שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > איך להתקבל לעבודה במשרד עורכי דין ללא ניסיון?

חדשות

איך להתקבל לעבודה במשרד עורכי דין ללא ניסיון?, צילום: Ryan Mcguire, Gratisography
איך להתקבל לעבודה במשרד עורכי דין ללא ניסיון?
03/06/2019, עו"ד לילך דניאל

מחפשים עבודה בשוק עריכת הדין אבל אין לכם ניסיון מתאים למשרות שמתפרסמות? לפעמים יש דרכים להתגבר על זה. אספנו בשבילכם כמה טיפים שיסייעו להתקבל למשרד עורכי דין גם אם אתם מתחילים בתחום

בין אם אתם עורכי דין חדשים שעכשיו קיבלו את הרישיון, ובין אם אתם עורכי דין ותיקים שרוצים לעבור לעסוק בתחום אחר, בוודאי נתקלתם בבעיה מוכרת: אתם עוברים על מודעות דרושים אבל כל המשרות דורשות ניסיון שאין ברשותכם. אפשרות אחת היא לוותר ולעבור הלאה, אבל האם יש אפשרות להתגבר על מגבלת הניסיון? הנה כמה הצעות שיכולות לעזור לכם להתברג לתפקיד הנכסף, צעד אחר צעד:

שלב 1: עבדו על קורות החיים שלכם

קורות החיים הם "כרטיס הביקור" שלכם בעיני המעסיק הפוטנציאלי, ולכן לא בכדי מדובר בצעד הראשון ואולי החשוב ביותר בתהליך. מדריכים לכתיבת קורות חיים יש ברשת למכביר, אך כולם (או לפחות רובם) יפצירו בכם להתאים את קורות החיים לעבודה אותה אתם רוצים להשיג, או במילים אחרות: לא להשתמש באותו מסמך קורות חיים לעבודת מלצרות ולעבודה במשרד עורכי דין. זה בסדר להחזיק כמה נוסחים של קורות החיים שכל אחד מהם מבליט אלמנטים אחרים בהתאם לתפקיד הרלבנטי אליו אתה מתעתד לשלוח אותם.

למשל, אם אתה עורך-דין תוכל להדגיש ולהרחיב יותר אודות תפקידים משפטיים שמילאת, ופחות לגבי תפקידים אחרים (למשל, עבודה במלצרות). אם יש לכם ניסיון קודם בתחום המשפט, הבליטו ופרטו לגביו. אם לא, ספרו מה עשיתם בהתמחות. זה יגרום למעסיק הפוטנציאלי לחשוב שאמנם אין לכם ניסיון בדיני משפחה למשל, אבל כן התנסיתם בכתיבת כתבי טענות, מכתבים ובקשות וגם בליטיגציה.

המפתח: תשומת לב. אל תתבלבלו: התחרות היום בשוק עורכי הדין היא אכזרית מאד, ישנם הרבה מאד עורכי דין מובטלים או כאלה שעובדים אך מחפשים בו זמנית עבודה אחרת, ועל כל תפקיד יש הרבה מאד "קופצים". לכן, הטריק הוא ללכוד את תשומת לבו של המעסיק הפוטנציאלי ולגרום לכך שיבחר דווקא את קורות החיים שלך מתוך הערימה האינסופית של מועמדים המונחת מולו. צירוף תמונה, עיצוב מיוחד של הדף או הבלטת כישורים מיוחדים עשויים לעורר עניין ולהיחרט בזיכרונו של המעסיק גם לאורך זמן.

שלב 2: נסחו מכתב פתיחה מנצח

השאלה האם לצרף מכתב מקדים לקורות החיים היא דילמה לא פשוטה. מצד אחד, מכתב כזה יכול להיות חשוב לא פחות מקורות החיים, שכן הוא עשוי לעזור ליצור רושם על המעסיק הפוטנציאלי ולאפשר למועמד לספר בנימה אישית יותר את הדברים שאין להם מקום בקורות החיים. מצד שני יש הסוברים שלמעסיקים אין זמן לקרוא מכתבים והם מעדיפים לעבור במהירות על קורות החיים של המועמד. מכיוון שאין לדעת על איזה מעסיק תפלו, רצוי ואף מומלץ כן לכתוב הקדמה כלשהי לקורות החיים, אך יש להקפיד על מספר כללים:

* לא לצרף את המכתב בקובץ נפרד או כחלק מקורות החיים – אם אתם שולחים את קורות החיים במייל, המכתב שלכם יהיה הודעת המייל לגופה ולא חלק מקובץ קורות החיים. אם אתם שולחים קורות חיים דרך אחד מאתרי המשרות (אולג'ובס, ג'וב מאסטר ודומיהם) – בכולם יש אופציה להוספת פניה אישית למעסיק.

* אל תחזרו על קורות החיים – אין טעם לחזור על הדברים שכתבתם כבר בקורות החיים, זה המקום דווקא להוסיף משהו שהייתם רוצים להבליט ושייתכן שילכוד את עינו של המעסיק כגון התנדבות, כישורים מיוחדים וכד'. מכיוון שאתם, כאמור, חסרי ניסיון בשדה המשפטי, אל תהססו לכתוב שאתם מודעים לחוסר הניסיון אך הבליטו יתרונות שייתכן ויחפו על כך – לדוגמה מקצועיות, יכולת למידה מהירה, חריצות, ניתוח משפטי, בקיאות במאגרים משפטיים ועוד.

