תזכיר חוק
*
א. שם החוק המוצע
ב. מטרת החוק המוצע והצורך בו
תזכיר החוק מבקש לערוך שני תיקונים בחוק ההוצאה לפועל.
1. חייב שמשלם לפי הוראת תשלומים – כאשר חייב אינו יכול לשלם את מלוא חובו באופן מיידי, מקנה לו חוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז- 1967 (להלן:"החוק") אפשרות לשלם את חובו בשיעורים, באחת משתי דרכים: תשלום לפי צו תשלומים בהתאם לסעיף 69 לחוק, ותשלום לפי כללי מנהל ההוצאה לפועל בהתאם לסעיף 69א לחוק (להלן: "הוראת תשלומים").
תשלום החוב בתשלומים הוא כלי מרכזי לאכיפת חובות בהוצאה לפועל מכיוון שחייבים רבים אינם מצליחים לשלם את חובם באופן מיידי. על כן, יש חשיבות רבה לעידוד חייבים לקבל צווי תשלומים ולהתמיד בתשלומם. בדרך זו יקבלו הזוכים את התשלום המגיע להם באופן סדור והחייבים יחזירו את חובותיהם במסגרת הליך מסודר עד לסגירת תיקם בהוצאה לפועל.
תזכיר החוק מבקש לייצר תמריצים לחייבים לפנות לרשמי ההוצאה לפועל לקבלת צו תשלומים ולהתמיד בתשלומים אלו. לצורך כך מוצע לקבוע שכשחייב משלם באופן עקבי ורצוף את תשלומיו, תופחת ריבית הפיגורים הנצברת לחוב ולא יינקטו הליכים מסוימים כנגד החייב.
הפחתת ריבית הפיגורים בתקופת העמידה בתשלומים – מכיוון שהחייב משלם את חובו בהתאם להוראת התשלומים, הרי שאין צורך לתמרץ אותו לשלם את חובו באמצעות ריבית הפיגורים. עם זאת, מאחר שהחייב אינו משלם את החוב במלואו אלא בתשלומים, יש צורך לעודד אותו להמשיך לשלם את חובו וכן לפצות את הזוכה עבור הנזק שנגרם לו בשל האיחור בתשלום החוב. לפיכך מוצע להפחית רק חלק מריבית הפיגורים.
אי נקיטת הליכים מסוימים או עיכובם – אי נקיטת הליכים או עיכובם נועדו לתמרץ את החייב לעמוד בתשלומים שכן אי עמידה בתשלומים עשויה להביא לנקיטת הליכים כנגדו. כמו כן, יש בכך לאפשר לחייב להמשיך ולנהל את חייו גם במהלך תקופת התשלומים. אי נקיטת או עיכוב ההליכים אינו מונע נקיטת הליכים שנועדו לתפיסת כספים כגון הטלת עיקולים וכן אינו מונע הטלת עיכוב יציאה מהארץ.
2. פתיחת תיק על סכום קצוב בהוצאה לפועל כשהמצאת ההתראה לא צלחה – חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 46), התשע"ה-2015 פורסם ביום 15.7.2015 (להלן: התיקון). עניינו של התיקון היה העלאת הסכום שאותו אפשר לגבות במסגרת תובענות על סכום קצוב בהוצאה לפועל והעמדתו על סך של 75,000 ₪. לצד העלאת הסכום שניתן לגבות בתובענות על סכום קצוב, הוקשח התנאי למסירת ההתראה. אם קודם לתיקון נדרש התובע לשלוח התראה לנתבע בדואר רשום, הרי שלאחר התיקון נדרש התובע להמציא את ההתראה בדואר רשום עם אישור מסירה. כמו כן, נקבע שסירוב של הנתבע לקבל את ההתראה או לחתום על אישור המסירה ייחשבו כאילו ההתראה הומצאה כדין.
