הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרות
2. דרכי ההודעה לתאגיד על הכוונה לכלול אותו ברשימה
3. פרסום על כוונה לכלול תאגיד ברשימה
4. בקשה לטעון טענות נגד הכוונה לכלול תאגיד ברשימה
5. דיוני הוועדה בבקשה
6. החלטת הוועדה בבקשה
7. דרכי פרסום הרשימה ועדכונה
8. בקשה לטעון נגד הכללת תאגיד ברשימה
9. סדרי עבודת הוועדה
10. תחילה

תקנות איסור השקעה בתאגידים המקיימים קשר עסקי עם איראן (רשימת תאגידים וסדרי עבודת ועדת היישום), התשע"ב-2012 1

בתוקף סמכותי לפי סעיף 9 לחוק איסור השקעה בתאגידים המקיימים קשר עסקי עם איראן, התשס"ח-2008 (להלן - החוק), לאחר ששמעתי את עמדת ועדת היישום שהוקמה לפי הוראות סעיף 4 לחוקחוק (להלן - הוועדה) ובאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה:
 
1.   
הגדרות
בתקנות אלה -
"הרשימה" - רשימה כאמור בסעיף 3(א) לחוק, של תאגידים המקיימים קשר עסקי מהותי עם איראן שמנהלת הוועדה לפי הוראות סעיף 5(א) לחוק;
"קשר עסקי מהותי עם איראן" - לרבות כל אחד מאלה:
(1) כל פעילות שיש בה השקעה, מתן שירותים טכניים, מכירת ידע, מכירת טובין או כל פעילות נלווית, מסחרית או פיננסית אשר תוצאתה פיתוח פרויקטים באיראן הקשורים למשאבי נפט וגז, כמו גם מיתקנים הקשורים להפקתם, זיקוקם, הפקת מוצרים נלווים ושינועם; לעניין זה, "פעילות" - בתקופה של 12 חודשים, עסקה בודדת שערכה עולה על 5 מיליון דולר, שווה ערך בשקלים חדשים או עסקאות בסכומים העולים במצטבר על 20 מיליון דולר, שווה ערך בשקלים חדשים;
(2) מכירה או אספקה של תזקיקי נפט לאיראן במהלך 12 חודשים, אשר ערכם עולה במצטבר, על סכום של 20 מיליון דולר, שווה ערך בשקלים חדשים;
(3) הענקת שירותי ספנות ותובלה הקשורים למכירה או הספקה כאמור בפסקאות (1) ו–(2), באופן מתמשך ועקבי, במהלך 24 חודשים;
(4) הענקת שירותי ערבות, מימון, ביטוח או תיווך הקשורים למכירה או הספקה כאמור בפסקאות (1) ו–(2), באופן מתמשך ועקבי, במהלך 24 חודשים;
(5) כל פעילות מכל מין וסוג הקשורה במישרין או בעקיפין לפיתוח נשק בלתי קונבנציונלי, לרבות אמצעי נשיאה לנשק בלתי קונבנציונאלי על ידי איראן בכל סכום שהוא.
2.   
דרכי ההודעה לתאגיד על הכוונה לכלול אותו ברשימה
הודעה על כוונה לכלול תאגיד ברשימה תישלח בדואר רשום לתאגיד, אם בעת ההחלטה היתה כתובתו ידועה; לא היתה כתובתו ידועה בעת ההחלטה, תימסר, ההודעה, במידת האפשר, למדינת ההתאגדות של התאגיד, ככל שהיא ידועה, וזאת באמצעות נציגות אותה מדינה, אם יש לה נציגות בישראל.
3.   
פרסום על כוונה לכלול תאגיד ברשימה
(א) כוונה לכלול תאגיד ברשימה תפורסם, לאחר שנשלחה הודעה כאמור בתקנה 2, בשלוש דרכים אלה:
(1) בשני עיתונים המתפרסמים מדי שבוע לפחות בעלי תפוצה רחבה בישראל, ובלבד שאחד מהם יהיה בשפה העברית ואחד מהם יהיה בשפה האנגלית; בעיתון בשפה האנגלית תפורסם ההודעה בשפה האנגלית;
(2) באתר האינטרנט של משרד האוצר - בשפה העברית, ונוסף על כך באנגלית;
(3) בהודעה למפקח על הבנקים, לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר וליושב ראש רשות ניירות ערך.
