תזכיר חוק התכנית הכלכלית לשנים 2015 ו-2016 (תיקוני חקיקה), התשע"ה-2015
פרק _': הקמת רשות החשמל
א. שם החוק המוצע
תזכיר חוק התכנית הכלכלית לשנת 2015 (תיקוני חקיקה), התשע"ה-2015, פרק _': הקמת רשות החשמל.
ב. מטרת החוק המוצע והצורך בו
סמכויות הרגולציה הנוגעות למשק החשמל נתונות כיום למספר גורמים, ביניהם הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל, מינהל החשמל שבמשרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים. חוסר תיאום מספק בין הגורמים הללו, מגביר את אי הוודאות לשחקנים בתחום החשמל, ובשל כך להקטנת מספר השחקנים ופגיעה ברמת התחרות בשוק. על מנת לפתור בעיה זו, מוצע לחדד את סמכויות הרגולציה באמצעות הקמת רשות חשמל במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, וכן להסדיר את חלוקת הסמכויות שבין שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, שר האוצר והרשות המוקמת, כך שהרשות המוקמת תפעל לפי מדיניות שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ומדיניות הממשלה, ותעסוק ברגולציה, תעריפים, הסדרות ורישיונות.
ג. עיקרי החוק המוצע
סעיף 1
פסקה (1)
סעיף ההגדרות בחוק משק החשמל התשנ"ו – 1996 (להלן – חוק משק החשמל), יתוקן כך שיכלול את ההגדרות הנדרשות לאור הקמתה של הרשות, במסגרת זו יתווספו הגדרת "המשרד", "מדיניות השר", ו"תכנית אב למשק האנרגיה" וכן תתוקן הגדרת "המנהל", "הרשות", "יושב ראש הרשות", "יצרן חשמל", "יצרן חשמל פרטי" ו"תעריפים".
פסקה (2)
בנוסף לסמכות השר לקבוע מדיניות למתן רישיונות, מוצע לקבוע כי השר יאשר רק מתן רישיונות לייצור והספקת חשמל שתיתן הרשות אשר עולים על היקף של 100 מגוואט, לחלוקה בהיקף העולה על 5% מהיקף הצריכה השנתי, רישיון הולכה ורישיון לניהול מערכת.
פסקאות (3), (4), (6) עד (8)
כחלק מהגדרת סמכויות השר וסמכויות הרשות סמכויות השר לפי סעיפים 11-13 לחוק משק החשמל, שעניינן אישור של העברה, שיעבוד, עיקול של רישיון או של ערבויות שהמציא בעל רישיון, העברת שליטה בבעל רישיון, והחזקת אמצעי שליטה בבעל רישיון נוסף יהיו לסמכויותיה של הרשות. סעיפים 7,8 ו-15(ג) לחוק משק החשמל יתוקנו בהתאם לשינוי בסמכויות כאמור.
פסקה (5)
בהתאם לתיקון בפסקה 2, סעיף 9 לחוק משק החשמל יתוקן כך שהרשות לא תעשה שימוש בסמכויותיה להוסיף תנאים, כללים וחובות ברישיונות רישיונות לייצור והספקת חשמל אשר עולים על היקף של 100 מגוואט, ברישיון חלוקה בהיקף העולה על 5% מהיקף הצריכה השנתי, ברישיון הולכה וברישיון ניהול מערכת בלבד.
פסקה (9)
בהתאם לתיקון בפסקאות 6-8, סעיף 15 לחוק משק החשמל יתוקן כך שהרשות תהא מוסמכת לקבוע תנאים וחובות דיווח בנוגע לפעולות המנויות בסעיפים 11-13 לחוק משק החשמל הדורשות את אישור הרשות (שעניינן אישור של העברה, שיעבוד, עיקול של רישיון או של ערבויות שהמציא בעל רישיון, העברת שליטה בבעל רישיון, והחזקת אמצעי שליטה בבעל רישיון נוסף), ואילו השר יהא מוסמך לקבוע תנאים וחובות דיווח כאמור בנוגע לפעולות לפי סעיף 14 לחוק משק החשמל העוסק בהגבלות על ספק שירות חיוני.
פסקה (10)
סעיף 18(ב) לחוק משק החשמל יתוקן כך שקביעת השר כי בעל רשיון או רשיונות ייצור מרכז בידיו חלק מהותי מהייצור במשק החשמל תיעשה בהתייעצות עם שר האוצר.
