תקנות משק החשמל (תנאים ונהלים למתן רשיון וחובות בעל רשיון), התשנ"ח-1997 1בתוקף סמכותי לפי סעיפים 7 ו-63 לחוק משק החשמל, התשנ"ו-1996 (להלן - החוק), ובהתייעצות עם הרשות, אני מתקין תקנות אלה: |
| 1. (תיקונים: התשס"ה, התשס"ט, התשע"א, התשע"ח, התשפ"ג) בתקנות אלה - (תיקונים: התשס"ה, התשס"ט, התשע"א, התשע"ח, התשפ"ג) |
| 2. בקשה תהיה לפעילות אחת ולמקום או אזור מוגדר, ולענין ייצור - ליחידת ייצור אחת. |
| 6. (א) מבקש שהוא תאגיד, ימסור פרטים מלאים ומדויקים לגבי אלה: (1) בחברה - שם, מספר רישום, מטרות, הון רשום ומונפק, והון נפרע, משרד רשום, בעלי מניות וחלקם היחסי בהון החברה, נושאי משרה, בעלי ענין או מחזיקים באמצעי שליטה במישרין או בעקיפין בחברה, היות החברה בעל ענין או מחזיק אמצעי שליטה, במישרין או בעקיפין, בתאגידים אחרים, הסכמים בין בעלי מניות, והסכמים לענין שימוש באמצעי שליטה בחברה או לענין הפעלת שליטה בחברה בדרך אחרת ונסיון בתחום שלגביו מבוקש הרשיון; (2) בשותפות - שם, מספר רישום, מהות עסקים של השותפות, סוג השותפות, זהות השותפים, אחריותם וחלקם היחסי בשותפות, ממלאי תפקידים בכירים, בעלי ענין או מחזיקים באמצעי שליטה, במישרין או בעקיפין בשותפות, היותה של השותפות בעל ענין או מחזיק אמצעי שליטה במישרין או בעקיפין בתאגידים אחרים, הסכמים בין השותפים, הסכמים לענין שימוש באמצעי שליטה בשותפות או לענין הפעלת שליטה בשותפות בדרך אחרת ונסיון בתחום שלגביו מבוקש הרשיון; (3) הסכמים מהותיים למימון הפעילות על פי הרשיון; (4) תכנית עסקית לחמש השנים הראשונות של תקופת הרשיון או לתקופה קצרה יותר אם הרשיון הוא לזמן קצר יותר, לרבות פירוט השקעות והוצאות צפויות לתפעול ותחזוקה ודו"חות כספיים פרופורמה הכוללים, בין היתר, תזרים מזומנים וחוות דעת רואה חשבון לענינם; (ב) מבקש שהוא תאגיד ימציא העתקים נבונים ותקפים של אלה: (1) מסמכי ההתאגדות או מסמכי היסוד של התאגיד, בחברה - החלטות מיוחדות והסכמים בין בעלי מניות, לרבות הסכמי הצבעה; ובשותפות - הודעות לרשם השותפויות לפי סעיפים 7 ו-9 לפקודת השותפויות [נוסח חדש], התשל"ה-1975, והסכמים בין השותפים, לרבות הסכמי הצבעה; (2) אישור על ניהול ספרי חשבונות כדין; |
| 7. קיימת חובה על פי דין לקבל רשיון או היתר, למעט רשיון לפי החוק, לביצוע פעילות לפי הרשיון המבוקש, יצרף המבקש העתק של רשיון או היתר כאמור. |
| 8. מסמך מן המסמכים המפורטים בתקנות 6 ו-7 שאינו מקור, יאומת בידי עורך דין או רואה חשבון לענין התאמתו למקור. |
| 10. 2 (תיקון התשס"ט) (א) בנוסף לאמור בתקנות 2 עד 4 ו-6 עד 9, תכלול בקשה לרשיון הולכה או רשיון חלוקה, פרטים בדבר אלה: (1)-(2) (נמחקו); (3) מידע על הסכמי הידע עם גורמים בארץ ובחוץ לארץ שהמבקש צד להם, לצורך הפעילות לפי הרשיון; (4) דו"חות כספיים מבוקרים בידי רואה חשבון של החברה המבקשת לשלוש שנים שקדמו להגשת הבקשה; חברה הרשומה תקופה קצרה משלוש שנים, תגיש דו"חות כספיים, של חברה או שותפות שהיא בעלת שליטה בחברתו