| 1. [תיקונים: התשנ"א, התשס"ג, התשע"א, התשע"א (מס' 2), התשע"ז (מס' 2), (מס' 3), התשע"ח (מס' 2), התשפ"ד] בחוק זה - [תיקונים: התשנ"א, התשס"ג, התשע"א, התשע"א (מס' 2), התשע"ז (מס' 2), (מס' 3), התשע"ח (מס' 2), התשפ"ד] |
| 3. (תיקון התשפ"ד) (בוטל). |
| 4ב. (תיקון התשפ"ד) (א) הממונה יכיר במוסד להכשרה, וכן יחדש הכרה כאמור, למבקש זאת, בהתקיים התנאים שנקבעו לפי סעיף 4ג; הכרה כאמור תידרש גם לגבי מוסד מוכר לפי סעיף 9 לחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח-1958, או לגבי בית ספר המתנהל לפי חיקוק, המבקש לתת תעודות הסמכה. (ב) בהכרה לפי סעיף זה יצוינו, בין השאר, סוג פעילות הספורט והדרגה של תעודת ההסמכה שלגביהם רשאי המוסד לערוך הכשרה, סוג ההכשרה, מיקום ההכשרה ותקופת ההכרה. (ג) הורה השר לפי סעיף 4יא כי איגוד או התאחדות יהיו רשאים להכשיר מאמנים בסוג פעילות ספורט מוסדר ובדרגה מסוימת, בשל דרישה מחייבת של ארגון בין-לאומי רשמי, לא תינתן הכרה לפי סעיף זה לעניין סוג פעילות הספורט והדרגה האמורים. |
| 5. (תיקון התשפ"ד) (א) אגודת ספורט, ארגון ספורט והתאחדות או איגוד לא ישתפו ספורטאים בתחרויות ספורט המאורגנות בידם או מטעמם, אלא אם כן הספורטאים נבדקו תחילה בדיקות רפואיות ונמצאו כשירים. (ב) השר, בהסכמת שר הבריאות, רשאי לקבוע בתקנות, לאחר התייעצות בהתאחדות או באיגוד הנוגע לענין, את סוגי הבדיקות הרפואיות ותדירותן. (ג)3 הבדיקות הרפואיות ייערכו בתחנות לרפואת ספורט ששר הבריאות קבע לענין זה. |
| 7. [תיקונים: התשע"ב (מס' 2), התשע"ו, התשע"ח (מס' 3)] (א) (1) אגודת ספורט, ארגון ספורט, התאחדות ואיגוד (בסעיף זה - גופי ספורט), יבטחו את הספורטאים הנוטלים חלק בתחרויות ספורט המאורגנות בידם או מטעמם; ספורטאי רשאי לבטח את עצמו לפי חוק זה, ואולם גוף ספורט לא יבקש או ידרוש מספורטאי לבטח את עצמו ולא יתנה את החברות בגוף או את ההשתתפות בפעילות המאורגנת בידי הגוף או מטעמו בכך שהספורטאי ביטח את עצמו. (2) על אף האמור בפסקה (1), בוטח ספורטאי הנוטל חלק בתחרות ספורט מסוימת בידי אחד מגופי הספורט או שביטח את עצמו, או שבוטח בביטוח אחר שמתקיימים בו התנאים שנקבעו לפי סעיף קטן (ב), לפחות, יהיו שאר גופי הספורט שחלה עליהם חובת ביטוח לפי פסקה (1) פטורים מביטוח כאמור באותה פסקה, ובלבד שנמסר להם אישור המבטח על כך שמתקיימים בביטוח התנאים האמורים. (3) חלה על גוף ספורט חובת ביטוח כאמור בפסקה (1), יבדוק אם הספורטאי מבוטח כאמור בפסקה (2) בעת הצטרפותו של הספורטאי לגוף הספורט, ובתחילתה של כל עונת ספורט, ואם אינו מבוטח - יבטחו לפי סעיף זה. (א1) חובת הביטוח כאמור בסעיף קטן (א) לא תחול על אלה: (1) ספורטאים המקבלים שכר חודשי בגובה שכר המינימום לחודש הקבוע בחוק שכר מינימום, התשמ"ז-1987, לפחות, בתמורה להשתתפותם בתחרויות ספורט; (2) ספורטאים המשתתפים בפעילות ספורט שמעסיק מארגן או תומך בה כפעילות נלווית לעבודה, לרבות בליגה למקומות עבודה, המבוטחים לפי פרק ה' לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ"ה-1995, בענף ביטוח נפגעי עבודה; (3) ספורטאים שהם תלמידים המבוטחים בביטוח תאונות אישיות לפי סעיף 6(ד1) לחוק לימוד חובה, התש"ט-1949, לעניין פעילות שחלה לגביה חבות של המבטח לפי חוזה הביטוח שהתלמידים מבוטחים בו; (4) ספורטאים המשתתפים בפעילות ספורט שאין בעדה תשלום שכר או כל תמורה אחרת. (ב) השר רשאי לקבוע בתקנות, לאחר התייעצות בממונה על הביטוח במשרד האוצר ובארגוני הספורט, את סכומי הביטוח המזעריים ואת פרטי הביטוח, לענף ספורט, כולו או מקצתו. |
