תזכיר חוק המרכז למורשת מלחמת ששת הימים שחרור ירושלים ואיחודה.doc תזכיר חוק המרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה התשע"ז-2017

תזכיר חוק

 

א.  שם החוק המוצע:   

 

חוק המרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה, התשע"ז-2017.

 

ב.  מטרת החוק המוצע והצורך בו:

 

בתזכיר חוק זה  (להלן – התזכיר או תזכיר החוק) מוצע להקים תאגיד שיהווה מרכז לקידום, הפצה והעמקת הידע והתודעה על מורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה באתר גבעת התחמושת בירושלים. זאת, במטרה לבטא את ההכרה בחשיבות אתר גבעת התחמושת בהקשר של מלחמת ששת הימים ואיחודה של ירושלים, ועל מנת לחזק את מרכזיותה ומעמדה של ירושלים בירת ישראל בקרב העם היהודי. בנוסף, התאגיד שיוקם יהא אמון על טיפוח והנחלה של מורשת הקרב והלוחמים במלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה וכן על הנצחת זכר הנופלים במערכה, במטרה להעצים את חשיפת הסיפור ההיסטורי לקהל הרחב.

מוצע להקים את מרכז המורשת באתר גבעת התחמושת שהוכרז כאתר הנצחה ממלכתי באכרזה על אתר הנצחה ממלכתי (גבעת התחמושת), התש"ן-1990 (להלן – אתר גבעת התחמושת).

ג. עיקרי החוק המוצע:

 

עיקר 1 

יוקם מרכז לחקר ולשימור מורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה (להלן - המרכז). המרכז יכלול את האתר, המכון, הארכיון והמוזיאון. מטרות המרכז הן: קידום, הפצה והעמקת התודעה והידע על מורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואחודה; טיפוח והנחלת מורשת הקרב והלוחמים במלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה; הנצחת זכר הנופלים במערכה וחיזוק מרכזיותה ומעמדה של ירושלים בקרב העם היהודי. המרכז יהיה תאגיד.

עיקר 2

תזכיר החוק המוצע מסדיר את הרכב מועצת המרכז ואת תפקידיה, שבכללם, קביעת מדיניותו הכללית של המרכז, קווי הפעולה שלו ותקציבו. כן מסדיר החוק את מינוי יושב ראש המועצה, מינוי מנהל המרכז ותפקידיו.

עיקר 3

למרכז יהיה מכון למחקר אשר יפעל לקידום, העשרה, הפצה, העמקת התודעה והידע ותיעודו בכל הנוגע למלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה.

עיקר 4

המרכז יקיים ויפתח את אתר ההנצחה הידוע כגבעת התחמושת בירושלים. האתר יכלול תערוכה מתמדת ומוזיאון, יהיה פתוח לציבור ויתקיימו בו פעילויות הנצחה, פעילויות מוזיאליות ועוד.

עיקר 5

למרכז יהיה ארכיון, אשר יהווה חלק מגנזך המדינה, ובו יטופל חומר ארכיוני הנוגע ישירות למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה.

 

עיקר 6

באתר גבעת התחמושת פועלת עמותת גבעת התחמושת – אתר הנצחה ממלכתי לציון שחרורה ואיחודה של ירושלים במלחמת ששת הימים ולמורשת המערכה על ירושלים (להלן – העמותה).

בהתאם לתזכיר החוק העמותה תפעל לפירוקה מרצון ולהעברת נכסיה, התחייבויותיה, חובותיה ופעילותה למרכז מיום פרסום החוק. בנוסף, תזכיר החוק קובע הסדרים לעניין עובדי העמותה.

 

ד.  השפעת החוק המוצע על החוק הקיים:

חקיקת חוק חדש.  

ה.  השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה, ועל היבטים מינהליים נוספים:

בהתאם לתזכיר המוצע הקמת המרכז ופעילותו, לרבות הוצאות עבור החזקת המקרקעין, ימומנו כפי הדרוש להוצאות קיומו, החזקתו, פיתוחו וניהול מכלול פעילויותיו, מתקציב המדינה, וכן מתרומות ומהכנסות אחרות שיהיו למרכז.

אומדן ההשפעה על תקציב המדינה יגובש לקראת המשך הליך החקיקה.

ו.  נוסח החוק המוצע:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


הצעת חוק מטעם משרד ירושלים ומורשת:

 

הצעת חוק  המרכז  למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה התשע"ז-2017

 

 

 

פרק א': מטרת החוק

מטרת החוק

1.

