תזכיר חוק
א. שם החוק המוצע
תזכיר חוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת (תיקון מס' ...), התשע"ז-2017
ב. מטרות החוק המוצע והצורך בו
חוק הסדרת הטיפול בחופי כנרת, התשס"ח-2008 (להלן- חוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת או החוק) נחקק בשנת 2008 במטרה "להסדיר את הטיפול בחופי הכנרת בראייה כוללת ואחידה, בהתחשב בהיבטים הייחודיים של הכנרת, ולהגביר את האכיפה של חיקוקים שנועדו למנוע ולצמצם את הפגיעה בכנרת" (סעיף 1 לחוק), וזאת על ידי ריכוז הסמכויות הנוגעות לניהול הפעילות בחופי הכנרת בידי גוף אחד, הוא איגוד ערים כנרת (להלן - האיגוד), אשר הוקם מכוח חוק זה. יצוין, כי מדובר באיגוד הערים היחיד אשר אינו מוקם מכוח חוק איגודי ערים, התשט"ו-1955.
סעיף 7 לחוק מפרט אודות תפקידיו של האיגוד, וסעיף 8 לחוק קובע לאיגוד יהיו כל הסמכויות הנדרשות לביצוע תפקידיו לפי חוק זה לרבות הסמכויות של כל אחת מהרשויות המקומיות שבתחומו בעניינים הקשורים לתפקידיו כאמור בסעיף 7, וכל אחת מהרשויות המקומיות האמורות תהיה משוחררת מחובותיה לגבי כל אחד מהעניינים האמורים ולא יהיו נתונים לה הסמכויות והתפקידים שהיו בידה, לפי כל דין, בעניינים אלה.
בהתאם להוראת סעיף 9, לשם ביצוע תפקידי האיגוד וסמכויותיו לפי חוק זה, רשאית מועצת האיגוד, באישור השר, להתקין לאיגוד חוקי עזר (נכון להיום, התקינה מועצת האיגוד מתוקף סמכותה האמורה שני חוקי עזר לעניין הסדרת הרחצה בכנרת והעמדת רכב וחנייתו). עוד נקבע בסעיף האמור, כי שר הפנים, בהסכמת שר המשפטים, רשאי, בצו, לקבוע כי עבירה על הוראה פלונית בחוק עזר של האיגוד היא עבירת קנס (יצוין, כי על פי הוראת סעיף 221, חוק סדר הדין הפלילי, התשמ"ב-1982, צו זה טעון אף את אישור ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת).
ואולם, החוק אינו כולל הוראת עונשין הקובעת מהו דינו של העובר על הוראת חוק עזר.
מטרת תזכיר זה הינה לתקן את הלקונה האמורה ולקבוע במפורש, על מנת שיתאפשר לאיגוד ערים כנרת לאכוף את חוקי העזר שהותקנו על ידו, כי העובר על הוראת חוק עזר, דינו – קנס בשיעור הקנס הקבוע בסעיף 254 לפקודת העיריות לעניין עבירה על חוק עזר, קרי 3,600 ₪, ובעבירה נמשכת - קנס נוסף בשיעור הקנס הקבוע בסעיף האמור לעניין עבירה נמשכת, קרי 160 ₪, בעד כל יום שבו נמשכת העבירה לאחר שנמסרה הודעה עליה בכתב מטעם יושב ראש האיגוד או לאחר הרשעה.
ההפניה לשיעורי הקנסות הקבועים בהוראת העונשין שבפקודת העיריות ביחס לעובר על חוק עזר של עירייה (אשר זהים לאלה הקבועים בהוראת העונשין בסעיף 23 לפקודת המועצות המקומיות) נועדה להבטיח אחידות בשיעורי הקנסות על חוקי עזר, ככל שיעשה שינוי בשיעור הקנס בפקודת העיריות.
ג. עיקרי החוק המוצע
מוצע לתקן את חוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת ולקבוע במפורש, כי העובר על הוראת חוק עזר, דינו – קנס בשיעור הקנס הקבוע בסעיף 254 לפקודת העיריות לעניין עבירה על חוק עזר, ובעבירה נמשכת - קנס נוסף בשיעור הקנס הקבוע בסעיף האמור לעניין עבירה נמשכת, בעד כל יום שבו נמשכת העבירה לאחר שנמסרה הודעה עליה בכתב מטעם יושב ראש האיגוד או לאחר הרשעה.
ד. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים
החוק מתקן את סעיף 9 לחוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת.
ה. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה והתקן
להצעת החוק אין השפעה על תקציב המדינה והתקן.
ו. להלן נוסח החוק המוצע
תזכיר חוק מטעם משרד הפנים:
תזכיר חוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת (תיקון מס'...), התשע"ז-2017
|
|
|
|
|
תיקון סעיף 9 |
1. |
בסעיף 9 לחוק להסדרת הטיפול בחופי הכנרת, התשס"ח-2008[1], אחרי סעיף קטן (א) יבוא: |
|
|
|
"(א1) העובר על הוראת חוק עזר כאמור בסעיף קטן (א), דינו – קנס בשיעור הקנס הקבוע בסעיף 254 לפקודת העיריות[2] לעניין עבירה על חוק עזר, ובעבירה נמשכת - קנס נוסף בשיעור הקנס הקבוע בסעיף האמור לעניין עבירה נמשכת, בעד כל יום שבו נמשכת העבירה לאחר שנמסרה הודעה עליה בכתב מטעם יושב ראש האיגוד או לאחר הרשעה". |