מנתונים שהעבירו זוכים לרשות האכיפה והגבייה מסתמן כי שיעור ההמצאות עומד על פחות מ-50%. כמו כן, מנתוני רשות האכיפה והגבייה עולה כי נרשמה ירידה במספר התיקים שנפתחו במסגרת המסלול לתביעות על סכום קצוב.
להיעדר הצלחה בהמצאת ההתראות בדואר רשום ישנן השלכות על המבקשים ועל החייבים. אצל המבקשים להגיש תובענות בסכום קצוב, מצטברים חובות שהם אינם יכולים לגבות, ועל החייבים מגולגלות עלויות האיתור השונות והמגוונות שהזוכים נדרשים לפנות אליהן בהיעדר הצלחה להמציא את ההתראה בדואר רשום. מעבר לכך אכיפת חובות הכרחית לשמירה על שלטון החוק ועל מוסר התשלומים.
על כן, מוצע לאפשר לזוכה לפתוח תיק על סכום קצוב בהוצאה לפועל לאחר שניסיון ההמצאה המלאה לא צלח. עם זאת, מכיוון שמטרת ההתראה היא למנוע מצב שבו נתבעים יודעים על התביעה לראשונה רק בעת פתיחת תיק ההוצאה לפועל, כאשר במועד זה כבר מושתות עליהם עלויות שונות לרבות אגרה ושכר טרחת עורכי דין, מוצע שאם חייב שילם את חובו בתוך תקופת האזהרה הוא לא יידרש לשם את העלויות של פתיחת התיק ואלו יושתו על הזוכה.
ג. עיקרי החוק המוצע
עיקרי תזכיר החוק יובאו להלן.
עיקר 1: אי-נקיטת הליכים מסוימים בתיק שבו החייב משלם לפי כללי ההוצאה לפועל
מוצע לקבוע, שחייב שמשלם את חובו בהתאם לכללי מנהל ההוצאה לפועל, יהיה רשאי, החל מהתשלום הראשון, להגיש למנהל לשכת ההוצאה לפועל בקשה שלא יינקטו במסגרת התיק שבו הוא משלם ההליכים שלהלן: עיקול חשבון עובר ושב לפי סעיף 43 לחוק; עיקול משכורת לפי סעיף 43 לחוק; עיקול מיטלטלין לפי סעיף 21(א) לחוק; הגבלת החייב מקבל, מהחזיק ומחדש רישיון נהיגה לפי סעיף 66א(6) לחוק (להלן: "ההליכים"). מנהל לשכת ההוצאה לפועל יבחן את הבקשה, ואם שוכנע כי החייב עומד בתשלומים בהתאם לכללים, יורה שלא לנקוט את ההליכים, וישלח על כך הודעה לזוכה בתיק. רשם ההוצאה לפועל רשאי לבטל, מיוזמתו או לבקשת זוכה, את ההוראה שלא לנקוט את ההליכים בתיק אם מצא שהדבר נדרש בנסיבות העניין. בנוסף, ההוראה שלא לנקוט את ההליכים בתיק תבוטל לפי בקשת זוכה אם החייב איחר את מועד התשלום ביותר מ-10 ימים.
עיקר 2: הכרה בחייב כמשלם לפי הוראת תשלומים
מוצע לקבוע כי במקרה שבו החייב משלם באופן עקבי ורצוף לפחות שלושה תשלומים לפי הוראת התשלומים שנקבעה לו, הוא יהיה זכאי לבקש ממנהל ההוצאה לפועל שיכיר בו כחייב משלם לפי הוראת תשלומים בתיק בו הוא משלם. אם שוכנע מנהל לשכת ההוצאה לפועל כי החייב שילם ברציפות ובמועדם שלושה תשלומים בהתאם לצו התשלומים שנקבע לו, יוכר החייב כחייב משלם לפי הוראת תשלומים ותישלח על כך הודעה לצדדים. במקרה שבו התשלום לזוכה בוצע שלא באמצעות ההוצאה לפועל, הזוכה יהיה רשאי להתנגד להכרה, מן הטעם שהחייב לא שילם כנדרש בחוק. הוכר החייב כחייב משלם לפי הוראת תשלומים, יופחת ב- 25% שיעור ריבית הפיגורים על יתרת החוב בתיק ולא יינקטו ההליכים או יעוכבו.
