תזכיר חוק
א. שם החוק המוצע
חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, התשס"ו-2006 (תיקון מס' 2), התשע"ז-2017
ב. מטרת החוק המוצע והצורך בו
חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הוראת שעה), התשס"ו – 2006 (להלן – החוק) נחקק בעקבות החלטת הממשלה מיום י' בתמוז התשס"ה (17 ביולי 2005) מספר 3917 בדבר תכנית לאומית רב-שנתית לבטיחות בדרכים (להלן – ההחלטה).
החוק נחקק לתקופה של שש שנים וכלל אפשרות להאריכו בחמש שנים נוספות, ובצו מיום 5.5.2013 (ק"ת התשע"ג, עמ' 1128), הוארך תוקפו עד ליום י"ג טבת תשע"ח (31 דצמבר 2017).
החוק בנוסחו כיום אינו מאפשר להאריכו לתקופות נוספות.
קיומה של רשות לאומית לבטיחות בדרכים עצמאית וחזקה, אשר אינה מוגבלת בזמן, הינה רכיב חשוב בהמשך המאבק בתאונות הדרכים.
בהתאם לכך, ובדומה לנהוג במדינות ה-OECD, מבוקש לקבוע כי החוק ימשיך לעמוד בתוקף ללא הגבלת זמן, תוך ביצוע מספר שינויים ותוספות לחוק הקיים, כך שיינתנו לרשות סמכויות וכלים טובים יותר למילוי ייעודה.
ג. עיקרי החוק המוצע
עיקר 1
מוצע לבטל את מעמד החוק כ"הוראת שעה", באופן שתקופת תוקפו לא תוגבל.
(סעיפים 1 ו-16 לחוק המוצע).
עיקר 2
מוצע לתקן את ההגדרות כדלהלן:
(1) הגדרת "דרך" – הגדרת "דרך" בפקודת התעבורה כוללת "מסילה", ולכן מוצע למחוק את החלק בהגדרה המתחיל במילים "לרבות מסילת ברזל".
(2) להוסיף הגדרה של המונח "ועדת שרים" - ועדת שרים לענייני בטיחות בדרכים, אשר תמנה הממשלה, שבראשה יעמוד השר;
(סעיף 2 לחוק המוצע).
עיקר 3
מוצע להוסיף למטרת הקמתה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (להלן – הרשות) הובלה וריכוז של תכניות ומידע, כך שתהווה את הגורם המוביל מטעם הממשלה של נושא הבטיחות בדרכים.
(סעיף 3 לחוק המוצע).
עיקר 4
על מנת לאפשר לרשות לשמש כגורם המרכז והמוביל את נושא הבטיחות בדרכים, מוצע ליתן לה סמכויות בתחום הובלת נושא הבטיחות בדרכים, ובהתאמה להחליף את סעיף 6 לחוק הרשות ולעגון בו תפקידים נוספים ולשנות את הקיימים, כפי שיפורט להלן:
(1) להמליץ ולסייע לשר בכל הנוגע לפעילות לוועדת השרים לענייני בטיחות בדרכים. במסגרת זו, בין היתר, היא תציע את סדר היום לדיוני הוועדה; תציג את החלופות השונות בעניינים הנדונים, את משמעויותיהם, ותמליץ בדבר החלופה המועדפת; תכין הצעות לתכניות שנתיות ורב שנתיות להגברת הבטיחות בדרכים לרבות פירוט בנוגע לאחריותם של משרדי הממשלה הנוגעים בדבר; תעריך את הבטיחות בדרכים בראייה שנתית ורב שנתית של הבטיחות בדרכים של מדינת ישראל וביצוע התוכניות שאושרו;
(2) להיות אחראית מטעם השר על עבודת המטה הבין ארגונית ובין משרדית ולהמליץ על לשר מדיניות;
(3) להיות הגורם המתאם ומתכלל של יישום התוכניות שאושרו;
(4) לבחון את תפיסת הבטיחות בדרכים ולהציע להם עדכונים;
(5) לבחון מיזמים בתחום הבטיחות בדרכים ולגבש המלצות לגביהם, לאור העובדה שכיום הפיתוחים השונים (טכנולוגיים ואחרים) בתחום הבטיחות בדרכים מתקדמים מאוד וכי יש בהם כדי לסייע בהפחתת מספר תאונות הדרכים וחומרתן;
