטר כאמור שלפי תנאיו אין הוא רשאי להיות בעל רישיון, ואם הוא תאגיד - הוא החליט על פירוקו מרצון או שבית המשפט נתן צו לפירוקו, צו כינוס נכסים או צו פירוק זמני בעניינו; (4) יש בהתנהגותו של מי שמבקש רישיון ההפעלה מבקש להעסיקו כמנהל המעון, כמחנך-מטפל או כעובד בו משום השפעה מזיקה על התפתחותם התקינה של פעוטות השוהים במעון, או שהוא פוטר ממעון יום לפעוטות מטעמים חינוכיים-טיפוליים ואין הממונה סבור שהנסיבות השתנו ומצדיקות ניסיון חדש בהעסקתו במעון יום לפעוטות; החלטת הממונה לסרב לבקשה לרישיון הפעלה לפי פסקה זו טעונה אישור מאת המנהל הכללי. |
| 9. נוכח הממונה כי מתקיים תנאי מהתנאים המפורטים בסעיף 8(1) או (2), רשאי הוא לעכב את החלטתו בעניין מתן רישיון הפעלה או חידושו, לפי העניין, עד לסיום ההליך הפלילי כאמור באותו סעיף. |
| 11. בעל רישיון הפעלה יציג את רישיון ההפעלה במקום בולט במעון היום לפעוטות שלגביו ניתן הרישיון. |
| 12. בעל רישיון הפעלה יודיע לממונה, בכתב, על כל שינוי בפרט מהפרטים שמסר בבקשה לרישיון הפעלה, בתוך 30 ימים מיום השינוי. |
| 13. (א) הממונה רשאי לבטל רישיון הפעלה או להתלותו לתקופה שיקבע, בהתקיים אחד מאלה: (1) הרישיון ניתן על יסוד מידע כוזב או שגוי; (2) חדל להתקיים תנאי מהתנאים למתן הרישיון לפי סעיף 6; (3) הופר תנאי מהתנאים לפעילותו של מעון יום לפעוטות לפי חוק זה או הופרה הוראת הממונה לפי סעיף 15; (4) התקיימה אחת או יותר מהנסיבות לסירוב למתן רישיון לפי סעיף 8; (5) בעל הרישיון הוכרז פסול דין או מונה לו אפוטרופוס לפי סעיף 33(א) לחוק הכשרות המשפטית, או הוכרז פושט רגל וטרם ניתן לו הפטר כאמור בסעיף 62 לפקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980, או שניתן הפטר כאמור שלפי תנאיו אין הוא רשאי להיות בעל רישיון, ואם הוא תאגיד - הוא החליט על פירוקו מרצון או שבית המשפט נתן צו לפירוקו, צו כינוס נכסים או צו פירוק זמני בעניינו; (6) בעל הרישיון הפריע למפקח להפעיל את סמכויותיו לפי סעיף 29, לאחר שנמסרה לו התראה מאת הממונה לפי סעיף 31; (7) בעל הרישיון הפר צו הפסקה מינהלי או צו הפסקה שיפוטי. (ב) הממונה לא יבטל רישיון הפעלה ולא יתלה אותו, לפי הוראות סעיף קטן (א), אלא לאחר שדרש מבעל הרישיון לקיים את התנאי או ההוראה שחדלו להתקיים או שהופרו, כאמור באותו סעיף קטן, או לתקן את הטעון תיקון, באופן ובתוך מועד שהורה, ובעל הרישיון לא עשה כן; ביטול רישיון הפעלה או התלייתו יכול שייעשו בלא דרישה כאמור אם לא ניתן לקיים את התנאי או ההוראה שחדלו להתקיים או שהופרו. (ג) היה בעל רישיון הפעלה יחיד, יפקע הרישיון עם פטירתו. (ד) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מהאפשרות להוציא צו הפסקה מינהלי או צו הפסקה שיפוטי. |