| 9א. (תיקון התשס"ד) (א) בקרב העובדים וההנהלה של אגודת ספורט, ארגון ספורט, התאחדות ואיגוד, המקבלים תמיכה לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 (בסעיף זה - גופי ספורט), יינתן ביטוי הולם בנסיבות הענין, לייצוגן של נשים בסוגי המשרות השונים, ובלבד שאם לצורך ביצוע הוראות סעיף זה נדרשת העדפת אישה תינתן העדפה כאמור אם המועמדים בני שני המינים הם בעלי כישורים דומים. (ב) (1) גופי ספורט ידווחו בכתב, אחת לשנה, לועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת על ביצוע הוראות סעיף זה (בסעיף זה - הדוח); הדוח יימסר לועדה לא יאוחר מיום 31 בדצמבר של שנת הדוח. (2) הועדה תקיים דיון בדוח לא יאוחר מ-60 ימים מיום מסירתו, תעיר את הערותיה ותגיש את המלצותיה לשר, כפי שתמצא לנכון. |
| 9ב. [תיקונים: התשע"ד, התשע"ח (מס' 2)] התאחדות או איגוד המקבלים תמיכה לפי חוק יסודות התקציב ומחזור העסקים השנתי שלהם עולה על מיליון וחצי שקלים חדשים, הם רשות ציבורית כהגדרתה בחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, למעט לגבי מידע שעניינו גילוי זהותם של תורמים שהביעו את דעתם שאינם מעוניינים בגילוי זה, שאין חובה לגלותו לפי כל דין; לעניין סעיף זה, " |
| 10. [תיקונים: התשנ"א, התשע"א (מס' 2)] (א) התאחדות או איגוד יתקינו תקנונים שיסדירו את הניהול התקין של הענף או של ענפי הספורט שהם מרכזים, לרבות תקנונים בדבר משמעת, שיפוט פנימי ובכלל זה מוסדות השיפוט הפנימיים וסדרי הדין שלפיהם ידונו - בכפוף לסעיף 11, העברת ספורטאים - בכפוף לסעיף 11א, וכן בדבר שכר ותשלומים לספורטאים, למאמנים ולבעלי תפקידים אחרים. (ב) בתקנונים כאמור ייקבעו הוראות בענין מתן הזדמנות שווה לפעילות נשים בספורט וכן ייקבעו בהם כללי אתיקה מקצועית לשופטי ספורט, למאמנים, למדריכי ספורט ולספורטאים, בהתאמה לענפי הספורט, וכן לנושאי משרה, כהגדרתם בחוק החברות, התשנ"ט-1999, בהתאחדות או באיגוד, לפי העניין. (ג) התקנונים האמורים יחייבו את אגודות הספורט, הספורטאים ובעלי התפקידים שבאותו ענף או באותם ענפי ספורט. |
| 10א. [תיקון התשע"א (מס' 2)] (א) מוקם בזה מוסד שמטרתו בחינת כשירות המינויים בספורט בישראל כמפורט בחוק זה (בחוק זה - המוסד לבחינת מינויים). (ב) המוסד לבחינת מינויים יבחן את כשירות המינוי של שופטי ספורט ושל חברי מוסד שיפוט פנימי בהתאחדויות או באיגודים לפי הוראות סעיפים 10ב ו–11(ב) עד (ד), תוך שמירה על עצמאות פעילותם של ההתאחדויות והאיגודים בהתאם לתקנונים של האיגודים הבין–לאומיים המייצגים והמוכרים באותו ענף ספורט. (ג) השר ימנה את חברי המוסד לבחינת מינויים, ואלה הם: (1) שופט בית המשפט העליון או שופט בית המשפט המחוזי, שיצא לקצבה או פרש, בהמלצת נשיא בית המשפט העליון, והוא יהיה ראש המוסד לבחינת מינויים; (2) אחד מאלה, לפי העניין, בהמלצת הגוף שהוא נציגו: (א) נציג ההתאחדות לכדורגל בישראל; (ב) נציג איגוד הכדורסל בישראל; (ג) נציג הוועד האולימפי בישראל; (ד) נציג איל"ת - התאחדות ישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי; (ה) נציג ההתאחדות הישראלית לספורט נכים; (3) מי שהיועץ המשפטי לממשלה הסמיכו להיות נציגו, ויכול שיהיה מי שאינו עובד המדינה. (ד)4 דין חברי המוסד לבחינת מינויים כדין עובדי המדינה לעניין חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979, חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969, ולעניין ההוראות הנוגעות לעובדי הציבור בחוק העונשין, התשל"ז-1977. |