של המבקש, מבוקרים כאמור בידי רואה חשבון; (5) דו"חות כספיים מבוקרים בידי רואה חשבון של חברה או שותפות שהיא בעלת ענין או מחזיקה אמצעי שליטה בחברתו של המבקש או שהמבקש הוא בעל ענין או מחזיק אמצעי שליטה בה, לשלוש שנים שקדמו להגשת הבקשה; (6) תיאור מלא של המקרקעין שלמבקש זכויות בהם, בצירוף מסמכים המעידים על זכויות אלה; (7) פירוט הזכויות שיש לצד ג' בנכסים של המבקש, לרבות שיעבודים; (8) שמות נושאי משרה במבקש. |
| 13. |
| 14. בנוסף להוראות תקנות 2 עד 9, מבקש רשיון ייצור - (1) יציין בבקשתו את הספק הייצור שלגביו מבוקש הרשיון ואת האמצעים הטכניים שבהם הוא מבקש לייצר חשמל, לרבות תיאור מלא של יחידות הייצור ותחנות הכוח שישמשו לצורך פעילותו לפי הרשיון; (2) ימציא תכנית של תחנת הכוח שבאמצעותה הוא מבקש לייצר חשמל לפי הרשיון, יתאר את כושר הייצור של תחנת הכוח ויחידות הייצור, ותפוקת השיא שלהן; בתקנה זו, (4) יציין בבקשתו למי הוא מבקש למכור חשמל; (5) יציין בבקשתו את כמות החשמל שהוא מבקש לייצר ולמכור לבעל רשיון ספק שירות חיוני ואת הכמות שהוא מבקש למכור לאחר; (6) יציין בבקשתו את סוגי הדלק שבהם הוא מתכוון להשתמש בהפעלת יחידות הייצור ותחנת הכוח. |
| 15ב. (תיקון התשס"ט) תקופת תוקפו של רישיון הספקה תהיה - (1) למי שהוא בעל רישיון חלוקה - לפי תוקף רישיון החלוקה שבו הוא מחזיק; (2) למי שאינו בעל רישיון חלוקה - עד 20 שנים. |
| 15ג. 3 (תיקון התשע"ב) (א) לעניין סימן זה - |
| 15ו. (תיקון התשע"ב) בעל רישיון הספקה לטעינת רכב חשמלי יפרסם את עלות הטעינה ללקוחות מזדמנים במקום בולט לעין. |
| 15ז. (תיקון התשע"ב) |
| 17. (תיקונים: התשס"ט, התשע"ח) הרשות, וכל מי שהגיעו אליו ידיעה, דין וחשבון או מסמך שנמסר לו לפי תקנות אלה, לא יגלה אותם לזולת, אלא אם כן נדרש הדבר על פי כל דין או לצורך ביצוע הוראות החוק ותקנות אלה. (תיקונים: התשס"ט, התשע"ח) |
| 20. (תיקונים: התשס"ה, התשס"ט, התשע"א, התשע"ו, התשע"ח, התש"ף, התשפ"ג) (א) בנוסף לאמור בתקנות 2 עד 9 ו-14 לא יינתן רשיון ייצור אלא אם כן נתמלאו תנאים אלה: (1) המבקש הוכיח יכולת כספית; לענין זה, (2) שיעור המימון העצמי של יחידת ייצור או תחנת כוח לא יפחת מ-20% משוויה; היה לבעל רשיון יותר מרשיון אחד או הגיש כמה בקשות לרשיון, יידרש הון עצמי ושיעור מימון עצמי שלא יפחת מהשיעור הנדרש לפי פסקאות (1) ו-(2) לכל אחד מן הרשיונות שבידיו או שהוא מבקש; (3) במבקש יתקיימו כל אלה: (א) המבקש הוא בעל זכות במקרקעין או זכות לגבי מקרקעין, שהוקמה בהם יחידת ייצור או תחנת כוח, המאפשרת לו שימוש במקרקעין לצורך ייצור חשמל; המבקש יוכיח את קיומה של זכות כאמור באמצעות תצהיר ערוך לפי הטופס שבתוספת השלישית א' אשר חתום בידי המבקש ומאומת בידי עורך דין; (ב) אם הוקמה יחידת הייצור או תחנת הכוח במקרקעין שהם מקרקעי ישראל - בידי המבקש אסמכתה כי ניתנה הסכמת רשות מקרקעי ישראל להיתר בנייה לפי תקנה 36(ה) לתקנות התכנון והבנייה (רישוי בנייה), התשע"ו-2016; ואולם