| 1. בכללים אלה - |
| 2. דוחות ייערכו בצורה נוחה לקריאה ועמודיהם ימוספרו. |
| 5. (א) הדוחות יוגשו הן בדיווח בנייר והן בדיווח אלקטרוני. (ב) הדוחות יוגשו למי שיורה הממונה, ובהעדר הוראה - לממונה עצמו. |
| 6. |
| 7. |
| 8. (א) בדוח התקופתי יובאו במקובץ הפרטים והמסמכים המופיעים בפרק זה ויצורף אליהם תוכן עניינים. (ב) הדוח התקופתי יחולק לשלושה חלקים: דוח הדירקטוריון; דוח שנתי; ופרטים נוספים. |
| 9. (א) דוח הדירקטוריון יכלול תיאור תמציתי של החברה וסביבתה העסקית על פי הפרטים והעקרונות המפורטים בתוספת הראשונה. (ב) דוח הדירקטוריון יכלול סקירה של הנתונים העיקריים בדוח השנתי, ומידע נוסף המצוי בידי החברה, אם לדעת דירקטוריון החברה הוא חשוב להבנת מצב עסקי החברה. (ג) דוח הדירקטוריון יכלול הסברים של הדירקטוריון על מצב עסקי החברה, תוצאות פעולותיה, הונה העצמי ותזרימי המזומנים שלה; ההסברים יתייחסו לאופן השפעתם של אירועים על הנתונים שבדוח השנתי, ולסיבות שהביאו לשינויים שחלו במצב עסקי החברה בהשוואה לשנות הדיווח הכלולות בדוח השנתי; ההסברים יתייחסו לכל אחד מן הנושאים המפורטים להלן: (1) מצב כספי - התפתחויות שחלו בסעיפי המאזן, ובכלל זה רכישה או מימוש רכוש קבוע שהשפעתו על פעילות החברה בעתיד עשויה להיות מהותית, תוך פירוט מטרות הרכישה או המימוש ומקורות המימון של הרכישה; (2) תוצאות הפעולות - התפתחויות שחלו בסעיפי דוח רווח והפסד; (3) נזילות - מצב הנזילות של החברה ותזרימי המזומנים מפעילות שוטפת, מפעילות השקעה ומפעילות מימון, ובכלל אלה הסבר לגבי הגורמים להיווצרותו של עודף או גירעון בתזרימי המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת, השימוש שנעשה בעודף כאמור או הצעדים שננקטו לצמצום הגירעון האמור, והשפעת הסדרי פריסת חובות, שנתנה או קיבלה החברה, על מצב נזילותה; (4) מקורות מימון - פירוט מקורות ההון של החברה, עלותם ושינויים שחלו בהם, תוך התייחסות להיקפן הממוצע של הלוואות לזמן ארוך בשנת הדיווח, היקפו הממוצע של אשראי לזמן קצר בשנת הדיווח, היקפו הממוצע של אשראי מספקים בשנת הדיווח והיקף ממוצע של אשראי ללקוחות ופיגורים בגבייה בשנת הדיווח. (ד) דוח הדירקטוריון יכלול פירוט של אירועים והתפתחויות חיצוניים לפעילות החברה, אשר השפיעו או העשויים להשפיע על מצב עסקי החברה, והסברים בדבר השפעתם, לרבות - (1) התפתחויות טכנולוגיות רלוונטיות, לרבות בתחום חיסכון באנרגיה; (2) מדיניות כלכלית של הממשלה; (3) חקיקה ותקינה בתחום המים והביוב, הבריאות והגנת הסביבה; (4) חקיקה ותקינה הנוגעים לחברה שלא נזכרו בפסקה (3); (5) אישור תכנית כמשמעותה בחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965, שיש לה השלכות על ההתפתחות העירונית בתחום החברה; (6) שינויים בשער חליפין של מטבע חוץ, במדד ובמחירי התשומות. (ה) בדוח הדירקטוריון יינתן ביטוי לכל אלה: (1) השפעה שהיתה להתחייבויות שהחברה נטלה על עצמה על נתוני הדוח