תזכיר חוק
א. שם החוק המוצע
חוק המים (תיקון מס' 25), התשע"ו-2015.
ב. מטרת החוק המוצע והצורך בו
בהתאם להוראות חוק המים, התשי"ט-1959, מועברים כיום היטלי הפקת המים הנגבים ממפיקי המים הפרטיים לאוצר המדינה, כאשר מבנה ההיטל יוצר עיוותים וחוסר יעילות בצריכה ובניהול של משק המים. על מנת לתקן עיוותים אלו, ולהוביל להוזלה משמעותית של תעריפי המים בפרט לשכבות החלשות, מוצע לבצע רפורמה כוללת במסגרתה יוכנסו היטלי ההפקה הנגבים כיום ממפיקי מים פרטיים למשק המים.
היטלי ההפקה, הקבועים כיום קושרים בין פעילות ההפקה לפעילות ההספקה, ומחייבים לשייך כל כמות מים שהופקה למטרת הספקה מסוימת. קישור זה מקשה מאד על ניהול המפיקים והספקים, ועל ביצוע הפרדת הרישיונות לשני סוגים: רישיונות הפקה, שכוללים הוראות לגבי כמויות ההפקה, מיקומה ואופייה ורישיונות הספקה שכוללים הוראות לגבי כמויות ההספקה לצרכנים השונים, ותנאים לביצוע הספקה זו. בנוסף, הקישור בין פעילות ההפקה להספקה אינו מאפשר הוצאת חיובים סופיים לשנה שוטפת עד לקבלת דיווחי ההספקה, שמתקבלים רק מספר חודשים לאחר סיומה.
לאור האמור, מוצע לבטל את הפרק הרביעי שבו נקבעו היטלי ההפקה, והעברתם לאוצר המדינה וחלף זאת לקבוע כי כל מפיקי המים יהיו מחויבים בתעריפי המים על בסיס עקרון העלות ולהעביר את התשלומים שמשולמים בעד הפקת מים והספקת מים למשק המים. מהלך זה צפוי להביא לניהול כולל של משק המים כמשק כספי סגור, שבו גם התמורות של הפקת המים נלקחות בחשבון לצורך הכרה בעלויות וגזירת התעריפים.
בהיבט האופרטיבי, על מנת להשיג את התועלות האמורות מוצע לשנות את מערך היטלי ההפקה בהתאם לעקרונות אלה:
הפרדה בין תהליך ההפקה לתהליך ההספקה - על אף ההפרדה הקיימת בחוק בין פעילות הפקה לפעילות הספקה, נהג משק המים, כנראה בכל שנות קיומו, להנפיק רישיון הכולל פעילות הספקה והפקה יחד, תוך יצירת קשר ישיר בין שתי הפעילויות.
מוצע להפריד את הרישוי בין תהליך ההפקה לתהליך ההספקה. מפיקים יקבלו רישיון הפקה שבו תצוין כמות המים להפקה מכל מקור מים, ותנאים להפקת מים אלה, על פי הנדרש, בלא התייחסות לייעוד של מים אלה, למעט בהיבט של איכות המים בהתאם להנחיות משרד הבריאות בהתאם לסמכותו. ספקים יקבלו רישיון הספקה, ובו יצוינו את כמויות המים שמאושרים לייעודי המים השונים, מטרות השימוש של המים המסופקים, ותנאים להספקת המים, על פי הנדרש. ספק שהוא גם מפיק, יקבל שני רישיונות, האחד להפקה והשני להספקה.
ניתוק בין מטרות ההפקה ושימושיה לבין עלות ההפקה – בהתאם לסעיף 116(ב) לחוק המים, כיום, כל מפיק מים שפירים משלם היטל לאוצר המדינה בהתאם למטרות ולשימושי ההפקה.