אם יחידת הייצור או תחנת הכוח שהוקמה במקרקעין שהם מקרקעי ישראל היא מהמפורטות בסעיף 60א(ב)(4) ו–(6) לחוק והחזקה בה תועבר מחברת החשמל למבקש מכוח הסכם מכר - בידי המבקש אישור מרשות מקרקעי ישראל שלפיו אין מניעה לתת למבקש הרישיון זכויות המאפשרות לו שימוש במקרקעין לצורך ייצור חשמל למשך כל תקופת הרישיון; (4) המבקש הוא בעל זכויות ביחידת ייצור או תחנת כוח שמתקיימות בה הדרישות הטכניות הנדרשות לקבלת הרשיון או התחייב להיות בעל זכויות כאמור במועד שתורה הרשות ולהנחת דעתה; (5) אם יחידת הייצור או תחנת הכוח טרם הוקמה - בידי המבקש היתר בניה להקמת יחידת ייצור או תחנת כוח לצורך פעילות לפי הרשיון; (6) הציוד המיועד העומד לרשות המבקש לפעילות לפי הרשיון, הוא במצב תקין וראוי לשימוש, להנחת דעתה של הרשות, והמבקש התחייב כי הציוד האמור יהיה במצב זה במשך כל תקופת תוקפו של הרשיון; (7) המבקש התחייב להפעיל את יחידת הייצור או את תחנת הכוח בסוגי דלק שאישרה הרשות; (8) המבקש התחייב להתחיל בפעילות לפי הרשיון במועד שהורתה הרשות; (9) המבקש זכה במכרז לפעילות במשק החשמל שפרסם השר, אם פורסם מכרז כאמור; (10) המבקש הציג לפני הרשות, עובר לקבלת הרישיון, תכנית אסטרטגית כלכלית לניהול סיכונים כמפורט בתוספת הרביעית. (ב) תקנת משנה (א)(1) ו–(2) לא תחול על - (1) מבקש רישיון ייצור, בהספק שאינו עולה על 10 מגוואט; (2) מי שיינתן לו רישיון ייצור לאחר שזכה באחד מהמכרזים המפורטים להלן ובמסגרת תנאי המכרז אישר השר הסדר אחר להוכחת איתנות כלכלית ולעמידת הזוכה במכרז במלוא ההתחייבויות החלות עליו לפי הוראות הדין והמכרז - (א) מכרז שפורסם לפי החלטת ממשלה מס' 3338, מיום כ' באדר ב' התשס"ח (27 במרס 2008); (ב) מכרז שפורסם לפי החלטת ממשלה מס' 2117, מיום כ"ח בתשרי התשע"ה (22 באוקטובר 2014); (ג) מכרז להקמת מיתקן לטיפול בפסולת עירונית באזור השפד"ן. |
| 21. לא יינתן רשיון ייצור עצמי אלא אם כן המבקש מילא אחר הוראות תקנה 20(א)(3) עד (8). |
| 23. (תיקון התשע"ח) בנוסף לאמור בתקנות 2 עד 4 ו-6 עד 11, לא יינתן רשיון להולכה, אלא אם כן נתקיימו תנאים אלה: (1) למבקש רשיון הולכה או לנושאי משרה בו, יכולת מוכחת לאירגון תכנון, הקמה, מימון, תפעול והחזקה של הפעילות נושא הרשיון המבוקש; (2) ההון העצמי של החברה המבקשת רשיון לא יפחת מ-20% משווי מיתקני החשמל ורשת החשמל הדרושים לפעילות לפי הרשיון, ושיעור המימון העצמי של המיתקנים והרשת לא יפחת מ-15% משווים; היה לבעל הרשיון יותר מרשיון אחד או הגיש מספר בקשות לרשיון, יידרשו הון עצמי ושיעור מימון עצמי שלא יפחת מן השיעור הנדרש לפי תקנות אלה, לכל אחד מן הרשיונות שבידיו או לכל אחד מן הרשיונות שהוא מבקש; השר רשאי לשנות את התנאים לענין הון עצמי ושיעור המימון העצמי שבפסקה זו; (3) המבקש הוא בעל זכויות במיתקני חשמל ורשת חשמל הדרושים לביצוע הפעילות לפי הרשיון, ומתקיימות בהם הדרישות הטכניות לביצוע הפעילות כאמור; (4) מיתקני החשמל ורשת החשמל כאמור בפסקה (3), הם במצב תקין וראוי לשימוש, להנחת דעתו של המנהל, והמבקש התחייב כי יהיו במצב זה במשך כל תקופת תוקפו של הרשיון; (5) בידי המבקש זכויות במערכת שליטה ובקרה על הולכה של חשמל, לרבות בחדרי פיקוד וקשר; (6) המבקש התחייב לעסוק רק בפעילויות לפי הרשיון או הרשיונות שניתנו לו ובפעולות נלוות להן, הכל כאמור בסעיף 6(ג) לחוק; (7) המבקש התחייב להתחיל בפעילות לפי הרשיון במועד שהורתה הרשות. |
