| 1. | הגדרות |
| 2. | הרשות |
| 3. | הרשות - תאגיד |
| 4. | הרשות - גוף מבוקר |
| 5. | תפקידי הרשות |
| 6. | סמכויות הרשות |
| 6א. | ועדה בין–משרדית לעניין מיזם חקלאי-תיירותי משולב |
| 7. | השתתפות המדינה |
| 8. | הכנסות הרשות |
| 9. | מועצת הרשות |
| 10. | תפקידי המועצה |
| 11. | מינהלת הרשות |
| 12. | סייג לחברות |
| 13. | איסור קבלת שכר |
| 14. | תקופת כהונה |
| 15. | פקיעת כהונה |
| 16. | העברה מכהונה |
| 17. | סדרי דיון |
| 18. | חובת גילוי בעסקה |
| 19. | תוקף פעולות |
| 20. | מנהל הרשות |
| 21. | כהונת המנהל ותנאי העסקתו |
| 22. | עובדי הרשות |
| 23. | דין מנהל הרשות, חברי המועצה ועובדיה |
| 24. | דין וחשבון |
| 25. | תקנות וביצוע |
| 26. | ביטול חוק הנגב |
| 27. | תחילה |
| הוראות מעבר לתיקון התש"ע |
חוק הרשות לפיתוח הנגב, התשנ"ב-1991 1 |
| 2. מוקמת בזה הרשות לפיתוח הנגב. |
| 3. הרשות היא תאגיד. |
| 4. הרשות היא גוף מבוקר, כמשמעותו בסעיף 9(2) לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב]. |
| 6. (תיקון התש"ע) ואלה סמכויות הרשות: (1) לקבוע את הגופים שיבצעו את התכניות לפיתוח הכלכלי והחברתי שהכינה הרשות; (2) לקבוע את השימוש במשאבים שיעמדו לרשותה; (3) לקבל תרומות בישראל ומחוצה לה לצורך ביצוע תפקידיה; (4) להקים תאגידים, בעצמה או ביחד עם אחרים, או לרכוש זכויות בתאגידים קיימים והכל לצורך ביצוע תפקידיה; (5) ליצור ולקיים קרנות לפיתוח כלכלי לנגב; (6) לקבל, בכפוף לאמור בכל חוק, מילווה לצרכי ביצוע תפקידיה ולהנפיק למטרה זו איגרות חוב; איגרות החוב, המילוות ותנאיהן טעונים אישור השר, בהסכמת שר האוצר; (7)3 לקבוע בכללים, באישור השר וועדת הכלכלה של הכנסת, הוראות, תנאים ואמות מידה להכרה במיזם חקלאי-תיירותי משולב, לרבות לעניין היתכנות כלכלית של המיזם ולעניין שימושים נלווים לשימוש במקרקעין הן לחקלאות והן לתיירות; (8) להמליץ לרשות מקרקעי ישראל, באישור השר, על הקצאת מקרקעין למיזם חקלאי-תיירותי משולב, שמתקיימים בו הכללים שנקבעו לפי פסקה (7); ואולם השר לא יאשר המלצה כאמור אלא לאחר שקיבל את המלצת הוועדה הבין–משרדית; המלצת הרשות לפי פסקה זו תהווה תנאי להקצאת מקרקעין על ידי רשות מקרקעי ישראל. |
| 7. במסגרת כל חוק תקציב תקצה הממשלה לרשות סכומים להשתתפות בפעולות פיתוח הנגב ובהוצאות הרשות. |
| 8. כל הכנסה שתקבל הרשות תשמש במסגרת תקציבה למטרות שהועידה הרשות לשם ביצוע תפקידיה. |
| 13. חבר המועצה וחבר המינהלה לא יקבלו מהרשות שכר בעד שירותיהם. |
| 14. חברי המועצה וחברי המינהלה יתמנו לשלוש שנים, ואפשר לחזור ולמנותם. |
| 17. המועצה והמינהלה יקבעו את דרכי עבודתן וסדרי הדיונים בהן במידה שלא נקבעו בחוק זה או על פיו. |
| 19. קיום המועצה והמינהלה, סמכויותיהן ותוקף החלטותיהן לא ייפגעו מחמת שנתפנה מקומו של חבר המועצה או חבר המינהלה או מחמת ליקוי במינוים או בהמשך כהונתם. |
