| 1. (תיקון התשס"א) (א) בכללים אלה - (ב) מונחים אחרים תהיה להם המשמעות שניתנה להם בכללי הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו (שידורי תכניות רדיו בידי בעל זיכיון), התשנ"ט-1999 ((להלן - כללי התכניות). (תיקון התשס"א) |
| 2. (תיקון התשס"א) כללים אלה יחולו על כל תשדיר פרסומת, הודעת חסות, מזכה, או כל דבר פרסומת אחר, המוגש באמצעות הודעת קריין או בכל דרך אחרת. |
| 3. (תיקון התשס"א) לא יראו כתשדיר פרסומת קדימונים שידורי הרשות וכן הודעות ותשדירי שירות לציבור. |
| 4. |
| 5. (תיקון התשפ"ב) (א) לא ישדר בעל זיכיון פרסומות בימים אלה: (1) יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כמשמעותו בחוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התשי"ט-1959; (2) יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כמשמעותו בחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התשכ"ג-1963; (3) ט' באב. (א1) האמור בסעיף קטן (א)(3) לא יחול על בעל זיכיון המשדר לאוכלוסייה במגזר הערבי בשפה הערבית; (ב) בעל זיכיון, יבצע, ביוזמתו או לפי דרישת המנהל, שינויים והתאמות בשיבוץ תשדירי פרסומת בימי אבל לאומי או אסון, לרבות ביטול או דחיה של תשדירי פרסומת, או החלפה של תשדירי פרסומת המלווים במוסיקה בשידור תשדירי פרסומת בלי מוסיקה. (ג) פחת זמן תשדירי הפרסומת של בעל זיכיון מהשיעור המרבי המותר לפי החוק עקב האמור בסעיף קטן (ב), רשאי בעל זיכיון לפנות למנהל בבקשה להקצאה שונה של זמן תשדירי פרסומת, ובלבד שיקפיד על מילוי שאר הכללים לענין מיקבצי פרסומת; המנהל רשאי להקצות זמן שונה, ובלבד שלא יעלה על שיעור הזמן שפחת וכפוף לסעיף 85(ב)(2) לחוק. |
| 5א. (תיקון התשס"א) בעל זיכיון רשאי לשבץ תשדירי פרסומת במהלך תכנית חדשות ארציות, בכפוף לכל דין. |
| 5ב. [תיקון התשס"ה (מס' 2)] (א) זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומות שרשאי בעל הזיכיון להקצות בכל יממה לא יעלה על חמישה עשר אחוזים מכלל זמן השידורים ביממה העומד לרשותו של בעל הזיכיון, בפריסת שעות, בהתאם לשיקול דעתו של בעל הזיכיון, ואולם רשאי המנהל, בהתחשב במידת עמידתו של בעל זיכיון בהתחייבויותיו על פי הדין והזיכיון, לקבוע, בין בדרך כלל ובין לתקופה, הסדרים בנוגע לזמן תשדירי פרסומת מרביים לשעת שידור, בין בכל שעות היממה ובין בשעות מסוימות. (ב) אין באמור בסעיף קטן (א) כדי לגרוע מסמכויות הרשות בהתאם לסעיף 49 לחוק. [תיקון התשס"ה (מס' 2)] |
| 9. |
| 10. (תיקונים:התשס"א, התשס"ה) (א) לא תינתן חסות לתכנית על ידי אדם, ארגון או גוף שפרסומו עומד בניגוד לכללים אלה, לכללי הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו (אתיקה בפרסומת בשידורי רדיו), התשנ"ט-1999, או לכל דין. (ב) לא תינתן חסות לתכנית חדשות או לתכנית העוסקת בעניני צרכנות; ואולם רשאי בעל זיכיון, באישור המנהל, לשדר הודעת חסות לתחזית מזג האוויר המשודרת במסגרת תכנית חדשות. (ג) ציון חסות ייעשה בהודעה המאזכרת את עובדת קבלת החסות, שם נותן החסות ופרטים מזהים על אודותיו. (ד) אורך הודעת חסות לא יעלה על 10 שניות; היו לתכנית מספר נותני חסות, אורך הודעת חסות אחת לכל נותני החסות לא יעלה על 20 שניות. (ה) בתכנית אחת לא יהיו יותר מ-6 הפסקות בשעה לצורך שידור הודעות חסות. (ו) בעל זיכיון רשאי לשדר הודעת חסות בתחילת תכנית ובסיומה, ובעת המעבר למיקבץ פרסומות ובחזרה ממנו. בעל זיכיון רשאי לסטות מזמנים אלה, אם ראה כי אופי התכנית או נותן החסות מצדיקים סטיה כאמור. |
| 12. (תיקון התשס"א) |
| 12ג. [תיקונים: התשס"א, התשס"ד (מס' 2)] (א) ניתן אישור לפי פרק זה, רשאי בעל הזיכיון לשדר תשדירי פרסומת, הודעות חסות, מזכים ואזכורים אחרים של הגורם המסחרי שעמו התקשר, בכפוף לכללים אלה, לכללי האתיקה ולמגבלות אלה: (1) סך כל זמני תשדירי הפרסומות שירכוש, יחד עם כל זמני אזכורו של הגורם המסחרי כחלק משם התחנה, לא יעלה על עשרה אחוזים מזמן שידור תשדירי הפרסומות בתחנה אלא בהיתר של המועצה לפי סעיף 85א(ב) לחוק; (2) סך כל הפעמים שבהם יאוזכר הגורם המסחרי כחלק משם התחנה יחד עם כל אזכור אחר שלו בשידורים, למעט במסגרת תשדירי פרסומת, לא יעלה על חמש עשרה פעמים בשעה; (3) על אף האמור בפסקה (2), ניתן להגדיל את סך כל האזכורים כאמור בה לעשרים פעמים בשעה, ובלבד שסך כל האזכורים כאמור ביממה לא יעלה על חמש עשרה כפול מספר השעות ביממה שבהן משדר בעל הזיכיון. (ב) הסתיים הסכם שאושר לפי פרק זה, רשאי בעל הזיכיון לבקש כי הוראות סעיף קטן (א) לא יחולו עוד לגבי אותו גורם מסחרי שעמו נחתם ההסכם, והמועצה תאשר זאת אם שוכנעה כי לא מתקיים ביניהם שיתוף פעולה מסחרי כלשהו. |
פרק ז': שיווק משותף של זמן שידור של פרסומות2 (תיקון התשס"ד) |
| 12ו. (תיקון התשס"ד) |
| 12ז. (תיקון התשס"ד) הגוף המשווק יפעל לצורך השיווק המשותף בלבד. |
| 12ח. (תיקון התשס"ד) בעל ענין בגוף המשווק לא יהיה חברת פרסום, סוכנות פרסום, משווק פרסום, רוכש פרסום או גוף המפרסם מודעות או משדר תשדירי פרסומת. |
| 12ט. (תיקון התשס"ד) ההתקשרות בין הגוף המשווק לבין כל בעל זיכיון (להלן - ההתקשרות) תיעשה בנפרד, באופן שיבטיח את קיום התחרות בין בעלי הזיכיון. |
| 12יב. (תיקון התשס"ד) לזמן שידור של תשדירי תעמולת בחירות לרשויות המקומיות, לא יהיה שיווק משותף. |
| 14. אין בהוראות כללים אלה כדי לגרוע מהוראות כל דין. כ' באייר התשנ"ט (6 במאי 1999) גדעון דורון יושב ראש מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו |