כללי רשות השידור (תשדירי פרסומת והודעות ברדיו), התשנ"ג-1993 - בוטל 1בתוקף סמכותו לפי סעיפים 25א(ב)(2) ו-(ה) ו-33 לחוק רשות השידור, התשכ"ה-1965, בהתייעצות עם המנהל הכללי, באישור השר ולאחר הודעה לועדת החינוך והתרבות של הכנסת לענין פרקים ב' ו-ג', קובע הועד המנהל של רשות השידור כללים אלה: |
| 2. |
| 3. שידור פרסומת טעון אישור המנהל הכללי. |
| 5. המנהל הכללי רשאי לבטל אישור לשידור פרסומת, או להפסיק שידור פרסומת, אם נוכח לדעת כי אין מתקיימים בה הוראות כללים אלה. |
| 6. |
| 7. פרסומת אסורה לשידור אם, לדעת המנהל הכללי, היא כוללת אחד מאלה: (1) דבר הנוגד את חוקי המדינה; (2) תעמולה מפלגתית, או תשדיר בענין השנוי במחלוקת פוליטית או אידיאולוגית בציבור, לרבות בדרך של קריאה לשינוי חקיקה בנושאים אלה; (3) פגיעה בדת, בלאום, בעדה, או במין, לרבות פגיעה ברגשות הדתיים של חלק זה או אחר מאוכלוסיית המדינה, או כוללת דברים העלולים לפגוע ברגשותיהם של מיעוטים היושבים בישראל; (4) שמות של בני אדם או תאגידים בלי שניטלה רשותם לכך בכתב ומראש; (5) קללות, דברי תועבה או אלימות מילולית, במפורש או במשתמע; (6) דברי לעז, דיבה או השמצה; (7) דבר הנוגד את חוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981, והתקנות שעל פיו; ובמיוחד פרסומת שיש בה כדי להטעות כמפורט להלן: (א) הגזמה לגבי איכות המוצר או השירות או ייחוס למצרך או לשירות מעלות או תכונות שלא ניתן להוכיחן; (ב) השוואה מטעה של מחיר עם מחירי מצרכים או שירותים אחרים, או השוואה בלתי הוגנת עם מוצריו או שירותיו של המתחרה או המבזה את המתחרה או פוגעת בו; (8) דברים העלולים לזרוע בהלה או פחד בציבור, בין היתר לענין סכנת מחלה, או המנצלים אמונות תפלות; (9) פרסומת לגורמים מסיונריים וכתות; (10) חוות דעה של רופא, מרפא או אחות, המובאת במישרין או בעקיפין, לגבי טיב מוצר או שירות וסגולותיו ואין נפקה מינה אם דמויותיהם ושמותיהם של אלה אינם קיימים במציאות; (11) פרסומת לתכשירים או לתרופות המתיימרים לרפא מחלות, מומים ופגמים פיסיולוגיים למיניהם, אלא אם כן הוכחה יעילותם ובטיחות השימוש בהם לפי אישור מראש מאת משרד הבריאות, למעט תרופות המיוצרות בידי מפעל מוכר, להקלת כאב-ראש, מכאוב שיניים, הצטננות וכדומה; (12) שימוש בסטריאוטיפים המציגים בני אדם, בין היתר, כאובייקטים מיניים, כחפצים, כחסרי אונים, או כילדותיים, או הפוגעים בשוויון בין המינים; (13) סיגריות ומוצרי טבק אחרים; (14) פרסומת הנוגעת לשירותים כמפורט להלן: (א) בעלי מקצוע שאין לפרסמם, כגון רופאים, רופאי שיניים ועורכי דין; (ב) מגידי עתידות, יועצים לענינים שבנפש, אסטרולוגים וכיוצא באלה; (ג) בנושאי שידוכין, התכתבות והיכרות למיניהם, תקשורת בעניני מין, נערות ליווי, עיסוי, זנות, מכירת אבזרי מין, למעט אמצעי מניעה. |
| 9. |
