חוק רשות השידור, התשכ"ה-1965 1 |
| 1. [תיקונים: התשכ"ט, התשנ"ו (מס' 2), התשס"ו, התשע"ב (מס' 3)] בחוק זה - |
| 2. [תיקונים: התשכ"ט, התשע"ב (מס' 3)] הרשות תקיים את השידורים כשירות ציבורי. |
| 3. [תיקונים: התשכ"ט, התשע"ב (מס' 3)] הרשות תקיים את השידורים, בין השאר, בתחומי החברה, החינוך, מורשת ישראל, הציונות, הכלכלה, התרבות, האמנות, המדע, הבידור והספורט, במטרה - (1) לחזק ולהעמיק את זהותה הציונית של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וכמדינה קולטת עלייה; (2) לשקף את חיי המדינה, מאבק תקומתה, יצירתה והישגיה; (3) לטפח אזרחות טובה וערכים של שוויון; (4) לשקף את כל מרכיבי החברה הישראלית; (5) לחזק את הקשר עם היהדות ועם המורשת היהודית וערכיה ולהעמיק את הידיעות בתחומים אלה; (6) לשדר מידע אמין; (7) להרחיב את ההשכלה ולהפיץ דעת; (8) לקיים שידורי איכות, בשים לב לתפקידה של הרשות לקיים שידור ציבורי; (9) לקדם את היצירה המקורית הישראלית; (10) לטפח את הכרת הלשון העברית ולקדם את השימוש בה, בין השאר בהתחשב בהחלטות האקדמיה ללשון העברית; (11) לקיים שידורים בשפה הערבית לצרכיה של האוכלוסייה הדוברת ערבית, ולקדם את ההבנה והשלום עם מדינות שכנות; (12) לחזק את ערכי הדמוקרטיה, הפלורליזם והסובלנות; (13) לשקף ולתעד את חייהם ואת תרבותם של אזרחי ישראל ושל העם היהודי בתפוצות, את תרבות העמים ואת היצירה האנושית; (14) לשקף את ההוויה הישראלית בשידור אל מחוץ לישראל ולקיים שידורים ליהודי התפוצות; (15) לקדם את החינוך היהודי על כל גווניו ואת מטרות החינוך הממלכתי כאמור בחוק חינוך ממלכתי, התשי"ג-1953. |
| 4. [תיקונים: התשכ"ט, התשע"ב (מס' 3)] הרשות תבטיח כי בשידורים יינתן מקום לביטוי מתאים ומאוזן של השקפות ודעות שונות הרווחות בציבור ותשודר אינפורמציה מהימנה. |
| 4א. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] הרשות תשדר חדשות ותכניות בענייני היום. |
| 5. הרשות היא תאגיד, כשר לכל חובה, זכות ופעולה משפטית. |
| 5א. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] מקום מושבם של מוסדות הרשות הוא בירושלים; עיקר שידוריה של הרשות ישודרו מירושלים. |
| 6. הרשות תהיה גוף מבוקר כמשמעותו בסעיף 9(2) לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב]. |
| 7. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) הממשלה תמנה ועדת איתור שתפקידה לאתר ולהציע מועמדים ראויים למועצת הרשות כאמור בסעיף 14. (ב) ועדת האיתור תמנה חמישה חברים, ובהם לפחות שתי נשים, והם: (1) יושב ראש הוועדה שיבחר השר, בהסכמת שר המשפטים, והוא אחד מאלה: (א) בעל ניסיון של חמש שנים לפחות באחד מאלה, או בעל ניסיון מצטבר של חמש שנים בשניים אלה: (1) תפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי; (2) כהונה ציבורית בכירה או תפקיד בכיר בשירות הציבורי בנושאים כלכליים, מסחריים, ניהוליים או משפטיים; (ב) שופט בדימוס של בית משפט מחוזי; (2) חבר הסגל האקדמי במוסד מוכר, כמשמעותו בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח-1958, בעל מומחיות בתחום התקשורת, שיבחר יושב ראש הוועדה בהתייעצות עם יושב ראש המועצה להשכלה גבוהה כמשמעותה בחוק האמור; (3) נציג בעל מעמד בתחומי התרבות, החינוך, מדעי הרוח או מדעי החברה, ובכלל זה תקשורת, שיבחר יושב ראש הוועדה; (4) נציג בעל מעמד בתחומי מורשת ישראל או יהדות, וכן בתחום הציונות, שיבחר יושב ראש הוועדה; (5) נציג בעל מעמד בתחומי הכלכלה והניהול שיבחר יושב ראש הוועדה, בהתייעצות עם לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. (ג) לצורך בחירת שאר חברי הוועדה שבסעיף קטן (ב), יושב ראש ועדת האיתור - (1) יפרסם הודעה לציבור שבה יצוין כי כל אדם שמתקיימים בו תנאי הכשירות האמורים באותן פסקאות רשאי להציע את מועמדותו לכהן בוועדת האיתור, וכי כל גוף בלא מטרות רווח רשאי להציע מועמדים כאמור, והכל לפי התנאים המפורטים בהודעה; (2) רשאי לפנות מיוזמתו למועמדים העומדים בתנאי הכשירות האמורים באותן פסקאות ולהזמינם להגיש מועמדות. |
