א. שם החוק המוצע
חוק לתיקון פקודת התעבורה (הוראת שעה), התשע"ו-2015
ב. מטרת החוק המוצע והצורך בו
בחוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 111), התשע"ד-2014 נוסף סעיף 69א(ה) לפקודת התעבורה, ובו הוטלה חובה על רשות הרישוי לציין בטופס חידוש רישיון נהיגה את מספרן הכולל של הנקודות התקפות הרשומות לחובת הנהג. חוק זה נכנס לתוקף ביום 1.2.2015.
לאחר מספר חודשים של יישום מתברר כי החישוב הממוחשב שמבוצע איננו תואם את הנדרש, שכן הוא מחשב את כלל הנקודות הרשומות לחובת נהג שכן כל עבירה, מכל מועד שהוא, עשויה להיות תקפה מחדש בתנאים מסוימים גם אם במועד ביצוע החישוב איננה תקפה, כאשר החישוב לצורך זה מבוצע ממועד העבירה האחרונה, ולא ממועד ביצוע החישוב.
על מנת למנוע את הטעיית הציבור, מוצע להקפיא זמנית את ביצועו של החוק עד שיהיה סיפק לתקן את החישוב הממוחשב של הנקודות התקפות.
ג. עיקרי החוק המוצע:
עיקר 1:
מוצע לקבוע כי בתקופה שעד ליום 31.12.2016, סעיף 69א(ה) לפקודת התעבורה, לא יחול.
(סעיף 1 לחוק המוצע)
לחוק כשלעצמו אין השפעה על תקציב המדינה, אם כי השינוי הנדרש במערך הממוחשב כרוך בעלות תקציבית.
לחוק כשלעצמו אין השפעה על מינהל המשרד, אם כי השינוי הנדרש במערך הממוחשב כרוך בהפעלת כוח אדם ייעודי.
הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (הוראת שעה), התשע"ו-2015
|
תיקון סעיף 69א – הוראת שעה |
1. |
בתקופה שעד ליום ב' בטבת התשע"ז (31 בדצמבר 2016), בסעיף 69א לפקודת התעבורה[1], סעיף קטן (ה) לא יחול. |
G:\MSP\WORD\mishpatim\חקיקה\תזכיר חוק\תזכיר חוק מספר נקודות תקפות.doc