(6) להקים ולנהל מרכז לאומי למידע ולמחקר בתחום הבטיחות בדרכים;
(7) לקדם, לתכנון ולקיים פעילויות שונות במטרה להגביר את מודעות הציבור בנושא הבטיחות בדרכים;
(8) תגבור הפעולות בתחום הבטיחות בדרכים ברשויות המקומיות הן בנוגע לתשתיות, הן בתחום החינוך וההסברה; זאת לאור מדיניות השר כי הרשות תפסיק להוות גורם המעביר תקציבים לגופים אחרים ללא פיקוח ובקרה מספיקים, ולאור העובדה שמרבית תאונות הדרכים מתרחשות בשל הגורם האנושי ולא בשל בעיות תשתית;
(9) לפעול לשיפור תשתיות התחבורה והאמצעים להגברת הבטיחות גם בדרכים שאינן עירוניות, לאור העובדה שמרבית התאונות הקטלניות מתרחשות בדרכים שאינן עירוניות;
(10) לקבוע כללים לגבי עריכת תוכניות לבטיחות בדרכים על ידי רשויות התימרור מקומיות וקיים מערך בקרה על פעילותן;
(11) לייעץ ולסייע למערכת החינוך בכלל תכנית לימודי החינוך התעבורתי והבטיחות בדרכים, שכן הרשות מייעצת למשרד החינוך במגוון נושאים הקשורים לתחום הבטיחות בדרכים ולא בהכרח בנוגע לתכנים של לימודים עיוניים בלבד;
(12) לקבוע בהתאם לשיקול דעתה המקצועי והמידע הנמצא בידיה – את אופן חלוקת תקציבה בין הגופים הפועלים להגברת הבטיחות בדרכים. בהתאם למדיניותה של הרשות בשנים האחרונות מוצע למחוק את פסקה (7) הקיימת, הנוגעת למימון פעולות בתחום החילוץ וההצלה בלבד, ובמקומו מוצע לקבוע בפסקה (10) הוראה כללית, המאפשרת מימון כאמור באופן רחב יותר;
(13) לסייע בתגבור מערך האכיפה של דיני התעבורה;
(14) לייעץ לשר ולממשלה בתחומי הבטיחות בדרכים.
(סעיף 4 לחוק המוצע).
עיקר 5
מוצע לבטל את סעיפים 8 עד 10 לחוק ולהחליפם בהוראות המפורטות להלן:
(1) על מנת לאפשר לרשות למלא את תפקידיה כראוי מוצע להעניק לה סמכות לזמן את נציגי משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לדיונים הרלוונטיים, ולחייב את מנכ"לי משרדי הממשלה להגיש לה בתום כל שנה דין וחשבון מפורט בנוגע לביצוע התכנית השנתית במשרדם, כפי שאושרה ע"י ועדת השרים.
(2) בנוסף מוצע לאפשר גם לוועדת השרים (בנוסף לשר) לבקש מן הרשות מידע בנוגע לפעילותה וכן לדרוש את עמדתה בעניין מסוים המצוי בתחום פעילותה.
(3) מוצע לקבוע הוראה בדבר חובת השתתפותו של מנהל הרשות או נציגו נוכחים בכל ישיבה של ועדת השרים.
(סעיף 5 לחוק המוצע).
עיקר 6
מוצע לתקן את תפקידי המועצה באופן שמבהיר כי התווית קווי הפעולה של הרשות על ידי המועצה תתבצע רק במסגרת מדיניות הממשלה ובכפוף להחלטות השר.
עוד מוצע להתאים תפקיד המועצה בעניין אישור דיווחים, לשינויים בתפקידי הרשות כמפורט בעיקר 4 לעיל.
(סעיף 7 לחוק המוצע).
עיקר 7
בהתאם להחלטת הממשלה מספר 1370 מיום כ"א אדר התשס"ז (11 מרץ 2007) נקבע כי מעמדו של מנהל הרשות יהיה במעמד של מנהל כללי של משרד ממשלתי. בהתאם לכך מוצע לקבוע כי גם דרישות הסף לתפקיד בכל הנוגע לתנאי ההשכלה תהיינה כשל מנהל כללי של משרד ממשלתי.
(סעיף 8 לחוק המוצע).