מוצע לנתק בין מטרות ההפקה לעלות ההפקה. המפיקים יפיקו לפי הכמות הקבועה ברישיון ללא קשר למטרת ההספקה. עלות ההפקה תתומחר בהתאם לעלות שכרוכה בה ובהתאם לעלות האלטרנטיבית של המים בשים לב לתועלת המשקית שנובעת מההפקה. בהתאם לכך, מוצע לבטל את סיווגי ההיטלים לפי החוק, ובד בבד לקבוע שמועצת רשות המים תקבע בכללים את עלות ההפקה הנורמטיבית של המים.
מכירת מים לספקים על ידי מנהל מערכת סליקה – מוצע לתת רישיון למנהל מערכת סליקה אשר ישלם תשלומים למפיקים שהפיקו מים בעד הפקתם, ויגבה תשלומים מספקי מים, אשר מספקים מים לצרכנים אחרים. והכל בתמורה למחיר הנורמטיבי שנקבע להם על ידי מועצת רשות המים.
המתווה המוצע ייצור גם בקרה אפקטיבית יותר על כמויות ההפקה, שכן הוא יפתור את ניגודי האינטרסים של מפיק המשמש גם כספק. לבסוף, הדבר יהווה צעד משלים להסדרה עקבית ומלאה על ידי רשות המים של כל ההיבטים הנוגעים לניהול משק המים.
תזכיר זה הוכן על ידי משרד האנרגיה והמים ומשרד האוצר.
ג. עיקרי החוק המוצע
לסעיף 1 המוצע
מוצע להוסיף הגדרה של מנהל מערכת סליקה ולקבוע כי מנהל מערכת סליקה יהיה מי שניתן לו רישיון לפי סעיף 23א.
לסעיף 2 המוצע
מוצע להפריד את רישיון ההפקה מרישיון ההספקה ולקבוע שבעל רישיון הפקה יהיה מחויב למכור מים רק למנהל מערכת סליקה וספק מים יהיה מחויב לרכוש מים רק ממנהל המערכת. באמצעות רכישה רעיונית של המים מבעלי רישיון הפקה ומכירתם לבעלי רישיון הספקה, וקביעת התעריפים לרכישה ומכירה כאמור, יועברו למשק המים תשלומים בעד הפקת מים ממקורות שונים, בהתאם לעלות הכרוכה בהפקתם, והשווי היחסי של המים, והתועלת שנובעת בהפקתם. צעד זה הוא משלים ומתבקש לפי התפיסה שביסוד מבנה התעריפים היום הכולל את עיקרון "האמבטיה" ועיקרון התשלום האחיד.
עוד מוצע להבהיר שהפקת מים, כוללת גם התפלת מים.
לסעיף 3 המוצע
מוצע להסמיך את מנהל רשות המים, בהסכמה של מועצת רשות המים לתת רישיון לניהול מערכת סליקה. בהתאם לרישיון זה, מנהל מערכת סליקה יידרש לרכוש מים מבעלי רישיון הפקה ולמכור מים לבעלי רישיון הספקה בתעריפים שייקבעו לעניין זה על ידי מועצת רשות המים. מנהל מערכת סליקה יידרש להעביר את היתרה שבין החיובים שהוטלו על ידו לבין התשלומים שהתקבלו על ידו לצורך הפחתת תעריף המים, בהתאם לכללים שייקבעו על ידי מועצת רשות המים.
בנוסף, על מנהל המערכת לנהל את רישום כמויות המים הנמדדות מההפקה והמועברות להספקה או לכל מטרה אחרת.
בשל הצורך המידי בניהול התשלומים שמתקבלים מבעלי רישיון הספקה והתשלומים המשולמים לבעלי רישיון הפקה, מוצע כי מתן רישיון למנהל מערכת סליקה הראשון, שעל מנהל רשות המים לתתו על ליום 1 בפברואר 2016, ייעשה, על אף הוראות חוק חובת מכרזים, ללא הליך מכרזי.
