טיוטת צו מטעם משרד הפנים:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 1 ו-2 לפקודת המועצות המקומיות[1], אני מצווה לאמור: |
|
|
|
|
|
|
|
תיקון סעיף 106 |
1. |
בצו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), התשי"ח-1958[2], בסעיף 106(א), אחרי פסקה (4) יבוא: |
|
|
|
|
|
"(5) עובד הוועד המקומי במשכורת; |
|
|
|
|
(6) עובד המדינה במשכורת אשר עבודתו קשורה בענייני המינהל המחוזי או השלטון המקומי ועלולה להביא לידי סתירה או אי-התאמה בין תפקידיו בשירות המדינה ובין תפקידיו כחבר הוועד המקומי; |
|
|
|
|
(7) עובד במשכורת ברשות מקומית אחרת אשר עבודתו האמורה עלולה להביא לידי סתירה או אי-התאמה בין תפקידיו בשירות הרשות המקומית האחרת ובין תפקידיו כחבר הוועד המקומי". |
|
תחילה |
2. |
צו זה יחול החל ממועד תחילת כהונתו של ועד מקומי שלאחר יום פרסומו של צו זה. |
|
___ ב________ התשע"ט (___ ב________ 2018)
(חמ 136 – 3 – ת1)
דברי הסבר
צו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), התשי"ח-1958 קובע הוראות פסלות כהונה לחברי מועצה במועצה אזורית ולחברי ועד מקומי. עניינו של התיקון הוא בשלוש הוראות פסלות: עובד המועצה במשכורת, עובד המדינה במשכורת כמפורט בסעיף ועובד במשכורת ברשות מקומית כמפורט בסעיף.
עד לאחרונה שלוש עילות אלה חלו הן כמגבלות לעניין הזכות להיכלל ברשימת מועמדים והן כעילות פסלות לעניין כהונה כחברי מועצה; וכן הוחלו על ועדים מקומיים הן לעניין ההתמודדות בבחירות והן לעניין הכהונה.
לאחרונה, במסגרת תיקון שביקש לקבוע כי עילות אלה יגבילו רק את הזכות לכהונה ולא להתמודדות (צו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות) תיקון מס' 6), התשע"ח-2018, פורסם ב-24.7.2018), נמחקו העילות מסעיף 19 לצו המועצות האזוריות.
כתוצאה מכך ובלא שניתנה על כך הדעת, תוצאת המחיקה בכל הנוגע לוועד מקומי הינה כי כעת עילות אלה כלל אינן חלות על ועד מקומי, לא לעניין ההתמודדות ולא לעניין הכהונה.
לכן, מוצע כעת להשיב את שלוש העילות האמורות ולהשוות את עילות הפסולת לכהונה בין חברי המועצה לחברי הוועדים המקומיים כך שעילות אלו, יחולו גם כעילות פסלות לכהונה בוועדים מקומיים.