השנתי; (2) אירועים חריגים או חד–פעמיים והשפעתם על עסקי החברה; (3) אירועים העשויים להצביע על קשיים כספיים; (4) הסבר לגבי נושאים שאליהם הפנה רואה החשבון המבקר תשומת לב בחוות דעתו על הדוח השנתי; (5) הסבר לשינויים המהותיים שחלו בנתוני הדוחות הכספיים בכל אחד מן הרבעונים בשנת הדיווח ובפרט ברבעון הרביעי; (6) פרטים בדבר אופן קביעת שכרם של כל אחד מחמשת מקבלי השכר הגבוה בחברה, בציון התאמתו להנחיות הממונה בנוגע לקליטת עובדים בתאגידי מים וביוב ולהעסקתם; (7) התייחסות לאירועים שאירעו לאחר תאריך המאזן, המוזכרים בדוחות הכספיים. (ו) התקיימו סימני אזהרה בחברה, תצרף החברה דוח תזרים מזומנים חזוי, אשר יינתנו לגביו הסברי דירקטוריון; ואולם חברה רשאית לא לצרף את דוח תזרים המזומנים האמור על אף קיומם של סימני האזהרה, אם קבע הדירקטוריון כי אין חשש סביר שבמהלך תקופת תזרים המזומנים החזוי לא תעמוד החברה בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות בהגיע מועד קיומן; מצא הדירקטוריון כי אין חשש כאמור, יציין עובדה זו ויסבירה. (ז) יובאו פרטים בדבר המבקר הפנימי של החברה, כמפורט בתוספת השניה; לא היה לחברה מבקר פנימי - יפורטו הסיבות לכך ויצוינו הפעולות שבכוונת החברה לנקוט ביחס לכך. (ח) יצוינו מספר ישיבות הדירקטוריון ומספר ישיבות ועדות הדירקטוריון שהתקיימו במהלך שנת הדיווח. |
| 12. |
| 13. (א) בדוח הרבעוני יובאו במקובץ הפרטים והמסמכים המפורטים בפרק זה ויצורף אליהם תוכן עניינים. (ב) הדוח הרבעוני יחולק לשני חלקים: דוח הדירקטוריון לתקופת הביניים ודוח ביניים. |
| 23. הוגש כתב אישום נגד נושא משרה בחברה, או הורשע או הוגש ערעור על זיכויו בעבירות המנויות בסעיף 226(א) לחוק החברות, יצוינו שמו של נושא המשרה, וכן, לפי מיטב ידיעת החברה, פרטי העבירות שבגינן הוגש כתב האישום או הורשע נושא המשרה, והעובדות המהוות לכאורה בסיס להגשת כתב האישום או להרשעה. |
| 24. יימסרו פרטים בדבר כל אירוע או עניין החורג מעסקי החברה הרגילים בשל טיבו, היקפו או תוצאתו האפשרית, ואשר יש לו או עשויה להיות לו השפעה מהותית על החברה. |
| 26. מנהל הרשות רשאי, בכפוף להוראות הדין, לפרסם באתר האינטרנט של הרשות, דוחות שהתקבלו לפי כללים אלה, כולם או חלקם או נתונים מתוכם. |
| 27. אין בהוראות כללים אלה כדי לגרוע מחובת גילוי, פרסום או דיווח על פי כל דין. |
| 29. על אף האמור בסעיף 28, חברה שהתחילה פעילותה - (1) עד יום ב' בחשוון התשס"ח (31 באוקטובר 2008), תגיש לממונה עד יום כ' באב התש"ע (31 ביולי 2010), דוח לשנת 2009 במתכונת של דוח תקופתי, בלא מספרי השוואה לתקופות שקדמו לשנת הדיווח; (2) בין יום ב' בחשוון התשס"ח (31 באוקטובר 2008) ובין יום י"ד בטבת התש"ע (31 בדצמבר 2009), תגיש עד יום כ' באב התש"ע (31 ביולי 2010), דוח לתקופה שמיום ג' בחשוון התשס"ח (1 בנובמבר 2008) או מן המועד שהחלה לפעול בו, לפי המאוחר, עד יום י"ד בטבת התש"ע (31 בדצמבר 