חוק מקורות אנרגיה, התש"ן-1989 1 |
| 1. (תיקונים: התשע"א, התשפ"א, התשפ"ד) בחוק זה - |
| 2. מטרתו של חוק זה היא לאפשר הסדרה של ניצול מקורות האנרגיה, הקצאתם בהתאם לצרכי המשק השונים ושימוש בהם ביעילות ובחסכון. |
| 3א. [תיקונים: התשפ"א, התשפ"ב, התשפ"ד (מס' 2)] בפרק זה - |
| 3ד1. [תיקונים: התשפ"ב, התשפ"ד (מס' 2)] (א) יבואן או יצרן המבקש אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה, בהתבסס על דרישות חוקיות היבוא האירופיות, יגיש לממונה הצהרה מקוונת הכוללת את כל אלה: (1) התחייבות כי המכשיר שלגביו התבקש האישור זהה למכשיר שהמסמכים המפורטים בפסקה (2) נוגעים אליו; (2) אחד מאלה: (א) מסמך הצהרת התאמה לתקנות ולתקנים אירופיים (EU Declaration of Conformity ) באנגלית מטעם היצרן או מטעם נציגות שהסמיך היצרן, המפרט את התקנות והתקנים האירופיים שבהם המכשיר עומד, ותצורף לו תווית דירוג אנרגטי המתאימה לרמת הנצילות האנרגטית של המכשיר צורך האנרגיה, אם נדרשת תווית כאמור בדרישות חוקיות היבוא האירופיות; הממונה יפרסם באתר האינטרנט של משרד האנרגיה דוגמה למסמך הצהרת התאמה לתקנות ולתקנים האירופיים; (ב) תעודת בדיקה מאת מעבדה מוסמכת שהסמיך גוף החבר בארגון ILAC או מאת מעבדה בישראל, לבדיקת מכשיר צורך אנרגיה מאותו סוג, ולפיה המכשיר עומד בדרישות רמת הנצילות האנרגטית כאמור בדרישות חוקיות היבוא האירופיות, ותצורף לה תווית דירוג אנרגטי המתאימה לרמת הנצילות האנרגטית של המכשיר צורך האנרגיה, אם נדרשת תווית כאמור בדרישות חוקיות היבוא האירופיות; לעניין זה, (ב1)2 היה המכשיר מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי, שהדגם שלו רשום במרשם אירופי רשמי להיבטי אנרגיה של מכשירים צורכי אנרגיה, המנוי בחלק א' לתוספת השישית לחוק (להלן - מרשם) - מסמכים כמפורט בחלק ב' לתוספת השישית המעידים על רישום דגם המכשיר במרשם, בצירוף תווית דירוג אנרגטי המתאימה לרמת הנצילות האנרגטית של המכשיר צורך האנרגיה, אם נדרשת תווית כאמור בדרישות חוקיות הייבוא האירופיות; הממונה יפרסם באתר האינטרנט של משרד האנרגיה והתשתיות את רשימת סוגי המכשירים צורכי האנרגיה במסלול האירופי, הרשומים במרשם כאמור; השר רשאי, בצו, להוסיף לחלק א' בתוספת השישית מרשם או לגרוע ממנו מרשם, וכן להוסיף לחלק ב' בתוספת השישית מסמכים המעידים על רישום במרשם או לגרוע ממנו מסמכים כאמור; (ג) כל מסמך אחר שקבע השר, שיש בו כדי להוכיח את התאמת המוצר לכלל דרישות חוקיות היבוא האירופיות החלות על המכשיר; (3) כל מסמך נוסף אחר שקבע השר, בהמלצה של ועדת החריגים בהתאם להוראות סעיף 3ד2, אם קבע, שיש בו כדי להוכיח את התאמת המוצר לכלל דרישות חוקיות היבוא האירופיות החלות על המכשיר. (ב) מבקש שהגיש הצהרה לפי סעיף זה יקבל אישור שיונפק אוטומטית על קליטת ההצהרה במערכת המקוונת (בפרק זה - אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי). (ג) על אף האמור בסעיף קטן (ב), היה לממונה חשש כי אב טיפוס של מכשיר צורך אנרגיה שלגביו הוגשה הצהרה אינו עומד בדרישת נצילות אנרגטית, רשאי הוא להורות על אחד מאלה: (1) כי לא יונפק אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי וכי יראו את ההצהרה כבקשה לקבלת אישור הממונה לפי סעיף 3ה; (2) כי היבואן יגיש מסמך נוסף על המסמך שצורף לפי סעיף קטן (א), שיש בו כדי לסייע בהוכחת התאמת המכשיר לכלל דרישות חוקיות היבוא האירופיות החלות על המכשיר. (ד) הוראת הממונה כאמור בסעיף קטן (ג) תינתן בהתבסס על ניהול סיכונים או על מידע שבידי הממונה לגבי המבקש, המכשיר צורך האנרגיה שבנוגע אליו מתבקש האישור, יצרן המכשיר צורך האנרגיה או המדינה שממנה מיובא המכשיר צורך האנרגיה או שבה הוא מיוצר, ובכלל זה מידע שהתקבל ממדינה אחרת או מארגון בין-לאומי. |
| 3ד2. [תיקונים: התשפ"ב, התשפ"ד (מס' 2)] (א) ועדת החריגים לפי הוראות סעיף 2יח לפקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל"ט-1979 (בסעיף זה - הפקודה), תפעל גם לעניין חוק זה, ותפקידה לתת לשר את המלצתה לעניין קביעת תנאים נוספים לגבי יבוא מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי ותנאים מחמירים לעומת דרישות חוקיות היבוא האירופיות כמפורט להלן (בסעיף זה - קביעת תנאים מחמירים): (1) קביעת תנאים נוספים בתקנות לקבלת אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי לפי סעיף 3ד1(א)(3); (2) גריעת מכשיר צורך אנרגיה מהתוספת השלישית לפי סעיף 3ד3 לשם קביעתה של דרישת נצילות אנרגטית מחמירה לגבי אותו מכשיר צורך אנרגיה, לעומת דרישות חוקיות היבוא האירופיות. (ב) הוראות סעיף 2יח לפקודה, למעט סעיף 2יח(י) לעניין קביעת צו זמני, (יב) ו–(טו), יחולו לעניין פעולתה של ועדת החריגים לפי חוק זה בשינויים המחויבים ובשינויים המפורטים בסעיפים קטנים (ג) עד (יב). (ג) הממונה יכהן כחבר הוועדה במקום הממונה על התקינה. (ד) השר או הממונה יפנו לוועדת החריגים לשם קבלת המלצתה לעניין קביעת תנאים מחמירים; לפנייה יצורפו פרטי התנאים המחמירים שהשר מבקש לקבוע, לפי העניין, וכן חוות דעת מאת הממונה בדבר נחיצותם של התנאים המחמירים; חוות הדעת תכלול גם התייחסות לעניין שיקולי תחרות והפחתת יוקר מחיה. (ה) ועדת החריגים תעביר את המלצתה לשר בתוך 60 ימים מיום קבלת הפנייה ותפרט בהחלטתה את נימוקיה; לא העבירה ועדת החריגים את המלצתה בתקופה האמורה או הודיעה במהלכה כי אין בכוונתה לדון בפנייה, יראו כאילו המליצה לקבוע את התנאים המחמירים. (ו) השר רשאי לקבוע את התנאים המחמירים לאחר קבלת המלצת ועדת החריגים לעשות כן. (ז) המליצה ועדת החריגים לשר שלא לקבוע את התנאים המחמירים, רשאי הוא לפנות לממשלה לקבלת אישורה לעשות כן. (ח) לפניית השר לממשלה לשם קבלת אישורה לקבוע את התנאים המחמירים יצורפו המלצת ועדת החריגים, פרטי התנאים המחמירים הנוגעים לפנייה ועמדת השר המפרטת את נימוקיו שלא לאמץ את המלצת ועדת החריגים. (ט) הממשלה תקבל החלטה בנוגע לפניית השר כאמור בסעיף קטן (ז) בתוך 21 ימים ממועד פניית השר לממשלה, ורשאית היא להאריך את התקופה בתקופות נוספות, ובלבד שהתקופה הנוספת הכוללת לא תעלה על 42 ימים; הממשלה תהיה רשאית להפעיל את סמכותה לפי סעיף זה באמצעות ועדת שרים, כפי שתחליט. (י) לא החליטה הממשלה בתוך התקופה הקבועה בסעיף קטן (ט), יראו את פניית השר לקביעת התנאים המחמירים כאילו אושרה על ידה, אלא אם כן חזר בו השר מפנייתו טרם סיום התקופה האמורה. (יא) החליטה הממשלה לאשר את בקשת השר או חלפה התקופה הקבועה בסעיף קטן (ט), רשאי השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע בתקנות את התנאים הנוספים או לשנות בצו את התוספת השלישית כאמור בסעיף קטן (א), לפי העניין. |
