תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שימוש ברשת בזק ציבורית של מפא)(תיקון), התשעח-2018.docx תזכיר תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א)(תיקון), התשע"ח-2018

 

תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א)(תיקון), התשע"ח-2018

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 5(ב)(2), (ב1) ו-(ו), 15 ו-59 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982[1] ובהסכמת שר האוצר, אני מתקין תקנות אלה:

תיקון התוספת הראשונה

1.

בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א), התשע"ה-2014[2], בלוח רכיבי תשלומים בעד שימוש ברשת חברת "בזק" שבתוספת הראשונה, יתוקנו סכומי התשלומים המרביים שבעמודות "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" כלהלן:

 

(1) לצד אות ההיכר "נ", בעמודה "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" במקום "11.60" יבוא "10.80";

(2) לצד אותיות ההיכר "ת1" ו"ת5", בעמודה "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" במקום "14.10" יבוא "13.30";

(3) לצד אות ההיכר "מ", תחת רכיב התשלום "תשלום חודשי בעד שינוע תנועת נתונים בו זמנית אל לקוחות המחוברים לנקודות חיבור מקומיות ברשת מפ"א ומהם כמפורט להלן:" -

(א) לצד פסקה (א) שלשונה "עד 1000 נקודות חיבור", בעמודה "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" במקום "7,200" יבוא "6,800";

(ב)לצד פסקה (ב) שלשונה "עד 2000 נקודות חיבור", בעמודה "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" במקום "14,200" יבוא "13,500";

(ג)לצד פסקה (ג) שלשונה "עד 3000 נקודות חיבור", בעמודה "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" במקום "21,200" יבוא "20,000";

(ד)לצד פסקה (ד) שלשונה "עד 4000 נקודות חיבור", בעמודה "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" במקום "28,100" יבוא "26,500";

(ה)לצד פסקה (ה) שלשונה "עד 5000 נקודות חיבור", בעמודה "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" במקום "34,700" יבוא "32,800";

(ו)לצד פסקה (ו) שלשונה "עד 6000 נקודות חיבור" בעמודה "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" במקום "41,300" יבוא "39,100";

(ז)לצד פסקה (ז) שלשונה "עד 7000 נקודות חיבור", בעמודה "תשלום בשקלים חדשים ליחידה בשנת 2018" במקום "47,800" יבוא "45,200";

(ח)לצד פסקה (ח) שלשונה "מעל 7000 נקודות חיבור", בעמודה "תשלום בשקלים חדשים בשנת 2018" במקום "52,600" יבוא "51,300".

תחילה

2.

תחילתן של תקנות אלה ביום י"ח בתמוז התשע"ח (1 ביולי 2018).

מיום 1.1.2016

הודעה תשע"ו-2016

ק"ת תשע"ו מס' 7601 מיום 7.1.2016 עמ' 559

 

 

 

_________________ התשע"ח

______________________

(______________ 2018)

איוב קרא

(חמ 3-4928-ת1)

שר התקשורת

 

 

 

דברי הסבר

 

כללי

1. מטרת התקנות המוצעות היא לתקן את התשלומים המרביים בעד אספקת השירותים הסיטונאיים ברשת "בזק", החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ("בזק") ("התשלומים המרביים"), שנקבעו בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שימוש ברשת בזק ציבורית של מפ"א), התשע"ה-2014 ("התקנות העקריות") במחצית השנייה של שנת 2018. התיקון נדרש לאור עדכון מנגנון תחזית הביקושים לצריכת נתונים (DATA) במודל השוק הסיטונאי, ששימש לחישוב התשלומים המרביים בעד אספקת השירותים הסיטונאיים ברשת בזק ("תחזית הביקושים").

 

2. התקנות המוצעות מבוססות על החלטת השר הנגבי, מ"מ שר התקשורת באותה עת, ביום 20 לפברואר 2017 לאמץ את המלצותיו של הדרג ‏המקצועי במשרד התקשורת ("המשרד"), ולהורות על עריכת שינוי במנגנון תחזית הביקושים במודל השוק הסיטונאי ששימש לחישוב התשלומים המרביים בתקנות העיקריות, ובהתאם לעדכן את התשלומים הרלוונטיים בתקנות העיקריות, כמפורט בתקנות המוצעות. החלטת מ"מ שר התקשורת כאמור התפרסמה באתר משרד התקשורת. להלן קישור להחלטה -

 

https://www.gov.il/he/Departments/policies/16012017

 

תקנה 1

3. מטרת תקנה 1 היא לתקן את התשלומים המרביים של רכיבי התשלומים בעד שימוש ברשת חברת "בזק", הקבועים בתוספת הראשונה לתקנות העיקריות, אשר רלוונטים לעדכון מנגנון הביקושים במודל השוק הסיטונאי - "נ", "ת1", "ת5", ו-"מ". זאת, בהמשך לנתונים שאסף משרד התקשורת מבעלי התשתיות ומספקי השירותים ובהתאם למתודולוגיה שהוצגה בהחלטת מ"מ שר התקשורת כאמור לעדכון מנגנון הביקושים במודל השוק הסיטונאי. משמעות התיקון בתקנות המוצעות היא הפחתה בתשלומים המירביים הרלוונטים כאמור.

 

תקנה 2

4. מוצע לקבוע כי השינוי המוצע בתקנות העיקריות יחול החל ביום 1 ביולי 2018. הנתונים שאסף משרד התקשורת מהחברות כאמור מראים כי קיימת מגמת גידול בהיקפי צריכת הנתונים (DATA) ביחס לזו שנחזתה במודל השוק הסיטונאי ששימש לחישוב התשלומים המרביים בעד אספקת השירותים הסיטונאיים ברשת בזק. שינוי התשלומים המירביים כמוצע בתקנות המוצעות ימנע השתת עלויות עודפות על ספקי השירותים. עלויות עודפות שאף צפויות לגדול משמעותית בחודשי הקיץ, באם לא יתבצע השינוי האמור, באופן שיפגע ביכולתם של ספקי השירותים להתחרות בשווקי התקשורת השונים. לפיכך מוצע לקבוע את מועד תחילתן של התקנות המוצעות בהקדם ב - 1 ביולי 2018.



[1] ס"ח התשמ"ב, עמ' 218; התשע"ג, עמ' 136.

[2] ק"ת התשע"ה עמ' 226; התשע"ז, עמ' 1251.