| 8. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] לא ימונה לוועדת האיתור ולא יכהן בה מי שיש לו זיקה אישית או עסקית לשר משרי הממשלה או מי שבשלוש השנים שקדמו להצגת המועמדות עסק בפעילות פוליטית. |
| 13א. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) חבר ועדת האיתור שאינו עובד המדינה, עובד גוף מתוקצב או עובד גוף נתמך, זכאי לקבל מהרשות גמול בעבור השתתפות בישיבות ועדת האיתור, לפי הוראות סעיף קטן (ג), ובלבד שאינו זכאי לקבל, ממקור אחר, תמורה בעבור ההשתתפות. (ב) חבר ועדת האיתור שאינו זכאי לגמול לפי הוראות סעיף קטן (א), זכאי לקבל מהרשות החזר הוצאות שהוציא לצורך השתתפות בישיבות ועדת האיתור, לפי הוראות סעיף קטן (ג), ובלבד שאינו זכאי לקבל ממקור אחר החזר הוצאות. (ג) השר, בהסכמת שר האוצר, יקבע כללים ותנאים שלפיהם תשלם הרשות גמול או החזר הוצאות לחבר ועדת האיתור בהתאם להוראות סעיפים קטנים (א) ו–(ב), ואת שיעוריהם. (ד) בסעיף זה, |
| 13ב. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] ועדת האיתור היא גוף מבוקר כמשמעותו בחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב]. |
| 14. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) הממשלה, בהמלצת השר, תמנה לרשות מועצה ובה 13 חברים, ובהם לפחות חמש נשים, והם: (1) יושב ראש המועצה, שימונה מבין שלושה מועמדים שתציע ועדת האיתור לעניין זה, שהוא בעל מעמד בתחום התקשורת, החברה או התרבות, בעל תואר אקדמי, וכן בעל ניסיון של חמש שנים לפחות באחד מאלה או בעל ניסיון מצטבר של חמש שנים לפחות בשניים או יותר מאלה: (א) תפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי; (ב) כהונה ציבורית בכירה או תפקיד בכיר בשירות הציבורי בנושאים כלכליים, מסחריים, ניהוליים או משפטיים; (ג) תפקיד ניהולי בכיר בתחום התקשורת; (2) שלושה נציגי ציבור בעלי מעמד בתחום התקשורת, אחד מהם לפי המלצת ועדת האיתור, והשניים האחרים - מבין שלושה מועמדים שתציע ועדת האיתור לשר; (3) שלושה נציגי ציבור בעלי מעמד בתחום התרבות, החינוך, היהדות, הציונות, מדעי הרוח או מדעי החברה, כל נציג מתחום שונה, שניים מהם לפי המלצת ועדת האיתור, והשלישי - מבין שני מועמדים שתציע ועדת האיתור לשר; (4) שלושה נציגי ציבור בעלי מעמד בתחום הכלכלה והניהול, שניים מהם לפי המלצת ועדת האיתור, וביניהם אחד לפחות בעל מומחיות חשבונאית ופיננסית, והשלישי - מבין שני מועמדים שתציע ועדת האיתור לשר; בחוק זה, (5) שני נציגי ציבור הידועים בפעילותם בתחום החברתי ופועלים שלא למטרת רווח לקידום ענייניו של כלל הציבור בישראל או חלק רחב ממנו, ובכלל זה לקידום שוויון בחברה, לקידום ערכים דמוקרטיים ולהעצמת מורשת ישראל, כמפורט להלן, אחד מהם לפי המלצת ועדת האיתור ואחד - שתציע ועדת האיתור לשר מבין שני מועמדים: (א) אחד מהם נמנה עם קבוצת אוכלוסייה שבמינויו יהיה כדי לצמצם פערים חברתיים-כלכליים בין קבוצת האוכלוסייה שהוא נמנה עמה לבין קבוצות אחרות, ובכלל זה תושב שכונת שיקום או שכונת מצוקה; (ב) אחד מהם מהפריפריה; בסעיף זה, (6) נציג ציבור בעל מעמד בתחום היצירה הטלוויזיונית או הקולנועית, מבין שני מועמדים שתציע ועדת האיתור לשר. (ב) על מינוי יושב ראש המועצה יחולו הוראות סעיף 60א לחוק החברות הממשלתיות, ואולם במקום הוראות סעיפים 16א ו–24(ג) לחוק האמור יחולו הוראות סעיף קטן (א)(1). (ג) מתוך רשימה של 14 המועמדים שתציע ועדת האיתור לשר לפי הוראות סעיף קטן (א), ימליץ השר לממשלה לפי הוראות אותו סעיף קטן על שבעת המועמדים