עוד מוצע לקבוע שפקודת המסים (גביה), למעט סעיף 12, תחול על תשלומים שעל בעלי רישיון הפקה או הספקה לשלם למנהל מערכת הסליקה, ועל תשלומים שבידי מנהל מערכת הסליקה, שעליו להעביר לצורך הפחתת תעריף המים.
לסעיפים 4 עד 15, 17 עד 20 ,22 ו-24 המוצעים
כאמור, מוצע להפריד את הרישוי בין תהליך ההפקה לתהליך ההספקה. לאור האמור, נעשו לאורך החוק תיקונים שמשקפים את ההפרדה האמורה, כך שבכל מקום שבו ישנה התייחסות רק לרישיון הפקה, נכתבו הרישיונות הרלוונטיים.
בסעיף 38 המוצע נכתב עוד כי העברת רישיון, שליטה בו, או אמצעי שליטה בו טעונה הסכמה מפורשת ומראש של מנהל רשות המים.
לסעיף 16 המוצע
מוצע להסמיך את מנהל רשות המים להטיל עיצום כספי על בעל רישיון הפקה אשר מכר מים למי שאינו מנהל מערכת סליקה או לבעל רישיון הספקה אשר רכש מים ממי שאינו מנהל מערכת סליקה, או שעשו כן שלא בהתאם לכללים שנקבעו לכך על ידי מועצת רשות המים.
בנוסף, מוצע לאפשר למנהל רשות המים להטיל עיצום כספי על מנהל מערכת סליקה שלא העביר את היתרה שבין החיובים שהוטלו על ידו לבין התשלומים שהתקבלו על ידו לצורך הפחתת תעריף המים, בהתאם לכללים שייקבעו על ידי מועצת רשות המים.
כמו כן, מוצע לקבוע הוראות לעניין הגדלת העיצום במקרה של הפרה חוזרת או נמשכת, כך שעל הפרה נמשכת יתווסף על העיצום הכספי, החלק החמישים של העיצום לגבי כל יום שבו נמשכה ההפרה וכל הפרה חוזרת, בתוך שנתיים ממועד ההפרה המקורית, יתווסף סכום ששווה למחצית מסכום העיצום הכספי.
עוד מוצע לקבוע הוראות לגבי עדכון סכום העיצום הכספי, אופן דרישת העיצום הכספי ותשלומו, הזכות לערער על עיצום כספי בפני בית משפט, הוראות לעניין הפרשי הצמדה ושמירת אחריות פלילית.
לסעיף 21 המוצע
מוצע לתקן את סעיף 111 כך שכללים שיקבעו על ידי מועצת הרשות הממשלתית לחישוב עלות המים ייעשו על בסיס העלות הנורמטיבית הכלל משקית ולא על בסיס העלויות שהוצאו בפועל.
לסעיפים 23 ו – 25 המוצע
כאמור מוצע לבטל את היטלי ההפקה ולקבוע שניהול הפקת מים והספקת ייעשו בהתאם לתעריפים שייקבעו על ידי מועצת רשות המים. לאור האמור, מוצע למחוק את סעיפים 116 עד 120, 124ט והתוספת השנייה שעיגנו את הסמכות לגבות היטלים ואת אופן חישובם.
לסעיף 26 המוצע
מוצע לקבוע הוראת מעבר שלפיה היטלים שהוטלו על ידי המדינה אך טרם נגבו על ידה, לגבי התקופה שעד ליום 1 בפברואר 2016, ייגבו על ידי מנהל מערכת הסליקה.
לסעיפים 27 ו- 28 המוצעים
מוצע לבצע תיקון עקיף לחוק מדידת מים, התשט"ו-1955, כך שבעל רישיון הפקת מים ובעל רישיון הספקת מים יהיו מחויבים לאפשר לגורם אחר, ובפרט מנהל מערכת סליקה, למדוד את המים שמופקים על ידם או שמסופקים על ידם.
ד. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים
תיקון חוק המים התשי"ט-1959, וחוק מדידת מים, התשט"ו-1955.