2009), במתכונת של דוח תקופתי, בלא מספרי השוואה לתקופות שקדמו לתקופת הדוח. (סעיפים 9(א) ו–15) הפרטים שיינתנו על עסקי החברה, בסדר המובא להלן: (1) תיאור עסקי החברה וההתפתחות שחלה בהם בשנת הדיווח; התיאור יכלול, בין השאר, פרטים אלה: (א) שנת התאגדות החברה; (ב) תרשים מבנה ההחזקות של החברה; (ג) אופיו ותוצאותיו של כל שינוי מבני, מיזוג או רכישה מהותיים; (ד) רכישה, מכירה או העברה של נכסים בהיקף מהותי; (ה) אופיים ותוצאותיהם של הליכי פירוק, כינוס נכסים, הסדר נושים וכיוצא בזה; (ו) כל שינוי מהותי שאירע באופן ניהול עסקי החברה; (2) תחומי הפעילות העיקריים של החברה ושינויים שחלו בהם בשנת הדיווח; (3) מאפייני רישוי; (4) מיסוי ופיקוח ממשלתי; (5) תלות בספקים או תלות במקורות חומרי גלם; (6) הרכב חייבים בתשלום בעד מים וביוב לפי הטבלה שלהלן, בתוספת הסברים מילוליים, ככל שהדבר נחוץ לצורך הבנת הרכב החייבים, לשנת הדיווח ולכל אחת מארבע השנים שקדמו לה:
(7) הרכב המקורות והשימושים, כפי שנכללו בדיווח המלא על תצרוכת המים שהגישה החברה לרשות הממשלתית למים ולביוב, בתוספת הסברים מילוליים, ככל שהדבר נחוץ לצורך הבנת הרכב המקורות והשימושים, לשנת הדיווח ולכל אחת משתי השנים שקדמו לה לפי הטבלאות שלהלן: (1) מים שפירים:
(2) מים אחרים:
(סעיף 9(ז)) פרטים בדבר המבקר הפנימי של החברה שיש לכלול בדוח הדירקטוריון, בסדר המובא להלן: (1) יצוינו בפירוט לגבי המבקר הפנימי כל אלה: (א) שמו; (ב) תאריך תחילת כהונתו; (ג) לא עמד המבקר הפנימי באחד מהתנאים הקבועים בסעיף 3(א) לחוק הביקורת הפנימית - ציון התנאים שלא עמד בהם; (ה) היו למבקר הפנימי קשרים עסקיים מהותיים או קשרים מהותיים אחרים עם החברה או עם גוף קשור אליה, יצוינו קשרים אלה ויצוין אם אין בהם כדי ליצור ניגוד עניינים עם תפקידו כמבקר פנימי; לעניין זה, "המבקר הפנימי" - לרבות הגורם החיצוני שמטעמו הוא פועל; (2) מועד אישור המינוי על ידי ועדת הביקורת והדירקטוריון וכן תמצית נימוקיהם לאישור המינוי, תוך התייחסות לחובות, לסמכויות ולתפקידים המוטלים על המבקר הפנימי לפי הדין, ובהתחשב, בין השאר, בסוג החברה, גודלה, היקף פעילותה ומורכבות פעילותה; (3) נפסקה כהונתו של המבקר הפנימי בתקופת הדיווח, יפורטו מועד הפסקת הכהונה ונסיבותיה; הופסקה כהונתו של המבקר הפנימי שלא בהסכמתו, יצוין שהפסקת הכהונה עומדת בהוראות סעיף 12 לחוק הביקורת הפנימית; (4) תצוין זהות הממונה הארגוני על המבקר הפנימי בחברה וזהות הגורם בחברה המאשר את תכנית העבודה; היה הממונה הארגוני על המבקר הפנימי או מאשר תכנית העבודה שונה מזה הקבוע בסעיפים 5(ד) ו–7(א) לחוק הביקורת הפנימית, יצוינו הסיבות לכך; (5) יצוין אם תכנית העבודה היא שנתית או תקופתית; היתה התכנית תקופתית - יצוין אורך התקופה; תפורט דרך קביעת תוכן תכנית העבודה, לרבות הסתמכות על סקר הערכת סיכונים שערך המבקר הפנימי בחברה; (6) יצוינו הגורמים המעורבים בקביעת תכנית העבודה; יצוין אם תכנית העבודה מותירה בידי המבקר הפנימי שיקול דעת לסטות ממנה; היה שיקול הדעת כאמור מוגבל או כפוף לאישורים - יינתן פירוט בעניין זה. (סעיף 11(5)) פרטים בדבר התגמולים שניתנו לנושאי משרה שיש לכלול בדוח התקופתי: (1) פירוט התגמולים יובא לפי הטבלה שלהלן, בתוספת הסברים מילוליים, ככל שהדבר נחוץ לצורך הבנת מהות התגמול, תנאיו ודרך חישובו:
* סכומי התגמול יובאו במונחי עלות לחברה. ** אחר - יש לפרט את סוג התגמול. (2) יפורטו רכיבי התגמול, לרבות רכיבים שלא נדרשה הכללתם בטבלה שבפרט (1), מועד ההתקשרות למתן התגמול, ואם ההתקשרות אינה חד–פעמית - מועד תחילתה ומועד סיומה; (3) נכלל ובטבלה תגמולים שנתן גורם שאינו החברה, לרבות תאגיד שבשליטתה או בעל השליטה בה, יצוינו זהותו של אותו גורם והיקף התגמול שנתן; (4) ניתן התגמול במסגרת תכנית תגמולים כללית של החברה או של תאגיד שבשליטתה, יפורטו תנאיה שלתכנית זו ומועד אישורה; (5) היה התגמול, כולו או חלקו, מבוסס על ביצועי החברה או על עמידה ביעדים, יובא תיאור מפורט של המנגנון לקביעת התגמול, ולרבות המדדים והיעדים המשמשים לקביעתו; חושב התגמול לפי נוסחה המבוססת על נתונים בדוחות השנתיים או ביניים, יפורטו מרכיבי הנוסחה; (6) הותנה תגמול בהתקיימות אירוע, לרבות שינוי מדד, פרישה מכהונה, השגת תוצאות כספיות או יעד אחר, יפורטו התנאים לקבלת התגמול, ויפורט היקפו של התגמול בהנחה שהיה ניתן במועד הדוח; כן יפורטו אירועים מהותיים, הידועים לחברה במועד הדיווח, שיש בהם כדי להשפיע על התקיימותו של התנאי; (7) הוצמד התגמול של נושא המשרה לתגמול שניתן לאחר, יפורטו תנאי ההצמדה; (8) ניתנה התחייבות לתגמול שלא פורטה בטבלה שבפרט (1), לרבות בשל פרישה או סיום כהונה, יפורטו תנאיה, לרבות היקף התגמול שצפוי להינתן בשלה; (9) יפורטו אופן קביעת התגמול, הגורמים האמונים על קביעת התגמול ואישורו, מועד אישור התגמול, פרטים בדבר המידע שהובא לפני הגורמים האמורים לפני אישור התגמול והנימוקים לקביעתו; היו מתנגדים לאישור התגמול, תצוין עובדה זו ויפורטו נימוקי המתנגדים. (סעיף 19(ג)) פרטים בדבר נושא משרה בחברה שיש לכלול בדוח מיידי, בסדר המובא להלן: (1) מספר הזיהוי שלו; (2) תאריך הלידה שלו; (3) מענו להמצאת כתבי בי–דין; (4) חברותו בוועדה או בוועדות של הדירקטוריון; (5) אם הוא עובד של החברה, של חברה בת שלה, של חברה קשורה שלה או של בעל עניין בה - התפקיד או התפקידים שהוא ממלא כאמור; (6) התאריך שבו החלה כהונתו כנושא משרה בחברה; (7) השכלתו והתעסקותו בחמש השנים האחרונות, תוך פירוט התאגידים שבהם הוא משמש דירקטור; בפירוט השכלתו יצוינו המקצועות או התחומים שבהם נרכשה ההשכלה, המוסד שבו נרכשה והתואר האקדמי או התעודה המקצועית שהוא מחזיק בהם; (8) אם הוא, לפי מיטב ידיעת החברה והדירקטורים שלה, בן משפחה של בעל עניין אחר בחברה, בציון הפרטים. ז' בניסן התש"ע (22 במרס 2010) אורי שני מנהל הרשות הממשלתית למים ולביוב |