עיקר 8
על מנת לאפשר לרשות למלא את תפקידה בכל הקשור לאיסוף מידע ולגיבוש המלצות לאמצעים להגברת הבטיחות בדרכים ולמאבק בתאונות דרכים כאמור בסעיף 33 לחוק, מוצע לתת למנהל הרשות סמכות למנות ועדות בדיקה, שתפקידן לחקור גורמים ונסיבות של תאונות דרכים שבהן נגרם נהרג אדם או נחבל חבלה של ממש, שלא במטרה להעמיד לדין את האשמים. עוד מוצע לאפשר לשר לקבוע הוראות בדבר מינוין, פעולותיהן וסמכויותיהן של ועדות הבדיקה.
על מנת לאפשר לוועדות הבדיקה לקבל את מלוא המידע הרלוונטי, מוצע לחייב כל אדם שהיא מוצאת לנכון לפנות אליו למסור לה כל ידיעה או מסמך הנוגעים לבדיקה, לאפשר לה לערוך בדיקות או מדידות וכן ליטול דוגמאות לשם בדיקה ולהיכנס לכל מקום לצורך הבדיקה ובלבד שהכניסה למקום מגורים תהיה על פי צו של בית משפט בלבד.
על מנת לאפשר לוועדה לקבל את מרב המידע, ללא חשש להפללה עצמית מטעם הגורמים המופיעים בפניה, מוצע לקבוע גם כי הדברים שהושמעו בדיוני הוועדה, הפרוטוקולים וכן הסיכומים, הממצאים והמסקנות של הוועדה לא יתקבלו כראיה בבית משפט, למעט במשפט פלילי שעניינו מסירת עדות כוזבת לוועדה או העלמת פרט חשוב ממנה.
(סעיף 9 לחוק המוצע).
עיקר 9
תקציב המדינה לשנה העוקבת מתגבש לקראת סוף השנה האזרחית. בנסיבות אלה, הסעיף הקיים בחוק לפיו על הרשות להגיש את הצעת התקציב לשנה העוקבת עד ליום 31 ביולי, הינו חסר נפקות בפועל. לפיכך מוצע לשנות את הסעיף, כך שהרשות תחוייב להגיש את הצעת התקציב לגבי שנת התקציב הבאה עד ליום 31 באוקטובר שלפניו.
(סעיף 10 לחוק המוצע).
עיקר 10
מוצע להחליף את סעיף קטן (ג) לסעיף 33, על מנת לרכז את כל תפקידי המרכז הלאומי למידע ולמחקר בסעיף אחד, ולבטל בהתאם את סעיף 34. כן מוצע להוסיף לאחריותו של מרכז המידע והחקר את איחוד המינוחים בגופים השונים, באופן שניתן יהיה להשוות ולהצליב נתונים.
(סעיף 11 לחוק המוצע).
עיקר 11
מוצע לבטל את החובה למינויו של מדען ראשי לרשות, משרה שאינה מאויישת משנת 2013. מובהר, כי אין בביטול הסעיף כדי למנוע מהרשות לאייש את המשרה ככל שתחפוץ בכך.
(סעיף 12 לחוק המוצע).
עיקר 12
על מנת שהרשות תוכל למלא את ייעודה ולשמש מרכז לאומי למידע ולמחקר, שאינו תלוי בסיוע בגופים אחרים, יש ליתן סמכות לשר לקבוע בתקנות כי כל גוף, שיש בידיו מידע רלוונטי, יעבירו לרשות ללא חריגים. על כן מוצע להוסיף בסעיף הבהרה כי חובת מסירת המידע תחול על אף האמור בכל דין אחר.
(סעיף 13 לחוק המוצע).
עיקר 13
מוצע לקבוע כי השר רשאי להסתייע בעובדי משרדו, לרבות במנהל הכללי של המשרד, במילוי תפקידיו לפי החוק, אך הוא לא יהיה רשאי לאצול את סמכויותיו לפי החוק.
(סעיף 14 לחוק המוצע)
עיקר 14
מוצע ביטולו של סעיף 44 לחוק בהיותו לא רלבנטי מאחר והתקציב אליו מתייחס סעיף זה מועבר מזה מספר שנים ישירות ממשרד האוצר למשרד הרווחה.
(סעיף 15 לחוק המוצע).