| 11. [תיקון התשע"א (מס' 2)] (א) הסמכות הבלעדית לדון ולהחליט בענינים הקשורים לפעילות במסגרת התאחדות או איגוד, תהיה בידי מוסדות השיפוט הפנימיים שנקבעו בתקנון לפי סעיף 10, ובהתאם להוראות שנקבעו בתקנון לפי אותו סעיף; החלטות ערכאת השיפוט הפנימית העליונה בענייני משמעת יהיו סופיות ואין לערער עליהן לפני בית משפט. (ב) לא ימונה לחבר מוסד שיפוט פנימי אלא מי שניתן אישור לכשירות מינויו מטעם המוסד לבחינת מינויים, בהתאם להוראות חוק זה. (ג) המוסד לבחינת מינויים לא ייתן אישור כאמור בסעיף קטן (א) למועמד שהורשע בעבירה אשר מפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה, אין הוא ראוי לשמש כחבר מוסד שיפוט פנימי. (ד) לא יכהן כחבר מוסד שיפוט פנימי מי שהורשע בעבירה אשר מפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי, לדעת המוסד לבחינת מינויים, לכהן בתפקיד כאמור. (ה) הוראות סעיפים 9, 10 ו–15 לחוק בתי דין מינהליים, התשנ"ב-1992, יחולו, בשינויים המחויבים, על מינוי, כהונה ופעילות של חבר מוסד שיפוט פנימי. (ו) בראש מוסד שיפוט פנימי עליון יכהן מי שהיה שופט כהגדרתו בסעיף 1(א) לחוק–יסוד: השפיטה, ויצא לקצבה או פרש. (ז) בראש מותב של מוסד שיפוט פנימי עליון יכהן מי שכשיר להיות שופט בית המשפט המחוזי. (ח) בכל עניין של סדרי דין שאין לגביו הוראות לפי חוק זה, בחיקוק אחר או בתקנון שנקבע לפי סעיף 10, ינהג מוסד שיפוט פנימי עליון בדרך הנראית לו הטובה ביותר לעשיית צדק. |
| 11ב. (תיקון התשנ"א) השר, באישור ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, יקבע בתקנות את המידע שעל אגודת ספורט לכלול בטופס ההרשמה לאגודה. |
| 13. (א) השר רשאי, בהסכמת שר הפנים, לקבוע בתקנות תנאים שבהם ניתן לחייב רשות מקומית לאפשר פעילות ספורט במיתקני ספורט המצויים במוסדות חינוך, במבני ציבור או בשטחים ציבוריים השייכים לאותה רשות מקומית, בשעות שבהן המיתקנים אינם בשימוש, ובלבד שתינתן עדיפות לכל התושבים של אותה רשות מקומית. (ב) לא ישתמש אדם במיתקני ספורט כאמור בסעיף קטן (א) אלא אם כן שילם דמי שימוש כפי שקבעה הרשות המקומית. (ג) הוראות פקודת המסים (גביה) יחולו על גביית דמי שימוש לפי סעיף קטן (ב) כאילו היו מס. (ד) השר רשאי, בהסכמת שר הפנים ובהתייעצות עם הרשות המקומית הנוגעת בדבר, להורות בצו לרשות מקומית או למספר רשויות מקומיות במשותף, להקצות שטחים לפעילות ספורט ולמיתקני ספורט ולהקים מבני ספורט; צו כאמור יינתן בהתחשב בגודל האוכלוסיה ובסוגי הפעילויות המתאימים לה, ויוגדרו בו השטח, סוגי המיתקנים ומידותיהם. (ה) השר רשאי לקבוע תקנים למיתקני ספורט ולמכשירי ספורט במוסד חינוך, כמשמעותו בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949. |
