שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא רק להייטק: כיצד תבנו פרופיל עו"ד מנצח בלינקדאין?

חדשות

לא רק להייטק: כיצד תבנו פרופיל עו"ד מנצח בלינקדאין?, צילום: pixabay
לא רק להייטק: כיצד תבנו פרופיל עו"ד מנצח בלינקדאין?
10/06/2018, עו"ד רוני קידר

כולם מדברים על לינקדאין, הרשת החברתית המקצועית, אך בניגוד לדעה הרווחת ש"לינקדאין זה רק להייטק", מסתבר שגם לעורכי דין יש בהחלט מה לחפש ברשת הפופולרית. עו"ד רוני קידר, רכזת גיוס משפטית בחברת "מחשבות SmartJOB" נותנת טיפים לעורכי דין שרוצים למקסם את השימוש במדיה הזו על מנת לקדם את הקריירה המקצועית שלהם

כולם סביבנו מדברים על לינקדאין, הרשת החברתית המקוונת שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה. אם בתחילת דרכה הרגשנו שהלינקדאין שמורה ליזמים ואנשי היי טק בלבד, היום אנו רואים שאין זה המצב: מספר המשפטנים ברשת עולה בקצב מסחרר ובשנים האחרונות קיימת מגמה הולכת וגוברת של עורכי דין המקימים פרופיל לינקדאין במטרה להשתמש במדיה החברתית–מקצועית הזו כקרש קפיצה לקידום הסטטוס והקריירה המקצועית שלהם. ההערכה היא שכיום קיימים ברשת מעל ל- 30,000 עו"ד ישראלים.

עם זאת, המציאות אינה פשוטה כל כך. להבדיל מרשתות חברתיות אחרות ההתמצאות בלינקדאין יחסית מורכבת ולכן עצם ההימצאות בה מהווה אינדיקציה לתפיסת עולם מתקדמת הרואה במדיה החברתית כלי משמעותי לקידום ומיתוג מקצועי. אז כיצד תמקסמו את פרופיל הלינקדאין שלכם כמשפטנים?

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עצה מס' 1: פרופיל הלינקדאין שלך

כפי שציינו, רשת הלינקדאין אינה הזירה הקלה והאינטואיטיבית ביותר להתמצאות ובמבט ראשון יצירת פרופיל אישי בה מרגיש כמשימה מאיימת וארוכה. לכן, כשלב ראשון, צרו פרופיל לינקדאין בסיסי הכולל שם, תמונה, כותרת ותיאור קצר אודות מטרותיכם המקצועיות, ועם הזמן נסו להשלימו ככל הניתן. עדיף שיהיה פרופיל מצומצם מאשר שלא תהיו חלק מהרשת כלל.

תמונה: התמונה מעניקה את ה- "Look & Feel" לגבי המועמד. לכן, צרפו לפרופיל שלכם תמונה ייצוגית ומקצועית. אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, לטוב ולרע כמובן, והתמונה בהחלט יכולה לעורר עניין חיובי. מנגד, ככל שהתמונה לא מתאימה במה שהיא משדרת היא גם עלולה לפגוע בנראות הפרופיל כולו. בנוסף, היו עקביים והשתמשו באותה התמונה גם באתר הפירמה שבה אתם עובדים ובכל מקום רלוונטי נוסף. יהיה בכך לסייע לבניית המותג, שהוא אתם.

Headline -  מתחת לשם יש אפשרות לערוך את הכותרת. הכותרת היא טקסט קצר ובולט מאוד, מה שיכול פוטנציאלית להפוך אותו לכלי אסטרטגי. נסביר: עו"ד רבים נוטים לכתוב בכותרת את תפקידם הנוכחי בסגנון : "עו"ד ישראל ישראלי, משרד עו"ד XYZ". שימו לב - כותרות מסוג זה מפספסות את הפוטנציאל הגלום בעריכת הכותרת ולא תורמות אינפורמציה משמעותית על המיומנויות שלך כעו"ד.

Summary - עו"ד רבים מעתיקים לחלק זה את קורות החיים שלהם או את התוכן המצוי באתר המשרד בו הם עובדים, אלא שבכך הם מפספסים את הפוטנציאל לשתף מידע מעניין אודות כישורים/הישגים/מאמרים הרלוונטיים לתחומים אליהם הם שואפים להתפתח. תמיד תוכלו להוסיף לינק לקורות החיים לכל מי שמעוניין במידע נוסף. כיוון שמדובר ברשת חברתית ניתן לוותר על הרשמיות ולכתוב כמה משפטים ברוח חברית ובגוף ראשון. באופן זה הקורא יכול לקבל הצצה ל"אני האישי" שלך בנוסף ל"אני המקצועי" ולקבל תמונה עגולה יותר לגביך. כמו כן, חשוב שהסיכום יהיה 'קצר וקולע' ויכיל בתוכו מילות מפתח הרלוונטיות לקהל הקוראים שאתה מכוון אליו (מגייסים, לקוחות ומעסיקים פוטנציאליים).

Experience, Skills & Endorsements - בשדות אלה יש לפרט אודות הניסיון התעסוקתי והמיומנויות המשפטיות שלכם. הקפידו על תוכן רלוונטי בלבד, אשר יתמוך באופן מקסימלי במיתוג המקצועי שאתם מבקשים ליצור באמצעות הפרופיל שלכם כפי שמוצג ב- Headline וב- Summary. שימו לב, ברגע שאתם מוסיפים Skills אנשי הקשר שלכם יכולים להמליץ על ה- Skills שלכם (Endorse). כמובן שמיומנויות הזוכות להמלצות רבות מאנשי הקשר שלך מחזקות את האותנטיות בנוגע לשליטתכם המקצועית במיומנויות שהזנתם.