| 3ו. [תיקונים: התשפ"א, התשפ"ב, התשפ"ד (מס' 2)] (א) אישור על פי הצהרה או אישור על פי הצהרה של מכשיר צורך אנרגיה במסלול האירופי או אישור הממונה יינתן לתקופה בלתי מוגבלת; ואולם, ראה הממונה כי השתנתה דרישת הנצילות האנרגטית שעל בסיסה ניתנו אישורים כאמור, יפרסם הודעה על כך באתר האינטרנט של משרד האנרגיה והתשתיות, ויציין בהודעתו את המועד שבו יפקע תוקף האישורים כאמור, ובלבד שתוקף האישורים יהיה לתקופה שלא תפחת משנה מיום פרסום ההודעה, אולם הממונה רשאי, בהחלטה מנומקת בכתב, להאריך את תוקף האישור בשנה נוספת לפי בקשת היבואן או היצרן. (א1)3 על האמור בסעיף קטן (א), ניתן אישור לפי הצהרה במסלול האירופי לפי סעיף 3ד1(א)(2)(ב1) ונמחק דגם המכשיר צורך האנרגיה שלגביו התבקש האישור מהמרשם כאמור באותו סעיף, יעמוד האישור בתוקפו לתקופה של שישה חודשים מהמועד שבו דגם המכשיר נמחק מאותו מרשם. (א2) פרסם הממונה הודעה לפי סעיף קטן (א), רשאי יבואן או יצרן שייבא מכשיר צורך אנרגיה, שהעביר למשווק מכשיר צורך אנרגיה או ששיווק מכשיר צורך אנרגיה בפטור מאישור לפי סעיף 3ג(ב), להמשיך לייבא, להעביר או לשווק את סוג המכשיר כאמור, לפי העניין, בפטור מאישור, בהתאם לדרישת הנצילות האנרגטית טרם שינויה, עד למועד שנקבע בהודעה. (א3) יבואן או יצרן שקיבל אישור לפי סעיף 3ג(א) או שייבא מכשיר צורך אנרגיה, שהעביר למשווק מכשיר צורך אנרגיה או ששיווק מכשיר צורך אנרגיה בפטור מאישור לפי סעיף 3ג(ב), יבדוק אחת לשישה חודשים לפחות באתר האינטרנט של משרד האנרגיה והתשתיות, אם פורסמה הודעה כאמור בסעיף קטן (א). (ב) השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לשנות את תקופת התוקף של אישורים כאמור בסעיף קטן (א) ולקבוע תקופות תוקף שונות לסוגי מכשירים צורכי אנרגיה. |
| 3יא. [תיקונים: התשפ"א, התשפ"ב, התשפ"ד (מס' 2)] (א) משווק שקיבל תווית דירוג אנרגטי מיבואן או מיצרן כאמור בסעיף 3י ידביק או יטביע את התווית במקום בולט לעין על גבי המכשיר צורך האנרגיה המוצע למכירה; לא יציג משווק מכשיר צורך אנרגיה אלא אם כן מודבקת או מוטבעת עליו תווית כאמור; השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי לקבוע חובת הצגה של התווית במקומות נוספים. (ב) לא יפרסם משווק מכשיר צורך אנרגיה, ובכלל זה לא יציג תמונה או ציור של אב טיפוס של מכשיר צורך אנרגיה או חפץ הנחזה כמכשיר צורך אנרגיה, אלא אם כן ציין בפרסומת את הדירוג האנרגטי של המכשיר אם המכשיר צורך האנרגיה מנוי בתוספת הרביעית או אם נקבעה לגביו לפי חוק זה דרישה להצגת תווית כאמור. (ג) (1) על אף האמור בסעיף קטן (א), בשיווק מרחוק יציג משווק לצד תיאור המכשיר צורך האנרגיה, במקום תווית הדירוג האנרגטי, את