ה. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה
בהתאם לתיקון החוק יבוטלו היטלי ההפקה שנגבו לטובת אוצר המדינה בסך של כ- 350 מיליון ₪ לשנה. במקום היטלים אלה ייגבו תשלומים מספקי מים בעד מים שהופקו ותשלומים אלה בניכוי הסכומים שיועברו לבעלי רישיון הפקה בעד הפקת המים, יועברו לצורך הפחתת התעריף.
ו. השפעת החוק המוצע על התקן המינהלי
לא רלוונטי.
ז. להלן נוסח הצעת החוק.
הצעת חוק מטעם הממשלה:
|
תיקון סעיף 8 |
1. |
בחוק המים, התשי"ט-1959[1] (להלן – החוק), בסעיף 8, אחרי ההגדרה "זיהום מים" יבוא: |
||||||
|
|
|
""מנהל מערכת סליקה" – מי שניתן לו רישיון לפי סעף 23א לניהול מערך ארצי לסליקת כספים שנגבו מבעלי רישיון הפקה בעד מים שהופקו או הוספקו;". |
||||||
|
תיקון סעיף 23 |
2. |
בסעיף 23 לחוק - |
||||||
|
|
|
|
(1) בכותרת, אחרי "רישיון הפקה" יבוא "ורישיון הספקה"; |
|||||
|
|
|
|
(2) האמור בו יסומן כסעיף קטן (א), במקום "ולא יתפיל מי-ים" יבוא "לרבות התפלת מים", הסיפא החל מהמילים "(להלן - רישיון הפקה)" – תימחק; |
|||||
|
|
|
|
(3) אחרי סעיף קטן (א) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
|
"(ב) מועצת הרשות הממשלתית תקבע כללים למתן רישיון לפי סעיף קטן (א) ולתנאים שייקבעו בו לרבות חובות בעל רישיון הפקה או הספקה כלפי צרכניו וכלפי בעלי רישיונות אחרים. |
||||
|
|
|
|
|
(ג) ניתן רישיון ניהול מערכת סליקה לפי סעיף 23א, בעל רישיון הפקה ימכור את המים שהופקו על ידו למנהל מערכת ובעל רישיון הספקה ירכוש מים ממנהל המערכת, בהתאם לתנאים שקבועים ברישיון ובכפוף לתנאים ולתעריף שייקבעו על ידי מועצת רשות המים בכללים.". |
||||
|
הוספת סעיף 23א |
3. |
אחרי סעיף 23 לחוק יבוא: |
||||||
|
|
|
"רישיון לניהול מערכת סליקה |
23א. |
(א) מנהל הרשות הממשלתית, באישור מועצת הרשות הממשלתית ייתן רישיון לביצוע פעולות אלה - |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) חיוב בעלי רישיון הספקה שרכשו מים ממנהל המערכת, וגבייתם; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) תשלום לבעלי רישיון הפקה בעבור המים שהפיקו לטובת מנהל המערכת; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) העברת סכומים שנותרו לאחר חיוב ותשלום לפי פסקאות (1) עד (2) לצורך הפחתת העלות המוכרת של שירותי המים לצורך קביעת התעריף; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) ניהול רישום כמויות המים הנמדדות מההפקה והמועברות להספקה או לכל מטרה או שימוש אחר. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ב) מועצת רשות המים תקבע כללים לביצוע פעולותיו של מנהל מערכת סליקה לפי סעיף קטן (א) לרבות: |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) כללים לעניין גובה התשלומים ואופן חישובם לפי סעיפים 111 ו-112; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) תנאים שייקבעו ברישיון לרבות חובותיו של מנהל מערכת סליקה כלפי בעלי רישיונות אחרים; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) דיווחים עיתיים ונתונים שעל מנהל מערכת סליקה להעביר למנהל רשות המים; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ג) רישיון ראשון לפי סעיף קטן (א) יינתן עד ליום כב שבט התשעו (1 בפברואר 2016) לתקופה שלא תעלה על שנתיים; רישיון כאמור יכול שיינתן ללא הליך מכרזי. |
||
|
|
|
|
|
|
|
(ד) פקודת המסים (גביה), למעט סעיף 12 שבה, תחול על תשלומים ותעריפים כאמור בסעיף קטן (א) כאילו היו מס כמשמעותו בפקודה האמורה לגבי ספקים או סוגי ספקים שיקבע השר בצו." |
||
|
תיקון סעיף 24 |
4. |
בסעיף 24 לחוק, במקום "רישיון הפקה יציין" יבוא "רישיון הפקה ורישיון הספקה יציינו". |
||||||
|
תיקון סעיף 25 |
5. |
בסעיף 25 לחוק, אחרי "ברישיון הפקה" יבוא "או ברישיון הספקה". |
||||||
|
תיקון סעיף 25א |
6. |
בסעיף 25א לחוק, אחרי "ברישיונות הפקה" יבוא "או ברישיונות הספקה". |
||||||
|
תיקון סעיף 26 |
7. |
בסעיף 26 לחוק, אחרי "הפקה" יבוא "או הספקה". |
||||||
|
תיקון סעיף 27 |
8. |
בסעיף 27 לחוק, אחרי "הפקה" יבוא "או הספקה". |
||||||
|
תיקון סעיף 29 |
9. |
בסעיף 29 לחוק - |
||||||
|
|
|
|
(1) בכותרת, אחרי "הפקה" יבוא "או הספקה"; |
|||||
|
|
|
|
(2) אחרי "הפקה" יבוא "או הספקה". |
|||||
|
תיקון סעיף 30 |
10. |
בסעיף 30 לחוק - |
||||||
|
|
|
|
(1) במקום "רישיון הפקה" יבוא "רישיון שניתן לפי פרק זה"; |
|||||
|
|
|
|
(2) במקום "רישיון הפקה" יבוא "רישיון שניתן לפי פרק זה". |
|||||
|
תיקון סעיף 31 |
11. |
בסעיף 31 לחוק, בכל מקום, במקום "רישיון הפקה" יבוא "רישיון שניתן לפי פרק זה". |
||||||
|
תיקון סעיף 32 |
12. |
בסעיף 32 לחוק, בכל מקום, במקום "רישיון הפקה" יבוא "רישיון שניתן לפי פרק זה". |
||||||
|
תיקון סעיף 33 |
13. |
בסעיף 33 לחוק - |
||||||
|
|
|
|
(1) בכותרת, אחרי "הפקה" יבוא "או הספקה"; |
|||||
|
|
|
|
(2) בכל מקום, אחרי "הפקה" יבוא "או הספקה". |
|||||
|
תיקון סעיף 34 |
14. |
בסעיף 34 לחוק, במקום "הפקה" יבוא "הספקה". |
||||||
|
הוספת סעיף 35ב |
15. 3 |
אחרי סעיף 35א לחוק יבוא: |
||||||
|
|
|
"עיצום כספי |
35ב |
היה למנהל רשות המים יסוד סביר להניח כי בעל רישיון לפי פרק זה עשה אחד מאלה, רשאי הוא להטיל עליו עיצום כספי בשיעור פי שניים מן הקנס הקבוע בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין - |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) מכר או רכש מים בניגוד להוראות לפי סעיף 23 (ג); |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) הפר הוראות סעיף 23א(א)(3). |
|
|
|
|
הפרה נמשכת והפרה חוזרת |
35ג |
