שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: האמירה "כמה שילמו על הכתבה הזו" – אינה לשון הרע

חדשות

ביהמ"ש: האמירה "כמה שילמו על הכתבה הזו" – אינה לשון הרע, צילום: istock
ביהמ"ש: האמירה "כמה שילמו על הכתבה הזו" – אינה לשון הרע
18/12/2018, עו"ד לילך דניאל

בית משפט השלום דחה תביעה שהגישו עיתונאים במקומון בהרצליה נגד תושב, שהגיב לכתבה שפרסמו במסגרת הבחירות המקומיות באמירה "כמה שילמו על הכתבה הזו". נקבע, כי האמירה אינה מהווה לשון הרע שכן הקורא הסביר אינו מבין כי מדובר בהכפשה החורגת מהטלת ספק ברצינות הכתבה

התובעים הם עיתונאים שפרסמו כתבה במקומון בהרצליה, שעסקה במועמדים השונים לבחירות המקומיות שעתידות היו להתקיים באותה תקופה, והציגה הערכות שונות ביחס לפועלם של המועמדים. בכתבה הופיעו תמונות של חמישה אנשים ששמותיהם הופיעו גם בכתבה עצמה – ראש עיריית הרצליה וארבעה נוספים, שאחד מהם הוא ב"כ התובעים.

בכתבה שהגישו התובעים לבית משפט השלום בת"א, טענו כי עם פרסום הכתבה כתב הנתבע, שהתמודד בעצמו בפריימריז למפלגתו, בקבוצת הווטסאפ "הרצליה למען תושביה", שתי הודעות, שבאחת מהן נכתב בין היתר "כמה שילמו על הכתבה הזאת". לטענת התובעים, מדובר באמירה מכפישה הנוגעת ללב לבו של משלח ידם כעיתונאים ותיקים, מוערכים ומקצועיים ומטילה בהם דופי כאילו הכתבות בעיתון הן כוזבות, קנויות, אינטרסנטיות ומלאכותיות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

השופט אביים ברקאי דחה את התביעה במסגרת קדם המשפט, לאחר שקבע כי כתב התביעה אינו מגלה כל עילה. לדעת השופט, האמירה "כמה שילמו על הכתבה הזו" אינה מהווה לשון הרע, והיא שקולה לפקפוק ברצינות הכתבה. לדעת השופט, האמירה אמנם אינה מחמיאה, אך אינה מתקרבת לגבול ביזוי והכפשה כנדרש בחוק איסור לשון הרע. עוד הוסיף השופט כי כאשר אדם רושם אמירה דוגמת "כמה שילמו על הכתבה הזו", הקורא הסביר אינו מבין כי מדובר בהכפשה החורגת מהטלת ספק כאמור ברצינות הכתבה.

עוד ציין השופט כי גם אם הייתה מתקבלת הטענה שמדובר בלשון הרע, הרי שבנסיבות העניין בהחלט ייתכן שהיה מדובר במעשה של מה בכך. למען הסר ספק הדגיש השופט כי לא מדובר בהבעת עמדה ביחס לכתבה עצמה או עידוד לאמירות כאלה ואחרות, כי אם קביעה שהאמירה המדוברת אינה ניתנת לסיווג כלשון הרע.

מעבר לאמור הוסיף השופט כי הכתבה כולה פורסמה במסגרת מערכת בחירות מקומיות והאמירה מושא התביעה נאמרה ע"י מתמודד אחד ביחס לכתבה המציינת מתמודדים אחרים. לפיכך, גם אם היה נקבע שמדובר באמירה מכפישה, הרי שבהחלט אפשר שבסופו של יום הנסיבות היו מובילות למסקנה כי מתקיימת הגנה כזו או אחרת על האמירה.

התביעה נדחתה. התובעים ישאו בהוצאות הנתבע ע"ס 1,500 שקל. התובעים יוצגו ע"י עו"ד ד"ר שמואל סעדיה. הנתבע יוצג ע"י עו"ד יהונתן קלינגר.

 

תא"מ 15649-05-18

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:74
קומיט וכל טופס במתנה