| 15. (א) לא יועסק או ייתן שירותים אדם הבא במגע ישיר ומתמשך עם הפעוטות במעון יום לפעוטות, אלא אם כן ניתן לגביו אישור מאת הממונה או מי מטעמו כי לא הורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין זה ראוי שיועסק או ייתן שירותים במעון יום לפעוטות, ולא תלויים ועומדים נגדו הליכים פליליים בחשד לביצוע עבירה כאמור; לעניין סעיף זה - (ב) הגיש בעל רישיון בקשה לממונה להעסיק אדם מסוים או להתקשר עמו לשם מתן שירותים במעון היום לפעוטות, ישיב לו הממונה בתוך עשרה ימי עבודה. (ג) על אף האמור בסעיף קטן (א), בנסיבות המחייבות העסקה או מתן שירותים מיידיים של אדם, רשאי בעל רישיון הפעלה שהגיש בקשה לממונה לגבי אדם מסוים, והממונה טרם השיב לו, להעסיק את אותו אדם או להתקשר עמו לשם מתן שירותים לתקופה שלא תעלה על עשרה ימי עבודה. (ד) על אף האמור בכל דין, הסכם קיבוצי או הסכם אחר, הממונה רשאי להורות לבעל רישיון הפעלה שלא להעסיק אדם במעון היום לפעוטות שלגביו ניתן הרישיון או שלא להתקשר עם אדם לשם מתן שירותים במעון כאמור או לסיים את ההעסקה או ההתקשרות כאמור, בהתקיים אחד מאלה: (1) המועסק או נותן השירותים הורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין זה ראוי שיועסק או ייתן שירותים במעון יום לפעוטות, או שמתנהל נגדו הליך פלילי בעבירה כאמור; (2) הממונה מצא שיש בהתנהגותו של המועסק או נותן השירותים משום השפעה מזיקה על פעוטות; (3) לעניין העסקה או התקשרות עם מנהל מעון יום לפעוטות או מחנך-מטפל בו - הוא פוטר ממעון יום לפעוטות מטעמים חינוכיים- טיפוליים ואין הממונה סבור שהנסיבות השתנו ומצדיקות את המשך העסקתו או התקשרות עמו במעון יום לפעוטות. (ה) הוראת הממונה לפי סעיף קטן (ד)(2) או (3) טעונה אישור מאת המנהל הכללי. |
| 20. (א) לשם קבלת החלטה לפי סעיף 6 או 18 בעניין מתן רישיון הפעלה או חידושו או מתן רישיון זמני, לפי העניין, או החלטה לפי סעיף 13 בעניין התליית רישיון כאמור או ביטולו, ולשם פיקוח על התקיימות התנאים לפעילותו של מעון יום לפעוטות לפי סעיף 7(א) או 18, רשאי הממונה להסתייע באלה: (1) ממצאים של בדיקות שביצע בודק המועסק על ידי גוף בודק לפי הוראות סעיף 23 לפי רשימת תיוג בדבר התקיימות התנאים המנויים ברשימת התיוג (בפרק זה - בדיקות עזר); (2) ממצאים של בדיקות שביצע מומחה וכן חוות דעת שנתן מומחה לפי הוראות סעיף 23 לגבי תוצאות הבדיקה (בפרק זה - חוות דעת מומחה). (ב) התקשרות עם גוף בודק או עם מומחה, לשם הסתייעות בו כאמור בסעיף קטן (א), תיעשה לפי חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992. (ג) גוף בודק שבוצעה עמו התקשרות בהתאם להוראות סעיף קטן (ב), ידווח לממונה על כל בדיקה שביצע בודק המועסק על ידו ועל ממצאיה; הדיווח ייחתם על ידי מנהל הגוף הבודק. (ד) מומחה שבוצעה עמו התקשרות בהתאם להוראות סעיף קטן (ב), ידווח לממונה על כל בדיקה שביצע ויחווה את דעתו על תוצאות הבדיקה; הדיווח וחוות הדעת ייחתמו על ידו. (ה) בודקים ומומחים יפעלו לפי כללי עבודה שיורה הממונה. |
| 26. דינם של בודקים ומומחים כדין עובדי המדינה, לעניין חיקוקים אלה: (1) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979; (2) חוק העונשין - ההוראות הנוגעות לעובדי הציבור; (3) חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969. |
| 28. (א) השר יסמיך מפקחים שיהיו נתונות להם הסמכויות לפי סעיף 29, כולן או חלקן, לשם פיקוח על ביצוע ההוראות לפי חוק זה (בחוק זה - מפקחים). (ב) מפקחים כאמור בסעיף קטן (א) יוסמכו - (1) מבין עובדי המשרד; (2) מבין עובדי המדינה שאינם עובדי המשרד; הסמכה כאמור תהיה בהסכמת השר הממונה על אותם עובדים; (3) מבין עובדי רשות מקומית, ובלבד שאותה רשות מקומית אינה מפעילה מעונות יום לפעוטות בעצמה או באמצעות תאגיד; הסמכה כאמור תהיה בהסכמת ראש הרשות המקומית ובהתייעצות עם שר הפנים, בהתאם להוראות שיקבע השר; בפסקה זו, |