(ב) פרסום לפי תקנת משנה (א)(1) יכלול את שם התאגיד באותיות לטיניות וכן את כתובת אתר האינטרנט של משרד האוצר שבה ניתן למצוא פרטים נוספים על אודות התאגיד כאמור בתקנות משנה (ג) ו–(ד).
(ג) פרסום לפי תקנת משנה (א)(2) יכלול את פרטי זהותו של התאגיד כמפורט להלן:
(1) שם התאגיד באותיות לטיניות;
(2) מספר הרישום של התאגיד במרשם החברות המתנהל על פי חוק במדינת התאגדותו;
(3) תאריך ההתאגדות, אם ידוע;
(4) מדינת ההתאגדות.
(ד) כוונה לכלול תאגיד ברשימה לפי הוראות סעיף 6 לחוק, תכלול, לעניין הפרסום, נוסף על הפרטים האמורים בתקנת משנה (ג), גם את זהות הגורם המוסמך מחוץ לישראל שקבע כי התאגיד מקיים קשר עסקי מהותי עם איראן או קשר כלכלי עמה.
(ה) הרואה את עצמו נפגע מכוונה כאמור, רשאי לפנות לוועדה ולקבל את תמצית המידע בעניינו בכפוף לסעיף 9 לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998 (להלן - חוק חופש המידע).
4.   
בקשה לטעון טענות נגד הכוונה לכלול תאגיד ברשימה
בקשה לטעון טענות נגד הכוונה לכלול תאגיד ברשימה תוגש לוועדה בכתב, בשפה העברית או האנגלית, בשלושה עותקים; הבקשה תהיה מנומקת והעובדות שהיא מבוססת עליהן יאומתו בתצהיר של מגיש הבקשה (להלן - המבקש) או של מי שהעובדות הן בידיעתו; המבקש יצרף לתצהירים מסמכים התומכים בטענותיו.
5.   
דיוני הוועדה בבקשה
(א) הוועדה תדון בבקשה שהוגשה לה לפי תקנה 4, בתוך 60 ימים מיום הגשתה, זולת אם מצאה הוועדה שלא ניתן לקיים את הדיון במועד כאמור, מטעמים מיוחדים שיירשמו.
(ב) הוועדה תשמע את טענותיו של המבקש, בכתב או בעל פה, והיא רשאית להזמין עדים ולדרוש שיומצאו לה מסמכים.
(ג) החליטה הוועדה להזמין עדים או לדרוש שימציאו לה מסמכים, תעביר למבקש פרטים או תמצית של המידע, ככל שניתן לעשות בלי לפגוע בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה או בעניין ציבורי חשוב.
(ד) הוועדה רשאית להורות למבקש כי יסכם את טענותיו בכתב או בעל פה.
(ה) הוועדה תנהל פרוטוקול של הדיונים.
6.   
החלטת הוועדה בבקשה
(א) לאחר דיוני הוועדה כאמור בתקנה 5 תחליט הוועדה בבקשה במהירות האפשרית; החלטת הוועדה תהיה מנומקת ובכתב.
(ב) החלטת הוועדה תישלח למבקש בדואר רשום למען שמסר בבקשה, לא יאוחר משבעה ימים מיום שניתנה, למעט נימוקים שהוועדה קבעה שאין לגלותם למבקש מטעמים כאמור בתקנה 5(ג).
7.   
דרכי פרסום הרשימה ועדכונה
(א) הרשימה תפורסם באתר האינטרנט של משרד האוצר ובה פרטי זהותו של כל תאגיד הנכלל בה כאמור בתקנה 3(ג) וכן המועד שבו החליטה הוועדה לכלול את התאגיד ברשימה.