| 20. (תיקון התשנ"ג) (א) המועצה, באישור השרים, תמנה מנהל לרשות. (ב) המנהל יהיה אחראי כלפי המועצה, המינהלה והשרים לביצוע החלטותיהם ולביצוע תפקידי הרשות. |
| 22. תנאי קבלתם של עובדי הרשות, מינוים, תחולת השיפוט המשמעתי עליהם, שכרם ותנאי עבודתם - למעט גמלאותיהם, יהיו כשל עובדי המדינה. |
| 23. (א) דין מנהל הרשות ועובדיה כדין עובדי המדינה לענין חיקוקים אלה: (1) חוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגבית כספים), התשי"ט-1959; (2) חוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969; (3) חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969; (4) ההוראות הנוגעות לעובדי ציבור בחוק העונשין, התשל"ז-1977; (5) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979; (ב) פסקאות (4) ו-(5) בסעיף קטן (א) יחולו אף על חברי המועצה שאינם עובדי המדינה. |
| 24. (תיקון התשנ"ג) (א) הרשות תגיש לשרים ולועדת הכלכלה של הכנסת, בתחילת כל שנת כספים דין וחשבון לגבי השנה שחלפה; הדין וחשבון יכלול - (1) מאזן שנתי מבוקר בידי רואה חשבון; (2) דו"ח הכנסות והוצאות; (3) דו"חות בדבר המשאבים של הרשות ואופן השימוש בהם; (4) סקירה בדבר ביצוע תקציב הרשות; (5) סקירה על פעולות הרשות באותה שנה. (ב) 4 השרים רשאים לדרוש מהרשות, בכל עת, דין וחשבון ומידע אחר על כל ענין שהוא בגדר תפקידיה וסמכויותיה. |
| 25. 5 (תיקון התשנ"ג) השרים ממונים על ביצוע חוק זה והם רשאים, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, להתקין תקנות לביצועו. |
| 26. חוק הנגב, התשמ"ו-1986 - בטל. |
| 27. תחילתו של חוק זה ביום כ"ה בטבת התשנ"ב (1 בינואר 1992). (א) בסעיף זה - (ב) מי שניהל מיזם בנגב, והשר, לאחר שקיבל את המלצת הוועדה הבין–משרדית, אישר כי ביום התחילה החזיק במקרקעין, שלוש שנים לפחות לפני יום התחילה, לצורך ניהול מיזם חקלאי או מיזם חקלאי-תיירותי משולב שפעל בתמיכה ובסיוע שנתנו משרד ממשרדי הממשלה, ובכלל זה רשות מקרקעי ישראל, לצורך ניהול אותו מיזם, רשאי לבקש מרשות מקרקעי ישראל להתקשר עמו בחוזה להקניית זכויות לגבי המקרקעין לשם המשך ניהולו ופיתוחו של אותו מיזם כמיזם חקלאי-תיירותי משולב. (ג) הוועדה הבין–משרדית - (1) תחליט על אמות מידה להכרה בתמיכה ובסיוע בהתחשב, בין השאר, באופי התמיכה והסיוע שניתנו לצורך ניהול מיזמים ופיתוחם, ובכלל זה אם ניתנו בכסף או בשווה כסף, וכן בהתחשב בהמלצות לתמיכה ולסיוע כאמור שנתנו משרדי הממשלה; (2) תמסור לשר את המלצתה כאמור בסעיף קטן (ב) לגבי בקשה לאישור מיזם, לאחר שבחנה, בין השאר, את אלה: (א) קיום התנאים האמורים באותו סעיף קטן; התמיכה והסיוע ייבחנו לפי אמות המידה שעליהן החליטה הוועדה לפי פסקה (1); (ב) מידת התאמת המיזם לפעילות כמיזם חקלאי-תיירותי משולב, בהתחשב, בין השאר, באופי הפעילות החקלאית או החקלאית-תיירותית הקיימת