תיק הצעת חוק מס':803-10-2014-000032
סימוכין: 803-99-2014-013462
תזכיר חוק
א. שם החוק המוצע
תזכיר חוק ההוצאה לפועל (ביטול מאסר חייבים) (תיקון מס'...), התשע"ד-2014
ב. מטרת החוק המוצע והצורך בו
חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 29), התשס"ט-2008[1] (להלן: תיקון 29), אשר נכנס לתוקפו בשנת 2009, ערך רפורמה מקיפה בתחום ההוצאה לפועל. אחד מעקרונות תיקון 29 היה הגברת יכולת הגבייה מנכסיו של החייב תוך צמצום הפגיעה בחירותו. לשם כך נקבעו בתיקון אמצעים לקבלת מידע על נכסי החייב מהם ניתן לגבות את החוב. כמו כן, ניתנה אפשרות להטיל מגבלות שונות על חייבים, שפגיעתן קטנה מזו של המאסרים. במקביל לכלים האמורים צומצמה אפשרות השימוש במאסרים כנגד חייבים שאינם חייבים במזונות.
במסגרת תיקון 29 נקבעה הוראת שעה לפיה בתום שנתיים מיום כניסת התיקון לתוקף תבוטל לחלוטין האפשרות לאסור חייב בהליכי ההוצאה לפועל, למשך שנתיים, למעט מאסרים שיוטלו על חייבים במזונות. זאת על מנת לבחון אם כלי האכיפה החדשים מקנים מענה הולם לגבייה, המאפשר לבטל כליל את השימוש במאסרים ככלי לגבייה אזרחית. על מנת לבחון את השפעת התיקון על הגביה, נקבעה חובת דיווח לוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת על יישום הוראות החוק בדבר צווי הבאה וצווי מאסר, כפי שתוקנו במסגרת תיקון 29, לרבות בתקופה בה בוטלו המאסרים בהתאם להוראת השעה.
הוראת השעה הוארכה למשך שנה נוספת במסגרת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 29)(תיקון מספר 3), התשע"ג-2013.
לאור האמור, החל מיום 16.5.2011 קרי במהלך שלוש השנים האחרונות, לא ניתנו צווי מאסר, פרט לגבי חייבים במזונות. במהלך תקופה זו, נבחנה יעילותם של הכלים השונים שנקבעו בתיקון 29, ונבחנה השפעת ביטול המאסרים על שיעורי הגבייה. זאת לשם בחינת הצורך בהסדר אכיפה חדש. הוראת שעה זו עומדת לפקוע ביום 15.5.2014.
המאסרים ככלי אכיפה בהוצאה לפועל
מערכת ההוצאה לפועל נועדה, בראש ובראשונה, להגן על זכות הקניין של הזוכה, שהינה זכות חוקתית המעוגנת בסעיף 3 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, וזאת באמצעות מתן אמצעים יעילים לגביית החוב. עם זאת, המערכת מחויבת גם לשמירה על זכויותיו של החייב. זכותו של החייב לחירות אף היא נהנית ממעמד חוקתי. סעיף 5 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו קובע כי "אין נוטלים ואין מגבילים את חירותו של אדם במאסר, במעצר, בהסגרה או בכל דרך אחרת".
אמצעי המאסר הוא אמצעי חריג ככלי לגביית חוב אזרחי. מטרתו במסגרת ההליך האזרחי היא לשמש אמצעי כפייה לתשלום החוב, ולא אמצעי ענישה על אי תשלום.
תיקון 29 לא שלל לחלוטין את אפשרות מאסרו של החייב ככלי לאכיפת חיובים בהוצאה לפועל. עם זאת, נקבע במסגרת תיקון 29 כי לרשם סמכות להטיל מאסר על חייב רק אם שוכנע כי הדבר מוצדק בנסיבות העניין, בהתחשב בפגיעה בחייב, וכי נוכח הליכים אחרים שננקטו לגביית החוב, לרבות הליכים לקבלת מידע על החייב והגבלות אחרות שהוטלו עליו, אין הליכים אחרים שפגיעתם פחותה היכולים להביא לתשלום החוב. בנוסף נקבע, כי לא ניתן יהיה לאסור את החייב אלא אם כן גובה החוב עולה על 2,000 ₪. עוד נקבע במסגרת תיקון 29, כי תנאי להטלת המאסר הוא שנערכה חקירת יכולת בפני רשם ההוצאה לפועל בששת החודשים הקודמים למתן הצו, וכי הוא שוכנע, כי החייב יכול לפרוע את חובותיו. הוראות אלה התבססו על כך שמאסר חייבים בגין חוב אזרחי פוגע פגיעה קשה בזכות לחירות, וכן כי יש לוודא שלא ייאסר חייב שאין ביכולתו לשלם את החוב. לפיכך, הטלת מאסר על חייב, צריכה להיות המוצא האחרון, לאחר שננקטו הליכים אחרים לשם גביית החוב.