| 25. (א) השר רשאי להתנות מתן רשיון של ספק שירות חיוני במבנה ארגוני ומשפטי של מבקש הרשיון או במתן התחייבות לשינוי המבנה כאמור, במועד שיורה השר, וכן בביצוע פעילויות לפי הרשיון על ידי חברה-בת או חברה הנמנית עם תשלובת חברות שעמה נמנה בעל הרשיון בתנאים שיקבע. (ב) השר רשאי להורות לבעל רשיון ספק שירות חיוני, לשנות את המבנה הארגוני והמשפטי שלו במהלך תקופת תוקפו של הרשיון; השר לא יורה כאמור, אלא לאחר שנתן לבעל הרשיון הודעה, זמן סביר מראש, והזדמנות להשמיע טענותיו לפני השר לענין הוראותיו כאמור. (ג) לענין תקנות משנה (א) ו-(ב |
| 26. (א) תקופת תוקפו של רשיון ייצור, לא תעלה על 30 שנים, אם תחנת הכוח שבאמצעותה ייצר בעל הרשיון חשמל היא מסוג טורבינות גז, ועל 50 שנים - אם תחנת הכוח היא תחנת קיטור. |
| 27. (תיקונים: התשס"ט, התשע"ח) |
| 28. |
| 29. במשך כל תקופת הרשיון, יתקיימו בבעל הרשיון תנאי הכשירות וההתאמה לקבלת הרשיון והוא ימלא אחר כל תנאי הרשיון. |
| 29א. (תיקונים: התשס"ט, התשע"א, התשע"ח) (א) בעל רישיון לפי תקנות הקוגנרציה, תקנות הקונבנציונלי או כללי עסקאות, רשאי לבקש במועד הסגירה הפיננסית, כי אם תהיה כוונה לבטל את רישיונו, המותנה או הקבוע, תישלח הודעה על כך גם לגורם מממן, כהגדרתו בתקנות האמורות. (ב) הוגשה בקשה כאמור בתקנת משנה (א) וראתה הרשות כי קיימת עילה לביטול הרישיון, תמסור הודעה על הכוונה לבטל את הרישיון לגורם המממן, שבה יפורטו האירוע המהווה עילה לביטול הרישיון, ופרק הזמן הנדרש מבעל הרישיון לתקן את האירוע, כמתחייב מאופי האירוע ועל פי שיקול דעתה של הרשות; פרק הזמן כאמור לא יעלה על 30 ימים, אלא אם כן ראתה הרשות, כי אופי ההפרה מצדיק מתן תקופה ארוכה יותר לתיקונה. (ג) קיבל הגורם המממן הודעה כאמור בתקנת משנה (ב) רשאי הוא לפעול כדלקמן: (1) עד לא יאוחר מחלוף 30 ימים ממועד קבלת ההודעה, יודיע לרשות כי אם יבוטל הרישיון בכוונתו לבקש שהרישיון יינתן לגורם חליף; (2) עד לא יאוחר מחלוף 120 ימים ממועד קבלת ההודעה, יהיה רשאי להגיש בקשה לאישור גורם חליף לבעל הרישיון העומד בהוראות הדין ובתנאים לקבלת רישיון, אשר יקבל על עצמו את כל התחייבויות בעל הרישיון; בקשה כאמור תוגש לרשות; (3) בקשה למינוי חליף תכלול את כל הנדרש בדין ממבקשי הרישיון החדשו תוגש לרשות, תוך פירוט האם הבקש המוגשת לפי סעיף 11 או 12 לחוק, וכשהיא כוללת כל מידע רלוונטי בנוגע לחליף לרבות, הוכחה מספקת בדבר כל אלה: (א) היכולת הפיננסית והמקצועית המתקיימת בחליף, ואשר דרושה כדי לעמוד במלוא התחייבויות