תקנות למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט) (בירור פניות השוהים במרכז שהייה) (הוראת שעה), התשע"ה-2015
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. הגשת פנייה
3. פרסום
4. אי–טיפול בפנייה
5. משך הטיפול בפנייה
6. יידוע על החלטה בפנייה

תקנות למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט) (בירור פניות השוהים במרכז שהייה) (הוראת שעה), התשע"ה-20151

בתוקף סמכותי לפי סעיף 32כב(ב) לחוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט), התשי"ד-1954 (להלן - החוק), אני מתקין תקנות אלה:
 
1.   
הגדרות
בתקנות אלה -
"הממונה" - כהגדרתו בסעיף 32כב(א) לחוק;
"המרכז" - כהגדרתו בסעיף 32א לחוק;
"פנייה" - פניית שוהה במרכז לעניין תנאי שהייתו שם.
2.   
הגשת פנייה
פנייה של שוהה לממונה תוגש בכתב ויכול שתוגש גם באמצעות אדם אחר בהסכמת השוהה.
3.   
פרסום
הודעה על דרכי הפנייה לממונה כאמור בתקנה 2 ועל פרטי ההתקשרות עמו, תפורסם בידי הממונה במקום בולט לעין במרכז ותתורגם לשפות העיקריות של השוהים במרכז השהייה ובכלל זה אנגלית.
4.   
אי–טיפול בפנייה
(א) הממונה לא יטפל בפנייה אם מתקיים אחד מאלה:
(1) נושא הפנייה אינו בעניין תנאי השהייה במרכז כאמור בסעיף 32כב(א) לחוק;
(2) הפנייה הוגשה בחוסר ניקיון כפיים או בחוסר תום לב, או שהפנייה לכאורה חסרת בסיס או שהיא בגדר זוטי דברים.
(ב ) הממונה יודיע לפונה בכתב בדבר החלטתו שלא לטפל בפנייה לפי תקנה זאת.
5.   
משך הטיפול בפנייה
(א) הפנייה תיענה בזמן סביר ולא יאוחר מתום 30 הימים מיום הגשתה לממונה.
(ב) ראה הממונה כי לצורך בירור פנייה יש הכרח בזמן נוסף מעבר לאמור בתקנת משנה (א), רשאי הוא לענות לפנייה לאחר המועד האמור, אך לא יאוחר מתום 90 ימים נוספים.
6.   
יידוע על החלטה בפנייה
(א) התקיים האמור בתקנה 5(ב) או התקבלה החלטה בפנייה, יודיע הממונה על כך בכתב לפונה וכן למנהל המרכז שבו שוהה הפונה.
(ב) הממונה רשאי להעביר את העתק התשובה לשר לביטחון הפנים או לשר הפנים, אם לדעתו הדבר נדרש.

כ"ד בטבת התשע"ה (15 בינואר 2015)
גלעד ארדן
שר הפנים
[1.] ק"ת 7484, התשע"ה (28.1.2015), עמ' 792.