מטרתו של חוק זה להקים מרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה באתר גבעת התחמושת בירושלים.

          

 

 

פרק ב': פרשנות

הגדרות

2.

בחוק זה –

 

 

"האתר" – אתר ההנצחה ממלכתי בגבעת התחמושת בירושלים, שהוכרז לפי סעיף 42ט(ב) לחוק גנים לאומיים, שמורות טבע ואתרי הלאום, תשכ"ג-1963;

 

 

"הארכיון" – ארכיון המרכז, שהוקם לפי סעיף 24;

 

 

"הגנז", "חומר ארכיוני", "מוסד ממוסדות המדינה" - כהגדרתם בחוק הארכיונים, תשט"ו-1955;        

 

 

"המכון" – המכון לחקר מורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה; שהוקם לפי סעיף 18;

 

 

"המרכז" – מרכז למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה, שהוקם לפי סעיף 3;

 

 

"השר" – שר ירושלים ומורשת.

 

 

 

 

 

פרק ג': המוסדות

 

 

סימן א': המרכז

הקמת המרכז

3.

(א)      יוקם מרכז לחקר ולשימור מורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה.

 

          

(ב)       המרכז יכלול את האתר, המכון, הארכיון והמוזיאון.

מטרות המרכז

4.

           מטרות המרכז הן:

 

 

(1)  קידום, הפצה והעמקת התודעה והידע על מורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואחודה.

 

 

(2)   טיפוח והנחלת מורשת הקרב והלוחמים במלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה והנצחת זכר הנופלים במערכה.

(3)  חיזוק מרכזיותה ומעמדה של ירושלים בקרב העם היהודי.

מעמד המרכז

5.

(א)      המרכז הוא תאגיד.

 

 

(ב)       המרכז הוא גוף מבוקר כמשמעותו בחוק מבקר המדינה, התשי"ח–1958 [נוסח משולב]‏[1].

המועצה

6.

(א)      למרכז תהיה מועצה בת  13 חברים, שימנה השר, ואלה חבריה:

 

 

נציגי הממשלה

(1)       עובד משרד ירושלים ומורשת לפי המלצת שר ירושלים ומורשת ;

 

 

 

(2)       ראש  אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון.

 

 

 

(3) ראש מנהל חברה ונוער במשרד החינוך;

 

(4)  ראש מנהל תרבות במשרד התרבות;

 

 

 

(5)  עובד עיריית ירושלים כפי שתקבע מועצת העיריה לפי המלצת ראש העיר

 

(6) הגנז על פי חוק הארכיונים, תשט"ו-1955

(7)  נציג ציבור, איש הסגל האקדמי במוסד מוכר בישראל שיומלץ על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

 

 

נציגי שלוש   החטיבות הלוחמות

 (8)    3 נציגים לפי החלוקה:

נציג חטיבה 55, שימונו על ידי השר על פי המלצת מפקד החטיבה המכהן.

נציג חטיבה 16 שימונו השר על פי המלצת מפקד החטיבה המכהן.

נציג חטיבה 10 שימונו על ידי  השר על פי המלצת מפקד החטיבה המכהן.

 

 

נציגי המשפחות השכולות

 (9)      3 נציגי משפחות שכולות, ככל הניתן מקרב משפחות שיקיריהן, נפלו בקרבות מלחמת ששת הימים או בקרבות על שחרור ירושלים, שימונו על ידי השר על פי המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל .

יושב ראש המועצה

7.

המועצה, באישור השר, תמנה את יושב הראש ואת ממלא מקומו הקבוע.

תפקידי המועצה

8.

תפקידי המועצה –

 

 

(1)       לקבוע את מדיניותו הכללית של המרכז בתחום מטרותיו ואת קווי הפעולה שלו;

 

 

(2)       לקבוע את תקציב המרכז ודרך ביצועו והשימוש במקורות העומדים לרשותו ולהעבירו לאישור השר ושר האוצר.

(3) לקבוע את תכנית העבודה השנתית של המרכז ותכניותיו לטווח הארוך;

 

 

(4) לעקוב ברציפות אחרי הגשמת המדיניות, התוכניות והתקציבים של התאגיד.

(5) לפקח על ביצוע תפקידי מנהל המרכז ופעולותיו

 

 

(6) לדון בטיוטת הדוחות הכספיים של התאגיד ובהערות רואי החשבון לגביה ותדון לאחר אישור הדוחות הכספיים בנושאים שלגביהם הסתייג רואה החשבון.