בעל הרישיון על פי רישיונו ועסקת הרכישה; (ב) כי החליף עומד בדרישות הדין לקבלת הרישיון המתאים או לצורך קבלת אישור בדבר שינוי השליטה בבעל הרישיון הקיים; (ג) הסכמת החליף לקבל על עצמו את כל התחייבויות בעל הרישיון לפי הדין ולפי הסכמים בינו לבין ספק שירות חיוני ולצרכנים. (ד) אושר החליף בידי הרשות, יוענק לו, רישיון באותם תנאים אשר ניתנו לבעל הרישיון אשר החליף בא במקומו והחליף יקבל על עצמו את התחייבויות בעל הרישיון הקודם, לרבות התחייבויות שקדמו למינויו. (ה) לא אישרה הרשות את החליף, תהיה הרשות רשאית לבטל את הרישיון. (ו) תיקן בעל הרישיון, לשביעות רצונה של הרשות, את העילה שבשלה סברה כי יש לבטל את רישיונו, תודיע על כך לגורם המממן, וההליכים לפי תקנות משנה (ג) עד (ה) יופסקו. |
| 32. (תיקונים: התשס"ט, התשע"ח) |
| 33. |
| 34. (תיקון התשס"ט) השר או הרשות רשאים לדרוש מבעל רשיון או ממי שפועל מטעמו, כל ידיעה ומסמך אודות הפעילות לפי הרשיון במועד, במתכונת ובאופן שיורו. |
| 35. (תיקונים: התשס"ט, התשע"ח) (א) הרשות תפקח על פעולותיו של בעל רשיון לענין הפעילות נושא הרשיון; לשם פיקוח כאמור רשאית הרשות לעשות כל פעולה הדרושה לפי תקנות אלה ורשאית היא לדרוש מבעל רשיון להציג לה כל מסמך הנזכר בתקנות אלה. (ב) הרשות תפקח על - (1) קיום הוראות החוק ותקנות אלה; (2) קיום תנאי הרשיון, לרבות מילוי אחר ההתחייבויות שנכללו בבקשה לקבלת רשיון ותוקפם של האישורים שצורפו לבקשה; (3) אופן ביצוע הפעילות לפי הרשיון; (4) רמת התחזוקה של מיתקני בעל רשיון, הציוד והמלאי המשמשים לצורכי הפעילות לפי הרשיון. (ג) אין בסמכויות הפיקוח של הרשות כדי לגרוע מסמכויות המנהל לפי החוק. |
| 36. 4 לשם פיקוח על בעל רישיון, רשאים הרשות או המנהל - (1) להיכנס, בכל עת סבירה, לחצרים של בעל רשיון, ובהסכמתו של צרכן חשמל - גם לחצריו, לצורך עריכת מדידות ובדיקות של מיתקני חשמל הנמצאים בחצרים כאמור, וכן בדיקת אופן ביצועה של הפעילות לפי הרשיון; (2) להיכנס, בכל עת סבירה, במהלך שעות העבודה, למשרדיו של בעל רשיון לצורך עיון במסמכים הנוגעים לביצוע פעילות לפי הרשיון. |
| 43. (תיקונים: התשס"ט, התשע"ח) |
| 44. תחילתן של תקנות אלה ביום ב' באלול התשנ"ז (4 בספטמבר 1997) (להלן - יום התחילה). |
| 45. |
(תיקון התשע"ח) (תקנה 43) חלק א' תכניות תקופתיות תכנית פיתוח רב שנתית של בעל רשיון הולכה או חלוקה 1. בעל רשיון הולכה או חלוקה יגיש לשר ולרשות במועד שנקבע ברשיונו או במועד שיידרש על ידי השר תכנית פיתוח רב שנתית לחמש השנים הבאות (להלן - תכנית פיתוח) אשר תכלול, נושאים אלה: (1) יעדים והנחות יסוד לגיבוש תכנית הולכה או חלוקה מן ההיבט הכלכלי והטכנולוגי ביחס לביקוש הקיים והצפוי לחשמל; (2) השקעות כספיות ותכנון תקציב; (3) פיתוח המערכת הכלל-ארצית של רשת החשמל; (4) האמצעים המתוכננים לשיפור שירותי ההולכה או החלוקה של בעל רשיון; (5) שינויים צפויים במערך כוח האדם ובהיקף כוח האדם המקצועי; (6) תוספת צפויה במיתקני חשמל - או תחנות כוח או תחנות משנה. דו"ח שנתי 2. בתום שלושה חודשים מתום כל שנת כספים יוגש דו"ח שנתי הכולל השוואה של ביצוע תכנית הפיתוח לעומת התכנון, בצירוף ניתוח ומסקנות, וכן עדכון ליתרת תקופת תכנית הפיתוח. תכנית רכש רב שנתית של בעל רשיון ספק שירות חיוני: 3. בעל רשיון ספק שירות חיוני יגיש תכנית רכש לשלוש שנים (להלן - תכנית רכש), שתכלול תכנית רכישות של ציוד והקמה של תחנות כוח, לרבות תחנות משנה ומיתקני חשמל בשלוש השנים שאליהן מתייחסת התכנית. 4. תכנית רכש תוגש אחת לשלוש שנים במועד שתודיע לו הרשות. 5. בתום כל שנת כספים יוגש דו"ח שנתי הכולל השוואה של ביצוע תכנית רכש לעומת התכנון, בצירוף ניתוח ומסקנות, וכן עדכון ליתרת תקופתה של תכנית רכש. חלק ב' תכנית עבודה שנתית של בעל רשיון ספק שירות חיוני: 6. בעל רשיון ספק שירות חיוני יגיש תכנית עבודה שנתית לא יאוחר מחודש לפני תחילת כל שנת כספים לגבי אלה: (1) יעדי התכנית, מסגרת כללית של התקציב ואומדן הביקוש לחשמל; (2) התפלגות הייצור לפי אתרים; (3) ייצור שנתי של חשמל לפי סוג יחידות הייצור; (4) אחוז שעות הניצול וההפסקות ביחידות הייצור; (5) עקומות עומס עונתיות אופייניות; (6) עקומות עומס ביום שיא וביום שפל; (7) צריכת חשמל לפי סוג התעריף ומתח אספקה; (8) מגמות בהתפתחות צריכת החשמל הביתית; (9) מגמות בהתפתחות צריכת החשמל המסחרית-הציבורית; (10) התפלגות הצריכה הביתית לפי עשירונים; (11) מגמות בהתפתחות צריכת החשמל התעשייתית; (12) טיפול בתקלות; (13) האמצעים המתוכננים לשיפור איכות השירות; (14) שינויים צפויים במערך כוח האדם ובהיקף כוח האדם המקצועי. 7. תוך שלושה חודשים מתום תקופתה של תכנית עבודה שנתית יוגש דו"ח הכולל השוואה של ביצוע התכנית לעומת התכנון, לפי הנושאים הכלולים בתכנית, בצירוף סקירת אירועים מיוחדים, ניתוח ומסקנות. |
(תיקון התשפ"ג) (תקנה 20(א)(3)(א)) תצהיר אני החתום/ה מטה ______________________ נושא תעודת זהות מס' ______________________, לאחר שהוזהרתי כי עליי לומר את האמת ואם לא כן אהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק, מצהיר בזה לאמור: 1. אני החתום/ה מטה ______________________, מס' זהות ______________________, המורשה בחתימתי לחייב את מבקש/ת הרישיון ______________________, מס' חברה ______________________ 2. אני נותן את תצהירי זה בתמיכה לבקשה לקבלת רישיון ייצור כהגדרתו בחוק משק החשמל, התשנ"ו-1996 ((להלן - הרישיון). 3. אני מצהיר כי מבקש הרישיון הוא בעל זכות במקרקעין או זכות לגבי המקרקעין, שהוקמה בהם יחידת הייצור או תחנת הכוח מסוג ______________________, הנמצאת ב ______________________, המאפשרת למבקש הרישיון שימוש במקרקעין לצורך ייצור חשמל, למשך כל תקופת הרישיון, כנדרש בתקנה 20(א)(3)(א) ובתקנה 29 לתקנות משק החשמל (תנאים ונהלים למתן רישיון וחובות בעל רישיון), התשנ"ח-1997. 4. ידוע לי כי אין במתן הרישיון כדי להוות אישור של רשות החשמל על קיומן של זכויות במקרקעין.