פסקאות (11) ו-(20)
סעיף 19 לחוק משק החשמל יתוקן כך שאישור תכנית פיתוח רב שנתית שהוגשה לשר על ידי ספק שירות חיוני, יהיה בהסכמת שר האוצר. סעיף 33 לחוק משק החשמל המתייחס לתוכנית פיתוח שאושרה לפי סעיף 19 כאמור, יתוקן בהתאם.
פסקה (12)
כחלק מהגדרת סמכויות השר וסמכויות הרשות, סעיף 20 לחוק משק החשמל יתוקן כך שהרשות תהא מוסמכת לקבוע כללים לעריכת עסקאות בין ספק שירות חיוני לבין בעל רישיון.
פסקה (14)
סעיף 21 לחוק משק החשמל יתוקן כך שהרשות תפעל בהתאם למדיניות השר ולמדיניות הממשלה. לצד תפקידה לביצוע מדיניות השר וכן הייעוץ שתיתן הרשות לשר ולממשלה כמפורט בתיקון זה, תהווה הרשות גורם מאסדר במשק החשמל.
פסקה (15)
מוצע כי בקביעת עקרונות המדיניות יתייעץ השר עם הרשות. כמו כן, הרשות תייעץ לממשלה בקביעת מדיניות בתחומי משק החשמל, אם נתבקשה לכך על ידי השר.
פסקה (16)
סעיף 22 לחוק משק החשמל יתוקן כך שיפרט את הרכבה של הרשות שתוקם.
פסקה (17)
סעיף 25 לחוק משק החשמל יתוקן כך שיכלול את סמכותו של השר להורות לרשות לקיים דיון נוסף, במידה וראה כי התקבלה החלטה ברשות באופן שאינו תואם את מדיניותו, את מדיניות הממשלה או את מטרות החוק. הורה השר כאמור, תושהה החלטת הרשות עד לעריכת דיון נוסף.
פסקה (18)
כחלק מהגדרת סמכויות השר וסמכויות הרשות, סעיף 30 לחוק משק החשמל, המפרט את תפקידיה של הרשות, יתוקן כך שהרשות תהא מוסמכת לבצע בקרת עלויות לשם קביעת תעריפים ולפי שיקול דעתה המקצועי, לקבוע כללים לעניין תנאים ברישיון אם לא קבע השר תנאים כאמור בתקנות ובכפוף למדיניות השר שחלה על אותם ענייניים, לקבוע כללים לעריכת עסקאות בין ספק שירות חיוני לבין בעל רישיון, וכן לפקח על ביצוע כל הוראה שניתנה לפי חוק זה לבעל רישיון ועל אכיפתה.
פסקה (19)
כיום, סעיף 31 לחוק משק החשמל מסמיך את הרשות לקבוע תעריפים על בסיס עקרון העלות, ולענין זה הרשות רשאית שלא להביא בחשבון הוצאות אשר לדעתה אינן דרושות למילוי חובות בעל רישיון ספק שירות חיוני. מוצע לתקן את סעיף 31 לחוק משק החשמל כך שהרשות תביא בחשבון עלויות הנובעות ממדיניות השר.
פסקה (21)
סעיף 38 לחוק משק החשמל יתוקן כך שייקבע כי יושב ראש הרשות יהיה כפוף במישרין לשר. בנוסף, הסעיף יתוקן כך שתקופת הכהונה הנוספת של יושב ראש הרשות, במידה ויוחלט על תקופה כזאת, תוארך מארבע שנים לחמש שנים.
פסקה (22)
סעיף 43(א) לחוק משק החשמל יתוקן כך שהסמכות הנתונה כיום לשר ולשר האוצר להרשות ליושב הרשות לייצג את המדינה בעשיית חוזים מיוחדים עם עובדי הרשות (ביחד עם חשב הרשות), תהא סמכותו של השר בלבד.
פסקה (23)
סעיף 57 לחוק משק החשמל יתוקן כך שמנהל מינהל החשמל יהא כפוף ליושב ראש הרשות.
פסקה (24)
מוצע לפרט את הנושאים אשר לגביהם, בין היתר, יהא השר רשאי לקבוע מדיניות וזאת לאחר התייעצות עם הרשות. השר יפרסם את עקרונות המדיניות שיקבע ברשומות.