| 29. לשם פיקוח על ביצוע ההוראות לפי חוק זה, רשאי מפקח - (1) לדרוש מכל אדם למסור לו את שמו ומענו ולהציג לפניו תעודת זהות או תעודה רשמית אחרת המזהה אותו; (2) לדרוש מכל אדם הנוגע בדבר להציג לפניו כל ידיעה או מסמך שיש בהם כדי להבטיח את ביצוען של ההוראות לפי חוק זה או להקל את ביצוען, ובכלל זה ידיעה או מסמך הנוגעים לפעוטות השוהים במעון יום לפעוטות; לעניין זה, (3) להיכנס למקום שיש לו יסוד להניח שפועל בו מעון יום לפעוטות, ובלבד שלא ייכנס למקום המשמש למגורים בלבד אלא בזמני פעילות המעון ובהסכמת המחזיק בו, או על פי צו של בית משפט; (4) לבצע מדידות או ליטול דגימות, וכן להורות על מסירת המדידות והדגימות למעבדה, ועל שמירתן לתקופה שיורה, או לנהוג בהן בדרך אחרת; (5) לדרוש בכתב ממפעיל של מעון יום לפעוטות או ממנהלו לתקן ליקויים שמצא או שנמצאו בבדיקות עזר או בחוות דעת מומחה, באופן ובזמן שהורה בדרישה ולהמציא אישורים על כך כפי שידרוש (בפרק זה - דרישה לתיקון ליקויים); (6) לנקוט פעולות הדרושות באופן סביר לשם ביצוע צו הפסקה מינהלי שניתן לפי סעיף 32. |
| 31. |
| 32. (א) היה לממונה יסוד סביר לחשד כי חדל להתקיים תנאי מהתנאים למתן רישיון הפעלה או רישיון זמני לפי סעיף 6 או 18, לפי העניין, או כי הופרו תנאי מתנאי רישיון כאמור או הוראה מההוראות לפי חוק זה, וכי נגרמת בשל כך פגיעה בשלומם או בבטיחותם של פעוטות השוהים במעון היום לפעוטות או שיש יסוד סביר לחשד שתיגרם בשל כך פגיעה כאמור, רשאי הממונה לדרוש מבעל הרישיון לקיים את התנאי כאמור (בפרק זה - התראה), באופן ובתוך המועד שנקבעו בהתראה. (ב) ניתנה התראה ולא קוימו הוראותיה באופן ובמועד שנקבעו בה או היה לממונה יסוד סביר לחשד כי מעון יום לפעוטות פועל בלא רישיון הפעלה או בלא רישיון זמני, רשאי הממונה להורות, בצו, למפעיל של מעון היום לפעוטות או למנהלו על הפסקה או הגבלה של השימוש במקום שבו מופעל מעון היום לפעוטות, לרבות בדרך של סגירתו או בכל דרך אחרת הנראית לו מתאימה בנסיבות העניין, כדי להביא לידי הפסקה או הגבלה בשימוש כאמור, והכול במידה שלא תעלה על הנדרש (בחוק זה - צו הפסקה מינהלי). (ג) על אף האמור בסעיף קטן (ב), מצא הממונה כי כתוצאה מפעילות מעון היום לפעוטות יש אפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים בו, יוציא צו הפסקה מינהלי באופן מיידי, והוא רשאי לעשות כן בלי שנתן התראה קודם לכן. (ד) לא יינתן צו הפסקה מינהלי אלא לאחר שניתנה למפעיל של מעון היום לפעוטות שלגביו ניתן הצו הזדמנות לטעון את טענותיו; לא ניתן לאתר את המפעיל בשקידה סבירה, תינתן ההזדמנות כאמור למנהל מעון היום לפעוטות, ככל שניתן לאתרו בשקידה סבירה. (ה) על אף האמור בסעיף קטן (ד), הממונה רשאי לתת צו הפסקה מינהלי בלא שנתן קודם למפעיל של מעון יום לפעוטות או למנהלו הזדמנות לטעון את טענותיו, ובלבד שהזדמנות כאמור תינתן לאחד מהם בהקדם האפשרי לאחר מכן, בהתקיים אחד מאלה: (1) הצו ניתן לפי