הדירוג האנרגטי של המכשיר אם המכשיר צורך האנרגיה מנוי בתוספת הרביעית או אם נקבעה לגביו לפי חוק זה דרישה להצגת תווית כאמור. (2) נוסף על הוראות פסקה (1), במסמך שמוסר משווק לצרכן לפי סעיף 14ג(ב) לחוק הגנת הצרכן, יכלול המשווק את הדירוג האנרגטי של המכשיר צורך האנרגיה. (3) השר רשאי לקבוע נתונים נוספים לעניין נצילות אנרגטית של מכשיר צורך אנרגיה שעל משווק להציג בשיווק מרחוק לפי הוראות סעיף קטן זה. (4) יראו הפרה של הוראות סעיף קטן זה כהפרה של הוראות סעיף 14ג(א) או (ב) לחוק הגנת הצרכן, לפי העניין, ולממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן ולמפקח לפי חוק הגנת הצרכן יהיו נתונות, לעניין אותה הפרה, כל הסמכויות שיש להם לפי פרקים ה' וה'1 לאותו חוק; סכום העיצום הכספי בשל הפרת הוראות כאמור יהיה הסכום הנקוב בסעיף 22ג(א) לחוק הגנת הצרכן. (5) בסעיף קטן זה - |
| 4ב. [תיקונים: התשפ"א, התשפ"ד (מס' 2)] לשם פיקוח על ביצוע ההוראות לפי חוק זה רשאי מפקח - (1) לדרוש מכל אדם למסור לו את שמו ומענו ולהציג לפניו תעודת זהות או תעודה רשמית אחרת המזהה אותו; (2) לדרוש מכל אדם הנוגע בדבר למסור לו כל ידיעה או מסמך שיש בהם כדי להבטיח את ביצוען של הוראות חוק זה או להקל את ביצוען; בפסקה זו, "מסמך" - לרבות פלט כהגדרתו בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995; (3) (א) לערוך בדיקות או מדידות או ליטול דגימות של מכשירי חשמל, וכן למסור את המדידות והדגימות למעבדה או להורות על מסירתן למעבדה, לשמור אותן או לנהוג בהן בדרך אחרת לתכלית שלשמה יטלו הדגימות, והכול בכפוף להוראות פסקה זו. (ב) מכשיר צורך אנרגיה שניטל לפי פסקת משנה (א) יישמר לתקופה הנדרשת לביצוע הבדיקה, אך היא לא תעלה על 90 ימים; בתום התקופה יודיע מפקח למי שהמכשיר ניטל ממנו או לבעליו כי באפשרותו לקבל את המכשיר בחזרה ממקום כפי שיודיע לו. (ג) על אף האמור בפסקת משנה (ב), מפקח לא יחויב להחזיר מכשיר צורך אנרגיה לידי מי שהמכשיר ניטל ממנו, אם המכשיר אינו עומד בהוראות כל דין לפי בדיקת המעבדה או אם מצבו של המכשיר לאחר הבדיקה אינו מאפשר להשתמש בו למטרה שלשמה יוצר; במקרים כאמור רשאי מפקח לשמור את המכשיר, להשמידו או לנהוג בו בדרך אחרת, בכפוף להוראות פסקת משנה (ד). (ד) מי שניטל ממנו מכשיר צורך אנרגיה ורואה את עצמו נפגע מהחלטת מפקח שלא להשיב לידיו את המכשיר בשל אי-עמידת המכשיר בהוראות כל דין כאמור בפסקת משנה (ג), רשאי להשיג על ההחלטה לפני הממונה, בתוך שלושים ימים מהמועד שבו נמסרה לו; (4) להיכנס למקום, לרבות לכלי תחבורה כשהוא נייח, ובלבד שלא ייכנס למקום המשמש למגורים אלא על פי צו של בית משפט. |
| 5. (תיקונים: התשע"א, התשפ"א) (א)-(ג) (בוטלו). (ד) על אף האמור בסעיף 4ב, לא ייכנס מפקח למקום המוחזק על ידי צרכן אנרגיה ביטחוני, כל עוד מתרחשות באותו מקום ובעת הכניסה פעילות מבצעית או פעילות עוינת. (ה) מפקח לא יעשה שימוש בסמכויותיו לפי סעיף זה כלפי צרכן אנרגיה ביטחוני, אלא אם כן הוא בעל התאמה ביטחונית מתאימה; בסעיף קטן זה, |