ההכרה בחייב כמשלם לפי הוראת תשלומים והשינויים הנלווים לה יחולו רק בתיק שבמסגרתו מגיש החייב את הבקשה.
הפחתת ריבית של נותני אשראי לפי חוק הלוואות חוץ בנקאיות, תשנ"ג- 1993 – כיום מגביל חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות את ריבית הפיגורים שרשאי מלווה לגבות כך ששיעור ריבית הפיגורים לא יעלה בחישוב שנתי על חמישית שיעור העלות הממשית של האשראי. בימים אלו נידונה בוועדת החוקה חוק ומשפט בכנסת הצעת חוק הסדרת הלוואות חוץ-בנקאיות (תיקון מס' 3), התשע"ה-2015. הצעה זו מבקשת, בין היתר, לשנות את אופן קביעת ריבית הפיגורים המרבית שיוכל לגבות המלווה. על כן, שיעור הפחתת ריבית הפיגורים לגורמים הפועלים בהתאם לחוק זה, תיבחן בהתאם להתפתחות הצעת חוק הסדרת הלוואות חוץ-בנקאיות (תיקון מס' 3), התשע"ה-2015.
עיקר 3: העברת בקשת החייב להכרה בו כמשלם לפי הוראת תשלומים לרשם ההוצאה לפועל
מוצע לקבוע כי מנהל לשכת ההוצאה לפועל יעביר את בקשת החייב להחלטת רשם ההוצאה לפועל בהתקיים אחד מאלה: המנהל סבור שיש טעם מיוחד שלא לעכב את העיקול המוטל על חשבון העובר ושב, על המיטלטלין או על המשכורת של החייב; המנהל מתקשה להכריע האם החייב עומד בתנאי ההכרה; המנהל נתקל בקושי בעת מתן החלטה; המנהל סבור כי יש להעביר את הדיון בבקשה שלפניו לרשם ההוצאה לפועל, מכל סיבה שהיא.
עיקר 4: ביטול ההכרה בחייב כמשלם לפי הוראת תשלומים
אם חייב אינו עומד בתשלומים שנקבעו בהוראת התשלומים, רשאי הזוכה לבקש ממנהל ההוצאה לפועל לבטל את ההכרה בו כחייב משלם לפי הוראת תשלומים, כשביטול זה יביא גם לביטול הפחתת הריבית וביטול ההוראה בדבר אי נקיטת ההליכים או עיכובם. מוצע לקבוע שזוכה יוכל להגיש בקשה כאמור, רק אם חייב לא שילם יותר משני תשלומים בשנה החל ממועד ההכרה או שלא שילם במצטבר יותר מחמישה תשלומים החל ממועד ההכרה. מתן מרווח לחייבים נועד להתמודד עם אירועים בלתי צפויים ובדרך זו לשמור על החייבים שכבר הוכרו כמשלמים לפי הוראת תשלומים בתוך התהליך ולהגביר את הסיכוי שיפרעו את חובם.
מוצע לקבוע שאם ימצא מנהל לשכת ההוצאה לפועל שהחייב אינו עומד בתשלומים כמפורט לעיל, הוא יבטל את ההכרה בו כחייב משלם מאותו מועד ואילך, וישלח הודעה על ביטול ההכרה לצדדים. חייב יוכל לבקש מרשם ההוצאה לפועל לשנות את החלטת הביטול בתוך 30 יום ממועד המצאת ההודעה וכן להקדים והגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה מנומקת שלא לבטל את ההכרה שניתנה לו, בהתקיים נסיבות מיוחדות.