ד. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים
בחוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הוראת שעה), התשע"ו-2006 -
- יתוקן שם החוק;
- יתוקנו סעיפים 1, 2, 15, 25, 30, 33, 35, 39 ו-45;
- יוחלף סעיף 6;
- ייוספו סעיפים 7א עד 7ג ו-26א;
- יבוטלו סעיפים, 8, 9, 10, 34, ו-44.
ה. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה, על תקנים במשרדי הממשלה ועל ההיבט המנהלי
לא רלבנטי.
ו. להלן נוסח החוק המוצע:
|
תיקון שם החוק |
1. |
בחוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הוראת שעה), התשס"ו-2006 (להלן – החוק), בשם החוק, המילים "הוראת שעה" יימחקו. |
||||||
|
תיקון סעיף 1 |
2. |
בסעיף 1 לחוק - |
||||||
|
|
|
(1) בהגדרה "דרך", הסיפה החל ב"לרבות מסילת ברזל", תימחק; |
||||||
|
|
|
(2) אחרי ההגדרה "הרשות" יבוא: |
||||||
|
|
|
|
""ועדת שרים" – ועדת השרים לענייני בטיחות בדרכים שמינתה הממשלה, אשר בראשה יעמוד השר". |
|||||
|
תיקון סעיף 2 |
3. |
בסעיף 2 לחוק העיקרי, במקום "אשר תפעל" יבוא "אשר תוביל, תרכז תכניות ומידע ותפעל". |
||||||
|
החלפת סעיף 6 |
4. |
במקום סעיף 6 לחוק יבוא: |
||||||
|
|
|
"תפקידי הרשות |
6. |
תפקידי הרשות הם: |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) להמליץ לשר לעניין עבודת ועדת השרים, כמפורט להלן: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(א) סדר היום והנושאים לדיוני וועדת השרים, לרבות על זימון המשתתפים הנדרשים בדיון ודרג המוזמנים, בתיאום עם מזכירות הממשלה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ב) המידע לקראת דיוני הוועדה, הצגת החלופות לגבי נושאי הדיון, לאחר שהוצגו על ידי הגופים הנוגעים בדבר, את ההבדלים בין החלופות ואת משמעותם, כפי שנבחנו על ידיה, וכן את המלצתה המנומקת לחלופה הנבחרת; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ג) תכנית רב-שנתית להגברת הבטיחות בדרכים, ותכניות שנתיות ליישומה, אשר תכלולנה, בין היתר, תוכניות להגברת הבטיחות בדרכים של משרדי הממשלה הנוגעים בדבר; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ד) הערכה שנתית ורב-שנתית של מצב הבטיחות בדרכים ודיווח על ביצוע התוכנית השנתית שאושרה כאמור בפסקת משנה (ג) על ידי משרדי הממשלה, והערכות מצב לגבי עניינים המשיקים להן; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) להיות אחראית מטעם השר על עבודת המטה הבין-ארגונית והבין-משרדית בענייני הבטיחות בדרכים, ולהמליץ לשר על מדיניות בעניינים אלה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) לתאם ולתכלל את יישום התוכניות שאושרו לפי פסקה 1(ג); |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) לבחון את תפיסת הבטיחות בדרכים של מדינת ישראל ולהציע לה עדכונים; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) לבחון מיזמים בתחום הבטיחות בדרכים; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(6) להקים ולנהל מרכז לאומי למידע ולמחקר בתחום הבטיחות בדרכים, בהתאם להוראות פרק ו'; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(7) לקדם, לתכנן ולקיים פעילות הסברה וכל פעילות אחרת, במטרה להגביר את מודעות הציבור בנושא הבטיחות בדרכים; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(8) לפעול לתגבור פעולות בתחום הבטיחות בדרכים ברשויות מקומיות, ובכלל זה פעולות בתחום החינוך וההסברה ופעולות לשיפור תשתית התחבורה ולהגברת הבטיחות בדרכים עירוניות, ולפקח על ביצוע פעולות כאמור; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(9) לפעול