הסדר בין מובילים שכל עניינו בתפעול טכני של טיסה או מטוס של מי מהם, בתחזוקתו של המטוס ובצוות העובדים של מי מהם יהיה פטור מן החובה לקבל את אישור בית הדין, אם הוא באחד או יותר מאלה:
(1) קביעה או שימוש במפרט או בנוהל בטיחות, לרבות דיווח על תאונות וחקירתן;
(2) תחזוקה של מטוס וכן החלפה, השכרה, שאילה, חכירה או תחזוקה של חלקי חילוף של מטוס, ציוד, התקנים קבועים למטוס או מוסך;
(3) החלפה, השכרה, שאילה, חכירה או הכשרה של עובדים תפעוליים, טכניים וביטחוניים על הציוד הנדרש לצורך מילוי תפקידם;
(4) הטסה של עובדים תפעוליים, טכניים וביטחוניים ורכישה וכיבוד כרטיסי טיסה לעובדים ולבני משפחותיהם, לרבות קביעת המחיר שיוצע להם או שייגבה מהם בעד כרטיסי הטיסה;
(5) אספקה למטוסים של ציוד מתכלה הנדרש לשימוש הנוסעים והעובדים במהלך הטיסה;
(6) אספקה של שירותי תדלוק שאינם רכישה ומכירה של דלק, ניקוי, שינוע מטוס בשדה תעופה, שירותי בידוק ביטחוני, שירותי שליטה ושיגור, שירותי קרקע, שירותי כרטוס לטיסות במסגרת הסדר לפי סעיפים 5 ו–6, ושירותי פריקה והעמסה של נוסעים ומטען;
(7) אספקה של הובלה חלופית לנוסעים או למטען שהיו אמורים לטוס בטיסה מסוימת ולא מתאפשרת הטסתם כמתוכנן בטיסה זו, בשל עיכוב בטיסה, עיכוב בהגעת הנוסע לטיסה, ביטול טיסה או סיבה דומה; על אף האמור בסעיף 7(ב)(1), ניתן לקבוע בהסדר כאמור את התמורה למוביל ביחס לשיעור ההכנסה הנוגעת לשיווק כרטיס הטיסה או ההטסה של המטען;
(8) רכישה ואספקה של שירותי הצלה וסיוע במקרה חירום.