לחברי המועצה ובכללם יושב ראש המועצה. (ד) לצורך איתור והצעה של מועמדים לפי הוראות סעיף זה, ועדת האיתור - (1) תפרסם הודעה לציבור שבה יצוין כי כל אדם שמתקיימים בו תנאי הכשירות האמורים בסעיף קטן (א), רשאי להציע את מועמדותו לכהן כחבר המועצה, וכי כל גוף בלא מטרות רווח רשאי להציע מועמדים כאמור, והכל לפי התנאים המפורטים בהודעה; (2) רשאית לפנות מיוזמתה למועמדים העומדים בתנאי הכשירות האמורים בסעיף קטן (א) ולהזמינם להגיש מועמדות. (ה) הרכב המועצה ישקף, קרוב ככל האפשר, את מגוון הדעות הרווחות בציבור. |
| 15. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] לא ימונה לחבר המועצה ולא יכהן בה מי שיש לו זיקה אישית או עסקית לשר משרי הממשלה, או שבשלוש השנים שקדמו להצגת המועמדות עסק בפעילות פוליטית. |
| 19. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] חבר מועצה ימונה לתקופה של ארבע שנים, וניתן להאריך את כהונתו לתקופה שלא תעלה על שישה חודשים לשם מינוי חבר מועצה חדש. |
| 21. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] קיום המועצה, סמכויותיה ותוקף החלטותיה לא ייפגעו מחמת שהתפנה מקומו של חבר בה, או מחמת ליקוי במינויו או בהמשך כהונתו, ובלבד שמכהנים כדין רוב חברי המועצה. |
| 21ו. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] חבר המועצה ינהג במילוי תפקידו בהגינות, בנאמנות ובלא משוא פנים. |
| 23. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) המועצה תמנה, באישור הממשלה, מנהל כללי לרשות שהוא בעל ידע בתחום התקשורת ובעל תואר אקדמי, וכן בעל ניסיון של חמש שנים לפחות באחד מאלה או בעל ניסיון מצטבר של חמש שנים לפחות בשניים או יותר מאלה: (1) תפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי; (2) כהונה ציבורית בכירה או בתפקיד בכיר בשירות הציבורי בנושאים כלכליים, מסחריים, ניהוליים או משפטיים, ובלבד שהוא בעל ניסיון ניהולי משמעותי; (3) תפקיד ניהולי בכיר בתחום התקשורת. (ב) המועמדים לתפקיד המנהל הכללי של הרשות ייבחרו בידי ועדה שחבריה הם כמפורט להלן (בסעיף זה - ועדה לאיתור המנהל הכללי): (1) יושב ראש המועצה, והוא יהיה יושב ראש הוועדה; (2) שני חברי המועצה שתבחר המועצה; (3) שני חברי ועדת האיתור שמונתה לפי סעיף 7 שתבחר המועצה. (ג) הוועדה לאיתור המנהל הכללי תאתר מועמדים לתפקיד המנהל הכללי, לרבות בדרך של פרסום הודעה לציבור, ותציע למועצה שלושה מועמדים לפחות, תוך דירוג התאמתם לתפקיד ומתן הנימוקים לכך בכתב; המנהל הכללי ימונה לפי הוראות סעיף קטן (א) מתוך המועמדים שהציעה הוועדה לאיתור המנהל הכללי. (ד) על מינוי המנהל הכללי יחולו הוראות סעיף 60א לחוק החברות הממשלתיות, ואולם במקום הוראות סעיפים 16א ו–37(ג) לחוק האמור יחולו הוראות סעיף קטן (א). |
| 23ב. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] הוגש נגד המנהל הכללי כתב אישום בעבירה כאמור בסעיף 23א(ב)(4), תשעה אותו המועצה מתפקידו עד למתן פסק דין סופי בעניינו. |
| 23ח. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) רשות החברות הממשלתיות תמנה לרשות רואה חשבון מבקר; על מינוי רואה החשבון ועל שכרו יחולו ההוראות לפי סעיף 44 לחוק החברות הממשלתיות, בשינויים המחויבים. (ב) רואה החשבון רשאי לעיין בכל עת במסמכי הרשות הדרושים לו לצורך מילוי תפקידו ולקבל הסברים לגביהם. (ג) רואה החשבון המבקר רשאי להשתתף בכל ישיבת מועצה הדנה בדוחות הכספיים שלגביהם ביצע פעולות ביקורת או בישיבת מועצה המתכנסת לפי סעיף קטן (ו). (ד) על רואה החשבון המבקר יחולו, בשינויים המחויבים, הוראות סעיף 45 לחוק החברות הממשלתיות והוראות סעיפים 160 ו–161 לחוק החברות. (ה) נודע לרואה החשבון המבקר אגב פעולת הביקורת, על ליקויים מהותיים בבקרה החשבונאית של הרשות, ידווח על כך ליושב ראש המועצה ולרשות החברות הממשלתיות. (ו) הודיע רואה החשבון המבקר על ליקויים כאמור בסעיף קטן (ה), יזמן יושב ראש המועצה, בלא דיחוי, ישיבת מועצה לדיון בנושאים שהובאו לידיעתו. (ז) רואה החשבון המבקר אחראי כלפי הרשות ורשות החברות הממשלתיות לאמור בחוות דעתו לגבי הדוחות הכספיים. (ח) אין בהוראות סעיף קטן (ז) כדי לגרוע מאחריותו של רואה החשבון המבקר לפי כל דין. |
| 23ט. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] לרשות יהיה יועץ משפטי שיהיה עובד הרשות. |
| 23י. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) המבקר הפנימי של הרשות יהיה עובד הרשות. (2) בלי לגרוע מהוראות סעיף 6 לחוק הביקורת הפנימית, המבקר הפנימי יגיש דין וחשבון על ממצאיו למועצה ולוועדת הביקורת, ובכלל זה דין וחשבון שנתי; (א) קביעת תכנית העבודה של המבקר הפנימי תיעשה לאחר התייעצות עם המנהל הכללי של הרשות; (ב) המועצה רשאית, בשים לב לתכניות העבודה המאושרות, להטיל על המבקר הפנימי משימות של ביקורת פנימית נוספות על הקבועות בתכנית העבודה. |
| 24. [תיקונים: התשכ"ט, התשע"ב (מס' 3)] (א) קבלת עובדי הרשות ומינוייהם ייעשו על ידי הרשות ויהיו כשל עובדי המדינה בתיאומים שקבעה המועצה בכללים על פי סעיף 33. (ב) התפקוד של עובדי הרשות, התקן, השכר, הגימלאות ותנאי העבודה יהיו כשל עובדי המדינה למקצועותיהם - בהתחשב באופיים המיוחד של תפקידים המיוחדים לרשות בלבד; ובשים לב לכך הם ייקבעו על ידי המועצה. (ב1) בקביעת תנאי עבודתם של עובדי הרשות לא תהיה הפליה בין עובדי מחלקות שונות, ובכלל זה של עובדי רשת מורשת של הרשות, לעומת רשתות אחרות ברדיו. (ג) הרשות רשאית להתקשר לתקופות מוגבלות או למשימות מסוימות, עם אדם כלשהו, אם קיימת, בנסיבות העניין, הצדקה מיוחדת להתקשרות בתחום התוכן והיצירה, ובשים לב לכישוריו המיוחדים של אותו אדם. (ד) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מסמכות הרשות להתקשר בחוזים מיוחדים, במקרים ולפי תנאים שבהם ניתן להעסיק עובדים בשירות המדינה בחוזה מיוחד, וכן עם סוגי עובדים שקבעה המועצה. (ה) על אף האמור בסעיף קטן (ב), הוראות פרק ב' לחוק שירות המדינה (גמלאות) [נוסח משולב], התש"ל-1970 (להלן - חוק הגמלאות), לא יחולו על עובדי רשות השידור המועסקים בדירוג עיתונאים ועיתונות הפקה, שחוק הגמלאות חל לגביהם, מכוח סעיף זה, ערב תחילתו של חוק רשות השידור (תיקון מס' 27), התשע"ב-2012. |
| 24א. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) לצורך קביעת זכויות של עובד רשות השידור שחוק הגמלאות חל עליו, כולו או חלקו, מכוח סעיף 24, ופרש בתקופה שבין יום כ"ו בטבת התשע"א (31 בינואר 2011) לבין תום תקופת סיום העבודה, כמשמעותה בסעיף 4 להסכם סיום העסקה, לפי סעיף 15(4) או 17(2) לחוק הגמלאות, תחושב תקופת השירות כתקופה גדולה משהיתה למעשה, כך ששיעור קצבתו יגדל בשיעור של עשר נקודות האחוז או בשיעור בנקודות האחוז שבו היה גדל שיעור קצבתו אילו שירת עד תום החודש שבו היה גדל שיעור קצבתו אילו שירת עד תום החודש שבו היה מגיע לגיל פרישת חובה, לפי הנמוך, ובלבד ששיעור הקצבה לא יעלה על 70% מהמשכורת הקובעת של העובד המחושבת כאילו עבד במשרה מלאה בכל תקופת שירותו, והכל בהתקיים תנאים אלה, ובכפוף לתנאים שנקבעו לעניין הגדלת תקופת השירות לפי סעיף 100 לחוק הגמלאות: (1) שר האוצר קבע בצו כי התקיימו כל התנאים לפי הסכם סיום ההעסקה והסכמי העבודה להגדלת תקופת שירות כאמור בסעיף קטן זה; (2) בחודש שבו פרש מהשירות ברשות הגיע לגיל 50 וטרם הגיע לגיל 64 ו–11 חודשים; (3) במועד פרישתו זכאי העובד לקצבה לפי חוק הגמלאות; (4) לא מתקיימים בעובד אחד או יותר מהתנאים המנויים בסעיף 5.2 להסכם סיום ההעסקה; (5) לגבי מי ששולם לו מענק לפי סעיף 22(א) לחוק הגמלאות שחושב בהתאם להוראות פסקה (2) של הסעיף האמור, ואשר במסגרת הקצבה שהוא זכאי לה בזמן פיטוריו לעניין אותה פסקה לא הובאה בחשבון הגדלת תקופת השירות שהוא זכאי לה לפי סעיף זה - העובד השיב לאוצר המדינה את ההפרש שבין סכום המענק ששולם לו לבין סכום המענק המגיע לו כשמובאת בחשבון הגדלת תקופת השירות כאמור. (ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), סך הגדלות תקופת השירות לפי סעיף הקטן האמור ולפי סעיף 100 לחוק הגמלאות לא יעלו על תקופת שירותו בפועל של העובד. (ג) בסעיף זה - |