לשיפור תשתית התחבורה והאמצעים להגברת הבטיחות בדרכים שאינן עירוניות; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(10) לקבוע כללים לעריכת תוכניות לבטיחות בדרכים ברשויות תמרור מקומיות ולפקח על יישומם; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(11) לקיים ולהפעיל מערך בקרה על פעולתן של רשויות תימרור מקומיות כאמור בפסקה (10); |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(12) לייעץ ולסייע למערכת החינוך בתכנית לימודי החינוך התעבורתי והבטיחות בדרכים, לרבות בדרך של סיוע במימון הנדרש לצורך קיום הלימודים בשכבות הגיל המתאימות; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(13) להשתמש בתקציבה לקידום פעילויות בתחום הבטיחות בדרכים על ידי גופים שונים, בהתאם לשיקול דעתה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(14) לסייע בתגבור מערך האכיפה של דיני התעבורה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(15) לייעץ לשר ולממשלה בתחומי הבטיחות בדרכים; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(16) למלא כל תפקיד אחר שמוטל עליה לפי חוק זה." |
|
|
הוספת סעיפים 7א עד 7ג |
5. |
אחרי סעיף 7 לחוק יבוא: |
||||||
|
|
|
"חובת דיווח |
7א. |
(א) לשם מילוי תפקידיה כאמור בסעיף 6 רשאית הרשות לקיים דיונים שאליהם יוזמנו נציגי משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) בתום כל שנה ולא יאוחר מה-1 במרס בשנה שאחריה, כל אחד מהמנהלים הכללים של משרדי הממשלה הנוגעים בדבר יגיש לרשות דין וחשבון על ביצוע התכנית השנתית על ידי משרדו במהלך השנה שקדמה למועד הדיווח; הדין וחשבון האמור יכלול פירוט בנוגע למימוש תכנית העבודה והשגת היעדים על ידי אותו משרד בתחום הבטיחות בדרכים, במהלך השנה האמורה. |
||
|
|
|
דיווח לשר על פי דרישה |
7ב. |
(א) הרשות תמסור לשר ולוועדת השרים, לפי דרישתם, דיווחים נוספים על פעילותה. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) השר וכן ועדת השרים באמצעות השר, רשאים לדרוש מהרשות להביע את עמדתה בענין מסוים המצוי בתחום פעילותה, כפי שיפרטו בדרישה; נדרשה הרשות להעביר עמדתה כאמור, תדון הרשות באותו ענין ותגיש לשר את עמדתה בתוך שלושים ימים מיום קבלת הדרישה או בתוך מועד סביר אחר שנקבע בה. |
||
|
|
|
זימון המנהל לישיבת ועדת השרים |
7ג. |
המנהל או נציגו יוזמנו, דרך קבע, לכל ישיבה של ועדת השרים.". |
||||
|
ביטול סעיפים 8 עד 10 |
6. |
סעיפים 8 עד 10 לחוק - בטלים. |
||||||
|
תיקון סעיף 15 |
7. |
בסעיף 15 לחוק - |
||||||
|
|
|
(1) במקום פסקה (1) יבוא: |
||||||
|
|
|
|
"(1) להתוות את קווי הפעולה של הרשות במסגרת מדיניות הממשלה ובכפוף להחלטות השר;" |
|||||
|
|
|
(2) בפסקה (3), במקום הקטע החל ב"דין וחשבון הכולל" יבוא "ואת הדיווח על ביצוע התכניות השנתיות האמורות בסעיף 6(1)(ג) ו-(ה), בטרם יוגשו לשר לשם הגשתו לועדת השרים". |
||||||
|
תיקון סעיף 25 |
8. |
בסעיף 25 לחוק, בפסקה (1), במקום הסיפה החל ב"באחד המקצועות האלה" יבוא "או תואר בהתאם להוראות נציבות שירות המדינה בנוגע למנהלים כלליים במשרדי הממשלה, כפי תוקפן מעת לעת". |
||||||
|
הוספת סעיף 26א |
9. |
אחרי סעיף 26 לחוק העיקרי יבוא: |
||||||
|
|
|
"ועדות בדיקה |
26א. |