| 6. (תיקונים: התשע"א, התשפ"א) (א) מפקח לא יגלה תכנם של ידיעה או מסמך שהגיעו לידיו מכוח תפקידו אלא לצורך חקירה לפי דין או לממונה; אין בהוראה זו כדי למנוע גילוי לפי דרישת היועץ המשפטי לממשלה או לפי דרישת בית המשפט. (ב) הממונה ומפקח ינהג בכל ידיעה או מסמך שהגיעו לידיו מכוח תפקידו מצרכן אנרגיה ביטחוני לפי הנחיות ממונה ביטחון במשרד האנרגיה בנוגע לאבטחת מידע; בסעיף קטן זה, |
| 7. (תיקונים: התשע"א, התשפ"א) (א) לא קיים עוסק באנרגיה או צרכן אנרגיה הוראה מהוראות התקנות לפי חוק זה, והממונה שוכנע שאי קיומה מהווה סכנה ממשית ומיידית לבטיחותו של אדם או רכוש, רשאי הוא לבצעה במקומו ולגבות ממנו את כפל ההוצאות הדרושות שהוציא לשם כך; על גביית הוצאות כאמור תחול פקודת המסים (גביה), כאילו היו מס-כמשמעותו באותה פקודה. (ב) הממונה יפעל כאמור בסעיף קטן (א) רק לאחר שנתן הודעה למי שחייב בקיום ההוראה, בה הוא נדרש לבצעה מיד, ובלבד, שבנסיבות הענין, היתה שהות למתן הודעה. |
| 8. שימוש בסמכות מכוח חוק זה בכל ענין הנוגע לבטיחות הבניה וההפעלה של כור גרעיני להפקת חשמל תיעשה בכפוף להוראות כל דין ולאחר התייעצות עם ראש הממשלה. |
| 9. (תיקונים: התשע"א, התשפ"א) (א) מי שהפר הוראה שנקבעה בתקנות למעט הוראה שנקבעה בתקנות נצילות אנרגטית לפי פרק ג' או בתקנות המפורטות בחלק א' לתוספת הראשונה, דינו - קנס כאמור בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן - חוק העונשין), ובעבירה נמשכת - קנס נוסף לכל יום שבו נמשכת העבירה, בשיעור האמור בסעיף 61(ג) לחוק העונשין. (ב) (1) נושא משרה בתאגיד חייב לפקח ולעשות כל שניתן למניעת ביצוע עבירה לפי סעיף קטן (א) בידי התאגיד או בידי עובד מעובדיו; המפר הוראה זו, דינו - קנס כאמור בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין. (2) נעברה עבירה כאמור בסעיף קטן (א) על ידי תאגיד או על ידי עובד מעובדיו, חזקה היא כי נושא משרה בתאגיד הפר את חובתו כאמור, אלא אם כן הוכיח כי עשה כל שניתן כדי למלא את חובתו. (3) בסעיף קטן זה, (ג) (1) בשל עבירה שעבר אדם לפי סעיף קטן (א) שכתוצאה ממנה השיג טובת הנאה או רווח, לעצמו או לאחר, רשאי בית המשפט להטיל עליו קנס בשיעור טובת ההנאה או הרווח שהשיג כאמור, נוסף על כל עונש אחר; לעניין סעיף קטן זה, (2) אין בהוראות סעיף קטן זה כדי לגרוע מהוראות סעיף 63 לחוק העונשין. |
| 9א. (תיקון התשפ"א) |
| 9ח. (תיקון התשפ"א) המפר ישלם את העיצום הכספי בתוך 45 ימים מיום מסירת דרישת התשלום כאמור בסעיף 9ד. |
| 9ט. (תיקונים: התשפ"א, התשפ"ד) לא שילם המפר עיצום כספי במועד, ייווספו על העיצום הכספי, לתקופת הפיגור, ריבית שקלית ודמי פיגורים, עד לתשלומו ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, בשינויים המחויבים. |
| 9י. (תיקון התשפ"א) עיצום כספי ייגבה לאוצר המדינה, ועל גבייתו יחול חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, התשנ"ה-1995. |
| 9יא (תיקון התשפ"א) . על מעשה אחד המהווה הפרה של הוראה מההוראות לפי חוק זה כאמור בסעיף 9א ושל הוראה מההוראות לפי חוק אחר לא יוטל יותר מעיצום כספי אחד. |