הוראות סעיף קטן (ג); (2) מעון היום לפעוטות פועל בלא רישיון הפעלה או רישיון זמני; (3) ניתנה הודעה בידי רופא מחוזי, סגנו או מי שהמנהל הכללי של משרד הבריאות הסמיך לכך, לעניין קיומה של סכנה בריאותית לפעוטות השוהים במעון היום לפעוטות; לעניין זה, "רופא מחוזי" - כהגדרתו בפקודת בריאות העם, 1940; (4) במתן ההזדמנות יהיה כדי לסכל את מטרת הצו. (ו) צו הפסקה מינהלי יכלול, בין השאר, את פרטי מעון היום לפעוטות שלגביו ניתן, תיאור המעשה או המחדל והתנאי או ההפרה ששימשו עילה למתן הצו. (ז) הממונה יקבע בצו ההפסקה המינהלי הוראות לעניין ביצועו ודרכי הבטחת מילויו, ובכלל זה הוראות בדבר מסירת הודעה להורי הפעוטות השוהים במעון היום לפעוטות שלגביו ניתן הצו, לעובדי המעון ולכל מי שקבע בצו, על מתן הצו ועל הטעמים לנתינתו. (ח) הממונה ידאג להצגת עותק של צו ההפסקה המינהלי במעון היום לפעוטות שלגביו ניתן וימציאו למפעיל המעון ולמנהלו אם ניתן לאתרם בשקידה סבירה, וכן יפרסם במרשם כמשמעותו בסעיף 19, את דבר מתן צו ההפסקה המינהלי, את שמו של מי שכלפיו ניתן ואת מהות העניין שבשלו ניתן ונסיבותיו; לא ניתן לאתר בשקידה סבירה את המפעיל של מעון היום לפעוטות שלגביו ניתן צו ההפסקה המינהלי או את מנהלו, יומצא הצו בדרך של הדבקתו על קיר חיצון של המקום המשמש כמעון יום לפעוטות, ובהעדר קיר חיצון - על מקום אחר הנראה לעין במקרקעין; בגוף הצו המודבק יירשמו היום ושעת ההדבקה. (ט) צו הפסקה מינהלי יעמוד בתוקפו לתקופה שתיקבע בו, ורשאי הממונה להאריך את תוקפו לתקופות נוספות, ובלבד שסך כל התקופות לא יעלה על 90 ימים מיום שניתן. (י) על החלטת הממונה לפי סעיף זה ניתן לעתור לבית משפט השלום שבו יושב נשיא בית משפט השלום שבאזור שיפוטו ניתנה ההחלטה, בתוך 30 ימים מיום שנמסרה ההחלטה, ולעניין צו הפסקה מינהלי - בתוך תקופת הצו. (יא) הגשת עתירה לפי סעיף קטן (י) אינה מתלה את תוקפו של צו הפסקה מינהלי, כל עוד לא החליט בית משפט אחרת. |
| 35. |
| 45. המפר ישלם את העיצום הכספי בתוך 30 ימים מיום מסירת דרישת התשלום כאמור בסעיף 41. |
| 46. (תיקון התשפ"ד) לא שילם המפר עיצום כספי במועד, ייווספו עליו, לתקופת הפיגור, ריבית שקלית ודמי פיגורים, עד לתשלומו ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, בשינויים המחויבים. |
| 47. עיצום כספי ייגבה לאוצר המדינה, ועל גבייתו יחול חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, התשנ"ה-1995. |
| 51. על מעשה אחד המהווה הפרה של הוראה מההוראות לפי חוק זה המנויות בסעיף 37 או בתוספת השנייה ושל הוראה מההוראות לפי חוק אחר, לא יוטל יותר מעיצום כספי אחד. |
| 52. (תיקון התשפ"ד) (א) על החלטה סופית של הממונה לפי פרק זה ניתן לעתור לבית משפט השלום שבו יושב נשיא בית משפט השלום; עתירה כאמור תוגש בתוך 30 ימים מיום שנמסרה למפר. (ב) אין בהגשת עתירה כאמור בסעיף קטן (א), כדי לעכב את תשלום העיצום הכספי, אלא אם כן הסכים לכך הממונה או שבית המשפט הורה על כך. (ג) החליט בית המשפט לקבל עתירה שהוגשה לפי סעיף קטן (א), לאחר ששולם העיצום הכספי לפי הוראות פרק זה והורה בית המשפט על החזרת סכום העיצום הכספי ששולם או על הפחתת העיצום הכספי, יוחזר הסכום ששולם או כל חלק ממנו שהופחת, בתוספת ריבית שקלית מיום תשלומו עד יום החזרתו ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים. |