* מכתב פניה מאפשר למעסיק לבחון בין היתר איך אתם מתנסחים בצורה פורמאלית, בייחוד אם אתם עורכי דין – ולכן רצוי להקפיד על ניסוחים מכובדים וכמובן לעשות הגהה! אף אחד לא ירצה להעסיק עורך דין שכותב בשגיאות כתיב או שמשתמש בלשון עממית מדי.

* לא להאריך יותר מדי – להקפיד על ניסוח קצר ותמציתי של המכתב. בדיוק כמו בקורות החיים, למעסיק אין סבלנות לקרוא תיאורים ארוכים ומפורטים ולכן רצוי לכתוב כמה שורות בלבד.

* נסו לנסח את המכתב בצורה אישית ככל האפשר, על מנת שלא ליצור רושם של ניסוח אחיד אותו אתם שולחים לכל המשרדים. מומלץ לשלב בגוף המכתב אזכור או אמירה שמעידה על כך שאכן ישבתם וכתבתם את המכתב למשרד הספציפי הזה.

שלב 3: אל תגבילו את עצמכם בחיפוש

כל אתר חיפוש עבודה כולל פרמטרים רבים לחיפוש – מיקום, תפקיד, היקף משרה וגם ניסיון נדרש. אל תגבילו את עצמכם דווקא למשרות ללא ניסיון, הרשו לעצמכם להעז ולשלוח קורות חיים גם למשרות שנראות מעבר ליכולת שלכם מבחינת הדרישות שהציב המעסיק. מעסיקים רבים מוכנים להתפשר תוך כדי חיפושים וייתכן שדווקא קורות החיים שלכם יהיו אלה שידברו אליהם יותר. בנוסף, אל תסתפקו רק באתרים הללו – בעידן המודרני ישנן כ"כ הרבה אפשרויות למחפשי עבודה – הצטרפו לקבוצות פייסבוק מתאימות, נצלו קשרים אישיים אם יש ופרסמו פוסט פומבי שבו אתם מצהירים שאתם מחפשים עבודה. אתם לא יכולים לדעת מי יראה את זה. יתכן ומישהו שלמד איתכם פעם והיום עובד במשרד X יזכור אתכם לטובה וימליץ עליכם למעסיק שלו, על אף חוסר הניסיון.

שלב 4: שיטת ה"פניה היזומה"

יש לכם קורות חיים מושלמים ומכתב פתיחה מדהים? אל תשבו ותחכו שמשרת חלומותיכם תפורסם באתר חיפוש העבודה הקרוב – הפכו את היוצרות: פנו אתם אל המשרדים בהם אתם רוצים לעבוד. משרדי עורכי דין רבים מחפשים באופן קבוע כישרונות חדשים שיצטרפו לשורותיהם, אך לא תמיד טורחים לפרסם מודעות דרושים.

חפשו בגוגל את המשרדים בתחום העיסוק שאתם מעוניינים לעסוק בו ושלחו להם את קורות יתרון נוסף בשיטת הפניה היזומה היא שכאשר מתפרסמת משרה אתם עוד אחד מני רבים ששולחים קורות חיים, ויתכן ותלכו לאיבוד בין המוני עורכי הדין שפונים לאותה משרה. כאשר אתם אלו שיוזמים את הפניה, מנגד, אתם לא מתחרים עם אף אחד. לפחות לא בטווח המיידי. בנוסף, הדבר מעיד על שאפתנות ורצון להתפתח, ואלו תכונות שמעסיקים רבים יעריכו יותר מאשר ניסיון מקצועי.

תוכלו גם לעשות רשימה של 10-20 משרדים ולשלוח לכולם קורות חיים במקביל. זה קל, פשוט, ולא מצריך מכם דבר. במקרה הגרוע יגידו לכם שלא מחפשים כעת אך ישמרו את קורות החיים שלכם למקרה הצורך, במקרה הגרוע יותר לא יענו לכם בכלל, ובמקרה הנהדר יתכן שתשיגו הזמנה לראיון.

שלב 5: השגתם ראיון? היו בטוחים והראו נחישות

הצלחתם להשיג ראיון עבודה? נהדר! התכוננו היטב, היו בטוחים והראו נחישות. קראו לפני הריאיון על המשרד, על הישגים משפטיים שלו, על תיקים בהם ייצג, על תחומי העיסוק שלו וכד'. לא תמיד ישאלו אתכם על הדברים הללו, אבל ייתכן שתהיה לכם הזדמנות במהלך הריאיון להזכיר זאת, דבר שבוודאי יצור רושם מצוין על המראיין.

לסיכום – חוסר ניסיון בשוק העבודה בכלל, ובשוק עריכת הדין בפרט, יכול להוות אמנם מכשול, אבל זה לא סוף העולם וכולם בסופו של דבר מתחילים מנקודה מסוימת. כל עוד לא תתנו לחוסר הניסיון להגביל אתכם ותבהירו באופן ברור שלמרות זאת אתם עובדים מצוינים ומסורים, שלומדים מהר ושיהוו נכס למקום העבודה – תצליחו להתברג בסופו של דבר גם למשרות שאולי נראות מעבר לגבול היכולת שלכם. זכרו, מעסיקים רבים יעדיפו לקבל מועמד שאינו בעל הניסיון הפורמאלי אותו הם מחפשים בהכרח, אך הוא בעל אישיות מרשימה ופוטנציאל שיהוו יתרון משמעותי מבחינתם יותר מכל ניסיון אפשרי.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:189
קומיט וכל טופס במתנה