| 13א. (תיקון התשפ"ה) (א) על מדי התחרות של ספורטאי הישגי המשתתף בתחרות בין-לאומית רשמית שבה הוא מייצג את מדינת ישראל יופיע דגל המדינה כהגדרתו בחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה, התש"ט-1949. (ב) על אף האמור בסעיף קטן (א) - (1) השר רשאי לקבוע, בצו, ענף ספורט שהוראות סעיף קטן (א) לא יחולו עליו, דרך קבע או לתקופה שיקבע; (2) השר או מי שהוא הסמיך לעניין זה, רשאי לקבוע, בנוהל שיפורסם באתר האינטרנט של משרד התרבות והספורט, נסיבות מיוחדות שבהן לא יופיע דגל המדינה על מדי התחרות של ספורטאי כאמור בסעיף קטן (א). |
| 14. סמלי אגודות הספורט וארגוני הספורט יהיו מוגנים, ושימוש מסחרי בהם, שלא ברשות אגודה או ארגון כאמור, אסור. |
| 14ו. (תיקון התשפ"ד) (א) לשם קבלת החלטה לפי סעיף 4ב או 4ה בעניין הכרה במוסד, חידושה או מתן הכרה זמנית, לפי העניין, או החלטה לפי סעיף 4ח בעניין הגבלת הכרה כאמור, התלייתה או ביטולה, ולשם פיקוח על התקיימותם של התנאים לפי סימנים א' עד ד', רשאי הממונה להסתייע בממצאים של בדיקות שביצע בודק שהתקשר עם גוף בודק לפי הוראות סעיף 14ט לפי רשימת תיוג כמשמעותה בסעיף 14ט(א)(3), בדבר התקיימות התנאים המנויים בה (בסימן זה - בדיקות עזר). (ב) התקשרות עם גוף בודק, לשם הסתייעות בו כאמור בסעיף קטן (א), תיעשה לפי חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992 בהליך כאמור רשאית ועדת המכרזים לקבוע תנאים שיחולו על הגוף הבודק או על בודקים שהתקשרו עימו, ובכלל זה תנאים לעניין השכלה, ניסיון מקצועי, הכשרה ומניעת ניגוד עניינים. |
| 14יב. (תיקון התשפ"ד) דינם של בודקים כדין עובדי המדינה, לעניין חיקוקים אלה: (1) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979; (2) חוק העונשין, התשל"ז-1977 - ההוראות הנוגעות לעובדי הציבור; (3) חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969. |
| 14יט. (תיקון התשפ"ד) (א) העיצום הכספי יהיה לפי סכומו המעודכן ביום מסירת דרישת התשלום, ולגבי מפר שלא טען את טענותיו לפני הממונה כאמור בסעיף 14טז(ד) - ביום מסירת ההודעה על כוונת חיוב; הוגש ערעור לבית משפט לפי סעיף 14לג ועוכב תשלומו של העיצום הכספי בידי הממונה או בידי בית המשפט - יהיה העיצום הכספי לפי סכומו המעודכן ביום ההחלטה בערעור. (ב) סכומי העיצום הכספי הקבועים לפי סימן משנה זה יתעדכנו ב-1 בינואר בכל שנה (בסעיף קטן זה - יום העדכון), בהתאם לשיעור שינוי המדד הידוע ביום העדכון לעומת המדד שהיה ידוע ב-1 בינואר של השנה הקודמת, ובלבד שהסכומים יעודכנו לראשונה החל מחלוף שנה ממועד תחילתו של חוק הספורט (תיקון מס' 17), התשפ"ד-2024; הסכום האמור יעוגל לסכום הקרוב שהוא מכפלה של 10 שקלים חדשים; לעניין זה, (ג) הממונה יפרסם ברשומות ובאתר האינטרנט הודעה על סכומי העיצום הכספי המעודכנים לפי סעיף קטן (ב). |
| 14כ. (תיקון התשפ"ד) על המפר לשלם את העיצום הכספי בתוך 30 ימים מיום מסירת דרישת התשלום כאמור בסעיף 14טז. |
| 14כא. (תיקון התשפ"ד) לא שילם המפר עיצום כספי במועד, ייווספו על העיצום הכספי, לתקופת הפיגור, ריבית שקלית ודמי פיגורים, עד לתשלומו, ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, בשינויים המחויבים; בסימן זה - |
| 14כג. (תיקון התשפ"ד) עיצום כספי ייגבה לאוצר המדינה, ועל גבייתו יחול חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, התשנ"ה-1995 |
