טיוטת צו פקודת ביטוח רכב מנועי (דחיית תחילתו של חוק לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי) (מס' 22), התשע''ח-2018*
בתוקף סמכותי לפי סעיף 6(ג) לחוק לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי (מס' 22), התשע"ח-2017[1], (להלן - הפקודה) ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מצווה לאמור:
|
דחיית מועד התחילה של סעיפים 9, 24 ו-39 וביטולו של סעיף 27 |
1. |
תחילתם של סעיפים 9, 24 ו-39 לפקודה וביטולו של סעיף 27 לפקודה, ביום 28 במרץ 2020. |
משה כחלון
שר האוצר
_______________ התשע"ח
_______________ 2018
(חמ ____________)
דברי הסבר
חוק לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי (מס' 22), התשע"ח-2017 (להלן - תיקון הפקודה) ביטל את החובה להנפיק תעודת ביטוח חובה מקורית בעת הוצאת פוליסה, וקבע שמבטח יכול להוציא למבוטח תעודת ביטוח רכב חובה גם באמצעים אלקטרוניים, וזאת באמצעות שימוש בפתרונות טכנולוגיים המאפשרים התנהלות דיגיטלית, מיידית, מאובטחת ושקופה, לרבות מתן אסמכתא ואימות עדכני ומדויק לתוקף הפוליסה.
ביטול החובה להחזיק תעודת ביטוח חובה מקורית ומתן אפשרות למבוטח המעוניין בכך לקבל תעודת ביטוח דיגיטלית, מהווה מהלך חקיקתי מורכב, ורשות שוק ההון ביטוח וחיסכון פועלת לשם השלמתו באופן מקצועי והולם. לשם השלמתו נדרשים תיקוני חקיקה נוספים שמטרתם להתאים את הוראות הפוליסה התקנית בענף ביטוח רכב חובה לתיקון הפקודה; לאפשר לרשות הרישוי, למשטרת ישראל, ולציבור המבוטחים לקבל אישור בדבר קיומו של ביטוח רכב חובה בתוקף; ולאפשר למשרד התחבורה לקבל מידע מקרנית אודות קיומו של ביטוח רכב חובה בתוקף.
מכיוון שנדרש פרק זמן נוסף להיערכות של כל הגופים הרלוונטיים ליישום תיקון הפקודה מוצע לדחות בצו את מועד התחילה הקבוע בתיקון הפקודה ב-18 חודשים.