כאמור, כיום בעקבות תיקון 29, עומדים לרשותו של הזוכה אמצעים רבים לגביית החוב. התיקון הקנה לזוכה אפשרות לקבל מידע נרחב אודות נכסיו של החייב מהם הוא יכול לפרוע את החוב. כן נקבעו הגבלות שונות שניתן להטיל על החייב.
בתקופת הוראת השעה נבחנו ההצדקות להותרת כלי המאסרים ככלי אכיפה בהוצאה לפועל, בהתחשב באמצעי האכיפה שנוספו בתיקון 29. במסגרת הבדיקה עלה כי למרות ביטול המאסרים, חלה עלייה בשיעור הגבייה של מערכת ההוצאה לפועל. אמנם, נותר מספר לא מבוטל של חייבים בעלי יכולת שאינם משלמים את חובותיהם. אולם כנגד "גרעין קשה" זה של חייבים יש להעדיף נקיטה באמצעים אחרים, פוגעניים פחות, על פני השבת המאסרים.
עמדה זו מתחזקת במיוחד לאור הקושי לבודד את החייבים בעלי היכולת, המשתמטים מתשלום חובותיהם, מתוך קבוצת החייבים שאינם משלמים את חובותיהם. החשש הוא כי למרות התנאים שנקבעו במסגרת תיקון 29, עלול להיאסר, בטעות, מי שאינו בעל יכולת כלכלית. לחילופין, איום המאסר עלול לגרום לחייב לפנות למקורות אחרים לקבלת הכספים, בין אם לקרוביו ובין אם לשוק האפור.
גם מבט השוואתי על מדינות העולם מלמד כי המגמה הכללית במדינות המערב היא כי אין לנקוט בהליכי מאסר נגד חייבים שלא משלמים את חובם. אמנם השימוש בכלי המאסר של חייבים בחוב אזרחי לא בוטל כליל בכל המדינות המפותחות, אך המגמה הכללית היא כי יש לצמצם את השימוש במאסר כאמצעי לגביית חוב אזרחי. לרוב, מאסר חייבים, אם מתאפשר, מוטל כאשר לאי תשלום החוב נלווה מעשה רמייה או הברחת רכוש, או כאשר הדבר נעשה תוך כוונה לבזות את בית המשפט.
לאור האמור, מוצע לבטל את כלי המאסרים בהוצאה לפועל, פרט למאסר בשל חוב מזונות.
לצד זאת, מוצע להגדיל את אמצעי הגביה שעומדים לרשות הזוכה, במיוחד לצורך הטיפול באותה קבוצה של חייבים בעלי יכולת, שאינה משלמת על אף אמצעי האכיפה שנוספו בתיקון 29. כך מוצע לקבוע, כי רשם ההוצאה לפועל יוסמך לרשום את שמו של חייב, המשתמט מתשלום חובותיו, במרשם חייבים בעלי יכולת המשתמטים מתשלום החוב.
כמו כן, מוצע להגדיל את מקורות המידע אודות נכסי החייב והדרכים לאתרו. נקודת המוצא היא שככל שהאמצעים לקבלת מידע על החייב ולמימוש נכסיו יהיו אפקטיביים יותר, יקטן מספר המקרים שבהם תוכל לעלות טענה שהחייב הוא בעל יכולת על אף שלא ניתן לשים יד על נכסיו.
עיקרי החוק המוצע:
1. ביטול השימוש במאסרים עבור מי שאינו חייב במזונות – מוצע לבטל את סעיף 70, המאפשר הטלת מאסר בגין אי תשלום חוב.