| 53. (א) הטיל הממונה עיצום כספי לפי פרק זה, יפרסם במרשם כמשמעותו בסעיף 19 וכן בדרך נוספת אם החליט על כך, את הפרטים שלהלן, בדרך שתבטיח שקיפות לגבי הפעלת שיקול דעתו בקבלת ההחלטה להטיל עיצום כספי: (1) דבר הטלת העיצום הכספי; (2) מהות ההפרה שבשלה הוטל העיצום הכספי ונסיבות ההפרה; (3) סכום העיצום הכספי שהוטל; (4) אם הופחת סכום העיצום הכספי - הנסיבות שבשלהן הופחת סכום העיצום ושיעורי ההפחתה; (5) פרטים על המפר, הנוגעים לעניין; (6) שמו של המפר - אם הוא תאגיד. (ב) הוגשה עתירה על דרישת תשלום לפי סעיף 52, יפרסם הממונה את דבר הגשת העתירה ואת תוצאותיה, בדרך שבה פרסם את דבר הטלת העיצום הכספי. (ג) על אף האמור בסעיף קטן (א)(6), רשאי הממונה לפרסם את שמו של מפר שהוא יחיד, אם סבר שהדבר נחוץ לצורך אזהרת הציבור. (ד) על אף האמור בסעיף זה, לא יפרסם הממונה פרטים שהם בגדר מידע, שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וכן רשאי הוא שלא לפרסם פרטים לפי סעיף זה, שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור. |
| 54. (תיקון התשפ"ד) (א) תשלום עיצום כספי או המצאת התראה מינהלית, לפי פרק זה, לא יגרעו מאחריותו הפלילית של אדם בשל הפרת הוראה מההוראות לפי חוק זה המנויות בסעיף 37 או בתוספת השנייה, המהווה עבירה. (ב) מסר הממונה למפר הודעה על כוונת חיוב או המציא לו התראה מינהלית, בשל הפרה המהווה עבירה כאמור בסעיף קטן (א), לא יוגש נגדו כתב אישום בשל אותה הפרה, אלא אם כן התגלו עובדות חדשות המצדיקות זאת. (ג) הוגש נגד אדם כתב אישום בשל הפרה המהווה עבירה כאמור בסעיף קטן (א), לא ינקוט נגדו הממונה הליכים לפי פרק זה בשל אותה הפרה, ואם הוגש כתב אישום בנסיבות האמורות בסעיף קטן (ב) לאחר שהמפר שילם עיצום כספי, יוחזר לו הסכום ששולם בתוספת ריבית שקלית מיום תשלומו עד יום החזרתו ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים. (תיקון התשפ"ד) |
| 55. על החלטות הממונה לפי פרק ג' והחלטות המנהל הכללי או אדם שמונה מטעמו לפי סעיף 16(ב) ניתן לערור לפני ועדת ערר. |
| 56. (א) השר יקים ועדת ערר שתפקידה לדון בעררים על החלטות כאמור בסעיף 55, ואלה חבריה: (1) שופט בדימוס או מי שכשיר להתמנות לשופט בית משפט השלום, שימנה שר המשפטים, והוא יהיה היושב ראש; (2) חבר הסגל האקדמי הבכיר ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בעל ידע וניסיון בתחום הגיל הרך שהמליצה עליו המועצה להשכלה גבוהה כמשמעותה בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח-1958 (בסעיף זה - המועצה להשכלה גבוהה); (3) עובד המדינה בעל תואר אקדמי מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בתחום טיפול בגיל הרך או בתחום החינוך ובעל ניסיון של חמש שנים לפחות בתחום כאמור, שימנה השר. (ב) הוראות חוק בתי דין מינהליים, התשנ"ב-1992 (בסעיף זה - חוק בתי דין מינהליים), למעט סעיפים 37 ו-45 לחוק האמור, יחולו על ערר ועל ועדת ערר לפי חוק זה, בשינויים המחויבים ובשינויים אלה: (1) הסמכויות הנתונות לבית משפט מחוזי לפי סעיף 28(ד) ו–(ה) לחוק האמור, יהיו נתונות לבית משפט לעניינים מינהליים; (2) החלטה סופית של ועדת ערר ניתנת לערעור לפני בית משפט לעניינים מינהליים. |