| 14ל. (תיקון התשפ"ד) (א) הגיש המפר כתב התחייבות והפקיד עירבון לפי סימן משנה זה והפר תנאי מתנאי ההתחייבות, כמפורט בפסקאות שלהלן, יחולו ההוראות המפורטות באותן פסקאות, לפי העניין: (1) המשיך המפר, בתקופת ההתחייבות, להפר את ההוראה שבשל הפרתה הגיש את כתב ההתחייבות, או חזר והפר את ההוראה האמורה באותה תקופה, יראו את ההפרה כאמור כהפרה נמשכת לעניין סעיף 14יז(א) או כהפרה חוזרת לעניין סעיף 14יז(ב), לפי העניין, ויחולו הוראות אלה: (א) הממונה ימסור למפר הודעה על כוונת חיוב בשל ההפרה הנמשכת או ההפרה החוזרת, לפי העניין, בהתאם להוראות סעיף 14יד, בשינויים המחויבים; (ב) מסר הממונה למפר דרישת תשלום בשל ההפרה הנמשכת או ההפרה החוזרת, לפי העניין, בהתאם להוראות סעיף 14טז(ב)(1) או שהמפר לא טען את טענותיו לפני הממונה לעניין אותה הפרה כאמור בסעיף 14טז(ד), יחלט הממונה את העירבון נוסף על הטלת העיצום הכספי בשל ההפרה הנמשכת או ההפרה החוזרת; (ג) החליט הממונה, לפי סעיף 14כח(ד), לפטור את המפר מהפקדת העירבון או להפחית את סכום העירבון, ימסור למפר דרישת תשלום לפי סעיף 14טז הכוללת גם את סכום העירבון שלגביו ניתן הפטור או את החלק שהופחת מסכום העירבון, לפי העניין, בתוספת ריבית שקלית מיום החלטת הממונה על הפטור או ההפחתה כאמור עד יום המסירה של דרישת התשלום, ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים; (2) הפר המפר תנאי מהתנאים הנוספים שנקבעו בכתב ההתחייבות כאמור בסעיף 14כח(ב) - יחלט הממונה את העירבון, ואם החליט, לפי סעיף 14כח(ד), לפטור את המפר מהפקדת העירבון או להפחית את סכום העירבון, ימסור למפר דרישת תשלום לפי סעיף 14טז לגבי סכום העירבון שלגביו ניתן הפטור או לגבי החלק שהופחת מסכום העירבון, לפי העניין, בצירוף ריבית שקלית מיום החלטת הממונה על הפטור או ההפחתה כאמור עד יום המסירה של דרישת התשלום, ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים; הממונה לא יחלט את העירבון או ישלח דרישת תשלום לפי פסקה זו אלא לאחר שנתן למפר הזדמנות לטעון את טענותיו, בכתב, לעניין הפרת התנאים כאמור. (ב) לעניין סימן זה יראו בחילוט העירבון לפי הוראות סעיף זה כהטלת עיצום כספי על המפר בשל ההפרה שלגביה ניתן העירבון. (ג) הופר תנאי מתנאי ההתחייבות כאמור בסעיף זה, והפר המפר פעם נוספת את ההוראה שבשל הפרתה נתן את כתב ההתחייבות, לא יאפשר לו הממונה להגיש כתב התחייבות נוסף לפי הוראות סימן משנה זה, בשל אותה הפרה. |
| 14לא. (תיקון התשפ"ד) עמד המפר בתנאי כתב ההתחייבות שהגיש לפי סימן משנה זה, יוחזר לו, בתום תקופת ההתחייבות, העירבון שהפקיד, בתוספת ריבית שקלית מיום הפקדתו עד יום החזרתו, ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים. |
| 14לב. תיקונים: התשפ"ד, התשפ"ה) על מעשה אחד המהווה כמה הפרות של הוראות לפי חוק זה המנויות בסעיף 14יג או לפי חוק אחר, לא יוטל יותר מעיצום כספי אחד. |
| 14לג. (תיקון התשפ"ד) (א) על החלטה סופית של הממונה לפי סימן זה ניתן להגיש ערעור לבית משפט השלום שבו יושב נשיא בית משפט השלום, בתוך 45 ימים מיום שנמסרה הודעה על ההחלטה. (ב) אין בהגשת ערעור לפי סעיף קטן (א), כדי לעכב את ביצוע ההחלטה, אלא אם כן הסכים לכך הממונה או שבית המשפט הורה על כך. (ג) החליט בית המשפט, לאחר ששולם העיצום הכספי או הופקד עירבון, לקבל ערעור כאמור בסעיף קטן (א), והורה בית המשפט על החזרת סכום העיצום הכספי ששולם, על הפחתת העיצום הכספי או על החזרת העירבון, יוחזר הסכום ששולם או כל חלק ממנו שהופחת או יוחזר העירבון, לפי העניין, בתוספת ריבית שקלית מיום תשלומו או הפקדתו עד יום החזרתו, ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים. |