(7) לדון בדוחות שהמבקר הפנימי יגיש לה ולקבל החלטות בעניינם.

 

 

(8) למלא כל תפקיד אחר המוטל עליה לפי חוק זה.

(9) סמכות של המרכז שלא הוקנתה לפי חוק זה לאורגן אחר של המרכז, רשאית המועצה להפעילה.

סדרי עבודת המועצה

9.

(א)      המועצה תתכנס ארבע פעמים בשנה לפחות.

 

 

(ב)       יושב ראש המועצה ינהל את ישיבותיה; הוא יזמן את ישיבות המועצה ויקבע את מועדן, את מקומן ואת סדר יומן.

 

 

(ג)       המועצה תקבע את סדרי עבודתה, ככל שלא נקבעו לפי חוק זה.

ועדות משנה

10.

(א)      המועצה רשאית למנות ועדות משנה מבין חבריה

(ב) בוועדה שתפקידה לייעץ למועצה או להמליץ בלבד, יכול שיכהן גם מי שאינו נמנה עם חברי המועצה, ובלבד שיושב ראש כל ועדה יהיה חבר המועצה ולפחות חמישית מחבריה יהיו חברי המועצה.

 

 

 

(ב)       על חברי ועדות המשנה שאינם חברי המועצה יחולו הוראות סעיף 15 וכן יחולו עליהם הוראות סעיף 29.

תקופת כהונה של חבר המועצה

11.

חבר המועצה יתמנה לתקופה של ארבע שנים, ואפשר לשוב ולמנותו לתקופות כהונה נוספות, ואולם חברי המועצה לפי סעיף 6א(1), 6א(5), 6א(7) עד 6א(9) יתמנו לתקופת כהונה של ארבע שנים, וניתן לשוב ולמנותם לתקופת כהונה רצופה נוספת שלא תעלה על ארבע שנים, ולאחר הפסקה של ארבע שנים, ניתן לשוב ולמנותם ללא יותר משתי תקופות כהונה רצופות נוספות כאמור.

פקיעת כהונה של חבר המועצה והשעיה מכהונה

12.

(א)      חבר המועצה יחדל לכהן לפני תום תקופת כהונתו באחת מאלה:

 

 

 

(1)       הוא התפטר במסירת כתב התפטרות לשר;

 

 

(2)       הוא הורשע בעבירה אשר מפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לשמש כחבר המועצה, או הוגש נגדו כתב אישום בעבירה כאמור;

 

 

(3)       הוא חדל להיות עובד המשרד הממשלתי או עובד או חבר בגוף שאותו הוא מייצג במועצה;

 

 

(4)       לגבי נציג הציבור – אם נתמנה להיות עובד המדינה.

(5)                     נתקיימה בו אחת הנסיבות הפוסלות אדם מהיות אדם חבר מועצה;

העברה מכהונה של חבר המועצה

13.

(א)      השר רשאי, לאחר התייעצות עם יושב ראש המועצה, להעביר את חבר המועצה מכהונתו לפני תום תקופת כהונתו בשל אחת מאלה:

 

 

(1)       נבצר ממנו, דרך קבע, למלא את תפקידו;

 

 

(2)       נעדר משלוש ישיבות רצופות, או מארבע ישיבות בתוך שנה אחת, של המועצה ללא הצדקה.

 

 

(ב)       בטרם יחליט השר להעביר את חבר המועצה מכהונתו כאמור בסעיף קטן (א) תינתן לחבר המועצה הזדמנות לטעון את טענותיו לעניין זה.

 

 

(ג) החליט השר להפסיק חברותו של חבר מועצה – ימנה תחתיו חבר אחר בתוך שישים ימים מיום ההחלטה על הפסקת החברות.

תוקף פעולות

14.

קיומה של המועצה, סמכויותיה ותוקף החלטותיה ופעולותיה לא ייפגעו מחמת שנתפנה מקומו של חבר מחבריה או מחמת ליקוי במינויו או בהמשך כהונתו, ובלבד שרוב חברי המועצה מכהנים כדין.

החזר הוצאות

15.

חברי המועצה לא יהיו זכאים לשכר בעד חברותם במועצה, אך יהיו זכאים להחזר הוצאות שהוציאו לצורך השתתפותם בישיבות המועצה בשיעור ובתנאים שיקבע השר, בהסכמת שר האוצר, ובלבד שאינם זכאים לקבל ממקור אחר החזר הוצאות.