| 57. העושה אחד מאלה, דינו - מאסר שנה או קנס כאמור בסעיף 61(א)(2) לחוק העונשין, ואם נעברה עבירה על ידי תאגיד - כפל הקנס האמור: (1) מפעיל מעון יום לפעוטות שלא ניתן לגביו רישיון הפעלה או רישיון זמני, או בניגוד לתנאיו, בניגוד להוראות סעיף 4(א); (2) מפר צו הפסקה מינהלי שניתן לפי הוראות סעיף 32. |
| 58. אדם שהגיע אליו מידע לפי הוראות חוק זה תוך כדי מילוי תפקידו או במהלך עבודתו, ישמרנו בסוד, לא יגלה אותו לאחר ולא יעשה בו כל שימוש, אלא לפי הוראות חוק זה או חיקוק אחר או לפי צו של בית משפט. |
| 60. הוראות חוק זה באות להוסיף על הוראות כל דין ואין בהן כדי לגרוע מזכויות הנתונות לפעוטות לפי כל דין. |
| 61. (א) הוראות חוק זה לא יחולו על מעון יום לפעוטות שמתקיים לגביו אחד מאלה: (1) הוא פועל במוסד רפואי, ומשמש או נועד לשמש מקום שהייה יומי רק לפעוטות המאושפזים באותו מוסד רפואי לתקופה ממושכת; לעניין זה, "מוסד רפואי" - בית חולים כמשמעותו בסעיף 24 לפקודת בריאות העם, 1940, או מרפאה כמשמעותה בסעיף 34 לפקודה האמורה; (2) הוא פועל במקום המשמש, דרך קבע, בית מגוריהם של כל הפעוטות השוהים בו או של קרוביהם; לעניין זה, "קרוב" - בן זוג, הורה, הורה הורה, הורה של בן זוג, אח או אחות וילדיהם, גיס, גיסה, דוד או דודה וילדיהם, חותן, חותנת, נכד או נכדה או אדם אחר שהפעוט סמוך על שולחנו, וכן בן זוג של כל אחד מהוריו. (ב) הוראות חוק זה לא יחולו על - (1) משפחת אומנה כהגדרתה בחוק אומנה לילדים, התשע"ו-2016; (2) מוסד לטיפול במשתמשים בסמים לפי חוק הפיקוח על מוסדות לטיפול במשתמשים בסמים, התשנ"ג-1993; (3) מעון יום שיקומי כהגדרתו בחוק מעונות יום שיקומיים, התש"ס-2000; (4) מעון לפי חוק הפיקוח על מעונות, למעט מעון יום לפעוטות לפי חוק זה. |
| 62. אין בהוראות חוק זה כדי לגרוע מתקנות, הוראות, הנחיות או נהלים החלים על מעונות יום שבהסכם הפעלה עם המשרד. |
| 74. (תיקון התשע"ט) תחילתו של חוק זה ביום א' באלול התשע"ט (1 בספטמבר 2019) (להלן - יום התחילה), ואולם תחילתו של פרק ז' - שנה מיום כניסתן לתוקף של תקנות ראשונות לפי סעיף 7. |
| 78. (א) מפעיל של מעון יום לפעוטות שפעל ערב מועד ההחלה שנקבע לגביו המבקש להמשיך ולהפעיל בשטח המעון כיתת גן שפעלה בו ערב מועד ההחלה יציין זאת בבקשה לרישיון הפעלה שהגיש לפי סעיף 77(א), ובכלל זה יציין את מספר הילדים השוהים בכיתת הגן האמורה. (ב) ביקש מפעיל של מעון יום לפעוטות בקשה כאמור בסעיף קטן (א), רשאי הממונה לתת לו רישיון הפעלה המתיר לו להמשיך ולהפעיל את כיתת הגן אף שלא מתקיימות ההוראות לפי סעיפים 6(א)(4) ו-7(א), ובלבד שיש לגבי אותה כיתת גן רישיון לפי חוק פיקוח על בתי ספר, התשכ"ט-1969; תנאי ברישיון הפעלה המתיר הפעלת כיתת גן כאמור יעמוד בתוקפו כל עוד הרישיון לפי החוק האמור עומד בתוקפו; פקע תוקפו של הרישיון לפי חוק פיקוח על בתי ספר, התשכ"ט-1969, ימסור המנהל הכללי של משרד החינוך הודעה על כך לממונה. (ג) בסעיף זה, |
| 79. |
[תיקון התשפ"ה (מס' 2)] (סעיפים 37(ג) ו-65(ב))
|