| 9יב. (תיקונים: התשפ"א, התשפ"ד) (א) על החלטה סופית של הממונה לפי פרק זה ניתן לערער לבית משפט השלום שבו יושב נשיא בית משפט השלום; ערעור כאמור יוגש בתוך 45 ימים מיום שנמסרה למפר הודעה על ההחלטה. (ב) אין בהגשת ערעור לפי סעיף קטן (א) כדי לעכב את תשלום העיצום הכספי, אלא אם כן הסכים לכך הממונה או שבית המשפט הורה על כך. (ג) החליט בית המשפט לקבל ערעור שהוגש לפי סעיף קטן (א) לאחר ששולם העיצום הכספי, והורה על החזרת סכום העיצום הכספי ששולם או על הפחתת העיצום הכספי, יוחזר הסכום ששולם או כל חלק ממנו אשר הופחת בתוספת ריבית שקלית מיום תשלומו עד יום החזרתו ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים. |
| 9יג (תיקון התשפ"א) . (א) הטיל הממונה עיצום כספי לפי פרק זה, יפרסם באתר האינטרנט של משרד האנרגיה את הפרטים שלהלן, בדרך שתבטיח שקיפות לגבי הפעלת שיקול דעתו בקבלת ההחלטה להטיל עיצום כספי: (1) דבר הטלת העיצום הכספי; (2) מהות ההפרה שבשלה הוטל העיצום הכספי ונסיבות ההפרה; (3) סכום העיצום הכספי שהוטל; (4) אם הופחת העיצום הכספי - הנסיבות שבשלהן הופחת סכום העיצום ושיעורי ההפחתה; (5) פרטים על המפר הנוגעים לעניין; (6) שמו של המפר - אם המפר הוא תאגיד. (ב) הוגש ערעור לפי סעיף 9יב, יפרסם הממונה בפרסום לפי סעיף קטן (א) גם את דבר הגשת הערעור ואת תוצאותיו. (ג) על אף האמור בסעיף קטן (א)(6), הממונה רשאי לפרסם את שמו של מפר שהוא יחיד, אם סבר שהדבר נחוץ לצורך אזהרת הציבור, לאחר שנתן לו הזדמנות לטעון את טענותיו לעניין זה; ההזדמנות לטעון טענות לפי סעיף קטן זה יכול שתינתן למפר במסגרת זכות הטיעון לפי סעיף 9ג, ובלבד שהממונה הודיע למפר על כוונתו לפרסם את שמו, בהודעה על כוונת חיוב לפי סעיף 9ב. (ד) על אף האמור בסעיף זה, לא יפרסם הממונה פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וכן רשאי הוא שלא לפרסם פרטים לפי סעיף זה שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור. (ה) פרסום לפי סעיף זה בעניין עיצום כספי שהוטל על תאגיד יהיה לתקופה של ארבע שנים, ובעניין עיצום כספי שהוטל על יחיד - לתקופה של שנתיים; בפרסום כאמור יישם הממונה אמצעים טכנולוגיים נאותים ומתקדמים כדי למנוע, ככל האפשר, את העיון בפרטים שפורסמו באתר האינטרנט של משרד האנרגיה בתום תקופת הפרסום, ובלבד שיש אמצעים מקובלים למניעת העיון כאמור. (ו) השר רשאי לקבוע דרכים נוספות לפרסום הפרטים האמורים בסעיף זה. |
| 9יד [תיקונים: התשפ"א, התשפ"ד, התשפ"ד (מס' 2)] . (א) תשלום עיצום כספי או מסירת התראה מינהלית לפי פרק זה לא יגרעו מאחריותו הפלילית של אדם בשל הפרת הוראה מההוראות לפי חוק זה המהווה עבירה. (ב) שלח הממונה למפר הודעה על כוונת חיוב או התראה מינהלית בשל הפרה המהווה עבירה כאמור בסעיף קטן (א), לא יוגש נגדו כתב אישום בשל אותה הפרה אלא אם כן התגלו עובדות חדשות המצדיקות זאת. (ג) הוגש נגד אדם כתב אישום בשל הפרה המהווה עבירה כאמור בסעיף קטן (א), לא ינקוט נגדו הממונה הליכים לפי פרק זה בשל אותה הפרה, ואם הוגש כתב האישום בנסיבות האמורות בסעיף קטן (ב) לאחר שהמפר שילם עיצום כספי, יוחזר לו הסכום ששולם בתוספת ריבית שקלית מיום תשלום הסכום עד יום החזרתו ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים. |