מנהל המרכז ותפקידיו

16.

(א)      המועצה, באישור השר, תמנה את המנהל הכללי של המרכז.

 

 

(ב)       תפקידי מנהל המרכז הם:

 

 

 

(1)       ניהול המרכז, ובכלל זה האתר, המכון, הארכיון  והמוזיאון;

 

 

 

(2)       יישום החלטות המועצה;

 

 

 

(3)       הכנת תכנית העבודה השנתית והתקציב השנתי והבאתם לאישור המועצה;

 

 

 

(4)       דיווח למועצה על פעילויות המרכז, ובכלל זה האתר, המכון, הארכיון  והמוזיאון.

 

 

 

(5)       הכנת דוח פעילות שנתי על פעילות המרכז והגשתו למועצה אחת לשנה.

כהונת המנהל ותנאי העסקתו

 17.

(א)      מנהל המרכז ימונה לתקופה של חמש שנים, והמועצה רשאית לשוב ולמנותו מחדש, באישור השר, לתקופת כהונה נוספת אחת.

 

 

(ב)       מנהל המרכז יחדל לכהן לפני תום תקופת כהונתו באחת מאלה:

 

 

 

(1)       הוא התפטר במסירת כתב התפטרות לשר וליושב ראש המועצה;

 

 

 

(2)       המועצה החליטה על הפסקת כהונתו ברוב של שני שלישים לפחות מכלל חבריה;

 

 

 

(3)       הוא הורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לשמש כמנהל המרכז, או הוגש נגדו כתב אישום בעבירה כאמור.

 

 

(ג) הוגש כתב אישום נגד המנהל בשל עבירת שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לשמש כמנהל, רשאי השר להפסיק את כהונתו וימונה לו ממלא מקום.

 

 

(ד)       המועצה, באישור השר ובהתייעצות עם שר האוצר, תקבע את שכרו ותנאי העסקתו של מנהל המרכז.

מבקר פנימי

18.

המועצה תמנה למרכז מבקר פנימי, אשר יפעל בהתאם להוראות חוק הביקורת הפנימית, התשנ"ב–1992‏[2]; המבקר הפנימי יגיש למועצה דוח על ממצאיו.

 

 

סימן ב': המכון

הקמת המכון

19.

למרכז יהיה מכון למחקר; המכון יפעל לקידום, העשרה, הפצה, העמקת התודעה והידע ותיעודו בכל הנוגע למלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה;

פעילות

20.

המכון יקיים פעילויות אקדמיות לקידום מטרות חוק זה, לרבות קבוצות מחקר, סמינרי מחקר, הרצאות פומביות וכנסים בהשתתפות חוקרים.

פרסומים

21.

המכון יפרסם מחקרים בתחומי פעילותו.

 

 

סימן ג': האתר

האתר

22.

המרכז יקיים ויפתח את אתר הנצחה הידוע כגבעת התחמושת בירושלים.

 

23.

המרכז יקיים טקס ממלכתי שנתי באתר לציון יום שחרור ירושלים במלחמת ששת הימים.

 

24.

האתר יכלול תערוכה מתמדת של מוצגים הקשורים למורשת המערכה לשחרור ירושלים ובכלל זה מוזאון שבו יוצגו קרבות ואירועים אשר התרחשו במסגרת המערכה, וזאת לצד סיפור חייהם של הנופלים, ותערוכות מתחלפות.

 

25.

האתר יהיה פתוח לציבור ויתקיימו בו, באופן סדיר, פעילויות הנצחה, פעילויות מוזאליות, פעולות חינוך והסברה הקשורות בפעילות המרכז ואירועי תרבות אחרים.

 

 

סימן ד': הארכיון

הקמת הארכיון

26.

למרכז יהיה ארכיון; הארכיון יהיה חלק מהגנזך, והוראות חוק הארכיונים יחולו עליו.

הטיפול בחומר הארכיוני

27.

(א)      הטיפול בחומר ארכיוני הנוגע ישירות למורשת מלחמת ששת הימים, שחרור ירושלים ואיחודה יהיה נתון לארכיון.

(ב)       השר, לאחר התייעצות עם הגנז ועם מנהל המרכז, יקבע בתקנות את סוגי החומר הארכיוני הנמצא בארכיון המדינה או במוסד ממוסדותיה אשר יועבר לארכיון.