עצה מס' 2: פרופיל בשפה האנגלית

רשת הלינקדאין מתנהלת בשפה האנגלית. כמובן שחיפוש בשפה העברית יעלה גם הוא תוצאות, אך נכון להיום השימוש בעברית בלינקדאין עדיין זניח ושולי. ככל ותחום עיסוקכם הוא בשפה העברית ברובו, תמיד תוכלו להוסיף כמה מילים בעברית על מנת להופיע גם בחיפושים שנערכים בעברית. קיימת חשיבות רבה לבניית הפרופיל בשפה האנגלית. במידה שהאנגלית שלכם אינה שפת אם, עשו מאמץ והיעזרו בגורם מקצועי שיעזור לכם ליצור פרופיל מסוגנן ונקי מטעויות. טעויות במישור הזה מעידות בדר"כ על חוסר רצינות, מקצועיות וכמובן חוסר שליטה בשפה האנגלית.

עצה מס' 3: היה אקטיבי: עדכונים אישיים ופעילות בקבוצות

• הדרך האופטימלית להיחשף בלינקדאין היא להיות אקטיבי ברשת. מה למשל אפשר לעשות? עדכון קצר על נושא מסוים שעבדת עליו לאחרונה, צירוף לינק למאמר מעניין שקראת/כתבת, העלאת שאלה מקצועית שמעסיקה אותך לאחרונה וכו'. התמדה על ביצוע פעולות בלינקדאין תחזק את קשריכם, תתרום ליצירת קשרים נוספים ותבנה בהדרגה את הנוכחות שלכם ברשת החברתית-מקצועית.

• קחו בחשבון, כי גם אם אינכם פעילים במיוחד, לעצם קיומו של פרופיל 'חזק' יש נוכחות מרשימה ברשת והוא יעלה בחיפושים המתאימים לפרופיל שלכם, לכן אל תוותרו על הקמת הפרופיל האישי כפי שהוסבר בעצה הראשונה.

• התחילו להצטרף לקבוצות רלוונטיות. בכך תמקסמו את החשיפה באזורים רלוונטיים לעיסוקכם ולתחומי העניין שלכם. עם הזמן התחילו גם להיות פעילים בקבוצות ובכך גבשו לעצמכם זהות מקצועית מעודכנת ופעילה.

• חשוב מאוד! בפעילותכם היו זהירים שלא לעבור על כללי האתיקה של לשכת עוה"ד.

עצה מס' 4: יצירת קשרים

• יצירת קשרים בלינקדאין היא נושא מאוד אינדיבידואלי ותלוי בגישתכם האישית. מצד אחד, יש הגורסים שיש לשאוף לחשיפה מירבית, שכן חשיפה כזו ממקסמת את הידע, האפשרויות וההזדמנויות. מצד שני, יש הגורסים שיש לשקול היטב את מי לצרף ואת מי לא, וייתכן כי חשיפה רחבה יכולה להסב יותר נזק מתועלת. כמובן שהעניין נתון לבחירתכם האישית, ותוכלו לווסת את הגדרות הפרטיות שלכם בהתאם.

• שימו לב - בהקמת הפרופיל הראשונית, הלינקדאין מבקש גישה לכל כתובות האימייל הנמצאות בחשבונכם. חישבו היטב אם ברצונכם לאפשר גישה זו, והאם זה תואם לגישתכם לגבי יצירת קשרים בלינקדאין.

• הלינקדאין מציע תבנית טקסט קבועה בשליחת בקשת חברות בשמכם. הקדישו מספר דקות וכתבו כמה מילים אישיות במקום. פנייה אישית תגרום גם למקבל הפנייה להקדיש מספר דקות ולהיענות לבקשה, זהו צעד ראשון ליצירת קשרים חדשים וחידוש קשרים קיימים.

עצה מס' 5 – ההשקעה משתלמת

כפי שכבר בטח הצלחתם להבין, התנהלות נכונה ויעילה בלינקדאין ללא ספק דורשת השקעה. הכניסו ללו"ז השבועי שלכם שעה קבועה אותה תקדישו להשבחת פרופיל הלינקדאין שלכם: הוסיפו תכנים לפרופיל האישי שלכם, פרסמו מאמרים, צרפו לינקים, הצטרפו לקבוצות ותהיו פעילים בהן, הוסיפו קשרים ועוד. התחייבו בפני עצמכם לתחזק את הפעילות בלינקדאין ברמה השבועית ולשמור אותו מעודכן. ככל שתהיו פעילים יותר, כך תגדל רמת החשיפה והמיתוג שלכם כאנשי מקצוע בעלי שם בלינקדאין.

עצה מס' 6 – בניית פרופיל מקצועי עבורכם

במידה שהחלטתם שאתם מעוניינים שיהיה לכם פרופיל לינקדאין מקצועי אבל אין לכם את הזמן להקים פרופיל איכותי, היעזרו בחברה מקצועית אשר יכולה להקים עבורכם פרופיל מושקע עם מידע רלוונטי אודותיכם.

לסיכום, אנו נתקלים לא פעם בפרופילים "מוזנחים", לא מלאים וכאלה שלמעשה מפספסים את המטרה לשמה הקימו את הפרופיל. אין ספק כי נוכחות איכותית, עניינית ואינפורמטיבית בלינקדאין הנה חשובה ומלמדת על ניסיונו וכישוריו של המועמד ותורמת למועמד לקדם את שאיפותיו המקצועיות.

הכותבת היא רכזת גיוס משפטית בחברת "מחשבות SmartJOB", השמת עו"ד ופורטל דרושים משפטי

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:229
קומיט וכל טופס במתנה