| 27. כל הסכומים שהוקצבו לקול-ישראל בחוק התקציב לשנת הכספים שבה חל יום תחילת חוק זה, ולא הוצאו עד לאותו יום, יועמדו לרשות הרשות. |
| 28. 3 [(תיקון התשע"ב (מס' 2)] (א) הרשות לא תהא רשאית למכור או להעביר בדרך אחרת משדרים, נכס מקרקעין או נכסים אחרים שבבעלותה, שהשר קבע, בתקנות, כי הם נכסים חיוניים, אלא באישור השר. (ב) הרשות לא תהא רשאית למשכן נכס חיוני כמשמעותו בסעיף קטן (א) שברשותה או להשכירו לתקופה העולה על עשר שנים, אלא באישור השר. |
| 28ב. (תיקון התשע"ב) (א) על אף האמור בסעיף 28א, בתקופות המפורטות להלן יהיו אלה פטורים מתשלום האגרה כולה: (1) בשנים 2012 עד 2016 - יוצא צבא המשרת בשירות סדיר והוכר לפי פקודות הצבא כחייל בודד הזכאי להשתתפות בשכר דירה או כחייל הזכאי להשתתפות בשכר דירה מטעמי מרחק של מקום מגוריו ממקום שירותו; בסעיף זה, (2) בשנים 2012 ו–2013 - אזרח ותיק; בסעיף זה, (ב) הפטור ליוצא צבא ולאזרח ותיק לפי סעיף קטן (א) ימומן מתקציב המדינה. (ג) שר האוצר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי להאריך, בצו, את התקופות האמורות בסעיף זה, כולן או חלקן, בתקופות נוספות, כפי שיקבע. |
| 29. [תיקונים: התשל"ד, התשמ"א, התשנ"ד, התשנ"ו, התשס"ג (מס' 2), התשע"ב (מס' 3)] (א) השר בהסכמת שר האוצר ובהתיעצות עם המועצה רשאי לקבוע הוראות בדבר מועד תשלום האגרה, וכן בדבר - (1) דרכי גביית האגרה, במישרין או בגביה מרוכזת או בדרך אחרת; (2) מתן הנחה למי ששילם את מלוא האגרה מראש או באמצעות גביה מרוכזת; (3) מתן פטור מתשלום האגרה, כולה או מקצתה, לסוגים מסויימים של מחזיקי מקלטים; (4) חיוב בתשלום ריבית והפרשי הצמדה והטלת קנס פיגורים במקרה של אי תשלום האגרה, כולה או מקצתה, במועדה. (ב) האגרה, הריבית, הפרשי ההצמדה והקנס ייגבו על פי פקודת המסים (גביה), כאילו היו מס כמשמעותו באותה פקודה. (ג) המנהל הכללי או מי שהוא הסמיכו לכך רשאי לוותר על ריבית, הפרשי הצמדה או קנס, כולם או מקצתם, אם הוכח להנחת דעתו כי לפיגור בתשלום האגרה גרמו נסיבות שלא היתה לחייב שליטה עליהן. (ד)-(ה) (בוטלו). |
| 29ב. (תיקונים: התשל"ד, התשנ"ד, התשנ"ו) (א) מי שאינו סוחר, והגיעו להחזקתו מקלט טלוויזיה הטעון תשלום אגרה, ימסור הודעה על כך לרשות השידור, בדרך ולפי פרטים שייקבעו בתקנות, תוך שלושים יום מהיום שהמקלט הגיע להחזקתו או תוך ששים יום מיום פרסומו של חוק רשות השידור (תיקון מס' 4), התשל"ד-1973, לפי המועד המאוחר. (ב) העובר על הוראות סעיף קטן (א), דינו - קנס 500 לירות, ורשאי בית המשפט גם להטיל עליו כפל אגרה בשל השנה הראשונה שבה החזיק את המקלט ללא מתן הודעה או תשלום האגרה. |
| 29ג. (תיקון התשנ"ב) הוראות חוק זה והתקנות שלפיו בדבר אגרה בעד החזקת מקלט טלויזיה יחולו גם על תושב אזור יהודה והשומרון או אזור חבל עזה שהוא אחד מאלה: (1) אזרח ישראלי כמשמעותו בחוק האזרחות, התשי"ב-1952; (2) רשום במרשם האוכלוסין לפי חוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה-1965; (3) זכאי לעלות לישראל לפי חוק השבות, התש"י-1950; (4) חבר בני אדם שבו אחד מן המנויים בפסקאות (1) עד (3) הוא בעל שליטה כמשמעותו לפי סעיף 32(9) לפקודת מס הכנסה. |
| 30. הרשות רשאית להקים קרן לצרכי פיתוח ולהפריש לה מהכנסותיה. |
