| 1. | מטרות החוק |
| 2. | הקמת הרשות |
| 3. | מנהלת הרשות |
| 4. | תחומי פעולתה של הרשות |
| 5. | תפקידי הרשות |
| 6. | טיפול בתלונות |
| 7. | קבלת מידע |
| 8. | חובות היוועצות |
| 9. | ועדה מייעצת |
| 10. | תפקידי הוועדה המייעצת |
| 11. | תקופת כהונתו של חבר הוועדה המייעצת |
| 12. | תום כהונה לפני תום תקופת הכהונה |
| 13. | העברה מכהונה לפני תום תקופת הכהונה |
| 14. | החלפת חבר |
| 15. | סדר עבודתה של הוועדה המייעצת |
| 16. | שכר והוצאות |
| 17. | מינהלת הרשות |
| 18. | תפקידי מינהלת הרשות |
| 19. | סדרי עבודתה של מינהלת הרשות |
| 20. | מנין חוקי |
| 21. | דו"ח שנתי |
| 22. | תקציב הרשות |
| 23. | מועד למינוי חברי מוסדות הרשות |
| 24. | ביצוע ותקנות |
חוק הרשות לקידום מעמד האשה, התשנ"ח-1998 1 |
| 2. מוקמת בזה במשרד ראש הממשלה הרשות לקידום מעמד האשה (להלן - הרשות). |
| 3. (א) תפקידי הרשות יבוצעו בידי מנהלת הרשות, והיא תסתייע במינהלת הרשות ובוועדה המייעצת. (ב) הממשלה תמנה את מנהלת הרשות לפי הצעת ראש הממשלה; הודעה על המינוי תפורסם ברשומות; חובת המכרז לפי סעיף 19 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959, לא תחול על המינוי. (ג) כשירה להתמנות למנהלת הרשות מי שהיא בעלת רקע ונסיון אקדמי, מקצועי או מעשי של שלוש שנים לפחות, בתחום מתחומי פעולתה של הרשות. |
| 5. (תיקון התשס"ח) מבלי לגרוע מהוראות סעיף 4, יכללו תפקידי הרשות גם את אלה: (1) לעודד, לתאם ולקדם את פעולות משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים אחרים הפועלים בתחומי פעולתה של הרשות; (2) לקיים מעקב ובקרה לגבי פעילות משרדי הממשלה בנושאים שבתחומי פעולתה של הרשות; (3) לייעץ למשרדי הממשלה בנושא אכיפתם של חוקים בתחומי פעולתה של הרשות; (4) לעקוב אחר מילוי המלצותיו של מבקר המדינה הנוגעות לתחומי פעולתה של הרשות; (5) לפעול להעמקת המודעות הציבורית בתחומי פעולתה של הרשות, לרבות באמצעות מערכות החינוך והתקשורת; (6) לפעול לקידום הצעות לחקיקה בתחומי פעולתה של הרשות; (6א) להגיש חוות דעת מגדריות על הצעות חוק וחקיקת משנה כאמור בסעיף 6ג2 לחוק שיווי זכויות האישה, התשי"א-1951; (7) לרכז מידע ונתונים וליזום מחקרים בתחומי פעולתה של הרשות; (8) ליזום, לתכנן ולקדם הקמת מסגרות פעולה ושירותים בתחומי פעולתה של הרשות; (9) לפעול ליישומה של האמנה לביעור כל צורות ההפליה נגד נשים משנת 1979 (להלן - האמנה); (10) להכין בעבור המדינה - דיווחים תקופתיים שעל המדינה לפרסם בהתאם לאמנה ודיווחים נוספים כפי שיוטלו עליה על ידי הממשלה; (11) ליזום ולקיים קשרים עם גופים בין-לאומיים ועם גופים במדינות חוץ הפועלים בתחומי פעולתה של הרשות. |
| 6. (א) קיבלה הרשות תלונה של אדם על מעשה הקשור בתחום מתחומי פעולתה של הרשות, וסברה כי היא ראויה להתברר כתלונה לפי הפרק השביעי לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב] (להלן - חוק מבקר המדינה), רשאית הרשות להעביר את התלונה לנציב תלונות הציבור, אם הסכים לכך אותו אדם. (ב) הועברה תלונה לנציב תלונות הציבור בהתאם להוראות סעיף קטן (א), יודיע עליה נציב תלונות הציבור לוועדה לקידום מעמד האשה של הכנסת, וכן יודיע גם לה על תוצאות בירורה. (ג) נציב תלונות הציבור ימסור לכנסת דין וחשבון שנתי על כל התלונות שנמסרו לו שענינן הפליה של אשה כאשה, ויפרט את מסקנותיו לגביהן. (ד) בסעיף זה, |