(א) בהפרה נמשכת ייתוסף על העיצום הכספי הקבוע לאותה הפרה עיצום כספי בשיעור החלק החמישים הקבוע לאותה הפרה לכל יום שבו נמשכה ההפרה. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) בהפרה חוזרת ייתוסף על העיצום הכספי שניתן היה להטיל בשלה אילו היתה הפרה ראשונה, סכום השווה למחצית העיצום הכספי כאמור; לענין זה, "הפרה חוזרת" – הפרת הוראה שנקבע לגביה עיצום כספי, בתוך שנתיים מיום שהוטל עיצום כספי על ההפרה המקורית. |
||
|
|
|
סכום מעודכן של העיצום הכספי |
35ד |
(ג) העיצום הכספי יהיה לפי סכומו המעודכן ביום מסירת דרישת התשלום, ולגבי מפר שלא טען את טענותיו כאמור בסעיף 35ה(א) – ביום מסירת ההודעה על כוונת חיוב; הוגש ערעור, ובית המשפט הורה על עיכוב תשלומו של העיצום הכספי – יהיה העיצום הכספי לפי סכומו המעודכן ביום ההחלטה בערעור. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
(א) הסכומים הנקובים בסעיף 35ב יתעדכנו ב-1 בינואר בכל שנה (בסעיף קטן זה – יום העדכון), בהתאם לשיעור עליית המדד הידוע ביום העדכון לעומת המדד שהיה ידוע ביום העדכון בשנה שקדמה לו, ולעניין יום העדכון הראשון – לעומת המדד שהיה ידוע ביום כב' שבט התשע"ו (1 בפברואר 2016); הסכומים האמורים יעוגלו לסכום הקרוב שהוא מכפלה של עשרה שקלים חדשים; בסעיף קטן זה, "מדד" – מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. |
||
|
|
|
|
|
(ב) ראש רשות המים יפרסם ברשומות הודעה על הסכומים המעודכנים לפי סעיף קטן (ב). |
||||
|
|
|
דרישת העיצום הכספי ותשלומו |
35ה |
(א) עיצום כספי על הפרה לפי סעיף 35ב ישולם לפי דרישת ראש רשות המים, בתוך שלושים ימים מיום קבלתה; הדרישה תוצא לאחר שראש הרשות הודיע למי שאליו נועדה על הכוונה להוציאה, וניתנה לו הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיו. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) ראש רשות המים רשאי להורות למי ששילם עיצום כספי לפרסם את דבר התשלום בעיתון, בנוסח שיורה; הורה כן ראש הרשות, יפורסם הדבר בנוסח האמור, בתוך שלושה ימים מיום מתן ההוראה; לא פורסם הדבר כאמור, רשאי ראש הרשות לפרסם את דבר התשלום בעיתון, ולגבות את הוצאות הפרסום ממי שהיה חייב לעשותו; התקבל ערעור על הדרישה, יפרסם ראש הרשות את דבר קבלת הערעור. |
||
|
|
|
ערעור |
35ו |
(א) על דרישה כאמור בסעיף 35ה ניתן לערער לבית משפט השלום, בתוך 30 ימים מקבלת הדרישה. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) הגשת ערעור לא תעכב את ביצוע ההחלטה שעליה מערערים, זולת אם הסכים לכך הממונה או אם הורה בית המשפט על עיכוב ביצוע ההחלטה. |
||
|
|
|
|
|
|
|
(ג) התקבל ערעור, יוחזר העיצום הכספי בתוספת הפרשי הצמדה וריבית לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה, תשכ"א-1961 (להלן – הפרשי הצמדה וריבית), מיום תשלומו ועד יום החזרתו. |
||
|
|
|
|
|
|
|
(ד) על החלטת בית המשפט בערעור ניתן לערער ברשות. |
||
|
|
|
הפרשי הצמדה |
35ז |