| 14לד. (תיקון התשפ"ד) (א) הטיל הממונה עיצום כספי לפי סימן זה, יפרסם באתר האינטרנט את הפרטים שלהלן, בדרך שתבטיח שקיפות לגבי הפעלת שיקול דעתו בקבלת ההחלטה להטיל עיצום כספי: (1) דבר הטלת העיצום הכספי; (2) מהות ההפרה שבשלה הוטל העיצום הכספי, מועד ביצוע ההפרה ונסיבות ההפרה; (3) סכום העיצום הכספי שהוטל; (4) הופחת סכום העיצום הכספי - הנסיבות שבשלהן הופחת סכום עיצום הכספי ושיעורי ההפחתה; (5) פרטים על אודות המפר, הנוגעים לעניין; (6) שמו של המפר - אם הוא תאגיד. (ב) הוגש ערעור לפי סעיף 14לג על החלטת הממונה להטיל עיצום כספי, יפרסם הממונה, לפי סעיף קטן (א), את דבר הגשת הערעור ואת תוצאותיו. (ג) על אף הוראות סעיף קטן (א)(6), רשאי הממונה לפרסם את שמו של מפר שהוא יחיד, לאחר שנתן לו הזדמנות לטעון את טענותיו לעניין זה, אם סבר שהדבר נחוץ לצורך אזהרת הציבור; ההזדמנות לטעון טענות לפי סעיף קטן זה יכול שתינתן למפר במסגרת זכות הטיעון לפי סעיף 14טו, ובלבד שהממונה הודיע למפר על כוונתו לפרסם את שמו, בהודעה על כוונת חיוב לפי סעיף 14יד. (ד) על אף האמור בסעיף זה, לא יפרסם הממונה פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, וכן רשאי הוא שלא לפרסם פרטים לפי סעיף זה, שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור. (ה) פרסום לפי סעיף זה בעניין עיצום כספי שהוטל על תאגיד יהיה לתקופה של ארבע שנים, ובעניין עיצום כספי שהוטל על יחיד - לתקופה של שנתיים. (ו) השר רשאי לקבוע דרכים נוספות לפרסום הפרטים האמורים בסעיף זה. |
| 14לה. (תיקון התשפ"ד) (א) תשלום עיצום כספי, מסירת התראה מינהלית או הגשת כתב התחייבות והפקדת עירבון לפי סימן זה, לא יגרעו מאחריותו הפלילית של אדם בשל הפרת הוראה מההוראות לפי חוק זה המנויות בסעיף 14יג, המהווה עבירה. (ב) מסר הממונה למפר הודעה על כוונת חיוב, התראה מינהלית או הודעה על האפשרות להגיש כתב התחייבות ולהפקיד עירבון, בשל הפרה המהווה גם עבירה, לא יוגש נגדו כתב אישום בשל אותה הפרה, אלא אם כן התגלו עובדות חדשות המצדיקות זאת; התגלו עובדות חדשות כאמור והוגש נגד המפר כתב אישום לאחר שהמפר שילם עיצום כספי או הפקיד עירבון, יוחזר לו הסכום ששולם או העירבון שהופקד, לפי העניין, בתוספת ריבית שקלית מיום תשלום הסכום או מיום הפקדת העירבון עד יום החזרתו, ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים. (ג) הוגש נגד אדם כתב אישום בשל הפרה המהווה עבירה, לא ינקוט נגדו הממונה הליכים לפי סימן זה בשל ההפרה. |
| 15. (תיקונים: התשע"א, התשפ"ד) העושה אחד מאלה, דינו - קנס כאמור בסעיף 61(א)(2) לחוק העונשין, התשל"ז-1977: (1) אדם העורך הכשרה בסוג פעילות ספורט מוסדר, בלא שקיבל הכרה כמוסד מוכר להכשרה, בניגוד להוראות סעיף 4א; (2) מוסד מוכר להכשרה שעורך הכשרה שלא בהתאם לתנאים שצוינו לפי סעיף 4ב(ב) בהכרה שניתנה לו, בניגוד להוראות סעיף 4א; (3) אגודת ספורט, ארגון ספורט, התאחדות או איגוד המשתפים ספורטאי בתחרות ספורט המאורגנת בידם או מטעמם, בלי שנבדק תחילה בדיקות רפואיות ונמצא כשיר, בניגוד להוראות סעיף 5; (4) ספורטאי המשתמש בסם או בתכשיר ממריץ להגברת הישגיו בספורט, בניגוד להוראות סעיף 6(א); (5) אגודת ספורט, ארגון ספורט, התאחדות או איגוד שלא מבטחים ספורטאי הנוטל חלק בתחרות ספורט המאורגנת בידם או מטעמם, בניגוד להוראות סעיף 7; (6) גוף שמקיים פעילויות ספורט כדרך עיסוק, ובכלל זה אגודת ספורט, איגוד או התאחדות, או יחיד שמקיים פעילויות כאמור, שמארגן אימון ספורט בסוג פעילות ספורט מוסדר, על ידי מי שאינו בעל תעודת הסמכה הנדרשת לפי סעיף 2(א) או שאינו נחשב כבעל תעודת הסמכה לפי חוק זה, או שאינו רשום במרשם, בניגוד להוראות סעיף 4יב. |