| 7. (א) הרשות רשאית לדרוש מגוף מבוקר המנוי בסעיף 9(1) עד (6) לחוק מבקר המדינה, וכן מגוף מבוקר אחר המנוי בסעיף 9 לחוק האמור שהחליט עליו ראש הממשלה, באישור הוועדה לקידום מעמד האשה של הכנסת ((להלן - גוף מבוקר), כל ידיעה, מסמך או דין וחשבון (להלן - מידע), בתחומי פעולתה של הרשות, אשר נמצאים בתחום סמכותו של אותו גוף והדרושים לרשות לביצוע תפקידיה; גוף מבוקר ימסור לרשות את המידע על פי דרישתה. (ב) מצא שר, שהגוף המבוקר הוא בתחומי פעילות משרדו, כי מסירתו של מידע עלולה לסכן את בטחון המדינה, את יחסי החוץ שלה או את שלום הציבור, רשאי הוא להורות כי לא יועבר אותו מידע; ואולם, אם ניתן להעביר לרשות חלק מן המידע שאין בגילויו סכנה כאמור, יועבר אותו החלק. (ג) לא יימסר מידע לפי סעיף זה אם מסירתו אסורה לפי כל דין. (ד) חבר בוועדה המייעצת או במינהלת הרשות לא יגלה מידע שנסמר לרשות לפי סעיף זה, אלא ברשות מנהלת הרשות. |
| 9. (א) ראש הממשלה, לאחר שהתייעץ עם מנהלת הרשות, ימנה לרשות ועדה מייעצת בת 35 חברים (להלן - הוועדה המייעצת); מינוי חברי הוועדה המייעצת יהיה בשים לב לכישוריהם, לנסיונם וכן לתפקידם או לעיסוקם בתחומי פעולתה של הרשות. (ב) ואלה חברי הוועדה המייעצת: (1) מנהלת הרשות; (2) נציג אחד מבין העובדים של כל אחד ממשרדי הממשלה המנויים להלן, על פי המלצת השר הנוגע בדבר: משרד ראש הממשלה, משרד העבודה והרווחה, משרד האוצר, משרד המשפטים, המשרד לעניני דתות2 , משרד החינוך התרבות והספורט, משרד החוץ, המשרד לקליטת העליה, משרד הבריאות ומשרד התעשיה והמסחר; (3) נציג נציג אחד של כל אחד מהגופים המנויים להלן, על פי המלצת העומד בראש אותו גוף: צבא הגנה לישראל, משטרת ישראל, המוסד לביטוח לאומי, נציבות שירות המדינה, שירות התעסוקה, ארגון העובדים הארצי המייצג את המספר הגדול ביותר של עובדים, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ומרכז השלטון המקומי; (4) 16 נציגים מקרב הציבור - 13 מהם מקרב ארגונים וגופים לא ממשלתיים העוסקים בתחומי פעולתה של הרשות, ו-3 מומחים בעלי רקע ונסיון אקדמי, מקצועי או מעשי של חמש שנים לפחות, בתחום מתחומי פעולתה של הרשות. (ג) הוועדה המייעצת תבחר לעצמה יושב ראש מבין המומחים המנויים בסעיף קטן (ב)(4), וכן ממלא מקום ליושב ראש. (ד) (1) הנציגים של משרדי הממשלה כאמור בסעיף קטן (ב)(2), ושל המוסד לביטוח לאומי, נציבות שירות המדינה ושירות התעסוקה כאמור בסעיף קטין (ב)(3), ימונו מבין העובדים שדרגתם אחת מארבע הדרגות הגבוהות במשרד. (2) הנציגים של צבא הגנה לישראל ושל משטרת ישראל ימונו מבין הקצינים שדרגתם אחת מחמש הדרגות הגבוהות בגופים אלה. (ה) בהרכב החברים שימונו לפי סעיף קטן (ב)(2) ו-(3) יהיה ייצוג לכל אחד מהמינים של לפחות ארבעים אחוזים מההרכב. |
| 14. חדל חבר הוועדה המייעצת לכהן או הועבר מכהונתו, יתמנה במקומו חבר אחר, באותה הדרך שבה נתמנה אותו חבר הוועדה המייעצת, וליתרת תקופת המינוי של אותו חבר. |
| 16. חבר הוועדה המייעצת לא יהיה זכאי לתמורה בעד שירותיו לפי חוק זה, אך יהיה זכאי להחזר הוצאות סבירות שהוציא במילוי תפקידו, כפי שיקבע ראש הממשלה. |
| 20. מינהלת הרשות רשאית להתכנס ולקבל החלטות אף אם פחת מספר חבריה, ובלבד שלא פחת משישה. |
| 23. (א) הממשלה תמנה את מנהלת הרשות תוך 45 ימים מיום פרסומו של חוק זה. (ב) ראש הממשלה ימנה את הוועדה המייעצת ואת מינהלת הרשות תוך 45 ימים מיום מינויה של מנהלת הרשות. |