אישור אני החתום/ה מטה ______________________, מס' רישיון ______________________, מאשר בזה כי ביום ______________________, הופיע/ה לפני במשרדי ברח' ______________________, מר/גב' ______________________, שזיהה/זיהתה את עצמו/ה לפני לפי תעודת זהות ______________________/ המוכר/ת לי באופן אישי, ולאחר שהזהרתיו/ה כי עליו/ה להצהיר את האמת, וכי י/תהיה צפוי/ה לעונשים הקבועים בחוק אם לא י/תעשה כן, אישר/ה את נכונות ההצהרה הנ"ל וחתם/ה עליה.
|
(תיקון התשס"ה) (תקנה 20(א)(10)) תכנית לניהול סיכונים 1. (א) בעל רישיון יתכנן ויישם, על חשבונו ועל פי שיקול דעתו, במשך כל תקופת הרישיון, תכנית אסטרטגית כלכלית לניהול סיכונים, שתעסוק, בין השאר, בסיכונים האלה: (1) נזק או סיכונים לבני אדם שעלולים להיפגע מפעילות של בעל הרישיון, לרבות עובדיו, לקוחותיו, מחזיקי נכסים והציבור בכללותו, מפני נזק או אבדן לגוף או לרכוש, לרבות נזקי זיהום אוויר, מים וקרקע, וכן מפני נזקים כספיים ואחרים שעלולים להיגרם כתוצאה מהפסקת ייצור או אספקת החשמל; (2) נזק או סיכונים לרכוש וציוד לרבות יחידות הייצור, המשמשים את בעל הרישיון או מי מטעמו לבצע את הפעילות לרבות מפני נזקי טבע, רעידת אדמה, אש, ברק, שבר מכני וכיוצא באלה; (3) אבדן הכנסותיו כתוצאה מנזק לאמצעי הייצור או ללקוחותיו או לתשתית ההולכה או החלוקה או לצרכנים הסופיים; (4) אבדן או נזק שייגרם כתוצאה מפעילות של קבלני משנה מטעמו של בעל הרישיון; (5) אבדן או נזק אשר ייגרם בעת פעילות ההקמה של אמצעי הייצור, קווי התשתית והממשק עם לקוחותיו, לרבות כתוצאה מפעילות קבלני משנה מטעמו. (ב) בהתבסס על התכנית לניהול הסיכונים כאמור בפרט משנה (א), ירכוש בעל הרישיון ביטוחים מתאימים בסכומים ובגבולות אחריות מתאימים לכיסוי אחריותו ולהגנה על רכוש, והכל על פי שיקול דעתו של בעל הרישיון. (ג) בתכנית ניהול הסיכונים יפורטו ענינים אלה לפחות: (1) החשיפה לסיכונים שונים והערכת הסיכונים; (2) אמצעי מיגון, בקרה, נטרול וריסון סיכונים; (3) העברת הסיכון לאחרים, לרבות על ידי ביטוחים מתאימים; (4) נטילה של סיכון עצמי מוגדר, לרבות קביעת גובה ההשתתפויות העצמיות, ונשיאה בהן. |
(תיקונים: התשס"ה, התשע"ח) (תקנה 31) כיסוי ביטוחי מינימלי 1. (א) בעל רישיון ירכוש על חשבונו, ביטוחים מחברת ביטוח מוכרת ובעלת מוניטין, המורשה לפי חוק לעסוק בעסקי ביטוח בישראל ויחזיק בתוקף במשך כל תקופת הרישיון ועד תום 24 חודשים ממועד פקיעת רישיונו את הביטוחים המפורטים להלן, לפחות: (1) ביטוחי חבות, לכיסוי אחריות בעל הרישיון על פי כל דין, בקשר לפעילות על פי הרישיון וכל פעילות הנלווית לפעילות זו, בגבולות