| 1. | הגדרות |
| פרק ב' - תלונה לממונה | |
| 2. | זכות הפניה לממונה |
| 3. | הגשת תלונה |
| 4. | סמכויות מקבילות |
| 5. | תלונות שאין לברר אותן |
| 6. | אופן הבירור |
| 7. | הפסקת הבירור |
| 8. | ממצאי הממונה |
| 9. | שידור הממצאים |
| 10. | ממצא שלילי |
| 11. | דין וחשבון |
| 12. | פרסום |
| 13. | אי-תלות |
כללי רשות השידור (ממונה על קבילות הציבור), התשנ"ז-1996 - בוטל 1בתוקף סמכותו לפי סעיפים 22א(ב) ו-33 לחוק רשות השידור, התשכ"ה-1965, באישור השר ובאישור ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, קובע הוועד המנהל את הכללים הבאים: |
| 1. |
| 2. כל אדם רשאי לפנות לממונה, לקבול או להתלונן בפניו על כל ענין הנוגע למשדרי הרשות או לאופן פעולתה של הרשות (להלן - תלונה). |
| 5. (א) לא יהיה בירור בתלונות אלו: (1) תלונה בענין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין או שבית משפט או בית דין הכריע בו לגופו; (2) תלונה שהממונה סבור שהיא קנטרנית או טורדנית; (3) תלונה בענין שלגביו כבר הוגשה תלונה למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור לפי הפרק השביעי של חוק מבקר המדינה [נוסח משולב], התשי"ח-1958. (ב) הוגשה תלונה שלפי סעיף קטן (א) אין לברר אותה, יודיע הממונה למתלונן בכתב שלא יטפל בה ויציין את הנימוקים לכך. |
| 6. (א) הממונה רשאי לברר את התלונה בכל דרך שיראה לנכון והוא אינו קשור להוראה שבסדר דין או בדיני ראיות. (ב) הממונה יביא את התלונה לידיעת מי שהיא נוגעת אליו ויתן לו הזדמנות נאותה להשיב עליה; הממונה רשאי לדרוש כי התשובה על התלונה תעשה בתוך תקופה שיקבע. (ג) הממונה רשאי גם לשמוע את המתלונן, את מי שהתלונה נוגעת לו וכל אדם אחר, אם ראה בכך תועלת. (ד) לצורך הבירור רשאי הממונה לדרוש מכל עובד או בעל תפקיד ברשות להתייצב לפניו ולתת לו, תוך תקופה שיקבע בדרישה ובאופן שיקבע, כל ידיעה או מסמך העשויים לדעת הממונה לעזור בבירור התלונה; מי שנדרש להתייצב או למסור ידיעה או מסמך כאמור, חייב למלא אחר הדרישה והוראות סעיף 11 לחוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968, יחולו, בשינויים המחויבים, על סירוב למלא אחר הדרישה. |
| 10. מצא הממונה כי אין יסוד לתלונה יודיע על ממצאיו למתלונן וכן למי שהתלונה נוגעת אליו. |
| 13. אין על הממונה מרות בענין מילוי תפקידיו לפי כללים אלה, זולת מרותו של הדין. ט' בכסלו התשנ"ז (20 בנובמבר 1996)
|