| 32. (תיקון התשס"ט) (א) הרשות רשאית לקבל מילוות למטרות פיתוח; המילוות טעונים הסכמת הממשלה ואישור ועדת הכספים של הכנסת. (ב) על אף הוראות סעיף קטן (א), בתקופה שמיום תחילתו של חוק רשות השידור (תיקון מס' 21 והוראת שעה), התשס”ט-2008, עד יום י”ח בטבת התשע”ג (31 בדצמבר 2012), רשאית הרשות לקבל מילוות הנחוצים לה לצורך יישום תכנית להבראת הרשות, בין אם הם למטרות פיתוח ובין אם למטרות אחרות; מילוות לפי סעיף קטן זה טעונים אישור השר ושר האוצר ואינם טעונים אישור כאמור בסעיף קטן (א); בתחילת כל רבעון תדווח הרשות לוועדת הכלכלה של הכנסת על המילוות שקיבלה לפי סעיף קטן זה ברבעון שקדם למועד הדיווח; לעניין זה, |
| 32א. [תיקונים: התשכ"ו, התשע"ב (מס' 3)] |
| 33. [תיקונים: התשכ"ט, התשע"ב (מס' 3)] (א) המועצה רשאית, באישור השר, לקבוע כללים לניהולה של הרשות ולפיקוח על השידורים, ולביצועם היעיל של תפקידיה לפי חוק זה. (ב) (בוטל). |
| 34. כללים לפי חוק זה יפורסמו ברשומות. |
| 36. לענין תשלום מסים, מס בולים, אגרות, ארנונות ותשלומי חובה אחרים, המגיעים למדינה או לרשות מקומית, דין הרשות כדין המדינה. |
| 37. לענין חוק הנזיקין האזרחיים (אחריות המדינה), התשי"ב-1952, למעט סעיף 4 בו, דין הרשות כדין המדינה. |
| 37א. (תיקון התשכ"ט) לענין סעד בדרך צו מניעה, דין הרשות כדין המדינה בכל ענין הקשור, במישרין או בעקיפין, בשידורים או בהכנתם. |
| 38. זכות היוצרים ביצירה שהוכנה על פי הזמנת הרשות תהא נתונה לרשות, זולת אם הוסכם אחרת בין מי שהכין את היצירה או החומר ובין הרשות. |
| 40. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) דין עובדי הרשות כדין עובדי המדינה לענין חיקוקים אלה: (1) חוק לתיקון דיני העונשין (עובדי הציבור), התשי"ז-1957; (2) פקודת העדות; (3) פקודת הנזיקין האזרחיים, 1944; (4) חוק שירות המדינה (סיוג פעולה מפלגתית ומגביות כספים), התשי"ט-1959 (בסעיף זה - חוק הסיוג); (5) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979. (ב) הממשלה תקבע, בהתייעצות עם ועדת העבודה של הכנסת ובהודעה שתפורסם ברשומות, סוגים של עובדי הרשות שעליהם יחולו האיסורים המתוארים בסעיף 1 לחוק הסיוג, דרך כלל או לתקופה שתקבע. (ג) הוראות חוק שירות המדינה (משמעת), התשכ"ג-1963, יחולו, בתיאומים המחוייבים, על כל עבירה על חוק הסיוג שעבר עובד הרשות; אין באמור בסעיף קטן זה כדי למנוע מהממשלה להשתמש לגבי הרשות בסמכותה לפי סעיף 75 לחוק האמור. |
| 41. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] הרשות לא תחתום על הסכם עם ממשלה זרה או עם גוף במדינה זרה שלישראל אין עמה יחסים דיפלומטיים, אלא באישור הממשלה. |
| 43. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] כל מינוי של המועצה, של היושב ראש ושל המנהל הכללי, יפורסמו ברשומות. |
| 44א. (תיקון התש"ן) (א) האפיקים ותדרי הרדיו העומדים לרשותה של מדינת ישראל, על פי הסדרים בין-לאומיים, לצורך שידורי טלויזיה ורדיו, ישמשו - (1) לשידורי הרשות; (2) לשידורי הטלויזיה הלימודית לבתי הספר; (3) לשידורי גלי צה"ל - שידורי רדיו של צבא הגנה לישראל; (4) לשידורים לפי חוק הרשות השניה לטלויזיה ורדיו, התש"ן-1990. (ב) סדרי החלוקה והשימוש באפיקים ובתדרי הרדיו האמורים בסעיף קטן (א) ייקבעו בידי השר יחד עם שר החינוך והתרבות ועם שר התקשורת 4 ; היו חילוקי דעות בין השרים לענין קביעה כאמור, תכריע הממשלה. |
| 44ג1. 5 (תיקון התשס"ח) הרשות רשאית להפיק בעבור בעל רישיון כללי לשידורי כבלים, כהגדרתו בסעיף 6א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, חדשות מקומיות ותכניות בענייני היום, תמורת תשלום, בהתאם להוראות סעיף 6ב(א) לחוק האמור, ובלבד שהמישדרים האמורים, כולם או חלקם, ישודרו גם במסגרת שידוריה; מישדרים לפי סעיף זה לא ייחשבו להפקה מקומית לעניין חוק זה. |