2. קבלת מידע על דרכי התקשרות עם החייב – מוצע לתקן את סעיף 7ב לחוק ההוצאה לפועל ולקבוע כי למערכת ההוצאה לפועל יימסר מידע על מספרי הטלפון הניידים והנייחים של חייב, מבעלי רישיון למתן שירותי בזק פנים ארציים נייחים או שירותי רדיו טלפון נייד, לפי חוק התקשורת (בזק ושירותים), התשמ"ב-1982. זאת ובלבד שהחייב לא ביקש מבעל הרישיון כי מספר הטלפון שלו יהיה חסוי. מספרי הטלפון כאמור יתבקשו וימסרו בדרך שלא תחשוף בפני הגורמים האמורים בפרט (14) לתוספת השניה את זהות החייבים. מידע זה ישמש את מערכת ההוצאה לפועל ליצירת קשר עם החייב במהלך ניהול תיק ההוצאה לפועל לצורך ייעול ההליך. מידע זה לא יועבר לזוכה.
3. קבלת מידע על כניסתו לארץ של חייב השוהה בחו"ל – מוצע להוסיף את סעיף 7ב2 ולקבוע כי רשם ההוצאה לפועל רשאי להורות למרשם האוכלוסין למסור מידע על כניסתו של חייב לארץ. זאת אם שוכנע על יסוד בקשת זוכה שנתמכת בתצהיר שהחייב נמצא תקופה משמעותית בחו"ל ועקב כך הוא מתקשה לנקוט בהליכי גבייה נגדו.
4. ניהול מרשם חייבים משתמטים – מוצע כי רשות האכיפה והגבייה תנהל מרשם חייבים בעלי יכולת המשתמטים מתשלום החוב. מידע כאמור הינו בעל משמעות לכל מי שמבקש להתקשר עם החייב, על מנת להבין את הסיכונים הכרוכים בכך. המידע הינו בעל חשיבות גם עבור זוכים המנהלים תיקים כנגד החייב או כאלה השוקלים לנקוט הליכים כנגד החייב.
בנוסף, החשש מרישום שמו של חייב במרשם יהווה תמריץ לחייב לתשלום החוב. מוצע כי רשם ההוצאה לפועל יהיה רשאי להורות על רישומו של חייב במרשם בהתקיים אחד מאלה:
(א) החייב הובא לפני רשם ההוצאה לפועל והרשם שוכנע כי לחייב יכולת לשלם את החוב והוא אינו משלמו בלא הסבר סביר, ובלבד שטרם חלפו ששה חודשים מיום שהובא או בא לפני הרשם והוא בירר את יכולתו. מוצע כי שמו של חייב לא יפורסם במרשם אלא לאחר שנשלחה אליו התראה בדואר וחלפו 30 ימים מיום המצאת ההתראה. המצאת ההתראה אינה חלה מקום בו ההחלטה על פרסום שמו של החייב במרשם ניתנה במעמד דיון שנערך בעניין פרסום שמו במרשם לפי סעיף קטן (ב).
(ב) החייב הוא בעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו לפי סעיפים 7ג, 67(ד), 69יא(ד) או 69יג(ד), חלפו שישה חודשים ממועד המצאת האזהרה לחייב בהמצאה מלאה, והחוב הפסוק או החובות הפסוקים במצטבר עולים על 2,500 שקלים חדשים. בנוסף, נשלחה לחייב הזמנה לדיון בדואר רשום, שבמסגרתה הוא הוזהר כי אם לא יתייצב שמו עלול להופיע במרשם חייבים משתמטים, והוא לא התייצב לדיון.
עוד מוצע כי הרשם לא יורה על רישום שמו של החייב במרשם החייבים המשתמטים, אלא אם שוכנע כי הדבר מוצדק בנסיבות העניין, בהתחשב בפגיעה בחייב ובהליכים אחרים שננקטו לשם גביית החוב, לרבות הליכים לקבלת מידע על החייב, ככל הנדרש.
מוצע כי המרשם יהיה פתוח לעיון הציבור באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה וינוהל על דרך של שאילתה פרטנית. אדם המעוניין לקבל מידע אודות חייב, יתבקש לציין פרטים אודותיו ואודות החייב.
שמו של חייב הרשום במרשם יימחק אם נפרע החוב או אם נוכח הרשם כי החייב עומד בצו תשלומים או בהסכם בינו לבין הזוכה לעניין אופן פירעון החוב. כמו כן, תוקנה לרשם ההוצאה לפועל סמכות למחוק את שמו של החייב מהמרשם, מיוזמתו או לבקשת החייב, אם נוכח שצודק לעשות כן בנסיבות הענין. כן רשאי רשם ההוצאה לפועל להתנות את מחיקת השם מהמרשם במתן ערובה, להנחת דעתו, אם מצא שהדבר מוצדק בנסיבות העניין.
5. הוספת פריטים לתוספת השניה לחוק – התוספת השניה קובעת רשימה של גופים אשר עליהם רשאי רשם ההוצאה לפועל לצוות למסור את המידע המפורט בתוספת. מוצע להוסיף לתוספת את מערכת ההוצאה לפועל. מוצע כי יימסר מידע ממערכת ההוצאה לפועל לגבי חייב, שהינו זוכה בתיק הוצאה לפועל אחר. זאת על מנת שניתן יהיה להטיל עיקול על כספים שמתקבלים במסגרת תיק ההוצאה לפועל לזכות החייב.
6. הוספת פריטים לתוספת השלישית לחוק – התוספת השלישית לחוק מפרטת מיהם הגורמים שעליהם רשאי מנהל לשכת ההוצאה לפועל או רשם ההוצאה לפועל לצוות למסור מידע על כתובתו של חייב, אם נוכח כי הכתובת המופיע בתיק אינה הכתובת הנכונה. כיום, ניתן לקבל מידע על כתובת החייב, לפי התוספת השלישית, באמצעות פנייה פרטנית לכל רשות מקומית. הליך זה אורך זמן רב וכרוך בעלות לא זניחה עבור כל הוצאת צו כאמור. מוצע לקבוע כי מידע על כתובות יתקבל גם מגופים המספקים לרשויות המקומיות תוכנות לניהול מידע, כמו למשל החברה לאוטומציה בע"מ. פנייה לחברות המרכזות את המידע עבור הרשויות המקומיות עשויה לחסוך זמן וכסף וכך לייעל את הליך הגבייה.
ג. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים
יתוקנו סעיפים: 8(ד), 74(ב), 74יג, התוספת השניה והתוספת השלישית לחוק.
יתווספו סעיפים 7ב(א1א), 14א, 66ה-66ח, 81ב2 לחוק.
ד. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה, על תקנים במשרדי הממשלה ועל ההיבט המינהלי
ה. נוסח החוק המוצע:
הצעת חוק מטעם הממשלה:
|
תיקון סעיף 4א |
1. |
בחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז- 1967[2] (להלן- החוק העיקרי) בסעיף 4א(א) במקום "58 ו- 70" יבוא "ו-58". |
||||||||
|
הוספת סעיף 7ב(א1א) |
2. |
אחרי סעיף 7ב(א1) לחוק העיקרי יבוא: |
||||||||
|
|
|
"קבלת מידע על דרכי התקשרות עם החייב |
7ב(א1א) |
(א) מנהל מערכת ההוצאה לפועל או רשם ההוצאה לפועל, רשאי לצוות על הגורמים האמורים בפרט (14) לתוספת השניה למסור לו את מספרי הטלפון הנייד או הנייח של החייב, ובלבד שלא יימסרו מספרי טלפון של חייב אשר ביקש מהגורמים האמורים בפרט (14) כי מספרים אלה יישארו חסויים; מספרי הטלפון כאמור יתבקשו וימסרו בדרך שלא תחשוף בפני הגורמים האמורים בפרט (14) לתוספת השניה את זהות החייבים; מספרי הטלפון ישמשו את מערכת ההוצאה לפועל לצורך יצירת קשר עם החייב על מנת ליידעו על הליכי ההוצאה לפועל המתנהלים נגדו ולסייע בייעול הליכי גביית החוב; מידע כאמור לא יימסר לזוכה." |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) יידוע טלפוני על הליכי הוצאה לפועל אינו מהווה המצאה כדין ואין באמור בסעיף קטן (א) כדי לגרוע מחובת המצאת אזהרה בדרכים הקבועות בסעיף 7." |
||||
|
תיקון סעיף 8 |
3. |