נוכח תכליתה של ריבית הפיגורים וכדי לוודא שההפחתה תשמש כתמריץ משמעותי, מוצע שחייב יהיה זכאי להפחתת ריבית הפיגורים פעם אחת בלבד בכל תיק. עיכוב ההליכים לא יוגבל והחייב יהיה זכאי לבקשו אם הוא עומד בתנאי הסעיף.
עיקר 5: תחולה
המנגנון יחול על כל החובות הנגבים באמצעות מערכת ההוצאה לפועל, למעט תיקי משכנתה, משכון או הלנת שכר.
עיקר 6: פתיחת תיק על סכום קצוב כשהמצאת ההתראה לא צלחה
מוצע לאפשר למבקש להגיש בקשה לבצע תביעה על סכום קצוב (להלן: "המבקש") לפתוח תיק בהוצאה לפועל גם כאשר מסירת ההתראה לחייב לא צלחה. מי שמבקש לבצע תובענה על סכום קצוב, ישלח לחייב התראה בדואר רשום עם אישור מסירה. אם לא ניתן אישור מסירה של ההתראה, יוכל המבקש לבחור אם להמציא בשנית את ההתראה לחייב בהמצאה אישית, בדואר רשום או לפתוח תיק בהוצאה לפועל. אם בחר המבקש לפתוח תיק הוצאה לפועל, יצרף לבקשה לביצוע תובענה, את ההתראה ואת האסמכתאות לאי המצאתה. חייב שישלם את סכום התביעה בתקופת האזהרה, יהיה פטור מתשלום שכר הטרחה, הריבית שנצברה לתיק ותשלום אגרת פתיחת התיק, ושתשלום העלויות בתיק יחול על הזוכה.
ד. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים
הוספת הסדר לחייב שמשלם לפי הוראת תשלומים ושינוי התנאי להגשת תביעה על סכום קצוב.
ה. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה, התקנים במשרדי הממשלה ועל ההיבט המינהלי
אין.
ו. נוסח החוק המוצע:
|
|
|
|
|||||||
|
תיקון סעיף 69א |
1. |
בסעיף 69א בחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז-1967[1] (להלן – החוק העיקרי)- |
|||||||
|
|
|
(1) |
האמור בו יסומן (א) ואחרי "תאגיד" יבוא "או תיק לביצוע משכון או משכנתא". |
||||||
|
|
|
(2) |
אחרי סעיף קטן (א) יבוא: |
||||||
|
|
|
|
(ב) |
חייב המשלם לפי הכללים כאמור בסעיף קטן (א), רשאי להגיש למנהל לשכת ההוצאה לפועל בקשה, שלא יינקטו במסגרת התיק שבו הוא משלם ההליכים שלהלן: |
|||||
|
|
|
|
|
(1) |
עיקול חשבון עובר ושב לפי סעיף 43; |
||||
|
|
|
|
|
(2) |
עיקול משכורת לפי סעיף 43; |
||||
|
|
|
|
|
(3) |
עיקול מיטלטלין לפי סעיף 21(א); |
||||
|
|
|
|
|
(4) |
הגבלת החייב מקבל, מהחזיק ומחדש רישיון נהיגה לפי סעיף 66א(6). |
||||
|
|
|
|
(ג) |
מצא מנהל לשכת ההוצאה לפועל, לפי בקשת החייב, כי החייב משלם לפי הכללים כאמור בסעיף קטן (א), יורה שלא לנקוט את ההליכים המפורטים בסעיף קטן (ב), וישלח הודעה על כך לצדדים. |
|||||
|
|
|
|
(ד) |
רשם ההוצאה לפועל רשאי, לבקשת הזוכה בתיק, לבטל את הוראת מנהל לשכת ההוצאה לפועל לפי סעיף קטן (ד), אם שוכנע שהחייב אינו משלם לפי כללי המנהל. |
|||||
|
|
|
|
(ה) |