לא שולם עיצום כספי במועד, ייתוספו עליו לתקופת הפיגור הפרשי הצמדה וריבית. |
||||
|
|
|
גבייה |
35ח |
עיצום כספי ייגבה לאוצר המדינה ועל גבייתו תחול פקודת המסים (גביה). |
||||
|
|
|
שמירת אחריות פלילית |
35ט |
(א) תשלום עיצום כספי לא יגרע מאחריותו הפלילית של אדם בשל ההפרה. |
||||
|
|
|
|
|
(ב) הוגש נגד אדם כתב אישום על עבירה לפי חוק זה, לא יחויב בשלה בתשלום עיצום כספי, ואם שילם – יוחזר לו העיצום הכספי בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום תשלומו עד יום החזרתו." |
||||
|
תיקון סעיף 37 |
16. |
בסעיף 37 לחוק, אחרי "הפקה" יבוא "או הספקה". |
||||||
|
תיקון סעיף 44יד |
17. |
בסעיף 44יד לחוק - |
||||||
|
|
|
|
(1) בסעיף קטן (א), אחרי "ברישיון ההפקה" יבוא "או ההספקה"; |
|||||
|
|
|
|
(2) בסעיף קטן (ב), במקום "הפקה" יבוא "הספקה". |
|||||
|
תיקון סעיף 44יז |
18. |
בסעיף 44יז, במקום המילים "ורשיונות ההפקה וההחדרה" יבוא "ורישיונות ההפקה, ההספקה וההחדרה". |
||||||
|
תיקון סעיף 77 |
19. |
בסעיף 77(א)(3) לחוק, אחרי "לרישיון ההפקה" יבוא "או ההספקה". |
||||||
|
תיקון סעיף 111 |
20. |
בסעיף 111 לחוק, במקום "הממשיות של ספק המים" יבוא "הנדרשות". |
||||||
|
תיקון סעיף 112 |
21. |
בסעיף 112 לחוק, במקום "סוג ספקים פלוני" יבוא "בעלי רישיונות מסוימים". |
||||||
|
ביטול סעיף 116 |
22. |
סעיף 116 לחוק - יימחק. |
||||||
|
ביטול סעיף 117 |
23. |
סעיף 117 לחוק - יימחק. |
||||||
|
ביטול סעיף 118 |
24. |
סעיף 118 לחוק - יימחק. |
||||||
|
ביטול סעיף 119 |
25. |
סעיף 119 לחוק - יימחק. |
||||||
|
ביטול סעיף 120 |
26. |
סעיף 120 לחוק - יימחק. |
||||||
|
תיקון סעיף 124ו |
27. |
בסעיף 124ו לחוק, במקום "רשיון ההפקה שניתן לו" יבוא "רישיונות ההפקה או ההספקה שניתנו לו". |
||||||
|
תיקון סעיף 124ט |
28. |
בסעיף 124ט לחוק, המילים "וכן היטל הפקה לפי סעיף 116" – יימחקו. |
||||||
|
ביטול התוספת השנייה |
29. |
התוספת השנייה לחוק – תימחק. |
||||||
|
הוראת מעבר |
30. |
היטלים שהוטלו לפי סעיפים 116 עד 120 לחוק המים, כנוסחם ערב תחילתו של חוק זה, בעד מים שהופקו עד לחודש פברואר 2016, ייראו אותם כתעריף שנקבע לפי סעיף 23א לחוק זה, כנוסחו לאחר תחילתו, לצורך גבייתם. |
||||||
|
תיקון חוק מדידת מים |
31. |
בחוק מדידת מים, התשט"ו-1955[2] – |
||||||
|
|
|
|
(1) בסעיף 1 - |
|||||
|
|
|
|
|
(א) במקום ההגדרה "הספקת מים" יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
""הספקת מים"- הספקת מים או הפקתם ברישיון שניתן לפי סעיף 23 לחוק המים"; |
||||
|
|
|
|
|
(ב) בהגדרה "הספקה במדידה", בסופה יבוא "או המופקים, לפי העניין"; |
||||
|
|
|
|
(2) בסעיף 6 - |
|||||
|
|
|
|
|
(א) אחרי "לספקם במדידה" יבוא "או לאפשר לאחר למדוד את המים המסופקים אליו או על ידו"; |
||||
|
|
|
|
|
(ב) סעיף קטן (א1) – יימחק. |
||||