בסעיף 8(ד) לחוק העיקרי, המילה "70,", תמחק. |
||||||||
|
הוספת סעיף 7ב2 |
4. |
אחרי סעיף 7ב1 לחוק העיקרי יבוא: |
||||||||
|
|
|
"מידע על כניסת חייב לארץ |
7ב2 |
סבר רשם ההוצאה לפועל, על יסוד בקשת הזוכה הנתמכת בתצהיר כי לא ניתן לנקוט הליכי גבייה נגד החייב, לרבות הגבלות לפי פרק ו'1, מאחר שהחייב נמצא מחוץ לישראל במשך תקופה משמעותית, הוא רשאי להורות למרשם האוכלוסין למסור לו מידע על כניסת החייב לישראל; רשם ההוצאה לפועל יהיה רשאי למסור לזוכה מידע אם החייב נמצא בישראל." |
||||||
|
הוספת פרק ו2 |
5. |
אחרי סעיף 66ד לחוק העיקרי יבוא: |
||||||||
|
|
|
"פרק ו'2: מרשם חייבים משתמטים מתשלום חוב |
||||||||
|
|
|
רישום שמו של חייב בעל יכולת המשתמט מתשלום חוב |
66ה |
(א) רשם ההוצאה לפועל רשאי, מיוזמתו או לבקשת זוכה, לצוות על רישום שמו של חייב במרשם חייבים בעלי יכולת המשתמטים מתשלום חובותיהם (להלן – המרשם), אם שוכנע, כי לחייב יכולת לשלם את החוב והוא אינו משלמו בלא הסבר סביר, וכי הדבר מוצדק בנסיבות העניין, בהתחשב בפגיעה בחייב ובהליכים שננקטו לשם גביית החוב, לרבות הליכים לקבלת מידע על החייב והטלת הגבלות לפי פרק ו'1 לחוק. (ב) צו לפי סעיף קטן (א) ינתן רק אם חובותיו הפסוקים של החייב עולים, במצטבר, על 2,500 ₪. והתקיים אחד מאלה: (1) רשם ההוצאה לפועל שוכנע, לאחר שהחייב הובא לפניו על פי צו הבאה לפי סעיף 69יב או בא לפניו בדרך אחרת והוא בירר את יכולתו, כי לחייב יכולת לשלם את החוב והוא אינו משלמו בלא הסבר סביר, ובלבד שטרם חלפו שישה חודשים מיום שהובא או בא לפני רשם ההוצאה לפועל והוא בירר את יכולתו כאמור, והחייב הוזהר על ידי הרשם , במעמד הדיון, כי שמו יירשם במרשם אם לא יפרע את החוב. (2) החייב הוא בעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו כאמור בסעיפים 7ג, 67(ד) או 69יג(ד), והתקיימו כל אלה: (א) נשלחה לחייב הזמנה, בדואר רשום, להתייצב לדיון בעניין רישום שמו במרשם; (ב) בהזמנה צוין, כי הזוכה ביקש לרשום את שמו של החייב במרשם אלא אם יפרע את החוב או אם יתייצב לדיון וישכנע את רשם ההוצאה לפועל כי הוא אינו בעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו או אם תינתן החלטה אחרת על ידי רשם ההוצאה לפועל; (ג) חלפו ששה חודשים ממועד המצאת האזהרה לחייב בהמצאה מלאה. (ד) החייב לא התייצב לדיון ולא נתן הסבר סביר לאי ההתייצבות כאמור. (ג) לא יירשם חייב שחל לגביו סעיף קטן (ב)(1) במרשם אלא לאחר שמנהל לשכת ההוצאה לפועל שלח לחייב התראה בדואר ובה צוין כי הרשם החליט לרשום את שמו במרשם וכי החלטה זו תיכנס לתוקף בתום שלושים ימים מיום המצאתה, אלא אם כן ייפרע החוב, או שהחייב יתייצב לחקירת יכולת בלשכת ההוצאה לפועל וישכנע את רשם ההוצאה לפועל כי הוא אינו בעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו, או שתינתן החלטה אחרת בידי רשם ההוצאה לפועל; לעניין זה, "לשכת ההוצאה לפועל" – לשכת ההוצאה לפועל שבה מתנהל התיק או לשכת ההוצאה לפועל שליד בית משפט השלום שבאזור שיפוטו נמצא מקום מגוריו של החייב. (ד) על אף האמור בסעיף קטן (ג) נתן רשם ההוצאה לפועל צו רישום במעמד החייב כאמור בסעיף 66ה(ב)(2), לא תישלח לחייב התראה והצו ייכנס לתוקף בתום 30 ימים מיום מתן הצו, אלא אם כן ייפרע החוב או שתינתן החלטה אחרת בידי רשם ההוצאה לפועל. |
