כללי הרשות השניה לטלויזיה ורדיו (אתיקה בפרסומת בטלויזיה), התשנ"ד-1994 1בתוקף סמכותה לפי סעיפים 24 ו-88 לחוק הרשות השניה לטלויזיה ורדיו, התש"ן-1990 (להלן - החוק), ובידיעת ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, קובעת מועצת הרשות השניה לטלויזיה ורדיו כללים אלה: |
| 1. (תיקונים:התשנ"ט, התשס"ב, התשס"ג, התש"ע) (א) בכללים אלו - (ב) מונחים אחרים בכללים אלה, ככל שלא הוגדרו בחוק, תהא להם המשמעות שיש להם בכללי השיבוץ, אלא אם כן מהקשר הדברים משתמע אחרת. |
| 1א. (תיקון התש"ע) |
| 2. (א) בעל הזכיון אחראי לכך שלא יהיה בתשדיר פרסומת המשודר במסגרת שידוריו, דבר הנוגד הוראות כל דין, ובפרט כללים אלה. (ב) מבלי לגרוע מהוראות סעיף 7 לכללי הרשות השניה לטלויזיה ורדיו (אישור מוקדם של תשדירי פרסומת), התשנ"ד-1994 ((להלן - כללי האישור המוקדם), לא יהיה בכל אישור שנתן גורם כלשהו או מצג שלו כדי לפטור את בעל הזכיון מאחריותו לפי סעיף זה. |
| 3. (תיקון התש"ע) לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שיש בו משום פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב או ברגשות הציבור. |
| 5. (תיקון התש"ע) לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו הסתה לגזענות, לאפליה או לפגיעה באדם או בקבוצת בני אדם. |
| 6. מבלי לגרוע מהוראות כל דין, לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו כדי לפגוע בפרטיותו של אדם ללא הסכמתו. |
| 7. (תיקון התשס"ב) לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו אלימות יתרה או פניה אל רגש הפחד, אלא אם כן קיים ענין ציבורי מובהק בכך, במידה המתחייבת ובכפוף להוראות כל דין. |
| 7א. (תיקון התשס"ג) לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת העלול לעודד עבריינות או שימוש בסמים מסוכנים. |
| 11. לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו העברת מסר בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור. |
| 18. לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת הכולל דרישה לתשלום או לפקדון לצורך קבלת מידע על הצעה הכלולה בתשדיר. |
| 19. (א) לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת המציע קורסי לימוד והשתלמות המהווים הכנה לקראת מבחנים מקצועיים או טכניים, אם משתמעת ממנו הבטחה לתעסוקה וודאית. |
| 22. (תיקון התש"ע) (בוטל). |
| 28. לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת כאשר מוצגת בו דמות הלבושה במדים של רשות מרשויות המדינה, אלא אם כן ניתן מראש אישור אותה הרשות שמדיה מופיעים בתשדיר. |
| 29. לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו ניצול לרעה של דעה קדומה, תפיסה עממית שגויה, טעות רווחת, אמונה שיסודה בטעות, תווית חברתית פסולה, בורות או תמימות אפשריים בקרב הצופים. |
| 34. לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שנעשה, במהלכו, שימוש לרעה בשיטות שחזור או חיקוי של המציאות באופן שיש בו כדי להטעות צופה סביר. |
| 39. |
| 40. מבלי לגרוע מהוראות כל דין, ובפרט תקנות הגנת הצרכן (פרסומת המכוונת לקטינים), התשנ"א-1991, לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת המכוון לקטינים אשר יש בו משום עידוד קטינים למעשים לא ראויים או שיש בו ניצול לרעה, בכל דרך שהיא, את עובדת היותם של קטינים נוחים לשכנוע יותר ממבוגרים. |
| 41. |
| 44. לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת למזון שנטען שהוא בריא, אלא אם כן קיבל ביסוס רפואי לנטען. |
| 46. (תיקון התש"ע) |
| 48. בפרק זה - |
| 52. |
| 53. (תיקון התשס"ב) |
| 54. בעל זכיון לשידורי טלויזיה יוודא כי כותרות נעות, נחות או מוקרנות הכלולות בתשדיר פרסומת, יהיו ברורות וקריאות ויוקרנו במשך הזמן הדרוש לצופה ממוצע כדי לקוראן. |
| 55. 2 (תיקון התשס"ט) |