פסקאות (25) ו-(26)
כיום, בחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975 ובחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט -1959, מוזכרת הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל. בעקבות הקמת רשות החשמל חוקים אלה יתוקנו בהתאם לשמה של הרשות שתוקם.
פסקה (27)
מוצע לקבוע כי יישמר תוקפן של החלטות הרשות לשירותים ציבוריים - חשמל, לרבות החלטות בדבר רישיונות, אמות מידה ותעריפים, אשר התקבלו טרם כניסתו של תיקון החוק לתוקף.
סעיף 2
מועד כניסתו של התיקון לחוק משק החשמל לתוקף יהיה 1 בינואר 2016.
סעיפים 3-4
מוצע לתקן את חוק החשמל, התשי"ד – 1954, בהתאם לתיקונים בחוק משק החשמל.
ד. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה והיבטים מנהליים נוספים
אין.
ה. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים
תיקון חוק משק החשמל וחוק החשמל, התשי"ד–1954.
ו. נוסח החוק המוצע
להלן נוסח החוק המוצע:
הצעת חוק התכנית הכלכלית לשנים 2015 ו-2016 (תיקוני חקיקה), התשע"ה-2015
פרק _': הקמת רשות החשמל
|
תיקון חוק משק החשמל |
1. |
בחוק משק החשמל, התשנ"ו – 1996[1]: |
|||||
|
|
|
(1) בסעיף 2 - |
|||||
|
|
|
|
(א) אחרי ההגדרה "אזרח ישראלי" יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
""אמות מידה" - איפיוני השירות הניתן על ידי ספק שירות חיוני לצרכן, לבעל רישיון הספקה, ליצרן חשמל ולספק שירות חיוני אחר;"; |
|||
|
|
|
|
(ב) בהגדרה "המנהל", במקום "במשרד האנרגיה והתשתית שמונה לפי סעיף 57" יבוא "ברשות"; |
||||
|
|
|
|
(ג) אחרי ההגדרה "המנהל" יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
""המשרד" – משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים;"; |
|||
|
|
|
|
(ד) בהגדרה "הרשות", במקום "רשות לשירותים ציבוריים – חשמל" יבוא "רשות החשמל"; |
||||
|
|
|
|
(ה) בהגדרה "יושב ראש הרשות", במקום "22(ב)" יבוא "22(ב)(1)"; |
||||
|
|
|
|
(ו) בהגדרה "יצרן חשמל", אחרי "אשר השר" יבוא "בהתייעצות עם שר האוצר "; |
||||
|
|
|
|
(ז) בהגדרה "יצרן חשמל פרטי", אחרי "לא קבע לגביו" יבוא "בהתייעצות עם שר האוצר"; |
||||
|
|
|
|
(ח) א |
אחרי ההגדרה "יצרן חשמל פרטי" יבוא: |
|||
|
|
|
|
|
|
""מדיניות השר" - מדיניות שעליה החליט השר לפי סעיף 57א לחוק זה;"; |
||
|
|
|
|
(ט) אחרי ההגדרה "תחנת משנה" יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
"תכנית אב למשק האנרגיה" – תכנית ארוכת טווח למשק האנרגיה"; |
|||
|
|
|
|
(י) בהגדרה "תעריפים", במקום "לבעל רישיון, למעט" יבוא "לבעל רישיון או לאדם המייצר חשמל הפטור מחובת רישיון לפי סעיף 3(ב), למעט"; |
||||
|
|
|
(2) בסעיף 4 - |
|||||
|
|
|
|
(א) במקום סעיף קטן (ב2) יבוא: |
||||
|
|
|
|
"ׁׁׁׁ(ב2) רישיון ייכנס לתוקפו לאחר שניתן על ידי הרשות, ואולם רישיון ייצור בהיקף העולה על 100 מגוואט, רישיון הספקה בהיקף העולה על 100 מגוואט, רישיון חלוקה בהיקף העולה על 5% מהיקף הצריכה השנתי, רישיון הולכה ורישיון לניהול המערכת, ייכנסו לתוקפם לאחר שיאושרו גם בידי השר."; |
||||
|
|
|
|
(ב) סעיף קטן (ב3) – יימחק. |
||||
|
|
|
(3) בסעיף 7 - |
|||||
|
|
|
|
בסעיף קטן (א)(2), המילים "בהתאם לשיקול הדעת של השר לפי סעיף 8" – יימחקו; |