||||||
|
|
|
ניהול מרשם חייבים בעלי יכולת משתמטים מתשלום חוב |
66ו |
(א) מרשם החייבים המשתמטים יכיל את שם החייב, מספר תעודת הזהות שלו ותאריך ההחלטה על רישומו במרשם. המרשם יהיה פתוח לעיון הציבור באתר האינטרנט של מערכת ההוצאה לפועל בדרך של שאילתה אשר תציין את מספר תעודת הזהות של האדם שעליו מבוקש המידע וכן פרטים מזהים של מגיש השאילתה, כפי שיקבע שר המשפטים; |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) אדם שעיין במידע שעליו במרשם ומצא כי אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן (להלן - מידע שגוי), רשאי לפנות למנהל לשכת ההוצאה לפועל בבקשה לתקן את המידע או למחקו; הסכים מנהל לשכת ההוצאה לפועל לבקשה, יבצע את השינויים הנדרשים תוך תקופה שתיקבע ויודיע עליהם לכל מי שקיבל את המידע השגוי במהלך התקופה, כפי שתיקבע, שקדמה לתיקון או למחיקה. |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
(ג) סירב מנהל לשכת ההוצאה לפועל לבקשת אדם לתקן את המידע שעליו או למחקו יודיע על כך למבקש באופן ובדרך שייקבעו. |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
(ד) מנהל לשכת ההוצאה לפועל יודיע לחייב על כל שינוי ברישום לפי סעיף זה. |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
(ה) השר יקבע הוראות לעניין אופן רישום באינטרנט לפי סעיף זה, לרבות לעניין משך הזמן בו ניתן לצפות במידע, כדי להבטיח את אמינות המידע, את זמינותו, את הגנת המידע מפני שימוש בלתי מורשה בו וכן על מנת לשמור על הפרטיות. |
|
|||
|
|
|
מחיקת חייב מהמרשם |
66ח |
(א) נפרע החוב, ימחק שמו של החייב מהמרשם. |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
(ב) רשם ההוצאה לפועל רשאי למחוק, מיוזמתו או לבקשת החייב, את שמו של החייב מהמרשם, ורשאי הוא להתנות את מחיקת השם מהמרשם במתן ערובה להנחת דעתו, אם מצא שהדבר מוצדק בנסיבות העניין. |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
(ג) רשם ההוצאה לפועל יורה על מחיקת שמו של החייב מהמרשם, אם נוכח כי החייב מקיים הוראות של צו תשלומים או הוראות הסכם בינו לבין הזוכה לעניין פירעון החוב; בוטל שמו של החייב מהמרשם כאמור בסעיף קטן זה, רשאי רשם ההוצאה לפועל לצוות כי שמו של החייב ישוב ויפורסם במרשם, מיוזמתו או לבקשת הזוכה, אם נוכח כי החייב הפסיק לקיים את הוראות הצו או ההסכם; רישום שמו של החייב במרשם לפי סעיף קטן זה יבוצע בלא צורך במשלוח התראה או קיום דיון לפי סעיף 66ה(ג)." |
|
|||
|
ביטול סעיף 70 |
6. ז |
סעיף 70 לחוק העיקרי- בטל. |
||||||||
|
תיקון סעיף 74יג |
7. |
בסעיף 74יג לחוק העיקרי, המילים "לרבות מאסרו של החייב" –יימחקו. |
||||||||
|
|
8. |
בתוספת השנייה לחוק העיקרי, בחלק א' אחרי פרט 21 יבוא: |
||||||||
|
|
|
24 |
מערכת ההוצאה לפועל |
מספר תיק ההוצאה לפועל שבו החייב הוא הזוכה." |
||||||
|
|
9. |
בתוספת השלישית לחוק העיקרי, בפרט 3 אחרי המלים "רשויות מקומיות" יבוא: "ובכלל זה גוף המספק לרשות המקומית שירותי ניהול מידע". |
||||||||