במיזם, ובמשך קיומו. (ג1) (1) הוועדה הבין-משרדית תמסור לשר את המלצתה לפי סעיף קטן (ג) בתוך שנתיים מיום שהוגשה בקשה לפי סעיף קטן (ב) או מיום תחילתו של חוק הרשות לפיתוח הנגב (תיקון מס' 4) (תיקון), התשע"ח-2017, לפי המאוחר, ובלבד שהמבקש העביר לוועדה את המסמכים הדרושים לה לשם מסירת המלצתה; השר רשאי להאריך את התקופה האמורה לגבי בקשה מסוימת או סוג מסוים של בקשות. (2) לא מסרה הוועדה הבין-משרדית את המלצתה לשר בתוך התקופה האמורה בפסקה (1), יראו כאילו המליצה לשר לאשר את המיזם. (ד) בקשה לקבלת אישור השר לפי סעיף קטן (ב) תוגש עד שישה חודשים מיום תחילתו של חוק הרשות לפיתוח הנגב (תיקון מס' 4) (תיקון), התשע"ח-2017; ואולם מי שהגיש בקשה לפי סעיף קטן (ב) ערב יום תחילתו של החוק האמור רשאי לבקש כי יראו בבקשתו בקשה חדשה אף אם נדחתה. (ה) על אף הוראות כל דין, רשות מקרקעי ישראל תקנה למבקש כאמור בסעיף קטן (ב), שהמציא אישור לפי אותו סעיף קטן, זכויות לגבי המקרקעין לשם ניהולו ופיתוחו של מיזם חקלאי-תיירותי משולב וכן זכויות לשם תכנונו של מיזם כאמור; הקניית זכויות כאמור אינה טעונה מכרז, ובלבד שהמבקש הסדיר את תשלומיו לרשות מקרקעי ישראל בשל כל השימושים במקרקעין, שנעשו עד למועד חתימת חוזה להקניית זכויות לגבי המקרקעין בהתאם להוראות סעיף קטן זה, לרבות תשלומים בשל שימושים במקרקעין אחרים במסגרת המיזם, אף אם לא נחתם לגביהם חוזה עם רשות מקרקעי ישראל לפני יום התחילה. ניתן תוקף לתכנית כהגדרתה בסעיף קטן (ו), המאפשרת את קיומו של מיזם חקלאי-תיירותי משולב במקרקעין, תקנה רשות מקרקעי ישראל למבקש זכות חכירה לדורות לגבי השטח המיועד למגורים ולתיירות במקרקעין. (ו) (1) על אף האמור בסעיף קטן (ה), רשות מקרקעי ישראל רשאית שלא להמשיך להקנות זכויות לגבי המקרקעין, ובכלל זה לא להקנות זכות חכירה לדורות במקרקעין כאמור באותו סעיף קטן, אם - (א) עד תום עשר שנים מיום מתן אישור השר לפי סעיף קטן (ב) או מיום תחילתו של חוק הרשות לפיתוח הנגב (תיקון מס' 4) (תיקון), התשע"ח 2017-, לפי המאוחר, טרם ניתן תוקף לתכנית המאפשרת את קיומו של מיזם חקלאי-תיירותי משולב במקרקעין; (ב) מוסד תכנון דחה תכנית כא מור בפסקת משנה (א) בהחלטה סופית שאין עליה ערר אף לפני תום התקופה האמורה באותה פסקת משנה. (2) החלטת רשות מקרקעי ישראל לפי סעיף קטן זה תינתן לאחר שניתנה למבקש כאמור בסעיף קטן (ב) הזדמנות להשמיע את טענותיו לעניין זה, ותיכנס לתוקפה בתום שנה ממועד המצאתה למבקש, אלא אם כן קבעה רשות מקרקעי ישראל מועד מאוחר יותר. (ז) שר החקלאות ופיתוח הכפר ידווח לוועדת הכלכלה של הכנסת, אחת לשנה, בתקופה של 12 שנים מתום השנה הראשונה לתחילתו של חוק הרשות לפיתוח הנגב (תיקון מס' 4) (תיקון), התשע"ח-2017, על הליכי הטיפול בבקשות לפי סעיף קטן (ב), הליכי התכנון לגבי המקרקעין נושא בקשות אלה, והקניית זכויות במקרקעין האמורים לפי סעיף קטן (ה).
|