(ג)       חומר ארכיוני כאמור בסעיף קטן (ב) יועבר לארכיון, כמקור או בהעתק, באופן שיורה הגנז.

ממונה על הארכיון

28.     

           הממונה על הארכיון ימונה על ידי מנהל המרכז, באישור הגנז, ויקבל את ההוראות וההנחיות בתחום המקצועי מהגנז.

 

 

פרק ה': הוראות כלליות

ניגוד עניינים

29.

(א)      לא ימונה ולא יכהן כחבר מועצה או עובד המרכז (בסעיף זה – חבר) מי שעלול להימצא, במישרין או בעקיפין, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו כחבר לבין עניין אישי שלו או תפקיד אחר שלו;

 

 

(ב)       לא יטפל חבר במסגרת תפקידו כחבר בנושא העלול לגרום לו להימצא, במישרין או בעקיפין, במצב של ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו כחבר לבין עניין אישי שלו או תפקיד אחר שלו;

 

 

(ג)       נודע לחבר שהוא עלול להימצא במצב של ניגוד עניינים כאמור בסעיף קטן (ב), יודיע על כך ליושב ראש המועצה או מנהל המרכב, לפי העניין, ימסור לו את המידע הנוגע לעניין, ולא יטפל בנושא האמור;

 

 

(ד)         על אף האמור בסעיף זה, ראשי חבר להביא בחשבון גם את ענייניו של הגוף או האוכלוסיה שהוא נציגם, ככל שהם קשורים לחוק זה, ולא יראו אותו כמצוי במצב של ניגוד עניינים בשל כך בלבד.

 

 

(ד)       בסעיף זה –

 

 

           "טיפול" – לרבות קבלת החלטה, העלאת נושא לדיון, נוכחות בדיון, השתתפות בדיון או בהצבעה, או עיסוק בנושא מחוץ לדיון;

           "עניין אישי" – לרבות עניין אישי של קרובו או עניין של תאגיד שהוא או קרובו הם בעלי עניין בהם, או עניין של גוף שהוא או קרובו הם מנהלים או עובדים אחראים בו;

           "בעל עניין"- כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח – 1968;

           "קרוב" – בן זוג, הורה, הורי הורה, בן או בת ובני זוגם, אח או אחות וילדיהם, גיס, גיסה, דוד או דודה וילדיהם, חותן, חותנת, חם חמות, נכד או נכדה, לרבות חורגים וכן כל אדם הסמוך על שולחנם.

מקרקעין

30.

המדינה תעמיד לרשות המרכז את המקרקעין בתחום האתר וכן תעמיד לרשותו מקרקעין נוספים הדרושים לפעילותו, לפי החלטת הממשלה או השר.

מימון פעילות

31

הקמת המרכז ופעילותו, לרבות הוצאות עבור החזקת המקרקעין כאמור בסעיף 28, ימומנו כפי הדרוש להוצאות קיומו, החזקתו, פיתוחו וניהול מכלול פעילויותיו, מתקציב המדינה, וכן מתרומות ומהכנסות אחרות שיהיו למרכז.

תקציב

32.

(א)      המועצה תאשר הצעת תקציב שנתי ותגישה לשר ולשר האוצר לשם אישורם.

 

 

(ב)       שנת תקציב המרכז תהיה כשנה של תקציב המדינה.

 

 

(ג) המכון רשאי לקבל תרומות, עזבונות ומענקים מעבר לאומדן שנקבע להכנסות בתקציב השנתי (בסעיף קטן זה - הכנסות נוספות), והכל בהתאם לנוהל שתקבע המועצה, באישור השר ושר האוצר, ושיפורסם באתר האינטרנט של המכון; קיבל המכון הכנסות כאמור, יהיה רשאי לשלם ולהתחייב גם מתוך סכומים אלה, לאחר שאושרו כדין כתקציב נוסף; קיבל המכון הכנסות נוספות מגוף מבוקר כמשמעותו בסעיף 9(1), (2), (4) ו-(5) לחוק מבקר המדינה, יהיה המכון רשאי לשלם ולהתחייב כאמור, אם ההוצאה אושרה כדין בתקציב הגוף המבוקר וניתנה על כך הודעה לשר ולשר האוצר.

פטור ממיסים

33.