(ב) החליטה הוועדה לכלול תאגיד ברשימה, תעודכן הרשימה סמוך לאחר החלטת הוועדה.
(ג) הוועדה תודיע על החלטתה למפקח על הבנקים, לממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר וליושב ראש רשות ניירות ערך.
8.   
בקשה לטעון נגד הכללת תאגיד ברשימה
(א) נכלל תאגיד ברשימה, יחולו הוראות תקנות 4 עד 6, בשינויים המחויבים, גם על בקשה לטעון טענות נגד הכללתו ברשימה, על דיוני הוועדה בבקשה כאמור ועל החלטת הוועדה בבקשה.
(ב) החליטה הוועדה לגרוע תאגיד מהרשימה, תעודכן הרשימה סמוך לאחר החלטת הוועדה.
9.   
סדרי עבודת הוועדה
(א) יושב ראש הוועדה יכנס את הוועדה לישיבות כל אימת שיראה צורך בכך והוא יקבע את סדר היום לישיבותיה.
(ב) בהזמנה לישיבת הוועדה יפורט סדר היום שלה והיא תימסר לחברי הוועדה שלושה ימים לפחות לפני המועד שנקבע לישיבה.
(ג) מניין חוקי בישיבת הוועדה הוא יושב ראש הוועדה ומחצית לפחות של שאר חבריה; החלטות הוועדה יתקבלו ברוב קולות המשתתפים בישיבה.
(ד) בעת הישיבה ינוהל פרוטוקול שיירשמו בו שמות הנוכחים, עיקרי הדיון וההחלטות שהתקבלו; עותק מן הפרוטוקול יומצא בהקדם לכל חברי הוועדה, ובכל מקרה לפני ישיבתה הבאה; תוכן הפרוטוקול יהיה גלוי בכפוף לסעיף 9 לחוק חופש המידע, התשנ"ח-2012.
(ה) הוועדה רשאית להזמין כל אדם שראתה כי זימונו נחוץ למילוי תפקידה .
(ו) חבר הוועדה ישמור על סודיות בכל הנוגע לישיבות הוועדה, לא יגלה מידע המגיע אליו במסגרת חברותו בוועדה ולא יעשה בו כל שימוש זולת לצורך דיוני הוועדה.
(ז) לא ימונה אדם ולא יכהן כחבר הוועדה אם הוא עלול להימצא, במישרין או בעקיפין, במצב תדיר של ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו כחבר הוועדה לבין עניין אישי שלו, או בין מילוי תפקידו כאמור לבין תפקיד אחר אותו הוא ממלא.
(ח) חבר הוועדה לא יטפל, במסגרת תפקידו כאמור, בנושא העלול לגרום לו להימצא, במישרין או בעקיפין, במצב של ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו כחבר הוועדה לבין עניין אישי שלו, או בין מילוי תפקידו כאמור לבין תפקיד אחר שהוא ממלא; נודע לחבר הוועדה שהוא עלול להימצא במצב של ניגוד עניינים כאמור יודיע על כך ליושב ראש הוועדה, ימסור לו את המידע הנוגע לעניין, ולא יטפל בנושא האמור.
(ט) בתקנה זו -
"טיפול" - לרבות קבלת החלטה, העלאת נושא לדיון, נוכחות בדיון, השתתפות בדיון או בהצבעה, או עיסוק בנושא מחוץ לדיון;
"עניין אישי" - לרבות עניין אישי של קרובו או של תאגיד שהוא או קרובו הם בעלי עניין בהם במישרין או בעקיפין;
"קרוב" - בן זוג, הורה, ילד, אח או אחות, או אדם אחר הסמוך על שולחנו של חבר הוועדה.
10.   
תחילה
תחילתן של תקנות אלה 30 ימים מיום פרסומן.

ג' באדר התשע"ב (26 בפברואר 2012)
יובל שטייניץ
שר האוצר
[1.] ק"ת 7109, התשע"ב (16.4.2012), עמ' 1026.