| 10. פרסומת לא תהווה חלק בלתי נפרד מתכנית משודרת אלא תשודר במשבצות במסגרת לוח השידורים שנקבעו מראש, בפערים שבין התכניות, לפניהן, אחריהן או בהפסקות סבירות מתוכננות מראש בתוכן. |
| 11. המשבצות המיועדות לפרסומת כאמור בסעיף 10 ייקבעו בהתאם למדיניות התכנון הכללית של רשות השידור ובהתייעצות עם חברת השירותים. |
| 12. פרסומת יכול שתוגש מהקלטה, בהגשה חיה או בשילוב של שניהם. |
| 15. לא תשודר פרסומת אלא אם כן נתקיימו בה תנאים נוספים אלה: (1) הפרסומת אושרה מראש להקלטה מבחינת המבנה, האיכות הטכנית והאומנותית; (2) הפרסומת אושרה לשידור לאחר הקלטתה; (3) בפרסומת מתקיים הנהוג ברשות לגבי דיוק הלשון והמבטא; (4) הקלטת הפרסומת הורכבה והוכנה לשידור בידי חברת השירותים על פי המפרטים הטכניים של רשות השידור; (5) לשילוב של מנגינה או שיר ומנגינה וביצועם בפרסומת הוגשה הסכמתם בכתב של כל בעלי הזכויות בהם מכוח חוק זכויות יוצרים, 1911, או חוק זכויות מבצעים, התשמ"ד-1984. |
| 16. |
| 17. בפרק זה ובפרק ו', |
| 18. הזמנה לפרסומת תוגש בידי המזמין לחברת השירותים שבועיים לפחות לפני מועד תחילת שידורה; ההזמנה תהיה חתומה בידי המפרסם והפרסומאי. |
| 21. הרשות רשאית לתקן או ללטש נוסח פרסומת מבחינת לשונה, התאמתה לתנאי השידור או סבירות ההפקה לשידור. |
| 22. המפרסם יהא אחראי כלפי הרשות וכלפי כל אדם אחר לתוכן הפרסומת שתשודר. |
| 24. מזמין רשאי לבקש לדחות מועד תחילת שידור פרסומת עד תום ששה שבועות מיום שהוזמנה לפי סעיף 18, ומועד השידור יידחה אם נמצאו מקומות פנויים מתאימים לשידור. |
| 25. מזמין רשאי בכל עת לבטל את הזמנתו, בהודעה לחברת השירותים. |
| 26. בוטל אישור שידור פרסומת לפי סעיף 5, יופסקו לאלתר שידורי אותה פרסומת. |
| 29. מזמין שפרסומת שהזמין לא שודרה במועדה כאמור בסעיפים 27(ג) או 28, רשאי לבקש כי הפרסומת שהזמין לא תשודר אם עבר זמנה. |
| 30. |
| 31. כל קשר, בקשה או הודעה של מזמין בענין הזמנה, הפקה, עריכה ושידור של פרסומת יופנו לחברת השירותים בלבד. |
| 34. נתקבלה פרסומת מוקלטת לשידור, לא ישתמש המזמין באותה הקלטה להזמנה או לשידור של פרסומת אחרת או לשימוש בערוץ שידור אחר או באמצעי פרסומת קולי אחר ללא היתר מאת חברת השירותים. |
| 35. |
| 36. בתמורה לשידור פרסומת ישולם לרשות, באמצעות חברת השירותים המחיר שנקבע במחירון שפרסמה חברת השירותים. |
| 40. מפרסם ישא בכל הוצאה בקשר לפרס שנתן במסגרת שידור פרסומת או בתכנית שלגביה שודר תשדיר חסות מטעמו, והוא ישא באחריות בלעדית להענקתו לזוכה במועד שנקבע בעת הזמנת הפרסומת. |
| 41. (א) מפרסם ישא בכל תשלום שיש לשלמו לבעל זכות יוצרים לפי חוק זכויות יוצרים, 1911, או לבעל זכות מבצעים לפי חוק זכויות מבצעים, התשמ"ד-1984 בעד השימוש ביצירה או ביצועה בפרסומת שהזמין. (ב) המפרסם יהיה אחראי לכל תביעה שתוגש נגד הרשות או חברת השירותים או עובדיהם, בשל הפרת זכויות כאמור. |