||||
|
|
|
(4) בסעיף 8 - |
|||||
|
|
|
|
(א) במקום "השר בבואו" יבוא "וכן בבואה להחליט אם"; |
||||
|
|
|
|
(ב) במקום "יפעלו" יבוא "תפעל"; |
||||
|
|
|
|
(ג) במקום "וישקלו" יבוא "ותשקול"; |
||||
|
|
|
(5) בסעיף 9 - |
|||||
|
|
|
|
(א) בסעיף קטן (א), המילים "באישור השר" - ימחקו; |
||||
|
|
|
|
(ב) בסעיף קטן (ב), המילים "באישור השר" - ימחקו; |
||||
|
|
|
|
(ג) אחרי סעיף קטן (ג) יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
"(ג1) הרשות לא תעשה שימוש בסמכויותיה לפי סעיפים קטנים (א) ו-(ב) בנוגע לרישיונות המנויים בסעיף 4(ב2) אלא באישור השר. האמור בסעיף קטן זה לא יחול על סמכותה של הרשות לבטל רישיון או להתלותו לפי סעיף קטן (א)"; |
|||
|
|
|
(6) בסעיף 11 - |
|||||
|
|
|
|
(א) בסעיף קטן (א), במקום "השר" יבוא "הרשות"; |
||||
|
|
|
|
(ב) בסעיפים קטנים (ב) ו- (ד)- |
||||
|
|
|
|
|
(1) במקום "השר רשאי" יבוא "הרשות רשאית"; |
|||
|
|
|
|
|
(2) במקום "השר" יבוא "הרשות"; |
|||
|
|
|
(7) בסעיף 12 - |
|||||
|
|
|
|
(א) בסעיף קטן (א), במקום "השר" יבוא "הרשות"; |
||||
|
|
|
|
(ב) בסעיף קטן (ב), במקום "השר רשאי" יבוא "הרשות רשאית"; |
||||
|
|
|
(8) בסעיף 13, בכל מקום, במקום "השר" יבוא "הרשות"; |
|||||
|
|
|
(9) בסעיף 15(ג) - |
|||||
|
|
|
|
(א) במקום "סעיפים 11 עד" יבוא "סעיף"; |
||||
|
|
|
|
(ב) אחריו יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
"(ג1) להבטחת אכיפתם של סעיפים 11 עד 13 וסעיף זה, וכן לצורכי פיקוח, רשאית הרשות לקבוע תנאים, הוראות, הגבלות וחובות דיווח, לרבות הוראות לעניין ניהול ורישום מיוחד של המחזיקים בניירות ערך של בעל הרישיון, במישרין או בעקיפין."; |
|||
|
|
|
(10) בסעיף 18(ב), אחרי "השר רשאי" יבוא "בהתייעצות עם שר האוצר"; |
|||||
|
|
|
(11) בסעיף 19 - |
|||||
|
|
|
|
(א) בסעיף קטן (א), בכל מקום, אחרי "השר בהתייעצות עם הרשות" יבוא "ובהסכמת שר האוצר"; |
||||
|
|
|
|
(ב) בסעיף קטן (ב), בכל מקום, אחרי "השר בהתייעצות עם הרשות" יבוא "ובהסכמת שר האוצר"; |
||||
|
|
|
(12) בסעיף 20(ב), במקום "שקבע השר, בהתייעצות עם הרשות או לפי הצעתה, ובהם עקרונות לקביעת כמויות חשמל, מועדי רכישה ומועדי שינויים, לפי הענין" יבוא "שקבעה הרשות"; |
|||||
|
|
|
(13) בפרק ד', בשם הפרק, במקום " הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל" יבוא "רשות החשמל"; |
|||||
|
|
|
(14) בסעיף 21 - |
|||||
|
|
|
|
(א) במקום "רשות לשירותים ציבוריים – חשמל" יבוא "רשות החשמל במשרד"; |
||||
|
|
|
|
(ב) במקום "למדיניות הממשלה, למדיניות השר או למדיניות השרים" יבוא "למדיניות השר ולמדיניות הממשלה"; |
||||
|
|
|
(15) אחרי סעיף 21 יבוא: |
|||||
|
|
|
"יעוץ טרם קביעת מדיניות" |
21א. |
(א) הרשות תייעץ לשר בקביעת מדיניותו, והשר יקבע מדיניות לאחר התייעצות עם הרשות. |
|||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) הרשות תייעץ לממשלה בקביעת מדיניות בתחומי משק החשמל, אם נתבקשה לכך על ידי השר."; |
|
|
|
|
(16) במקום סעיף 22 יבוא: |
|||||
|
|
|
"מינוי הרשות והרכבה |
22. |
(א) הרשות תהיה מורכבת מחמישה חברים שתמנה הממשלה; חברי הרשות יהיו אזרחי ישראל ותושביה. |
