שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 8 מרכיבים לאתר אינטרנט מנצח של משרד עורכי דין

חדשות

8 מרכיבים לאתר אינטרנט מנצח של משרד עורכי דין, צילום: istock
8 מרכיבים לאתר אינטרנט מנצח של משרד עורכי דין
15/05/2019, עו"ד לילך דניאל

כמעט לכל משרד עורכי דין יש אתר אינטרנט, אבל לא לכל משרד יש אתר אינטרנט נהדר. מהם הדברים שאתם חייבים לכלול באתר שלכם כדי להפוך אותו לנוח, מזמין, ובעיקר – מגנט ללקוחות פוטנציאליים?

בעידן הנוכחי, כמעט כל משרד עורכי דין מתהדר באתר אינטרנט משל עצמו, ומדוע לא? אתר הוא כלי מצוין ויעיל לכל עסק המספק את המידע הרלוונטי אודותיו לקהל הלקוחות הפוטנציאלי, ובפרט משרד עורכי דין השואף למשוך לקוחות ולהגדיל את נפח פעילותו. אך לבנות אתר אינטרנט למשרד זה לא מספיק, וגם אם האתר שלכם מעוצב למשעי ונמצא במקום הראשון בחיפושים בגוגל זה לא אפקטיבי כל עוד הוא לא ידידותי למשתמש ולא כולל את כל המידע החשוב והרלוונטי למי שמגיע אליו. מהם הרכיבים החשובים ביותר שעליכם לכלול באתר האינטרנט של המשרד שלכם על מנת לעזור לו למצות את הפוטנציאל שלו?

1. עמוד הבית – עמוד הבית הוא הדבר הראשון שהמבקר רואה כשהוא נכנס לאתר. לכן, חשוב להשקיע בעמוד בית מזמין, ידידותי ונעים לעין ושהניווט ממנו לשאר חלקי האתר יהיה קל ונוח. תמונה חזקה, ציטוט עוצמתי או עיצוב גרפי מעניין יעזרו למשוך את המבקר ולגרום לו להתעניין יותר לעומק במשרד שלכם. לצד זאת, כדאי לא להעמיס על הגולש כבר בעמוד הבית ולא לכלול לדוגמה, סרטון שמתנגן אוטומטית או תעלול גרפי מסובך שהופך את טעינת האתר לממושכת ומייגעת. כמו כן, כדאי לכלול כבר בעמוד הבית את פרטי ההתקשרות של המשרד על מנת לא לשלוח את הגולש לתור ברחבי האתר אחרי הטלפון של המשרד או כתובתו. כיום ניתן אף לשלב כפתור שלחיצה עליו תבצע באופן מיידי שיחה למספר לבחירתכם.

2. "צור קשר" – עמוד יצירת הקשר הוא אולי אחד העמודים החשובים ביותר באתר שלכם. אחרי הכל, אחת המטרות העיקריות של האתר היא ליצור התקשרויות חדשות מול לקוחות. אז מה חשוב לכלול בעמוד זה? טלפון כמובן, פקס (אם יש), כתובת דואר אלקטרוני וכתובת המשרד לצד מפת הגעה אינטראקטיבית שהשתמש יוכל לגלול. גם שעות פעילות המשרד ניתן לכלול בעמוד זה. בנוסף, רצוי להציב גם טופס יצירת קשר שניתן יהיה למלא ויכלול את הפרטים שאתם מעוניינים לקבל מהגולש: שם, טלפון וסיבת הפניה. גם כאן, רצוי להפוך את פונקציית הטלפון ללחיצה, כך שבלחיצת כפתור ניתן יהיה ליצור שיחה מיידית אל המשרד. כנ"ל לגבי הדואר האלקטרוני.

3. "אודות המשרד" – אחרי עמוד הבית, סביר להניח שעמוד "אודות המשרד" יהיה העמוד השני הכי נצפה באתר שלכם. זכרו שמי שמבקר באתר שלכם הוא לאו דווקא משפטן אלא אדם הזקוק כעת לשירות משפטי ויתכן שהוא אף נתון במצוקה, ולכן הוא מחפש מידע קל להבנה שישכנע אותו שאתם המשרד המתאים שיוכל לעזור לו ולהוציא אותו מה"בוץ" שאליו נקלע. מה כדאי לכלול בעמוד זה? רקע וניסיון שצבר המשרד, פרסים בהם זכה ודירוגים בהם הופיע, תיקים בהם ייצג בהצלחה, ה"אני מאמין" של המשרד, האם המשרד מעורב בקהילה וכיצד, מה מייחד אתכם ממשרדים אחרים ועוד. ישנם משרדים שאף מגדילים לעשות וכוללים לצד המלל גם סרטון תדמית של המשרד.

4. צוות המשרדמייסדים, שותפים, עורכי דין, מתמחים וגם עובדי מנהלה – הלקוח הפוטנציאלי רוצה לדעת מי האנשים שבסופו של יום יטפלו בתיק שלו, ולכן חשוב לאפשר לו להכיר יותר לעומק את האנשים שמאחורי הקלעים וליצור קשר אישי ואמון בנפשות הפועלות. מחקרים מוכיחים שאנשים מתחברים יותר לפרצופים, ולכן האסטרטגיה האולטימטיבית לעמוד זה היא חלוקה לקטגוריות של עובדי המשרד (שותפים, עורכי דין, מנהלה וכו'), בצירוף תמונות מוגדלות, שמות ותפקידים. בשלב הבא, לחיצה על תמונה של אחד העובדים תוביל לעמוד נפרד שבו יפורטו קורות חייו, השכלתו, תפקידו והישגיו, בתוספת פרטי ההתקשרות עמו. רצוי כמובן להשקיע בתמונות מקצועיות ואחידות של הצוות (למשל – צילום כל עובד בחולצה לבנה מהצוואר ומעלה) שייצר שפה עיצובית נעימה לעין עבור הגולש.