| 16. (תיקונים: התשס"ג, התשע"ג, התשפ"ד) (א) הוראות פרק זה לא יחולו על ספורטאים מחוץ לארץ, שאינם רשומים בהתאחדות או באיגוד, הבאים לישראל להשתתף בתחרויות ספורט. בסעיף קטן זה, (ב) הוראות סעיפים 2 ו-8 לא יחולו על מורה לחינוך גופני במוסד חינוך כהגדרתו בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949, בעת מילוי תפקידו עם תלמידי המוסד במסגרת פעילות ספורט הנערכת במוסד החינוך או מטעמו או במסגרת פעילות ספורט הנערכת בפיקוח משרד החינוך ולפי הנחיותיו. (ג) הוראות סעיף 4יב לא יחולו על ביצוע פעולות כאמור באותו סעיף בידי משרד החינוך או מוסד חינוך או מי מטעמם, ובלבד שהפעולות נערכות בפיקוח משרד החינוך ולפי הנחיותיו. |
| 17. (תיקון התשע"א) פרק זה בא להוסיף על כל דין ולא לגרוע ממנו. |
| 17ב. (תיקונים: התשע"א, התשע"ז) (א) לא ימונה ולא יכהן כחבר המועצה מי שמכהן כנושא משרה ביותר מגוף אחד מהגופים המנויים בסעיף 17א(ב)(4) עד (11) (בפרק זה - חברות כפולה). (ב) על אף האמור בסעיף קטן (א), חברות בוועד האולימפי בישראל כנציג איגוד או התאחדות לא תיחשב כחברות כפולה. (ג) בפרק זה - |
| 17ג. (תיקון התשע"א) השר ימנה יושב ראש למועצה מבין חברי המועצה שהם נציגי ציבור, וכן סגן יושב ראש למועצה מבין חברי המועצה. |
| 17ד. (תיקון התשע"א) חבר המועצה יתמנה לתקופה של שלוש שנים, וניתן לשוב ולמנותו לשתי תקופות כהונה רצופות נוספות, שכל אחת מהן לא תעלה על שלוש שנים. |
| 17ו. (תיקון התשע"א) המועצה תקבע את סדרי עבודתה ודיוניה. |
| 17ח. (תיקון התשע"א) קיום המועצה, סמכויותיה ותוקף החלטותיה ופעולותיה לא ייפגעו מחמת שהתפנה מקומו של חבר בה או מחמת ליקוי במינויו או בהמשך כהונתו, ובלבד שרוב חברי המועצה מכהנים כדין. |
| 17יא. [תיקונים: התשע"א, התשע"ח (מס' 2)] (בוטל). |
| 17יב. [תיקונים: התשע"א, התשע"ד (מס' 2), התשע"ח, התשע"ח (מס' 2)] (בוטל). |
| 17יג. [תיקון התשע"ח (מס' 2)] (בוטל) |
| 17יד. [תיקונים: התשע"א, התשע"ח (מס' 2)] (א) השרים, לאחר התייעצות עם השרים הממונים על משרדי הממשלה המקצים משאבים להקמה ולשדרוג של מיתקני ספורט ובהתייעצות עם המועצה, יקבעו את תכנית המיתקנים הלאומית, ויפרסמו אותה ברשומות. (ב) תכנית המיתקנים הלאומית תכלול, בין השאר: (1) תכנית כוללת וארוכת טווח להקמת מיתקני ספורט חדשים; (2) סדרי עדיפויות להקצאת משאבים להקמה ולשדרוג של מיתקני ספורט; בסעיף זה, (3) כללים לתקינות ולבטיחות של מיתקני ספורט, אשר יהיו הוראות התקנונים הרשמיים הנוהגים בגופים הבין–לאומיים המוכרים בענף מענפי הספורט, והוראות הכללים שעליהם החליטו התאחדות או איגוד לפי התקנונים האמורים, בשינויים ובתנאים שאישרו השרים (בחוק זה - כללי תקינות ובטיחות); (4) סכומי הכספים שייועדו להקצאה בעבור הקמתם או שדרוגם של תשתיות ספורט או מיתקני ספורט (בפסקה זו - תשתיות או מיתקנים), ולעניין זה רשאים