|||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) הרכב הרשות הוא - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) יושב ראש הרשות, אשר ישמש גם כמנהל הרשות, כאמור בסימן ב' לפרק זה וימונה לפי הצעת השר בהתייעצות עם שר האוצר; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) נציג השר, אשר ימונה לפי הצעת השר מקרב עובדי משרדו; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) נציג שר האוצר, אשר ימונה לפי הצעת שר האוצר מקרב עובדי משרד האוצר; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) נציג מקרב הציבור אשר ימונה לפי הצעת השר; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) נציג מקרב הציבור אשר ימונה לפי הצעת שר האוצר. |
|
|
|
|
|
|
|
(ג) בדיוני הרשות ינכח משקיף מקרב עובדי המשרד להגנת הסביבה אשר ימונה על ידי הממשלה לפי הצעת השר להגנת הסביבה. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ד) חברי הרשות לפי סעיפים (ב)(2) – (ב)(5) והמשקיף המתמנה לפי סעיף (ג) ימונו לתקופה של שלוש שנים וניתן לחזור ולמנותם, ובלבד שלא יכהנו יותר משתי תקופות כהונה רצופות. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ה) הודעה על מינוי חברי הרשות והמשקיף תפורסם ברשומות."; |
|
|
|
|
(17) בסעיף 25, אחרי סעיף קטן (ג) יבוא: |
|||||
|
|
|
|
"(ד) סבר השר כי התקבלה החלטה ברשות באופן שאינו תואם את מדיניותו, את מדיניות הממשלה או את מטרות החוק, רשאי השר להצביע בפני הרשות על ההיבטים בהם חרגה מהמדיניות ולהורות לה על קיום דיון נוסף בעניין; הורה השר כאמור, תושהה החלטת הרשות עד לעריכת דיון נוסף בנושא, לשם בחינת ההתאמות הנדרשות; הוראות סעיף קטן זה לא יחולו על החלטות הרשות בעניין תעריפים כאמור בסעיף 30(1)"; |
||||
|
|
|
(18) בסעיף 30 - |
|||||
|
|
|
|
(א) בסעיף קטן (1), בסופו יבוא: "וביצוע בקרת עלויות לשם כך לפי שיקול דעתה המקצועי ובמתכונת הקבועה לפי סעיף 31 לחוק זה"; |
||||
|
|
|
|
(ב) בסעיף קטן (3), בסופו יבוא: "הרשות רשאית לקבוע כללים לעניין תנאים ברישיון אם לא קבע השר תנאים כאמור בתקנות ובכפוף למדיניות השר הרלוונטית שחלה על אותם ענייניים."; |
||||
|
|
|
|
(ג) אחרי סעיף קטן (3) יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
"(4) קביעת כללים לעריכת עסקאות בין בעל רישיון לניהול מערכת לבין בעל רישיון; |
|||
|
|
|
|
|
(5) פיקוח על ביצוע כל הוראה שניתנה לפי חוק זה לבעל רישיון ואכיפתה."; |
|||
|
|
|
(19) בסעיף 31(ב), בסופו יבוא "במסגרת בקרת העלויות, הרשות תביא בחשבון את העלויות הנובעות ממדיניות השר"; |
|||||
|
|
|
(20) בסעיף 33, במקום "שאישר השר" יבוא "שאישרו השרים" |
|||||
|
|
|
(21) בסעיף 38 - |
|||||
|
|
|
|
(א) בסעיף קטן (א): |
||||
|
|
|
|
|
(1) במקום "22(ב)" יבוא "22(ב)(1)"; |
|||
|
|
|
|
|
(2) בסופו יבוא: "ויהיה כפוף במישרין לשר"; |
|||
|
|
|
|
(ב) בסעיף קטן (ב), במקום "לתקופה נוספת של ארבע שנים" יבוא "לתקופת כהונה נוספת אחת"; |
||||
|
|
|
(22) בסעיף 43(א), במקום "השרים" יבוא "השר"; |
|||||
|
|
|
(23) במקום סעיף 57 יבוא: |
|||||
|
|
|
"מינוי מנהל |
57. |