(א)      לעניין פקודת מס הכנסה, ייחשב המרכז כמוסד ציבורי לפי סעיף 9(2) וסעיף 46 א לפקודה האמורה, ולעניין חוק מס רכוש וקרן פיצויים, התשכ"א-1961, ייחשב המרכז כמוסד ציבורי לפי סעיף 39(6) לחוק האמור, והאתר וכל נכסי המרכז יהיו פטורים מכל אגרה, ארנונה או תשלום חובה אחר, המשתלמים לרשות מקומית.

          

 

 

(ב)       פטור ממסים לפי סעיף זה לא יחול על נכסים המשמשים למטרות מסחריות.

עובדים

34.

תנאי העסקתם של עובדי המרכז יהיו כשל עובדי המדינה המועסקים בתפקידים דומים ובמתכונת העסקה דומה, בשינויים ובהתאמות שיקבע שר האוצר, לאחר התייעצות עם השר ועל פי המלצת המועצה.

איסור העברת נכסים

35.

(א)      המרכז לא יהא רשאי למכור, לשעבד או להעביר בדרך אחרת נכס שבבעלותו.

 

 

(ב)       המרכז לא ייטול הלוואה העולה על סכום שקבע השר בתקנות אלא באישור השר.

ביצוע ותקנות

36.

השר ממונה על ביצוע חוק זה והוא רשאי להתקין תקנות, באישור ועדת  החינוך של הכנסת,  בכל הנוגע לביצועו.

תחילה

37.

(א)      תחילתו של חוק זה, למעט סעיף 5, ביום פרסום הודעה כאמור בסעיף 38(ג) להלן (להלן – יום התחילה).

 

 

(ב)       עד יום התחילה תמונה המועצה לפי סעיף 5.

הוראות מעבר

38.

 (א)     בסעיף זה –

           "חוק העמותות" – חוק העמותות, התש"ם-1980;

           "העמותה" – עמותת "גבעת התחמושת – אתר הנצחה ממלכתי לציון שחרורה ואיחודה של ירושלים במלחמת ששת הימים ולמורשת המערכה על ירושלים (ע"ר) מס' רשום 580036705 ";

 

 

(ב)       מיום פרסומו של חוק זה תפעל העמותה לפירוקה מרצון ולהעברת נכסיה, התחייבויותיה, חובותיה ופעילותה למרכז בהתאם להוראות כל דין; ובלבד שהשלמת העברת הנכסים תהיה לאחר מינוי המועצה לפי סעיף 5. העמותה תגיש לרשם העמותות את הדין וחשבון ואת אישורו בידי האסיפה הכללית של העמותה לפי סעיף 47(ב) לחוק העמותות, עד יום ________________; הוראות חוק העמותות לעניין פירוק מרצון יחולו על פירוק העמותה, בשינויים המחויבים.

 (ג) אישר רשם העמותות את סיום הליכי הפירוק מרצון של העמותה כהגדרתה בסעיף 36(א), לאחר שקיבל לידיו את הדין וחשבון על הפירוק ואת אישורו בידי האסיפה הכללית של העמותה לפי סעיף 47(ב) לחוק העמותות, התש"ם-1980 יפרסם על כך הודעה ברשומות.

 

 

(ד)       (1)      מי שהיה עובד העמותה ערב יום התחילה, לרבות המנהל הכללי של העמותה (בסעיף קטן זה – המנהל המכהן), יהיה לעובד המרכז החל ביום פרסום הודעה לפי סעיף קטן (ג);

(2)       על אף האמור בכל דין, עובד העמותה שעבר כאמור בפסקה (1) (בסעיף קטן זה – עובד עובר) לא יהיה זכאי להטבות פרישה כלשהן בשל המעבר;

(3)       כל הזכויות שהיו לעובד עובר ערב יום התחילה יישמרו לו ויראו אותן כזכויות הנובעות מעבודתו במרכז, וכל שינוי בשכרו או בתנאי העסקתו של עובד עובר לאחר שהיה לעובד המרכז ייעשה בכפוף להוראות כל דין ולהוראות סעיף 29 לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985;

(4) על המנהל הכללי המכהן יחולו ההוראות החלות על המנהל הכללי, לפי חוק זה, למעט הוראות סעיף 16(א).

 

 

(ה)      מבין חברי המועצה הראשונה שימונו לפי סעיף  6 א (8) ו-(9)), יהיו 6 חברים מבין מי שהיו ערב יום התחילה חברי הוועד של העמותה.

 

 

 

 

 

 

 

שר   ירושלים ומורשת

 

 

 

 

 

 

 

נשיא המדינה

 

 

יושב ראש הכנסת