השרים להביא בחשבון, בין השאר, עניינים אלה: (א) סוגיהם ומספרם של התשתיות או המיתקנים; (ב) מיקומם של התשתיות או המיתקנים, בשים לב לפריסה גאוגרפית, לצורכי הפיתוח של הספורט בישראל או למצב הכלכלי של היישוב שבו הם נמצאים בהתאם למדד החברתי- כלכלי שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה או מדד אחר שייראה לשרים הולם; (ג) סוגי הגופים שיהיו זכאים להקצאת כספים לשם הקמתם או שדרוגם של תשתיות או מיתקנים (בפסקה זו - הגופים הזכאים); (ד) לוחות הזמנים לביצוע ההקמה או השדרוג של התשתיות או המיתקנים, שבהם יידרשו לעמוד הגופים הזכאים; (ה) סכום המימון המשלים שיידרש מהגופים הנתמכים, והוראות לעניין המרת הזכאות של הגופים הזכאים לתשתית או למיתקן אחרים. (ג) השרים יבחנו את תכנית המיתקנים הלאומית מפעם לפעם, ולפחות אחת לחמש שנים. (ד) תכנית המיתקנים הלאומית תחייב את המפורטים להלן: (1) משרד התרבות והספורט ומשרדי הממשלה כאמור בסעיף קטן (א) לעניין הקצאת משאבים להקמה ולשדרוג של מיתקני ספורט; (2) (נמחקה); (3) מפעל הפיס - לעניין הקצבה מיוחדת. (ה) על אף האמור בסעיף קטן (ד), השרים רשאים, מנימוקים שיפורטו ולאחר התייעצות עם המועצה, לאשר לגופים המפורטים בסעיף קטן (ד)(1) ו–(3) להשתמש בתקציבם כדי להקים או לשדרג מיתקני ספורט שלא לפי תכנית המיתקנים הלאומית, ובלבד שיעמדו בכללי התקינות והבטיחות. (ו) מפעל הפיס ידווח לשרים ולמועצה, עד לתחילת חודש ניסן בכל שנה, על תכנית העבודה שלו לאותה שנה לעניין הקצאת משאבים להקמה ולשדרוג של מיתקני ספורט שלא מכספי ההקצבה המיוחדת. (ז) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מהוראות כל דין לעניין תכנון, בנייה, רישוי, תקינות ובטיחות של מיתקני ספורט. (ח) לעניין סעיף זה, |
| 17טו. תקציב המועצה השנתי ייקבע בתכנית נפרדת, במסגרת ההקצאה לתחום פעולה - מינהל ספורט, בסעיף תקציב משרד התרבות והספורט בחוק התקציב השנתי; לעניין זה, גמול והחזר הוצאות |
(תיקון התשפ"ד) (סעיף 4י) הצהרת בריאות למועמדים לקורס להכשרת מדריכים או מאמנים שם ושם משפחה: _________________________________ מספר זהות: _________________________________ מועמד/ת להשתתף בקורס _________________________________, בפעילות ספורט מסוג (השלימו את החסר) האם את/ה סובל/ת מאחד או יותר מאלה (הקיפו בעיגול כן/לא; אם המענה על אחת או יותר מהשאלות חיובי, יהיה עליך להמציא תעודה רפואית מרופא לפני קבלת האישור להשתתפות בקורס): (1) האם ידוע לך שאת/ה סובל/ת מבעיה בלב? כן/לא; (2) האם את/ה סובל/ת מכאב או לחץ בחזה בזמן מאמץ גופני? כן/לא; (3) האם הופיע אצלך בחודש האחרון כאב או לחץ בחזה, בלא קשר למאמץ גופני? כן/לא; (4) האם את/ה סובל/ת מהפרעות בשיווי משקל, סחרחורת או נטייה להתעלפויות? כן/לא; (5) האם אחד מבני משפחתך נפטר מבעיית לב או מוות פתאומי בטרם מלאו לו 55 שנה? כן/לא; (6) האם את/ה סובל/ת מבעיה רפואית אחרת העלולה לסכן את בריאותך בקורס או להגביל את השתתפותך הפעילה בו? כן/לא. הצהרה אני מצהיר/ה בזה שמסרתי ידיעות מלאות ונכונות על מצבי הרפואי בעבר ובהווה לפי השאלות שנשאלתי לעיל.
אישור המוסד - ממצאים ומסקנות לאור הנתונים שנמסרו בתשובות לשאלון - אין/יש צורך באישור רופא להשתתפותו/ה של המועמד/ת בקורס.
|
| 1. הגדרות |
| 3. הפחתה בשל נסיבות אישיות |
| 4. הפחתה בשל כמה נסיבות |