רשם ההוצאה לפועל רשאי לבטל מיוזמתו או לבקשת זוכה את ההוראה שלא לנקוט את ההליכים לפי פסקאות (1)-(3) בסעיף קטן (ב) אם שוכנע שאי נקיטתם עלולה לסכל את גביית החוב. |
|||||
|
|
|
|
(ו) |
מצא מנהל לשכת ההוצאה לפועל, על פי הודעת הזוכה, כי החייב אינו משלם לפי הכללים כאמור בסעיף קטן (א), יבטל את ההוראה שלא לנקוט הליכים בתיק וישלח הודעה על כך לצדדים; לעניין זה, ייראו תשלום במועד, אם שילם החייב את התשלום עד 10 ימים מהמועד לתשלום; |
|||||
|
|
|
|
(ז) |
רשם ההוצאה לפועל רשאי, לבקשת החייב בתיק, לבטל את החלטת מנהל לשכת ההוצאה לפועל לפי סעיף קטן (ו) אם שוכנע שהחייב משלם לפי כללי המנהל. החייב יגיש בקשה כאמור בתוך 30 ימים ממועד המצאת החלטת מנהל לשכת ההוצאה לפועל לחייב. |
|||||
|
הוספת סעיף 69ב1 |
2. |
אחרי סעיף 69ב בחוק העיקרי יבוא- |
|||||||
|
|
|
"חייב המשלם לפי הוראת תשלומים |
69ב1 |
(א) |
חייב ששילם ברציפות ובמועדם שלושה תשלומים בהתאם לצו התשלומים שנקבע לו או לפי כללי מנהל מערכת ההוצאה לפועל (בסעיף זה- הוראת תשלומים) רשאי להגיש למנהל לשכת ההוצאה לפועל בקשה להכיר בו כחייב המשלם לפי הוראת תשלומים (בסעיף זה- בקשה להכרה). בקשה זו תוגש בצירוף אסמכתה על תשלום לזוכה, אלא אם התשלום בוצע במערכת ההוצאה לפועל. לעניין זה, ייראו תשלום במועד, אם שילם החייב את התשלום בתוך 10 ימים מהמועד לתשלום; |
||||
|
|
|
|
|
(ב) |
בבקשה יפרט החייב את פרטי התיק בו מבוקשת ההכרה ויציין מספר טלפון נייד או אמצעי קשר אחר כפי שיקבע מנהל מערכת ההוצאה לפועל, ואשר יפורסם בהודעה ברשומות (בסעיף זה- אמצעי קשר). |
||||
|
|
|
|
|
(ג) |
הגיש חייב בקשה להכרה, ומצא מנהל לשכת ההוצאה לפועל שהוא עומד בתנאי סעיף קטן (א) יכיר בו כחייב המשלם לפי הוראת תשלומים (להלן: "ההכרה") ויפעל כדלקמן: |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) |
יפחית בשיעור של עשרים וחמישה אחוזים את הריבית הנצברת ליתרת החוב המעודכנת שטרם שולמה ממועד ההכרה ואילך; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) |
יורה שלא לנקוט במסגרת התיק את ההליכים כדלקמן, ואם הליכים אלו תלויים ועומדים יורה על עיכובם: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(א) |
עיקול חשבון עובר ושב לפי סעיף 43; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ב) |
עיקול משכורת לפי סעיף 43; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ג) |
עיקול מטלטלין לפי סעיף 21(א); |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ד) |
הגבלת החייב מקבל, מהחזיק ומחדש רישיון נהיגה לפי סעיף 66א(6). |
|
|
|
|
|
(ד) |
