תזכיר חוק
א. שם החוק המוצע
ב. עיקרי החוק המוצע והצורך בו
החוק נועד לדחות בפרק זמן של 15 ימים את יום תחילתו של חוק השידור הציבורי הישראלי התשע"ד-2014 (להלן- חוק השידור הציבורי), שהוא מועד תחילת שידורי תאגיד השידור הישראלי (להלן - התאגיד) וכן מועד הפסקת פעילותה של רשות השידור. מטרתה של דחייה זו היא להקנות פרק זמן טרם תחילת פעילות התאגיד, שבו יתאפשר לממשלה לקדם תיקון חקיקה רחב יותר, אשר במסגרתו תשונה מתכונת ההפעלה של השידור הציבורי על פי חוק השידור הציבורי. בכוונת הממשלה כי ביום י"ט באייר התשע"ז (15 במאי 2017) יתחילו שידורי התאגיד על פי החוק האמור במתכונתו החדשה, אשר כאמור תיקבע בתיקון חקיקה נפרד, וכן תופסק פעילות השידורים של רשות השידור.
ג. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים
תיקון חוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014.
ד. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה
השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה בשנת 2017 היא בהיקף משוער של כ-17 מיליוני שקלים חדשים. המקור התקציבי ידון בין משרד האוצר למשרד התקשורת.
ה. השפעת החוק המוצע על ההיבט המנהלי של המשרד
לא צפויה השפעה של החוק המוצע על ההיבט המנהלי של המשרד.
ו. להלן נוסח החוק המוצע ודברי ההסבר
הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון מס' 7), התשע"ז-2017
|
תיקון סעיף 80 |
1. |
בסעיף 80(א) לחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014[1], בהגדרה "הסכום הכולל", במקום פסקאות (1) עד (2) יבוא: |
|
|
|
|
|
"(1) בשנת 2017 - 546.25 מיליון שקלים חדשים; |
|
|
|
|
(2) בשנת 2018 - 625 מיליון שקלים חדשים;". |
|
תיקון סעיף 92 |
2. |
בסעיף 92(א) לחוק העיקרי, במקום "ביום ד' באייר התשע"ז (30 באפריל 2017)" יבוא "ביום י"ט באייר התשע"ז (15 במאי 2017)". |
|
דברי הסבר
כללי
ביום ט"ו באב התשע"ד (11 באוגוסט 2014) פורסם חוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 (להלן – החוק או חוק השידור הציבורי). עניינו של החוק בהקמת תאגיד שידור ציבורי (להלן – תאגיד השידור הישראלי) שיחליף את פעולתה של רשות השידור הפועלת מכוח חוק רשות השידור, התשכ"ה-1965.
על פי סעיף 92 לחוק, יום תחילתו נקבע ליום ד' באייר התשע"ז (30 באפריל 2017) והוא המועד שבו אמורים להתחיל שידורי תאגיד השידור הישראלי בד בבד עם סיום שידורי רשות השידור והשלמת מהלך סגירתה. נוכח רצון הממשלה לשנות בחקיקה את מבנה תאגיד השידור הישראלי ואת מתכונת שידורי החדשות, ענייני היום והאקטואליה לפי חוק השידור הציבורי, ולהקים תאגיד ייעודי שיהיה אחראי לשידורי החדשות, אקטואליה וענייני היום במסגרת השידורים לפי חוק השידור הציבורי. לפיכך מוצע בהצעת חוק זו לדחות מעט את מועד תחילת החוק ליום י"ט באייר התשע"ז (15 במאי 2017), באופן שיאפשר את השלמת הליכי החקיקה, תוך שמירה על רציפות שידורים במעבר משידורי רשות השידור לשידורים על פי חוק השידור הציבורי, לרבות שידורי החדשות.
תזכיר החוק הנוסף מופץ להתייחסות והמשך הליכי חקיקה כמקובל.
סעיף 1
סעיף 80 לחוק עניינו בתקציב תאגיד השידור הישראלי. לאור ההצעה לדחות את יום התחילה, מוצע לערוך את ההתאמות הדרושות בתקציבו של התאגיד. תקציב התאגיד על פי הסעיף בנוסחו כיום מתייחס לתקופה שלפני הפסקת פעילות הטלוויזיה הלימודית, ולתקופה שלאחר הפסקתה –אז יקיים התאגיד גם שידורים בערוץ לילדים ולנוער. נוכח דחיית יום התחילה וכפועל יוצא, דחיית סגירתה של הטלוויזיה הלימודית, מוצע להתאים את תקציב התאגיד בהתאם.
סעיף 2
כאמור לעיל בחלק הכללי לדברי ההסבר, בכוונת הממשלה לקדם באופן מיידי תזכיר חקיקה נרחב לשם הקמה של תאגיד ייעודי לשידורי חדשות, לפיכך מוצע לדחות את מועד התחילה שבחוק השידור הציבורי בפרק זמן של 15 ימים עד ליום י"ט באייר התשע"ז (15 במאי 2017), שבו יושלמו הליכי החקיקה האמורים.