שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש המחוזי הורה למשטרה לחקור הפרת צו איסור פרסום של חשוד בפייסבוק

חדשות

ביהמ"ש המחוזי הורה למשטרה לחקור הפרת צו איסור פרסום של חשוד בפייסבוק, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
ביהמ"ש המחוזי הורה למשטרה לחקור הפרת צו איסור פרסום של חשוד בפייסבוק
21/10/2014, עו"ד אורי ישראל פז

השופטת תמר שרון-נתנאל התירה לפרסום את שמו של דוב וירג'ליס, רופא ילדים שנחשד בביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית של קטינות באינטרנט. השופטת ציינה כי פרסום שמו של וירג'ליס בפייסבוק, לצד תמונתו והחשדות נגדו, לא היו שיקול בהסרת צו איסור הפרסום, אך הורתה לפתוח בחקירה בעניין הפרתו

 

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר לפרסם כי דוב וירג'ליס, בן 61 מקיסריה, הוא רופא הילדים שנעצר לפני עשרה ימים בחשד שביצע מעשים מגונים והטריד מינית קטינות באינטרנט. וירג'ליס נעצר לאחר שהציע הצעות מיניות לאדם שהתחזה לנערה בת 13. עד כה הוגשו נגדו שלוש תלונות והמשטרה חוקרת עוד 29 חשדות. מעצרו הוארך בתחילת השבוע בפעם השלישית בחמישה ימים נוספים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בצעד יוצא דופן הורתה אתמול (יום ב', 20.10) שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, תמר שרון-נתנאל, למשטרה לפתוח בחקירה בחשד להפרת צו איסור פרסום על זהותו של וירג'יליס בפייסבוק. השופטת שרון-נתנאל דחתה את ערעורו של וירג'ליס על החלטת השופטת רקפת סגל-מוהר מבית משפט השלום בחדרה להתיר את פרסום שמו, והחליטה כי ההתפתחויות האחרונות בחקירתו מסירות כל חשש מפני האשמות שווא ומטות את הכף לעבר התרת פרסום שמו של וירג'ליס.

בית המשפט המחוזי קבע כי "שעה שאין מדובר בעבירה אחת או בעבירות בודדות אלא ברצף של התקשרויות ובעבירות המבוצעות במשך חודשים, כאשר מדובר ב'בנות שיחה' רבות, אשר כבר כעת עולה כי חלקן קטינות – הצטברותם של כל אלה יוצרת חומרה של ממש וכן אינטרס ציבורי מוצק בפרסום". לכן הגיעה השופטת שרון-נתנאל למסקנה כי הצורך הציבורי בפרסום שמו של וירג'ליס עולה על הנזק החמור שעלול להיגרם לו ולמשפחתו, וכאמור התירה לפרסם את שמו.

בשולי החלטתה התייחסה השופטת שרון-נתנאל לטענת נציגי כלי התקשורת שאין מקום להמשך צו איסור הפרסום לנוכח העובדה ששמו של וירג'ליס פורסם בפייסבוק, לצד תמונתו, מקצועו והחשדות נגדו. בית המשפט המחוזי הדגיש כי העובדה שהצו הופר אינה מהווה חלק משיקולי בית המשפט האם להסירו, ולכן הדבר לא הובא בחשבון במתן ההחלטה.

"לאור החומרה שבה יש לראות פרסום שכזה, המפר לכאורה צו שניתן על ידי בית משפט, אני מורה לנציג המשטרה להעביר את פרוטוקול הדיון ואת החלטתי זו לרשות החוקרת, על מנת שתפתח בחקירה בעניין הפרסום בפייסבוק, אשר הוצג בפניי במהלך הדיון", החליטה השופטת שרון-נתנאל.

 

עמ"י 26660-10-14

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:2
קומיט וכל טופס במתנה