| 10. (תיקון עקיף בחוק הנפט, התשי"ב-1952 - התיקון שולב בחוק). |
| 11. (תיקון עקיף בחוק הפעלת רכב (מנועים ודלק), התשכ"א-1960 - התיקון שולב בחוק). |
| 12. 4 (א) סמכות הנתונה בפקודת המכרות למפקח או למנהל, כמשמעותם בפקודה האמורה, תהיה בכל הנוגע למחצבים, שהשר או מי שהסמיך לענין זה קבעו בהודעה ברשומות שהם מקור אנרגיה, נתונה לממונה, והוא יפעילה בהתייעצות עם המועצה המייעצת לפי חוק הנפט. (ב) לענין סעיף זה, |
| 13. חוק רשות לאומית לאנרגיה, התשל"ז-1977 - בטל. |
| 14. תקנות שהותקנו לפי חוק רשות לאומית לאנרגיה, התשל"ז-1977, יעמדו בתוקפן במשך חמש שנים מיום תחילתו של חוק זה כאילו הותקנו מכוח חוק זה. |
| 14א. (תיקון התשפ"א) אין בהוראות לפי חוק זה כדי לגרוע מהוראות לפי כל דין. |
| 15. (תיקון התשע"א) חוק זה יחול על המדינה. |
[תיקונים: התשפ"א, התשפ"ב, התשפ"ד (מס' 2)] (סעיפים 9, 9א ו- 9טו) בתוספת זו -
|
| 1. הגדרות - תוספת שנייה (תיקון התשפ"א) |
| 3. הפחתה בשל נסיבות אישיות (תיקון התשפ"א) |
| 4. הפחתה בשל כמה נסיבות (תיקון התשפ"א) |
[תיקונים: התשפ"ב, התשפ"ד (מס' 2)] (סעיף 3ב1) מכשירים צורכי אנרגיה במסלול האירופי שסעיף 3ד1 חל עליהם 1. מכשירים צורכי אנרגיה הנדרשים לעמוד בדרישת נצילות אנרגטית ובלבד שמקור האנרגיה העיקרי של המכשיר הוא חשמל: (1) יחידות קירור מים הפועלות במחזור דחיסת אדים (צ'ילרים); (2) מזגנים; (3) מקררים; (4) מכונות כביסה; (5) מייבשי כביסה; (6) מדיחי כלים; (7) תנורי אפייה; (8) נורות; (9) נטלים לנורות פלוארניות; (10) ממירי אפיקים ספרתיים לקליטת שידורי טלוויזיה; (11) טלוויזיות; (12) מנועי השראה חשמליים אסינכרוניים תלת-מופעיים כלוביים. 2. מכשירים צורכי אנרגיה הנדרשים לעמוד בדרישות נצילות אנרגטית לעניין הספק במצב המתנה ובלבד שמקור האנרגיה העיקרי של המכשיר הוא חשמל: (1) מזגנים; (2) מקררים; (3) מכונות כביסה; (4) מייבשי כביסה; (5) מדיחי כלים; (6) תנורי אפייה; (7) תנורי מיקרוגל; (8) ציוד טכנולוגיית מידע: (א) מחשבים; (ב) מסכים למחשב; (ג) מדפסות; (9) ציוד שמע: (א) מכשירי רדיו; (ב) מגבירים; (ג) מכשירי טלפון אלחוטיים; (10) טלוויזיות; (11) ממירים דיגיטליים. |
[תיקון התשפ"ד (מס' 2)] (סעיף 3ג(ב)) סוגי מכשירים צורכי אנרגיה שחלים לגביהם פטור מקבלת אישור או הקלה בקבלתו לפי סעיף 3ג לחוק חלק א' סוגי מכשירים שחל לגביהם פטור מקבלת אישור
חלק ב' 5 סוגי מכשירים שחלה לגביהם הקלה בקבלת הפטור
|
[תיקון התשפ"ד (מס' 2)] (סעיף 3ד1(א)(2)(ב1)) חלק א': מרשמים אירופיים רשמיים להיבטי אנרגיה של מכשירים צורכי אנרגיה (1) מרשם EPREL - המרשם האירופי לתוויות אנרגיה למכשירים צורכי אנרגיה (European Product Registry Energy Labelling ). חלק ב': מסמכים המעידים על רישום במרשם אירופי רשמי פלט כהגדרתו בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995, של רישום דגם המכשיר במרשם כמפורט בחלק א' לתוספת זו וכן קישור מקוון לדף המרשם כאמור בפסקה (1) שבו מופיע רישום דגם המכשיר.
|