| 44ד. (תיקון התשנ"ט) מחצית לפחות מהשירים המשודרים ברדיו במהלך כל חודש יהיו שירים בשפה העברית; בסעיף זה, |
| 44ה. [תיקון התשס"ח (מס' 3)] (א) קליטתם והפצתם של שידורי טלוויזיה בשיטה האנלוגית, יופסקו בתום 18 חודשים מהמועד הקובע, ובלבד שבאותו מועד שידורי הטלוויזיה של הרשות מופצים באמצעות תחנות שידור ספרתיות, לציבור יש אפשרות זמינה לרכישת ציוד לקליטת שידורי טלוויזיה בשיטה הספרתית ופורסם צו לפי סעיף 51ג לחוק הרשות השניה. (ב) על אף הוראות סעיף קטן (א), רשאית הרשות להאריך את התקופה האמורה בסעיף קטן (א), לתקופה נוספת שלא תעלה על שישה חודשים, אם נוכחה כי דחייה כאמור נדרשת בשל שיקולים של טובת הציבור או שמתקיימים טעמים אחרים המצדיקים דחייה כאמור. (ג) בסעיף זה - |
| 44ו. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) הרשות רשאית להעביר תוכן באמצעים טכנולוגיים אחרים מהאמור בהגדרה "השידורים", ובכלל זה, באמצעות רשת האינטרנט ובאמצעות מערכת רדיו טלפון נייד כמשמעותה בחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. (ב) הרשות לא תעביר תוכן כאמור בסעיף קטן (א), אלא במקביל לשידורו בשידור ראשוני ברדיו או בטלוויזיה, או לאחר שידורו כאמור; ואולם רשאית הרשות להעביר חלק מהתוכן האמור אף לפני השידור הראשוני כאמור או גם אם לא ישודר ברדיו או בטלוויזיה, ובלבד שאינו חלק משמעותי מתוכן זה; הוראות סעיף קטן זה לא יחולו על שידורי חדשות כמשמעותם בסעיף 4א. (ג) על תוכן המועבר לפי סעיף זה יחולו ההוראות לפי חוק זה החלות על שידורים, למעט הוראות סעיף 44ג, בשינויים המחויבים. (ד) בלי לגרוע מהוראות סעיף קטן (ב), הרשות רשאית לשלב באתר האינטרנט שלה הודעות פרסומת, למעט תשדירי פרסומות, ובלבד שהן יופרדו מהתוכן המועבר על ידה באתר, בהתאם לכללים שקבעה המועצה; תחילת שילוב הודעות הפרסומת והכללים כאמור טעונים את אישור הוועדה המשותפת; בסעיף זה, (ה) אין בהוראות סעיפים קטנים (ב) עד (ד) כדי למנוע מהרשות את האפשרות להעביר תוכן כאמור בסעיף קטן (א) הכולל תשדירי פרסומת, במקביל לשידור לפי הוראות סעיף 25א בשידור ראשוני ברדיו. |
| 46א. [תיקון התש"ע (מס' 2)] (א) שודרה הודעת חירום בשידורים של רשות השידור - (1) תשודר מיד לאחריה הודעה בערבית, ברוסית ובאמהרית המפנה לצפייה בשידורי הרשות בשפות אלה, או להאזנה להם, לפי העניין, וכן לגל שקט, אם הוא מופעל באותה עת; (2) בשידורי הרשות תשודר הודעה מתורגמת של הודעת החירום לשפות כאמור בפסקה (1), סמוך ככל האפשר לשידור הודעת החירום בשפה העברית. (ב) בסעיף זה - |
| 48א. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] (א) בלי לגרוע מהוראות חוק הארכיונים, למעט בעניין דרכי העמדת חומר ארכיוני לעיון הקהל, הרשות תשמר ותתעד את שידוריה החל מיום הקמתה וכן תוכן אחר שהיא מעבירה לפי סעיף 44ו, ותעמידם לעיון הציבור בדרכים שתקבע המועצה בכללים, ובלבד שהתעריפים שתגבה הרשות לפי סעיף זה ייקבעו בהתחשב בעקרון העלות בלא רווח. (ב) אין בהוראות סעיף זה - (1) כדי לגרוע מתחולת חוק הארכיונים לעניין חומר ארכיוני אחר של הרשות; (2) כדי למנוע מהרשות להעביר לכנסת חלקים מארכיון הרשות המתעדים את דיוני הכנסת וועדותיה, ששודרו לפי הסכם בין הכנסת לבין הרשות ולפי חוק שידורי טלוויזיה מהכנסת (הוראת שעה), התשנ"ז-1997, ובלבד שהוראות סעיף זה לעניין שימור ותיעוד של השידורים ולעניין העמדה לעיון הציבור יחולו גם על הכנסת. (ג) בסעיף זה - |
| 50. הסעיפים 5ה-5א לפקודת הטלגרף האלחוטי - בטלים. |
| 51. תחילתו של חוק זה היא כתום שלושה חדשים מיום קבלתו בכנסת. |
| 52. [תיקון התשע"ב (מס' 3)] השר ממונה על ביצוע חוק זה והוא רשאי, בהמלצת המועצה, להתקין תקנות לביצועו. |
| 2. תכניות סוגה עילית (תיקון התשס"ו) |