(א) המנהל רשאי למנות ועדות בדיקה (להלן - ועדות בדיקה) שתפקידן לחקור את גורמיה ונסיבותיה של תאונת דרכים, שבה נהרג אדם או נחבל חבלה של ממש; השר רשאי לקבוע הוראות בדבר מינוין, פעולותיהן וסמכויותיהן של ועדות הבדיקה. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) לשם מילוי תפקידן של ועדות הבדיקה, יהיו ליושב ראש כל ועדת בדיקה הסמכויות המפורטות להלן, ובלבד שלא יפעילן אלא אם כן הזדהה קודם לכן: |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הסמכויות הנתונות ליושב ראש ועדת חקירה לפי סעיף 9(א)(1) ו-(4) לחוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968[1] (להלן – חוק ועדות חקירה); |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) הסמכות לדרוש מכל אדם למסור לו את שמו ומענו ולהציג לפניו תעודת זהות או תעודה רשמית אחרת המזהה אותו; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) הסמכות לדרוש מכל אדם הנוגע בדבר למסור לו כל ידיעה או מסמך הנוגעים לבדיקה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) הסמכות לערוך בדיקות או מדידות וכן ליטול דוגמאות לשם בדיקה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) הסמכות להיכנס לכל מקום לצורך ביצוע הבדיקה, ובלבד שלא ייכנס למקום המשמש למגורים אלא על פי צו של בית משפט; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ג) על ועדות הבדיקה יחולו הוראות סעיף 8 לחוק ועדות חקירה, בשינויים המחויבים. |
||
|
|
|
|
|
|
|
(ד) על חברי ועדת הבדיקה יחולו הוראות סעיפים 117 ו-118 לחוק העונשין, התשל"ז–1977[2]. |
||
|
|
|
|
|
|
|
(ה) הדברים שהושמעו בדיוני ועדת הבדיקה, הפרוטוקולים, כל חומר שהוכן במהלכה, וכן הסיכומים, הממצאים והמסקנות של הוועדה לא יתקבלו כראיה במשפט, למעט במשפט פלילי בשל עדות שניתנה בהתאם לסעיף קטן (ב). |
||
|
|
|
|
|
|
|
(ו) ממצאי ועדת הבדיקה יהיו חסויים בפני כל אדם; הוראות סעיף קטן זה לא יחולו על – |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) מסירת הממצאים לגופים שהממצאים דרושים להם לצורך מילוי תפקידם לפי כל דין; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) חומר ארכיוני שזכות העיון בו הוגבלה לפי חוק הארכיונים, התשט"ו–1955[3], אך התקיימו כל התנאים לחשיפתו לציבור לפי אותו חוק, ובלבד שחלפה תקופה של עשר שנים מיום הפקדתו בגנזך. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ז) החומרים שהיו בפני ועדת הבדיקה לא יימסרו לרשות המוסמכת לפי דין לחקור עבירות פליליות." |
||
|
תיקון סעיף 30 |
10. |
בסעיף 30 לחוק, במקום בסעיף קטן (א), במקום "31 ביולי" יבוא "31 באוקטובר". |
||||||
|
תיקון סעיף 33 |
11. |
בסעיף 33 לחוק העיקרי, במקום פסקת משנה (ג) יבוא: |
||||||
|
|
|
|
"(ג) מרכז המידע והמחקר יבחן נתונים ומידע שבידי גופים כאמור בסעיף 35, במגמה להביא לשימוש במונחים אחידים על ידי הגופים האמורים, בתחום הבטיחות בדרכים". |
|||||
|
ביטול סעיף 34 |
12. |
סעיף 34 לחוק– בטל. |
||||||
|
תיקון סעיף 35 |
13. |
בסעיף 35 לחוק, בסופו יבוא "הוראות סעיף זה יחולו על אף האמור בכל דין אחר". |
||||||
|
תיקון סעיף 39 |
14. |
בסעיף 39 לחוק, בסופו יבוא: |
||||||
|
|
|
|
"(ג) "השר רשאי להסתייע בעובדי משרדו ובכלל זה במנהל הכללי של משרדו, לשם מילוי תפקידיו לפי חוק זה, ובלבד שלא יאצול לאחר את סמכויותיו לפיו."" |
|||||
|
ביטול סעיף 44 |
15. |
סעיף 44 לחוק– בטל. |
||||||
|
תיקון סעיף 45 |
16. |
בסעיף 45 לחוק– |
||||||
|
|
|
|
(1) בסעיף קטן (א) – הסיפה החל ב"והוא רשאי לקבוע", תימחק. |
|||||
|
|
|
|
(2) סעיפים קטנים (ב) ו – (ג) – בטלים. |
|||||
G:\MSP\WORD\MISHPATIM\הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים\חקיקה\הצעת חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים 23.7.2017.DOCX