5. תחומי עיסוק – אף אתר אינטרנט של משרד עורכי דין לא יהיה שלם ללא פירוט של תחומי העיסוק וההתמחות של המשרד. זה העמוד שבסופו של דבר יוביל את הלקוח הפוטנציאלי להחליט האם בכלל יש לו מה לחפש אצלכם והאם אתם יכולים לענות על הצרכים המשפטיים שלו. ישנם משרדי עורכי דין שאף מקדישים עמוד שלם לכל תחום עיסוק, הכולל הסבר מפורט על תחום העיסוק, חדשות לגבי תחום זה ופעילות המשרד בו ואיש קשר להתקשרות בנושא. גם אם אינכם בוחרים בדרך זו אלא מעוניינים לכלול את כל תחומי העיסוק של המשרד בעמוד אחד, רצוי להימנע משימוש במונחים כלליים כמו "דיני משפחה", אלא לפרט מה בדיוק אתם עושים בתחום זה – האם ניסוח צוואות? טיפול בהסכמי ממון? הגשת תביעות למזונות?

מכיוון שמדובר בעמוד שמטרתו מכירתית, רצוי לא להסתפק בכך אלא לפרט כמה שיותר ולהעניק למבקר מידע מועיל: מה אתם עושים, כיצד אתם עושים, מה זה מצריך ומה יש ללקוח להרוויח אם יבחר דווקא בכם. בנוסף, זכרו שמרבית (אם לא כל) המבקרים באתר שלכם מגיעים ממנועי חיפוש, ולכן כדאי לכלול בעמוד זה מונחים שקרוב לוודאי הלקוח הפוטנציאלי שנזקק לשירותכם יחפש, כמו "תאונת אופנוע", "פיטורים בהריון" וכד'. כמו כן, הימנעו מ"משפטיזציית יתר" של ההסברים המפורטים בעמוד זה, שכן כפי שציינו כבר – המבקרים באתר שלכם אינם משפטנים והסברים משפטיים מדי עשויים ליצור ניכור או חוסר הבנה.

6. בלוג / מאמרים וחדשות –בין אם אתם מתמחים בדיני בנקאות או משפט בינלאומי, זה המקום "להשוויץ" במקצועיות של משרדכם. עדכנו את המבקרים בהישגים המשפטיים של המשרד – פסקי דין מעניינים שקיבלתם, תביעות שהגשתם, שיתופי פעולה, כנסים שארגנתם, הרצאות וחדשות נוספות מהווי המשרד. בנוסף, כתיבת מאמרים אודות תחום עיסוקכם יעזור להקפיץ את המוניטין שלכם כמשרד רציני ומקצועי בתחום וגם בונוס: יעזור לדירוג האתר שלכם בגוגל. אל תשכחו לעדכן את המדור הזה באופן שוטף, שכן עדיף לא לכלול מדור חדשות כלל מאשר מדור לא מעודכן, שעלול לשדר מסר לא רצוי כאילו המשרד לא מצליח או לא מקצועי.

7. חוות דעת והמלצות לקוחות – בתחרות הכה עזה שמתקיימת היום בשוק עריכת הדין הישראלי, לקוח השוקל לשכור את שירותכם לייצג אותו בעניין משפטי ירצה בוודאי לדעת מה לקוחותיכם חושבים על השירות שניתן להם על ידכם. מדובר בכלי חשוב לבניית אמון מול הלקוח הפוטנציאלי המבקר באתר. כל זאת, כמובן, בתנאי שמדובר בחוות דעת אמינות ואמיתיות של אנשים אמיתיים. באופן אידיאלי, מומלץ להשתמש בפסקה אחת עבור כל המלצה, המסבירה מדוע אותו לקוח בחר דווקא בכם וכיצד הייתה חוויית הטיפול בתיק. הקפידו שהכל יהיה כמובן, בהסכמת הלקוח הממליץ והיזהרו לא לכלול פרטים שעלולים להפר את חיסיון עו"ד-לקוח.

8. קישור לנכסים דיגיטליים אחרים של המשרד – בעידן הדיגיטלי הנוכחי, אין כמעט עסק שמסתפק רק באתר אינטרנט או רק בעמוד פייסבוק. אם למשרדכם יש נכסים דיגיטליים נוספים – עמוד פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם וכד' – דאגו לכלול בכל אחד מהם קישור לאחרים והזמינו את הגולש לבקר גם בהם ולעקוב. כך, תגבירו את החשיפה שלכם ותיצרו רושם של "אימפריה" דיגיטלית החולשת על אפיקי שיווק רבים.

לסיכום, גם אם האתר שלכם לא כולל את כל העמודים הללו, עדיין לא מאוחר לעדכן ולעשות שינויים. חשוב לזכור שאתר האינטרנט שלכם הוא בראש ובראשונה כלי שיווקי שמטרתו להפוך את המבקרים ללקוחות משלמים ולהגדיל את היקף הפעילות של המשרד. לכן, התמקדו באיכות המסר שאתם מעבירים למבקרים ותנו להם את התחושה שהגיעו למקום הנכון שיספק את צרכיהם המשפטיים, ללא צורך להמשיך לחפש.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:37
קומיט וכל טופס במתנה