| 3. שעות שידור (תיקון התשס"ו) |
| 4. הוצאה שנתית למימון רכישה של הפקות מקומיות (תיקון התשס"ו) |
| 5. הוצאה שנתית למימון רכישה של תכניות סוגה עילית [תיקונים: התשס"ו, התשע"ב (מס' 3)] |
| 1. 6תחילה ומינויים ראשונים 1. 6 (א) בכפוף להוראות סעיף קטן (ב), תחילתו של תיקון התשע"ב (מס' 3) ביום פרסומו (להלן - יום התחילה). (ב) תחילתם של הוספת כותרת פרק שלישי1, סעיפים 16, 17, 19 עד 21ג, 21ה, 21ח, 22, 22א(א), (ב) ו–(ד), 23ד עד 23ו, 23ז(ה), 25א, 29, 33, 42, 43, 44, 44ב, 44ג, 48 ו–52 לתיקון, ביום השלמת מינוי המועצה הראשונה (להלן - יום מינוי המועצה). (ג) חברי ועדת האיתור הראשונה ימונו לפי סעיף 7 לחוק, בתוך שנה מיום התחילה. (ד) חברי מועצת הרשות הראשונה ימונו לפי סעיף 14 לחוק, בתוך שנתיים מיום התחילה או במועד סיום כהונת המליאה שמונתה בהתאם לפרק שני לחוק העיקרי כנוסחו ערב יום התחילה, לפי המוקדם. (ה) השר כהגדרתו בחוק יפרסם ברשומות הודעה על יום השלמת מינוי ועדת האיתור הראשונה ועל יום מינוי המועצה. |
| 2. כללים ראשונים |
| 3. הוראות מעבר 3. (א) המליאה וחברי הוועד המנהל שכיהנו ערב יום מינוי המועצה ימשיכו לכהן בתפקידיהם עד יום מינוי המועצה (להלן - תקופת המעבר), ויהיו נתונות להם הסמכויות שהיו נתונות להם לפי החוק ערב יום התחילה וכן סמכויות נוספות הקבועות בתיקון בהוראות שתחילתן ביום התחילה; בתקופת המעבר יראו את יושב ראש הרשות כיושב ראש המועצה ואת חברי המליאה כחברי המועצה, אלא אם כן נאמר במפורש אחרת, והכל בשינויים המחויבים. (ב) בתקופת המעבר יחולו הוראות חוק זה בשינויים אלה: (1) בסעיפים 24, 24א, 25ג, 25ד, 35, 44ו ו–48א לחוק, במקום "המועצה" יבוא "הוועד המנהל"; (2) הפרק השני והפרק השלישי לחוק, כנוסחם ערב יום התחילה, יחולו על המליאה והוועד המנהל שיכהנו בתקופת המעבר, במקביל לפרק השני לחוק, ולהוראות סעיפים 14 ו–15 לחוק, שיחולו על הליכי מינוי ועדת האיתור הראשונה ופעילותה ועל הליכי מינוי המועצה הראשונה, לפי העניין; אין בקיום ההליכים למינוי ועדת האיתור הראשונה או במינויה או בקיום ההליכים למינוי המועצה הראשונה כדי לגרוע מסמכויות המליאה והוועד המנהל או מתוקף פעולותיהם; (3) מי שהתמנה ערב מינויה של ועדת האיתור הראשונה למנהל הכללי של רשות השידור, יחולו על מינויו לתפקיד ועל כהונתו בתפקיד הוראות סעיפים 23 עד 23ג לחוק כנוסחן ערב יום התחילה, עד תום תקופת המעבר; ואולם ניתן לשוב ולמנותו לתקופת כהונה נוספת של ארבע שנים לפי הוראות סעיף 23א(א) לחוק; (4) סעיפים 23 עד 23ג לחוק, יחולו על מנהל כללי שימונה החל ממועד מינויה של ועדת האיתור הראשונה, ואולם עד תום תקופת המעבר, בכל מקום, במקום "המועצה" יקראו "המליאה"; ובמקביל יחולו עליו הוראות סעיף 23ג לחוק, כנוסחו ערב יום התחילה, עד תום תקופת המעבר; (5) במקום האמור בסעיף 18 לחוק, כנוסחו בסעיף 9 לתיקון יקראו:
(6) בסעיף 21ד לחוק, במקום "המועצה" תבוא "המליאה" ובמקום "יושב ראש המועצה" יבוא "יושב ראש הרשות", ובסעיף קטן (א), לפני "בעל מומחיות" יקראו "במידת האפשר"; (7) בסעיפים 21ו, 21ז ו–23י לחוק, בכל מקום, במקום "המועצה" יבואו "המליאה והוועד המנהל"; (8) בסעיף 23ח לחוק, במקום "המועצה" יקראו "הוועד המנהל", ואולם מי ששימש רואה חשבון מבקר של רשות השידור ערב יום התחילה יוסיף לשמש בתפקידו לפי תנאי ההסכם שנכרת ערב יום התחילה בינו לבין הרשות. (ג) מי שכיהן ערב יום התחילה כחבר במליאת רשות השידור, לא תבוא התקופה שבה כיהן בתפקיד זה במניין לפי סעיף 19 לחוק, ובלבד שהוראה זו לא תחול על יותר מארבעה חברי מליאה. (ד) כל עוד לא נקבע אחרת בכללים לפי סעיף 21ה(ג) לחוק, יחולו לגבי יושב ראש המועצה תקנות רשות השידור (גמול), התשל"ח-1978, כנוסחן ערב יום התחילה, כפי שחלו לגבי יושב ראש רשות השידור. |