מנהל לשכת ההוצאה לפועל יעביר את בקשת החייב למתן החלטה של רשם ההוצאה לפועל בהתקיים אחד מאלה: |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) |
המנהל סבור שאי נקיטה או עיכוב של אחד או יותר מההליכים המפורטים בפסקאות (א)-(ג) בסעיף 69ב1(ג)(2), עלול לסכל את גביית החוב. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) |
המנהל נתקל בקושי להכריע בדבר עמידת החייב בתנאי סעיף קטן (א); |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) |
המנהל נתקל בקושי במתן החלטה בעניינים המפורטים בסעיף קטן (ג) או סבור מכל סיבה אחרת כי יש להעביר את הדיון בבקשה שלפניו לרשם ההוצאה לפועל. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ה) |
רשם ההוצאה לפועל רשאי להורות לנקוט או שלא לעכב את אחד או יותר מההליכים המפורטים בפסקאות (א)-(ג) בסעיף 69ב1(ג)(2). |
||
|
|
|
|
|
(ו) |
הכיר מנהל לשכת ההוצאה לפועל בחייב כחייב משלם לפי הוראת תשלומים כאמור בסעיף קטן (ג), ישלח לצדדים הודעה על מתן ההכרה. |
||||
|
|
|
|
|
(ז) |
הגיש החייב בקשה להכרה בצירוף אסמכתה על תשלום שלא באמצעות מערכת ההוצאה לפועל כאמור בסעיף קטן (א), רשאי רשם ההוצאה לפועל, לבקשת הזוכה, לבטל את ההכרה מהטעם שהחייב לא עומד בתנאי סעיף קטן (א). הזוכה יגיש בקשה לביטול ההכרה בצירוף תצהיר בתוך 30 ימים ממועד המצאת ההודעה לזוכה. |
||||
|
|
|
|
|
(ח) |
לא שילם החייב יותר משני תשלומים בשנה החל ממועד ההכרה או לא שילם יותר מחמישה תשלומים החל ממועד ההכרה, רשאי הזוכה להגיש בקשה נתמכת בתצהיר למנהל לשכת ההוצאה לפועל, לבטל את ההכרה בחייב כמשלם לפי הוראת תשלומים. |
||||
|
|
|
|
|
(ט) |
מצא מנהל לשכת ההוצאה לפועל, לפי בקשת זוכה, כי החייב אינו משלם כאמור בסעיף קטן (ז) יבטל את ההכרה מאותו מועד ואילך, את עיכוב ההליכים ואת הפחתת הריבית לפי סעיף 69ב1(ג), וישלח הודעה על ביטול ההכרה לצדדים. |
||||
|
|
|
|
|
(י) |
מנהל לשכת ההוצאה לפועל יעביר את בקשת הזוכה שהוגשה לפי סעיף קטן (ז) למתן החלטה של הרשם אם המנהל לא השתכנע מהבקשה שמתקיימים תנאי סעיף קטן (ז) או שהמנהל נתקל בקושי במתן החלטה או סבור מכל סיבה אחרת כי יש להעביר את הדיון בבקשה שלפניו לרשם ההוצאה לפועל. |
||||
|
|
|
|
|
(יא) |
חייב רשאי להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה בצירוף תצהיר לביטול החלטת מנהל לשכת ההוצאה לפועל, בתוך 30 ימים ממועד המצאת ההודעה לחייב, מהטעם שלא מתקיימים לגביו התנאים האמורים בסעיף קטן (ז). |
||||
|
|
|
|
|
(יב) |
חייב שמתקיימים לגביו התנאים שבסעיף קטן (ז) רשאי להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה בצירוף תצהיר, להורות שלא לבטל את ההכרה שניתנה לו או לבטל החלטה שניתנה לפי סעיפים קטנים (ח) או (י). בבקשתו יפרט את הנימוקים לאי ביצוע התשלומים במועד. |