המנהל יהיה כפוף ליושב ראש הרשות, ויחולו לגביו גם הוראות סעיף 43(א) לחוק זה."; |
|||
|
|
|
(24) |
אחרי סעיף 57 יבוא: |
||||
|
|
|
"מדיניות השר |
57א. |
(א) השר רשאי, לאחר התייעצות עם הרשות, לקבוע מדיניות בין היתר בעניין מן העניינים הבאים: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) תכנית אב למשק האנרגיה |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) תכנית פיתוח רב-שנתית למשק החשמל בהסכמת שר אוצר; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) מדיניות למתן רישיונות; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) הקטנת הסיכון בשיבוש אספקת החשמל; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) פעילות משק החשמל בחירום ובמצבים מיוחדים; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(6) קביעת מדיניות בתחום התחרות והריכוזיות במשק החשמל בהיוועצות עם שר האוצר; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(7) תמהיל מקורות האנרגיה אשר ישמשו לייצור חשמל; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(8) תמהיל הטכנולוגיות לייצור; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(9) העתודה הנדרשת בייצור חשמל. |
|
|
|
|
|
|
|
(ב) עקרונות המדיניות יפורסמו ברשומות."; |
|
|
|
|
(25) בסעיף 64 - |
|||||
|
|
|
|
(א) בסעיף קטן (1), במקום "לרשות לשירותים ציבוריים – חשמל" יבוא "לרשות החשמל"; |
||||
|
|
|
|
(ב) בסעיף קטן (2), במקום "הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל" יבוא "רשות החשמל"; |
||||
|
|
|
(26) בסעיף 66 - |
|||||
|
|
|
|
(1) במקום "הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל" יבוא "רשות החשמל "; |
||||
|
|
|
|
(2) במקום "במשרד האנרגיה והתשתית" יבוא "ברשות החשמל"; |
||||
|
|
|
(27) אחרי סעיף 66 יבוא: |
|||||
|
|
|
"תוקפן של החלטות שהתקבלו טרם תיקון זה" |
66א. |
תוקפן של החלטות הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל שהתקבלו טרם כניסתו לתוקף של תיקון זה ובכלל זאת קביעות בדבר רישיונות, אמות מידה ותעריפים, יעמדו בתוקפן עד לקביעת החלטות שונות, ככל שתקבענה ויראו אותן כאילו התקבלו על ידי הרשות" |
|||
|
תיקון חוק משק החשמל - תחילה |
2. |
(28) תחילתו של התיקון לחוק משק החשמל, התשנ"ו-1996, כנוסחו בסעיף __ לחוק זה, ביום כ' בטבת התשע"ו (1 בינואר 2016). |
|||||
|
תיקון חוק החשמל |
3. |
בחוק החשמל, התשי"ד - 1954: |
|||||
|
|
|
|
(1) בסעיף 1, אחרי הגדרת "בעל רישיון" יבוא: |
||||
|
|
|
|
|
"המנהל – מנהל מינהל החשמל ברשות החשמל שמונה לפי סעיף 57 לחוק משק החשמל, התשנ"ו – 1996; |
|||
|
|
|
|
|
יושב ראש הרשות – כהגדרתו בסעיף 2 לחוק משק החשמל, התשנ"ו – 1996"; |
|||
|
|
|
|
(2) בסעיף 3, סעיף קטן (א) – בטל; |
||||
|
|
|
|
(3) בסעיף 9 - |
||||
|
|
|
|
|
(1) במקום "המנהל" יבוא "יושב ראש הרשות"; |
|||
|
|
|
|
|
(2) אחרי סעיף קטן (א) יבוא: |
|||
|
|
|
|
|
|
"(א1) מפקח אשר מונה כאמור בסעיף קטן (א) יהיה כפוף להנחיותיו המקצועיות של המנהל". |
||
|
תיקון חוק החשמל - תחילה |
4. |
תחילתו של התיקון לחוק החשמל התשי"ד - 1954 כנוסחו בסעיף __ לחוק זה, ביום כ' בטבת התשע"ו (1 בינואר 2016) |
|||||