אחריות שלא יפחתו מהסכומים האמורים בטור ב' בטבלה שבפרט 6, לתובע, למקרה וסך הכל במצטבר לתקופת הביטוח; כיסוי ביטוחי זה יורחב לכסות את אחריות המדינה וכל מי מטעמה, בגין כל תביעה שתוגש כנגד המדינה או מי מטעמה בקשר למעשה או מחדל של בעל הרישיון בקשר לפעילותו על פי הרישיון; (2) ביטוח חבות מעבידים לכיסוי אחריות בעל הרישיון כלפי עובדיו בגבולות אחריות שלא יפחתו מהסכומים האמורים בטור ג' בטבלה שבפרט 6, לתובע, למקרה וסך הכל במצטבר לתקופת הביטוח; בעל הרישיון יוסיף את המדינה כמבוטח נוסף בפוליסה; (3) ביטוח לנכסים, לרכוש, ציוד ומלאי של בעל הרישיון שמשמש אותו בפעילות לרבות יחידת הייצור והדלק - לפחות מפני סיכונים של אש, ברק, רעידת אדמה, נזקי טבע וסיכונים נוספים בהתאם לתכניות ניהול הסיכונים של בעל הרישיון. בביטוח זה תבוטל זכות השיבוב כלפי המדינה או מי מטעמה, למעט כלפי מי שגרם לנזק, בכוונת זדון. (ב) בביטוחים כאמור בפרט משנה (א) ייכלל תנאי שמחייב את המבטח להודיע גם לרשות בכתב, על ביטול הביטוחים 60 ימים מראש לפני ביטולם. (ג) אין בביצוע דרישות הביטוח כאמור בפרטי משנה (א) ו–(ב), כדי לפטור את בעל הרישיון מכל חבות, בהתאם לרישיון ועל פי כל דין לרבות אחריותו לעריכה ויישום תכנית ניהול סיכונים מתאימה לפי התוספת הרביעית; נוסף על כך, אין בדרישות הביטוח כדי להטיל אחריות כלשהי על המדינה או מי מטעמה. 2. בעל רישיון ימציא לרשות, לפני התחלת מועד פעילותו על פי הרישיון, אישור מאת מבטחיו על עריכה וקיום הביטוחים המינימליים המפורטים בפרט 1(א) על כל תנאיהם הנדרשים, לתקופת הביטוח; בעל הרישיון ישמור את הביטוחים בתוקף וימציא אישור בתוקף, בתקופת הרישיון; אין בהמצאת האישור או אי–המצאתו, כדי להסיר מבעל הרישיון, חבות כלשהי, ואין בכך להטיל על המדינה או מי מטעמה חבות, לרבות חבות בקשר לבדיקת האישורים. 3. בלי להטיל בכך כל אחריות על המדינה או מי מטעמה, הרשות תהיה רשאית לדרוש מבעל הרישיון למסור לידיה, את תכנית ניהול הסיכונים של בעל הרישיון, לרבות מערך פוליסות הביטוח שהוציא מבטח מטעם בעל הרישיון. 4. הרשות רשאית אך לא חייבת, להורות לבעל הרישיון למסור לידיו פרטים נוספים, לתקן את תכנית ניהול הסיכונים ולערוך ביטוחים נוספים לכיסוי אחריות בעל הרישיון, או להגנה על נכסיו; הורתה הרשות כאמור או החליטה שלא להורות, אין בכך להטיל אחריות כלשהי על המדינה או מי מטעמה. 5. היקף הכיסויים הביטוחיים כמפורט בפרט 1, חל או יחול ביחס למיתקן כולו, ולא יידרש כיסוי ביטוחי נפרד לכל אחת מיחידות הייצור. 6. יצרן המשתמש במתחים המפורטים בטור (א) בטבלה שלהלן, ייבטח בסכומים הנקובים לצדם בטורים (ב) ו–(ג):
|