||||
|
|
|
|
|
(יג) |
רשם ההוצאה לפועל רשאי להורות שלא לבטל את ההכרה או לבטל החלטה שניתנה לפי סעיפים קטנים (ח) או (י) מטעמים מיוחדים שיירשמו, ורשאי הוא להתנות החלטה זו בתשלום התשלומים העודפים שלא שולמו במועדם. |
||||
|
|
|
|
|
(יד) |
סעיף זה יחול על כלל החובות הנגבים בהוצאה לפועל למעט תיקי משכנתה, משכון. |
||||
|
|
|
|
|
(טו) |
בתיק המתנהל נגד יותר מחייב אחד, אם הוגשו מספר בקשות להכרה באותו התיק, לא יעלה שיעור ההפחתה הכולל של הריבית מכח סעיף זה על עשרים וחמישה אחוזים. |
||||
|
|
|
|
|
(טז) |
בוטלה הפחתת ריבית הפיגורים כאמור בסעיף קטן (ח), לא יהיה זכאי החייב להפחתה נוספת של ריבית הפיגורים מכח סעיף זה. |
||||
|
|
|
|
|
(יז) |
התקבלו כספים כתוצאה מזקיפת כספים לפי סעיף 76 לחוק, אין בכך כדי לגרוע מחובת החייב להמשיך ולשלם לפי הוראת התשלום. |
||||
|
|
|
|
|
(יח) |
שר המשפטים רשאי לקבוע הוראות בעניין ההודעות שיימסרו לחייבים לצורך יידועם בדבר קיומו של מנגנון ההכרה בחייב משלם לפי הוראת תשלום ולצורך התראה בשל אי עמידה בתשלומים. |
||||
|
הוספת סעיף קטן 81א1(ב1א) |
3. |
בסעיף 81א1 בחוק העיקרי, אחרי סעיף קטן (ב1) יבוא- |
|||||||
|
|
|
(ב1א) |
(1) |
לא הצליח המבקש להמציא לנתבע את ההתראה באופן האמור בסעיף קטן (ב1) רשאי המבקש, לפתוח תיק בהוצאה לפועל ללא המצאת ההתראה ובלבד שחלפו 30 ימים ממועד משלוח ההתראה; |
|||||
|
|
|
|
(2) |
פתח המבקש תיק הוצאה לפועל כאמור בפסקה (1) ושילם החייב את כל סכום התביעה בתקופת האזהרה, ייסגר תיק ההוצאה לפועל והחייב לא ישלם את האגרה, הריבית שנצברה לחוב ושכר טרחת עורך הדין בתיק. חובת תשלום האגרה, הריבית ושכר טרחת עורך הדין תחול על הזוכה. |
|||||
|
תיקון סעיף 81א1(ג) |
4. |
בסעיף 81א1(ג) במקום "שהתובע שלח" יבוא "שהתובע מסר". |
|||||||
|
הוספת סעיף קטן 81א1(ג1) |
5. |
אחרי סעיף קטן 81א1(ג) יבוא- |
|||||||
|
|
|
(ג1) |
בבקשה לפי סעיף קטן (ב1א) חלף צירוף אסמכתה על מסירת ההתראה, יפרט התובע, את הסיבה לאי המצאת ההתראה ויצרף העתקים של ההתראה ושל האסמכתאות לאי המצאתה. |
||||||
|
תחילה |
3. |
(א) תחילתו של חוק זה, בכפוף לסעיפים קטנים (ב)-(ג), 12 חודשים מיום פרסומו והוא יחול על תיקים תלויים ועומדים, למעט בתיקים המתנהלים לפי ריבית הסכמית. |
|||||||
|
|
|
(ב) תחילתו של סעיף 69א לחוק העיקרי כנוסחו בסעיף 1 לחוק זה, 90 ימים מיום פרסומו והוא יחול על תיקים תלויים ועומדים. |
|||||||
|
|
|
(ג) תחילתו של סעיף 81א1(ב1א) לחוק העיקרי כנוסחו בסעיף 2 לחוק זה, 90 ימים מיום פרסומו. |
|||||||